Mitä pidätte Bodomista? Itselläni bändi kuuluu Maidenin ja
Sentencedin kanssa parhaimmistoon. Olen kuunnellut sitä aika paljon
viime aikoina, hyvin he soittavat ja Alexi on mahtava laulaja
Ihan hyvä bändi on kyseessä, omasta hyllystä löytyy Hatebreeder, Follow the Reaper ja Hate Crew Deathroll, joista ensimmäiseksi mainittu lienee paras. Sinkkupuoleltakin löytyy Hate Me ja You're Better Off Dead.
Sinänsä harmittaa kun tämä bändi menettää mainettaan jossain määrin koska tämä näyttää olevan aikalailla hoppareidenkin suosiossa. Ainakaan kaikkia ei näytä tuo totuus miellyttävän vaikka eihän se miksikään bändiä itseään muuta. Meikäläistä se tosin ei haittaa. Bändi rokkaa kympillä toisin sanoen!
"Get yourself together, drink 'till you drop
Forget about tomorrow and have another shot!"
-Ale Pupi, Kuopio-
Niin Bodomhan on bändi jota truemetal-oppikirjojen mukaan ei saisi digata, etenkään tällainen 23-vuotias vanhus
No paskat siitä, hyvä bändi ja menestyksensä ansainnut. Ekaa lukuunottamatta kaikki levyt löytyy hyllystä ja erityisesti Hatebreeder kestää kuuntelua edelleen.
Vanhat levyt menetteli joskus, mutta nykyään ei ole kiinnostusta bändiä kohtaan. Melodeth, tai mikä lie, ei kyllä saa minua syttymään, siis lyhyesti sanottuna en pidä Bodomista enää paljoakaan.
pari biisii on ihan jees, nimiä en muista. muu tuotanto aika keskenkertaista. ja pari bonuspointsia heruu että on samasta kylästä ja ton yhen kitaristin joskus nähny kaupassa mutta joo, ei oikeen oo kolahtanu.
Joskus silloin ekan levyn aikoihin tuli hieman kuunneltua, oli ensimmäisiä "kunnolla" diggailemiani bändejä. Vaan eipä tuo kinnostus kauaa kestänyt, ehkä pari kuukautta. Nykyään vaadin bändiltä kriteerinä puhdasta laulua ja Bodom kuulostaa korvaani aivan paskalta. Lisäksi tuntuu siltä kuin bändi ei olisi keksinyt yhtään uutta biisiä vuoden 1997 jälkeen.
Arvostustani Bodomia kohtaan ei lisää ainakaan se, että bändi nauttii tosiaankin suurta suosiota massateinien keskuudessa. Monesti olen internetin ihmeellisessä maailmassa eri foorumeillä törmännyt "maailman paras kitaristi"-topiceissa hyypiöihin, jotka tituleeraavat Laihoa kovimmaksi kepittäjäksi. Mielestäni tyyppi on ylenpalttisen yliarvostettu perustiluttaja.
Itse pidän aika paljonkin. Hyllystä löytyy kaikki levyt ja singletkin kunhan huuto.netistä voitetut 2 singleä kolahtaa postiin. Hatebreeder on ylivoimaisesti paras levy. Kyllähän se Alexi helvetin hyvin soittaa, mutta en kyllä suomen parhaaksi sanois.
Kyllä minä tuosta tykkään... Suurinpiirtein kaikki biisit jotka olen kuullut (en omista kuin Hatebreeder -levyn joka ei toimi...) ovat olleet melkolailla mukaansatempaavia, vaikka en minäkään tuosta laulusta pahemmiin perusta. Alexi taas on mielestäni ehkä Suomen paras soittaja (=mielipide), ja soitto kuulostaa paljon paremmalta kuin monen muun tiluttajan, jotka monesti soittavat aivan samaa sarjaa biisistä toiseen.
Sanonpahan vielä että toinen bändi jossa Alexi soittaa eli Sinergy on mielestäni erinomainen, laulu on aivan eri tasolla ja biisit yhtähyviä elleivät parempiakin kuin Bodomilla.
Loistava yhtye... itse omistan kaikki heidän albuminsa ja sanoisin että Something Wild ja Hatebreeder edustavat parasta Bodomia. Hienoja melodioita kovan jyskeen seassa toimii ku nyrkki silmään. Uusin, Hate Crew Deathroll ei yllä tasoltaan niin korkealle kuin Hatebreeder, mutta yleiseisti myös se on erittäin tasokas levy. Ja sitten vielä se Tokio Warhearts ja Touch Like The Angel Of Death, voi prkl mitä fiilistelyä (taitaa olla toi alkusooloilu The Rock leffasta, ainaki kovasti muistuttaa sitä). MAHTAVA
^Sinergy toimii jotenki ja varsinki Beware The Heavens on ihan kuunneltavaa... Eiks toi Kimberly Goss seurustellu Wildchild Laihon kanssa???
"The prophecy, chaos not near
In chaos, prophecies begone
This child of dark, hath foreseen
He makes its own destiny..."
escudo wrote:Ihan hyvä bändi on kyseessä, omasta hyllystä löytyy Hatebreeder, Follow the Reaper ja Hate Crew Deathroll, joista ensimmäiseksi mainittu lienee paras. Sinkkupuoleltakin löytyy Hate Me ja You're Better Off Dead.
