Deep Purple

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Deep Purple

In Rock
44
21%
Fireball
21
10%
Machine Head
68
33%
Who Do We Think We Are
6
3%
Burn
19
9%
Stormbringer
1
0%
Perfect Strangers
48
23%

Total votes: 207

Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Viime talven keikka oli kyllä sen verran hyvä, että pakko oli nytkin hommata liput. Viimeksi oltiin lähikatsomon eturivissä, tällä kertaa kokeillaan kenttää.
Die With Your Boots On...
Freejack
Berserkki
Berserkki

Post by Freejack »

Jilona wrote:Viime talven keikka oli kyllä sen verran hyvä, että pakko oli nytkin hommata liput. Viimeksi oltiin lähikatsomon eturivissä, tällä kertaa kokeillaan kenttää.
Hoho, vai ihan sitten Joensuu Areenaan tulevat! :lol:. Uskomatonta, kuka tänne nyt haluaa tulla. :lol:. Itse en lähde katsomaan koska en kummastakaan bändistä pahemmin pidä. Miksi tuhlata 50 €uroa sellaiseen, mistä ei pidä (hullua.)
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Freejack wrote:Itse en lähde katsomaan koska en kummastakaan bändistä pahemmin pidä. Miksi tuhlata 50 €uroa sellaiseen, mistä ei pidä (hullua.)
Olipahan taas rationaalisen ajattelukyvyn huipennus. Liput hallussa, vaikka keikkaan onkin aikaa, niin kyllä tässä jo pientä keikkakuumetta on havaittavissa.
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

Freejack wrote:
Jilona wrote:Viime talven keikka oli kyllä sen verran hyvä, että pakko oli nytkin hommata liput. Viimeksi oltiin lähikatsomon eturivissä, tällä kertaa kokeillaan kenttää.
Hoho, vai ihan sitten Joensuu Areenaan tulevat! :lol:. Uskomatonta, kuka tänne nyt haluaa tulla. :lol:. Itse en lähde katsomaan koska en kummastakaan bändistä pahemmin pidä. Miksi tuhlata 50 €uroa sellaiseen, mistä ei pidä (hullua.)
Jaa no, makuja on niin monia... Itse kun olen Purplea fanittanut jo yli 30 vuotta niin olen kyllä valmis maksamaan tuon reilut 50 euroa. Tuplatenkin itse asiassa, kun ostin lipun myös pojalle. :wink:

Ja tulihan tuota Thin Lizzyäkin muinoin kuunneltua, joten senkin ihan mielelläni nyt näen.
Loikkis
Vempare
Vempare

Post by Loikkis »

kyllä machine head vie :P
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Sain ilmaisen lipun keikalle, joten Stadiin tullaan Purplea katsomaan. 8)
Tolppanen
klaus Järvinen
klaus Järvinen

Post by Tolppanen »

Nyt on sitten meikäläiselläkin liput varattuna ja kohta kourassa. Ekaa kertaa Purplea katsomaan ja fiilis on kieltämättä ihan "siisti". 8) Hauskaa tässä on se, että mutsi on kuunnellut Purplea ennen syntymääni saman verran kuin olen elänyt, joten lähtee myös mukaan. :lol:
Up The Irons! \,,/
Jilona
Roudari
Roudari

Post by Jilona »

^ Vai on muitakin äiti-poika porukoita liikkeellä sitten Purplen keikalla... :D
Ja mikä ettei, kyllä tuota tosiaan kelpaa kuunnella. Meillä ainakin on kumpikin yhtä innoissaan keikasta.
Hulkster
Hang-Around
Hang-Around

Post by Hulkster »

Itsekkin olen äiteen kanssa Purplea lähdössä katsomaan, niinkuin näköjään muutama muukin.8)
Bändi ei sinänsä kuulu meikäläisen suurimpiin suosikkeihin, mutta auttoi minua pääsemään eroon (c)rapista/hip hopista. Ja tulihan tuota legendaarista Smoke On The Wateria vedeltyä miljoonien muiden tavoin, kun kitaransoiton aloitin.
"We are content with the "given" in sensation's quest. We have been metamorphosised from a mad body dancing on hillsides to a pair of eyes staring in the dark." -Jim Morrison
GODOFTHUNDER
Hiippari
Hiippari

Post by GODOFTHUNDER »

