Ei tässä mitään ihmeellistä ole. Mutta listaan tässä sulle muutaman, ainakin itselleni aika painavan syyn:Jazz78 wrote:Ihmetyttää myös suunnattomasti tämä. Miksi Iron Maiden myi Stadikan täyteen hetkessä 2008 ja myisi varmaan myös hallin täyteen, mutta nyt kuitenkin täällä, minulle yllättävän, moni ei ole tulossa Sonisphereen, vaikka koko foorumi pyörii Maidenin ympärillä? Minut yllättää se.Sentinel wrote:Ajatellappa jos olisi Maiden ja H&H vaikka jäähallissa tai Hartwallilla niin wiuh, ostasin lipun heti vaikka tuplahinnalla sen enempiä mukisematta...
1) Pimeässä hallissa tunnelma on luonnostaan noin miljuuna kertaa parempi kuin päivänvalossa ja kaiken maailman showefektit pääsee oikeuksiinsa. Riittävän monta otosta molemmista että voin sanoa, että tämä on de facto.
2) Soundi yleensä keskimäärin parempi kuin isolla ulkoareenalla.
3) Hallissa näkee suht hyvin melkein kaikkialta, ulkoareenalla ei välttämättä juuri muuta kuin screenit, tämä näin 173 cm tatin näkökulmasta. Tämä asia on vituttanut ihan suunnattomasti noilla stadikan keikoilla; eikö sitä lavaa voisi joskus rakentaa pari metriä korkeammalle alunperin?
4) Pääsee kuselle huomattavasti iisimmin.
5) Ei tartte seisoa pitkään ennen pääaktia sateessa tai helteessä, vaan voi istuskella paarissa kaljalla tuttujen kanssa vaihtamassa kuulumiset, aina introon asti. Muutenkin ryysisten välttäminen onnistuu leikiten vaikkapa Hartwallilla, ilman että missaa mitään. Nää kohdat 4&5 ovat iän mukanaan tuomia lähinnä mukavuudenhaluun liittyviä juttuja, mutta ihan saatanan tosia.
Sanottakoon myös, että olin sekä stadikalla että Ratinassa 2008 ja molemmat keikat oli ihan suht ookoo. Mutta jäähallissa ne olisi olleet jokseenkin tajunnanräjäyttäviä. Vaikuttaa tähän tietysti sekin että Maiden on jo nähty lähes 10 kertaa eli ei nämä livekeikat ole enää tätä nykyä niin big deal, itse asiassa H&H kiinnostaisi noista kahdesta ihan yhtä paljon. Se, että tämä tuleva festari on juuri Porissa, ei vaikuta tähän asiaan millään tavoin: vaikka tämä tuleva tapahtuma olisi stadikalla, niin empisin tätä lähtemistä ihan samalla tavalla. No joo näistä höpinöistä voi jo päätellä sen, että en mene enää ikinä ainakaan stadikalle katsomaan yhtään ketään artistia, ainakaan jos lippu täytyy itse maksaa.
Tähän ollaan tultu, kun kaikki on mennyt vähän liiankin giganttiseksi...