Death On The Road - 2CD 26.8.2005

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Itse kävin juuri poistamassa oman Death On The Roadini Aironmusiikista. Vielä en ole kerennyt kuuntelemaan, mutta varmasti tulee illan aikana otettua ensi kosketukset levyyn lökömenttiä siemaillen, ennen Machine Menin keikalle lähtöä. 8)
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

Maidenin viraliset sivut ovat DOTR ulkoasussa. Helvetin tyylikäät!!
Im Back in Black!!
Phantom
Hang-Around
Hang-Around

Post by Phantom »

NoMoreLies wrote:Maidenin viraliset sivut ovat DOTR ulkoasussa. Helvetin tyylikäät!!
Siis mitä?
Minulla ainakin näkyy se vanha Early Days teema?
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

^Hmm... Mulla Internet Explorerilla ja Operalla näkyy DOTR, mut Mozillalla The Early Days. Aika hämärää. :lol: Joka tapauksessa hienot on!

Siis koskakohan se DVD tulee ulos oikeesti? Virallisilla sanotaan maanantaina, mut?
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
S.R.
Horus
Horus

Post by S.R. »

Cdon.com:ista laitoin tilaukseen.

Mutta nyt todellakin kiinnostaa milloin tuo DVD-versio on tulossa.
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Pallis
Vempare
Vempare

Post by Pallis »

Epäilen virhettä... Kyllä se Dvd tulee varmaan vähän myöhemmin... Mut toivottavasti ylläreitä tapahtuu. :wink:
Last edited by Pallis on Fri Aug 26, 2005 18:11, edited 1 time in total.
Up The Irons!
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

Mulla on firefox mutta DOTR mulla näkyy
Im Back in Black!!
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

NoMoreLies wrote:Maidenin viraliset sivut ovat DOTR ulkoasussa. Helvetin tyylikäät!!
Totta, miellyttää silmää oikein kunnolla.

Olen nyt tuota ekaa levyä kuunnellut Rainmakeriin asti ja hyvältä kuulostaa yhtä muttaa lukuunottamatta. Ja tuo mutta on, että ainakin nyt kun tuolla dvd soittimella kuuntelen (sillä siis yleensäkin kuuntelen levyjä), niin jonkinlaista pätkimistä tuntuisi kokoajan oleva. Onko muut havainnut samaa? Ilmeisesti sen aiheuttaa tuo vitun kopio suojaus, vaikka yleensä siitä ei mitään ongelmia ole ollut. Aikaisemmin olen samaa havainnut vain Megadethin - Cryptic Writings levyn remaster versiossa. No pitäänee testailla levyä vähän muissakin soittimissa, ja vetää sitten tarkemmat johtopäätökset. :?
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

No niin tulipa haettua tuo ihanuus Free Record Shopista jossa tuo on tarjouksessa 19.99 ! Cittarissa oli jotakin 25 luokkaa ja Anttilassa 23.99! Eli Freestähän tuo lähti! Kyllä omasta mielestäni mahtavin veto on kuulla Brucen laulamana Lord Of The Flies! Äijä vetää niin hienosti korkeelta kun Bailey veti matalalta! Mutta hieno levy ja keikka taltiointi ei voi muuta sanoa! Kunhan tossa käy saunoo räpsäyttämässä pojan kanssa niin pitääpä kunnon kylmä bisse napata käteen ja heittäytyä sohvalle Stereoitten kuulokkeitten kera ja kuunnella oikein kunnolla tota materiaalia :wink:
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Make#34 wrote: Kyllä omasta mielestäni mahtavin veto on kuulla Brucen laulamana Lord Of The Flies!
Näin varmasti on, ja itse odotan myös kuulla tota Lord of The Fliessiä uudelleen, kun onhan tosta DoD-touri Hesan keikasta jo vähän aikaa vierähtänyt.
Perhana, kun en vielä tänään pystynyt kyseistä levyä hankkimaan, kyllä syö miestä. No huomenna onneksi... :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Brain Damage

Post by Brain Damage »

On muuten helvetin hieno uusi ulkoasu Maidenin sivuilla. Toivotaan että dvd ilmestyisi jo maanantaina, mutta pahoin pelkään, että näin ei tule tapahtumaan.
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

^Miten ton ulkoasun saa päälle? Kun ei mulla Firefoxilla tai Explorerillakaan oo sitä..

