Lappis wrote:Mä en nyt äkkiseltäni ymmärrä, mitä eroa on kommentoida yksittäistä biisiä kuin että kommentoisi koko levyä?
Lappis wrote:Ehkä nykyaikaan sopii enemmän tuo biisien kommentointi, koska harva nyt enää levykokonaisuuksia kuuntelee tässä hektisessä elämänmeiningissä.
Itse edustan vanhaa koulukuntaa, joka vielä ostaa levynsä fyysisinä versioina. Tästä syystä mua kiinnostaa tietää kuinka jonkin artistin uusi levy vertautuu muuhun tuotantoon tai minkä tyyppistä musaa jokin mulle tuntematon uusi artisti tööttää pihalle. Jos levy/artisti kiinnostaa, niin käyn itse kurkkaamassa Youtubesta kutkuttaako mun makuhermoja. Koska en käytä Spotifyta enkä periaatteestakaan maksa bittivirrasta/ämpäreistä, niin jonkun muun yksittäinen mielipide jonkin randomin artistin randomista biisistä ei kiinnosta.
Lappis wrote: hedelmällisen keskustelun kannalta lienee ihan sama, kumpaa esimerkkiä käyttää, koska hedelmällistä keskustelua noista kummastakaan ei saa aikaiseksi. Jos kuitenkin jommastakummasta lauseesta vikiäisi isompikin keskustelu, ne menisivät ihan täsmälleen samoja latuja pitkin. Loppupeleissä on siis aivan sama, kummassa topikissa näitä "syvällisempiä" kommentteja heitetään ja kummassa listataan.
Totta, toiset tosiaan tykkää äideistä ja toiset tyttäristä. Tiedän oman musiikkimakuni enkä näe mitään järkeä käyttää aikaani väittelemällä tai "keskustelemalla" jokun kanssa siitä, onko esim. Powerslave hyvä biisi/levy ja miksi. Olen oman mielipiteeni aiheesta muodostanut ja se riittää mulle. Levylankaa seuraan säännöllisen epäsäännöllisesti lähinnä sen takia, että välillä sieltä bongaa sellaisia uusia levyjä tai bändejä jotka ovat menneet oman tutkan ohi. Jos joku vielä bonuksena kommentoi edes lyhykäisesti mistä on kyse, niin otan kommentit kiitollisuudella vastaan. Ne sentään antavat jonkinlaista osviittaa levystä vaikka lopullisen tuomion ja mahdollisen ostopäätöksen teenkin itse.