Mauron vs. Hell

Maiden-tribuuttibändien keikkailmoitukset, fanien tapaamiset, kimppakyydit ja muut kokoontumiset.

Moderator: The Killer Krew

Mauron Hell? (vähänkö hyvä nimi bändille...)

Maiden Hell
116
83%
Mauron Maiden
23
17%

Total votes: 139

eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

Post by eyes of the Nile »

Lappis wrote:^Eyes of the nile: Mitä luulet, onko meillä hauskaa lavalla? Totta hitossa tämä on meillekkin hauskanpitoa. Pointti ei ole siinä. Mutta enpä ala uudestaan jauhamaan samoja juttuja mitkä on ylempänä jo käsitelty
Tottakai, tottakai. Enhän minä nyt sitä ollenkaan epäile. Tarkoitin vain, että uskon teidän olevan enemmän tosissanne tuon Maidenin soiton kanssa, kuin Mauron Maiden. Enkä nyt sano tätä missään valitusmielessä, mutta siis uskonpa että te keskitytte Maidenin soittoon kovemmalla intensiteetillä. En siis hauskanpidolla tuota ollenkaan tarkoittanut :)
Little
Vempare
Vempare

Post by Little »

Kuulostaa siltä että Maiden Hellin jätkiä vaan vituttaa se, että Mauron Maideniä on tituleerattu Suomen kovimmaksi tribuuttibändiksi. Kumpaakaan en ole lavalla nähnyt, enkä tallenteita vielä kuullut. On vaan äärimmäisen naurettavaa, että jotkut heittää paskaa toisten niskaan vain sen takia, että "kilpailijat" ovat päässeet isommille areenoille ja itse soitellaan baarien nurkissa, vai ärsyttääkö pinkin värin käyttö täyspäivähevareita? Ja vituttaahan sekin, että Melasniemi soittaa heviä kun on normaalisti täyspäiväinen poppari. Amatöörien alemmuuden tunnetta ammattilaisia kohtaan?
Eikö tributoinnissa/coveroinnissa ole kyse siitä, että bändin ja yleisön välille tehdään sanaton sopimus siitä, että kaikilla pitää olla kivaa ja [b]tyyli on vapaa[/b]?

Asenne pisteet jo periaatteenkin vuoksi Mauron Maidenille! Niin ja niinhän se vanha sananlasku sanoo, että kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse.
Frontier
Hang-Around
Hang-Around

Post by Frontier »

^ Jaaha, hyvä sunkin arvostella kun et oo mitään kuullu!!!
Meneppä kuuntelemaan molempien kotisivuilta clipit niin tulet huomaamaan ketkä on ammattilaisia heavyn soitossa ja ketkä jotain vitun sunnuntaipoppareita.
EDIT: Selvyydeksi vielä että kuitenkin kaikista vastaajista tässä topicista vain kolme on Maiden Hellin jäseniä ja muut on ns. puolueettomia. Joten eikö tuo äänestystulos ole kuitenkin pätevä vai.
Last edited by Frontier on Wed Mar 17, 2004 23:12, edited 2 times in total.
Pedro
Hell Rat
Hell Rat

Post by Pedro »

eyes of the Nile wrote:Ja tuosta Melasniemen kommentista heviä koskien vielä sen
verran, että huumoria peliin. Eiköhän tuo ollut aika kieli poskella
sanottua.
Näin minäkin sen ymmärsin. Muistaakseni joistain muista Melasniemen haastatteluista olen lukenut ihan aidon kunnioittaviakin sanoja heviä/Maidenia kohtaan.

Bändien paremmuudesta en osaa mitään sanoa, koska Mauronia olen kuullut/nähnyt vain sen viiden sekunnin pätkän YLE:n Tuska-spesiaalissa. Helliin on tullut kuitenkin tutustuttua useiden biisien ja videoiden perusteella, ja toivon tosiaan näkeväni porukan vielä livenä jossain. Kovaa kamaa.
"Harmaantuneissa munakarvoissa on tiettyä charmikasta arvokkuutta" -Flea/RHCP
Hexa
Hell Rat
Hell Rat

Post by Hexa »

Puolitosissaan soittamisestahan pitäisi saada just asennepisteet. Äijät vetää just miten tykkää ja ne tykkää jotka tykkää. Eli vedetään sillain miltä itseltä tuntuu eikä vedetä nuottikirjaa jeesusteipillä päänympärille ja soiteta nuotilleen. (Olen aika väsynyt ja pari oluttakin on tullut otettua eli juttu ei taida olla siitä selvimmästä päästä.. Liekkö tajunnut tuon sun pointinkin väärin, mutta tulipahan jotain sanottua.)

