Vai, että on porukka lähdössä Italiaan. Hienoa.

Ei kun kerran olen ulkomailla käynyt ja nimenomaan Italiassa tarkemmin sanottuna Crossetossa. Reissun tarkoitus oli velipoijjaan nuorten yleisurheilun MM-kisat, korkeushypyssä edusti maatamme. Tämä siis vuonna 2004, mutta se siitä, joten vois kertoo vähän mitä neljässä päivässä ehti kokea.
Ihan näin kun rupeaa reissua muistelemaan niin päällimmäisenä tuöee yllättäen mieleen ilmasto, joka kyllä suosi minua, ensikertalaista. Päivittäin elohopea kipusi vähintään sinne 28`c, joten nauttia sai oikein olan takaa. Sää kerrassaan loistavaa, maisemat mahtavia, ihmiset mukavia ja muutenkin positiivinen mieli valtasi ympäristön italialaiseen tapaan. Niin, ruoka jäi tarkoituksella mainitsematta, mutta nyt tulee siitäkin. Kun puhutaan italialaisesta ruuasta,kaikille tulee väistämättä mieleen tämä kuuluisa lätty muutamalla täytteellä eli Pizza.

Mä en todellakaan tykkää haukkua ruokaa, koska melko lailla kaikkiruokainen olen. Mutta (iso mutta) kyseisen maan perinneruokaan oli ladattu niin kovat odotukset, että pettymys ensimmäisen haukun jälkeen oli valtaista. Täällä Pohjolassa Pizza on sanoinkuvaamattoman paljon parempaa kun makaroonimaassa. No tästäkin on varmasti monia eri näkemyksiä, mutta veljeni pizza näytti tältä: pohja, salaatinlehtiä, juusto. Sanokaa mitä sanotte, mutta tämän kuultuani oli naurussa pitelemistä. Vaikka Pizza petti, oli kadut täynnä loisteliaannäköisiä ravintoloita,joten nälän ei pitäisi yllättää.
Majoitukseta ei sen kummempia teitä hyödyttäviä tarinoita löydy, koska asuimme erään "tutuntutuntutun" kotona.
Lähtö tuntui haikealta, jotén todella mukava maa on kyseessä, vaikka pizza vähän pettikin, mutta sen sanon, että kovia ne on höpöttään...
TEILLE ON TULOSSA AIVAN LOISTAVA REISSU!!
P.s. Eipä tässä teille mitään uutta tullut, mutta olihan edes hauska vähän muistella menneitä. Eli Crosseto on tossa
http://www.pickatrail.com/jupiter/locat ... osseto.gif