"Aito" Faneus?

Keskustelua Iron Maidenista ja kaikesta bändiin liittyvästä.

Moderator: The Killer Krew

Lataatko Maidenin musiikkia?

Poll ended at Tue Aug 02, 2005 11:36

Kyllä
58
37%
Ei
100
63%

Total votes: 158

Warhead
Wimp
Wimp

Post by Warhead »

Nuo huuto.netin hinnat on niin kalliita, ettei massi riitä.
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Warhead wrote:Nuo huuto.netin hinnat on niin kalliita, ettei massi riitä.
Sen voin sulle nyt sanoa, että tuota et tule kyllä saamaan ainakaan alle 80€. (jos kyse on ekasta painoksesta ja munkilla voisit ehkä saadakin toisen painoksen 80€ hintaan). Lisätään vielä että, itse maksoin Toisesta Painoksesta kiltisti 99€.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

Osiris wrote:
Sen voin sulle nyt sanoa, että tuota et tule kyllä saamaan ainakaan alle 80€. (jos kyse on ekasta painoksesta ja munkilla voisit ehkä saadakin toisen painoksen 80€ hintaan). Lisätään vielä että, itse maksoin Toisesta Painoksesta kiltisti 99€.
Ja itse maksoin Huuto.netistä ensimmäisestä painoksesta 50e.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Olen ladannut kaikki Maiden biisit koneelle, MUTTA olen ostanut A Matter Of Life And Deathin, Fear Of The Darkin, Killersin ja Death On The Roadin. JA, kaikki levyt aion ostaa, mutta se kun on niin vaikeaa rahattomana. Varmasti ostan kaikkin Maidenin levyt, siitä ei ole epselvyyttä. Nyt kun väitän että ei bändi levyjen uusinta julkaisuista saa paljoakaan ja jätkillä on rahaa vaikka talon lämpöeristeiksi, niin joku sanoo että noinkun kun kaikki ajattellevat... ja onhan sen rahan pitänyt jostakin tulla jne jne. Eli nyt säästyttiin yhdeltä spämmi viestiltä kun minä sen tähän sisällytin.

Mutta ei se tee ihmisestä fania vaikka levyjä omistaakin. On minullakin Ted Nugetin levy mutta en pidä itseäni fanina. Ja vaikka ei omistaisikaan jonkun bändin levyjä, niin eikö silti voi olla fani.

Jos levyt on huuto.netistä ostettuja, niin paljonko siitö huutonet kaupasta menee rahaa bändille? Onhan siitä joku joskus maksanut ja siitä on pari euroa bändille mennytkin, mutta eikö olisi bändille mieluisempaa jos ostat levyn uutena. Toki näinä huonoina pitää kierrättää ja se on hieno asia, mutta eikö olisi sama ladata kappaleet netistä? Tietysti jos haluaa köyhää opiskelijaa tukea niin tokihan levyn voi ostaa huuto.netistä tai ebaysta.

Tätä viestiä ei tarvitse kommentoida jos ei ole mitään asiallista sanottavaa.
maidenpoker
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by maidenpoker »

^Ei muuten lataamisessa mitään pahaa ole mutta voitko kutsua itseäsi kunnon faniksi jos olet ladannut koko tuotannon koneelle ja ostanut vain muutaman levyn.Kyllä minusta fanilla pitää olla sellainen periaate,että ostaa fanitamansa bändin levyt.

Siinä ei minusta ole pahaa jos lataa muutaman biisin tutustuakseen levyyn, jonka on ostamassa mutta koko tuotannon lataaminen ei varmasti edusta tätä.

Huuto.netistä tai muista huutokaupoista ostetut levyt eivät tuo rahaa bändille mutta niiden ostajilla on yleensä jo bändin kaikki levyt ihan kaupasta ostettuina.Nettihuutokaupat ovat vain hyviä välineitä keräilyyn, ja minusta keräilijällä, joka on siis todennäköisesti bändin fani(joka omistaa kaikki tai lähes kaikki studiolevyt) on täysi oikeus käyttää niitä.
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Aikomuksenahan oli ostaa loputkin levyt. Se mielestäni käy ilmi viestissäni. Todennäköisesti et tarkoittanut vain minua mutta selvensin nyt asiaa.
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

maidenpoker wrote:^Ei muuten lataamisessa mitään pahaa ole mutta voitko kutsua itseäsi kunnon faniksi jos olet ladannut koko tuotannon koneelle ja ostanut vain muutaman levyn.Kyllä minusta fanilla pitää olla sellainen periaate,että ostaa fanitamansa bändin levyt.