Sit ennenku kukaan alkaa nillittää niin en tarkota, että Hellin pojat vetäis mitenkään tuskanhiki otsalla ja naama mutrussa. Hell soittaa täysillä ja Mauron ihan-miten-vaan.. Kukaan ei varmaan tajua pointtiani, mutta koittakaa edes ;)

Powerslave kuulosti Mauronilta aika hyvältä. Wasted Years oli nyt täysin perseestä. Hell vetää The Troopperin, Aces Highn ja Fear of the darkin kovaa.
Suck My Norris
Frontier
Hang-Around
Hang-Around

Post by Frontier »

No joo okei ei se Mauronkaan mikään paska ole. Mutta vaan vähän tuli vedettyä nopeesti kommenttia kun Little sanoi Hellin jätkiä amatööreiksi vaikkei ole mitään kuullut. :? On se mielestäni "vähän perusteeton" kommentti.
yuffie666
Hang-Around
Hang-Around

Post by yuffie666 »

maiden hell saa ääneni, mauron ei vaan iske. :twisted:
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Little wrote:Kuulostaa siltä että Maiden Hellin jätkiä vaan vituttaa se, että Mauron Maideniä on tituleerattu Suomen kovimmaksi tribuuttibändiksi. Kumpaakaan en ole lavalla nähnyt, enkä tallenteita vielä kuullut. On vaan äärimmäisen naurettavaa, että jotkut heittää paskaa toisten niskaan vain sen takia, että "kilpailijat" ovat päässeet isommille areenoille ja itse soitellaan baarien nurkissa, vai ärsyttääkö pinkin värin käyttö täyspäivähevareita? Ja vituttaahan sekin, että Melasniemi soittaa heviä kun on normaalisti täyspäiväinen poppari. Amatöörien alemmuuden tunnetta ammattilaisia kohtaan?
Eikö tributoinnissa/coveroinnissa ole kyse siitä, että bändin ja yleisön välille tehdään sanaton sopimus siitä, että kaikilla pitää olla kivaa ja tyyli on vapaa?

Asenne pisteet jo periaatteenkin vuoksi Mauron Maidenille! Niin ja niinhän se vanha sananlasku sanoo, että kukas kissan hännän nostaisi ellei kissa itse.
'

Naulan kantaan! Se just vituttaa että Mauronia sanotaan kovimmaksi vaikka se on kaukana siitä! Ja se vituttaa, että Mauron pääsee soittamaan pelkillä suhteilla. Ok, se kuuluu musabisnekseen mutta vitutusta kuitenkaan en voi kieltää. Baarissa soittaminen ei tosiaankaan vituta, päinvastoin, siellä se tunnelma on aina katossa ja bändi yhtä yleisön kanssa.

Määrittele mulle ammattilainen ja amatööri? Sillä jos metallista puhutaan, Melasniemi on muhun verrattuna amatööri, niin soitossa kuin kuuntelussa. Jos ammattilainen meinaa sulle levyttämistä Ultra Bran kanssa, ok. Sillä perusteella olen amatööri, luojan kiitos.

Melasniemi on täyspäiväinen poppari, Iron Maiden ei ole poppia ja siksi suutari pysykööt lestissään. poppari soittamassa heavya...se ei vain mun korvassa toimi nyt eikä koskaan.
Lue mun ylempiä kommentteja, saatat saada vastauksia joihinkin esittämiis kysymyksiis.
Kaikki tyylillään ja niinpoispäin...Mutta purematta en niele sitä, että Mauron ois muka paras

toi Pinkkiheitto oli kyllä hyvä :lol:
"To be alive is more than just breathing"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Itseäni ärsyttää ns. Kirka-syndrooma (Kirka joidenkin lähteiden mukaan soittaisi mielummin R.O.C.K levyn tyyppistä Hard/heavy Rockia, muttei voi koska se ei elätä, toisin kuin iskelmä). Eli Joel kyllä ehkä diggaa heavya, mutta soittaa poppia koska siitä saa paremmat tuohet. Eli siis huoraamista toisin sanoen. Tämä nyt on minunkin kirjassani alinta mahdollista kastia, en voi arvostaa moista käyttäytymismallia pätkääkään.
Olen kyllä lukenut haastatteluista Joelin Maiden diggailuista, ja juuri siksikin ihmetyttää tuollainen puolivillainen suhtautuminen niihin biiseihin. Itse en lähtisi mistään hinnasta pilailemaan Maidenin biisejä lavalle, vaan kaiken pitää olla just eikä melkein.
Ainoa asia mikä minua suunnattomasti vituttaa Mauron vs Maiden Hell jutussa, on että Mauron pääsi EMI:n Dance Of Deathin julkaisubileisiin soittamaan. Emme tietysti itse hakeneet kyseistä keikkaa, mutta tuskin haki Mauronkaan, vaan sai sen soittajien julkisuuden takia.
Siis bottom line on: Me rakennamme hiljakseen nimeä kiertämällä baareissa, ja jonain päivänä ANSAITSEMME päästä Tavastialle soittamaan.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

asa wrote:Itseäni ärsyttää ns. Kirka-syndrooma (Kirka joidenkin lähteiden mukaan soittaisi mielummin R.O.C.K levyn tyyppistä Hard/heavy Rockia, muttei voi koska se ei elätä, toisin kuin iskelmä). Eli Joel kyllä ehkä diggaa heavya, mutta soittaa poppia koska siitä saa paremmat tuohet. Eli siis huoraamista toisin sanoen.
Sori off-topic mutta tuli tuosta "kirka-syndroomasta" mieleen yks toinen esimerkki. Eli joskus satuin lukemaan jotain haastattelua tolta rasmuksen kitaristilta (nimi ei tule mieleen, but who cares) ja siinä mainitsi samasta asiasta eli soittaisi mieluummin heavyä (mitähän siitäkin tulisi :? ), mutta kun tuolla poppis-puolella tienaa niin paljon paremmin.
Little
Vempare
Vempare

Post by Little »

"Itse en lähtisi mistään hinnasta pilailemaan Maidenin biisejä lavalle, vaan kaiken pitää olla just eikä melkein." kirjoitti asa.

