Death On The Road - 3DVD 8.2.2006

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Kumman ostat mieluummin uudesta Death on Roadista?

DVD:N
140
41%
Livealbumin
10
3%
Molemmat
171
51%
En kumpaakaan
17
5%

Total votes: 338

TheClairvoyant
Hang-Around
Hang-Around

Post by TheClairvoyant »

^Niinhän se videon biisilista meneekin mutta cd:llä on kyllä koko keikka encorea myöten (paitsi ehkä vähän välispiikkejä lyhennelty) ja sitähän urho47 tässä kysyi.

Oon ehkä käsittäny koko kysymyksen väärin mutta anna anteeksi tyhmyyteni :wink:
UnBrain
Hell Rat
Hell Rat

Post by UnBrain »

Iivis wrote:
Kaukkis wrote:Kun leffa tai keikka laitetaan yhdelle levylle, jossain on aina tingittävä, tarkoittaa se sitten huonompaa kuvaa tai ääntä. Luonnollisesti kun laitetaan eri ääniraidalliset versiot eri levyille saadaan maksimoitu audiovisuaalinen laatu.
Imho toisaalta saa olla melkoinen hifisti jos osaa kertoa eron verrattuna siihen että keikka olisi laitettu yhdelle levylle molemmilla ääniraidoilla.
Muistan jostain lukeneeni, että Steve ei halunnut karsia kuvanlaadusta mitään ja siksi päätyi tällaiseen ratkaisuun. Jos nuo kaikki ääniraidat olisivat yhdellä levyllä, niin kuvan laatu kärsisi. Nyt niin ei onneksi tapahdu ja meikäläinen on ainakin hemmetin tyytyväinen.

Juu, kyllä melko hifisti saa olla. Käsittääkseni kuvan laautu on se joka tässä eniten kärsisi. Samoin kuin DTS:n ja DD:n eroja on melko mahdoton erottaa toisistaan. Käytännössä DTS on pakkaamatonta dataa ja DD pakattua, näin muistelisin. Lähes mahdoton erottaa toisistaan kuulemalla.
Mulla kävi niin ton RIR DVD:n kanssa että aluksi kuulu ihan hyvin kaikki kitarat ja soittimet mutta vaikka olen levyä kohdellut hyvin ja muuten, niin Janickin kitara ei kuulu enää juuri ollenkaan. Korkeintaan The Trooperissa siitä on hyötyä kun vain H kuuluu mutta jotkut kappaleet kuulostavat todella tyhmiltä kun pelkkä komppi kuuluu sooloissa, eikä janickia ollenkaan. :?
CharlotteTheHarlot
Kisälli
Kisälli

Post by CharlotteTheHarlot »

Jes, kyllä näyttää hyvältä setiltä! Kaks vuotta on jo keikoista aikaa, niin jo on perkele aikakin saada vähän materiaalia!

Ei riitä, että kuulee Paschendalen, se on myös nähtävä. :shock:
"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

UnBrain wrote: Mulla kävi niin ton RIR DVD:n kanssa että aluksi kuulu ihan hyvin kaikki kitarat ja soittimet mutta vaikka olen levyä kohdellut hyvin ja muuten, niin Janickin kitara ei kuulu enää juuri ollenkaan. Korkeintaan The Trooperissa siitä on hyötyä kun vain H kuuluu mutta jotkut kappaleet kuulostavat todella tyhmiltä kun pelkkä komppi kuuluu sooloissa, eikä janickia ollenkaan. :?
Mistäköhän tällaisen version saisi :wink: !?
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Yrms_
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Yrms_ »

UnBrain wrote:
Iivis wrote:
Kaukkis wrote:Kun leffa tai keikka laitetaan yhdelle levylle, jossain on aina tingittävä, tarkoittaa se sitten huonompaa kuvaa tai ääntä. Luonnollisesti kun laitetaan eri ääniraidalliset versiot eri levyille saadaan maksimoitu audiovisuaalinen laatu.
Imho toisaalta saa olla melkoinen hifisti jos osaa kertoa eron verrattuna siihen että keikka olisi laitettu yhdelle levylle molemmilla ääniraidoilla.
Muistan jostain lukeneeni, että Steve ei halunnut karsia kuvanlaadusta mitään ja siksi päätyi tällaiseen ratkaisuun. Jos nuo kaikki ääniraidat olisivat yhdellä levyllä, niin kuvan laatu kärsisi. Nyt niin ei onneksi tapahdu ja meikäläinen on ainakin hemmetin tyytyväinen.

