Instrumentin soitto ja treenaaminen

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Re: Kitaran soitto ja treenaaminen

Post by Sir »

^No REAPER olis varmaankin vähän parempi. Mulla on sekin tässä koneella, vaan en ole vielä perehtynyt.

http://www.reaper.fm/
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
The Exorcist
Paholainen
Paholainen

Post by The Exorcist »

Räbsä wrote:
The Exorcist wrote:
Kullaksestako kävit nappaamassa. Perkele, olisi kelvannut minullekkin :D

Sieltäpä se mukaan lähti. Olisi varmaan jossain Soittimessa ja Tarvikkeessa voinut hinta olla eri luokkaa, kun luulisi siellä päässä tuon Ibaneztuntemuksen olevan hieman parempi kuin kullaksella.

Pittäähän tuota jossain välissä käyttää joko Härösellä tai Amfisoundilla. Pari nauhaa vaatisi pientä viilausta nimittäin.
Jaahas, olit läväyttänyt kitaran myyntiin :)
Small green aliens scuttled out of his path, fearsome Martian warriors would not meet his gaze and the air froze when he croaked in his dark gravelly voice; "A pint of bitter Please mate".
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

The Exorcist wrote:
Räbsä wrote:
The Exorcist wrote:
Kullaksestako kävit nappaamassa. Perkele, olisi kelvannut minullekkin :D

Sieltäpä se mukaan lähti. Olisi varmaan jossain Soittimessa ja Tarvikkeessa voinut hinta olla eri luokkaa, kun luulisi siellä päässä tuon Ibaneztuntemuksen olevan hieman parempi kuin kullaksella.

Pittäähän tuota jossain välissä käyttää joko Härösellä tai Amfisoundilla. Pari nauhaa vaatisi pientä viilausta nimittäin.
Jaahas, olit läväyttänyt kitaran myyntiin :)
Joo, ihan vain kokeeksi. Jos sattuisi hyvä vaihdokki löytymään. Saatan kyllä katumapäälle tulla varsin pian.
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

Jaahas, pitäisi ensi keskiviikkona uusi bassokaappi noutaa Espoosta. Warwick Terminator -kaappi saa nyt uuden kodin. 600w tehonkestoa ja 2x15" + 2x10" elementit. Pitäisi riittää. :twisted:

On muuten Kiuas-bändistä tutun Teemu Tuomisen kaappi. 8)
Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

Itse ostin tänään Digitech RP80 pedaalin. Hyvä tälläin yksin soitteluun, rumpukone ja kaikki. Huomenna sitten lisä-testiä kyseiselle vehkeelle.
Ugh
Speedy
Bändäri
Bändäri

Post by Speedy »

Uutta kitaraa pitäisi hommata squierin tilalle ja silmään pisti tämä.

Mitäs miltä laudan kitaristit ovat mieltä yleisesti Charvel:eista? Taitaa olla joku Jacksonin sisarmerkki.
Polunimuri
Hang-Around
Hang-Around

Post by Polunimuri »

^Helvatan hyvä kitarahan se kun täysin samanlainen (vaikkakin komeamman värisenä :D) löytyy tästä taloudesta, enkä ole yksin mielipiteeni kanssa. Paljon on hyvää tullut luettua ja kuultua kys. merkistä ja vaikken itse nyt mikään "pro" ole näissä kitara-asioissa kun vasta kaksi vuotta olen kys. soitinta olen innokkaasti räpeltänyt, niin itse soitin soi kyllä kuin unelma. Schallerin floikka pitää vireen kuin unelma ja avaa mahdollisuuden itsekkin vähän leikkiä tuolla kammella ilman ettei kitara olisi heti epävireessä, kaula on helpposoittoinen muttei kummiskaan mikään Ibanez-tikku ja muutenkin kaikinpuolin todella hyvä kitara (mitä nyt vakiomikit eivät ole mitkään Duncanit tai Dimarziot mutta ajavat hyvin asiansa). Pitäisi itselläni käyttää tuota tässä jossain vaiheessa huollossa niin saisi tuon hienovireenkin kohdilleen.

