Murderdolls ja Poison Black ois sitten vetäny porukkaa? Ja VALTASOSA oli menossa katsomaan Metallicaa.. Ei SlipknottiaPowerslave wrote: -Metallican keikalle oli tulossa myös Slipknot, joka varmasti vetää yleisöä katsomaan.
-Maidenin lämppäristä ei ollut edes tietoa siihen aikaan, kun liput tulivat myyntiin.
.
Iron Maiden 6. ja 7.7.2005 Hartwell Areenalla
Moderator: The Killer Krew
Suck My Norris
-
- Hang-Around
Judas Priest? Se ois nannaa...Powerslave wrote:Hexa wrote:Oulussa oli jonottamassa 80 ihmistä Metallicaa katsomaan. Iron Maidenia oli jonottamassa 10. Jokainen voi vetää omat johtopäätökset.
Tiedossa on se, ettei Maiden yksin vedä stadikaa täyteen, joten tarvitaan toinen huippuluokan bändi...

Ja voi perkele ku säikähdin kun luin threadin nimen. Olisihan se kiva jos Maiden soittaisi Stadionilla, mutta se on se paljon puhuttu valoshow mitä jää kaipaamaan. No bändihän se on tärkein, komppailen tässä vähän miinusta.
No tähän on tällästä mutu juttua, mutta eihän sitä koskaan tiedä.
Tämä minullekin tuli ensimmäisenä mieleen. En millään jaksa uskoa, että 45 000 ihmistä saataisiin stadionille Maidenia katsomaan - siis Suomessa.Pertti Keinonen wrote:Mulla on jotenkin sellainen olo, että Maiden ei yksin vedä Stadikaa täyteen. Ruotsissa Maiden on selvästi kovempi juttu kuin Suomessa ja siellä yleisömäärät ovat olleetkin hirmuisia.
Maiden on kuitenkin sen verran "pieni" yhtye verrattuna esim. Metallicaan (suosiossa siis)
Jos nyt joku ulkokeikka pidettäisiin, eikä laskuihin oteta mukaan festareita, näkisin, että sellainen Finnair-stadonin kokoinen paikka saataisiin täytteen.
Maiden Tuskaan prkl!

Onko Maidenin keikkaliksa todellakin niin massiivinen että esim. Provinssi olisi poissa laskuista? Viime vuosina siellä on kuitenkin ollut mm.Rammstein, Audioslave ja David Bowie jotka omissa genreissään ovat yhtä isoja tai jopa isompiakin nimiä kuin Maiden. Provinssiin mahtuu n.25 000 ihmistä/päivä joka olisi Maidenille juuri sopivaa suurusluokkaa oleva tapahtuma.
-
- Kisälli
En löisi kyllä vetoa tuon stadionin puolesta, koska mitään virallista, siis todellakin virallista ei ole vielä painettu, sanottu tai ilmoitettu. Kyllä olisi hienoa, jos Maiden tosiaankin vetäisi sen 45 000 (en menisi siitäkään takuuseen), vaikka valoshow ja äänentoisto kärsisi. Ihan sama minne maiden menee, minä olen siellä 

Heheh! Pitt The Elder... Looorrd Palmerstone #DISH#
No ainakin jenkeissä asia on näin, mutta Suomessa en näkisi niin järisyttävän suurta eroa suosiossa. Maiden kuitenkin on myynyt Suomessa enemmän levyjä, se nyt näin yhtenä mittarina (kesällä 2004 maiden 500,000 ja metallica jotain 400,000).Tag wrote: Maiden on kuitenkin sen verran "pieni" yhtye verrattuna esim. Metallicaan (suosiossa siis)
Totta, mutta ei taida Priesti suostua lämppäriksKepuli_Celmi wrote:Judas Priest? Se ois nannaa...

^Kyllä Maiden metallican suosiossa hakkaa Suomessa.
Judas Priest lämppärinä olis nannaa, mutta en jaksa siihen uskoa kun on aikanaan ollut toisin päin.
