Slipknot
Moderator: The Killer Krew
Slipknot
Onkos täällä muita Slipknot faneja? Siis omasta mielestä ehkä ainoa nu-metal bändi mitä jaksaa kuunnella. Omistan kaikki muut levy paitsi Made,Feed,Kill,Repeat ja Disasterpieces-DVD on myös omistuksessa
Mitä eroa on juutalaisella ja pitsalla? Pitsa ei huuda uunissa.

-
- Azazel
Slipknot ei ole minulle koskaan kunnolla kolahtanut, yhden live DVD:n ja pari biisiä per levy kuulleena. Joskus olen ollut hahmottavinani sieltä möykän seasta asiallistakin riffiä ja asenteellista, raskasta menoa, mutta kokonaisuus on aina jättänyt kyllä pahemman verran kylmäksi. Ei ole tuon tyylinen musiikki minun tavaraani, joskaan en kyllä ihmettele miksi niin moni ´knotista tykkää.
-
- Roudari
Mun mielestä tolla nimikkolätyllä on joitain ihan päteviä mättöpaloja, kuten (sic), Liberate, Eyeless,Surfacing ja Spit it Out. Joskus seiskalla tuli myös toi Iowa hommattua hyllyyn, kyllähän se sillon iski pieneen tietämättömään äpärään, sitten sitä tuli huomattua kuinka tekorankka levytys tuo onkaan, mieletön alamäki ensimmäisen ok-levyn jälkeen. Iowan jälkeinen materiaali on ollut vähän samanlaista tuubaa. Livenä bändin olen nähnyt Metallican ja Slayerin lämppäreinä ja mielestäni toimii parhaiten lavalla. Hyvin viihdyttävä akti.
I believe in nothing, least of all in the word of shit
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
So hide in your shroud of urine, because I can't take the smell of it
- Exodus- Shroud Of Urine -
Ei olekkaan tullut kuunneltua vähään aikaan, jotenkin on jäänyt. Joskus muutama vuosi sitten iski todella lujaa. Ja uskon, että edelleen jos laittaa levyn soimaan. Bändin vahvuusalueita ovat Corey Taylorin puhtaat vokaalit, Joey Jordisonin ilmiömäinen rumpalointi, uusimmalta levyltä löytyvät hitaammat biisit ja se energia, joka saavuttaa kliimaksinsa livetilanteessa. Kaksi kertaa olen retkueen nähnyt livenä ja aina se on toiminut aivan erinomaisesti; soitto ja show ovat tiukkoja ja ammattimaisia, mutta lavalla tapahtuva kaaos ja liike sotkevat pakkaa hienosti. Eivätkä bändin fanit todellakaan seiso tumput suorina keikkojen aikana, ehei. Slipknotin negatiivisia puolia ovat mm. tämä usein mainittu lähes naurettavuuksiin menevä uhoaminen, albumeiden pituudet ja hmm.. liian vähän hyödynnetyt perkussionistit.
Eli kyllä Slipknot lukeutuu listoillani sinne hyvien bändien joukkoon. Se iski minuun oikealla hetkellä, mikäli bändi nyt minulle esiteltäisiin, todenäköisesti teilaisin sen täydeltä laidalta, kuten suurimman osan muistakin uuden aallon jenkkibändeistä. Toisaalta, Slipknot erottuu niistäkin jo pelkällä asenteellaan ja konseptillaan; kaikki ei ole kuitenkaan niin haudan vakavaa ja pieni teatterimeininki kuuluu asiaan. Ja olen edelleen sitä mieltä, että Slipknottia tuskin luettaisiin nu-metal genreen, mikäli he eivät olisi ponnahtaneet ylös juuri samaan aikaan kaiken maailmaan Limp Bizkittien, Linkin Parkkien ja Papa Roachien kanssa. Alternative metallia pikemminkin.
Äänestysvaihtoehdoista puuttuu Vol.3, joka varmaankin saisi parhaan albumin tittelin minulta. Mutta nyt ääni menee debyytille.
Eli kyllä Slipknot lukeutuu listoillani sinne hyvien bändien joukkoon. Se iski minuun oikealla hetkellä, mikäli bändi nyt minulle esiteltäisiin, todenäköisesti teilaisin sen täydeltä laidalta, kuten suurimman osan muistakin uuden aallon jenkkibändeistä. Toisaalta, Slipknot erottuu niistäkin jo pelkällä asenteellaan ja konseptillaan; kaikki ei ole kuitenkaan niin haudan vakavaa ja pieni teatterimeininki kuuluu asiaan. Ja olen edelleen sitä mieltä, että Slipknottia tuskin luettaisiin nu-metal genreen, mikäli he eivät olisi ponnahtaneet ylös juuri samaan aikaan kaiken maailmaan Limp Bizkittien, Linkin Parkkien ja Papa Roachien kanssa. Alternative metallia pikemminkin.
Äänestysvaihtoehdoista puuttuu Vol.3, joka varmaankin saisi parhaan albumin tittelin minulta. Mutta nyt ääni menee debyytille.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Missä Vol 3? Paras Slipknot-lätty.