Eli osta pois. Saat +1000€ nyky-Jaskan todella hyvään hintaan. Loistava peli.

Niin ja tulipa tässä mieleeni että kun tuli nyt itsellä esiteltyä oma soittopelini niin ainakin itselläni kiinnostaisi, että millä vehkeillä laudan muut kitaristit (ja miksei myös basistitkin) soittelevat.
Iron What? Iron Fucking Maiden! That's What!
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jaahas, itselläni on soittopelinä toiminut jo ties kuinka monta vuotta Tokain LS-75 Love Rocki, jonka olen todennut ihan päteväksi peliksi. Juuri nyt itsellä huollossa, sillä eihän kitara kestä neljää vuotta soittamista päivittäin ilman nauhojen kulumista, joka taisi tulla jo topikissa selville parisen viestiä takaperin. Kiitoksia kaikille vaan jotka "rohkaisivat" viemään kitaran ihan ammattimiehelle, täytyy toivoa että toimii hyvin sitten kun instrumentin haen tuossa viikon loppupuolella. Mielessä oli kyllä yrittää itsekin huoltaa skitta, olisi varmasti rahaa säästävä taito sekin, mutta kun muutin Kuopioon, niin eihän täällä ole tarvittavia pelejä ja vehkeitä.

Lisäksi omistuksessa on Ibanezin kokopuinen AW800 akustinen, jota pitäisi ihan tosissaan opetella soittamaan. Olisi hemmetin hienoa jos oppisi joskus kunnolla soittamaan melodiaa ja taustaa samaan aikaan näppäilemällä, tai vaikka komppaamaan vain tarkasti. Juuri taustalla soimassa Whitesnaken Starkers In Tokyo, jolla akustinen soi Adrian Vandenbergin toimesta vähintäänkin komeasti.

Järvenpäässä taloudessa oli myös Aria Pro II, joka on vissiin hintaisekseen halpiskitaraksi ihan pätevä peli, sekä amerikkalainen halpisfender-stratocaster. Tuota Fenderiä soitti ihan mielellään jo niiden yksikelaisten mikkien takia, sai viisivalintaisella mikinvalitsimella niitä funkimpia saundeja kliinillä. Sen verta pilipalia taisi mikit olla, ettei säröllä kauheasti viitsinyt soitella.

Itseäni ihmetyttää se, miten tumpelo olen vielä kuuden-seitsemän soittovuodenkin jälkeen näissä kama-asioissa. Ei ole suurempaa kokemusta juuri mistään, hyvä kun omat kamat tuntee. :D
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Polunimuri wrote:Niin ja tulipa tässä mieleeni että kun tuli nyt itsellä esiteltyä oma soittopelini niin ainakin itselläni kiinnostaisi, että millä vehkeillä laudan muut kitaristit (ja miksei myös basistitkin) soittelevat.
Niinkö? No, olen basisti, joten lainaan aiheeseen liittyvän vuodatukseni toisaalta, kun ei nyt jaksa naputella mitään ylimääräistä caccaa. Kas näin:

Basso #1: Jackson C5-P. Vire B-E-A-D-G. Foto. Ehdoton rakas ykköstyökalu vuodelta 1998. Ottanut vitusti hittiä monesti milloin missäkin, mutta vielä pelaa. Tätä en myy ikinä.

Basso #2: Ibanez BTB406QMBBL. Vire B-E-A-D-G-C. Foto. Kakkoskeppi vuodelta 2004, joka kaivetaan esiin vain kun on pakko. En tajua miksi piti mennä kuusikielinen ostamaan. Elvistelynhalua?

Basso #3: Rytöpaska 666 (en nyt muista merkkiä, mutta joku scheisse se on). Vire B-E-A-D tai joku muu. Mikä nyt tarpeen milloinkin on. Ilmestynyt mun asuntoon vuonna miekka ja kypärä. Kieltäytyy poistumasta eikä mene edes rikki.

