A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

condemned wrote:Noniin, tulihan se 2PICLP tänään. Tai oikeastaan eilen mutta en huomannu että mulla on paketti noudettavana. Mutta sama se. Kuitenkin törkeän hieno setti, ja kansitaidekin pääsee todellisiin oikeuksiinsa nyt.
Juu, kyllä täytyy ehdottomasti peesailla tässä tapauksessa, sillä tuplaälppäri on saatu jälleen kerran niin edustavan näköiseksi, muhkeine levypussine sun muine, että alta pois. Suurennettu tankki miehistöineen on kuin sulaa vahaa ...nostalgista! :wink:

Mutta, eräs seikka on kuitenkin hiipinyt mieleen tässä vinyylejä kerätessä, liittyen itse levyjen rakenteeseen ja ulkomuotoon. Nykyään julkaistavat, paksuhkot kuvavinyylit eivät yksinkertaisesti miellytä silmää läheskään niin paljon, kuin nuo tummanpuhuvat kiekot, vaikkapa kasarivuosilta. Levyn keskustassa oleva tarra, on juuri piste I:n päälle, ja täysin riittävä kuvaksi. Ja sitten tuo paksuus. Perinteistä "normi" LP:tä tulee pidettyä kuin kukkaa kämmenellä, todella hellällä otteella. Samat rituaalit toistuvat toki kuvalevyjäkin käsitellessä, mutta siitä hetkestä puuttuu se jokin, maaginen viba. Noh, toivotaan, että enään ei mennä miehisempään suntaan LP:iden rakenteessa, sillä tälläkin hetkellä ollaan jo asteella: JÄRKÄLE! :D

P.s. Toiset tykkää muhkummasta!
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Theoden
Bändäri
Bändäri

Post by Theoden »

^Joo'o aika jörriköitä noi nykyvinyylit on ja yleensäkin oon huomannu, että viinylit kultaiselta kasikyt luvulta soivat paljon paremmin kun noi kuvavinyylit, vai onko tämäkin luulo vain äänet päässäni. Tietysti noissa kasikyt luvun vinyyleissä on sitä ajan tuomaa "patinaa", joka tekee niistä huomattavasti maagisempia.
Noh aika namukas paketti silti tuo uusin vinyyli julkaisu ja siinä on kuitenkin se pieni ratkaiseva ero cd:hen verrattuna. :P Cd:t on arkikäyttöön ja vinyyli fiilistelyyn tai jotain.
Tuleekohan levystä muuten vielä sinkkulohkaisuja vai jäävätkö nuo vähintäänkin mielenkiintoisen b-puolet unholaan?
"No, mutta sepäs kävi näppärästi", sanoo ihminen ja todistaa menestyksensä innoittama että musta on valkoista ja jää auton alle seuraavalla suojatiellä" - Douglas Adams
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Theoden wrote:Tuleekohan levystä muuten vielä sinkkulohkaisuja vai jäävätkö nuo vähintäänkin mielenkiintoisen b-puolet unholaan?
Kyllä sieltä varmasti vielä ainakin pari sinkkua tulee, näin veikkaisin. Different World nyt aika varmasti ainakin jossain vaiheessa julkaistaan singlenä, näin ainakin bändi on haastatteluissa puhunut. Itseäkin kiinnostaa nuo b-puolet ja varmasti tulee sinkut hankittua niiden vuoksi.
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Tässä on juuri menossa kaikkein mahtavin fiilistely ikinä uutukaisen kanssa. Kyllä tämä levy saisikin tulla kokonaan livenä + tietysti lisä mausteet. Albumin sisältävän musiikin lisäksi pelkkä kannen sekä vihkosen katseleminen on jo suuri elämys 8) . Eniten luukutettuja biisejä en pysty sanomaan, koska aina kun olen laittanut levyn soittimeen , niin se on soinut läpi kokonaisuudessaan ilman skippailuja. Eikä Skip napin kohdalle ole muutenkaan mitään asiaa. 10 Biisin levy ilman väliin putoajia. Mahtavaa.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Aces High wrote:Tässä on juuri menossa kaikkein mahtavin fiilistely ikinä uutukaisen kanssa. Kyllä tämä levy saisikin tulla kokonaan livenä + tietysti lisä mausteet. Albumin sisältävän musiikin lisäksi pelkkä kannen sekä vihkosen katseleminen on jo suuri elämys 8) . Eniten luukutettuja biisejä en pysty sanomaan, koska aina kun olen laittanut levyn soittimeen , niin se on soinut läpi kokonaisuudessaan ilman skippailuja. Eikä Skip napin kohdalle ole muutenkaan mitään asiaa. 10 Biisin levy ilman väliin putoajia. Mahtavaa.
Näin! Itse ensimmäisen viikonlopun teholuukutuksen jälkeen (kokonaisuuksina) olen kuunnellut yksittäisiä biisejä, ja yllättävän tasaisesti ovat kappaleet saaneet huomiota osakseen.
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Todellakin toi AMOLAD:in kuvavinyyli on hieno! Muutenkin noissa vinyyleissä on sitä jotain. Kyllä niitä kelpaa katsella. Varsinkin juuri kansitaide pääsee niissä oikeuksiinsa.
Milloinkohan julkaisevat uuden singlen? Siitä ei ole tainnut olla mitään vihjeitä? Itse veikkaisin, että Different World ei ole seuraava single. Joku toinen biisi olisi parempi, vaikka These Colours Don't Run. Wicker Man ja Wildest Dreams ovat olleet sellaisia nopeita sinkuiksi sopivia repäisyjä, joten olisi mukava saada jokin yllätyksellisempi veto seuraavaksi sinkuksi. Samapa tuo toisaalta, tulee se kumminkin hankittua.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