Juu, kyllä melko hifisti saa olla. Käsittääkseni kuvan laautu on se joka tässä eniten kärsisi. Samoin kuin DTS:n ja DD:n eroja on melko mahdoton erottaa toisistaan. Käytännössä DTS on pakkaamatonta dataa ja DD pakattua, näin muistelisin. Lähes mahdoton erottaa toisistaan kuulemalla.
Mulla kävi niin ton RIR DVD:n kanssa että aluksi kuulu ihan hyvin kaikki kitarat ja soittimet mutta vaikka olen levyä kohdellut hyvin ja muuten, niin Janickin kitara ei kuulu enää juuri ollenkaan. Korkeintaan The Trooperissa siitä on hyötyä kun vain H kuuluu mutta jotkut kappaleet kuulostavat todella tyhmiltä kun pelkkä komppi kuuluu sooloissa, eikä janickia ollenkaan. :?
Sama juttu mullakin... Välillä ihan jees kun saa esim trooperissa ja evilissä H vetää soolonsa mutta mielellään kuulisi Jannen omatkin soolot :? Välillä saattaa kuulua kaikki ehkä korkeintaan muutaman biisin ajan mutta sitten taas lähtee äänet. Vituttavaa...
Half Lives... Eat But Never Kill
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

Muistatte varmaan kun olen monesti hehkutellut dvd:itten kansista... ...pahvikansista! Nimenomaan tälläiset kannet toivottavasti tulee myös tähän. Se on kyllä melko todennäköistä, koska kyseessä on kuitenkin pieni "boksi". En tiedä mikä niissä viehättää, mutta tyyliä on huomattavasti enemmän kuin niissä iänikuisissa muoviläpysköissä.

Kyllä tässä alkaa jo vähän jännitys kasvamaan, niin "lähellä" ilmestyminen kuitenkin on. Sitten kun julkaisu tapahtuu täällä on kauhea kisa kuka kommentoi ekana ja mitä. :lol:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Peräruiske
Peräruiske

Post by #21 »

Itse tilasin omani eilen levykauppax:stä,dvd:n mukana tulee myös juliste.
On mukava sitten helmikuussa tulla armeijasta lomille kun kotona odotta Maidenin uusi dvd :wink:

Kyllä ne pahvikannet olisivat tyylikkäät.Ainakin In flamesin Used and abused...in live we trust pahviboksi miellyttää silmää.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Jep, kyllä minäkin olen digipackien kannalla. Sekä CD'ssä että DVD'ssä ovat tyylikkäämät kuin helposti hajoavat muoviroskat. Myöskin mitä ohuempi sen parempi. Testamentin Live In London on hyvä esimerkki täydellisesti pakatusta DVD'stä. Tiedä sitten miten kolme DVD'tä saa niin pieneen tilaan.
Last edited by Jeeves on Thu Jan 05, 2006 19:46, edited 1 time in total.
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Joo, kyllä pahvikansi saa kanssa ääneni. Visionsissa on todella hieno pakkaus, sellainen tietenkin kolmelle dvd:lle olisi mahtavaa.
Nyt alkaa jo odotusfiilis olemaan, eihän siihen ole enää kun reilu kuukausi.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Kyllä pahvikannet komeat ovat varsinkin dvd:eissä. Kuukausi tarvisi vielä jaksaa odotella kunnes dvd ilmestyy. Toivottavasti rahatilanne antaa silloin myöden, että saisi paketin hankittua heti sen ilmestyessä.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

