Mauron vs. Hell

Maiden-tribuuttibändien keikkailmoitukset, fanien tapaamiset, kimppakyydit ja muut kokoontumiset.

Moderator: The Killer Krew

Mauron Hell? (vähänkö hyvä nimi bändille...)

Maiden Hell
116
83%
Mauron Maiden
23
17%

Total votes: 139

Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Kaikki jutut, mitkä mulla liittyy musiikkiin, ovat aina vakavalla pohjalla. Music and heavymetal is my life! Ilman musaa mulla nyt ei olis mitään, minkä takia täällä edes tallustaa. Siinä mielessä olet oikeassa.

Mutta kuitenkin Hell jää kakkoseksi omien bändien kanssa. Koska kuten tossa on jo todettu, nämä tributoinnit eivät kestä ikuisesti. Mutta toki ku lavalle astutaan, siellä ollaan tosissaan eikä leikkimässä/aliarvioimassa yleisöä.
Ja edelleen toi menestysjuttu....Asa sen sanoi: Nimellä pääsee moneen paikkaan. Meidän on se nimi ansaittava itse. Ja se sit kyrsii, kun toisten ei sitä nimeä tarvitse ansaita vaan mennään ns. vanhoilla meriiteillä. Mutta that's life. Ja varsinki musaelämää. suhteita on aina hyvä olla olemassa. Meillä niitä ei ole
"To be alive is more than just breathing"
Little
Vempare
Vempare

Post by Little »

Ja muita dissaamallahan se maine ja ura lähtee nousuun Helsinginkin suunnalla.
joel
Vempare
Vempare

Post by joel »

Threadin alkupuolella tuli paskaa niskaan oikein kunnolla ja pitikin heti mennä rekisteröitymään tähän foorumiin. Ennen käyttäjätunnuksen aktivoitumista kultakurkkumme M. Herranen kuitenkin ehti jo kirjoittaa taitavasti minunkin tuntojani heijastelevan vastineen, joten tyydyn oikomaan pari itseeni tai yhtyeeseemme liittyvää käsitystä, sekä omaan tai yhtyeemme suuhun kirjoitettua sammakkoa:

1. Ikinä emme ole missään sanoneet olevamme suomen kovin Maiden-tribuutti. Jos joku näin on jossain sanonut, se on vaivaannuttavaa. Ei Maiden, eikä muukaan musiikki saa olla suorittamista, suoriutumista ja kilpailemista. Respektit oikealla asialla olevalle Hellille - samalla hiekkalaatikolla leikitään ja hauskaa pidetään.

2. Alkuthreadin väittämistä huolimatta emme ole pitkätukkia ja hevilettejä ikinä dissannut. Ikinä. Vaikka kyllähän Tyyskä ja Herranen on tyhmiä kuin simpanssit, antaa kunnon heviletti kuitenkin noin yleensä kantajastaan fiksun, filmaattisen ja särmän vaikutelman.

3. Se Soundin "onhan se hevi kuitenkin niin hassua musiikkia, ettei sitä oikein voi ottaa vakavissaan"-lainaukseni: Typistetyssä katkelmassa puhun lapsuuteni/nuoruuteni musiikillisista vaikuttajista, jotka olisivat saattaneet vaikuttaa SMG:n levyn tekoon. No. Kiss ei vaikuttanut - ja Kiss on minusta näin jälkeenpäin ajateltuna hassu. Maiden vaikutti, vaikka sekin on tavallaan hassua. Sori, mutta Maidenissä on hienoa nimenomaan se koskaan ääneen lausumaton humoristinen elementti (joka bändin jätkillä on hallussa, ja jonka itse on tajunnut hieman kasvettuaan), niinkuin jonkun toisen mielestä Rammsteinissa. Ihmiset jotka ottavat Rammsteinin tosissaan herättävät minussa pelkoa ja ihailua.

4. Hevimenneisyyden ja sen nostalgisoinnin lisäksi minulla on kuin onkin pieni hevinykyisyyskin. DoD oli minusta loistava albumi, ja viime vuosien loistavimpiin levyihin lasken ainakin A Perfect Circlen esikoisen, At The Drive Inin viimeisen ja System os a Downin Toxicityn. Anthrax viihtyy cd-pesässä (muutenkin kuin Tampaxia varten harjoitellessa - ja se vasta vittumaista treenattavaa onkin), samoin kuin My Dying Bride.