Itse tulee aina silloin tällöin kuunneltua. Vaikka muut suosikkiyhtyeet ovat 70- tai 80-luvuilta, niin tässä on jotain, mistä pidän. Tietyssä mielentilassa hyvää musaa. Ei läheskään aina jaksa mutta, silloin tällöin.
Itse tulee aina silloin tällöin kuunneltua. Vaikka muut suosikkiyhtyeet ovat 70- tai 80-luvuilta, niin tässä on jotain, mistä pidän. Tietyssä mielentilassa hyvää musaa. Ei läheskään aina jaksa mutta, silloin tällöin.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Vempare
Slipknottia olen kuunnellut jo aika kauan sillein suhkot usein. Se on sellasta musiikkia mitä jaksaa kuunnella raskaan koulupäivän jälkeen ja purkaa energiansa siihen. Ihan laadukasta musiikkiahan se on, mutta välillä tuntuu, että se on liian yksinkertaista ja tylsää. Itse omistan Iowan ja sen uusimman ei tuu nimeä mieleen. Slipknotin uusin levy on mielestäni huomattavasti parempi kuin mikään tähän mennessä ilmestyneistä, sentään on opittu soittamaan
Se on ihan kuunneltava bändi.

-
- Hell Rat
Slipknot on yhdessä asiassa voittamaton, edes Bodom ei voita sitä siinä, nimittäin paskuudessa. Mun mielestä ihan karmeaa sontaa jota lehmä pusertaa puoltuntia, eihän sitä kestä biisiä enempää, ja vitutuksee ei kyllä käy ku alkaa vaa vituttamaa enemmän niin paska musiikki.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."
-
- Peräruiske
Helppohan noin on sanoa, kun vallitseva/yleinen kanta täällä ei ole kovin Slipknot-myönteinen. Negatiivista palautetta tuommoisesta tulee täällä Neidossa varmasti vähemmän kuin jos heittäisit samantyylisiä "ajatuksia" vaikkapa Priestin tai muun suositumman yhtyeen topicciin, muttei se tee kommentistasi yhtään arvokkaampaa; noin provosoiva viesti ilman perusteluja on yhtä shittiä joka tapauksessa. Näin siis minun mielestäni.Damned Children wrote:Slipknot on yhdessä asiassa voittamaton, edes Bodom ei voita sitä siinä, nimittäin paskuudessa. Mun mielestä ihan karmeaa sontaa jota lehmä pusertaa puoltuntia, eihän sitä kestä biisiä enempää, ja vitutuksee ei kyllä käy ku alkaa vaa vituttamaa enemmän niin paska musiikki.
Itse aiheeseen, Slipknot ei sytytä kyllä missään määrin. Pari kappaletta kuullut, eikä siinä sen erikoisempaa. Ei ole minun musiikkiani.
"Heavy Metal is nothing without Iron Maiden and a metal fan who fails to acknowledge Maiden as king of its genre is probably not worth his weight in leather."
-
- Taka-ampuja
Metallican lämppärinä Stadissa nähtynä ja ehkä noin 10 biisiä kuultuna. Joskus kirjastostakin lainasin Iowan, mutta ei kolahtanut silloin hirveästi eikä varmaan vieläkään kolahtaisi.
Soikoot taustalla, jos on soidakseen. En pane pahakseni. Ihan ok-tasoa siis.
Soikoot taustalla, jos on soidakseen. En pane pahakseni. Ihan ok-tasoa siis.
Justice is lost
Justice is raped
Justice is gone
Justice is raped
Justice is gone
-
- Hell Rat
Mielepiteistä pitää kiistellä, jos joku suositumpi bändi olisi kurapaskaa niin minä kyllä menisin sinne topickiin sitä sanomaan, mutta tässähän oli se etten perustellut sitä millään miksi slipknot on kurapaskaa potenssiin kaksi. Eikä minulla mitään sen suurempia perusteluja ole se vain ei iske muhun yhtään ja siinä on vielä se että se on musiikillesesti mielestäni paskaa. Mennään nytten vaikka Bodomiin, onhan se sinäällään ihan ookoo musiikkia ja hyviä biisejä löytyy. Sen pilaa täysin ne koskettimet Laiho tai rrummut. Tällästä paskaa nyt tällä kertaa. Voisin yrittää ettiäkkin täältä jonkun topickin "suositusta" bändistä mistä en tykkää ja menen jauhamaan sinne tätä samaa perustelematonta paskaa.
EDIT: Nyttenhän tulee p*skaa niin että pursuaa korvista ulos. Onhan Slipknotilla ihan o.k biisejä ja hyviä riffejä, mutta jokin aina yleensä "pilaa" biisin ja tekee siitä huonomman + vokaaleistakaan en hirveästi perusta.
EDIT: Nyttenhän tulee p*skaa niin että pursuaa korvista ulos. Onhan Slipknotilla ihan o.k biisejä ja hyviä riffejä, mutta jokin aina yleensä "pilaa" biisin ja tekee siitä huonomman + vokaaleistakaan en hirveästi perusta.
"This is Iron Maiden, and the beast is back! I feel from the outset we all clicked on this one."