Glenn Hughes / BLACK COUNTRY COMMUNION
Moderator: The Killer Krew
Glenn Hughes / BLACK COUNTRY COMMUNION
Mitäs mieltä porukka on kultakurkusta nimeltä Glenn Hughes.
Herrahan on ehkä useimmille tuttu, nimenomaan Deep Purplen ajastaan jolloin syntyi monta timantin kovaa kipaletta.Glenn oli mukana näillä levyillä poppoossa...
Deep Purple - Burn (1974)
Deep Purple - Live In London (1974)
Deep Purple - Stormbringer (1974)
Deep Purple - Made In Europe (1975)
Deep Purple - Come Taste The Band (1975)
Deep Purple - Last Concert In Japan (1976)
Noista minulle rakkain levy taitaa olla tuo Burn, joka on silkkaa murhaa alusta loppuun.Purplea ennen herra lauloi Trapeze, nimisessä bändissä.Itse en ole tuon pumpun levyjä pahemmin kuullut, joten jos jollain on suosituksia,niin mielellään kuulisin.
Purplen jälkeen hän lauloi yhdellä Black Sabbathin levyllä,mikä tosin piti tulla ulos Tony Iommin soolona ,mutta levyyhtiön painostuksesta se tuli tuon Sabbathin nimityksen alla.Levyn nimi oli Seventh Star ja syntyi maailmaan vuonna 1986.Tuolloin Glenn oli pahasti koukussa huumeisiin ja alkoholiin ja muutenkin huonossa jamassa.
Tuo yhteistyö onneksi korjattiin kun ulos tuli levy, Tony featuring Glenn Hughes: Dep Sessions 96. Tuohan oli siis äänitetty jo 1996 mutta julkaistiin vasta vuosien jälkeen jolloin levy oli vuotanut jo nettiin.
Vuonn 2005 tuli herroilta toinen levy joka kantoi nimeä Fused ja tuo on mielestäni erittäin hyvä ja ehjä kokonaisuus,johon selvästi panostettu enemmän kuin tuohon Dep-levyyn.
Allekirjoittaneelle kuitenkin ehkä kaikkein lähimpänä herran tuotannosta ovat hänen soololevyt ,joita on jo kerääntynyt komea lista..
Play Me Out (1977)
L.A. Blues Authority Volume II: Glenn Hughes - Blues (1992)
From Now On... (1994)
Burning Japan Live (1994)
Feel (1995)
Addiction (1996)
The Way It Is (1999)
Return Of Crystal Karma (2000)
Building the Machine (2001)
Songs In The Key Of Rock (2003)
Soulfully Live in the City of Angels (2004)
Soul Mover (2005)
Music for the divine (2006)
Aivan loistavaa ja monipuolista musisointia kuorrutettuna yhdellä maailman parhaimmalla lauluäänellä.Juuri katselen Glennin dvd:tä nimeltä: Soulfully live in the city of angels,joka on kuvattu hienossa pienessä intiimissä paikassa ja tunnelma on käsin kosketeltava.Rummuissa on Red hot chili peppersin Chad Smith ,joten homma pysyy loistavati kasassa.Uutta levyä ovat parhaillan tekemässä!
Tulipas taas tekstiä,joten nyt siirrän puheenvuoron muille.
http://www.glennhughes.com/
Herrahan on ehkä useimmille tuttu, nimenomaan Deep Purplen ajastaan jolloin syntyi monta timantin kovaa kipaletta.Glenn oli mukana näillä levyillä poppoossa...
Deep Purple - Burn (1974)
Deep Purple - Live In London (1974)
Deep Purple - Stormbringer (1974)
Deep Purple - Made In Europe (1975)
Deep Purple - Come Taste The Band (1975)
Deep Purple - Last Concert In Japan (1976)
Noista minulle rakkain levy taitaa olla tuo Burn, joka on silkkaa murhaa alusta loppuun.Purplea ennen herra lauloi Trapeze, nimisessä bändissä.Itse en ole tuon pumpun levyjä pahemmin kuullut, joten jos jollain on suosituksia,niin mielellään kuulisin.