5. Edellisen jatkeena ajatus siitä, että Mauron Maidenissä jotenkin naureskeltaisiin Maidenille ja sen faneille on sietämätön. Lasken todellakin itseni faniksi, vaikka Baileyn kautta en ole jaksanut rämpiä läpi. En millään keksi toista bändiä jonka viidelle perättäiselle levylle antaisin empimättä viisi tähteä, ja jonka uusin levy - noin käsittämättömän pitkän uran jälkeen - ansaitsee omissa arvioissani kevyesti neljä. Sitäpaitsi joulukuun keikka oli mielestäni riemastuttava ja mahtava - Paschendalen ja Dance of Deathin ylidramatisoidut kuvaelmat upposivat minuun kuin sormi vanhaan ihmiseen.

6. Ajatus siitä, että SMG tekee sellaista musiikkia kuin tekee paremman tienestin toivossa on myös sietämätön. Älkää kyseenalaistako motiivejani tehdä juuri sellaista musiikkia yhtyeeni kanssa kuin haluan.

Ja sitten tunnustus: Se olen minä joka silloin tällöin soittaa niitä sooloja päin helvettiä. Tyyskä soittaa kaikki jollain ihme lihaksella nuotilleen oikein, minä sen sijaan kohkaan niin adrenaliineissa ja lapsenomaisen innostuksen vallassa, että unohdan mistä asemasta mihinkin sooloon tullaan. Sitten yritän vain soittaa jotenkin maideniaanisesti sinne päin. Käykää hakemassa vaikka uusi tuoppi sillä aikaa kun se "hinttaripoppari" vinguttaa.

Summa summarum: Maiden on kaikkien täällä keskustelevien mielestä käsittämättömän mahtava bändi. Juhlitaan sitä, nostetaan tuopit sille. Tribuuttibändit ovat keskinäistä hauskanpitoa varten ja kunnianosoitus coveroitavalle bändille, ei mikään vitun ylioppilaskoe.

UP THE IRONS,
peace.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

^ asiallisia kommentteja molempien bändien kavereilta. Respektit siitä Image Eiköhän sitä yleisöä riitä molemmille tulevaisuudessakin, meikäläinen ainakin ottaa tavoitteeksi tarkastaa molemmat bändit myös livenä.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Kuten jo aikaisemmin sanoin, heavymetal yleensäkki nyt on sellaista klisettä, että se huumoripuolikin on tajuttava jos meinaa olla Ns. heavymetaläijä. Tyypit, jotka ottavat heavyn tosissaan tajuamatta sitä huumoria koko genressä, ovat aika...huvittavia.( Lue: Blackmetal) Tiedän, että en itsestäni sen parempaa kuvaa täällä anna, mutta oma ilmaisuni netissä on aina ollut aika vaikeaa. Tapana ku nyt sattuu olemaan tolkuton liioittelu ja yleensä myös jonkinsortin provo. Jep, tyhmää mutta luonne on mikä on. Oppia ikä kaikki.

Tiedän kyllä, että olet varsin kova Anthrax ja Iron Maiden-fani. Joskus siitä oli jossain lehdessä oikein iso juttu ja sen mielenkiinnoilla luin. Olin pos. todella yllättynyt. Ei olisi tullut ensimmäisenä mieleen.

Ja tuo pitkätukkadissaus...siitä piti jo kirjoittaa, mutta pääsi unohtumaan. Eli piti kirjoittaa, että oletettavasti kyseinen kommentti oli aika lahjakkaasti irroitettu asiayhteydestään. Ja sillä tavallahan saa tunnetusti vaikka sodan Suomen ja Ruotsin välille. Ja kuten omalla kohdallani täällä netissä, kirjoitetusta tekstistä on vaikea hahmottaa, mikä sanotaan tosissaan ja mikä pilke silmässä.

Totta on, että samalla hiekkalaatikolla leikitään. Tiedossa on Anthrax-Ja Maden-faneutesi. Joskus oli aikoinaan juttu jossain lehdessä siitä. Yllätys oli kyllä suuri, en voi kieltää.