Nyt olen tsekaanut molemmat bändit, nauhoitusten perusteella voin sanoa vain, KUMMASTAKAAN BÄNDISTÄ EI KOSKAAN TULE IRON MAIDENIA VAIKKA KUINKA HARJOITTELISIVAT.
Toiset yrittää vetää tablatuureista yksyhteen wannabe meiningillä studiolevyjen perässä ja toiset ottavat pieniä vapauksia live meiningillä, tietoisesti tai tiedotta. Teknisesti molemmat mokailee. Hellin rumpalilla ei komppi pysy kasassa, koko bändin huojuu, vai enkö saa äänitteestä selvää. Laulajien paremmuudesta ei ole epäselvyyttä. Mauronin laulajalla on laulamiseen selkeästi paremmat edellytykset. Hellin laulaja kuulostaa useimmiten lähinnä huvittavalta.

"Eli Joel kyllä ehkä diggaa heavya, mutta soittaa poppia koska siitä saa paremmat tuohet. Eli siis huoraamista toisin sanoen."
Ei Hellin pojatkaan taida ihan puhdasta hevielämää viettää, ainakin rumpalilla näytti olevan Elvis tausta:) Off the record: Aikuisen autuus on vapaus nauttia metallista ja popista yhtäaikaa. Myöntäkää metallimiehet että Maidenin Reach out ei ole edes metallia! :D

Takaisin asiaan... Molemmilla on kuitenkin respektiä esikuviaan kohtaan, vaikka lähtökohdat ovatkin erit. Näkemättä livenä kumpaakiin ei tarvitse edes yrittää arvioida bändien paremmuutta. Ja sopivassa tuubassa ei varmaan ole enää niin merkityksellistä kuka lavalla heiluu kunhan kappaleet on tuttuja ja ässät korkealla.

Maku asioista täytyy aina kiistellä, varsinkin jos on oma tai kaverin bändistä kyse!
D-Iivil
Bändäri
Bändäri

Post by D-Iivil »

Little wrote:KUMMASTAKAAN BÄNDISTÄ EI KOSKAAN TULE IRON MAIDENIA VAIKKA KUINKA HARJOITTELISIVAT.
No tuo nyt ehkäpä kaikille jo sanomattakin selvää, eikä tuo liene kenenkään (tässä tapauksessa kummankaan bändin) tavoite, joten miksi tuota turhaan huutamaan CAPSLOCKIT paukkuen :roll:

Toinen homma mikä nyt ehkäpä pitää sinullekkin tehdä selväksi, tätä topikkia ei todellakaan avannut kukaan bändimme jäsenistä (eikä pyytänyt sitä avattavaksi), joten vähän kummastuttaa tämä asenteesi jonka mukaan me olisimme tässä nyt lähteneet kilpasille. Ei, näin ei ole, joten voit lopettaa saman tien tuon turhan pilailusi meidän lähtökohtia kohtaan tässä "skabassa".
"Man...you suck!
Stop pretending to be Bruce...there are thousands of light years separating you both...the other players in your pseudo band suck too! Anyway...your head looks like my dick! Suck it too!" -Lopez-
mherrane
Vempare
Vempare

Mauron vs. Hell

Post by mherrane »

Sotkenpa minäkin lusikkani tähän soppaan, katsotaan osataanko täällä dissaamisen lisäksi myös keskustella.

Laulan itse Mauronmaidenissa ja olen mielenkiinnolla seuraillut näitä foorumeita koko "Mauronmaiden-urani" ajan... Välillä on hämmästyttänyt, joskus hiukan vituttanut, jonkin kerran huvittanut mutta päällimmäisin tunne on aina ollut syvä respect sitä fanaattisuutta kohtaan, millä tämän saitin lukijat asiaansa suhtautuvat...Olen huomannut että Maidenfanit ovat tunnetun universumin ehkä fanaattisimpia musiikinkuluttajia, hyvä niin, se antaa asialle ja aatteelle loputtoman jatkumon.

Olen tsekannut mielenkiinnolla Maidenhellin sivut ja todennut että jätkät todella ovat paneutuneet asiaansa...Soito kulkee, biisit on hallussa jne. Henk.koht. laulajan saundi ei minua puhuttele (varmasti laulaa Maidenia minua paremmin, mutta en vain pidä kaverin äänestä)...Tietenkään en saisi tätä arvostelevaa lausuntoa täällä ääneen sanoa koska kuulun "kilpailevaan puolueeseen" (ja itsehän olen säälittävä pelle kun en vielä edes osa kunnolla biisien sanoja), mutta koska minua ei hevonvitun vertaa kiinnosta se, kuka soittaa Maidenia muita paremmin, lausahdan "rohkeasti mielipiteeni" ;D).

Tosiaan, ei ole pienintäkään epäilystä siitä, kuka Maidenia soittaa paremmin, me vai Maidenhell. Itse en ole koskaan omistanut ainuttakaan Maidenlevyä ennen liittymistäni Mauronmaideniin, henk.koht. olen tylymmän liiton miehiä (Otep, Slipknot, Slayer, Pantera ym) ja syy siihen että ylipäätään päädyin bändiin oli (kaiketi) se, että olin ainoa tiedossa oleva jätkä joka pystyi laulamaan tarpeeksi korkealta(?). Olen kuitenkin tämän reilun puolentoista vuoden aikana alkanut todella pitää Maidenista, olen hankkinut levyjä, käynyt keikalla (joulukuu'03) ja ylipäätään diggaillut meininkiä, Dickinson on mielestäni tämän genren ainoa oikea laulaja, mies joka erottuu poikien joukosta ja kunnioitan häntä tämän vuoksi suuresti.