Purplen jälkeen hän lauloi yhdellä Black Sabbathin levyllä,mikä tosin piti tulla ulos Tony Iommin soolona ,mutta levyyhtiön painostuksesta se tuli tuon Sabbathin nimityksen alla.Levyn nimi oli Seventh Star ja syntyi maailmaan vuonna 1986.Tuolloin Glenn oli pahasti koukussa huumeisiin ja alkoholiin ja muutenkin huonossa jamassa.
Tuo yhteistyö onneksi korjattiin kun ulos tuli levy, Tony featuring Glenn Hughes: Dep Sessions 96. Tuohan oli siis äänitetty jo 1996 mutta julkaistiin vasta vuosien jälkeen jolloin levy oli vuotanut jo nettiin.
Vuonn 2005 tuli herroilta toinen levy joka kantoi nimeä Fused ja tuo on mielestäni erittäin hyvä ja ehjä kokonaisuus,johon selvästi panostettu enemmän kuin tuohon Dep-levyyn.
Allekirjoittaneelle kuitenkin ehkä kaikkein lähimpänä herran tuotannosta ovat hänen soololevyt ,joita on jo kerääntynyt komea lista..
Play Me Out (1977)
L.A. Blues Authority Volume II: Glenn Hughes - Blues (1992)
From Now On... (1994)
Burning Japan Live (1994)
Feel (1995)
Addiction (1996)
The Way It Is (1999)
Return Of Crystal Karma (2000)
Building the Machine (2001)
Songs In The Key Of Rock (2003)
Soulfully Live in the City of Angels (2004)
Soul Mover (2005)
Music for the divine (2006)
Aivan loistavaa ja monipuolista musisointia kuorrutettuna yhdellä maailman parhaimmalla lauluäänellä.Juuri katselen Glennin dvd:tä nimeltä: Soulfully live in the city of angels,joka on kuvattu hienossa pienessä intiimissä paikassa ja tunnelma on käsin kosketeltava.Rummuissa on Red hot chili peppersin Chad Smith ,joten homma pysyy loistavati kasassa.Uutta levyä ovat parhaillan tekemässä!
Tulipas taas tekstiä,joten nyt siirrän puheenvuoron muille.
http://www.glennhughes.com/
Last edited by scorpions on Tue Sep 04, 2012 15:21, edited 3 times in total.
-
- Sateentekijä
Kyllähän Glenn on tekijämiehiä, ilman muuta. Taisi olla vähän turhankin hyvä vokalisti jo Purple-aikoina - ainakin Coverdalen mielestä.
En ole pahemmin tutustunut miehen soolotuotantoon, mutta Purple -aika on tietty tuttua.
Hughes Turner Project -levyt mulla kuitenkin on, oletko tutustunut niihin? Aikas hyvää matskua, ainakin John Sykes vierailee toisella levyllä, mikä on aina plussaa!!

En ole pahemmin tutustunut miehen soolotuotantoon, mutta Purple -aika on tietty tuttua.
Hughes Turner Project -levyt mulla kuitenkin on, oletko tutustunut niihin? Aikas hyvää matskua, ainakin John Sykes vierailee toisella levyllä, mikä on aina plussaa!!
Täytyy myöntää, että noita en ole vielä valitettavasti kuullut.Hankinta listalla ovat kyllä.Eikös nuo herrat käyneet suomessakin jokunen vuosi sitten,niin muistelisin.Myös turner on kyllä ässä laulaja,joten tuskinpa nuo heidän levyt voi kovasti ohi potkaista
Kummasta muuten kannattaa aloittaa, noista levyistä?

Kummasta muuten kannattaa aloittaa, noista levyistä?
-
- Sateentekijä
Jaa-a, aika tasavahvoja ne ovat molemmat. Ekalla vierailee Sykes & Gilbert, kakkosella Vai & mainitsemasi Chad Smith.
Itelle toi ykköslevy on kolahtanut tähän mennessä enemmän. Melkein ehdottaisin, että jos satut levyihin törmäämään, niin kerää parempaan talteen. Itse en ole niitä enää pahemmin liikkeissä nähnyt pyörimässä, taisi niistä toinen jo vissiin haihtua cdoninkin valikoimista.
Tällaisissa levyissä painokset taitavat olla aika pieniä ja harvalukuisia, jollei sitten ihan älytöntä hittiä niistä satu löytymään.