Teiltä en ole kuullut mitään -paras tribuuttiorkka-kommentteja vaan ihan muilta ihmisiltä. Koko tämä homma taisi lähteä siitä vyörymään kun joku forumin käyttäjä mainosti tulevaa keikkaanne ja mainitsi siinä" Suomen paras Maiden-tribuuttibändi Tavastialla..." johon minä sitten kommentoin jotain. Lumipalloilmiö. Kovalla egolla, täydellisyyteen pyrkivänä, kunnianhimoisena ja vallan kilpailuhenkisenä en tuota kommenttia purematta niellyt. Joten kuuntelin clipit ja tartuin epäkohtiin mitkä korvaani pistivät. Tyyliin" prkle, siinä on faktat miksi me olemme kovempia!". Kilpailu kuuluu urheiluun, tiedossa, mutta sieltähän se itsellenikin päälle jäi. Tuskin näitäkään keskusteluja käytäisiin, jos allekirjoittanut olisi nöyrempi luonteeltaan :twisted: Tai sitten käytäisiin. Korostaa pitää vieläkin, että kukaan Hellin jäsenistä ei tätä topikkia kehitellyt.
Ja loppupeleissä itse olen tyytyväinen, jos keikan jälkeen yksikään Maiden-paitaan verhoutunut pitkätukka tulee sanomaan että " Hiton hyvä keikka!".
Ja edelleen, mielelläni teidät livenä todistaisin, mutta kuten Asa jo ylhäällä mainitsi, Tuska-lippu yhden bändin takia on kallis. Varsinkin jos itse soittaa Maidenia bändin kanssa niin paljon, että sitä nyt ei välttämättä halua edes kuunnella viikkokausiin.

Maiden on mahtava bändi, kyllä. Siihen ei kauheemmin ole lisättävää.
Jatketaan hiekkalaatikkoleikkejä
Last edited by Lappis on Fri Mar 19, 2004 2:06, edited 1 time in total.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Little wrote:Ja muita dissaamallahan se maine ja ura lähtee nousuun Helsinginkin suunnalla.
Kaikki "julkisuus" on hyvää, huonokin. Tämän threadin ansiosta nyt esim. Mauron Maiden tietää meidän olemassaolosta. Onhan se jo jotain :lol:
Finnarry
The Bassist
The Bassist

Post by Finnarry »

Ensiksi vastaus kysymykseen eli Maiden Hell. Bändi on paneutunut biiseihin paremmin kuin muut tribuuttibändit, myöskin soundien puolesta. Etenkin kaikki kolme kitaran omaavaa heppua ansaitsee tunnustuksen.

Kun puhutaan tribuutti (tai cover)bändinä soittamisesta on rajat aika häilyviä. Toiset lähtee sillä asenteella että soitetaan jokaista kitara soolonuottia tai rumpufilliä myöten biisit täysin alkuperäistä myötäillen. Toiset ehkä hieman sooloissa käyttää omia näkemyksiä tai muutenkin käyttää soittamisessa ja laulamisessa niitä "omia juttuja" enemmän. Sitten kun näitä kuunnellaan mp3:sina netistä ja vertaillaan eri bändien tuotoksia tulee näitä: "Vittu tuokaan ei osaa soittaa tota sooloa, tosi paska kitaristi" -tyylin lohkaisuja. Mielipiteet vaihtelee kuinka tribuuttimeininkiä "pitäisi" toteuttaa. Tämän takia periaatteessa on vaikea lähteä vertailemaan eri tribuuttibändien paremmuutta
(soittotaidoissa) kun ei tiedetä onko nyt soitettu väärin tahallaan vai ihan osaamattomuuttaan. Tottakai ainahan näitä vertaillaan, ei siinä mitään, mutta taustat bändeistä olisi hyvä tietää.

Sitten rispektipisteet molempien bändien edustajille asiallisesta keskustelusta. Ehkä saamme kolmannenkin hieman tuntemattomamman bändin tähän keskusteluun mukaan jossain vaiheessa
Keski-Suomen suunnalta... :wink:

Lappis wrote:Ja loppupeleissä itse olen tyytyväinen, jos keikan jälkeen yksikään Maiden-paitaan verhoutunut pitkätukka tulee sanomaan että " Hiton hyvä keikka!"
Tähän kommenttiin kiteytyy aika paljon oma Maiden tribuuttisoittaminen ja joka keikan jälkeen näitä on yli yksi tullut joten hymyssä suin vielä ollaan. Unohtuva luonnonvarahan tämä ja aiemmin tässä on jo keskusteltu minkä takia nämä bändit on asiallaan. JA jos itse koen raiskaavani Maidenia, loppuu soitto siihen paikkaan. Näin lienee muidenkin tribubändien kohdalla. Kiva hiekkalaatikko mutta kovin vaarallinen... :wink:
UP THE IRONS!
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Lionheart »

Lappis wrote:Korostaa pitää vieläkin, että kukaan Hellin jäsenistä ei tätä topikkia kehitellyt.
Damn straight! :x

:mrgreen: :wink:
Born To Lose - Live To Win
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Finnarry: Tottahan sie haastelet. Toiset soveltaa, enemmän tai vähemmän. Hellissä kukaan jätkä joka kielisoitinta soittaa, ei ole juttujaan tabloista katto. Ne on ensinnäkin 99-rosenttisesti päin prinkkalaa tehtyjä ja henk. koht. inhoan lukea musaa paperista. Eli korvakuulolla täällä ainakin mennään.