Syy siihen että ylipäätään kirjoitan tätä viestiä on se, että haluan kyseenalaistaa muutamia seikkoja tässä "kellä on asennetta, kuka soittaa parhaiten, ketkä on luusereita ja runkkareita ja onko pitkätukilla pidemmät pippelit"-keskustelussa.

Paremmuus:

Maidenhell soittaa paremmin, no excuse...Miksikö? Siksi, että he treenaavat vakituisesti(?), me emme...He omistavat elämänsä Maidenille (kärjistys, mutta fiksut ihmiset ymmärtänevät viestin), me emme (ainakaan minä en). He todella käyttävät aikaa ja energiaa saadakseen kaiken hiottua täydelliseksi, me emme (neä siinä mitään järkeä).

Asenne:

Tässä kohtaa on hyvä syventyä miettimään, mitä asenne oikeastaan on. Onko se stiä, että uskalletaan sanoa vittu stadionkeikalla, sitä että heitetään telkkareita hotellihuoneen ikkunoista (henk.koht. en lue esim. Negativea asennebändiksi), sitä että orkesterin pojilla on pitkät tukat (näin ehkä itsekin ajatelin kun olin 15v) vai sitä, että vedetään tinkimättömästi omaa linjaa hamaan hautaan. Henk.koht. taivun viimeisen vaihtoehdon kannalle...Tässä syy siihen että tavallaan annan isot respectpisteet myös ACDC:lle, vaikken ko. orkesterista mitenkään erityisemmin pidä. Äijät on vittu kuitenkin soittaneet samaa riffittelyä jo 30 vuotta tinkimättä, tuskimpa jatkossakaan ottavat bändiin DJ:tä vain siksi, että LInkinparkillakin on...Sama pätee Maideniin. Vaikkakin ehkä parhaat hitit on tehty 80-luvulla, kyllä meno on edelleen samaa...Minua eivät Hartwallareenan keikan sotilasspektaakkelit puhutelleet, ylipäätään olin keikkaan melko pettynyt, mutta periaatteessa samasta hommasta on kyse kuin ennenkin...Mielestäni tässä kohtaa myös "oikean Maidenin" dissaus on tosin turhaa koska noin pitkän uran jälken on ehkä vaikeaa enää tehdä entistä parempia biisejä, tiedä häntä. Todellinen asennemies tietenkin on sitä mieltä, että orkesterin olisi kannattanut lopettaa joskus 80-90-lukujen taitteessa, mutta kas kummaa, vielä löytyy mlekoinen joukko ihmisiä jotka haluaa kuulla Troopperin "oikean Maidenin soittamana" ;D.

Entäs sitten Mauronmaidenin ja Maidenhellin asenne-erot:

Maidenhellin ukot näyttää enemmän "hevareilta"...Kai heillä siksi on myös enemmän asennetta? Mauronmaiden on taas kasa tyyppejä jotka diggaa musaa ja jotka osoittavat kunnioitustaan hyvää bändiä kohtaan soittamalla heidän musiikkiaan sillointällöin. Maidenhell on tehty tappavan tosissaan, Mauronmaiden pilke silmäkulmassa joka tietenkin on "tuomittavaa ja saatanallista jumalanpilkkaa" tämän foorumin lukijoille. Ymmärrän yskän hyvin...Näin kerran kun Veeti Kallio lauloi Soundgardenin Blackhole Sunin keikalla...Tuohon aikaan SG oli minulle "se kaikista kovin juttu"... Bändissä ei ollut kitaristia (saati sitten kahta), Rhodes sen sijaan oli... Vitutti niin paljon että vedin "kostokännit".

Ehkä en osaa suhtautua asiaan "sen vaatimalla vakavuudella" juuri siksi, että en ole Maidenfanaatikko. Mielestäni emme kuitenkaan tee Maidenille vääryyttä vaan annamme ihmisille mahdollisuuden elää nostalgiaa. Näin tekee myös Maidenhell ja vielä paljon syvällisemmin ja enemmän antaumuksella... Ehkä bändien ero onkin siinä, että Mauronmaidenin hahmojen musiikilliset intressit ovat jossain Maidenin ulkopuolella, Maidenhellin jätkien (sanon tämän vastoin parempa tietoa) ilmeisesti ei... Kun mietitään asioita kymmenen vuoden päähän, varmasti joku muistaa Scandinavian Music Groupin (lämmöllä tai ei, muistaa anyway), Velcran, Rustin, Mighty-44:n ja UltraBra:n... Olen varma ettei KUKAAN muista Maidenhelliä tai meitä...Olemme aikamme cover-ilmiöitä ja hyvä niin...Kuitenkin Maidenhellin kaltaisen hyvin toimivan bändin kannattaisi tehdä omaa musaa eikä vain kopioida muita... Se osoittaisi mielestäni ASENNETTA sekä pyrkimystä päästä jonnekin, ei se että kaverit veivaa samoja MUIDEN TEKEMIÄ biisejä vuodesta toiseen...Tälle toiminnallehan on nimikin ja se on huoraaminen...Siksi Mauronmaidenin asenne on mielestäni tavallaan parempi...Kumpikaan meistä kun ei kuitenkaan voi olla oikea Maiden, NIITÄ ON VAIN YKSI joten miksi VITUSSA nähdä kaikki tuo vaiva...Jos haluaa oikean Maidenin, sitä kannataa ehdottomasti mennä katsomaan, kaikki muut (niin me kuin hekin) ovat säälittäviä kopioita, tämän vuoksi pieni pilke silmäkulmassa on mielestäni myös VÄLTTÄMÄTÖNTÄ.