Minäki oon tuonne keikalle todennäköisesti tulossa.. Lippuja en ole vielä ostanu, enkä aio vielä ostaakkaan.. Varmaan sitten ostan, ku löydän tyypit kenen kanssa tuonne lähden! Ja pitää nyt muutenkin ootella, että tuleeko muita kovia bändejä purplen lisäksi keväällä/kesällä suomeen. Tämä purplen keikka on tottakai päästävä kentältä todistamaan! Joudun varmaan huuto.netin kautta lipun sitten ostamaan, mutta samapa tuo.. En ole bändiä koskaan livenä nähnyt, joten ihan mielenkiinoista nähä miten pojilla soitto kulkee! Smoke on the waterit ja muut kultaiset hitit on ehdottomasti kuultava livenä!
Maiden todistettu:
06.07.05 Hellsinki 14.11.06 Hellsinki
15.11.06 Hellsinki 20.06.07 Rooma
01.07.08 Pariisi 02.07.08 Pariisi
18.07.08 Hellsinki 19.07.08 Tampere
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Onpahan hyvä syy pelastaa tämäkin topic söyvereistä... Aikamoisen ronski veto Highway Starista. Varsinkin Gillan pistelee menemään oikein olan takaa. (Ja niille urpoille jotka jotain aidolshevikääpiöräkänokkapaskapersettä vertas tässä laulavaan jumalasta seuraavaan, toivotan lyhyesti ja ytimettömästi: Imekää kiviänne kuurot äpärät.)

http://www.youtube.com/watch?v=4FjBylFN ... ed&search=
Risto Malinen
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Risto Malinen »

GODOFTHUNDER wrote:Minäki oon tuonne keikalle todennäköisesti tulossa.. Lippuja en ole vielä ostanu, enkä aio vielä ostaakkaan.. Varmaan sitten ostan, ku löydän tyypit kenen kanssa tuonne lähden! Ja pitää nyt muutenkin ootella, että tuleeko muita kovia bändejä purplen lisäksi keväällä/kesällä suomeen. Tämä purplen keikka on tottakai päästävä kentältä todistamaan! Joudun varmaan huuto.netin kautta lipun sitten ostamaan, mutta samapa tuo.. En ole bändiä koskaan livenä nähnyt, joten ihan mielenkiinoista nähä miten pojilla soitto kulkee! Smoke on the waterit ja muut kultaiset hitit on ehdottomasti kuultava livenä!
Ymmärtääkseni Helsingin keikka olisi loppuunmyyty.
Relic
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Relic »

^ Pikainen vilkaisun (www.lippupalvelu.fi) perusteella, "muutamia vapaita paikkoja" on vielä jäljellä.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Noniin! Tässä Rapture Of The Deepin soidessa jo keikkakuume nousee! Hienoa päästä näkemään bändi jälleen ja Thin Lizzy ensimmäistä kertaa livenä.
Lippupalvelusta saa tosiaan vielä jotain lippuja, mutta itsellä olisi nyt myynnissä yksi kenttälippu, kun ystävä ei päässytkään paikalle. Lähtee ihan normihintaan 53 euroa.
Jos kiinnostaa niin heitä vaikka YV:tä.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Lyhyt yhteenveto eilisestä keikasta:
Gillan tarvitsee selvästi aiempaa enemmän lepoa, sillä soolo-osiot veivät leijonaosan bändin soittoajasta. Hyvinhän DP:n ukot instrumenttinsa hallitsevat, mutta pidemmän päälle pitkät soolot ja biisien venytykset kääntyivät keikan suvantokohdiksi. Aireyn Finlandiat ja Maamme-laulut saivat tosin meikäläisenkin innostumaan, kuten viimekin Suomen vierailulla. Muita bändin muusikoita olen jo aiemmin hehkuttanut siinä määrin, että jätän tällä kertaa vähemmälle.

Alkupuolen setti oli omasta mielestäni aavistuksen puuduttava. Hyvin pitkälti kyseinen haukotus-efekti johtui uuden Rapture Of The Deepin biiseistä, jotka eivät tarjoa mitään erityistä minun korvilleni. Loppua kohden meininki parani ja bändi alkoi tarjoamaan niitä helmiä, joiden takia olin paikalle vaivautunut. Highway Star oli keikan kovin jyrä, kuten odottaa saattoi. Myös Space Truckin', Perfect Strangers, The Battle Rages On ja Smoke On The Water toimivat helvetin hyvin. Smoke On The Water ei kyllästytä livenä samalla tavoin kuin levyllä. Bändi klaarasi shown tyylikkäästi. Gillanin laulusuoritukset olivat hyviä, vaikka miehen ääni ei enää parhaiden päivien tasolla olekaan. Kaikki ne korkeat kiljahduksetkin tulivat sen verran tunteella ja antaumuksella, että täytyy nostaa fiktiivistä hattua herran kunniaksi. Kokonaisuutena Deep Purple oli jälleen kerran hieno kokemus livenä, vaikka keikasta jäi aavistuksen ristiriitaiset fiilikset.

