Uusin levy ehkä mielestäni kovin. Toki kaikkia lättyjä en kokonaisuudessaan ole edes kuullut. Pitääpi hankkia parit lätyt jossain vaiheessa ja palata astialle.
Moderator: The Killer Krew
Näin Shotanan ekan kerran livenä NOsturissa (oli muuten muistaakseni Noden eka hevi keikka 4evah IHQdaa) aika piakkoin Eclipsen julkaisun jälkeen. Vielä seuraava kerran kun näin Pontikan Silencen levynjulkaisukeikan tavastialla niin Kakon laulusuorituksesta ei löytynyt moittimisen varaa. Mutta avot, seuraavalla keikalla meinasi monitorit sulaa epävireisen laulannan jälkeen.tsorl wrote:Livemenoa haukutaan kilpaa, mutta kerran nähneenä jäi erittäin hyvä maku. En oikein ymmärrä mitä ne olisivat paremmin voineet tehdä.
HAHAHAHAAA!!!Akiman wrote:Sauna Open Air 2005.
Sonata Arctica soittaa parhaillaan.
Puhun Ronnie James Dion kanssa.
Dio kysyy "What are the best heavy bands in Finland? I hope that's not one of them."
Luettelen muutaman nimen ja sanon, että SA on viemäristä.
Dio toteaa "Good! That's not anything I'd call heavy metal or even metal. Terrible!"
Ei lisättävää.
Heh, ihan mielenkiintoista nähdä joku muukin siellä, en mie tuon Liimataisen tyylin ylin ystävä ole SA:n musiikkia digatessa koskaan ollutkaan, lisäksi aina olisi toinen kitaristi mahtunut mieluusti rinnalle mielestäni. Heh, vai että armeija käymättä vielä, lähtee se ruma 'tyttötukkakin' (se väri..) sittenImperiumin uutiset wrote:SONATA ARCTICA SOITTAA KEVÄÄN KEIKAT ILMAN JANI LIIMATAISTA
Sonata Arctica soittaa kevään keikkansa ilman kitaristi Jani Liimataista. Liimatainen on estynyt pakollisten kansalaisvelvollisuuksien takia, mutta palaa myöhemmin yhtyeen keikkakokoonpanoon. Jo sovituilla keikoilla Liimataista tuuraa toinen, vielä nimeämätön kitaristi.
Yhtyeen www-sivuilla Liimatainen kertoo seuraavaa:
"Tervehdys kaikille!
Valitettavasti olemme tulleet tilanteeseen, jossa olen estynyt soittamaan Sonata Arctican sovittuja esiintymisiä tänä keväänä. Syynä tähän on kansalaisvelvollisuuteni suorittaminen. Yhtye tekee kuitenkin sovitut keikat tuuraavan kitaristin voimin, ja olen varma, että ne kaikki tulevat täyttämään Sonata Arctica -keikkojen korkeat kriteerit. Toivon voivani palata yhtyeen live-kokoonpanoon mahdollisimman pian, sillä keikkatauko on jo venynyt pitkäksi ja minulla on jo nyt ikävä hikisiä iltoja lavoilla ja yhtä hikisiä päiviä keikkabussissa! Tahdon toivottaa hyvää kevättä kaikille faneille, toivottavasti tapaamme pian!
Parhautta,
Jani Liimatainen"
Jussi K wrote:Heh, ihan mielenkiintoista nähdä joku muukin siellä, en mie tuon Liimataisen tyylin ylin ystävä ole SA:n musiikkia digatessa koskaan ollutkaan, lisäksi aina olisi toinen kitaristi mahtunut mieluusti rinnalle mielestäni. Heh, vai että armeija käymättä vielä, lähtee se ruma 'tyttötukkakin' (se väri..) sittenImperiumin uutiset wrote:SONATA ARCTICA SOITTAA KEVÄÄN KEIKAT ILMAN JANI LIIMATAISTA
Sonata Arctica soittaa kevään keikkansa ilman kitaristi Jani Liimataista. Liimatainen on estynyt pakollisten kansalaisvelvollisuuksien takia, mutta palaa myöhemmin yhtyeen keikkakokoonpanoon. Jo sovituilla keikoilla Liimataista tuuraa toinen, vielä nimeämätön kitaristi.
Yhtyeen www-sivuilla Liimatainen kertoo seuraavaa:
"Tervehdys kaikille!
Valitettavasti olemme tulleet tilanteeseen, jossa olen estynyt soittamaan Sonata Arctican sovittuja esiintymisiä tänä keväänä. Syynä tähän on kansalaisvelvollisuuteni suorittaminen. Yhtye tekee kuitenkin sovitut keikat tuuraavan kitaristin voimin, ja olen varma, että ne kaikki tulevat täyttämään Sonata Arctica -keikkojen korkeat kriteerit. Toivon voivani palata yhtyeen live-kokoonpanoon mahdollisimman pian, sillä keikkatauko on jo venynyt pitkäksi ja minulla on jo nyt ikävä hikisiä iltoja lavoilla ja yhtä hikisiä päiviä keikkabussissa! Tahdon toivottaa hyvää kevättä kaikille faneille, toivottavasti tapaamme pian!
Parhautta,
Jani Liimatainen"Tai ainakin veikkaan, että on niin fiksu että valitsee kätevän 6kk vaihtoehdon lähes vuoden jumittamisen sijaan.
