Instrumentin soitto ja treenaaminen
Moderator: The Killer Krew
Re: Instrumentin soitto ja treenaaminen
Uusi skeba kiikutettiin kotiovelle tiistaina. Kovaa kyytiä poju jo saanut. Kyseessähän on siis melko iskemätön Carvin DC747, jonka hommasin erään paikallisen muusikoiden.netin käyttäjän kautta USA:sta.
Kuveja tuolta noin niinku niin.
Kuveja tuolta noin niinku niin.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Ja vaihtuu. Carvin läks, uutta tilalle. Edelleen se yksi ylimääräinen kieli messiss ja hyppäys takaisin Ibanezien pariin. Innolla odottelen saapuvaksi skebbanaa. Huomenna pitäisi olla jo matkahuollossa
Jazzënkin ajanut jo hermoraunioksi muiden ohessa näiden kamarallieni myötä.

Keppi kotiutettu puolen päivän aikoihin.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=r ... =105961798" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä on Ibanezin Los Angelesin custom shopin tekele malliltaan Destroyer 7.
Kepissä on mahonkirunko loimuvaahterakannella. 5-osainen vaahtera/wenge kaula pulttiliitoksella ja eebenpuu otelaudalla. Mikkeinä ovat DiMArzion Air Nortan ja tallassa joko Evo tai Blaze. Tallana matalaprofiilinen Ibanezin Edge. Tuossa ekassa kuvassa näkyvä upotus otelaudan 1. nauhallakin kertonee jo jotain.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=r ... =105961798" onclick="window.open(this.href);return false;
Kyseessä on Ibanezin Los Angelesin custom shopin tekele malliltaan Destroyer 7.
Kepissä on mahonkirunko loimuvaahterakannella. 5-osainen vaahtera/wenge kaula pulttiliitoksella ja eebenpuu otelaudalla. Mikkeinä ovat DiMArzion Air Nortan ja tallassa joko Evo tai Blaze. Tallana matalaprofiilinen Ibanezin Edge. Tuossa ekassa kuvassa näkyvä upotus otelaudan 1. nauhallakin kertonee jo jotain.

-
- Rautaneito IRC Crew
Ai menit sitten ostamaan sen Liimataisen vanhan kepin. Todellakin hienon näköinen kirves. Toivottavasti nyt sitten tuo pysyy sulla pitempään.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Ja parempia kuvia heti, eihän tosta saa mitään selvää!
asa wrote:Ja parempia kuvia heti, eihän tosta saa mitään selvää!
http://s150.photobucket.com/albums/s104 ... %207%20JL/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuoltapa nuita ulkoilmakuvia kepistä.
-
- Wimp
Ostin juuri Line6 Flextone III. Onko kellään kokemusta tälläisestä pelistä? Ja voisitteko ehdottaa jotain hyviä soundeja?
...and I will pray for you, some day I may return, don't you cry for me, beyond is where I learn...
-
- Rautaneito IRC Crew
Väännä kaikki nupit kaakkoon ja anna palaa! Line6-nettisivuillahan on noita Patcheja, mitä voit latailla siihen vehkeeseen? Kait siinä USB-liittymä on?
Oujea! Tuli tuhlattua rahaa ja panostin koviin vehkeisiin
Fender Strato American Deluxe http://www.fender.com/products//search. ... 0101500720" onclick="window.open(this.href);return false; omasta mielestä helvetin kaunis ja soi vitun paaaljon paremmin ku edellinen Epiphone Les paul, tossa Deluxessa eroaa se, että VOLUME potikkaa painaessa saat ihan eri mikit käyttöön
ja Fender Deluxe VM putkivahvari http://www.fender.com/products//search. ... 2220000000" onclick="window.open(this.href);return false; mukana tuli aika mölö pedaali ja hattiwatteja löytyy 40. Ja kannattaa vaihtaa putket parempiin jos haluaa vielä tiukempaa soundia
SUOSITTELEN!
ette ehkä ihan kaikki oo Strato-miehiä, mutta niille jotka himoaa jenkkiStratoa niin suosittelen! ja vahvari toimii loistavasti keikkakäytössä, vaikka nyt kröhm.. keikkoja hirveen paljoa ookkaan 