Kielinä DR Strings. Jacksonissa DR High Beam™ 45-65-85-105-125, Ibanezissa joku muu DR:n setti. Homokallis se ainakin oli. Nelikielisessä sama kielisetti ainakin viimeiset 10 vuotta! :lol:

On mulla kitarakin. B.C. Rich Warlock. Riittää mun kotidemotus/sivuprojektitarpeisiin vallan mainiosti. Ei oo siitä mulla fotoo eikä mitään muutakaan homoooooooo.

On mulla toinenkin kitara... tai siis ikuisuusprojekti, kun vaan sais aikaiseksi. Se on mun eka sähkökitara eli Washburn A-10 jostain 80-luvun alusta. Tuli sitäkin aikanaan jokusella keikalla soitettua. Vaan ei oo millään tapaa soittokunnossa se nykyään, prkl. Pitäis sekin fiksauttaa kondikseen joskus. Linkkiä klikkaamalla saa infoa siitä, minkä näköisestä soittopelistä on kyse.

http://www.matsumoku.org/models/washbur ... stage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Speedy wrote:Uutta kitaraa pitäisi hommata squierin tilalle ja silmään pisti tämä.

Mitäs miltä laudan kitaristit ovat mieltä yleisesti Charvel:eista? Taitaa olla joku Jacksonin sisarmerkki.
Helvetin hyvä merkki, joka lopetettiin aikoinaan kun tekivät parempia kitaroita kuin jenkki jacksonit. Yritä mielummin huutaa itsellesi tämä yksilö --> http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=267622" onclick="window.open(this.href);return false;
Saat aktiivielektroniikat sun muut härpättimet mukaan =)
Tuo Charvel 6 on käsittääkseni kaikkien ehdoton suosikki noista Charveleistä. Ei sen puoleen, että tuo sinun laittamasi olisi yhtään sen huonompi.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
Räbsä
Hell Rat
Hell Rat

Post by Räbsä »

IndianaJones wrote:
Itseäni ihmetyttää se, miten tumpelo olen vielä kuuden-seitsemän soittovuodenkin jälkeen näissä kama-asioissa. Ei ole suurempaa kokemusta juuri mistään, hyvä kun omat kamat tuntee. :D

Soittotaitoihin nähden vermettä tuntuu olevan jo liikaakiin. Kitaroita löytyy nelisen kappaletta (3 sähkistä ja akustinen) ja bassojakin kaksi, joskin toinen on isoveikan. Vahvarina toimii ainakin jonkin aikaa veljen 30 wattinen Kustomin bassocombo, kun piti aluperin myydä vanha Linja kutosen Podi pois uudemman tieltä, mutta tulipa nekin rahat tuhlattua muualle. Uusi vahvari kylläkin hankinnassa kun kaveri pelotteli jonkin sortin bändihommilla.

Luutut:

-Schecter C-7 Hellraiser
Tottelee nimeä Helkku. Baritoniskaala ja seitsemän kieltä. Mikkeinä EMG:n 707 aktiivit. Runko ja kaula mahonkia=murisee mukavasti. Kielityksenä DR:n .10-.52+.62.

-Ibanez Roadstar Pro 540R Radius
Superstrato vuosimallia 1988 ja elokuun loppupuolen heräteostos. Löytyy Edge ja kohtuullisesti toimivat IBZ/U.S.A-mikit. Vireen vanha kaveri pitää vielä todella hyvin, vaikka pommituksia tullut floikalla harrastettua.

-Squier Affinity Series Strat
Ensimmäinen sähkökitarani, hankittu vuonna 2004. Kyllähän sillä välillä soittelee. Tunnearvoa on kylläkin käyttöarvoa enemmän. Paul Gilbertistä innostuneena tuli kokeiltua hieman hassumpaa virettäkin. Vire on matalimmasta ähtien EADEEe. Pääsee soittelemaan Get Out Of My Yardia. Ihmiscapoa kylläkin kaipailisin.

-Encore nylonkielinen akustinen
Siskonpojan toimesta kokenut pienoista relikointia. Raato Romaniasta.

-Wolf WTHB-6W 6-kielinen basso
löytyy neck-thru-body ja aktiivi/passiivielektroniikka. RUnko pähkinäpuuta ja kaula vaahtera/wenge(?). Painaa kuin synti. Skaala on 35".