^Eiköhän pojat pistä Different Worldin sinkkuna ulos ainakin jossain vaiheessa. Puhetta ollut siitä kuitenkin aika paljon. Mutta jotenkin veikkaan sieltä vielä kolmannenkin sinkkulohkaisun tulevan. These Colours olisi hyvä ehdoka. Tai jos radiosoittoa ei haluta niin Brighter Than A Thousand Suns. :twisted:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

Theoden wrote:^Joo'o aika jörriköitä noi nykyvinyylit on ja yleensäkin oon huomannu, että viinylit kultaiselta kasikyt luvulta soivat paljon paremmin kun noi kuvavinyylit, vai onko tämäkin luulo vain äänet päässäni.
Onhan se ihan tunnettu juttu ettei noi kuvavinyylit soi perusmustien LPeiden verosesti, ja just sen takia on monet valittanut kun Maiden ei ole aikoihin julkaissut täyspitkiä ihan mustina vinyyleinä.

Mitä tohon singlekysymykseen tulee, oma veikkaus on Out of the Shadows ja Different World. Näistähän Maiden puhui sillon etukäteenkin että mahdollista sinkkuainesta. Ite tosin toivon, ettei Maiden tekisi perinteisesti näistä kaupallisemman kuulosista biiseistä singlejä, vaan ennemmin yllättäis ja tekis jostain Pilgrimistä tai These colours don't runista sinkut.

Nomutta, oli singlevalintoina mitkä tahansa, eiköhän noi neljä äänitettyä coveria vielä kuulla ennemmin tai myöhemmin.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Ainakin joissakin kuva-lp:eissä on vielä enemmän rahinaa/kohinaa mukana kuin tavallisessa mustassa vinyylissä. Ainakin siinä määrin että sen myös huomaa ja kuulee. Ite en huomaa normaaleissä vinyyleissä sen ihmeellisemmin sitä rahinaa/kohinaa.