Haluan vielä kerran korostaa, että tämän viestin tarkoituksena ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole dissata Maidenhelliä tai yrittää jotenkin nostaa meidän imagoa...Kyse on siitä, että asioista KESKUSTELLAAN. Haluaisin todella nähdä Maidenhellin keikalla, varmasti menenkin katsomaan mikäli kohdalle sattuu. Toivon todella että Maidenhell tekisi "machinemenit", jos ei muunlainen musiikki kiinnosta, niin voihan sitä aina tehdä Ironmaidenilta kuulostavaa omaa musaa...Noin hyvin toimivaa bändiä on turha "heittää hukkaan" vain covereita soittamalla.

Loppusanat: ;)

Käykää ihmiset keikoilla, ei arvostelemasa vaan pitämässä hauskaa (tietenkin jos tuntuu siltä, että orkesterin "huonous" häiritsee hauskanpitoa, on siitä sytäkin valittaa ;) )... Jos tuntuu että Mauronmaiden pilkkaa aatetta, on asiaan hyvin yksinkertainen ja suoraviivainen ratkaisu..Äkää tulko katsomaan meitä, meininki ei tule "parantumaan" myöskään jatkossa, emme aijo yrittää tehdä orkesteristamme Ironmaiden kakkosta vaan pidämme hauskaa hyvän musiikin parissa (luulen että sama pätee myös oikeaan Maideniin, muuten ei ole selitettävissä näinkin pitkä ura). Jos haluate ASENNETTA, menkää katsomaan Slayeria tai OTEPia ;-D. Toivon että tämä aivain liian pitkä viestini herättää keskustelua, tappouhkauksia en jaksaisi lukea vaikka nekin on välillä ihan hauskoja ;-D.

-- Mikko "Maiden on minulle vapaa-ajan huvia joskin suurella respectillä"

P.S. Luin joskus arvostelun meidän ensimmäisestä Tavastiankeikasta... Joku kaveri (en muista nimeä) sanoi, että oltiin niin paskoja, että oli pakko lähteä parin biisin jälkeen pois... Jos joku tunnistaa tästä itsensä, pyytäisin otamaan yhteyttä...Tarjoan ilomielin kaverille kaljan, koska TÄMÄ on ASENNETTA. Koska ei olla oikea Maiden, ei voida myöskään olla hyviä...Tällaiset lausunnot ansaitsevat palkinnon jonka mielelläni luovutan henkilökohtaisesti ;).
Guest

Post by Guest »

^Täältä päin täytyy nyt vaan antaa respectiä 8)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^^ Tätä mä jo odottelinki, että milloin Mauronin jäsen liittyy keskusteluun ja hyvä niin. Pysyy tämä keskustelu jotenkin kuoseissa. Tai menee lopultakin keskusteluksi eikä vain dissailuksi

Teksti oli täyttä asiaa alusta loppuun paria asiavirhettä lukuunottamatta.

Lähdetään tuosta kohdasta, jossa Mikko oletti, että Maiden Hell olisi meidän ainoa bändi. Väärin. Hell perustettiin vuonna 2000 kännipäissään ihan vain kellaribändiksi missä viihdyimmekin vuoden päivät. siis siellä kellarissa. Soiteltiin Maidenia koska Respectit bändiä kohtaan ovat suuret. Keikkailu ei ollut silloin mielessäkään. Siihen se sit vaan jossain vaiheessa meni.
Hell perustettiin SIVUprokkikseksi OMILLE bändeillemme, mitä meiltä löytyy muutama kappale jokaiselta. Hellin tarkoitus on VAIN ja AINOASTAAN tributoida Maidenia. Sillä kokoonpanolla emme koskaan tee mitään omaa. Jos kiinnostaa esim. Lappiksen tekemä musa, www.nowen.tk eikä Maidenista ole tietoakaan. Rässideath on homman nimi. Kuuntele ja kärsi 8)

Asa, kitaristi, soittaa Exordiumissa rumpuja ja musatyyli on brutaalia blackmetallia. Ville eli Hellin rumpali soittaa Nowenissa ja myös tässä Elvis-tribuutissa.( Ja usko pois, kuittia tulee miehelle koko ajan koska mies ei nyt erityisemmin edes pidä Elviksestä...)
Riku eli laulaja tekee omaa kamaa bändissään, joka on powermetallia. Ja Kimmo myöskin soittaa Nowenissa, minkä lisäksi hänellä on oma bändi, mikä perustuu melodiseen blackmetalliin.

Kiteytys: Maiden Hell on sivuprojekti, minkä tarkouituksena ei ole todellakaan luoda mitään omaa. Sen tekee Maiden meidän puolesta. Ja teidänkin.