Kuvia:

Helkku

Ibana

Hukka
"Te epäuskoiset etsitte Saatanan viestiä, mutta minä olen Sundqvist!"
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Sähkiksiä on kolme. Niitä oli neljä, mutta yksi meni pienen väärinymmärryksen takia. Bassoja löytyy kaksi ja sitten on yksi akustinen kitara.

Jacksoneita ( Skittoja) on kaksi. Toinen on Dinky XL, muistaakseni. Toinen on täsmälleen samanlainen, paitsi Duncanin mikeillä ja erilaisilla otelautamerkeillä.
Tuossa ensimainitussa on Jacksonin mikit, mitkä ovat kyllä olleet erinomaiset. Ei syytä vaihdattaa.
Kuvaa: ( Sorry, aika paskoja, mutta muita ei oikein löydy )
http://irc-galleria.net/view.php?nick=C ... d=89342268" onclick="window.open(this.href);return false;
Tottelee nimeä Jessica

Tuossa toinen:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=C ... d=32487942" onclick="window.open(this.href);return false;
Nimi on Erica
http://irc-galleria.net/view.php?nick=C ... d=35153927" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä näkyy noi otelaudan kuviot ehkä paremmin

Mä nyt en soita muilla ku Dinky-malleilla. Ovat tasapainossa kaulassa roikkuessaan ja tietty helvetin tyylikkäitä.

Bassoista ei oikein meinaa hyviä kuvia löytyä. No, toinen on Samick-merkkinen. Mun uskollinen taistelusoturi. Normia pienemmät skaalat eli on kuin kitara kädessä. En ole toista vastaavaa vielä eläissäni nähnyt. tottelee nimeä Jorma.Toinen basso on sitten ESP/LTD B-50. Oikein loistava kädessä, hyvä tatsi ja pehmeä saundi. Mun ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa aktiivimikkinen peli. Ja tämä menee nimellä Tauno.

Seuraavaksi olisi tarkoituksena ostaa toinen akustinen kitara, uusi bassonuppi jossain vaiheessa ja ehkä joku Ibanezin sähkökitara.
Last edited by Lappis on Fri Oct 10, 2008 13:54, edited 1 time in total.
"To be alive is more than just breathing"
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Bassolla aloittelin loppuvuodesta 2001. Nyt meikäläiseltä löytyy kolme kitaraa.

Ensimmäinen keppi oli Fender Squier Stratocaster, ostin sen marraskuussa 2002.

Toukokuussa 2006 JACKSON DK2L BK UPDATE

http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2l_d ... itarre.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Toukokuussa 2007 IBANEZ RG370DXLBK LEFTHAND

http://www.thomann.de/fi/ibanez_rg370dx ... itarre.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Nuo oli niin komian näköisiä, että oli pakko hankkia. Ja täytyy muistaa, että vasurille on aika rajallinen tämä valikoima.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Ihan Mageen näköisiä keppejä. Virityskoneistot väärinpäin mun makuun, mutta muuten siistejä pelejä
Dr.Vomit
Hang-Around
Hang-Around

Post by Dr.Vomit »

Huomasithan Lappis että kyseessä on vasenkätiset skebat, eli ihan normaalisti tuo koneisto tossa on . Muistelisin että et diggaillu niistä reverse lavoista???
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Dr.Vomit wrote:Huomasithan Lappis että kyseessä on vasenkätiset skebat, eli ihan normaalisti tuo koneisto tossa on . Muistelisin että et diggaillu niistä reverse lavoista???
Joo, huomasin. Ja muistit oikein, ei ole mun juttu noi reversekamat.
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Jahans, Englin Screameria kävin tänään testailemassa ja vakuutti pikaisella kokeilulla sen verran, että pitihän se ostaa. Saapuu kylläkin vasta joskus ensi viikon puolella. Saa sitten nähdä miten se toimii oman kaapin kanssa, luultavasti elementit pitää vaihtaa, kun se aiemmin omistamani Powerball oli aivan hirveää noiden nykyisten V30:en kanssa. Eminencen Private Jackit varmaan tulossa tilalle.
Bombo
Hell Rat
Hell Rat