Mutta soundit on vinyyleissä paremmat kuin CD:eissä.
Ruusteri
Peräruiske
Peräruiske

Post by Ruusteri »

n. 2 viikkoa levyä kuunellut, ja ei kyllästytä vielä yhtään!
Joka päivä olen kuunnellut, ja into vain kasvaa kokoajan.
P-A-R-A-S levy.
Iron Maiden ja Simpsonit rokkaa!
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Viper wrote:^Eiköhän pojat pistä Different Worldin sinkkuna ulos ainakin jossain vaiheessa. Puhetta ollut siitä kuitenkin aika paljon. Mutta jotenkin veikkaan sieltä vielä kolmannenkin sinkkulohkaisun tulevan. These Colours olisi hyvä ehdoka. Tai jos radiosoittoa ei haluta niin Brighter Than A Thousand Suns. :twisted:
Olen samaa mieltä noista These Colours Don't Runista ja Brighter Than A Thousand Sunsista. Levyn kaksi parasta biisiä ja mielestäni saataisiin julkaista sinkkuina. Veikkaan kuitenkin, että sieltä Different World ja Out Of The Shadows tulevat.
flying Icarus
Hell Rat
Hell Rat

Post by flying Icarus »

Valtaisa oli pettymys kaikkien hehkutusten jälkeen, kun oli ensimmäiset kuuntelut levystä takana. Kyllähän sitä ihmetteli, jotta tämänkö takia joutui ilmestymispäivänä lähes koulusta myöhästymään, kun piti matkalla kääntyä takaisin postiauton tullessa vastaan. Ja pettymys tämä on edelleen lukuisten kuuntelujen jälkeen, joskin nyttemmin on alkanut selkeytyä, mitä immeiset tässä hehkuttaa.

Itselleni ei vaan iske niin erityisesti. Monessa kappaleessa on valtavasti potentiaalia mestariteos-mittasuhteisiin, mutta aina on jokin osuus pilaamassa kokonaisuuden ja tunnelman. (Typerä intro, karmiva soolo, yksinkertaisesti tylsät/mauttomat kohdat jne.) Brucen suoritus vaihtelee kappaleittain, toisaalla mennään tunteella ja sillä legendastatuksen velvoittamalla taidolla, kun taas toisaalla kuulostetaan välttävältä ja väkinäiseltä ainakin Dickinson-mittapuulla. Sama koskee Nickon rumputyöskentelyä.
Hienoja valopilkkujakin tosiaan levyltä löytyy; pikaisella muistelulla ensimmäisenä mieleen tulee mahtava soolo The Longest Dayssa, The Reincarnation of Benjamin Breeg kokonaisuudessaan ja The Legacy loppuminuutteja lukuunottamatta.

Kaikenkaikkiaan se kuuluisa ihan hyvä levy, mielellään kuuntelee, muttei juuri tarjoa elämää suurempia kokemuksia.
3.5/5 - 4/5. (4/5-arvosanassa sopiva mielentila- tahi Maidenlisä)
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

flying Icarus wrote:Monessa kappaleessa on valtavasti potentiaalia mestariteos-mittasuhteisiin, mutta aina on jokin osuus pilaamassa kokonaisuuden ja tunnelman. (Typerä intro, karmiva soolo, yksinkertaisesti tylsät/mauttomat kohdat jne.) Brucen suoritus vaihtelee kappaleittain, toisaalla mennään tunteella ja sillä legendastatuksen velvoittamalla taidolla, kun taas toisaalla kuulostetaan välttävältä ja väkinäiseltä ainakin Dickinson-mittapuulla. Sama koskee Nickon rumputyöskentelyä.
Tässä on totuus tiivistetty. Uutuuden viehätyksen ja keikkahuuman laannuttua luulenpa että yhä useampi tulee olemaan tästä samaa mieltä :).
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Voipa olla noinkin.... :wink:

Itsellä on alkanut alkuhuuma laskemaan ts alkaa mennä elämä normaaliin suuntaan, että muutkin bändit kiinnostaa.

