Slipknot

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Slipknot

Made,Feed,kill,repeat
1
3%
Slipknot
14
41%
Iowa
19
56%

Total votes: 34

Theme666
Wimp
Wimp

Slipknot

Post by Theme666 »

Onkos täällä muita Slipknot faneja? Siis omasta mielestä ehkä ainoa nu-metal bändi mitä jaksaa kuunnella. Omistan kaikki muut levy paitsi Made,Feed,Kill,Repeat ja Disasterpieces-DVD on myös omistuksessa
Mitä eroa on juutalaisella ja pitsalla? Pitsa ei huuda uunissa.:D
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Slipknot ei ole minulle koskaan kunnolla kolahtanut, yhden live DVD:n ja pari biisiä per levy kuulleena. Joskus olen ollut hahmottavinani sieltä möykän seasta asiallistakin riffiä ja asenteellista, raskasta menoa, mutta kokonaisuus on aina jättänyt kyllä pahemman verran kylmäksi. Ei ole tuon tyylinen musiikki minun tavaraani, joskaan en kyllä ihmettele miksi niin moni ´knotista tykkää.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Paskaa. Ei nappaa livenäkään. Pomppukuraa sieltä noloimmasta päästä.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

condemned wrote:Paskaa. Ei nappaa livenäkään. Pomppukuraa sieltä noloimmasta päästä.
Eipä tuota voi sen paremmin sanoa.
Brain Damage

Post by Brain Damage »

Joskus aikaa sitten tuli tuo Iowa-levy lainattua kirjastosta ja kuunneltua läpi. Eipä herättänyt kyllä minkäänlaisia fiiliksiä, pikemminkin pisti vituttamaan. Conde tästä oikeastaan sanoi jo kaiken oleellisen.
Clairvoyant
Roudari
Roudari

Post by Clairvoyant »

Mun mielestä tolla nimikkolätyllä on joitain ihan päteviä mättöpaloja, kuten (sic), Liberate, Eyeless,Surfacing ja Spit it Out. Joskus seiskalla tuli myös toi Iowa hommattua hyllyyn, kyllähän se sillon iski pieneen tietämättömään äpärään, sitten sitä tuli huomattua kuinka tekorankka levytys tuo onkaan, mieletön alamäki ensimmäisen ok-levyn jälkeen. Iowan jälkeinen materiaali on ollut vähän samanlaista tuubaa. Livenä bändin olen nähnyt Metallican ja Slayerin lämppäreinä ja mielestäni toimii parhaiten lavalla. Hyvin viihdyttävä akti.
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
Warp
Vempare
Vempare

Post by Warp »

Ei mikään noista, Vol 3: Subliminal Verses on paras... vähän melodisempaa meininkiä. Iowa noista paras. Ihan ok bändihän se, veli fanittaa knottia täysillä niin sitä kautta on tullu kuultua. Vapaaehtoisesti harvemmin :). Siinä olet kyllä oikeassa, että ainoa nu metal bändi jota jaksaa kuunnella.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Ei olekkaan tullut kuunneltua vähään aikaan, jotenkin on jäänyt. Joskus muutama vuosi sitten iski todella lujaa. Ja uskon, että edelleen jos laittaa levyn soimaan. Bändin vahvuusalueita ovat Corey Taylorin puhtaat vokaalit, Joey Jordisonin ilmiömäinen rumpalointi, uusimmalta levyltä löytyvät hitaammat biisit ja se energia, joka saavuttaa kliimaksinsa livetilanteessa. Kaksi kertaa olen retkueen nähnyt livenä ja aina se on toiminut aivan erinomaisesti; soitto ja show ovat tiukkoja ja ammattimaisia, mutta lavalla tapahtuva kaaos ja liike sotkevat pakkaa hienosti. Eivätkä bändin fanit todellakaan seiso tumput suorina keikkojen aikana, ehei. Slipknotin negatiivisia puolia ovat mm. tämä usein mainittu lähes naurettavuuksiin menevä uhoaminen, albumeiden pituudet ja hmm.. liian vähän hyödynnetyt perkussionistit.