Itelle toi ykköslevy on kolahtanut tähän mennessä enemmän. Melkein ehdottaisin, että jos satut levyihin törmäämään, niin kerää parempaan talteen. Itse en ole niitä enää pahemmin liikkeissä nähnyt pyörimässä, taisi niistä toinen jo vissiin haihtua cdoninkin valikoimista.
Tällaisissa levyissä painokset taitavat olla aika pieniä ja harvalukuisia, jollei sitten ihan älytöntä hittiä niistä satu löytymään.

-
- Vempare
Noihin Purplen viimeisiin aikoihin, voisin kommentoida sen verran että Lord oli täysin kypsynyt Blackmoren lähdettyä, tuon Hughes Coverdale kaksikon kilpakiljuntaan keikoilla.
Varsinkin kun Hughes, sai sitä lisä virtaa loputtomiin heroiinista.
Speedillä pilattu mies oli aikoinaan, mutta lauluääntä ei voi moittia.
Varsinkin kun Hughes, sai sitä lisä virtaa loputtomiin heroiinista.
Speedillä pilattu mies oli aikoinaan, mutta lauluääntä ei voi moittia.
Mr. Crowley, they don't know what you said.
En hirveästi ole Hughesia kuullut, mutta se Seventh Star-lätty löytyy hyllystä. Ihan mieletön levy! Siinä Glenn laulaa ihan loistavasti. Loistavia kappaleita.
Burn- ja Stormbringerin olen Purplelta kuullut ja niissä mitä hän äänessä on, hän hoitaa tonttinsa hyvin. Kyllä tuo Burn ainakin on huippumateriaalia pullollaan.
Burn- ja Stormbringerin olen Purplelta kuullut ja niissä mitä hän äänessä on, hän hoitaa tonttinsa hyvin. Kyllä tuo Burn ainakin on huippumateriaalia pullollaan.
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
Onkohan kukaan tutustunut tämmöiseen projektiin,juuri löysin täältä netin ihmemaailmasta.Uusi levykin on tulossa tässä kuussa,mielenkiintoista.
http://www.psof.fi/psof/levyarv/levymu18.html

-
- Kisälli
^Tosta en oo koskaan kuullu, ihan mielenkiintoisen kuuloinen projekti kyllä.
Mun on pitäny hommata Hughes & Turner Projectia jonkun kuus vuotta (varsinkin kun on toi JLT maailman toisiks paras laulaja näin mun mielestä), mut en vaan oo löytäny mistään kovin halvalla. Burn ja Stormbringer on molemmat kovia levyjä, ja Seventh Starilta ja Rainbow'n Down to Earthiltakin oon kuullu parit biisit ja kyllä Hughes vaan hyvin vetää, surkeesti tarvis noita kaikkia hankkia. Harmitti, kun en Hughesin ja JLT:n keikkaa sillon pari vuotta sit lähteny tsiigaan, siellä tuli monet hyvät Rainbow- ja muut legendat vedettyä.
Mun on pitäny hommata Hughes & Turner Projectia jonkun kuus vuotta (varsinkin kun on toi JLT maailman toisiks paras laulaja näin mun mielestä), mut en vaan oo löytäny mistään kovin halvalla. Burn ja Stormbringer on molemmat kovia levyjä, ja Seventh Starilta ja Rainbow'n Down to Earthiltakin oon kuullu parit biisit ja kyllä Hughes vaan hyvin vetää, surkeesti tarvis noita kaikkia hankkia. Harmitti, kun en Hughesin ja JLT:n keikkaa sillon pari vuotta sit lähteny tsiigaan, siellä tuli monet hyvät Rainbow- ja muut legendat vedettyä.

"'What ho', said the thing with three bonces, 'do not meddle with things you do not understand!'" Nicko McBrain
-
- Kärpästen Herra
En ole kuullut, mutta jo kaikki on saatava, missa Cozy Powel paukuttaa rumpujascorpions wrote:Onkohan kukaan tutustunut tämmöiseen projektiin,juuri löysin täältä netin ihmemaailmasta.Uusi levykin on tulossa tässä kuussa,mielenkiintoista.![]()
Kiitos vinkistä
Into Iron Maiden Since 1983
Jummalauta että on loistava tämä uusin IOMMI levy,missä vokaaleissa siis herra Hughes.Silkkaa parhautta, hankkikaa ihmiset tämä levy jos pidätte kunnon hevistä ja uskomattoman sielukkaasta laulannasta.Kehuinkohan nyt ihan tarpeeksi?