Voi kyllä olla, että levy tarjoaa nimensä mukaisesti unia kuuntelijoille levyä kuunnellessa.poolrules wrote:Voidaanko nimestä siis päätellä, että tupla basarit on joutaneet romukoppaan ja "uneliasta" matskua on tulossa.Jussi K wrote:parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
No eipä ole minulle väliä, että onko kyseisellä levyllä tyyli poweria vai jotain muuta. Sonata Arcticasta puhuttaessa lopputulos on jokatapauksessa jotain niin turhauttavaa ja se on huomattu jo aikaisemmilla levyillä.Jussi K wrote:En edes mene sinne, että parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
No no, Sonata Arctica on suomalaisten huippubändien joukossa, ehkä Tarotin ja Poets of the Fallin ohessa. Muista ei kannata puhuakaan. Innolla odotan uutta levyä.Soldier Of Death wrote:No eipä ole minulle väliä, että onko kyseisellä levyllä tyyli poweria vai jotain muuta. Sonata Arcticasta puhuttaessa lopputulos on jokatapauksessa jotain niin turhauttavaa ja se on huomattu jo aikaisemmilla levyillä.Jussi K wrote:En edes mene sinne, että parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
Soldier Of Death wrote:No eipä ole minulle väliä, että onko kyseisellä levyllä tyyli poweria vai jotain muuta. Sonata Arcticasta puhuttaessa lopputulos on jokatapauksessa jotain niin turhauttavaa ja se on huomattu jo aikaisemmilla levyillä.Jussi K wrote:En edes mene sinne, että parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
Kakon laulu on vain aina häirinnyt minua jollain oudolla tavalla, vaikka yleisesti ottaen pidän kovaa ja korkealta vokaaleista, mutta mielestäni Kakko vain sattuu olemaan melko laimea vokalisti. Eikäse Sonata Arctica niihin suurimpiin inhokkeihin ole koskaan kuulunut. En vain ole koskaan pitänyt sitä minään kovin kummoisena yhtyeenä.Johanna wrote:Saisiko tälle hieman perusteluja? Tai vaikka vertailun vuoksi: kenellä on mielestäsi hyvä ääni?Soldier Of Death wrote:Laulaja omaa niin kammottavan äänen
Hmm ja sitä on sitten kuunneltu muutakin kuin sonataa, tarotia ja poets of fallia? Voi pilu sentään, että näitä kommenteja näkee. -_-Karpaasi wrote:No no, Sonata Arctica on suomalaisten huippubändien joukossa, ehkä Tarotin ja Poets of the Fallin ohessa. Muista ei kannata puhuakaan. Innolla odotan uutta levyä.Soldier Of Death wrote:No eipä ole minulle väliä, että onko kyseisellä levyllä tyyli poweria vai jotain muuta. Sonata Arcticasta puhuttaessa lopputulos on jokatapauksessa jotain niin turhauttavaa ja se on huomattu jo aikaisemmilla levyillä.Jussi K wrote:En edes mene sinne, että parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
Noh noh, kyllä sitä jotkut kehuvat Slayeria kovasti parhaaksi bändiksi, vaikka maailmalla, ja omassa lajityylissäänkin, on parempia bändejä. On sitten paljon tullut muutakin kuunneltua kuin Slayeria!Theoden wrote:Hmm ja sitä on sitten kuunneltu muutakin kuin sonataa, tarotia ja poets of fallia? Voi pilu sentään, että näitä kommenteja näkee. -_- .Karpaasi wrote:No no, Sonata Arctica on suomalaisten huippubändien joukossa, ehkä Tarotin ja Poets of the Fallin ohessa. Muista ei kannata puhuakaan. Innolla odotan uutta levyä.Soldier Of Death wrote:No eipä ole minulle väliä, että onko kyseisellä levyllä tyyli poweria vai jotain muuta. Sonata Arcticasta puhuttaessa lopputulos on jokatapauksessa jotain niin turhauttavaa ja se on huomattu jo aikaisemmilla levyillä.Jussi K wrote:En edes mene sinne, että parin kk:n päästä Unia:n julkaisun jälkeen bändin genrenmääritys alkaa olla melkoisen monelle jurpolle suht hankalaa.
Aika jännä, mun mielestä Kakolla on erittäin kaunis, puhdas ja monipuolinen ääni. Itse asiassa yksi parhaista suomalaisista vokalisteista, yli genrerajojenkin mitattuna. Se rallienkku kyllä tökkii minullakin, se on vaan pakko ignoorata kuuntelussa.Soldier Of Death wrote:Kakon laulu on vain aina häirinnyt minua jollain oudolla tavalla, vaikka yleisesti ottaen pidän kovaa ja korkealta vokaaleista, mutta mielestäni Kakko vain sattuu olemaan melko laimea vokalisti.
Vaadin ja kiitän vastauksistaMitä taas tulee mielestäni hyvän lauluäänen omaavaan laulajaan, nin mielestäni on hieman turha ruveta listaamaan mitään hyvien laulajien listaa, koska se mikä minun korvaani kuulostaa hyvältä saattaa kuulostaa sinun korvaasi täydelliseltä paskalta. Mutta jos nyt vaadit...