Thin Lizzy oli tylsä. Eipä tarvitse enää vaivautua bändiä katsomaan. Katsoin neljä ensimmäistä biisiä, joiden aikana meiningin vaisuus tuli siinä määrin ilmi, että siirryin tupakkakarsinan puolelle. Onneksi Deep Purple osoitti, että on ikäisekseen yhtyeeksi vielä varsin mainiossa kunnossa. Kyllä siltikin esim. Ronnie James DIO peittoaa Gillanin livenä mennen tullen.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Jaa, mun mielestä Thin Lizzy oli hyvä. Jailbreak ja Massacre varsinkin kuulosti hiton hyviltä. Sykes kuulosti aika härskisti Lynottilta, tais olla vähän treenattu juttu? :D

Purple oli ok, mutta noi ihmeelliset soolot ja jamittelut pisti haukotuttamaan paljolti. Etenkin se Morsen sooloilu. Siihen päälle vielä jotain Sweet Child O Mine-teaseria niin moro vaan. Sinänsä kyllä ymmärrän noi jamit yms kun vanhukset hakee edes jotain mielenkiintoa vetää keikkoja läpi. Highway Star oli kieltämättä kovin, Black Nightin kanssa.

Ihan kohtuu asiallinen keikka kyllä. Aikataulut tais myöhästyä hienot 20 minsaa ainakin, ja himassa oltiin kivasti puoli yhden aikaan vasta. Vähäsen liiottelua keskiviikkokeikaksi, eikä ollut edes mikään Tavastian keikka. Siistiä olla taas silmät ihan täydessä kierossa ja yrittää kestää vielä iltaan asti Abigailia varten. Perkele.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Deep Purple oli jälleen loistava.

Oli hienoa kuulla sellaisia biisejä, kuten When A Blind Man Cries ja The Battle Rages on livenä. Muutenkin settilista oli todella hyvä. Olen jokseenkin samalla linjalla Hammerin kanssa sooloista, tällä kertaa niitä oli mielestäni ihan sopivasti verrattuna kahteen viime Suomen keikkaan, mutta kyllä esimerkiksi The Highway Star lopahti hieman sen alkujamittelun jälkeen.

Mutta olihan niitä hienojakin jamitteluja, Morsen innostuttua soittamaan mm. Back In Blackia meni sellaiset kylmät väreet että vain Smoke ja Strange Kind Of Woman saivat samanlaiset väreilyt aikaan saman illan aikana. Jäsenistä kyllä näkyi ja kuului todellakin se soittamisen ilo, hymy oli herkässä kokoajan kaikilla.

Negatiivisena puolena oli oikeastaan vain se, että ainakaan vaikka aivan eturivissä olin, ei kolmen ensimmäisen biisin aikana laulu kuulunut paljoa ollenkaan ja eteenpäinkin mentäessä tuntui siltä kuin kajarit eivät olisi riittäneet laululle.

Olen ihan samaa mieltä siitä, että Thin Lizzy oli tylsä, ei jaksanut paljoa innostaa lukuunottamatta The Boys Are Back In Townia ja yksi hyvä biisi tunnin setin aikana ei ole paljon. Tiivistettynä Deep Purple oli aivan loistava jälleen kerran.
Borlag
Wimp
Wimp

Post by Borlag »

Hieno keikka molemmilta bändeiltä, vaikka parannettavaa olisikin. Molempien bändien setit löytyvät dimestä jos jotakin kiinnostaa...
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

condemned wrote:Jaa, mun mielestä Thin Lizzy oli hyvä. Jailbreak ja Massacre varsinkin kuulosti hiton hyviltä. Sykes kuulosti aika härskisti Lynottilta, tais olla vähän treenattu juttu? :D
Tsekkaapa, vaikka kirjastosta rippaamalla (kuten mie jouduin) ellei netistä löydy,One Night Only -Live v. 2001. Naama norsunvitulla katoin että "eissaatana iliman Lynottia", kuten suurin osa muistakin matalaotsaisista. Mutta pitipä pyörtää puheet: wanha aisapari viimeisen TL-levyn ajoilta pystyy kyllä kuulostamaan käsittämättömästi itseään tummemmalta legendalta :) Miekin katoin tuota Lizzyn settiä että ei hitto, kun on BEST OF luokkaa. Ei pysty ymmärtämään ymmärtämättömiä!
Hammer wrote:LHyvin pitkälti kyseinen haukotus-efekti johtui uuden Rapture Of The Deepin biiseistä, jotka eivät tarjoa mitään erityistä minun korvilleni. Loppua kohden meininki parani ja bändi alkoi tarjoamaan niitä helmiä, joiden takia olin paikalle vaivautunut.
Heh, kuunteles ROTD:n bonusbiisi MTV :wink: sen lyriikathan on kuin osaksi teikäläiselle, hehe

