King Diamond

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

journeyman wrote:Kuhan nyt Kingillä olis mitään vakavampaa juttua äänensä kanssa,että saataisiin puppet masterille vielä yhtä hieno jatke.
Onko King diamond käynyt kertaakaan suomessa?
Uuden King Diamond levyn pitäisi ilmestyä ainakin huhupuheiden mukaan tämän vuoden puolella ja Euroopan kiertuekin pääsee hyvällä onnella alkamaan jo loppuvuodesta. Toivotaan todellakin, että ääni palautuu entiselleen ja Pohjois-Amerikan kiertue pystytään vetämään vielä kunniakkaasti läpi. Loistava settilista Kingillä ollut muuten tuolla jenkeissä, tosin aika lyhyt. Suomessa King vieraili muistikuvieni mukaan viimeksi vuonna 2001 (olen jostain lukenut). Itse en ole KD:ta livenä pystynyt todistamaan, koska olen niin uusi fani, 2003 vuodesta lähtien olen Diamondia fanittanut. Muista Suomen keikoista ei ole tarkempaa tietoa, paitsi että tiedän niitä olleen. Myös Kingin toinen bändi Mercyful Fate on ainakin joskus Suomessa esiintynyt, koska itseltäni löytyy koneelta '97 vuoden biisejä Tavastialta.

Orlandossa 15.4 King Diamondin setti oli näyttänyt tällaiselta:
1. Funeral
2. Arrival
3. A Mansion in Darkness
4. The Family Ghost
5. Black Horsemen
6. Intro - Spirits
7. Sorry Dear
8. Come To The Sabbath
9. Eye Of The Witch
10. Sleepless Nights
11. Blood To Walk
12. So Sad
13. Welcome Home
14. Halloween
15. Evil
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

^Mielenkiintoinen lista ja Arrivalkin, jota ei löydy uudelta liveltä, on päässyt mukaan. 8)
journeyman
Hell Rat
Hell Rat

Post by journeyman »

Spiritsin tai sorry dearin tilalle From the other side ja So sadin tilalle puppet master ja magic mukaan settiin,sit on täydellinen :wink:
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Tästä Kingin settilistasta paistoi silmään että eikö se tuota No Presents For Christmasia veä enää ollenkaa. Joitaki biisejä vois kyllä vaihtaa...

Tässä nyt joitaki mitä ois kiva kuulla:

Magic
Salem
LOA House
Lucy Forever
I Am
From The Otherside
The Curse
The Trial
"Amon" Belongs To "Them"
A Broken Spell

... ja tätä listaa vois jatkaa ja jatkaa...
"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Setin lyhyys saattoi johtua siitäkin, että jos Kingin kurkussa oli jo kyseisellä Orlandon keikalla jotain hämminkiä ja päätti vähän lyhentää settiä tämän takia. No Presents For The Christmas on kuitenkin lähes aina vedetty livenä, joten itseänikin hieman ihmetyttää sen yhtäkkinen poisjättäminen. Muutaman biisin kun tuohon settilistaan saisi lisää, niin olisi aika lähellä täydellisyyttä.

Mieluiten itse kuulisin livenä jotain myös levyiltä Spider's Lullabye-Graveyard-Voodoo-House Of God. Kaikki neljä hienoja levyjä, joten ainakin Abigail II:sen biisien tilalla voisi kokeilla joitain ko. levyjen biisejäkin. Tietenkin uudelta Puppet Masterilta myös Magic ja Darkness voisivat olla varsinaisia jokerikortteja, jo varsin vakiintuneeseen KD settilistaan.