Olis se liikaa Halfordin egolle vaikka miehet yhteistyötä onkin tehneet viime aikoina ja suosio kääntynyt toisinpäin.
ps. Eihän Ronnien egokaan antanut periksi kun piti lämmittää Ozzy:n bändiä Sabbath:tissa -92, siksi kuulimme Hallfordia bändissä pari keikkaa...
Judas Priest lämppärinä olis nannaa, mutta en jaksa siihen uskoa kun on aikanaan ollut toisin päin.
Olis se liikaa Halfordin egolle vaikka miehet yhteistyötä onkin tehneet viime aikoina ja suosio kääntynyt toisinpäin.
ps. Eihän Ronnien egokaan antanut periksi kun piti lämmittää Ozzy:n bändiä Sabbath:tissa -92, siksi kuulimme Hallfordia bändissä pari keikkaa...
Last edited by Prodical Son on Fri Sep 24, 2004 0:17, edited 1 time in total.
-
- Crusader
^Valitettavasti Metallica on kuitenkin Suomessa astetta suurempi akti kuin Maiden. Ihan vain raa'an levynmyynnin valossa. Kysy vaikka levykauppiaaltasi. Muistaa täytyy, että julkaisuja on Maidenilla selvästi enemmän kuin Metallicalla. Vaikka Metallica on tullut alamäkeä ja Maiden mennyt ylämäkeä, niin jopa St.Anger on myynnissä selvästi edellä Dance of Deathia ja edelliset Loadit sun muut myivät x1.5-2 kertaa enemmän kuin Maidenin tuotokset.
Suomi on vahva alue Maidenille, mutta väittäisin Maidenin olevan Suomessa vetoisuudeltaan max. 20-25000 hengen luokkaa, joten stadionilla olisi tilaa. Jos kimppaan saadaan yksi tai kaksi kovaa nimeä, niin homma voisi olla mahdollinen. Sehän on kyllä nykyään tapana ainakin tuolla ison veden takana, jossa yksi takavuosien mahtiorkesteri ei takaa kovinkaan suurta keikkapaikkaa. Tasajako keikan pituuteen (á 1.5 tuntia) ja bändit samasta genrestä niin varmasti täyttyisi stadionikin. Iron Maiden / Judas Priest + joku ensi vuonna relevantti bändi, miksei sitten Suomestakin.
Kivat spekulaatiot, mutta tämä aihe olisi kai kuitenkin kuulunut tuonne Maiden v.2005 topicin alle. No, tulipahan keskustelua. Antaa ajan kulua ja ihmisten viisastua.
Hieman tohon offtopicciin, Suomen 500:n myydyimmän ulkomaisen levyn listalta löytyy kuusi Metallican ja kaksi Maidenin levyä, kun joku minulle valottaisi, mistä tuo 500 000 myytyä levyä Suomessa on repäisty... Tietenkin tuohonkin listaan pitää varauksin suhtautua, koska esim. Piece of Mindin myyntimäärä on ollut tuo 25 000 kpl jo vuosikausia ja kyllähän se on viime vuosina hyvin roikkunut midprice-listoilla, luulisi siis muutama tuhat uutta menneen kaupaksi...
Metallica:
17. Black Album - 82 900 kpl
65. Load - 63 045 kpl
147. Reload - 45 271 kpl
224. St.Anger - 35 725 kpl
359. Garage Inc. - 27 446 kpl
499. S & M - 22 831 kpl
Iron Maiden:
413. Piece of Mind - 25 000 kpl
481. Dance of Death - 24 528 kpl
Suomi on vahva alue Maidenille, mutta väittäisin Maidenin olevan Suomessa vetoisuudeltaan max. 20-25000 hengen luokkaa, joten stadionilla olisi tilaa. Jos kimppaan saadaan yksi tai kaksi kovaa nimeä, niin homma voisi olla mahdollinen. Sehän on kyllä nykyään tapana ainakin tuolla ison veden takana, jossa yksi takavuosien mahtiorkesteri ei takaa kovinkaan suurta keikkapaikkaa. Tasajako keikan pituuteen (á 1.5 tuntia) ja bändit samasta genrestä niin varmasti täyttyisi stadionikin. Iron Maiden / Judas Priest + joku ensi vuonna relevantti bändi, miksei sitten Suomestakin.