Ei sitä AMOLADIA nyt ihan joka päivä tee enää edes mieli kuunnella. Hui!

Saapas sitten nähdä miten kuuntelua ja vuosia tämä kestää. DOD ei kestännyt, eikä sen puoleen BNW. Myös uutukaisessa huomaa samaa 2000-luvun tyyliä joka ei ole ihan sitä rakkainta mulle. Tiettyjä maneereita sieltä tulee, joita ei heti huomannut. Tämä siis pulpahti esiin kuuntelukertojen kasvaessa.

Olen tullut siihen tulokseen, että olen paatumaton kasaristi :lol:
Eiiiiisiiiisssssshaaaiiiiiiiii---iiiiiiiii

mutta mutta eihän mikää levy kestä tauotonta soittoa ja analyyzii.
Mulle tämä uusi maiden on sarjassa "pitkät prosessit".
TOP3 taisi kuitenkin jäädä saavuttamatta.
Into Iron Maiden Since 1983
Make#34
Playerman
Playerman

Post by Make#34 »

Kyllä itse olen jaksanut vielä luukuttaa, mutta toki välissä muutakin.
Edelleen mielestäni hyvä levy, mutta sen joudun sanomaan jotta laskeutui kyllä SSOTSS ja SIT levyjen alapuolelle. Kyllähän nuo 2 tekelettä ovat niin rakkaita joten sinne kastiin ei helpolla ylletä.
Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^^Mulla on ja pysyy ykkösenä. Maiden-lasit, ei vaan voi mitään. :wink:
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Stratocaster wrote:^^Mulla on ja pysyy ykkösenä. Maiden-lasit, ei vaan voi mitään. :wink:
Ilman Maiden-lasejakin minulla pysyy ykkösenä, eli kaikkien aikojen parhaana albumina :lol:. Ilman niitä on kohtuullisen helppo katsoa, vieläpä.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Stratocaster wrote:^^Mulla on ja pysyy ykkösenä. Maiden-lasit, ei vaan voi mitään. :wink:
Hyvä!..... aika näyttää...

Sullehan tämä voi olla se suuri spektaakkeli joka mulle oli Somewhere In Timen odotus... se nuoruuden odotus ja palkinto.. siinä oli jotain herkkää.

Kuunnella silloin Somewhere In Time albumia, eikä ollut hajuakaan ajasta siitä eteenpäin.. Se vaan oli niin parasta. Eka keikka ovella jne. Kaipa olen aikakauteni vanki, mutta onneks hyvän sellasen 8)

Vaikka diggaan eniten Piece Of Mindista niin sekin tuli puun takaa ja tosin kajautti tajun kankaalle. Jotenkin Powerslavekin ilmestyi hiukan varhain 12-v pojan nousevalle fanitukselle. Sitten Live After Death 13-vuotiaana oli lopullinen kuoletus iki-fanirinkiin.

AMOLAD odotus alkoi kyllä jo olemaan SIT-odotuksen luokkaa, enkä ole pettymystä kokennut AMOLADin suhteen. Todella hieno levy.

Huomasin vaan tässä parissa viikossa, että se mikä oli mulle parasta, on edelleen. Ei tuolla taustalla voi ohittaa noita kasarilättyjä. Nehän on kuin nuoruuskavereita. Toivottavasti teillä junnuilla on joskus sama fiilis AMOLADin kanssa tai ihan minkä vaan lätyn.

Näin on hyvä ja turvallista, perkele :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Rolling Stone-lehti antoi uudelle albumille 3 tähteä viidestä. Juttu on mielestäni hyvä, hyvällä maulla ja kunnioituksella kirjoitettu.