Ja jos totta puhutaan, Rumpalimme ei ole totaalisen perehtynyt Maideniin, koska allekirjoittanut ja Asa joudumme reeneissä neuvomaan nimenomaan sitä yhtä filliä miten se menee... Naurettavaltahan se kuulostaa, mutta ku se oikeestikki ottaa päähän jos menee yhenki basari-iskun väärin. Toki riippuu biisistä. Mutta kyllä esim. Moonchildin basari-tomi-tomi-filli on niin tärkeä ja oleellinen osa biisiä, että sen on mentävä kohdilleen. Toivottavasti tiedätte fillin. Tai tajusitte.

Ja rehellisyyden nimissä on sanottava, että itse olen pari kertaa keikalla innostunut oikein bassosooloon Phantom of the operan aikaan. En tee sitä enää, koska ...noh, toiset tykkää, toiset ei. Tämä on Maiden-tribu, ei Dream Theater ( Asaa lainaten...)
Maiden on kuitenkin sellaista musiikkia, mikä helposti houkuttelee kyllä improvisoimaan. Sinänsä kaksinaismoraalin riemuvoittoa, että itse syyllistyneenä saarnaan sitten toisille.
Joku sanoi aikasemmin, että täällä hampaat irvessä tabuja luetaan että kaikki menis nuotilleen. No, ei se nyt ihan noin mene...Kuten mainitsin jo, no tablas. Hitonko mahdat, jos jätkät on niin lahjakkaita että soitot nyt vaan menee kohdilleen korvakuulolla? Hittoako sitä vaatimatonta esittämään? Koska sitä minä nyt viimeseksi olen. Tämän bändin vahvuus on lavaesiintyminen ja jumalaton taitotaso. Ja se taitotaso tulee nimenomaan niistä bändeistä, missä norm. soitamme. Astetta vaikeampaa ja haastavampaa kamaa.

Mulla ois kaivuri hiekkalaatikolle
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Finnarry wrote:
Kun puhutaan tribuutti (tai cover)bändinä soittamisesta on rajat aika häilyviä. Toiset lähtee sillä asenteella että soitetaan jokaista kitara soolonuottia tai rumpufilliä myöten biisit täysin alkuperäistä myötäillen. Toiset ehkä hieman sooloissa käyttää omia näkemyksiä tai muutenkin käyttää soittamisessa ja laulamisessa niitä "omia juttuja" enemmän.
Minusta Tribuutibändin tuleekin soittaa biisit mahdollisimman paljon 1/1 alkuperäisen biisin kanssa, coverbändit soittakoon sinnepäin. Totta kai meilläkin soolot hieman eroaa alkuperäisistä, kun ei niitä Daven improvisoimia sooloja ole niin helppo toistaa ihan noin vaan, ja aina on kuitenkin pikkaisen omaakin oltava mukana.
joel wrote:
4. Hevimenneisyyden ja sen nostalgisoinnin lisäksi minulla on kuin onkin pieni hevinykyisyyskin. DoD oli minusta loistava albumi, ja viime vuosien loistavimpiin levyihin lasken ainakin A Perfect Circlen esikoisen, At The Drive Inin viimeisen ja System os a Downin Toxicityn. Anthrax viihtyy cd-pesässä (muutenkin kuin Tampaxia varten harjoitellessa - ja se vasta vittumaista treenattavaa onkin), samoin kuin My Dying Bride.
Tässä meillä on se ero. Minä en elä nostalgiaa, minä elän heavy Metallia 24/7 vielä tänä päivänäkin. Minulle heavy ei ole menneisyyttä, se vain on. Lisäksi voisin sanoa että lihavoidut "Heavy"orkesterit ovat juuri sellaista mihin heavy metallin ei olisi koskaan pitänyt kehittyä. Vaikka tuota nykyään metalliksi tai heviksi nimitetään, sillä ei ole minun kirjoissani mitään tekemistä heavyn kanssa. Mutta nämä ovat niitä makuasioita.
Little wrote: Jopas täällä on keskustelun linja muuttunut sitten viime lukeman. Enää ei uhota vaan nyt pyyydellään jo melkein anteeksi.
Sydäntä lämmittää, että hevimiehetkin osaavat lyödä sovinnon kättä ja keskustella asiallisesti, ettei vaan tarttee dissata toisii tietämättä niistä mitään muuta kuin parin yhteydestään irrotetun haastattelulausunnot!
Minä seison edelleenkin mielipiteideni takana. Minä kuulun siihen koulukuntaan, että hevarin pitää näyttää kilometrin päähän hevarilta. Ei poikkeuksia. Mutta minä nyt taidan kuulua valitettavasti siihen kuolevaan vähemmistöön. Mauronin jätkät ovat valitettavasti liian fiksuja jotta voisin jatkaa tätä vihoittelua ja dissailua. 8)