Kivat spekulaatiot, mutta tämä aihe olisi kai kuitenkin kuulunut tuonne Maiden v.2005 topicin alle. No, tulipahan keskustelua. Antaa ajan kulua ja ihmisten viisastua.
Hieman tohon offtopicciin, Suomen 500:n myydyimmän ulkomaisen levyn listalta löytyy kuusi Metallican ja kaksi Maidenin levyä, kun joku minulle valottaisi, mistä tuo 500 000 myytyä levyä Suomessa on repäisty... Tietenkin tuohonkin listaan pitää varauksin suhtautua, koska esim. Piece of Mindin myyntimäärä on ollut tuo 25 000 kpl jo vuosikausia ja kyllähän se on viime vuosina hyvin roikkunut midprice-listoilla, luulisi siis muutama tuhat uutta menneen kaupaksi...
Metallica:
17. Black Album - 82 900 kpl
65. Load - 63 045 kpl
147. Reload - 45 271 kpl
224. St.Anger - 35 725 kpl
359. Garage Inc. - 27 446 kpl
499. S & M - 22 831 kpl
Iron Maiden:
413. Piece of Mind - 25 000 kpl
481. Dance of Death - 24 528 kpl
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Peräruiske
eipä vetäisi maideni stadikkaa täyteen ei.siihen tosiaan tarvitaan joku toinen samaan genreen kuuluva bändi.vaan haluisin kyllä maidenin nähdä joskus Tukholmassa täyteen myydyllä stadionilla.Itse asiassa oli hieman ajatustakin lähtee tonne ruotsin puolelle kattoo täyttä stadikkaa jos maideni nyt sinne olumpiastadionille tulis.vaikka kyllähän maidenii kattos vaikka se soittas saatana ieksan jäähallissa mutta ois kiva kokee tollanen Ruotsin matka.
PS. Ne jotka maidenii on ruottissa ollu kattomassa ni paljon tulee suurinpiirtein semmonen reissu maksamaan?
PS. Ne jotka maidenii on ruottissa ollu kattomassa ni paljon tulee suurinpiirtein semmonen reissu maksamaan?
good night-close your little eyes
sleep tight-Dream of something nice
sleep tight-Dream of something nice
Tuollahan se Maidenin sivuilla lukee: http://www.ironmaiden.com/article.php?s ... le_id=1055Iron Constable wrote:...kun joku minulle valottaisi, mistä tuo 500 000 myytyä levyä Suomessa on repäisty...
"We thought we'd share a pic of this special presentation given to Iron Maiden from EMI to celebrate over 500,000 sales in Finland."
Like candles watch them burn
-
- Kisälli
-
- Crusader
^^Et nyt vissiin aivan tajunnut tarkoitustani. Haluaisin nimenomaan tietää miten tuo oletettu 500 000 kpl myynti jakautuu. Katsos jos Maidenin eniten myyty albumi on tuo Piece of Mind ja loput ovat myyneet vähemmän, niin tarvitaan +20 nimikettä, että saadaan ½ miljoonaa täyteen. Oma veikkaukseni on, että suuri nosa Maidenin levyistä on myynyt välille 20-25000 kpl, kun sitten laskee kaikki studioalbumit ja julkaistut kokoelmat + livet niin päästään aika lähelle.
ÄKT vaan tuntuu panttaavan tietoa, voisivat siellä norsunluutornissaan vähän panostaa tuohon tietojen päivittämiseen, tana. Ottaisivatkohan sivuhommiin, saattaisin vaikka lähteä
ÄKT vaan tuntuu panttaavan tietoa, voisivat siellä norsunluutornissaan vähän panostaa tuohon tietojen päivittämiseen, tana. Ottaisivatkohan sivuhommiin, saattaisin vaikka lähteä

Nykyään melkein kaikki on jännää.
Elä ny sinne sentään...
