Q/A - Kysy asiantuntijoilta
Moderator: The Killer Krew
Älä osta! Se ei ole VIRALLINEN maiden DVD. Siinä on bändinjäsenten vanhojen aikojen tuttuja haastattelussa. Tuolla firmalla ei ole edes oikeuksia julkaista materiaalia Iron Maiden-nimikkeellä. Varmaankin todella tylsä paketti ja kännykkäkameralla kuvattu... Varmaan... Eli tuo paketti ei todellakaan ole sitä miltä se näyttää. Ulkonäkö voi pettääwomenintheuniform wrote:Tällänen iski silmään http://www.play.com/DVD/DVD/PROD/3-/162 ... oduct.html
Mitäs tietoa tosta on??

Niin ja mikään epävirallinen tuote ei voi olla millään tavalla kiinnostava. Järkikin sen sanoo ettei ihmisillä jotka ovat itse olleet paikalla noina vuosina todistamassa bändin varhaisia vaiheita, varsinkaan Paul Di'Annolla ja Dennis Strattonilla saati Bruce Dickinsonilla, voi olla mitään tähdellistä sanottavaa asiasta. Älkää siis helvetissä tuhlatko viittä euroa tuohon tai kadutte sitä karvaasti lopun elämäänneFreejack wrote:Älä osta! Se ei ole VIRALLINEN maiden DVD. Siinä on bändinjäsenten vanhojen aikojen tuttuja haastattelussa.womenintheuniform wrote:http://www.play.com/DVD/DVD/PROD/3-/162 ... oduct.html

-
- Manowarrior
Itseasiassa joku frendi oli tuon hankkinut, mutta sanoi, että ei kannata ostaa sisällön takia. Kuulemma kutakuinkin turhaa jaarittelua.Relic wrote:Niin ja mikään epävirallinen tuote ei voi olla millään tavalla kiinnostava. Järkikin sen sanoo ettei ihmisillä jotka ovat itse olleet paikalla noina vuosina todistamassa bändin varhaisia vaiheita, varsinkaan Paul Di'Annolla ja Dennis Strattonilla saati Bruce Dickinsonilla, voi olla mitään tähdellistä sanottavaa asiasta. Älkää siis helvetissä tuhlatko viittä euroa tuohon tai kadutte sitä karvaasti lopun elämäänneFreejack wrote:Älä osta! Se ei ole VIRALLINEN maiden DVD. Siinä on bändinjäsenten vanhojen aikojen tuttuja haastattelussa.womenintheuniform wrote:http://www.play.com/DVD/DVD/PROD/3-/162 ... oduct.html.
Tiedä sitten.
-
- Sateentekijä
Saa kuitenkin Anttiloista ym. parilla eurolla, eli paljon ei köyhdy vaikka tuon sen vajaan tunnin kärvistelläkseen ostaisikin. Mitään elämää suurempaa on tietenkään turha odottaa, mutta minkään julkaisun epävirallisuus sinänsä ei mielestäni ole ratkaiseva tekijä sen mielenkiintoisuuden kannalta, päin vastoin.Edward Mannerheim wrote:^Ei kannata ostaa, aivan surkea "dokumentti". Löytyy omasta hyllystä.
Rahastusjulkaisuhan tuo Legacy of the Beast on, mutta mielestäni jokainen tiedonmuru on pienen uhrauksen arvoinen kun kyse Maidenista

Mä' taisin haukkua ton Legacyn jo joskus aikoja sitten. Mutta yhdyttävä on noihin kommentteihin että jos sen parilla eurolla saa, niin hyllyyn vaan. Mutta itse kun hommasin tuon silloin kun se ilmesty. Sillon sapetti kun kattelin sitä ekaa kertaa. Levyllä ei soi sointuakaan Maideniä, ainoastaan D'anno ja Dennis Strator on ex jäsenistä äänessä. Loput jotain kaverin kaverin kapakka siivoojia. Tosiaan tämä kyseinen firma (Chrome Dreams) julkasee paljon isoista pändeistä tollasia muka dokkareita. Ja juuri TÄMÄ tyyli sapettaa ja siksi ainakin mulla toi jäi viimeisksi ostokseksi kyseisen lafkan julkasuista. Mutta kukin tavallaan. Kyllähän tuo kuitenkin tuolla hyllyssä kokoelmien täytteenä pysyy. Vaikka paska onkin.
-
- Sateentekijä
-
- Hell Rat
Ihmetyttää, mihinhän tuolta Early Daysin kiertuepäivämääristä on jäänyt bändin ensimmäinen Suomen vierailu Oulussa kesällä 1980 pois? Saattaa olla huolimattomuutta mutta kun tässä päivänä muutamana sitä yritin bongata niin ei löytynyt. Mikähän päivämäärä tuo sitten mahtoi olla? Yhtye ja etenkin Dave Murray esiintyivät tuolla keikalla pikku pieruissa tosin.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Huolimattomuuden takia varmaan jäänyt pois sieltä päivämääristä. Rautaneidon etusivulta löytyvä keikkaraportti ilmoittaa päivämääräksi 19.7.1980.Toxic Enema wrote:Ihmetyttää, mihinhän tuolta Early Daysin kiertuepäivämääristä on jäänyt bändin ensimmäinen Suomen vierailu Oulussa kesällä 1980 pois? Saattaa olla huolimattomuutta mutta kun tässä päivänä muutamana sitä yritin bongata niin ei löytynyt. Mikähän päivämäärä tuo sitten mahtoi olla? Yhtye ja etenkin Dave Murray esiintyivät tuolla keikalla pikku pieruissa tosin.
-
- Hell Rat
Kiitti. Kyllä sinne paviljonkiin jonkinlainen muistolaatta pitäis saada seinälle tuon kunniaksi.
Onhan sitä muutama tyyppi tullut kehuskelemaan silläkin kun ovat nähneet Metallican Nivalan Tuiskulassa 1984.

