A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)
Moderator: The Killer Krew
-
- Azazel
Kolmen keikan siivittämän suosion turvin on varmaan ihan riittävästi pelivaraa pistää levyjä kampanjoihin halvalla myyntiin. Maiden saa aina otteen uusista kuulijoista, nuorista nimenomaan, ja aina keikka-aikaan levyä kannetaan anttilasta varmaan kuin pipoa.AttE wrote:Ainakin täällä hyvinkään suunnalla noi vanhat remasterit maksaa 9.95€. Mutta onhan se silti outoa että alle vuoden vanha levy lähtee noin halvalla,varsinkin kun vanhat levyt maksavat enemmän kuin uudet.Damned Children wrote:vanhat remasterit maksaa 8.95€
Ite on tullut mietittyä sitä että maiden ajattelee saavansa enemmän uuseja faneja noilla halvoilla levynhinnoilla (joka on varmasti myös totta) koska varmasti joku joka ei ole koskaan ennen kuullut maidenia,ostaa levyn joka maksaa sen 7,99€ mieluummin ku 19,95€.

Maidenista sais ottaa monet muut bändit mallia (ainaki metallica) noiden levyjen hintojen suhteen. Ei voi muuta kun hattua nostaa koko bändille loistavasta markkinoinnista. Vielä ku keikkalippujen hinnat laskis...
Mut sehän ei ole kait niin paljoa bändin päätettävissä et kuinka paljon ne liput maksaa.

-
- Hell Rat
Täältä suunnalta muuten alkanu häviämään noi AMOLADit, varmaankin juuri keikkojen/halvan hinnan vuoksi. Mitenköhän juuri noi Maidenin levyt on niin saaketin halpoja?Stratocaster wrote:Kolmen keikan siivittämän suosion turvin on varmaan ihan riittävästi pelivaraa pistää levyjä kampanjoihin halvalla myyntiin. Maiden saa aina otteen uusista kuulijoista, nuorista nimenomaan, ja aina keikka-aikaan levyä kannetaan anttilasta varmaan kuin pipoa.AttE wrote:Ainakin täällä hyvinkään suunnalla noi vanhat remasterit maksaa 9.95€. Mutta onhan se silti outoa että alle vuoden vanha levy lähtee noin halvalla,varsinkin kun vanhat levyt maksavat enemmän kuin uudet.Damned Children wrote:vanhat remasterit maksaa 8.95€
Ite on tullut mietittyä sitä että maiden ajattelee saavansa enemmän uuseja faneja noilla halvoilla levynhinnoilla (joka on varmasti myös totta) koska varmasti joku joka ei ole koskaan ennen kuullut maidenia,ostaa levyn joka maksaa sen 7,99€ mieluummin ku 19,95€.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Ei emillä ole maidenin tapauksessa likaiset näpit. Pikeminkin kiiltävän puhtaat kun kerran levyt noin halvalla kaupasta lähtee.Freejack wrote:Ja toki levy-yhtiöilläkin on yleensä likaiset näppinsä pelissä.

No ei noitten muitten levyjen hinnoissa ole ihmettelemistä paitsi Amoladin . 9.95 € On normaali hinta vanhoista levyistä. Amoladin halpa hinta johtuu varmaan siitä, että perusversiota halutaan saada kaupaksi. Eiköhän jonain päivänä tule vielä Triplaplatinaa.Damned Children wrote: Täältä suunnalta muuten alkanu häviämään noi AMOLADit, varmaankin juuri keikkojen/halvan hinnan vuoksi. Mitenköhän juuri noi Maidenin levyt on niin saaketin halpoja?
AttE wrote: Ei emillä ole maidenin tapauksessa likaiset näpit. .
Muistatko tapauksen Death On The Road

Niin ja toivottavasti ennen ruottalaisiaFreejack wrote: Eiköhän jonain päivänä tule vielä Triplaplatinaa.