Mulle on aivan sama missä esiintyy, joka tapauksessa hommaan lipun, oli keikka vaikka korson torilla. Mutta toivoisin kuitenkin sisäkeikkaa. Perustelut on jo tullu moneen kertaan, fiilis, valot, soundit. Vaikkakin uusi kokemus olis toi stadikkakin. Maiden kokemus siis. Metallican perusteella ei oikein vaan stadikka keikat innosta. Paitsi joskus tammi-helmikuussa ku on -30 astetta pakkasta. Olis aika vänkää heiluu tumput suorana
Mulle on aivan sama missä esiintyy, joka tapauksessa hommaan lipun, oli keikka vaikka korson torilla. Mutta toivoisin kuitenkin sisäkeikkaa. Perustelut on jo tullu moneen kertaan, fiilis, valot, soundit. Vaikkakin uusi kokemus olis toi stadikkakin. Maiden kokemus siis. Metallican perusteella ei oikein vaan stadikka keikat innosta. Paitsi joskus tammi-helmikuussa ku on -30 astetta pakkasta. Olis aika vänkää heiluu tumput suorana

Ei ei ei.
Maiden ei tule vetämään stadionia täyteen yksinään, liekö edes jonkun
Judas Priestinkään kanssa...
Väittäisin että sinne pitäisi hommata jopa parikin samankaltaista nimeä täyttymiseen.
Metallica tosiaan oli '99 viimeksi Suomessa ja silloinkin festarikeikalla.
Slipknot on myös kuuluisa ja näyttävä bändi.
Maiden on ollut Suomessa tasaiseen tahtiin.
Ja ne muut ei:t.
Stadion keikka: EI.
Se on sellainen koko kansan tapahtuma jo siinä vaiheessa, stadikan
valoshow on olematonta ja kaiken lisäksi on säävaraus.
Ei sotketa mitään festarihenkeä tähän kiitos.
Kyllä näen Maidenin täydellisenä sisätiloissa, (niinkuin varmaan
Metallicankin, vaikka olenkin vaan ulkona pari kertaa ne nähnyt.)
Maidenin valoSHOW on osa Maideniä, ei pelkkä musiikki riitä.
Vaikka saisi kenttäpaikan stadikalle, niin silti paikka ei välttämättä häävi
ole. Enemmän ihmisiä, kauempana lavasta (tai enemmän ihmisiä
niskassa eturivissä) Katsomossa saa varmasti ottaa kiikarit mukaan.
No, olen siinä toivossa että järjestäjän taholta olettavat että Maiden ei
vedä stadionia täyteen ja Areenalla nähtäisiin.
Mikään festarikeikka ei käy päinsä, ei sinne tosifanit pääsisi.
Maiden ei tule vetämään stadionia täyteen yksinään, liekö edes jonkun
Judas Priestinkään kanssa...
Väittäisin että sinne pitäisi hommata jopa parikin samankaltaista nimeä täyttymiseen.
Metallica tosiaan oli '99 viimeksi Suomessa ja silloinkin festarikeikalla.
Slipknot on myös kuuluisa ja näyttävä bändi.
Maiden on ollut Suomessa tasaiseen tahtiin.
Ja ne muut ei:t.
Stadion keikka: EI.
Se on sellainen koko kansan tapahtuma jo siinä vaiheessa, stadikan
valoshow on olematonta ja kaiken lisäksi on säävaraus.
Ei sotketa mitään festarihenkeä tähän kiitos.
Kyllä näen Maidenin täydellisenä sisätiloissa, (niinkuin varmaan
Metallicankin, vaikka olenkin vaan ulkona pari kertaa ne nähnyt.)
Maidenin valoSHOW on osa Maideniä, ei pelkkä musiikki riitä.
Vaikka saisi kenttäpaikan stadikalle, niin silti paikka ei välttämättä häävi
ole. Enemmän ihmisiä, kauempana lavasta (tai enemmän ihmisiä
niskassa eturivissä) Katsomossa saa varmasti ottaa kiikarit mukaan.
No, olen siinä toivossa että järjestäjän taholta olettavat että Maiden ei
vedä stadionia täyteen ja Areenalla nähtäisiin.
Mikään festarikeikka ei käy päinsä, ei sinne tosifanit pääsisi.
Tämä on taas tällainen puheenaihe, josta on kiinnostavaa nähdä erinäisiä kommentteja ja vatvausta.