Eli kyllä Slipknot lukeutuu listoillani sinne hyvien bändien joukkoon. Se iski minuun oikealla hetkellä, mikäli bändi nyt minulle esiteltäisiin, todenäköisesti teilaisin sen täydeltä laidalta, kuten suurimman osan muistakin uuden aallon jenkkibändeistä. Toisaalta, Slipknot erottuu niistäkin jo pelkällä asenteellaan ja konseptillaan; kaikki ei ole kuitenkaan niin haudan vakavaa ja pieni teatterimeininki kuuluu asiaan. Ja olen edelleen sitä mieltä, että Slipknottia tuskin luettaisiin nu-metal genreen, mikäli he eivät olisi ponnahtaneet ylös juuri samaan aikaan kaiken maailmaan Limp Bizkittien, Linkin Parkkien ja Papa Roachien kanssa. Alternative metallia pikemminkin.

Äänestysvaihtoehdoista puuttuu Vol.3, joka varmaankin saisi parhaan albumin tittelin minulta. Mutta nyt ääni menee debyytille.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Missä Vol 3? Paras Slipknot-lätty.

Itse tulee aina silloin tällöin kuunneltua. Vaikka muut suosikkiyhtyeet ovat 70- tai 80-luvuilta, niin tässä on jotain, mistä pidän. Tietyssä mielentilassa hyvää musaa. Ei läheskään aina jaksa mutta, silloin tällöin.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
JKL

Post by JKL »

Vol. 3 menettelee, mutta eipä ole koskaan todella sytyttänyt.
paiste
Wimp
Wimp

Post by paiste »

Aika kauheeta metallia tuo slipknot on.
No vol.3 on ihan ok levy menee paremman puutteessa.
muttama hyvä biisi on mutta enimmäkseen slipknot on mitä on.
Kaikki vaan hakkaa soittimia yhtä aikaa ja jordison vetää jatkuvaa sooloa.
The ThR00per
Vempare
Vempare

Post by The ThR00per »

Todella hyvää musaa silloin kun vituttaa. Muuten ihan OK musiikkia.
Iron Maiden gonna get you where ever you are!
IsoNalle
Vempare
Vempare

Post by IsoNalle »

Joo, intissä olessa (kauan kauan sitten...) kun nimikko levy ilmesty, sopi kasarmielämä-vitutukseen erittäin hyvin. Nykyään harvemmin kuuntelen, mutta pieninä annoksina kolahtelee... :evil:
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Vol. 3 oli ihan jees, muuta en ole kuullut. Duality on silti aivan helvetin kova kappale.
Bogardus
Bändäri
Bändäri

Post by Bogardus »

Hese wrote:
condemned wrote:Paskaa. Ei nappaa livenäkään. Pomppukuraa sieltä noloimmasta päästä.
Eipä tuota voi sen paremmin sanoa.
Ei voikaan. Aika hirveää musiikkia kieltämättä.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

The ThR00per wrote:Todella hyvää musaa silloin kun vituttaa
IsoNalle wrote:sopi kasarmielämä-vitutukseen erittäin hyvin
No kyllä jos oikein vihaista kamaa tahtoo niin se on jotain aivan muuta kuin Slipknot, mikä on lähinnä lastentarhakamaa.
Putee
Roudari
Roudari

Post by Putee »

Slipknottia olen kuunnellut jo aika kauan sillein suhkot usein. Se on sellasta musiikkia mitä jaksaa kuunnella raskaan koulupäivän jälkeen ja purkaa energiansa siihen. Ihan laadukasta musiikkiahan se on, mutta välillä tuntuu, että se on liian yksinkertaista ja tylsää. Itse omistan Iowan ja sen uusimman ei tuu nimeä mieleen. Slipknotin uusin levy on mielestäni huomattavasti parempi kuin mikään tähän mennessä ilmestyneistä, sentään on opittu soittamaan :) Se on ihan kuunneltava bändi.
IsoNalle
Vempare
Vempare

Post by IsoNalle »

condemned, eikös se SA-Int ole jonkin sortin lastentarha? :lol:
Viper
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Viper »

