Maso wrote:Ettei jäisi ihan asiattomaksi niin laulaahan Martin myös tolla Cross Purposes Live -levyllä, joka muuten näyttää multakin puuttuvat *klikkaa itsensä kauppaan*
Sitä VHS+CD pakettia on aika vaikea löytää tänäpäivänä. Kannattaa ostaa jos löytyy. Huuto.netissä on ainakin ollut välillä.
Ei siinä muuten mitään mutta DVD-versiossa on vain 9 biisiä kun VHS:llä niitä on 16.
Ozzy wrote:
Diolta on The Black Sabbath Story Vol.2
Tossahan on musiikkivideoita ja haastatteluita vuosilta 1980-1992
Kyllä siitä Dioakin löytyy mutta ei mitään livetaltiointeja vaikka jotkut saattaa näyttääkkin mutta ne on vaan ihan promovideoita.
Lukuun ottamatta vanhoja klassikoita (Paranoid, War pigs) tutustuin Black
Sabbathiin vasta Tony Martin aikana, ja minäkin olisin antanut
ääneni hänelle. Eka Sabbath levyni oli Headless Cross ja kyllä
kolahti ja kolisee edelleen. Toki nykyisin omistan "lähes" kaikki
levyt (muutama Ozzyn aikanen puuttuu) mutta Headless on
säilynyt ns. tärkeimpänä levynä.
Mulle Black Sabbath = Ozzy, Tony, Geezer ja Ward
Toki esim. Haven & Hell, Live evil & Headless Cross ovat mahtavia levyjä, mutta eivät kuulosta sabbathilta.
Varsinkin Heaven & Hell on täyttä rautaa.
Sabbath parhaimmillaan Black Sabbathista Sabotageen
end of sanity wrote:Mulle Black Sabbath = Ozzy, Tony, Geezer ja Ward
Toki esim. Haven & Hell, Live evil & Headless Cross ovat mahtavia levyjä, mutta eivät kuulosta sabbathilta.
Varsinkin Heaven & Hell on täyttä rautaa.
Sabbath parhaimmillaan Black Sabbathista Sabotageen
Komppaan täysin.
Death greets me warm, now I will just say goodbye!
Kyllä Dio on minun mieleen enemmän kuin Ozzy, vaikka Ozzyn aikana paljon hyviä biisejä (War Pigs ). Heaven And Hell ja Dehumanizer ovat hyviä levyjä Dion ajoilta.
Lionheart wrote:^ What-what-whaat? Ei ne mitään bluesriffejä ollut prkl. Hankippa Symptom Of The Universe (outo nimi, mutta tähän on tiivistetty heavy metal).
Eikös siinä lopussa ole juuri semmosta jazzahtavaa bluesia.
Myös Stonen koveri tuosta on hyvä.
Tänään just ennen töihin lähtöä tuli postissa Black Sabbathin - Headless Cross. No pari biisiä siitä kerkesi kuuntelemaan, ja kyllä, jo niin vähällä kuuntelulla on selvä että Tony Martin on toiseksi paras Sabbathin laulajista (Dio tietenkin ykkönen). Pakko varmaan alkaa tutustua enemmänkin Martinin aikaiseen tuotantoon, sen verran positiivinen oli ensi vaikutelma.
Muuten, sopinee tähän topiciin kysyä Mob Rules-levyn omistajilta erästä asiaa. Itse kun omistan ko. levystä vain vinyyliversion, niin onko cd-versiossa myös takakannessa biisit aivan eri järjestyksessä kuin ne itse asiassa levyltä kuuluvat? Vai onko tuolla summittaisella järjestyksellä kenties jokin logiikkakin? Oikean biisijärjestys sitten näkyy siinä vinyylin keskellä olevassa etiketissä.
^
Ainakin v.96 remasterissa takakannessa on kappaleet oikeassa järjestyksessä, mutta kansilehden takakannessa (jossa on alkuperäinen vinyylin takakansi) kappaleet ovat eri järjestyksessä.
Saattaa olla että jossain toisessa vinyylin painoksessa kappaleet ovat kys.järjestyksessä itse levylläkin, mutta on mahdollista että joku on kämmännyt jossain; onhan nimittäin Appicen nimikin kirjoitettu väärin vinyylipainokseeen.