Siinä ei minusta ole pahaa jos lataa muutaman biisin tutustuakseen levyyn, jonka on ostamassa mutta koko tuotannon lataaminen ei varmasti edusta tätä.

Huuto.netistä tai muista huutokaupoista ostetut levyt eivät tuo rahaa bändille mutta niiden ostajilla on yleensä jo bändin kaikki levyt ihan kaupasta ostettuina.Nettihuutokaupat ovat vain hyviä välineitä keräilyyn, ja minusta keräilijällä, joka on siis todennäköisesti bändin fani(joka omistaa kaikki tai lähes kaikki studiolevyt) on täysi oikeus käyttää niitä.
No onpa taas tarkkaa.. Kyllä voin itse ihan huoletta väittää fanittaneeni Iron Maidenia sen muutaman vuoden ennen kuin ostin hyllyyni sen puuttuvan Virtual XI:n. Ei ole mitään virallisia sääntöjä sille, kuka on fani tai ei. Mielestäni riittää, että pitää yhtyeestä suunnattomasti, on kiinnostunut yhtyeestä muillakin tavoilla, omistaa tai aikoo omistaa ne levyt mitkä katsoo parhaaksi omistaa ja käy keikoilla, jos tykkää keikoilla käymisestä. On niitäkin faneja, jotka kuuntelevat vain studiolevyjä mutta eivät tykkää keikoilla käymisestä yhtään.

En tajua, miksi pitäisi välttämättä ostaa joku bändin heikoin tekele kuten Virtual XI vain jotta voi sanoa itseään faniksi, vaikka ei muuten pitäisi koko albumista. Itse olen jopa harkinnut kyseisen levyn myymistä, yksinkertaisesti siitä syystä, että levy on mielestäni huono, vaikka olenkin kuunnellut sitä lukuisia kertoja.

On myös bändejä, jotka ovat vaihtaneet tyyliään radikaalisti, ja osaa faneista kiinnostaa ainoastaan tietyn tyyliset levyt. Voisin myös kutsua itseäni Beatles-faniksi, mutta en osaa sanoa, onko minulla aikomustakaan hankkia niitä alkupään levyjä hyllyyn, koska en niistä juurikaan pidä. Mulla ei ole mitään aikomusta ostaa minkään bändin kaikkia levyjä ainoastaan siksi, että omistaisin kaikki levyt. Miksi ostaa huonoja levyjä? Harva bändi on kuitenkaan tehnyt pelkkiä mestariteoksia.

EDIT: Toisaalta on myös ihan sama, olenko jonkun MUUN mielestä fani vai en.
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Jukka wrote:
Osiris wrote:
Mä taisin maksaa uutena 1.painoksesta jotain 60-70€??? Ei mitään muistikuvaa... Oliko eka painos nyt se sininen sisältöinen?
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Jazz78 wrote:
Jukka wrote:
Osiris wrote:
Mä taisin maksaa uutena 1.painoksesta jotain 60-70€??? Ei mitään muistikuvaa... Oliko eka painos nyt se sininen sisältöinen?
Sininen juu !
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

jarmila wrote:Sininen juu !
Ou yeah... I got the 1st press!!!! :D
Se taitaa ollakin ainoita harvinaisuuksia Iron Maidenilta mulla. Metallicalta onkin sitten useampi TOP100 -tuote, mutta Maidenilla ne on hiukan jääneet taka-alalle. Silloin ostaessani tota boxia, en osannut sitä noin paljoa arvosta mitä nyt. :wink:
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Sanon itseäni faniksi, vaikka itse en innostukaan bändistä tätä nykyä kuin silloin, kun bändin suhteen tapahtuu jotain, kuten uusi levy tulee tai bändi käväisee Suomessa. Silloin käytös on tyyliä "Bruce on Jumala ja Adrian Jeesus!", mutta muuten sanoisin, että suhde bändiin on verrattavissa parisuhteeseen, josta innostun aina kun saan. Eli silloinkin tiedän mitä on luvassa.
Zoge
Vempare
Vempare

Post by Zoge »

Ite en lataile enään Maidenin musiikkia, mut sitten ku se uus levy tulee ulos, nii sitten latailen sen levyn biisit, tai ainakin osan. Ostettuja levyjä ittelläni pari löytyy tos hyllyllä, Rock In Rio (CD), Brave New World, Fear of The Dark, Iron Maiden In Italy (DVD), Death On The Road (DVD) ja Visions of The Beast (CD/DVD). Lisää ostelen mitä mieli ja lompakko sanoo.