Oon vaan niin fiiliksissä,kun tätä tykitän.
http://eil.com/newGallery/Tony-Iommi-Fused-328184.jpg
http://www.iommi.com/images/Iommi%20Hug ... %20big.jpg
Kyllä on Hughes "hiukan" muuttunut, sitten Seventh starin aikaisesta pöhötyksestä.
http://www.zzzptm.com/dplist/hughesiommi.jpg

Kyllä on Hughes "hiukan" muuttunut, sitten Seventh starin aikaisesta pöhötyksestä.
Noniin pikkuhiljaa Glennkin on taas aktivoitumassa uuden albumin kera. Saas nähdä onko yhtä tiukkaa kamaa kuin edellinen, no joka tapauksessa luvassa yhtä parhaista rockäänistä ja onhan siellä taas red hot chili peppereitä kahden verran joten rytmipuolikin on kunnossa.
MUSIC FOR THE DIVINE
Julkaisu:
9.6. 2006 - Europe
1. The Valiant Denial
2. Steppin' On
3. Monkey Man
4. This House
5. You Got Soul
6. Frail
7. Black Light
8. Nights in White Satin
9. Too High
10. This is How I Feel
11. The Divine
Musicians:
Glenn Hughes (Vocals, Bass Guitar)
J. J. Marsh (Guitar)
Chad Smith (Drums)
John Frusciante (Guitar)
Mark Kilian (Keyboards, String arrangements)
Tässä linkki juuri avattuun myspaceen.
http://www.myspace.com/glennhughesonline
MUSIC FOR THE DIVINE
Julkaisu:
9.6. 2006 - Europe
1. The Valiant Denial
2. Steppin' On
3. Monkey Man
4. This House
5. You Got Soul
6. Frail
7. Black Light
8. Nights in White Satin
9. Too High
10. This is How I Feel
11. The Divine
Musicians:
Glenn Hughes (Vocals, Bass Guitar)
J. J. Marsh (Guitar)
Chad Smith (Drums)
John Frusciante (Guitar)
Mark Kilian (Keyboards, String arrangements)
Tässä linkki juuri avattuun myspaceen.
http://www.myspace.com/glennhughesonline
CharlotteTheHarlot wrote:..ja Seventh Starilta ja Rainbow'n Down to Earthiltakin oon kuullu parit biisit ja kyllä Hughes vaan hyvin vetää, surkeesti tarvis noita kaikkia hankkia.

Ei saa Graham-setää unohtaa, ei..
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Kärpästen Herra
noista kummastakaan kuvasta on vaikee löytää sitä hymisevää ja myös laulavaa bassistia California Jamin kunkkua vuodelta 1974scorpions wrote:Jummalauta että on loistava tämä uusin IOMMI levy,missä vokaaleissa siis herra Hughes.Silkkaa parhautta, hankkikaa ihmiset tämä levy jos pidätte kunnon hevistä ja uskomattoman sielukkaasta laulannasta.Kehuinkohan nyt ihan tarpeeksi?![]()

anyhow... kyll Glennin matskua ja lauluu olen diggailut, mutta yhtään (muuta kuin purplee) ei himasta löydy
Uusi Glenn Hughes haastattelu mp3 muodossa löytyy...
http://www.abc.net.au/ra/podcast/breakf ... 060516.mp3
http://www.abc.net.au/ra/podcast/breakf ... 060516.mp3
-
- Taka-ampuja
Glena ja Phenomena
Lueskelin tässä näitä vanhoja topicceja ja ajattelin vastata kysymyksiin. Tokihan PHENOMENA on ainakin minulle, vanhalle miehelle, tuttu juttu. Nuo kaksi ensimmäistä levyä ovat tosi hyviä.
PHENOMENA:
Bass: Neil Murray
Guitars : Mel Galley
Keyboards : Richard Bailey, Don Airey
Drums : Cozy Powell, Ted McKenna
Vocals : Glenn Hughes
PHENOMENA II - DREAM RUNNER
Bass : Neil Murray
Drums: Michael Sturgis, Tosihiro Niimi ,
Guitars: Mel Galley, Scott Gorham, Kyoji Yamamoto
Keyboards/Sampling: Leif Johanssen
Vocals: Glenn Hughes Ray Gillen, John Wetton, Max Bacon
Tuo kolmas levy PHENOMENA - INNERVISION ei oikein aikanaan kolahtanut ainakaan minulle.