Itse olen melko avoin oikeastaanpa melkein mille tahansa keikkapaikalle, kunnon ulkoilmakonserttia en ole koskaan nähnyt (jos nyt jotain yle-x:n ilmaiskonserttia ei oteta mukaan), joten voisin olla ihan hienoa nähdä maidenin pojat stadionilla, mutta..
Stadionille mahtuu siis 40000-45000 ihmistä ja sellaista määrää ei Suomesta ainoastaan maidenia katsomaan saada. Paikalle tarvitaan pakosti joku toinen "suuri" yhtye. Giv me edin aikoihinhan Steve mainitsi, että yhtye haluaisi HIM:n lämppärikseen. Kun kerran Suomessa oltaisiin, niin se voisi olla yksi vaihtoehto, paitsi että..
Tuskin moni lautalaisista on mahdoton HIM fani. Stadion täyttyisi jostain Ville Valo ihailijoista ja ties mistä muista goottiteineistä.
Ja kun Maidenin show pamahtaisi käyntiin, 5000-10000 ihmistä katoisi jo valmiiksi ehkä puolitäydeltä stadionilta.
Valoshow on tärkeä ja ulkona se jäisi vajeelliseksi ja haittaisi vähän, tosin eihän se musiikkia haittaa yhtään, fiilistä saattaisi laskea. Äänenlaadusta en stadionilla tiedä, Hartwallilla se oli mielestäni erinomainen. Sade ei itseäni haittaa pätkääkään, ihan sama vaikka sieltä taivaalta sataisi niitä Ville Valo faneja.
Festareista en hirveästi perustaisi, ja jos yhtye on kuulemma liian kallis festareille, niin eiköhän tuollainen yksittäinen keikka sopisi.
Kaverini oli tosin kuullut kuulemma jonkun mainoksen tai jonkun speakin radiosta, missä mainostettiin Maidenia, Dioa ja Scorpionsia samaan aikaan, voisiko se olla jonkunlainen mahdollisuus?
Mutta anyway, mihin tahansa pojat tulevatkaan, minä olen silti lippukasalla (ellen pistä jotain sukulaistani hakemaan
) jonottamassa!
Itse olen melko avoin oikeastaanpa melkein mille tahansa keikkapaikalle, kunnon ulkoilmakonserttia en ole koskaan nähnyt (jos nyt jotain yle-x:n ilmaiskonserttia ei oteta mukaan), joten voisin olla ihan hienoa nähdä maidenin pojat stadionilla, mutta..
Stadionille mahtuu siis 40000-45000 ihmistä ja sellaista määrää ei Suomesta ainoastaan maidenia katsomaan saada. Paikalle tarvitaan pakosti joku toinen "suuri" yhtye. Giv me edin aikoihinhan Steve mainitsi, että yhtye haluaisi HIM:n lämppärikseen. Kun kerran Suomessa oltaisiin, niin se voisi olla yksi vaihtoehto, paitsi että..
Tuskin moni lautalaisista on mahdoton HIM fani. Stadion täyttyisi jostain Ville Valo ihailijoista ja ties mistä muista goottiteineistä.

Ja kun Maidenin show pamahtaisi käyntiin, 5000-10000 ihmistä katoisi jo valmiiksi ehkä puolitäydeltä stadionilta.
Valoshow on tärkeä ja ulkona se jäisi vajeelliseksi ja haittaisi vähän, tosin eihän se musiikkia haittaa yhtään, fiilistä saattaisi laskea. Äänenlaadusta en stadionilla tiedä, Hartwallilla se oli mielestäni erinomainen. Sade ei itseäni haittaa pätkääkään, ihan sama vaikka sieltä taivaalta sataisi niitä Ville Valo faneja.
Festareista en hirveästi perustaisi, ja jos yhtye on kuulemma liian kallis festareille, niin eiköhän tuollainen yksittäinen keikka sopisi.
Kaverini oli tosin kuullut kuulemma jonkun mainoksen tai jonkun speakin radiosta, missä mainostettiin Maidenia, Dioa ja Scorpionsia samaan aikaan, voisiko se olla jonkunlainen mahdollisuus?