Post by Bombo »

Nyt on tälläinen kysymys koskien Squier Stratocasteriani.
Olen huomannut että yllättävän monella on tällä laudalla kyseinen vehje, ja nyt kysyisinkin onko kaikissa squierin stratoissa sarjanumeroa? JOs ei ole niin minulla taitaapi olla hieman arvokkaampi(no on se muutenkin, vm.82, ensimmäistä squier erää).
Kiitokset etukäteen!
Ugh
SnakeCharmer
Peräruiske
Peräruiske

Post by SnakeCharmer »

Bombo wrote:Nyt on tälläinen kysymys koskien Squier Stratocasteriani.
Olen huomannut että yllättävän monella on tällä laudalla kyseinen vehje, ja nyt kysyisinkin onko kaikissa squierin stratoissa sarjanumeroa? JOs ei ole niin minulla taitaapi olla hieman arvokkaampi(no on se muutenkin, vm.82, ensimmäistä squier erää).
Kiitokset etukäteen!
Miulla on toisena kitarana Squierin 20v. juhlamalli. Siinä on ainakin sarjanumero.

Vasemmanpuoleinen
Speedy
Bändäri
Bändäri

Post by Speedy »

Mitäs mieltä porukat on näistä Kitara: http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2_tb ... pgrade.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vahvistin: http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_30.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tähän asti ollaan soiteltu halpis squierilla ja sen mukana tulleella fenderin vahvistimella. :D

Kamat tulisi tietenkin hevin soittoon.
Asator
Hang-Around
Hang-Around

Post by Asator »

Speedy wrote:Mitäs mieltä porukat on näistä Kitara: http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2_tb ... pgrade.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Vahvistin: http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_30.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Tähän asti ollaan soiteltu halpis squierilla ja sen mukana tulleella fenderin vahvistimella. :D

Omakohtaista kokemusta ei ole tuosta Jacksonista mutta luulisin että on hyvä kitara ja varmasti parempi kuin tuo sinun nykyinen Squier. Monet haukkuu noita lisenssitalloja mm. Muusikoiden.netissä mutta mä sanoisin että kyllä ne peruskäytössä kestää ihan hyvin useamman vuoden, itselläni siis yhdessä kitarassa Ibanez RG420FA Lo-TRS II (Muusikoiden.net mielipide Lo-TRS tallasta: ihan paska) joka toimii edelleen kohtuullisesti ja on tällä hetkellä 10 vuotta vanha. Mikithän tuossa taitaakin olla Seymour Duncanit joten niillä pärjää jo pitkälle, Japanissahan noi mun käsityksen mukaan tehdään joten varmasti on ihan hyvää laatua. Ja toimii hevissä hyvin, kannattaa miettiä vielä se että tarviiko kaulaan myös humbukkerin? Itse diggailen enemmän humbukkeri soundista kaulassa sooloja soitellessa mutta ne on niitä makuasioita.

Mulla on tuo Line6 Spider III 15w kotisoittelussa, tuon 30:sen pikkuveli siis. Ihan ok kotisoitteluun, hevisäröt on jees ja puhtaatkin on ihan hyvät, tuossahan on muutama efektikin kylkiäisenä mukana joten pääsee niihin tutustumaan samalla. Onhan se vähän muovisen kuuloinen mutta ajaa asiansa kotisoittelussa. Tuossa 30w taitaa olla 12" kaiutin joten se on sinänsä parempi vaihtoehto, tuo 15w:n 8" ämyri kun rupeaa pieremään seiskalla soitellessa ja B-vireellä jyrätessä aika lahjakkaasti. Normi e-vireinen kitara taas toimii senkin kanssa ihan ok. Ainakin mun mielestä ihan kelpo valinta kotisoitteluun, tosin kannattaa tsekata vielä Voxin valvetronikit ja Rolandin Cubet, omakohtaista kokemusta niistä ei ole.
"What the hell is that??"
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

On se hyvä keppi. Kannattaa kuitenkin käydä testaamassa ennen tilaamista, ettei pety kaulaliitokseen joka on Jacksonien kohdalla mielestäni hieman oudohko mutta hyvä. Lisenssi tallan säätäminen on vaikeampaa kuin alkuperäisen, eikä lisenssi talla pidä virettä yhtä hyvin. Nämä nyt on makuasioita, mutta jos et ajatellut 200 keikka vuodessa heittää niin tuo lisenssi talla riittää liiankin hyvin.