Nyt on sitten tullut 4. levy PHENOMENA - PSYCHO fANTASY, jossa on edelleen mukana nimimiehistä Mel Galley, J.J. Marsh kitaroissa ja vokaaleissa Glenn Hughes, Tony Martin ja Keith Murrell muiden muassa. Glena vetää uudella levyllä kolme biisiä ja Tony Martin kaksi.
Lisää infoa PHENOMENA-projektista http://www.phenomenamusic.co.uk/page1.htm
Ja Glennhän on todella loistava solisti, kaikki muut paitsi se joululevy löytyy omasta levyhyllystäni. Kun Glenn oli edellisen kerran Suomessa Nosturissa onnistuin tapaaman hänet ja mies on todella otettu siitä, että hänellä on Suomessa niinkin paljon faneja.
Ja pienenä kommenttina vielä tuohon HTP-projektiin, tai ainakin niiden kahteen keikkaan täällä Suomessa. Kylläähän me saataisiin tänne omakin vastaavan tason laulajakaksikko niin ääneltään kuin lähestulkoon olemukseltaan. Laitetaan Veeti Kallio ja Danny kimppaan laulamaan. Arvaatte varmaankin kumpi on Glenn ja kumpi Joe Lynn. Jälkimmäisellä keikalla kun olimme aivan miksauspöydän takana katsomassa, piti miksaajan joka kerta kun Joen piti vetää vähänkään pitenpi veto helpata mikkiin oikein kunnolla. Kaveria nauratti, kun keikan jälkeen kiittelin häntä "You got the SECOND best vocals tonight, and I think You guess who I rate as number 1"
PHENOMENA:
Bass: Neil Murray
Guitars : Mel Galley
Keyboards : Richard Bailey, Don Airey
Drums : Cozy Powell, Ted McKenna
Vocals : Glenn Hughes
PHENOMENA II - DREAM RUNNER
Bass : Neil Murray
Drums: Michael Sturgis, Tosihiro Niimi ,
Guitars: Mel Galley, Scott Gorham, Kyoji Yamamoto
Keyboards/Sampling: Leif Johanssen
Vocals: Glenn Hughes Ray Gillen, John Wetton, Max Bacon
Tuo kolmas levy PHENOMENA - INNERVISION ei oikein aikanaan kolahtanut ainakaan minulle.
Nyt on sitten tullut 4. levy PHENOMENA - PSYCHO fANTASY, jossa on edelleen mukana nimimiehistä Mel Galley, J.J. Marsh kitaroissa ja vokaaleissa Glenn Hughes, Tony Martin ja Keith Murrell muiden muassa. Glena vetää uudella levyllä kolme biisiä ja Tony Martin kaksi.
Lisää infoa PHENOMENA-projektista http://www.phenomenamusic.co.uk/page1.htm
Ja Glennhän on todella loistava solisti, kaikki muut paitsi se joululevy löytyy omasta levyhyllystäni. Kun Glenn oli edellisen kerran Suomessa Nosturissa onnistuin tapaaman hänet ja mies on todella otettu siitä, että hänellä on Suomessa niinkin paljon faneja.
Ja pienenä kommenttina vielä tuohon HTP-projektiin, tai ainakin niiden kahteen keikkaan täällä Suomessa. Kylläähän me saataisiin tänne omakin vastaavan tason laulajakaksikko niin ääneltään kuin lähestulkoon olemukseltaan. Laitetaan Veeti Kallio ja Danny kimppaan laulamaan. Arvaatte varmaankin kumpi on Glenn ja kumpi Joe Lynn. Jälkimmäisellä keikalla kun olimme aivan miksauspöydän takana katsomassa, piti miksaajan joka kerta kun Joen piti vetää vähänkään pitenpi veto helpata mikkiin oikein kunnolla. Kaveria nauratti, kun keikan jälkeen kiittelin häntä "You got the SECOND best vocals tonight, and I think You guess who I rate as number 1"
-
- Taka-ampuja
Finnish Eddie wrote:Muuten tuo Phenomenan Psycho Fantasy on aikas loistava levy kaikin puolin.