Mutta anyway, mihin tahansa pojat tulevatkaan, minä olen silti lippukasalla (ellen pistä jotain sukulaistani hakemaan

"Joo tänään vois kyll.."
-
- Rautakansleri
No siis festarikiertuettahan Maidenin ukot ovat puuhailemassa. Jotenkin minulla on sellainen fiilis, että he soittavat Suomen keikan jollain festarilla... Toivottavasti ei. Itse olen ehdottomasti hallikeikan kannalla ja uskon, että jos nyt ei sellaista tule, niin seuraavan levyn kiertueella tulee.stiflat wrote: Mikään festarikeikka ei käy päinsä, ei sinne tosifanit pääsisi.
Ja Keinosta kompaten:
Miten niin ei pääsisi? Sinne mennään, missä soittavat. Johan sana tosifani sen kertoo...

-
- Hell Rat
-
- Hell Rat
Kaverini oli tosin kuullut kuulemma jonkun mainoksen tai jonkun speakin radiosta, missä mainostettiin Maidenia, Dioa ja Scorpionsia samaan aikaan, voisiko se olla jonkunlainen mahdollisuus? ''
No jos siellä ois Maidenin lisäks scorpions ja Ronnie nii se vasta vetäiski sitä väkeä. Mutta tuntuu vähän että toi ei toteudu. Riippuu sitten onko tuo jossain ulkomailla.
No jos siellä ois Maidenin lisäks scorpions ja Ronnie nii se vasta vetäiski sitä väkeä. Mutta tuntuu vähän että toi ei toteudu. Riippuu sitten onko tuo jossain ulkomailla.
nii-i
Minulle kyllä olisi suuri pettymys, jos tulisivat Suomeen festareille.
Suomen festarit ovat suhteellisen OK, mutta lempibändiään ei niillä haluaisi nähdä.
Kökkönen PA ja festarien monitorointi eivät täällä koskaan saavuta Maidenin standardeja ja siksipä Ruisrockissakin nähtiin innoton yhtye rutiinikeikalla vuonna 2000.
Paras vaihtoehto on edelleenkin se siähallikeikka, koska silloin saadaan intensiivinen tunnelma, koko produktio ja valoshow toimivana.
Suomen festarit ovat suhteellisen OK, mutta lempibändiään ei niillä haluaisi nähdä.
Kökkönen PA ja festarien monitorointi eivät täällä koskaan saavuta Maidenin standardeja ja siksipä Ruisrockissakin nähtiin innoton yhtye rutiinikeikalla vuonna 2000.
Paras vaihtoehto on edelleenkin se siähallikeikka, koska silloin saadaan intensiivinen tunnelma, koko produktio ja valoshow toimivana.
Re: Iron Maiden Helsinki Olympiastadion 7.2005
Onko tämä faktumia vai mulla-on-sellainen-tunne-perseessä-että -fiilis?MS wrote: [*]Iron Maiden on hinnoitellut itsensä niin kalliiksi, että suomalaisilla festivaaleilla ei ole varaa.
Olihan Maiden Ruisrockissa vuonna 2000, okei talos meni perseelleen, mutta eiköhän tuo ollut enemmänkin Oasiksen hinnan syytä.
Maiden Provinssiin perkele!
"Voi ärkyläpärkylä jumaluisa suitana!"
no eihän sitä pidä minnekkään provinssiin tai muuhunkaan tunkea. Jos ei halua himiä lämppäriksi stadionille niin miten helvetti voi haluta maidenia minnekkään festarille ? eli The Rasmus fani 11v tytöt olis ookoo nähdää huutamassa eturivissä WUHUU MEIDEN! olen todellakin stadion keikan puolella. ainut haitta puoli minun mielestäni on juuri se kun suomen kesässä ei tule pimeää. mutta miettikääs mikä tunnelma voisi olla kun yli puolet enemmän ihmisiä huuta MAIDEN kurkku suorana verrattuna hartwalliin. Mutta pää asia on että maiden tulee suomeen, tulkoon nyt sitten Hartwallille tai Stadionille!
We have cheated death and he has cheated us.