"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
^ Kuuskan paviljonkiin, vaikka IM soitti siinä vieressä, missä on nyt Qstockin kakkos ('06 ranta- '05 inferno-) lava ollut viime vuosina? Toki siinä mielessä, että se hietikko/nurmikko on hankalahkosti vähemmän fyysinen paikka jos ei patsaslinjalle lähdetä 
EDIT: alapuolelle. Ohoh, mites (itsekään en tietysti paikalla ollut, 1982 kun vasta synnyin) minulla on sellainen mielikuva keikasta otetuista kuvista, että ulkona soittivat.. kun Murrayn kitaraa paiskattu yleisöön etc. Pitää tänään Teatrialla yrittää kysyä parilta wanhalta patulta, heidän luulisi tietävän. Toki voit olla oikeassa, ei minulla mielikuvaa varmempaa tietoa ole.

EDIT: alapuolelle. Ohoh, mites (itsekään en tietysti paikalla ollut, 1982 kun vasta synnyin) minulla on sellainen mielikuva keikasta otetuista kuvista, että ulkona soittivat.. kun Murrayn kitaraa paiskattu yleisöön etc. Pitää tänään Teatrialla yrittää kysyä parilta wanhalta patulta, heidän luulisi tietävän. Toki voit olla oikeassa, ei minulla mielikuvaa varmempaa tietoa ole.
Last edited by Jussi K on Sat Sep 02, 2006 16:04, edited 1 time in total.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Hell Rat
Ainakin forumissa joskus olleen kuvan perusteella Maiden soitti paviljongissa. Joku joka oli paikalla kumotkoon tämän, jos ei pidä paikkaansa. Kovin näytti lava ahtaalta ja puiselta.
Biisien puolesta yleensä ei ole, Japanihan on ihan oma lukunsa, mitä bonusbiiseihin tulee. Sen sijaan joitakin erikoispainoksia, joita myyty vain Australiassa, on ollut, ainakin Fear of the Dark -digipak.mika wrote:Siis kertokaas nyt onko aussipainoksissa paljon eroja euroopan tai japanin painoksiin?
mika wrote:Siis kertokaas nyt onko aussipainoksissa paljon eroja euroopan tai japanin painoksiin?
On sukulainen ausseissa juuri nyt ja olis senssiä tilailla Maidenin levyjä sieltä.
Eipä niissä oikeastaan ole kuin erittäin pieniä kosmeettisia muutoksia kansissa (teksteissä), levy-yhtiöiden tms yhteistyökumppaneiden osalta.
Mä luulen että se on mennyt niin että ensinnimetty on tavallaan vastuussa biisin säveltämisestä, tai ainakin suuresta osasta. Toiseksi mainittu (yleensä Harris) on tehnyt sovituksen ja/tai osallistunut osittain biisin tekoon. Uudella levyllä muut kuulemma tekivät riffejä, joista sitten Harris sovitti suurimmaksi osaksi kokonaisen biisin. Viimeiseksi mainittu olisi sitten vastuussa lyriikoista.
Tämä on yksi tulkinta, en tiedä enkä väitä että näin olisi asia.
Last edited by asa on Tue Sep 05, 2006 18:32, edited 1 time in total.
En tiedä miten maidenlla on ollut tapana mutta yleensähän ne nimet ovat vai ne jotka ovat olleet biisin teossa mukana. Ei siis erikseen esim.säv./san./sov.asa wrote:Mä luulen että se on mennyt niin että ensinnimetty on tavallaan vastuussa biisin säveltämisestä, tai ainakin suuresta osasta. Toiseksi mainittu (yleensä Harris) on tehnyt sovituksen. Uudella levyllä muut kuulemma tekivät riffejä, joista sitten Harris sovitti suurimmaksi osaksi kokonaisen biisin. Viimeiseksi mainittu olisi sitten vastuussa lyriikoista.
Edit: lisätään nyt vielä että en todellakaan tiedä onko tässä asiassa asia näin vai jotenki toisin.
metal for muthas
paljon pitäisi varautua maksamaan metal for muthas vinyylistä?
en löytänyt sitä keräilyhinnastosta.
-
- Manowarrior
Re: metal for muthas
Ei paljoa. Ebayssä noita on liikuskellut siinä 10-25 € hintaan muistaakseni.Doomheart wrote:paljon pitäisi varautua maksamaan metal for muthas vinyylistä?
Itse en maksaisi 20 €:tä enempää.
Re: metal for muthas
Ei paljoakaan. Mä en ainakaan maksaisi 10-15 euroa enempää. Lahen divarissa noita on näkynyt alle 5€ hintaan. Eivät ole kovinkaan harvinaisia, perus divarikauraa.Doomheart wrote:paljon pitäisi varautua maksamaan metal for muthas vinyylistä?
Pikainen visiitti ebayssa näytti että hintahaarukka on näemmä 3.81$ - 47.35$. Älä maksa paljoa!