^Mä ainakin olen säästänyt jo valmiiksi rahaa tota varten, sen tason juttu tää meinaan on! Kysynpä nytten teiltä muilta, että mistä ostatte tämän kyseisen DVD'n? Itse tilaan varmaan CDONista, koska siellä on yleensä halvemmat tuotteet ja samalla tilaan Acceptin Metal Blast From The Past -DVD'n, jota ei tästä läheltä löydy.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Jeeves wrote:^Mä ainakin olen säästänyt jo valmiiksi rahaa tota varten, sen tason juttu tää meinaan on! Kysynpä nytten teiltä muilta, että mistä ostatte tämän kyseisen DVD'n? Itse tilaan varmaan CDONista, koska siellä on yleensä halvemmat tuotteet ja samalla tilaan Acceptin Metal Blast From The Past -DVD'n, jota ei tästä läheltä löydy.
Kaipa itsekin dvd:n tilaan CDON:sta, kun sieltä yleensä muutkin levyt ja dvd:t tulee hommattua.
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

Levykauppaäx on vakiinnuttanut paikkansa minun lempi netti musakauppana joten sieltä tuon tilasin ennakkoon. Lupasivat viellä nopeimmille julisteen kaupan päälle :wink:. Nuo myös toimittavat paketin postiin heti seuraavana päivänä.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

^Voijjuma, maksaa tuolla vaan 32. Saas nähä mitä CDON tekee tuon hinnan kanssa. Varmaan aika samoissa summissa pyöritään, eli halpa mun mielestä.
Höyste
Berserkki
Berserkki

Post by Höyste »

Mä luultavasti käyn Itäkeskuksen Free Record Shopista tai anttilasta tuon kyseisen dvd:n hakemassa ja 50€ on varattu rahaa että luulis sillä saavan...
Makal
Paholainen
Paholainen

Post by Makal »

Jeeves wrote:^Voijjuma, maksaa tuolla vaan 32. Saas nähä mitä CDON tekee tuon hinnan kanssa. Varmaan aika samoissa summissa pyöritään, eli halpa mun mielestä.
Veikkaan, että on jopa kympin halvempikin. Ainakin jos vertaa vaikka Sodomin dvd:n hintaa levykauppa äxässä ja cdon.comissa, niin siitä voisi jotain päätellä.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Jeeves wrote:^Voijjuma, maksaa tuolla vaan 32. Saas nähä mitä CDON tekee tuon hinnan kanssa. Varmaan aika samoissa summissa pyöritään, eli halpa mun mielestä.
Noh ei se kyll saa yhtään enempää maksaakaan. 32€ on sekin jo liikaa jos ei ole jotain special kirjan muotoon nidottua juttua mallia Saxon.

Kyseessähän on normikeikka + bonari DVD. RIR makso muistaakseni 24€ samalla koostumuksella ja samoissa saa tämä DOD myös pysyä.

se, että sama keikka on eri äänilla kahdella dvd:llä ei kuulu fanien maksaa. Näinhän sanoi myös muuan Harris :wink:

Pertti Keinonen wrote:
UnBrain wrote: Mulla kävi niin ton RIR DVD:n kanssa että aluksi kuulu ihan hyvin kaikki kitarat ja soittimet mutta vaikka olen levyä kohdellut hyvin ja muuten, niin Janickin kitara ei kuulu enää juuri ollenkaan. Korkeintaan The Trooperissa siitä on hyötyä kun vain H kuuluu mutta jotkut kappaleet kuulostavat todella tyhmiltä kun pelkkä komppi kuuluu sooloissa, eikä janickia ollenkaan. :?
Mistäköhän tällaisen version saisi :wink: !?
:lol: Aaarghhh :lol: ... ja nyt nukkumaan. Aamulla aikanen lähtö.
Into Iron Maiden Since 1983
Olli the Wicker man
Berserkki
Berserkki

Post by Olli the Wicker man »