Ei todellakaan, mukana vielä loistava Ray Gillen. Olivat Ray ja Glenn vieläpä keskenään hyviä kavereita vaikka Gillen Sabbathissa Hughesin korvasikin. Ray kuoli sittemmin AIDS:iin ja Glenn järjesti hänen muistokonserttinsa.Finnish Eddie wrote:Eikä ne vanhemmatkaan hullumpia olleet.
Saisi tuo Mr.Hughes hinata orkkansa Suomeen niin pääsisi katsomaan. Mies tekee loistavaa soolomatskua ja hänen aikansa Purple-klassikot (Burn,Stormbringer,You Keep On Moving.....) ovat rautaa!
Tsekatkaa Burning Japan Live, en tiedä onko Glenniltä kovempia live lättyjä mutta se on minusta hyvä. Puikoissa on Europe-hemmojakin. BURRRN!
Tsekatkaa Burning Japan Live, en tiedä onko Glenniltä kovempia live lättyjä mutta se on minusta hyvä. Puikoissa on Europe-hemmojakin. BURRRN!
1986,1990,92,93,95,96,98,99,2000,03x2,05x2,06x2,08x2,2010,11x2,13,16x2,17x2 + Lontoo 27-28...
Saattaapa Iso Glenn Suomeen tullakin, tosin edellinen kerta ei ollut mikään yleisömenestys. Uusi levykin on aika jäätävä, mutta vanhoja hittejä siellä keikalla kuitenkin veivataan, mikä sopii kyllä minulle, varsinkin jos kuullaan taas The Seventh Star!mika wrote:Saisi tuo Mr.Hughes hinata orkkansa Suomeen niin pääsisi katsomaan. Mies tekee loistavaa soolomatskua
Paljonkos muuten tuolla viimeisellä Glenn keikalla oli populaa?Relic wrote:Saattaapa Iso Glenn Suomeen tullakin, tosin edellinen kerta ei ollut mikään yleisömenestys. Uusi levykin on aika jäätävä, mutta vanhoja hittejä siellä keikalla kuitenkin veivataan, mikä sopii kyllä minulle, varsinkin jos kuullaan taas The Seventh Star!
Täytyy sanoa että jos herra vielä Suomeen eksyy, niin sitä ei missata, ei sitten millään. Perkule en ole vieläkään hommannut tuota uusinta Glenppaa, onkos moni jo kuullut??Jos, niin millaista on taso?
Muutamia arvosteluja olen lukenut, ja aika negatiivista ovat ainakin ne olleet..
-
- Kärpästen Herra
Kyllähän ihmeellinen laulava bassisti kuuluu siihen idoli-ryhmään, joka on kerran elämässä nähtävä.... edelleen siis multa näkemättä.mika wrote:Saisi tuo Mr.Hughes hinata orkkansa Suomeen niin pääsisi katsomaan. Mies tekee loistavaa soolomatskua ja hänen aikansa Purple-klassikot (Burn,Stormbringer,You Keep On Moving.....) ovat rautaa!
Perkule jokohan nyt vihdoin näkisi tämän legendan...
GLENN HUGHES - Full And Confirmed 2006 European Tour Schedule Revealed
Editors of Coast To Coast: The GLENN HUGHES Fanzine have issued the following:
"Hi everyone,
The full and confirmed Music For The Divine European Tour 2006 schedule is now completed.
You can find all the dates below. There is a possibility that some further dates might be added towards the end of the current schedule, and should those come about, we'll certainly let you know."
Tour dates include:
November
10 - Virgin Oil Company - Helsinki, Finland
www.bravewords.com
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikäköhän mesta tuo ^on?
GLENN HUGHES - Full And Confirmed 2006 European Tour Schedule Revealed
Editors of Coast To Coast: The GLENN HUGHES Fanzine have issued the following:
"Hi everyone,
The full and confirmed Music For The Divine European Tour 2006 schedule is now completed.
You can find all the dates below. There is a possibility that some further dates might be added towards the end of the current schedule, and should those come about, we'll certainly let you know."
Tour dates include:
November
10 - Virgin Oil Company - Helsinki, Finland
www.bravewords.com
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mikäköhän mesta tuo ^on?