Samaa mieltä siinä, että Maiden olisi voinut jo laittaa pillit pussiin minunkin puolestani. Ja Hartwallin joulukuun keikka oli minullekkin pettymys. Sanoinkin kavereille, että taitaa Lappis olla Maideninsa nähnyt.

Samaa mieltä myös siinä, että ei näitä tribuuttibändejä muisteta jonkun ajan päästä. Sen takia olikin hivenen outoa, että oletit Hellin olevan asia, mihin panostamme kaikki voimavaramme. Sivuilla kuitenkin kävit ja siellä näkyy kyllä nämä varsinaiset bändimme.

Tuo asennejuttu....Toivon hartaasti, että et kuitenkaan meitä verrannut Negativeen :lol:

Oma musiikkimakuni menee linjalla Death, Morbid Angel, Slayer, Testament, Cannibal Corpse, Anthrax, Megadeth, Deicide, Nunslaughter, Emperor, Malevolent Creation Etc.
Rässi/ Death-linja siis aika pitkälle. Luulen siis omaavani jonkin verran asennetta. Ja minä menen tällä tinkimättömällä linjallani hautaan asti. Ja tapoihin ei ole kuulunut telkkareiden heittely/ teiniangstien näyttö tällä tavalla. Siihen on muut keinot :wink:

Toi viimenen Tavastiajuttu vois olla kyllä eräs mun kaveri. Luulen vaan, että ei ole ollut teitö katsomassa Tavastialla. Voisin olla itsekki tuo muuten, mutta en usko että dissaisin noin rankasti kuitenkaan kahden biisin jälkeen. Loppuunhan se olisi kuunneltava ja sit eritellen vuodattaa, mikä ei miellyttänyt. Soolot oletettavsti olisi asia mistä mainitsisin. Ja klippien perusteella bassokuviot, jotka menivät vähän niin ja näin Powerslavessa. Laulujuttuihin en puutu, koska kuten itsekki totesit, Bruce on kingi. Toista ei tule eikä ole, tosin Parvianen MM:sta on kyllä lähellä nuoren Brucen ääntä. Mielestäni osoittaa vaan helvetinmoista munaa, jos uskaltaa edes lavalle nousta laulamaan Maidenia. Mutta noi on näitä viilauksia, jotka eivät oikeasti häiritse ketään muuta ku muita soittajia. Lienee sanomattakin selvää, että keikalla tulee mokia kaikille. Kaveria lainaten:" Jos vedät joskus virheettömän keikan, se on potkut tästä bändistä!". Toki huumorilla heitetty ja ei minulle mutta kertonee heidän asenteesta.

Ja edelleen, vaikka kuin reenaisimme( Mitä muuten ei kyllä nykyään hirveästi tapahdu, juuri omien bändien, töiden Etc. takia) pointti on keikalla se, minkä mainitsit: Pitää niin helvetin hauskaa kaiken sen heavyurpoilun ohessa. Lienee kaikkien tiedossa, että heavy jos joku on musatyyli, missä on oltava pilke silmäkulmassa. Ilman huumoria ei kadulla kyllä kävellä farkkuliiveissä, missä selässä lukee Death, rinnassa Morbid Angel ja Slayer...Eli klisettä kliseen perään. Hyvä niin, tuttua ja turvallista 8)
Jokohan tässä nyt tuli vastauksia noihin epäkohtiin...jos ei, palaan myöhemmin asiaan.
Mutta loistavaa, että Mauronin jäsen tänne eksyi. Kuten alussa totesin, ehkä tässä nyt tulee jo keskustelua
UP THE IRONS!
and Let the metal flow!
eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

Post by eyes of the Nile »

^^^Juu. Respektipisteitä täältä myös. Suoraan ja älykkäästi mielipiteet ilmaistu :)
Muutenkin tässä on hyvät lähtökohdat asialliselle keskustelulle.
rockangel
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by rockangel »

^^^^ Respectiä täytyy kyllä antaa täältäkin suunnasta. 8)
Ei kovaa, mutta täysillä.
mherrane
Vempare
Vempare

Post by mherrane »

Lappista lainaten:

>Lähdetään tuosta kohdasta, jossa Mikko oletti, että Maiden Hell olisi >meidän ainoa bändi. Väärin. Hell perustettiin vuonna 2000 >kännipäissään ihan vain kellaribändiksi missä viihdyimmekin vuoden >päivät. siis siellä kellarissa. Soiteltiin Maidenia koska Respectit bändiä >kohtaan ovat suuret. Keikkailu ei ollut silloin mielessäkään. Siihen se sit >vaan jossain vaiheessa meni.
>Hell perustettiin SIVUprokkikseksi OMILLE bändeillemme, mitä meiltä >löytyy muutama kappale jokaiselta. Hellin tarkoitus on VAIN ja >AINOASTAAN tributoida Maidenia.

Olen iloinen siitä, ajattelinkin että ois aika ankeeta jos kaverit käyttäis koko luovan ja lupaavan nuoruutensa soittamalla muiden musaa ;-).

>Sillä kokoonpanolla emme koskaan tee mitään omaa. Jos kiinnostaa >esim. Lappiksen tekemä musa, www.nowen.tk eikä Maidenista ole >tietoakaan. Rässideath on homman nimi. Kuuntele ja kärsi 8)

OK, kun tässä kerran mainostellaan:

http://www.rust-band.com
http://www.velcra.com

Hyvä asia on myös se, että asennemiesten takaa löytyy asennemusaa...Ei silti, etteikö Maiden omalla tavallaan olisi (kuten tuolla ylempänä totesin), mutta vanhan liton deathmetal miestä aina tietyt asiat lämmittää.