joel wrote:
Summa summarum: Maiden on kaikkien täällä keskustelevien mielestä käsittämättömän mahtava bändi. Juhlitaan sitä, nostetaan tuopit sille. Tribuuttibändit ovat keskinäistä hauskanpitoa varten ja kunnianosoitus coveroitavalle bändille, ei mikään vitun ylioppilaskoe.
Tähän lauseeseen ei ole mitään lisättävää. ROK ROK!
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Äänestän tyhjää, sillä olen aina syvästi vierastanut tällaisia sejase vs. sejase-keskusteluaiheita. Korostetun oudolta se tuntisi näiden tribuuttibändien kohdalla -varsinkin, kun suurin osa foorumin käyttäjistä ei ole nähnyt kumpaakaan bändiä -saati sitten molempia- siinä tilanteessa, mitä varten ne ovat olemassa, eli keikalla. Melkeinpä tuntuu, että tässä on nyt lähinnä keskusteltu siitä, kummalla kombinaatiolla on parempi kotisivuanti ja sitten tästä rasittavasta asennenäkökulmasta.

Mauron sivuston sisältö ei mielestäni tee bändiä vielä vertailukelpoiseksi millään tasolla minkään kanssa. Etenkään Hellin, sillä Chicagon miesten sivusto on uskomattoman hieno ja kattava. Mauron vastaavasti viihteellisempi. :)

Lukuisista -pitkällekkin viedyistä- suunnitelmista huolimatta en vielä ole päässyt Hellin keikalle. Mauron Maidenin olen nähnyt ainakin neljästi. Nythän tässä olisi siis äänestysmielessä ainekset suhteellisen puolueelliselle ratkaisulle. Tiedä nyt sitten, että onko yksipuolinen tieto sen parempi, kuin olematon tieto...

On joka tapauksessa sanottava, että Mauron keikoilla on aina ollut jumalattoman hauskaa. Sitä varten sinne on aina menty, eikä kertaakaan turhaan.

Syynä siihen, että olen keikoilla viihtynyt -käsitellyn aihepiirin lisäksi tietysti- on nimenomaan Mauron Maidenin välittömässä asenteessa, joka on välittynyt yleisön edustajan ominaisuudessa meikäläiseenkin. En tiedä, olisinko nauttinut niin paljon, jos lavalla olisi vakavampi henki..Enkä nyt tarkoita sitä, etteikö tehtävään suhtauduttaisi asiaankuuluvalla intensiteetillä vaan sitä, että yleisöä kohdellaan tasavertaisena (fanit faneille-lähtökohta).

Olisi kamalaa olla sellaisen tribu-bändin keikalla, joka on liian tosissaan.

Kyllähän tribuuttibändin lähtökohtana on jo nimenkin puolesta kunnioitus. Eikä pelkästään emobändiä, vaan myös bändin faneja kohtaan. Hauskaa ollaan tavallaan pitämässä yhdessä, yhteisen mielenkiinnonkohteen luomassa viitekehyksessä.

Nämä siteeratut haastattelupätkät on helposti nähtävissä asiayhteyksistään irrotetuiksi. Kukaan muu, kun otsikkoa miettivä (laiska) toimittaja ei pystyisi muodostamaan lausetta "Olemme Suomen kovin Maiden-tribuutti", tai vastaavaa. Jonkun verran täytyy toki lukijankin kantaa vastuuta ja omata sisälukutaitoa, eikä hyökätä bändin kimppuun, vaikka miten korvaan särähtäisi.