..Let's not talk about MTV
I don't even want to start
I want to take a look at Classic Rock Radio
We're talking about the state of the art

Mr. Grover 'n' Mr Gillian
You musta made a million
The night that Frank Zappa caught on fire
Could you tell us all about it
Keep it short and use my version
Or everyone out there'll think I'm a liar
We can speak about bananas for one second
Just because I understand
You have to get them off your chest

But in the meantime while your talking
Could you do some more of these here ID's
And then this station might maintain some interest

Oh yes I love you dearly
But why do you exist?
Oh yes I love you really
Is there something that I missed?
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

^ Jotain rajaa noihin heittoihin. :) Yksinkertaistettuna Rapture Of The Deep -levy kuulostaa minun korviini tekotaiteelliselta paskalta, eikä maata mullistavalta taiteelta. Uskon, että bändille ja sen faneille levy voi tarjota jotain elämää suurempia taiteellisia elämyksiä, mutta minulle se edustaa lähinnä kevyttä ja haukotuttavaa tusinatavaraa. Mielipideasiahan tämäkin, mutta Deep Purplen nopeampi hard rock -matsku on lähinnä se meikäläisen teekupillinen, eikä bändin kevyemmän osaston soitannollisesti hyvä, mutta tylsistyttävä materiaali. Child In Time -tyyliset tunnelmapalat kyllä edustavat Purplea parhaimmillaan, mutta tuon uusimman levyn biisejä ei voida optimistisimmillaankaan asettaa samalle lähtöviivalle.

Kyllä Deep Purplen parhaat levyt on tehty jo vuosia sitten. Nehän ovat tietysti: In Rock - Machine Head ja Perfect Strangers.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Deep Purple Made In Europe lättyä just kuuntelen, missä Blackmore taitaa vedellä viimeisiä sointuja DP:ssä 70-luvulla. Yllättävät :shock: hitaat tilutukset ennen Burnin murha-riffia ja ennen keikan aloitusta meinas murtaa miehen (siis kuuntelijan). Pokka ainakin meni ihan päreiksi.... mahtoi bändikavereillä olla myötähäpee kohdillaan... ei saaatana mitään tiluja ennen keikan avausbiisiä. Mut ei kun pää kenoon ja kieli keskelle suuta, maestroa matkien ja kaikki peliin.... Se on Ritchie´s way or just no way, babe :wink:

Niin.... alan päästä sisään tuohon originaali Mistread-tunnelmaan w/ Coverdale. Onhan tässä sellasta Blues-fiilistä, tunne-elämää, eläytymistä, persoonaa. Silti pakko myöntää, että korvissa kaikuu aina Ronnie James Dion mahtava soundi ja Cozy Powellin hurja kannutus from the Rainbow days. 8)

Lady Double Dealer näyttää miten kunnon rokkia vedetään tyylillä. Joka jamppa tietää kyllä hommansa ja haikan + virvelin iskut + bassottelu + hammondin sivallukset osuu ihan maaliinsa.

You Fool No One, mikä on DP:n Mark III kokoonpanon oma jammailubiisi, jolla haastetaan Mark II Spacetrucking/Lazy vedot. SE mikä tässä on erinomaista on laulava bassisti Glenn Hughes... Miehellä on ääntä ja munaa saman verran kuin Coverdalella. Eli voidaan varmaan todeta, että Deep Purple MARK III oli selkeesti munakkain ja "paras ääninen" kokoonpano bändin historiassa. Siinä 9 min tuntumassa Ritchien on taas pakko pistää homma puuduttavaksi vetämällä "skitanviritysooloja" sieltä täältä...... jatkuen abouttirallaa sellasen pari minsaa.

Sitten perinteiset blues ja rumpulasoolot... noh well on hienoa, että näitä on dokumentoitu jälkipolville. Ian Paicehan on kova luu sarallaan.

Stormbringerin mättöä onkin (salaa) odotettu koko edellisten soolojen ajan. Coverdale onkin iskussaan... korkeelta lähtee. Ihan satasella ei jäbät kuitenkaan soita yhteen kliimaksikohdassa "Ride the rainbow, Crack the sky ...."

Uuh Beibe.... :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Osiris
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Osiris »

Deathrasher wrote:Deep Purple oli jälleen loistava.