Fender Strato American Deluxe http://www.fender.com/products//search. ... 0101500720" onclick="window.open(this.href);return false; omasta mielestä helvetin kaunis ja soi vitun paaaljon paremmin ku edellinen Epiphone Les paul, tossa Deluxessa eroaa se, että VOLUME potikkaa painaessa saat ihan eri mikit käyttöön
ja Fender Deluxe VM putkivahvari http://www.fender.com/products//search. ... 2220000000" onclick="window.open(this.href);return false; mukana tuli aika mölö pedaali ja hattiwatteja löytyy 40. Ja kannattaa vaihtaa putket parempiin jos haluaa vielä tiukempaa soundia
SUOSITTELEN!

Kris Letang #58
Tuli sitten lisää rääkättyä isoveikan heikkoja hermoja ja ostettua Muusikoiden.netin torilta lojumista Hughes & Kettnerin TriAmp II. Sinne meni pennoset viimeistä senttiä myöten ja vähän ylikin. Tiistaina ehkä olisi jo matkahuollosta noudettavissa.
-
- Sateentekijä
Tulipa sitten jälleen hommattua lisää härpäkettä, tällä kertaa mukaan lähti jo jonkun aikaa metsästämäni Boss GT-10. Vielä varmaan viikkoon ei kuitenkaan pääse testailemaan, sillä ei ole täällä pohjosessa sähkistä minkä iskisi kiinni, eikä muutenkaan hotsittaisi vedellä ekoja soundeja ulos tuosta kuulokkeisiin...odottelee että pääsee Mesaan iskemään kiinni 

Last edited by Jukka on Thu Aug 06, 2009 19:33, edited 1 time in total.
Reason: Tagit fiksattu
Reason: Tagit fiksattu
-
- Rautaneito IRC Crew
Kuissää ny sen taas pistit myyntiin?Räbsä wrote:Ja vaihtuu. Carvin läks, uutta tilalle. Edelleen se yksi ylimääräinen kieli messiss ja hyppäys takaisin Ibanezien pariin. Innolla odottelen saapuvaksi skebbanaa. Huomenna pitäisi olla jo matkahuollossa
Minkäslaisia kokemuksia täältä löytynee tästä kepistä: http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701203" onclick="window.open(this.href);return false;
Kohta alkaa lähestymään 18 -vuotispäivät ja tarkoitus olisi itselle jonkinlainen "lahja" antaa ja olen tuota katsellut nyt muutaman päivän. Hyvissä ajoin olen sillä h-hetkeen on aikaa maaliskuun loppuun. Kaipa tuossa näyttää olevan hyvä floikkatalla?
Toinen mitä olen myös katsellut niin on tämä http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701001" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mites muuten on, pärjääkös tuolle ltd:n samantyyppiset mh sarja? Näyttäisi olevan edullisempi, mutta tiedä sitten näiden huonoja puolia...
Kohta alkaa lähestymään 18 -vuotispäivät ja tarkoitus olisi itselle jonkinlainen "lahja" antaa ja olen tuota katsellut nyt muutaman päivän. Hyvissä ajoin olen sillä h-hetkeen on aikaa maaliskuun loppuun. Kaipa tuossa näyttää olevan hyvä floikkatalla?
Toinen mitä olen myös katsellut niin on tämä http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701001" onclick="window.open(this.href);return false;.
Mites muuten on, pärjääkös tuolle ltd:n samantyyppiset mh sarja? Näyttäisi olevan edullisempi, mutta tiedä sitten näiden huonoja puolia...
** Iron Maiden **
2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jokaisessa LTD:ssä mitä oon soittanut on ollut ainakin rautaosien kanssa ongelmia. Monet valittaa lisenssifloikista, ovat kuulemma melkoisia ritsoja..
Noista kepeistä ei kokemusta mutta etkös sä äkkiä Musamaailmaan piipahda ihan testaamaan
Noista kepeistä ei kokemusta mutta etkös sä äkkiä Musamaailmaan piipahda ihan testaamaan

Half Lives... Eat But Never Kill
^Juu, mutta viimeksi kun kävin niin ei pahemmin ollut haluamaani tarjolla, mutta oli varastossa, nyt ei edes siellä. Jonain päivänä kyllä. 