EDIT. Johan alko toimimaan. On kyllä tyylikkäät 8)
Last edited by The Trooper on Fri Aug 26, 2005 22:26, edited 1 time in total.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

The Trooper wrote:^Miten ton ulkoasun saa päälle? Kun ei mulla Firefoxilla tai Explorerillakaan oo sitä..
Paina 'Päivitä'-nappulaa niin saattaa näkyä.
Prowleri
Vempare
Vempare

Post by Prowleri »

Elikkä, nuo maidenin sivut ei päivity firefoxilla? Sinun tarvitsee poistaa väliaikastiedostot ja evästeet ja ladata www.ironmaiden.com uudelleen, ja sitten toimii, ainakin minulla :roll:
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Vihdoinkin...
Swampista hain tänään Death on The Road: 2cd ja 2lp
Pistän kommentteja myöhemmin, kun kuutelukertoja vähän kertyy.
On muuten ihan sairaan tyylikäs kansi. :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Jaha joo.. Kyllähä DOTR alkaa olla selvää kauraa... Lyhykäisyydessään siis voidaan sanoa että ulkonäöllisesti niin nätti paketti, että itkettää ja sisällöllisesti Dance Of Deathista Journeymaniin silkkaa timanttia...

En tiedä mistä johtuu, mutta kolme ensimmäistä biisiä vaan ei mulle lähde toimimaan ihan kympillä... Wildest Dreams nyt vaan ei ole niin hyvä avausbiisi kuin The Wicker Man (saatika Aces High, ahem) ja Wrathchild ei jotenkin sovi edellämainitun ja CIPWM:in (joka sekin jotenkin tuntuu vähän "hutiloidulta") väliin. The Trooperin alkukin saa pelkäämään pahinta, mutta kun biisi ehtii loppuun, alkaa Maiden meininki olla jo melko nousussa... Ja sitten levykin saa kipeästi tarvitsemansa piristysruiskeen eeppisestä DoD:istä. Brucen alkuspiikki lyö päälle hirmuiset Chemical Wedding fiilikset ja se biisi... Toimii! Hieno päätös 1A puoliskolle ja vielä hienompi avaus levylle kun tuntuu, että kolme-neljä ekaa biisiä olivat vain pitkä intro...

1B puoliskon avaava Rainmaker täyttää paikkansa kiitettävästi ja sopii DoD:n seuraajaksi vähän reippaammalla meiningillää... Ja mikä parasta se luo hienon pohjan Brave New Worldille, jonka tulkinta saattaa olla jopa hienompi kuin RIR:lla. Levyn odotetuin biisi Paschendale alkaa tykeillä ja Brucen spiikillä ja alettuaan etenee kuin juna. Kohokohta mikä kohokohta. Biisilistaa lueskellessa vähän ihmetytti, miten LotF toimisi noin massivisen biisn jälkeen, vaan toimiihan se... Aivan ässäkitarointia ja muutenkin niin hieno livetulkinta kuin olla ja voi. Brucen vokalisointi tässä tosin alkuun häiritsi, mutta tottuihan siihenkin vaikka kyllä Blaze on silti oikea vokalisti tähän biisii, sillä jotenkin fiilis on vaan erilainen. 1B on siis helposti levyn vahvin neljännes vaikka 2A kovasti kampoihin pistääkin...

No More Lies on minusta helvetin hieno biisi ja livenä se vasta hienolta kuulostaakin, ei voi muuta sanoa. Voimaa ja kitarointia jonka rouheus tuntuu hyppäävän LotF:ista tähänkin. HBTN sitten on juuri sitä mitä HBTN on... Hieno(in) biisi ja hienosti livenä soitettu, mutta ei tämä versio tarjoa siltikään mitään mitä ei olisi jo kuultu ja vielä enemmän hirvitti sitten se, että sitä seuraa FotD. Vaan kylläpä Fear toimiikin! Aivan uskomaton livetulkinta ko. biisistä, ehkä hienoin mitä olen kuullut. On energiaa ja on voimaa ja on sellaista rumpalointia, että se joka väittää McBrainia väsyneeksi, voipi kuunnella tätä ja olla iiihan hiljaa. En todellakaan odottanut Fear nousevan levyn kärkikolmikkoon.

FotD jätti niin hyvät fiilikset viimeisen neljänneksen alkuun, että nimikkokappale menee mukavan energisenä perusjytinänä aivan loistavasti 2B:n avaajana ja sitä seuraava Journeymankin tuntuu olevan energinen kaikesta vallitsevasta rauhallisuudesta huolimatta ja biisi olisikin voinut olla hieman toisessa paikassa, levyn päätöksenä. Hyvä fiilis jääpi... And then there were two... NotB ja RttH... Biist ovat hyviä, mutta eivät tarjoa tässä kohtaa oikeastaan mitään mullistavaa. Perusmaidenia mutta jotakin jää uupumaan. Ikävää, sillä levyn loetus on minusta aina se tärkein.