>Samaa mieltä myös siinä, että ei näitä tribuuttibändejä muisteta jonkun >ajan päästä. Sen takia olikin hivenen outoa, että oletit Hellin olevan >asia, mihin panostamme kaikki voimavaramme. Sivuilla kuitenkin kävit >ja siellä näkyy kyllä nämä varsinaiset bändimme.

En tsekannut sivuja mitenkään liian tarkkaan...Lähinnä kuuntelin musaa, tsekkasin jonkun videoclipin ja katsoin noi personal profilet...Ja aivan, siellähän on lueteltu joka jätkän kohdalla "other bands/projects involved in", mutta jotenkin noista jäi sellanen sivuprojektiolo...Samoin "asialle" omistautumisen puolesta puhuu se, että coverbändin sivuilla on joka jätkällä kamalista ym. Siitä van väkisinkin tulee sellanen olo, että bändi on teille vähintäänkin elintärkeä ;D.

>Tuo asennejuttu....Toivon hartaasti, että et kuitenkaan meitä verrannut >Negativeen :lol:

Juu ei...Noi esimerkit ei liity teihin vaan elämään ja käsitteeseen "asenne" noin ylipäätään.

Rock on.

-- Mikko
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Re: Mauron vs. Hell

Post by asa »

mherrane wrote:

Tietenkään en saisi tätä arvostelevaa lausuntoa täällä ääneen sanoa koska kuulun "kilpailevaan puolueeseen"
Totta kai saat, ei se ole meiltä pois. Minusta on vaan hienoa että joku muukin kunnioittaa maailman parhaimman orkesterin musiikkia vaivautumalla sitä soittamaan, toivoisin kuitenkin että paneutuisi hieman enemmän siihen toteutukseen.
mherrane wrote:
Itse en ole koskaan omistanut ainuttakaan Maidenlevyä ennen liittymistäni Mauronmaideniin, Olen kuitenkin tämän reilun puolentoista vuoden aikana alkanut todella pitää Maidenista, olen hankkinut levyjä, käynyt keikalla (joulukuu'03) ja ylipäätään diggaillut meininkiä
Sehän tässä orkesterissa onkin hienoa, se se vie mukanaan kun sille antaa mahdollisuuden. Ei laulajamme Rikukaan ollut kuullutkaan Maidenia (!) vaikka kuunteli Stratoa ja muuta meloheviä. Nyt sekin on suuri fani.
mherrane wrote:
Maidenhell on tehty tappavan tosissaan, Mauronmaiden pilke silmäkulmassa
Maiden Hell on tosissaan, muttei täysin vakavissaan. Tämä homma on meille terapiaa, hauskanpitoa omien bändien välissä.
mherrane wrote:
Ehkä bändien ero onkin siinä, että Mauronmaidenin hahmojen musiikilliset intressit ovat jossain Maidenin ulkopuolella, Maidenhellin jätkien ilmeisesti ei...
kuten Lappis jo yllä tähdensi, on meillä kaikilla omat bändimme, Hell on vaan rentoutumista ja hauskanpitoa. Oma musiikkimakuni lähti liikkeelle Maidenista, nykyään kuuntelen Lappiksen tavoin lähinnä Death ja Black metallia, mutta vaikka kuinka musiikkimakuni rankentuu, ei mikään bändi vie koskaan ykköspaikkaa Maidenilta. Edelleen kuuntelen lähes päivittäin Maidenia, kaiken muun mölyn joukossa.
mherrane wrote:
Haluan vielä kerran korostaa, että tämän viestin tarkoituksena ei MISSÄÄN TAPAUKSESSA ole dissata Maidenhelliä tai yrittää jotenkin nostaa meidän imagoa...Kyse on siitä, että asioista KESKUSTELLAAN. Haluaisin todella nähdä Maidenhellin keikalla, varmasti menenkin katsomaan mikäli kohdalle sattuu.
Itse aion myös tulla tarkastamaan teidät livenä heti kun kohdalle sattuu, meinasin viime kesänä lähteä Tuskaan katsomaan, mutta päätin etten viitsi ihan päivä lipun hintaa (28€?) maksaa pelkästään teidän näkemisestä. Muutakaan kiinnostavaa siellä ei ollut. Kirjoituksesi oli kuitenkin erittäin hyvä ja asiallinen, muutamaan yleistystä lukuunottamatta
mherrane wrote:
Jos haluate ASENNETTA, menkää katsomaan Slayeria tai OTEPia
... Tai Manowaria 8)

Atte "Heavy Metal on minulle koko elämä" Karstila
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^^ No ne sivut on ton D-Iivilin eli Rikun tekemät ku se nyt on niissä hommissa. Aikansa kuluksi aina parantelee niitä sivuja ja ne nyt sit on tollai ehkä liiankin pro-sivut heavykäyttöön 8)

Ja onhan tämä meille tärkeä juttu, toki. Mutta ensin omat bändit, sitte Hell. Other projects tuli sinne lähinnä sen takia, koska mulla nyt ainaki noita muitaki prokkiksia on niin hitosti. Esim. Death-tribuuttibändi. Niitä en laske virallisiksi bändeiksi joten siitä se other projects. Tavotteena heittää keikka aina 13.12 chuckin kunniaksi. Ei sen enmpää keikkoja sillä kokoonpanolla. Eli prokkis. Sai alkunsa siitä, ku sanoin niin. Satun olemaan maailman kovin Death-fani, jo vuodesta -88 :D

Mutta koska Death ei vedä saleja täyteen, se ei ole noussut Maiden Hellin tasolle, ymmärrettävistä syistä. eikä sen tarvitsekkaan nousta.