** Iron Maiden **
Itse ostin muutama viikko sitten Ibanez SM7 Smash Box-säröpedaalin käytettynä muusikoiden.netistä ja hyvin pelittää, paljon miellyttävämmät saundit olen tuosta ulos saanut kuin kaverin Metal Zonesta. Lisäksi viime viikolla tarttui mukaan uusi piuha sekä kielisetti, piuha ajaa asiansa (yllätys) ja kieletkin vaihdoin tuossa alkuviikosta, kyllä kitara soi taas hienosti.
Seuraava "suuri" kitaraostos taitaa venähtää sitten ensi vuoden puolelle, jos pääsisi kunnon kesätöihin niin voisi uuden kitaran ja ehkä vahvistimenkin ostaa. Joku Explorer taikka SG olisi ihan kiva kaveri tuohon Les Paulin viereen, katsoo sitten liikkeessä, mikä sopii käteen parhaiten.
Seuraava "suuri" kitaraostos taitaa venähtää sitten ensi vuoden puolelle, jos pääsisi kunnon kesätöihin niin voisi uuden kitaran ja ehkä vahvistimenkin ostaa. Joku Explorer taikka SG olisi ihan kiva kaveri tuohon Les Paulin viereen, katsoo sitten liikkeessä, mikä sopii käteen parhaiten.
When you know that your time is close at hand
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion
Maybe then you'll begin to understand
That life down here is just a strange illusion
Piti ostaa Ibanezin Destroyer. Jenkkifoorumin pojat jo kyllä senkin perään ahkerasti kyselleet.Pentelesh wrote:Kuissää ny sen taas pistit myyntiin?Räbsä wrote:Ja vaihtuu. Carvin läks, uutta tilalle. Edelleen se yksi ylimääräinen kieli messiss ja hyppäys takaisin Ibanezien pariin. Innolla odottelen saapuvaksi skebbanaa. Huomenna pitäisi olla jo matkahuollossa
Tommottiis.
^Siistin näköinen ja erittäin hyvän värinen.
Paljos maksoi?
Paljos maksoi?
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
Tarpeeksi.Samhain wrote:^Siistin näköinen ja erittäin hyvän värinen.
Paljos maksoi?
Ja hintaa kertyy lisää siinä vaiheessa kun pitää tuon kepin 5,4 kilon painon takia lääkärille lähtiä aikaa jonottelemaan.

Noi kaksi ensimmäistä on ESP:jä joten ovat melko varmasti perushyviä kitaroita. Laadukkaat puut, mikit, rautaosat jne. Made in Japan kamaa toisin kuin LTD:t, joista parhaimmat mallit on tehty Koreassa (vaikkapa nyt sitten MH1000). Toisaalta noissa paremmissa LTD:issä (Deluxe-sarja) on monesti myös hyvät rautaosat ja mikit. Puista en osaa sanoa mitään. Ehkäpä ESP:ssä on pikkaisen paremmat puut, jostainhan se hinta koostuu. Lisäksi ESP:ssä on varmaan yleinen viimeistely ja työnjälki parempaa kuin LTD:ssä. Kaikkihan on tosin kiinni omasta maustasi, erilaisten käyttötavaroiden hyvyys kun on kuitenkin suhteellista. LTD:istä varmaan kannattaa sitä deluxe sarjaa katsastaa ja signature sarjasta niitä suuremmalla mallimerkinnällä olevia kitaroita (esim. JH-600).Osiris wrote:Minkäslaisia kokemuksia täältä löytynee tästä kepistä: http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701203" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen miettinyt juurikin tuon Jeff Hanneman signaturen hankkimista, eli se LTD JH-600:nen. Mä en enää jaksa välittää onko kitara tehty Koreassa vai Japanissa, pääasia että se sopii hyvin käteen ja on hyvä soittaa sekä toimii moitteettomasti. Jokunen vuosi sitten arvostin vain Japanissa tehtyjä kitaroita (Ibanez on ollut mulle tähän asti paras merkki) mutta nykyisin ei enää jaksa niin hirveen tarkka olla noista valmistusmaista. Tosin en mä edelleenkään ostaisi Indonesiassa, Vietnamissa tms. maassa valmistettua kitaraa. Ennakkoluuloja vielä kuitenkin sen verran on joitakin valmistusmaita kohtaan..