No, mitä jäi käteen? Jäi käteen vallitseva hyvä fiilis ja osoitus Maidenin kyvyistä nykypäivänä. Soundi on miellyttävä ja tarkka. Soittimet kuuluvat niin kuin pitääkin ja erityisesti se lämmittää siinä kohdassa kun basso soi komeasti Dance Deathin biiseissä. Tämä live myös toimikoon muistuttajana ja todistuksena siitä, kuinka helkkarin hieno levu se DoD sitten oikeasti onkaan.
Draaman kaari on levyllä lähes täydellinen, mutta loppuhuipennus ikäänkuin puuttuu. NotB:n ja RttH:n jälkeen olis kaivannut vielä yhden biisin joka olisi jättänyt välttämättöman tarpeen kuunnella levy heti uudestaan. (Revelations, anyone?)
En valita kuitenkaan enempää... Kympin suoritus Death On The Road ei ole, mutta annetaan 8½ ja toivotaan, että aika antaa sen puolikkaan lisää.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
stiflat
Bändäri
Bändäri

Post by stiflat »

Tulipa eilen itsekin haettua tuolta Free Recordista, kun oli 19,99e.

Tällainen juttu vaan alkoi jälkeenpäin mietityttämään;

Kun kyselin yhdestä toisesta paikallisesta liikkeestä, niin myyjä sanoi että
heillä on joku kansilehti (mikälie) versio ja maksaa 26e, eikä kuulemma
ottanut tuota tavallista ollenkaan tälläkertaa.

Itse en siinä vaiheessa paljoa kysellyt koska pelkkä tuplalive riitti minulle,
mutta näin jälkeenpäin ajateltuna tuli mieleen, että mitä se myyjä oli
oikein minulle myymässä, miten olisi eronnut normaalista, ihan samalta
se ainakin ulospäin näytti.

Kertokaapa nyt joku.
NoMoreLies
Hang-Around
Hang-Around

Post by NoMoreLies »

Sanoin ostavani sen tänään, ja sen tein. Mutta täällä missä olen nyt (faijan luona) on niin pieni kämppä että täällä ei ole stereoita!! X-Box täältä löytyy sieltä kuuntelen niin nopeasti kuin veli lopettaa pelaamisen. (En kestä kipua odottaa.) :|
Edit: Koonella ei ole kajareita :x
Im Back in Black!!
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

poolrules wrote:Olen nyt tuota ekaa levyä kuunnellut Rainmakeriin asti ja hyvältä kuulostaa yhtä muttaa lukuunottamatta. Ja tuo mutta on, että ainakin nyt kun tuolla dvd soittimella kuuntelen (sillä siis yleensäkin kuuntelen levyjä), niin jonkinlaista pätkimistä tuntuisi kokoajan oleva. Onko muut havainnut samaa? Ilmeisesti sen aiheuttaa tuo vitun kopio suojaus, vaikka yleensä siitä ei mitään ongelmia ole ollut. Aikaisemmin olen samaa havainnut vain Megadethin - Cryptic Writings levyn remaster versiossa. No pitäänee testailla levyä vähän muissakin soittimissa, ja vetää sitten tarkemmat johtopäätökset. :?
Minulla oli samanlaista pätkimistä ja nykimistä dvd-soittimella kuunneltaessa, mutta muilla soittimilla on toiminut moitteetta. Ilmeisesti tuo kopiosuojaus tosiaan aiheuttaa tuon ettei pelitä täydellisesti kaikissa soittimissa. Ihmetyttää kuitenkin, että levy tökki dvd-soittimella, mutta kuului täydellisesti auton cd-soittimella..
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Välitön tarrautuminen seikkaan, josta annan miinusta: Ei välispiikin välispiikkiä. Ihan mahdoton ajatus, että tuota markkinoidaan konserttitallenteena ilman minkäänlaista kommunikointia yleisön kanssa biisien välissä.

Nyt tunnelma latistuu ainakin minulla jonkin verran, kun Bruce ei puhu eikä pukahda koko keikan aikana. Ei nostatusta ennen biisejä, ei mielenkiintoista taustoittavaa läppää, ei vittuilua, ei mitään.

Snadisti olen pettynyt, mutta otan lisää lökömenttiä, niin eiköhän se siitä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Late
Hell Rat
Hell Rat

Post by Late »

^Tuosta Jukan jo mainitsemasta jutusta piti itsekin jo mainita. Latistuu livetunnelma aika lailla, kun kappaleiden välillä ei ole niitä spiikkejä, varsinkin kun ne ovat tärkeä osa Ruusen lavaesiintymistä. Ainoostaan yksi spiikki/esittely, ja sekin on "Scream For Me Dortmund!The Iron Maiden!". Köyhää kertakaikkiaan. Ja Journeyman alkaa just Iron Maidenin jälkeen, ei todellakaan. Hapara livefiilis jäi käteen, toivottavasti DVD hoitaa homman paremmin (pahoin pelkään kylläkin). Enemmänkin kokoelma biisejä kuin livekeikka.