"A matter of life and death," Iron Maiden's fourteenth studio album, has all the traits of classic Maiden: multipart epics, time changes galore and the thick clank of Steve Harris' bass. There are some signs of wear -- the songs now march where they once galloped, and Bruce Dickinson's banshee wail can be slightly nasal, but there's still plenty of heft. The eight-and-a-half-minute "Brighter Than a Thousand Suns" could have gone on 1988's Seventh Son of a Seventh Son. The only real departure from the past is "For the Greater Good of God," a somber meditation on Christ that sounds like an answer to the band's old anti-religion stance. Overall, it's a solid, unembarrassing latter-day record from one of metal's elite. Iron Maiden appear to be -- we dare say -- aging gracefully."
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
paul
600 €
600 €

Post by paul »

Make#34 wrote:Kyllä itse olen jaksanut vielä luukuttaa, mutta toki välissä muutakin.
Edelleen mielestäni hyvä levy, mutta sen joudun sanomaan jotta laskeutui kyllä SSOTSS ja SIT levyjen alapuolelle. Kyllähän nuo 2 tekelettä ovat niin rakkaita joten sinne kastiin ei helpolla ylletä.
Joo väliin Quuensryssää (np). Mutta SSOTSS jää kyllä uuden levyn taa ja piiiiitkälle, sanon mie. Ja näin se on. V*ttu.
älä juo kaikkee pois, mie juon loput.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

Olisi nyt hienoa saada ulos se sinkku johon tulisi niitäb-puolia jotka AMOLADin bonus dvd:ssäskin studion monitorissa vilahtivat elikäs Tush, Space Truckin ja sitten oli ne 2 muuta biisiä joita en muista. Tush:ia siinä lopussa hemmot jammailikin akustisesti. Itseä tuo Purplen veto kiinnostaa, se on sitä paitsi ihan mahtava biisi Purplen vetonakin :wink:
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

^pari muuta coveria ovat Thin Lizzy - Angel Of Death ja Focus - Hocus Pocus.
mika
Berserkki
Berserkki

Post by mika »

^ Niinpä, nehän ne.
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

Huomaan, että omalla kohdallani AMOLAD:in arvostus on alkuhuuman jälkeen hieman laskenut. Nyt levyä osaa jo ajatella muiden julkaisuiden rinnalla, eikä pelkästään periaatteella "uusi levy = paras levy". Hitto soikoon, ilman noita pitkiä introja levy olisi paljon parempi. Kyllä tämä silti mielestäni top-3 albumeihin kuuluu, ehkä juuri sillä kolmannella sijalla, SSOASS ja POM jälkeen.

Rinnakainasettelua kahden kappaleen, Pachendalen ja Brighter Than A Thousand Sun:in välillä olen huomannut, ja nyt juuri Paschendalen kuunnelleena voin sanoa, että eihän näistä voi puhua edes samana päivänä. Paschendalessa on ihan erilailla voimaa, agressiivisuutta ja tunnetta.

AMOLAD:in vahvuus on juuri levyn tasaisuus, väliinputoajia, fillereitä ei ole. Ainutlaatuinen ominaisuus Maiden-levyllä. Nuo mainitsemani pitkät introtkin sopivat kyllä koko levyn teemaan ja tunnelmaan, siksi tuleekin mieleen, että koko levy olisi rakennettu juuri koko julkaisun LIVE-soittoa varten. Tähän se mielestäni sopisi paremmin kuin lusikka puuroon, tulevaisuus näyttää.

Soittopuolta en lähde analysoimaan sen tarkemmin, sen voivat tehdä, ja ovatkin jo tehneet, paremmin asiasta ymmärtävät. Silti minun korvani ei huomaa Nicon "väsyneisyyttä", kuten monet tahot ovat kommentoineet. Viimeksi kuulin asiasta YleX:llä, toimitus kehui tiukkaa soittoa, poislukien Neeko, joka ei kuulemma oikein enää tunnu pystyvän hyvään suoritukseen.

Kokonaisarvosana 3.5/5
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

http://desibeli.net/arvostelu/2476

Sieltäpä löytyy uusi arvostelu Matterista! :D
Post Reply