Soittopuolesta sen verran, että mokiahan nyt sattuu kaikille. Dickinson unohtaa sanoja -vanhemmiten vieläpä aika usein. On sanomattakin selvää, että Mikolta häviää joskus punainen lanka, kun Maidenin biisejä ei ole koko ikäänsä ulkoa opetellut ja esiintyäkin pitäisi. Se ei kuitenkaan ainakaan minua haittaa. Sen sijaan haittaa se, että jossain telkkarin Tuska-koosteessa bändiä näytetään lyhyt pätkä, johon sitten tietysti eksyy se virhe. Toivon ja uskon, että kysestä kohtaa Aces high:sta ei valittu koosteeseen tarkoituksella, vaan toimittaja ei ole tiennyt miten biisi menee oikeasti, ja on sattunut valitettava vahinko.

Mielestäni on myös outoa, että Mauronia syytetään siitä, että saavat keikkoja "suhteilla". Millä vitun suhteilla? Niilläkö, että asuvat pääkaupunkiseudulla, jossa ovat keikkailleet muissa yhteyksissä ja naama on tuttu? Vai sillä, että Mauro on myynyt kaljaa Ilveksessä? Eiköhän esimerkiksi Tavastian suhteen ole selvää, että ainoa lähtökohta keikan saamiselle on se, että bändi myy lippuja ja ilta kannattaa. Mitään kaverimeininkiä en jaksa uskoa sisältyvän asioihin, jossa rahalla on kuitenkin merkitystä. Sitä, että porukka on tuttua, hyväksi havaittua ja hommansa asiallisesti hoitavaa ei mielestäni oikein vielä voi lukea kenellekkään miinukseksi.

Ja lopuksi näkemys vielä tähän asennekeskusteluun: Minun mielestäni hevi on musiikkisuuntaus. Jos joku haluaa siitä tehdä itselleen elämäntavan, siitä vaan. Jos taas ei, niin hyvä.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Viimeiseen lauseeseen kiteytyikin sitten se ero mikä meillä on. Kuin yö ja päivä.

Heavy on paljon enemmän kuin musiikki. Se on nimenomaan elämäntapa. Ja kahden näin erilaisen näkemyksen kohtaaminen esim. baarissa pikkupienissään ei ole suositeltavaa. Ei ainakaan mun kanssa. Been there...Ei hyvä. Tarkoittaen siis, että näistä asioista jauhaminen mulle on aikamoista hölmöyttä baarissa. Toki muissa merkeissä voi tavata. Näitä Ns. Kaappihevareita on nykyään cityt täynnä mikä mua kyllä rassaa suunnattomasti. Asaa jälleen kerran mukaillen: HeavySpede tulee erottaa jo perkele kilometrin päästä. Mä oon joskus hyvällä päällä ollessani yllättävänkin sivistynyt mutta tässä asiassa en edes viitsi olla. Kuten sanoin, polkkatukka/suorat housut-wannabet Heavypaia päällä vituttaa. Heavya ei kuunnella, se pitää tuntea. Ja sen pitää myös näkyä siitä kuuntelijasta!
Ja sama kyllä mullaki, kyllä täällä mielipiteiden takana seistään edelleen. Mutta virkistävää on se, että Mauronin miehet paikalle eksyivät. Minkä kyllä tiesin heti siinä vaiheessa ku näin tämän topikin. Sana leviää...

A. Kivi: suhteet epäselviä? Jos näin, hohhoijaa. Tähän en edes kommentoi mitään

Edit2: Ja mikä jumaliste tää sivukeskustelu täällä muun juttelun lomassa on? Milloin helvetissä jotkut saatanan kotisivut on vaikuttanut bändin musiikkiin?
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Lappis wrote:Kuten sanoin, polkkatukka/suorat housut-wannabet Heavypaia päällä vituttaa. Heavya ei kuunnella, se pitää tuntea. Ja sen pitää myös näkyä siitä kuuntelijasta!
No hohhoijjaa. Tuosta ollaan niin eri mieltä kuin vain asiasta voi olla, mutta enpä lähde tuosta väittelemään ihan jo pelkästään senkään takia, että siitä väittelystä ei tule loppua. Kuten jo aiemmin mainitsit, sulle heavy on elämäntapa. Mulle se on musiikkityyli, josta vaan satun pitämään ihan helkkarin paljon.

Mutta onpa ääni kellossa muuttunut sen jälkeen kun Mauronin jätkät tuli näille sivuille. Kuten jo aiemmin mainitsin on turha mennä tekemään johtopäätöksiä kahden kuullun biisin perusteella, vaikka niistä kahdesta en yhtään pitänytkään. Mielestäni biisit oli soitettu melko huonosti. Haluan kuitenkin kuulla tuon bändin livenä, jolloin pystyy muodostamaan oman mielipiteensä jo huomattavasti paremmin.