Kappaleet esitetään kuitenkin varsin hyvin, ei siinä mitään. Mutta kun settilista sisältää lähinnä ne suurimmat puhkikulutetut klassikot, niin paljoa ei jää käteen. DoDin kappaleista nuo pidemmät kappaleet toimivat varsin mainiosti Wildest Dreamsin ja Rainmakerin jäädessä pannukakkumaisiksi. Ylläreistä LOTF toimii musiikillisesti, mutta Brucen vokaalit ei oikein kappaleeseen sovi. Can I Play With Madnessissa on tosiaan noi koskettimet liian pinnalla ja taustavokaalit tekevät Can I Play with Madness-huutelusta heikohkon kuuloisen, johtuuko tämä sitten miksauksesta. Myös FOTD on yllättävän kovis. Muuten olen hieman pettynyt livevetoon, lukuunottamatta noita edellämainittuja kehuja. Kuitti.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Jukka wrote:Välitön tarrautuminen seikkaan, josta annan miinusta: Ei välispiikin välispiikkiä. Ihan mahdoton ajatus, että tuota markkinoidaan konserttitallenteena ilman minkäänlaista kommunikointia yleisön kanssa biisien välissä.

Nyt tunnelma latistuu ainakin minulla jonkin verran, kun Bruce ei puhu eikä pukahda koko keikan aikana. Ei nostatusta ennen biisejä, ei mielenkiintoista taustoittavaa läppää, ei vittuilua, ei mitään.

Snadisti olen pettynyt, mutta otan lisää lökömenttiä, niin eiköhän se siitä.
Ei välispiikkejä! :( Vaikka en ole vielä kyseistä albumia kullut, niin sehän on sanomattakin selvää, että välispiikkien puuttuminen latistaa tunnelmaa. Outo veto Maidenilta poistaa välispiikit. Toivottavasti dvd:lle kuitenkin laitetaan.
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kyllähän siellä niitä välispiikkejä on ollut mutta ne on mixattu pois ja täytyy kyllä ihmetellä minkä helvetin takia! Ainakin Hesan keikan nähneenä ja kuulleena niitä kyllä on ja uskon että tuollakin on ollut mutta ne on mixausvaiheessa jätetty pois mikä on kyllä täysin käsittämätön juttu!Nehän just sen Live fiiliksenkin luovat osittain :evil: Eli ei kyllä pelkkiä kehuja tuo lätty saa vaikka musiikillinen anti on kyllä mielestäni tosi hyvä!
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

Joo on kyllä toi ironmaiden.comin uus ulkoasu tyylikkäämpi ja selkeempi ku toi early days teema :shock: Heittävät varmaan tästä lähin joka julkasun jälkeen uuden ulkoasun sivulle
Half Lives... Eat But Never Kill
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Kävin tänään tuon paketin hakemassa ja tässä tuomio:

+ Melvyn Grant on tehnyt kansitaiteen eli sama, joka FOTF ja Virtual XI:n kansien luojana
+ Taattua Maiden laatua alusta loppuun
+ Caveman
+ Paschendale & Dance Of Death kappaleet säväyttävät
+ Lord Of The Fliesin ja Iron Maidenin alun kitararoheus

- Kopiosuojaus, pystyin itse rippaamaan levyn heti joten se noista suojista ärsyttää vain kun ei voi kuunnella kannettavalla soittimella.
- Paljon odottamani Lord Of The Flies ei toimi Brucen laulamana varsinkaan kun laulaa vielä
kertosäkeen joka kerta väärin, tosin tämän biisin alun roheutta kaipaisin enemmän.
- Ensimmäisen levyn alku ei säväytä, jotenkin vain nuo biisit ei räjäytä konserttia käyntiin
haluamallani lailla.
- Ei välispiikkejä yleisön kanssa.

Kokonaisuutena ihan jees paketti, mutta jotenkin vain jää fiilis että tämäkin on jo nähty tai jotain uupuu, ehkä DVD aukeaa paremmin ja siinähän on se albumin väännöstä kertova dokumenttikin.

Ps. Mutta ainahan uusi levy säväyttää vanhankin dikkarin sydäntä. Sopiva alkupala DVD:tä odotellessa.

Up The Irons!
Suomi Finland, Perkele!
Post Reply