Mielenkiintoinen toivomuslista Black Adder, hienoa huomata että joku muukin tykkää biisistä I AM! Listaanpa minäkin muutamia vähemmän soitettuja King Diamond biisejä, jotka haluaisin kuulla/nähdä livenä:
Dressed In White
The Lake
Omens
Twilight Symphony
Behind These Walls
The Poltergeist
From The Other Side
I Am
Black Hill Sanitarium
"LOA" House
One Down Two To Go
This Place Is Terrible
Black Devil
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Hammer wrote:Mielenkiintoinen toivomuslista Black Adder, hienoa huomata että joku muukin tykkää biisistä I AM!
Tuo I Am oli eka Kingiltä kuulemani biisi joskus 13-vuotiaana *hyräilee mielessään: die die die...*. Hammer kyllähän tuo lista kelpais mullekki. Kyllä Kingiltä löytyy näitä vähemmän livenä soitettuja biisejä kun esimerkiksi The Eye levyn tiimoilta ei keikkaa ollut. Loppupeleissä on kuitenkin aika sama minkälainen settilista on, sillä takuuvarmasti KD:n keikka on elämys. Ainakin tänään ostamanni Deadly Lullabyesin perusteella.
Rock On!
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Black_Adder wrote:Loppupeleissä on kuitenkin aika sama minkälainen settilista on, sillä takuuvarmasti KD:n keikka on elämys. Ainakin tänään ostamanni Deadly Lullabyesin perusteella.
Rock On!
Aivan. King Diamond on tehnyt kuitenkin niin paljon erinomaisia biisejä ja heikkoja lenkkejä koko tuotannosta löytyy minun makuuni varsin vähän. Abigail II:lta niitä tylsiä vetoja kyllä löytyy vähän enemmänkin. Deadly Lullabyes on loistava todiste, kuinka live-levy voi kuulostaa hyvältä vaikka siinä ei olisikaan ihan se paras mahdollinen settilista. Hyvä settihän tuolla livellä toki on, mutta myös hiukan heikompiakin vetoja on mahtunut mukaan muutamia ja nuo Abigail II:sen intro ja outro ovat varsin turhaa kamaa. Toisaalta jopa studio-levyllä varsin mitäänsanomaton Mansion In Sorrow on livenä yllättävän toimiva hevibiisi. Eli itse antaisin Deadly Lullabyes livelle arvosanaksi 9,5/10.

Pitääkin muuten kuunnella kohta pitkästä aikaa tuo I Am, joka on aina ollut suosikkibiisini The Graveyardilta.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Kuvia King Diamondin Springfieldin keikalta 22.4.2005.
http://jaxxroxx.com/Show%20Pages/show04 ... iamond.htm

Tuolla sivustolla riittävästi kuvia myös lämppäribändeistä ja Kingin kuvat löytää sivun alaosasta. Yhden lukemani keikka-arvion perusteella KD:n ääni on ainakin paranemaan päin, vaikkei 100%:ssa kunnossa olekaan.
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Tackar och pockar noista kuvista. Vähän noi oli epäselviä, mutta hyvin näky noita Abigail kikkailuita ja se nukke systeemi joka oli Deadly Lullabyesin kannessa. Kingi oli muuten ainakin perunu Philadelphian keikan, mutta Nykissä miehen pitäs olla taas iskus.

Lucy Forever vaan kaikille Diamondbangereille! :finger:
KARVA
Wimp
Wimp

Post by KARVA »

journeyman wrote:Onko King diamond käynyt kertaakaan suomessa?
Kolme kertaa: Conspiracy kiertue kulttuuritalolla, MF/KD yhteiskiertue tavastialla ja house of god myös tavastialla...
Happy with what you have to be happy with...
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

KARVA wrote:
journeyman wrote:Onko King diamond käynyt kertaakaan suomessa?
Kolme kertaa: Conspiracy kiertue kulttuuritalolla, MF/KD yhteiskiertue tavastialla ja house of god myös tavastialla...
Mahtoi olla mielenkiintoinen tuo MF/KD yhteiskiertue? Itse olen kuunnellut huonolaatuista bootlegiä MF:n Tavastian keikalta, mutten tiennyt myös KD-bändin esiintyneen samaan aikaan. Kumpi muuten oli pääesiintyjä, entä olitko itse paikalla? :)
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Hammer wrote:

Mahtoi olla mielenkiintoinen tuo MF/KD yhteiskiertue?
Olihan se. Lähdin Karvalle kuskiksi tavastialle, mutta ovelta ei saanutkaan enää lippuja, joten odotin sen 3 tuntia autossa. Sathanas perkeles.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Eikös King ollut pääesiintyjänä ja MF lämmittelijän roolissa?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
AnkhAmen
Peräruiske
Peräruiske

Post by AnkhAmen »

Hammer wrote:Mahtoi olla mielenkiintoinen tuo MF/KD yhteiskiertue?
No sanotaan, että täytyy Mr. Diamondilla olla kuntoa, että tuollaisen vetää täysillä. Oli kummin päin vain, niin minusta tuntuu, että paikan päällä ei ollut yhtään "vittu, kun on taas paska lämppäri"-nillittäjää. :wink:
www.desyre777.com - Hair Metal Madness!
KARVA
Wimp
Wimp

Post by KARVA »

^ Näin oli. Hemmetin kova show oli kyllä molemmilta ja yllättävän hyvin herran ääni kesti ottaen huomioon et kaks keikkaa on yht. n 3 tuntia ! Pikkasen vituttaa etten älynnyt sillon mennä eturiviin (olin yläbaarissa)... No HOG kiertueella Korjasin sen ja otin eturivin haltuun. Onneksi. Ihan vitunmoinen meininki oli ainakin mulla, ääni lähti ja hiukset meinasi seurata perässä. Mutta mikä tärkeinä: olen koskenut kingiä käteen (lukemattomia kertoja), kenkiin, legendaariseen mikkitelineeseen ja sain kingin oman biisilistan seinälle koristeeksi ! :D
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

^Kyllä olen melkoisen kateellinen, että olet tuollaista yhteiskiertuetta päässyt todistamaan. Kaksi suosikkibändiä vetää yhteensä kolme tuntia live matskua. Ei taida enää olla mitenkään mahdollista moinen MF:n ja KD:n yhteiskiertue, joten siinäkin mielessä tuo on ollut todellinen special keikka. Itse toivon pääseväni näkemään King Diamondin Suomessa vielä lähivuosien aikana, sillä se on kuitenkin meikäläiselle yhtä iso juttu kuin Maiden livenä. Legendaariseen mikkitelineeseen koskeminen on muuten jo TOSI kova juttu. Onkos tuo biisilista vielä tallessa, olisin halukas kuulemaan millaisen setin Kingi on Suomessa heittänyt? :wink:
KARVA
Wimp
Wimp

Post by KARVA »

Seinällähän tuo tottakai vielä on, paremman puoliskon vastustuksesta huolimatta !
KING DIAMOND 14.3.2001 TAVASTIA:
Out from the alylum (intro)
Invisible quest
Voodoo
Sarah's night
Sleepless nights
Upon the cross (intro)
Follow the wolf
House of god
Black devil
Help
The candle (intro)
The candle / Dressed in white
Eye of the witch
Burn
Funeral (intro)
Abigail
Black horsemen
---------------------
Family ghost
No presents for x-mas
Peace of mind (outro)

Tuon yhteiskeikankin biisilistat on jossain arkiston kätköissä, täytyy yrittää etsiä...
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Kuten viimeisimmät levyhankinnat -osioon laiton niin tuli tosiaan hommattua viimeinkin tuo Deadly Lullabyes. Ei voi kai muuta sanoa kun että meikäläinen suli sohvaan, vaikkakin noi Abigail II:n biisit panivat hieman haukotuttamaan.
Tosin Mansion In Sorrow toimi suht hyvin livenä. Muutenhan noi molemmat levyt olivat täyttä ässä kamaa ja tulipa melkein paskottua housuun kun huomasin että olihan siellä kaksi biisiä The Eye:ltäkin eksynyt sekaan. :finger:

ps. Hammerille.
Pikku hiljaa toi HOG on alannut aukeamaan ja toi levyn nimibiisi, sehän on todella mainio kipale.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Black_Adder wrote:ps. Hammerille.
Pikku hiljaa toi HOG on alannut aukeamaan ja toi levyn nimibiisi, sehän on todella mainio kipale.
Alat vihdoin pääsemään asian ytimeen HOG:n suhteen. Täytyy myöntää, että itsellenikin kyseinen levy aukeni varsin hitaasti. Levyn tarina oli kuitenkin niin mielenkiintoinen, että oli pakko antaa biiseillekin mahdollisuus. Aukenivathan ne sitten aikani kuunneltuani, kertaheitolla melkein kaikki. Follow The Wolf biisi ei ole oikein koskaan iskenyt ihan kybällä, mutta muu levy on todella hienoa kuultavaa. Taidanpa tänään laittaa House Of Godin soittimeen, kun muistutit kyseisen mestariteoksen olemassaolosta. 8)
Late
Hell Rat
Hell Rat

Post by Late »

Doodiih, ite olen ollut vähän aikaa poissa näiltä foorumeilta, mutta päätinpä nyt pitkästä aikaa taas tulla takaisin, ja mikäs se olisi parempi tapa tehdä kampäkki kuin että kirjoittaisin pari riviä eräästä lempiartisteistani, elikä itse kuninkaiden kuninkaasta, King Diamondista?

King Diamond iski tossa viime syksynä, kun satuin lainaamaan kirjastosta Abigail-levyn. Hirveesti ei ollut ennakkoluuloja, koska kuulin kuitenkin aika monelta taholta musan olevan black metallia yms. Mutta olin myös lueskellut useilta foorumeilta kehuja ja nimi oli syöpynyt mieleen, joten tulin sitte kotio ja päätin kuunnella kyseisen lätyn. Kertaakaan ei ole kaduttanut ton levyn lainaaminen, sillä kuultuani aloitusraidan Arrivalin paluuta ei yksinkertaisesti ollut. Voi viddu mikä introriffi! Kingin laulusuoritus vähän nauratti ja oudoksutti aluksi, mutta ainakin musiikki oli helvetin kovaa, joten sitä kautta aloin antamaan Kingillekin mahiksia. Nykyään on sitten helvetin vaikeaa ajatella, millaista KD olis ilman Kingiä. Siinä meillä esimerkkinä, miten käytetään falsettia kunnolla, perkele!

Siirrytäänpä sitten niihin levyihin, jotka omistan. Kaikkihan Kingin levyistä joita olen kuunnellut/omistan, ovat perkeleen kovia, joten niitä on hankala laittaa järkkään, mutta arvostelu kyllä luonnistuu...

Bändin debyyttistä Fatal Portraitista Kingin soolottelu lähti sitten käyntiin. Levyllä nää ns. "uudet" soittajat, eli Andy LaRocque ja Mikkey Dee, eivät vielä olleet puhjenneet kukkaansa soittotaidoiltaan, eikä Kingikään ole vokaaleiltaan vielä Abigailin sfääreissä, sekä levyllä ole kokonaistaa tarinaa (paitsi parissa ekassa on samaa stooria, mutta se tarina ei ainakaan meikäläistä aina niin sytytä) mutta sehän ei merkkaa paskaakaan tässä tapauksessa, sillä levy on silti helvetin kova. Kovin melodista kamaa tällä levyllä, josta käy esimerkkinä Dressed In White ja loistava The Lake (tai no, ite ainakin lasken sen osaksi levyä, vaikka onkin bonusraita), mutta sitten on myös loistavia hevittäjiä (The Candle, The Portrait, Charon, Halloween). Kaikkia kappaleita en oo vielä ihan täysin sisäistänyt, mutta eiköhän sekin ajan kanssa sutvaannu.
Parhaat raidat: The Candle, The Portrait, Charon, The Lake