Hieno homma, että tänne "eksyi" pari Mauronin jäsentä, jolloin tännekin tuli pitkästä aikaa kunnon keskustelua. Pitää täältä suunnalta antaa iso käsi, jotta vaivautuivat tän kaiken dissauksen jälkeen edes tänne kirjoittamaan!
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ No toki se muuttuu Ku tulee selvennyksiä epäkohtiin. Onko se nyt niin kauhean ihmeellistä?
Mää nyt olen mielipiteeni ilmi tuonut aika selvästi. Jos on epäselvyyttä, lukee aikasempia sivuja.
Turha jauhaa samoja asioita eri tyyppien kanssa. Ei mene muuta ku hermo. Eli poistun takavasemmalle.

" Dissing people everywhere..." Heavymetal-motto number one! sillä linjalla jatketaan.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

En mä tuota pahalla tarkoittanut, vaan pelkkää plussaahan tuo on kun pystyy muuttamaan omat mielipiteensä, kunhan saa niille hyvät perusteet. Idiotismiä on se, jos näin ei tee, vaan pitää omista mielipiteistään kiinni vaikka tietää itsekin olevansa väärässä. Kirjoitin sen ehkä hiukan epäselvästi, mutta tuo ei siis missään nimessä ollut se pointti.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Johanna
Hang-Around
Hang-Around

Post by Johanna »

Bändien paremmuuteen en ota kantaa, kun en ole kumpaakaan kuullut livenä. Sen sijaan, kun tässä nyt käydään tätä asennekeskustelua, kysyisin seuraavaa. Kumpi näistä kahdesta on enemmän tr00-hevisti?

Henkilö A: Näyttää hevistiltä pitkiä hiuksia ja asianmukaisia kuteita myöten. Elää ja hengittää metallimusaa ja dissaa avoimesti muita musatyylejä. Kaiken omistamansa musiikin imuttaa netistä tai kopioi kavereilta, ei osta levyjä kaupasta vaikkapa siksi, että vastustaa kaupallisuutta tms. Keikoilla käy, paitsi jos esim. festarikeikan pystyy bongaamaan festarialueen ulkopuolelta.

Henkilö B: Tavis. Lyhythiuksinen, kulkee kenties jopa puku päällä. Kuuntelee metallia, mutta myös muuta musaa. Käy metallibändien keikoilla ja ostaa kaiken musiikin kaupasta. Omistaa mittavan metallilevykokoelman, mutta siitä ei ulkoisesti kerro mikään.

Hieman karrikoitua, mutta molempia tyyppejä löytyy, joten saa luvan kelvata.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ A-henkilö vaikuttaa hyvältä mutta toi musan hankkiminen menee rankasti metsään. Musa hankitaan nimenomaan alkuperäisenä. Aina.
Ja tottakai festareille painellaan sisälle. Aika rankkaa karrikointia kyllä havaittavissa :lol:
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Jos tämä Mauron/Hell-juttu alkaa olla tässä ja keskustelu menee truu/wannabe-osastolle, ehkä sille kannattaisi perustaa oma topic.

Minäkin voisin osallistua siihen :twisted:

Mulla on nyt päällä farkut ja flanellipaita ja töissäkin joudun käyttämään sinistä haalaria, mahdanko sittenkään olla todellinen heavymies. Hitto, olenkin vain teeskennellyt viimeiset 21 vuotta pitäväni heavystä. Uskallanko kesälläkään enää käyttää Maiden-paitaa pelkkien farkkujen kanssa ? Hei, pitää ajaa pää kaljuksi ennen yövuoroa, etteivät nassikat vaan luule, että olen POP.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Se, joka ei välitä paskaakaan onko tr00, on tr00.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Onpas aika mielenkiintoinen keskustelu saatu aikaiseksi. Ajattelin aluksi topicin nähdessäni, että onpa väsyneestä aiheesta tehty äänestys. Äänestyksen tuloksia en ole viitsinyt edes vilkaista.

Kiitän molempien tribuuttibändien jäseniä siitä, että ovat kyenneet ilmaisemaan mielipiteensä asiallisesti ja perustellusti. Tämähän taitaa olla Rautaneito.comin lyhyen olemassa olon ajan parasta antia tähän mennessä.