Jos ny pistetään mitä muita Maiden kamoja löytyy nii listaa vaikkei suurta olis tossa;
- Somewhere back in time- Lompakko
- 2 Hupparia
- 1 T-paita
- Rannekoru/killutin whatever onkaan.
Kitaramies
Peräruiske
Peräruiske

Post by Kitaramies »

Kyllä ainakin pidän itseäni ihan aitona fanina. Se riippuu aina vähän mitenkä se määritellään, jokainen määrittelee sen omalla tavallaan. Ei siihen mun mielestä vaikuta mitä maiden tavaraa omistaa vaan se on se oma henkilökohtainen suhtautuminen ja tunne bändiä kohtaan. Ja mitenkä itse sen "aito fani" käsitteen määrittelee.
Itse omistan vähän maiden kamaa, mutta ei se ole välttämätöntä jotta voisi olla "aito fani". Tykkään vaan ostaa sitä, ja mikäli rahatilanne ja (varsinkin) ikä sallis kävisin kyllä keikoilla useemmas paikas ihan vaan koska se on mun mielestä upeaa.

Ja kyllä, olen ladannut maiden musiikkia alkuajoillani, kun löysin bändin. En halua ostaa sikaa säkissä. Mutta kun löydän jotain hyvää musiikkia niin musta on mukavaa ostaa kuitenkin ihan aitoina levyinä se.
18.7.2008 Iron Maiden
19.7.2008 Iron Maiden
9.8.2008 Suomi-Ilmiö
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Re: "Aito" Faneus?

Post by Moonkiller »

Tosi faneudesta ei ole tietääkseni mitään laki pykäliä, joten tehköön jokainen oma näkemyksensä asiasta. Fani voi mielestäni olla jos pitää jonkin bändin tuotannosta yleensä ja omistaa parisen levyä, mutta jos tämän lisäksi on ollut todistamassa bändiä keikalla sitten on jo tosi fani mutta eihän niillä keikollakaan ole niin pakollista käydä. Mutta ei tyyliin jos kuuntelee vaikka pelkästään Black Sabbathin Paranoidii niin sanoo olevansa Sabbathin fani.
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
Moonkiller
Peräruiske
Peräruiske

Post by Moonkiller »

Lisätään viellä tämä kun en päässy jonkun kumman takia muokkaamaan viestiä. Olen itsekin ladannut Iron Maideniltä musaa kuuntelun alku aikoina, mutta nykyään omistan kaikki levyt pari sinkkuu ja muuta kamaa ja olen käynyt keikalla ja kävisin enemmän jos ikä ja rahatilanne soisi, joten voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa itseäni tosi faniksi.
Iron Maiden:
18.7.2008 Olympiastadion
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Haha! On muute piiitkä aika ku käyny täällä, ja tämmöne topicci näky heti ekalla sivulla :D
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Moonkiller wrote:Lisätään viellä tämä kun en päässy jonkun kumman takia muokkaamaan viestiä. Olen itsekin ladannut Iron Maideniltä musaa kuuntelun alku aikoina, mutta nykyään omistan kaikki levyt pari sinkkuu ja muuta kamaa ja olen käynyt keikalla ja kävisin enemmän jos ikä ja rahatilanne soisi, joten voin ihan hyvällä omatunnolla sanoa itseäni tosi faniksi.
Ilman neljäätoista Maiden-tatuointia tai sataa keikkaa vyön ei millään voi väittää tällaista :D... Kyllä tosifaneuteen pitää vähintään pikkusisko uhrata. Levyjen omistajat ovat mielestäni lähinnä Rodin rahastuksen uhreja. Tosin pitäähän Brucen lapsienkin syödä eli jos ajattelee ihan vaan artistin taloudellisen tilanteen kannalta, olet melkoinen tosifani.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Miglu
Bändäri
Bändäri

Post by Miglu »

Moonkiller wrote:Fani voi mielestäni olla jos pitää jonkin bändin tuotannosta yleensä ja omistaa parisen levyä, mutta jos tämän lisäksi on ollut todistamassa bändiä keikalla sitten on jo tosi fani
Varmastikin aivan totta, en yritä kiistää. Toisaalta kuitenkin itse omistan muutaman AC/DC:n albumin ja kesäkuulle on kenttälippu, mutta en pidä itseäni sen kummemmin fanina. Tekevät vaan sen verran hyvää musiikkia ja tykkään siitä siinä määrin, että oon valmis lähtemään keikalle kun kerran tulevat Suomeen.