En mä ainakaan aio mistään nettikaupasta varailla, vaikka juliste kyllä houkuttaisi. Haen sitten ilmestyispäivänä Swampista niin saan varmasti juuri "oikeana" päivänä.
Ja mähän en sitä kestä, että täällä jo spekuloidaan, enkä minä voi tuoda omaa korteani kekoon...
Niin ja saahan siinä samalla sitten yhden leiman lisää Swampin kuponkihässäkkään. :wink:
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Peke wrote:Kyseessähän on normikeikka + bonari DVD. RIR makso muistaakseni 24€ samalla koostumuksella ja samoissa saa tämä DOD myös pysyä.
DotR:in bonukset on kyllä ihan omassa kastissa verrattuna Rioon, joten voi siitä muutaman euron enemmänkin maksaa. :wink:

Ja kerta se jotain ilmeisesti kiinnostaa, niin Airosta haen ilmestymispäivänä omani. Ihan sama vaikka olisi kalliimpi kuin cdon:ssa, mutta näin sen saa nopeammin itselleen, kun voi itse polkea kustin sijasta. 8)
Edward the Greaat
Berserkki
Berserkki

Post by Edward the Greaat »

poolrules wrote:
Peke wrote:Kyseessähän on normikeikka + bonari DVD. RIR makso muistaakseni 24€ samalla koostumuksella ja samoissa saa tämä DOD myös pysyä.
DotR:in bonukset on kyllä ihan omassa kastissa verrattuna Rioon, joten voi siitä muutaman euron enemmänkin maksaa. :wink:

Ja kerta se jotain ilmeisesti kiinnostaa, niin Airosta haen ilmestymispäivänä omani. Ihan sama vaikka olisi kalliimpi kuin cdon:ssa, mutta näin sen saa nopeammin itselleen, kun voi itse polkea kustin sijasta. 8)
Joo bonarit ovat kyllä ihan omassa luokassaan. Varsinkin nuo fanien mietteet kiinnostavat. Itse käyn varmasti ilmestyspäivänä ostamassa jostain tuolta Helsingin keskustasta. Free Record Shopista tai Stockmannilta varmaan.
SAVE_US.ETG :P
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Levykauppa X ei ole kyllä niitä halvimpia vaihtoehtoja, mutta palvelu pelaa loistavasti, ja toimitusajat ovat lyhyet.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Edward the Greaat wrote:
poolrules wrote:

Joo bonarit ovat kyllä ihan omassa luokassaan. Varsinkin nuo fanien mietteet kiinnostavat. Itse käyn varmasti ilmestyspäivänä ostamassa jostain tuolta Helsingin keskustasta. Free Record Shopista tai Stockmannilta varmaan.
Olkoon vaan bonarit missä luokassa hyvänsä, niin ei niillä pidä rahaa ottaa. Bonukset on bonuksia ja niillä lisätään normi DVD:n myyntiä. Bonarit ei ole itseisarvo. Noh.... joo.... DOD- DVD tulee mun hyllyyn niinkuin kaikki muukin maiden matsku, vaikka maksais 50€. Siitä en kinaa, mutta nykyään saa melko halvalla perusteellisia paketteja overall. Turhaa tästäkään alkaa hypettämään mitään "very special stuff"-juttua :D

Heitin vaan omat ajatukset, ei tarvia välttämättä kenenkään vastata.
Into Iron Maiden Since 1983
Biometalli
Hang-Around
Hang-Around

Post by Biometalli »

Suosittelen vielä ainakin tässä vaiheessa tilaamaan play.comista. Maksaa nimittäin vain 23,99€ ja postikulut kuuluvat hintaan.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Jaahas, 28 euroa on hintaa CDONissa. Ihan semmonen kohtalainen hinta, ei liian kallis mun mielestä. Sieltä siis aion tilata omani.
Sodom
Wimp
Wimp

Post by Sodom »

luultavasti molemmat jahka saan rahaa..:D
Oh Well, wherever, wherever you are,
Iron Maiden's gonna get you, no matter how far.
See the blood flow watching it shed up above my head.
Iron Maiden wants you for dead.
Post Reply