Edit: No sillon oli kyllä "vähän" rahastuksen makua kun death on the road tuli kauppoihin.
Last edited by AttE on Sat Jan 13, 2007 21:52, edited 1 time in total.
Suomihan on tunnetusti euroopan kovin heavy metal-maa, niin miksei saataisi triplaplatinaa ennen hurreja... Siis öö... Ruotsalaisia.AttE wrote:Niin ja toivottavasti ennen ruottalaisiaFreejack wrote: Eiköhän jonain päivänä tule vielä Triplaplatinaa.kun saatiin jo platinaa aikasemmin ni míks ei myös triplaplatinaa aikasemmin??
Joo, mutta aika toiveajattelua olisi. Samapa tuo minulle. Kyllä hyvästä levystä 20 €uroa maksaa. Ja eikös se ollu niin, että ruottinmaalla meni Amoladilla myös Platinaraja rikki jos en väärin muista? No vastatkoot paremmin tietävä.AttE wrote:Miettikään jos levyjen hinnoissa ei olis ollenkaan mukana veroja. Sillon lähtis levyt kaupasta mukaan todella halvalla!!
Kyllä se tais rikkoa ton platinarajan jo ennen noita Ruotsin keikkoja, koska muistaakseni Bruce taisi mainita sillä radiosta tulleella Tukholman keikalla jo jotain, että Ruotsistakin olis kyllä jo silloin platinaa tullu. Näin ainakin itse muistaisin.AttE wrote:Kyllähän se meni. Tais olla melkein heti niiden ruottin keikkojen jälkeen. En ole kyllä ihan varma ajankohdasta mutta sen tiedän että kyllä amolad on siellä platinaa myyny.
Give me Ed...'Til I'm dead
Ei, vaan levy oli juuri sillä hilkulla ylittää platinaraja. Keikalla Bruce sanoi että Suomalaiset ehtivät ensin._maiden_ wrote:
Kyllä se tais rikkoa ton platinarajan jo ennen noita Ruotsin keikkoja, koska muistaakseni Bruce taisi mainita sillä radiosta tulleella Tukholman keikalla jo jotain, että Ruotsistakin olis kyllä jo silloin platinaa tullu. Näin ainakin itse muistaisin.
Vaan kun valitettavasti ei kysellä.AttE wrote:Kyllä mä ainakin itse luulen että bändiltä kysytään että sopiiko että hintoja lasketaan.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Dark Days Ahead
DDA@Facebook
No niinhän se olikin, muistinpa sitten itse kuitenkin väärin. Hyvä että vähän parempimuistiset korjasivat.asa wrote:Ei, vaan levy oli juuri sillä hilkulla ylittää platinaraja. Keikalla Bruce sanoi että Suomalaiset ehtivät ensin._maiden_ wrote:
Kyllä se tais rikkoa ton platinarajan jo ennen noita Ruotsin keikkoja, koska muistaakseni Bruce taisi mainita sillä radiosta tulleella Tukholman keikalla jo jotain, että Ruotsistakin olis kyllä jo silloin platinaa tullu. Näin ainakin itse muistaisin.