"What the hell is that??"
-
- Sateentekijä
Pistäppä Carvinin ukot San Diegossa rakentamaan kitara esim. LTD:n kanssa samantyyppisellä bodylla omien speksien mukaan puista ja talloista lähtien, nykyisillä taalaan kursseilla ei lainkaan paha vaihtoehto. Tuolla Musamaailman hinnalla saat esim. DC127:aan kaikki herkut ja vielä enemmänkin. Ja lopputuloshan Made In USA custom-keppi "halpaan" hintaan.Asator wrote:Noi kaksi ensimmäistä on ESP:jä joten ovat melko varmasti perushyviä kitaroita. Laadukkaat puut, mikit, rautaosat jne. Made in Japan kamaa toisin kuin LTD:t, joista parhaimmat mallit on tehty Koreassa (vaikkapa nyt sitten MH1000). Toisaalta noissa paremmissa LTD:issä (Deluxe-sarja) on monesti myös hyvät rautaosat ja mikit. Puista en osaa sanoa mitään. Ehkäpä ESP:ssä on pikkaisen paremmat puut, jostainhan se hinta koostuu. Lisäksi ESP:ssä on varmaan yleinen viimeistely ja työnjälki parempaa kuin LTD:ssä. Kaikkihan on tosin kiinni omasta maustasi, erilaisten käyttötavaroiden hyvyys kun on kuitenkin suhteellista. LTD:istä varmaan kannattaa sitä deluxe sarjaa katsastaa ja signature sarjasta niitä suuremmalla mallimerkinnällä olevia kitaroita (esim. JH-600).Osiris wrote:Minkäslaisia kokemuksia täältä löytynee tästä kepistä: http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701203" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse olen miettinyt juurikin tuon Jeff Hanneman signaturen hankkimista, eli se LTD JH-600:nen. Mä en enää jaksa välittää onko kitara tehty Koreassa vai Japanissa, pääasia että se sopii hyvin käteen ja on hyvä soittaa sekä toimii moitteettomasti. Jokunen vuosi sitten arvostin vain Japanissa tehtyjä kitaroita (Ibanez on ollut mulle tähän asti paras merkki) mutta nykyisin ei enää jaksa niin hirveen tarkka olla noista valmistusmaista. Tosin en mä edelleenkään ostaisi Indonesiassa, Vietnamissa tms. maassa valmistettua kitaraa. Ennakkoluuloja vielä kuitenkin sen verran on joitakin valmistusmaita kohtaan..
En tiedä mistä syystä Räbsä luopui omasta 7-kielisestä Carvinistaan noin nopeasti, mutta itsellä on vain positiivisia kokemuksia ko. lafkan kepeistä, erityisesti niiden kaulaprofiili sopii meikäläisen näpeille. Sen verran mitä olen eri kitaroita testaillut, niin Carvinilla on hinta-laatu -suhde kohdallaan moneen muuhun valmistajaan verrattuna. Mikeistä ja elektroniikasta kuulee eniten valitusta, mutta kaipa ne perus-Seymour Duncanit saa jälkiasennettua jos sen näkee tarpeelliseksi. Itse en ole nähnyt aiheelliseksi vaihdattaa Carvineihin noita "perusmikkejä" kun ei alkuperäisissäkään ole ollut valittamista.

Täältä pääsee tutustumaan kuinka niitä Carvineita tehdään.
Ja ei, en ole Carvinin myyntiedustaja.