IsoNalle wrote:condemned, eikös se SA-Int ole jonkin sortin lastentarha? :lol:
Tavallaan. Kuten sotilaspastorimme sanoi: "Opitaan kaivamaan kuoppia ja konttaamaan". :lol:
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Slipknot on yhdessä asiassa voittamaton, edes Bodom ei voita sitä siinä, nimittäin paskuudessa. Mun mielestä ihan karmeaa sontaa jota lehmä pusertaa puoltuntia, eihän sitä kestä biisiä enempää, ja vitutuksee ei kyllä käy ku alkaa vaa vituttamaa enemmän niin paska musiikki.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Lord_Hypnos
Peräruiske
Peräruiske

Post by Lord_Hypnos »

Damned Children wrote:Slipknot on yhdessä asiassa voittamaton, edes Bodom ei voita sitä siinä, nimittäin paskuudessa. Mun mielestä ihan karmeaa sontaa jota lehmä pusertaa puoltuntia, eihän sitä kestä biisiä enempää, ja vitutuksee ei kyllä käy ku alkaa vaa vituttamaa enemmän niin paska musiikki.
Helppohan noin on sanoa, kun vallitseva/yleinen kanta täällä ei ole kovin Slipknot-myönteinen. Negatiivista palautetta tuommoisesta tulee täällä Neidossa varmasti vähemmän kuin jos heittäisit samantyylisiä "ajatuksia" vaikkapa Priestin tai muun suositumman yhtyeen topicciin, muttei se tee kommentistasi yhtään arvokkaampaa; noin provosoiva viesti ilman perusteluja on yhtä shittiä joka tapauksessa. Näin siis minun mielestäni.

Itse aiheeseen, Slipknot ei sytytä kyllä missään määrin. Pari kappaletta kuullut, eikä siinä sen erikoisempaa. Ei ole minun musiikkiani.
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

^Tuli kyllä sama mieleen noista heitoista tässä topicissa. Taidanpa mennä Deathin topiciin ja kirjoittaa, että bändin kaikki biisit on kurapaskaa potenssiin kolme. Näytetäänkö vihreää valoa myös siellä?
Terminator X
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Terminator X »

Ihan ok-kamaa oikeastaan. Ongelmana tosin se, että levyt tuntuu olevan aika epätasaisia. Löytyy muutama hyvä biisi ja sit vastapainona täysin mitäänsanomatonta kamaa. Livenä vähän ärsyttävää kohkausta se meininki, mutta kyllä tota sietää hyvin kuunnella, jos jossain sattuu soimaan.
WhiteWorm
Kisälli
Kisälli

Post by WhiteWorm »

Metallican lämppärinä Stadissa nähtynä ja ehkä noin 10 biisiä kuultuna. Joskus kirjastostakin lainasin Iowan, mutta ei kolahtanut silloin hirveästi eikä varmaan vieläkään kolahtaisi.
Soikoot taustalla, jos on soidakseen. En pane pahakseni. Ihan ok-tasoa siis.
Justice is lost
Justice is raped
Justice is gone
Damned Children
Hell Rat
Hell Rat

Post by Damned Children »

Mielepiteistä pitää kiistellä, jos joku suositumpi bändi olisi kurapaskaa niin minä kyllä menisin sinne topickiin sitä sanomaan, mutta tässähän oli se etten perustellut sitä millään miksi slipknot on kurapaskaa potenssiin kaksi. Eikä minulla mitään sen suurempia perusteluja ole se vain ei iske muhun yhtään ja siinä on vielä se että se on musiikillesesti mielestäni paskaa. Mennään nytten vaikka Bodomiin, onhan se sinäällään ihan ookoo musiikkia ja hyviä biisejä löytyy. Sen pilaa täysin ne koskettimet Laiho tai rrummut. Tällästä paskaa nyt tällä kertaa. Voisin yrittää ettiäkkin täältä jonkun topickin "suositusta" bändistä mistä en tykkää ja menen jauhamaan sinne tätä samaa perustelematonta paskaa.

EDIT: Nyttenhän tulee p*skaa niin että pursuaa korvista ulos. Onhan Slipknotilla ihan o.k biisejä ja hyviä riffejä, mutta jokin aina yleensä "pilaa" biisin ja tekee siitä huonomman + vokaaleistakaan en hirveästi perusta.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
Post Reply