Abigail olikin se Kingin ensimmäinen kokonaisstoorilevy. Tälle levylle kaikki bändinjäsenet skarppasivat: Andy ja Michael Denner heittävät helvetin kovia sooloja kerta toisensa jälkeen (erityismaininta Michaelin vimpalle soololle Black Horsemenissä, paras kitarasoolo ainakin KD kappaleista), Mikkey Dee on suorastaan peto rumpujensa takana (taas Black Horsemenin loppu, loistavaa symbaalityötä) ja Kingin lunaattiset vokaalit melkein hipovat täydellisyyttä. Tarinakin on mielenkiintoinen ja tunteikas, toimii! Kingin toiseksi parhain levy mielestäni. Heikkona lenkkinä ehkäpä Omens, senkin vaan ollessa hieman heikompi kuin muiden kappaleiden, mutta silti kappaleena hyvä ja kasvaa koko ajan. Kympin levy kuitenkin
Parhaat kappaleet: Arrival, A Mansion In Darkness, 7th Day Of July 1777, Black Horsemen

"THEM" onkin sitten Kingin paras lätty mun mielestä, vaikka käykin helvetin tasaista kamppailua Abigailin kanssa tästä tittelistä. Syynä siihen, että laitan tän usein ykköseksi, on yleensä se TUNNELMA. Tällä levyllä sitä on luotu erittäin hyvin ohuella ja raa'alla saundimaailmalla, joka kulkeekin käsi kädessä tarinan kanssa. Tätä levyä kuunnellessa tuntee olevansa Kingin vieressä tuossa vanhassa talossa keskellä ei mitään. Tarina on kanssa sopivan skitsahtanut, lue vaikka se juoniseloste, joka täällä jossain näytti olevankin.Tällä levyllä bändiin tuli kaksi uutta jäsentä, nimittäin Pete Blakk ja Hal Patino. Pete on minulle yksi bändin parhaista kitaristeista Dennerin ja LaRocquen kanssa. Hemmon nopea ja tekninen tyyli istuu kuin valettu Andyn suhteellisen samanlaiseen tyyliin. Kingikin on parantanut viime levystä siinä suhteessa, että mies alkoi tällä levyllä laulamaan muiden rooleja henkilöille sopivilla äänillä (tästä esimerkkinä loistavat ns. vuoropuhelut useissa kappaleissa). Mother's Getting Weakeria ja A Broken Spelliä lukuunottamatta kaikki levyn raidat ovat täyden kympin arvoisia, edellämainittujen kappaleiden ollessa kuitenkin ysi-kasi- maastossa. Sen kuitenkin mainitsen, että kappale The Accusation Chair vaikuttaa olevan helvetin aliarvostettu esim. tässä langassa.Tää on kympin levy, ei mutinoita!

Conspiracy on jatkoa tarinaltaan Themille. Conspiracya kuitenkin vaivaa pienet lapsukset, jonka takia se ei ihan yllä Kingin kirkkaimpien levyjen rinnalle, mutta ei sillä ole oikeastaan mitään hävettävää, sisältäähän tää levy kuitenkin pari todellista King Diamond-klassikkoa, kuten At The Graves, Sleepless Nights ja Victimized. Levyn pienoisia ongelmia ovat kuitenkin hieman sekavahko tarina ja albumin puoliväli, jossa ei ihan päästetä kaikkia tehoja irti. Soitto on kuitenkin taattua laatua ja saundipuolestakin plussaa, tukevat saundit on saatu levylle...

The Eye onkin meikäläiselle sen verran uusi lätty(tai no, jo helmikuussa hommattu kuitenkin), että se ei ole vielä ihan täysin avautunut. Syynä saattaapi olla se, että levyllä on vähän liikaa kappaleita, joten niistä kaikki ei ole vielä syöpynyt mieleen. Tätä pitäis siis vähän kuunnella lisää. Plussana on Kingin aina vaan hullut vokaalit, erittäin hyvä tarina ja muusikot tekevät taatun varmaa jälkeä (mikäli nyt rumpukonetta ei oteta huomioon, on se kumma, kun eivät käyttäneet Snowya, vaikka herra oli bändin käytettävissä tohon aikaan). Erityismainintana myös Hammondin erinomainen käyttö.
Parhaat kappaleet: Eye Of The Witch, The Trial, Father Picard, 1642 Imprisonment