Jos nyt tuosta taas jotain haluaa kiteyttää, niin loppujen lopuksi se on aikalailla omastakin mielikuvasta kiinni mikä tai kuka on tosifani ja mikä/kuka ei. Varmasti osa Maidenfanien piirissäkin pitää tosifanina vain niitä jotka käyvät kiertueen jokaisella keikalla. Kuitenkin jossain päin maailmaa joku nuori mies voi olla sydämestään täysin rakastunut kyseiseen orkesteriin, on opiskellut kaiken mahdollisen bändistä ja omistaa kaikki tuotokset Soundhouse Tapesista lähtien, mutta ei voi kiertää kaikkia maailmankiertueen keikkoja, koska täytyy pitää huolta vanhasta ja sairaasta anopista. Onkos hän "tosi" fani?

No ei tietenkään, eihän se urpo käy ees jokasella keikalla. 8)
2005, 2006, 2006, 2007, 2008, 2008, 2008, 2008, 2010, 2011, 2011, 2011, 2013
UTI
Kirurgi
Kirurgi

Post by UTI »

EDDIE666 wrote:Haha! On muute piiitkä aika ku käyny täällä, ja tämmöne topicci näky heti ekalla sivulla :D
Image

Sori.
KKK "kesä, kalja ja kalastus"
EDDIE666
Hang-Around
Hang-Around

Post by EDDIE666 »

Olipa ovela... lukkoa tälle.
Joona
Vempare
Vempare

Post by Joona »

ite omistan kuus maidenin levyä ja muutaman fanipaian ja muutaki krääsää ja kävin kummallaki suomen keikalla kesällä. Pidän myös itseäni fanina ja maiden on tärkeä osa elämää. mutta jos truufaniuteen tarvitaan kaikki maidentuotteet, mitä ikään löytää ja kaikki kiertueen keikat niin sitte voin suoraa sanoa että en ole "truufani". että tämmöstä.
joku
Wimp
Wimp

Post by joku »

Aito faneus... Ei sitä sinänsä voi määritellä. No, faniksi voi sanoa henkilöä, joka tietää tuotannosta enemmän kuin vaan ne suurimmat hitit ja itse bändistä olennaisen. jokainen tosin voi luokitella itsensä faniksi, jos siltä tuntuu. Tosi faneuden voi varmaankin luokitella aika samalla tavalla, paitsi ehkä vähän suurimmin kriteerein.(voe helevetti mikä teksti tästäkin tuli...)
Last edited by joku on Sun Feb 22, 2009 13:14, edited 1 time in total.
BlackBart
Hang-Around
Hang-Around

Post by BlackBart »

Pidän itseäni ''tosifanina'', vaikka en omistakaan suuria määriä Maiden-krääsää. Tosifaneus on sitä, että on pakko
nähdä livenä moneen kertaan ja antaa bändille kaikkensa.
-05, -06, -08, -10, -11, -11, -13, -16, -18, -22, -23, -23
Infinite_93
Hang-Around
Hang-Around

Post by Infinite_93 »

Enkö ole tosifani kun ei ole RAHAA ostaa levyjä eikä käydä keikoilla? Kävin viime kesänä Tampereella keikalla enkä ole pätkääkään katunut vaikka tili meni melkein tyhjäksi ja eikä ole vieläkään täyttnyt samoihin mittoihin. Siis ei ole varaa olla fani. Lataan levyn netistä kun ei ole rahaa maksaa edes 10 euroa koska en saa sen vertaa rahaa edes kahdessa kuukaudessa. Enkö silti voi olla tosifani. Tykkään kuunnelaa Maidenia todella paljon ja omistan (ihan kaupasta ostettuja) The Early Daysin ja Live After Death DVD:t. Katselen noita kahta DVD:tä useaan vieläkin vaikka Early Dayn olen ostanut jo reilu vuosi sitten ja LAD jo puoli vuotta sitten. Enkö silti ole tosifani?

En ymmärrä jos vastaus on ei. Eikö se ole tärkeintä mitä tuntee sydämmessään (vaikka ihminen ei ajattele sydämmellään eivätkä ihmisen tunteet ole sydämmessä ja vaikka sydän ei näytä tältä <3 vaan on muodoton möykky).
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

En tiedä mitä tuohon vastata tarkalleen mutta pidätkö itseäsi fanina, kun lataat levyt laittomasti netistä, jolloin artisti jonka fanina pidät itseäsi ei saa paskaakaan rahaa tuosta. Jos todella olet noin varaton että 10 € levyyn menee yli 2 kk hankkia, niin kannattaisikohan kääntyä välillä ihan bibliotekin puoleen?
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Locked