Muuten samaa mieltä, paitsi että itse pidän Follow The Reaperiä noista levyistä parhaana. En nyt kuitenkaan jaksa taas tässä threadissa alkaa vääntämään Hatebreederin ja Follow Th Reaperin paremmuudesta, koska jäisin varmasti kevyesti alakynteen. Something Wildia olen kuullut kehuttavan ja jopa jotkut ulkolaiset King Diamondin palstalla pitävät levyä loistavana. Elikkä seuraavaksi pitäisi hankkia tuo Something Wild ja katsastaa onko se kaiken hypetyksensä arvoinen. Joka tapauksessa Bodom on minulle yksi kovimmista suomalaisista heavy-bändeistä yhdessä Tarotin kanssa.
Välillä tulee kuunneltua.. Tämmönen musa ei kovin paljoa kiinnosta, mutta bodomilta löytyy muutamia todella hyviä biisejä. Myös toi uusin levy on mielestä hyvä paketti joten kyllä bodomia sillon tällön tulee kuunneltua.
Uusin levy on ainoo mikä hyllystä löytyy, mutta vanhemmat levyt on koneella...
northbeast wrote:^Sinergy toimii jotenki ja varsinki Beware The Heavens on ihan kuunneltavaa... Eiks toi Kimberly Goss seurustellu Wildchild Laihon kanssa???
Taas kerran joudun sanomaan että olen aika vähän kuitenkin tuon(kin) bändin tuotantoa kuullut eikä paljoa tietoa jäsenistä tai heidän asioistaan ole... Mutta ihan mielenkiintoinen juttu, voihan tuo ollakin....(juoruilu alkakoon ...)
Heikunkeiku wrote:Välillä tulee kuunneltua.. Tämmönen musa ei kovin paljoa kiinnosta, mutta bodomilta löytyy muutamia todella hyviä biisejä. Myös toi uusin levy on mielestä hyvä paketti joten kyllä bodomia sillon tällön tulee kuunneltua.
Juuri näin. Itsellä on myös hyllyssä tuo Hate Crew Deathroll ja siinä on muutama ihan kuunneltava biisi, parhaimpana You´re Better Off Dead. Sen kun pistää punttisalilla soimaan niin johan tulee kummasti lisää adrenaliinia kehoon. Tosin enpä varmaankaan muita levyjä ostaisi, ei niin paljoa iske tämän tyyppinen musiikki. Kuten jo aiemmin sanoin, laulusta pitää saada selvää jotta jaksan kuunnella. Tämä on siinä rajoilla. Tietyissä mielentiloissa toimii kuitenkin kuin häkä.
EDIT: Annahan jo Asa viiltävä analyysi tästä bändistä..
Last edited by miinus on Thu Apr 01, 2004 21:57, edited 1 time in total.
Itse olen tästä bändistä sitä mieltä, että kun on kuullut Lake Bodomin, Downfallin ja Bodom After Midnightin, niin on kuullut melkein koko bändin...
Kaveri diggailee Bodomia täysillä ja taitaa omistaakkin kaikki levyt... Eli tämän takia perustelen valintani.
Ja mitä tohon hoppari juttuun tulee niin... Meidänkin koulussa on joku jätkä, jolla on 10 numeroo liian isot housut ja toisessa takataskussa 50cent merkki ja toisessa Bodomin hihamerkki...
Joskus olin skeittaamassa hallissa ja suurin osa siellä olevista on sellasia hopparisamiJOU! -tyyppejä. Mutta sinneppä tuli pitkämustahiuksinen jätkä, jolla oli n. 5cm pitkät rottapiikit vyössä ja ehkä 3 ketjua PILLIhoususissa ja Bodomin paita. Sitten niillä releillä meni kaatumaan n. metrin korkuisesta hypystä. Ja siinä oli kunnon asennene bodom-fani. IMO
Hyvä bändihän tuo on, Suomen parhaimpia. On tosiaan menettänyt mainettaan, kun massat hyökkää ostamaan tätä hiedän mielestään ''blackkia'', jotta haluavat olla kovia. Parhaimmat levyt ovat tosiaan Hatebreeder ja Something Wild, sekä mielestäni uusin toimii ihmeen hyvin, laulukin siinää siedettävämpää, kuin muilla levyillä. Ei siksi, ettei enään örise yhtä kovaa, vaan koska en pidä Laihon äänestä muutenkaan, ja uudelle levylle sitä on hieman muokattu (ainakin kuulostaa siltä).
Ja kyllähän niitä kunnon truemetallistejakin löytyy, jotka Bodomia mielellään kuuntelevat.
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
En ole koskaan pitänyt bändin tuotannosta enkä tule koskaan pitämäänkään. Vaadin lähes poikkeuksetta puhdasta laulua bändiltä kuin bändiltä. Soittaahan nämä kaverit kyllä osaavat en minä sitä kiellä. Laulu vain tökkii. Ja mitä tuohon hopparipuoleen tulee niin ne nyt ovat lähinnä huvittavia. Luulevat tosissaan kuuntelevansa blackkia
^toi on muuten huippu veto toi Latomeri. Pitihän se Klamydian Piikkinä Lihassa boksi ostaa ihan mielenkiinnosta että kuulee miten ne coverit toimii ja saapahan laulaa kavereiden kanssa päissää taas pilke silmäkulmassa -biisiä . Aika ihmeellistä kuulla Bodomia suomenkielellä, mutta ku kertosäe tulee niin aiii... se iskee.
"The prophecy, chaos not near
In chaos, prophecies begone
This child of dark, hath foreseen
He makes its own destiny..."
Henk.koht. en pidä, niin monta biisiä ovat raiskanneet, esim. Trooperin ja W.A.S.P.:in Hellionin .. Mielestäni päätöntä rääkymistä ja mäiskettä mutta en tuomitse jos joku siitä pitää.
My prayers have now been heard,
By my lord, my god. Master Lucifer.