-
- Bändäri
Ite löysin reilu viikko sitten kitaran kaatopaikalta. Kyseessä on Rocky-merkkinen 80-luvun stratokopio, joka on täysin soittokunnossa, vaikka kai siinä jotain pikkuvikaa on. Vielä vahvistin, niin johan kelpaa rämpytellä.
Metal burns my fucking brain
Miks olit kaatopaikalla???
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
-
- Rautaneito IRC Crew
Jos et Jenkkilästä halua lähteä kitaraa tilaamaan (Muista tullit yms maksut +25 % hinnan ja postien päälle) niin Lähempääkin saat esim. Ran Guitars:lta tai sitten Lootnickilta.Edward Mannerheim wrote:Pistäppä Carvinin ukot San Diegossa rakentamaan kitara esim. LTD:n kanssa samantyyppisellä bodylla omien speksien mukaan puista ja talloista lähtien, nykyisillä taalaan kursseilla ei lainkaan paha vaihtoehto. Tuolla Musamaailman hinnalla saat esim. DC127:aan kaikki herkut ja vielä enemmänkin. Ja lopputuloshan Made In USA custom-keppi "halpaan" hintaan.Asator wrote:Noi kaksi ensimmäistä on ESP:jä joten ovat melko varmasti perushyviä kitaroita. Laadukkaat puut, mikit, rautaosat jne. Made in Japan kamaa toisin kuin LTD:t, joista parhaimmat mallit on tehty Koreassa (vaikkapa nyt sitten MH1000). Toisaalta noissa paremmissa LTD:issä (Deluxe-sarja) on monesti myös hyvät rautaosat ja mikit. Puista en osaa sanoa mitään. Ehkäpä ESP:ssä on pikkaisen paremmat puut, jostainhan se hinta koostuu. Lisäksi ESP:ssä on varmaan yleinen viimeistely ja työnjälki parempaa kuin LTD:ssä. Kaikkihan on tosin kiinni omasta maustasi, erilaisten käyttötavaroiden hyvyys kun on kuitenkin suhteellista. LTD:istä varmaan kannattaa sitä deluxe sarjaa katsastaa ja signature sarjasta niitä suuremmalla mallimerkinnällä olevia kitaroita (esim. JH-600).Osiris wrote:Minkäslaisia kokemuksia täältä löytynee tästä kepistä: http://www.musamaailma.fi/epages/musa.a ... s/10701203" onclick="window.open(this.href);return false;
En tiedä mistä syystä Räbsä luopui omasta 7-kielisestä Carvinistaan noin nopeasti, mutta itsellä on vain positiivisia kokemuksia ko. lafkan kepeistä, erityisesti niiden kaulaprofiili sopii meikäläisen näpeille. Sen verran mitä olen eri kitaroita testaillut, niin Carvinilla on hinta-laatu -suhde kohdallaan moneen muuhun valmistajaan verrattuna. Mikeistä ja elektroniikasta kuulee eniten valitusta, mutta kaipa ne perus-Seymour Duncanit saa jälkiasennettua jos sen näkee tarpeelliseksi. Itse en ole nähnyt aiheelliseksi vaihdattaa Carvineihin noita "perusmikkejä" kun ei alkuperäisissäkään ole ollut valittamista.
Täältä pääsee tutustumaan kuinka niitä Carvineita tehdään.
Ja ei, en ole Carvinin myyntiedustaja.
Suomesta et taida saada Customia millään alle 2000 e, ellei joku aloitteleja puuseppä sellaista veistä? J. Salon tuntihinta ei ainakaan pari vuotta sitten päätä huimannut, mutta en tiedä paljon mies ottaa kitaroistaan.
-
- Sateentekijä
^Totta, toimituskuluihin lisätään verot elikkäs toimitusehto on DDP eli tullattuna perille. Vaikka kokoan minkälaista keppiä Carvinin palikoista, niin silti saan aikaiseksi (ainakin tämänhetkisellä taalankurssilla) todella kilpailukykyisen soittimen, asiaan vaikuttaa varmasti myös se, että Carvin myy nykyään suoraan kuluttajille myös Jenkkilän ulkopuolelle eli tukkuporras täälläkin päässä tipahtaa kymmenyksineen pois välistä. Alle 1500€:lla (sisältää siis tullit ja alvit) lähtee melkeinpä keppi kuin keppi Suomeen.
Asiaan. Mielenkiintoinen hevikitaravertailu jannulta, joka käsittääkseni työskentelee kitararoudarina. Kaverilla tuntuu olevan "melko" kattava kokemus eri kitaroista.
Osa 1
Osa 2
Osa 3
Asiaan. Mielenkiintoinen hevikitaravertailu jannulta, joka käsittääkseni työskentelee kitararoudarina. Kaverilla tuntuu olevan "melko" kattava kokemus eri kitaroista.

Osa 1
Osa 2
Osa 3