Tuolla euromäärällä saisit myös lapirungon olevia kitaroitakin. mm nämä

http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_v ... d_rose.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.thomann.de/fi/dean_guitars_v ... er_eye.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mutta, yritä käydä testaamassa tuo Jackson ennenkuin tilaat. Itse kyllä voin sitä suositella.
spongebob
Hang-Around
Hang-Around

Post by spongebob »

Speedy wrote:Mitäs mieltä porukat on näistä Kitara: http://www.thomann.de/fi/jackson_dk2_tb ... pgrade.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Itellä on kans just tuon tyylinen Jacksoni. Tarkkaa merkkiä en tiedä, mutta suunnilleen saman hintanen oli, ehkä vähän halvempi. Tässä kun vuoden olen kyseisellä kepillä soittanut, niin voin sanoa, että oon suht tyytyväinen kitaraan. Viime aikoina on kyllä alkanu ilmenemään ongelmia kuten esim.
1. Oli pientä kosketushäiriötä volume -ja boostinupissa. Korjattiin huollossa.
2. Talla hieman heikommin pitää virettä kuin ennen (muutenkin kaula ja talla saatto ottaa hieman damagea kun piti vääntää ja käyttää kitara d vireessä)
3. Ja pahin ongelma on ilmennyt ihan viime viikkoina. E-kieli kusee. Jos soittaa vaikkapa pelkästään powersoinnun, jossa on E-kieli mukana, ääni jotenkin särkyy.
Pienehköjä onkelmia, mutta muuten kyllä on ollut hyvä kitara tuo Jacksoni. Kovat soundit raskaampaan musiikkiin. Kannattaa laskea kieliä ja muutenkin hienosäätää, kun tehtaalta tulee.

Vahvistin on myös Line 6 spider III -sarjaa. 75W kyseessä, jossa (hieman) liikaa poweria kotitilutuksiin, mutta pärjää kyllä mahdollisissa bändi hommissa. Hauska peli, kun pystyy selamaan monia (>100?) soundia ja niitä sitten muokkailemaan.
Pentelesh
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by Pentelesh »

Kosketus häiriöt johtuvat siitä, että sulla on mennyt pölyä halpojen tsing-sting-maassa tehtyjen osien väliin. Ihan normisettiä, josta ei kannata ressata liikoja.

Joka kerta kun vaihdat eri paksuiset kielet, täytyy tuo FR-säätää uudestaan, eli jos vaihdoit juuri eri paksuiset kielet ilman kaulan ja FR:n uudelleen säätämistä ei ole mikään ihme, notta vähän rätisee.
Asator
Hang-Around
Hang-Around

Post by Asator »

Pentelesh wrote: Joka kerta kun vaihdat eri paksuiset kielet, täytyy tuo FR-säätää uudestaan, eli jos vaihdoit juuri eri paksuiset kielet ilman kaulan ja FR:n uudelleen säätämistä ei ole mikään ihme, notta vähän rätisee.
Toihan se on se kettumaisin homma näissä kelluvalla tallalla varustetuissa kitaroissa.. Tai täytyyhän se kiinteä tallainenkin kitara hienosäätää (hienovire, kaularauta) jos virettä ja kielisetin paksuutta radikaalisti muuttaa mutta sujunee helpommin kuin kelluva tallaisissa kitaroissa (hienovire, kaularauta, kielten korkeus, tallan kulma bodyyn nähden jne). Tuota kaularaudan säätämistä en tosin ole koskaan itse uskaltanut tehdä.

Spongebob:
Jos talla ei pidä virettä kunnolla niin kannattaa kokeilla jousien vaihtoa, saattaa monesti auttaa asiaan ja pidentää tallan elinikää.
"What the hell is that??"
Post Reply