Give me Ed...'Til I'm dead
Re: A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)
It's the same in every country when you say you're leaving
Left behind the loved ones, waiting silent in the hall
A Matter of Life and Death - Kuuden vuoden jälkeen.
Vaikkei tasan kuutta vuotta vielä AMOLADin julkaisusta olekkaan, niin päätin silti palata tämän levyn pariin pienen tauon jälkeen. Katselin Doningtonin 2007 vetoja YouTubesta ja koska tämän levyn biisit sykähdyttivät nyt eri tavoin niin ajattelin pohtia levyn asemaa Maidenin discografiassa.
Shadow fingers rise above, iron fingers stab the desert sky
Oh, behold the power of man, on its tower ready for the fall
Lähdetään siitä liikkeelle että tuolloin vuonna 2006 kun AMOLADin hankin niin en pitänyt sitä heti Maidenin kärkipään tuotoksena, olinhan silloin uppoutunut Somewhere In Timen ja SSOASS:n tyylisiin biiseihin ja myös Brave New Worldin hieman yksinkertaisempi meno miellytti minua. Siinä mielessä AMOLADin pidemmät biisit eivät heti lähteneet toimimaan. Toisaalta ensisinkku The Reincarnation of Benjamin Breeg toimi minulle aikalailla alusta asti. Yksi hyvä muisto biisiin liittyen on se, kun olin tulossa kotiin yhtenä elokuisena kesäiltana ja kyseinen biisi pärähti autossa soimaan YleX:n taajuudelta, silloin tajusin viimeistään miten hyvä ja mielenkiintoinen biisi oli kyseessä. Jotekin tuo viilenevä kesäinen ilta toi rauhallisesti käynnistyvään biisiin oman lisäfiiliksen. Muista vielä tänäkin päivänä tuon fiiliksen, ei ole monen muun bändin uusi biisi aiheuttanut samoja tunteita jälkeenpäin.
Oh, the water is red with the blood of the dead
But I'm still alive, pray to God I survive
Kun AMOLAD julkaistiin, olin itse vasta 14-vuotias ja olettaakkin saattaa ettei tuolloin vielä voinut käsittää miten sykähdyttäviä levyn biisien aiheet todella ovat. Sota on sellainen aihe joka sykähdyttää ja koskettaa edelleen, ja sitä se tulee tekemään vielä tulevaisuudessakin. Nyt jälkeenpäin hieman aikuistuneempana minun silmissäni AMOLADin arvokkuus on kasvanut. Onhan levyllä edelleen se hieman kaavamainen startteribiisi (Different World), mutta tämän jälkeen kun These Colours Don't Runin ensimelodiat alkavat niin se on menoa. Brighter Than Thousand Suns on edelleen todella vahva biisi joka jyrää mieleeni hyvällä tavalla kerta kerran jälkeen, tuo on etenkin yksi niistä biiseistä joiden taso on noussut näiden vuosien aikana mielestäni entisestään. Myös The Longest Day tarjoaa lyriikkapuolella sitä AMOLAD-tyyliä mistä pidän, aiemmin The X Factor onnistui tällä saralla näin hyvin. For The Greater Good Of God on sellanen biisi mitä en aluksi pystynyt nielemään kunnolla, mutta vuosien saatossa tuokin veto on "kasvanut" ja nyt sitä kuuntelee ihan mielellään levyn loppupuolella. Loppupuolen biiseistä Lord of Light säväyttää vieläkin kun se suorastaan jyrähtää ennen kahta minuuttia liikkeelle. Nämä ovat hyviä esimerkkejä siitä miten jokin levy voi kasvaa paremmaksi vuosien saatossa, oli joskus vuosien 2006-2007 saatossa vaikea laittaa levyä Maidenin viiden parhaan levyn joukkoon, ehkä en vielä pystynyt hyväksymään sitä faktaa että näinkin pitkän uran tehnyt bändi pystyi ylittämään itsensä tällaisella levyllä. Mutta nyt se on helpompi homma kun levyn merkitys itselleni on eittämättä kasvanut. Niin kova bändi Iron Maiden on.
Here's a message to you my friend: Just search, you'll find the way
Slaughter - Times They Change
Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Slaughter - Times They Change
Rumpucovereita & muuta mukavaa: http://www.youtube.com/user/Judezki92
http://www.last.fm/user/Siksak
http://www.freewebs.com/mywasp-bootlegs/
Re: A Matter of Life and Death (yleinen keskustelu)
Hieno kirjoitus. Mullekin oli AMOLAD ensikuulemalta vaikea pala purtavaksi, mutta viimeistään nähtyäni kiertueella 6 keikkaa, avautuivat biisit ihan uudelle tasolle. Sen jälkeen levy nousi omaan TOP 5 listaan, ja on siellä vielä tänä päivänäkin. Kaikinpuolin hieno levy edelleen!