^Ok, kiitos tiedosta. Onkohan tuosta vinyylistä sitten olemassa useammanlaisia painoksia...? Täsmäisiköhän jossain sekä takakannen että levyn järjestys? En sillä että sen takia alkaisin sitä painosta metsästämään, ihan mielenkiinnosta vaan.
www.black-sabbath.com sivun mukaan olemassa olisi seuraavat painokset:
* LP Vertigo 6302 119 (UK 1981)
* LP Vertigo 1144 119 (NL 1981)
* MC Vertigo 7144 119 (UK 1981)
* CD Vertigo 8307 777-2 (UK 1981)
* CD Warner Bros 3605-2 (US 1981)
* CD Essential/Castle ESMCD332 (UK - Feb 1996) - Remastered
Luulisi olemassa olevan ainakin myös Usa vinyyli painos, joten en menisi 100% takuuseen tuon listan täydellisyydestä.
Omistan itsekkin tuon vinyylinä, mutta levyä en juuri saa tutkittavakseni, enkä millään muista mikä painos se on.
Last edited by Kaukkis on Tue Jun 29, 2004 20:58, edited 1 time in total.
Niin, oisinhan minä tietysti voinut itsekin kattoa tuolta kotisivuilta mutta kun ei tyhmä älyä.
Tuo mun vinyyli näyttää olevan Kanadan painos. Manufactured and distributed by - Wea music of Canada LTD, (C) (P) 1981 Warner Bros records inc. (P) 1981 Elektra/Asylum Records. Kerrassaan mielenkiintoista...
Annoin ääneni Ozzylle. Syystä, että ne 70-luvun Sabbath-levyt, joilla Ozzy on mukana on niin kovaa kamaa. Dion aikaisista Heaven & Hell on omalla tavallaan erinomainen levy, mutta Mob Rulesista en ole koskaan pitänyt.
Tähän suosittelen kaikkien heittävän symptom of the universen koneeseen ja voluumit kaakkoon.....
On helvata yks parhaimmista riffibiiseistä!
Kuulispa joskus maidenin coverin
Mulla on never say die dvd, vaikka ääni ja kuva ei ole parhaita, energia välittyy
Lionheart wrote:^ What-what-whaat? Ei ne mitään bluesriffejä ollut prkl. Hankippa Symptom Of The Universe (outo nimi, mutta tähän on tiivistetty heavy metal).
No joo, biisin loppu on kyllä kieltämättä aivan käsittämätön. Taisi äijät olla aika hapoissa (saati sitten Sabotagen levyn kannen perusteella!)
No joo, biisin loppu on kyllä kieltämättä aivan käsittämätön. Taisi äijät olla aika hapoissa (saati sitten Sabotagen levyn kannen perusteella!)
Sabbath on helkkarin kova bändi, vaikka en ole kuullutkaan paljon yhtään. Heti kun saan hieman rahoja kasaan niin käyn lähimmässä kaupassa ostamassa jonkun levyn ....
Eniten olen kuullut Paranoid levyä ja paria muuta ja näistä on jäänyt Paranoid ja Iron Man (ylläri) parhaiten mieleen. Aivan loistotavaraa tuo aikainen.
Äänestyksessä äänestin Ozzya. Vaikka ehkä Dio on mielestäni parempi laulaja ja Dion soolotuotanto hakkaa Ozzyn soolokaman, niin Ozzy on ainoa oikea Sabbath laulaja. Dion aikainen Sabbath on toki hyvää mutta Tonyn aikaista en ole harmiksi kuullut...
Roskisdyykkari wrote:
ja Dion soolotuotanto hakkaa Ozzyn soolokaman.
Offtropic, mutta menkööt.
Tästä kyllä olen ihan erimieltä. Vaikka DIO onkin laulajana 150% parempi, kuin Ozzy, niin Blizzard Of Ozz hakkaa Holy Diverin niukin naukin. Holy Diver on ollut minulle ostosta asti ollut aina levyhyllyni Rock-levy. Vaikka levyltä löytyykin Holy Diver ja Don't Talk To Strangers, niin ei pelasta Ozzy depbyytiltä.
Itse topiciin en osaa vastata, koska DIO ja Ozzy ovat niin tasavertaisia. Heaven And Hell on todella hyvää, mutta niin on myös Paranoid.