Pertti Keinonen wrote:
Aikamoinen luottamuksen osoitus muuten teiltä kaikilta mukaan lähtijöiltä. Tuli vaan tämä mieleen, kun katsoin tilini saldoa. Vanhassa rahassa about 35 donaa. Olen kuitenkin itse niin pessimisti ihmisluonteen suhteen, että en välttämättä olisi maksanut kenellekkään noin suuria summia.
Ipe wrote:^^ Jep kyllä se minun maksuni on:D Mamma betalar, mutta eipä hän kuunellut ohjeitani, kun kerroin että "Muista laittaa mun nimeni siihen laskuun" No pääasia, että homma skulaa ja rahat tuli perille!
Eipä tainnut pointti olla tuo nimi, vaan keikkapaikka..
asa wrote:
Mutta jos kuitenkin päätät juoda kaikki rahat, niin ota mut mukaan.
Sama
Vaikka ite päätinkin puolivahingossa juoda omat rahani jo lauantaina, niin makselen kuitenkin huamenna. Joutu ottaan pikku vekselin kun lähti lapasesta. On muuten kumma homma, että kaikki hehkuttaa matkakuumetta, mutta mulla ei tunnu yhtään missään. Missä vika, kertokaa? No ohan tässä aikaa vielä kohotella tunnelmaa.
Ipe wrote:^^ Jep kyllä se minun maksuni on:D Mamma betalar, mutta eipä hän kuunellut ohjeitani, kun kerroin että "Muista laittaa mun nimeni siihen laskuun" No pääasia, että homma skulaa ja rahat tuli perille!
Eipä tainnut pointti olla tuo nimi, vaan keikkapaikka..
Ei helvetti Pahoittelen tapahtumaa, pistetään se vaikka lukihäiriön piikkiin
^No teitä nyt ei kukaan edes kaipaisikaan tuolle matkalle. Sitten heti perään haluaisin kuulla perusteluja, miksi tunsit pakolliseksi kirjoittaa tuollaisen kommentin tänne? Jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, voi myös pitää päänsä kiinni.
^Eiköhän tuo vaan tarkoita sitä, että euroja on helppo vaihtaa paikan päällä. Näin ainakin itse tulkitsisin tuon. Markka aikana nuo matkavaluutta suositukset oli tarpeellisempia, kun jossain vähän eksoottisemmassa paikassa ei välttämättä markkoja pysytynyt vaihtamaan.
Tulipa minullekin yllätyksenä ettei Tsekki kuulu Emu-alueeseen. Kaipa sitä kannattaa paikan päällä pankissa vaihtaa sitä valuttaa, varmasti halvemmat palvelumaksut kuin Suomessa.
Ainakin, kun New Yorkiin menin niin kannatti ehdottomasti vaihtaa rahat Suomessa. Siellä kurssi oli paljon heikompi euroon nähden mitä Suomessa. Tiedä sitten miten Prahassa? Itse vaihdan täällä ainakin.
Valuuttasuositus
Tsekin valuutta on koruna (CZK). FOREX vaihtaa korunoita hyvään kurssiin. Prahassa valuutanvaihto on kallista. Jos korunoita ei onnistu saamaan kotimaasta, mukaan voi ottaa euroja ja vaihtaa ne perillä korunoiksi. Luottokortti kelpaa maksuvälineenä useimmissa paikoissa, mutta korttimaksuista saatetaan periä prosentuaalinen palkkio. Visa-automaatteja on runsaasti.
condemned wrote:Vissiin en sitten ota euroja messiin kuin lentokentälle vähäsen. Jos tosiaan Visa Electronia tukevia automaatteja piisaa niin sillä pitäs pärjäillä.
Juu, kun prahassa viikon olin 03 niin eipä tullut yhtään sellaista automaattia vastaan missä ei olisi kyseinen kortti kelvannut.
Tuskin. Varmaankin joku paikallinen pilapumppu joka buutakaan sisään päivää ennen siellä heittää lavalla herjaa. Hieman häiritsee tosin se että lähes kaikilla muilla ihan Prahan jälkeisillä keikoilla on hyvin selvillä lämmittelijät.
condemned wrote:Vissiin en sitten ota euroja messiin kuin lentokentälle vähäsen. Jos tosiaan Visa Electronia tukevia automaatteja piisaa niin sillä pitäs pärjäillä.
Juu, kun prahassa viikon olin 03 niin eipä tullut yhtään sellaista automaattia vastaan missä ei olisi kyseinen kortti kelvannut.
Mjoo, kai se on samanlaisella ratkaisulla itekkin lähdettävä kun kerran Elektrooni löytyy.
Mietiskelyn jälkeen olen päättynyt siihen, että lippujen vapa saa jäädä suomeen. Praguen paikallisesta liikkeestä 2-3m teleskooppivapa ostoskoriin ja liput kiinni nippusiteillä. Näin ei tartte putkea kuljettaa Vantaalta saakka.
Muutenkin alkaa olemaan hommat hoidettu reissua varten, ainahan sitä voi tulla mieleen millä itsensä ja me muut saisimme näkyvämmäksi. Mutta paikalliset ohrapeltojen panimot saavat, mitä todennäköisemmin meidätkin maistelemaan ja kurkkuja avaamaan.
Näin muuten unta viiem yönä kuinka, A.Kiven kanssa joimme huurteista pöydässä> siihen loppui muistikuva siitä pätkästä. On se vaan tunnustetteva, että alkaa oleen reissu mielessä vähän joka kulmassa missä milloin menenkin. Kun ne jo uniinkin jo saapuvat.