Wannabe ja kaappihevari-keskusteluun:

Pitkätukkaiset ja nahkahousuiset hevarit ovat katoava kansanosa. Sääli. Nuo todelliset hevimiehet luokittelevat minut varmaankin siihen kaappihevarisakkiin, koska en koe kovin mukavaksi ahtaa satakiloista persettäni nahkahousuihin. Joskus saatan jopa käyttää pukua. Jos joku ei ulkonäköni takia minua siedä, niin kummasta se kertoo enemmän, minusta vai siitä toisesta? Olen ollut aina sitä mieltä, että yksi elämän suolista (:D) on tuntea mahdollisimman erilaisia ihmisiä. Kyky tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa on mielestäni hienon ihmisen merkki. Olit sitten invalidi, sivari, johtaja, poliisi tai upseeri, jokaiselta voit jotain oppia. En tietenkään itse ole aina mikään totuuden torvi. Myönnän, että vituttaa katsella lökäpöksyisiä maleksijoita ja jotkut vanhat tantat saavat minut ottamaan pari askelta taakse päin. Kai se on inhimmillistä.

Vakavudesta ja sen puutteesta:

Lappiksen kirjoituksista saa täällä hieman sellaisen kuvan, että Maiden Hell vetää keikoilla veren maku suussa suupielet alaspäin. Yhden keikan kokeneena väittäisin kuitenkin, että huumorimiehiä on siinäkin bändissä. Muutenhan olisin saanut Tampereella Hell´Ä:ssä monosta jo toisen biisin aikana. Vai missä vaiheessa se oli kun viritin Asan kitaran uudestaan ja kesken soolon toikkaroin niiden kitaranamiskuukkeleiden päälle? Samoin Lappis antoi meikäläisen vetää pienen bassosoolonkin... Ei kaverit kovin tosikkoja voi olla, jos tuollaisia keikoilla tapahtuu.

Toivottavasti pääsen joskus myös Mauron Maidenia todistamaan livenä. Samoin Jyväskylän Steve Harriksen Maiden Madness täytyy kokea vielä tässä elämässä.

Up the fuckin´ Mauron Maiden Hell Madness!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Pertti Keinonen wrote:
Lappiksen kirjoituksista saa täällä hieman sellaisen kuvan, että Maiden Hell vetää keikoilla veren maku suussa suupielet alaspäin.
No kuten totesit, näin ei todellakaan ole, eikä tule olemaankaan. Lappiksen provoläppä nousee netissä yleensä kolmanteen potenssiin. Lappishan se nimenomaan on Maiden Hellin suurin pilailujätkä.
BORN TO ROCK, DRINK AND FUCK!
A.Kivi
Avustaja
Avustaja

Post by A.Kivi »

Tämä on henkilökohtainen mielipide, johon on tosin vaikuttanut lukuisten eri ihmisten näkemykset: eiköhän suljeta tämä topic. Homma on mennyt niin lapselliseksi, että minulla tulee paha mieli. Jotkut järkevinä pitämänäni ihmiset ovat munanneet itsensä niin totaalisesti, että humanistia itkettää. Armoa. Tälle pelleilylle nauraa aidanseipäätkin.

Ps. Mauron Maiden oli perjantaina Tavastialla loistava!!!
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Sopii.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Oliko kukaan katsastamassa eilen Mauron Maidenia Porissa? Keikkaraporttia kaivataan. Paikalla oli kuulemma tosi vähän porukkaa, eli noin 50 henkeä. Keikkaa ei oikein mainostettu missään, kun itsekin sain kuulla siitä vasta samaisena päivänä ja asun sentään 35 km:n päässä Porista. Ei ihan kuulunut kotiin asti :D. Jos joku Mauron MAidenin miehistä tätä lukaisee, niin olisiko mahdollista saada yv:llä tai maililla hiukan ennakkoon tietoa, että missä heilutaan, niin laitan aina uutisiin maininnan. Ilmaista mainosta jaossa siis.

Suomen pelistä ja arkipäivästä johtuen en itse lähtenyt keikalle, vaikka houkuttelijoitakin oli. Euroopan suurin raumalainen Maiden fani Tipi oli tullut rokkimiesmäiseen tyyliin yöllä Porista Raumalle taksilla, muusissa kuin peikko. Johtaja on lähdössä myös Prahaan ajelemaan taksilla.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
MS
Hell Rat
Hell Rat

Post by MS »

'Älä koskaan coveroi suurimpien esikuviesi musiikkia.'
R.I.P. The Iron Maiden Bulletin Board 1998-2006
Post Reply