Jatketaan rokkausta
Now playing- Deicide- Scars of the crusifix ( ja tähän sellanen mosh-hymiö)

Edit: Loistavaa! Vihjasit meidän olevan nuoria. No, Onhan tossa nuoriaki mutta otan tuon myös itselleni. Ei mua yleensä nuoreksi sanota. Thanks :twisted:
Käyn kuuntelemassa noi mainostamasi sivut paremmalla ajalla. Nyt pitää mennä Asan luokse juomaan kahvia ja sensellasta. Velcra on kyllä tuttu, luonnollisesti.

Edit2: Asahan tossa kanssa hyvin lateli pointteja.
Mikko" The Metal God" Lappalainen 8) Huomatkaa huumori...
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

mherrane wrote: Samoin "asialle" omistautumisen puolesta puhuu se, että coverbändin sivuilla on joka jätkällä kamalista ym. Siitä van väkisinkin tulee sellanen olo, että bändi on teille vähintäänkin elintärkeä ;D.
Kamalista nyt on siellä sen takia kun porukka sitä kyselee. Minä voin rehellisesti ja ylpeänä sanoa että olen fanaattinen Maiden fani. Keräilen kaikkea Maideniin liittyvää ja kohta puoliin käyn tatuoimassa Killers Eddien käteeni. Myöhemmin aion jatkaa useammilla Eddie kuvilla.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

KIITOS Mikot ja Atte ylläolevista teksteistä. On aivan vitun piristävää lukea välillä kunnon mietteitä, pitkiä, syvällisiä ja kaikesta päätellen rehellisiä. Mä komppaan edelleen aikaisempaa viestiäni, mutta pienillä lisäyksillä.

Mauron Maiden on edelleenkin ainoa bändi, jonka soittamana olen livenä nähnyt esim. Loneliness of the Long Distance Runnerin. Ja jotkut varmaan muistavat levynjulkaisukeikalta Tavastialta, että me kaverin kanssa kappaleen nimen mukaisesti juostiin eturivissä alusta loppuun. Ehkä Herranenkin muistaa ? Pelkästään tuon ja Rime of the Ancient Marinerin takia vaivaudun keikoille jos vain pystyn.

Hauskanpito, se on avainsana. Aivan sama mille keikalle olen mennyt, se on aina päällimmäisenä mielessä ja heavykeikka on nimenomaan sitä. Angstit haen jostain muualta, ROCKpoliiseja en ymmärrä. Onneksi en itse osaa soittaa mitään (no, UkkoNooan uruilla) joten tuollaiset bassokuvio jne. jutut eivät ainakaan livetilanteessa häiritse. Silloin on useimmiten meno sen verran kova itsellä, että kokonaisuus ratkaisee.

Ehkäpä vielä joku päivä saan todistaa tilannetta, että Lappis ja co on Mauronin keikalla tai Herranen ja Co on Hellin keikalla, ja kaikilla on hauskaa, olut kylmää ja sitä rataa.
Ps. Jos olisin tiennyt, että kunnolla dissaamalla saa kaljat mr.Herraselta, en olisi aina kehunut niin pirusti... Vai oliko siinä tarjouksessa joku taka-ajatus :twisted:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Little
Vempare
Vempare

Post by Little »

Jopas täällä on keskustelun linja muuttunut sitten viime lukeman. Enää ei uhota vaan nyt pyyydellään jo melkein anteeksi. Ja Maiden Hellistäkin tuli vain vapaa-ajan tribuuttisivuprojekti. :)

Sydäntä lämmittää, että hevimiehetkin osaavat lyödä sovinnon kättä ja keskustella asiallisesti, ettei vaan tarttee dissata toisii tietämättä niistä mitään muuta kuin parin yhteydestään irrotetun haastattelulausunnot!
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ En nyt tiedä mistä oot muuta kuvaa saanut, mutta Hell on nyt aina ollu nimenomaan vain projekti omien bändien lomassa. ja edelleenkin Mauronin clipit on kuultu. Ja tottakai asialliseen tekstiin vastaillaan asiallisella tavalla. M. Herranen sen teki eli vastaili vallan loistavasti. Sen saa mitä tilaa:) Kuvittele tilanne, mikäli Mr. Herranen olisi lähtenyt totaaliseen vastasotaan/dissaukseen...Herranen osoitti kyllä fiksuutta jota allekirjoittaneella heavyurpolla ei aina kyllä ole. Varsinkaan internetin surkeassa maailmassa. Tästä fiksuudesta respectit Mr. Herrasen suuntaan
Little
Vempare
Vempare

Post by Little »

Kun lukee topicin juttuja teidän bändin asenteesta voi huonollakin matikalla laskea että 1+1=3, (mutta ehkä pitkä matikkani erehtyy). Toisten noin ärhäkkä dissaaminen ja vittuuntuminen toisten menestyksestä mielestäni kertoo jo sen, että oma projekti on todella vakavalla pohjalla.
Post Reply