Oli hienoa kuulla sellaisia biisejä, kuten When A Blind Man Cries ja The Battle Rages on livenä. Muutenkin settilista oli todella hyvä. Olen jokseenkin samalla linjalla Hammerin kanssa sooloista, tällä kertaa niitä oli mielestäni ihan sopivasti verrattuna kahteen viime Suomen keikkaan, mutta kyllä esimerkiksi The Highway Star lopahti hieman sen alkujamittelun jälkeen.

Mutta olihan niitä hienojakin jamitteluja, Morsen innostuttua soittamaan mm. Back In Blackia meni sellaiset kylmät väreet että vain Smoke ja Strange Kind Of Woman saivat samanlaiset väreilyt aikaan saman illan aikana. Jäsenistä kyllä näkyi ja kuului todellakin se soittamisen ilo, hymy oli herkässä kokoajan kaikilla.

Negatiivisena puolena oli oikeastaan vain se, että ainakaan vaikka aivan eturivissä olin, ei kolmen ensimmäisen biisin aikana laulu kuulunut paljoa ollenkaan ja eteenpäinkin mentäessä tuntui siltä kuin kajarit eivät olisi riittäneet laululle.

Olen ihan samaa mieltä siitä, että Thin Lizzy oli tylsä, ei jaksanut paljoa innostaa lukuunottamatta The Boys Are Back In Townia ja yksi hyvä biisi tunnin setin aikana ei ole paljon. Tiivistettynä Deep Purple oli aivan loistava jälleen kerran.

Näin Purplen 23.05.2007 vasta toista kertaa, ja pakko oli myöntää että edellinen heidän
Helsingin keikka oli parempi. Mielestäni heillä oli hyvä tuo aloitus biisi Pictures Of Home. Eikös se näin ollut,että siellä oli sama kiertuevihko myynnissä kuin vuosi sitten olleella? Perfect Strangers oli myös yksi odotetuimmista biiseistä ja sitten tulikin nämä Morsen soolot ja pätkät Back In Blackista, Who Lotta Lovesta ja Sweet Child O'Minesta yms... Näin myös ensimmäistä kertaa Thin Lizzyn, joka oli minulle hieno kokemus, sillä sain Marco Mendozaan oikean katsekontaktin ja siitä palkkioksi hän heitti kourallisen plekuja, joista yksi on nyt minulla seinällä. Hän myös heitti keikan aikana vesipullonsa, joka kastoi minut ja monet muut kentällä olleet. Keikka oli loistava, mutta ei niin hyvä Purplelta kuin edellis vuonna. Tulihan sieltä mukaan yksi vartijalta saatu Morsen pleku.
** Iron Maiden **

2005-2025 – yli 85 keikkaa Euroopassa ja USA:ssa...
Dino
Roudari
Roudari

Post by Dino »

Peke wrote:SE mikä tässä on erinomaista on laulava bassisti Glenn Hughes... Miehellä on ääntä ja munaa saman verran kuin Coverdalella. Eli voidaan varmaan todeta, että Deep Purple MARK III oli selkeesti munakkain ja "paras ääninen" kokoonpano bändin historiassa.
Burn on kovin Purple-albumi, mutta ei suinkaan Hughesin ansiosta vaan miehestä huolimatta. Levy olisi vieläkin kovempi jos David olisi laulanut kaikki liidit, ja vinkuintiaani korkeintaan jotain taustoja.

Gillanin laulamista Perfect Strangers on paras. In Rock, Fireball ja Machine Head ovat lopultakin aika epätasaisia levyjä.
Kuulapsi, kuule Taika-Jimin huuto
Kuulapsi, avaa seitsemäs hylje
Evil Dead
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Evil Dead »

Levy olisi vieläkin kovempi jos David olisi laulanut kaikki liidit, ja vinkuintiaani korkeintaan jotain taustoja.
Allekirjoitan täysin. Olisi niitä viiden tähden levyjä, mikäli Hughesin pseudo-Stevie Wonder -vinkunaa olisi rajoitettu. Hyh hyh...

Omissa kirjoissani In Rockin mahtavuutta ei ylitä mikään muu bändin tuotannossa.
Any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ Enpä tiedä.. kyllähän se Burnin kertsiin _kuuluu_, kuten monen muunkin ko. levyn & Stormbringerin (nimikosta puhumattakaan! jumalauta) biisiin. Mitäs CTTB:n parhain biisi Gettin' Tighter voisi edes olla ilman Glenkkaa, saati sitten mahtiavaaja Coming Home :D
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Post Reply