The Spiders Lullabye on hieman erikoinen albumi. Kokoonpano on vaihtunut melkein kokonaan ja on luovuttu koko levyn kattavasta tarinasta. Tästä ja myös siitä, että jotkut kappaleet ovat hieman melodisempia ja hempeitäkin, tulee mieleen Kingin debyytti FP. Yksi asia mikä saisi olla parempi ovat saundit, jotka ovat vähän liian ohkooset verrattuna aikaisempiin klassikoihin, mutta levylle on toisaalta saatu ahdistavuutta kasaan, joka näkyykin levyn loppupuolella olevassa hämppytarinassa (josta mun mielestä olis voinut ottaa vähän enempi irti). Synien käytöllä on taas suuri rooli levyllä tunnelman luomisessa. Hyvä levy tämä kuitenkin on, varsinkin tunnelmaltaan.
Parhaat kappaleet: From The Other Side, Poltergeist, Six Feet Under, To The Morgue

Sitten mulla on myös molemmat livelevyt.In Concert 1987 - Abigail on energinen livepaketti Abigail-turneelta. Saundit eivät ole mitkään parhaat mahdolliset, ja setti on vähän liian lyhyt, mutta tämä on silti oiva dokumentti tuosta legendaarisesta turneesta. Myös Andyn kitarasoolo on levyn helmiä, kun taas toinen kitaristi Michael Moon on vähän hukassa joissain kohti, mutta tekee silti kelpo suorituksen. Kuitenkin haluaisin enemmin kuunnella Pete Blakkia tai Michael Denneriä.

Deadly Lullabyesista onkin melkein sanottu kaikki olennainen, erinomainen live. Saundit, bändi, yleisö, kaikki on oikeastaan kohdallaan. Erittäin hyvä live.

Kyllä mä kaikki levyt hommaan itelleni asap, seuraavaksi olis hankinnan ala Puppet Master, jonka olen kuunnellut läpi myöskin. Sen voin kuuntelemani perusteella sanoa, että aivan ehdottomasti yksi parhaimmista Kingeistä, häpeän sitä, ettei se ole vielä hyllyssä...

Ja Kusta Myy: Älä nyt suotta ole huolissasi, että sanoin "pahaa" A Broken Spellistä. Se vaan ei oo vielä iskenyt, mutta se on kasvanut kyllä koko ajan sisimmissäni. Ajan myötä siitä saattaa tulla levyn parhaimmistoa, olen siitä suhteellisen varma. :wink:
Last edited by Late on Sat Apr 30, 2005 17:30, edited 1 time in total.
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Jatkahan Late samaan malliin, kunhan kehut The Eyeta :)
Eipä tarvii tosiaankaan olla paljoo eri mieltä. Conspiracy on kyllä, hmm epätasainen, mut toimii silti kokonaisuutena. Ainoo mikä jäi vähä kaiveleen oli toi kommentti tosta Broken Spellistä, mutta mielipiteethän jakautuvat ( aivan niinku mieli ):lol:
Ei muuta ku eteenpäin sano mummo hangessa ja keep up the good work.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Black_Adder wrote:Jatkahan Late samaan malliin, kunhan kehut The Eyeta :)
Eipä tarvii tosiaankaan olla paljoo eri mieltä. Conspiracy on kyllä, hmm epätasainen, mut toimii silti kokonaisuutena.
Alkuun täytyy todeta, että Laten arvostelut olivat erinomaista luettavaa. Jään innolla odottelemaan analyysejä myös uudemmista King Diamond tuotoksista. Conspiracy tosiaan on epätasainen ja sen takia mielestäni heikoimmasta päästä Kingin tuotannosta. Kyllähän tuollakin levyllä varmasti on faninsa, mutta itse en ole vielä löytänyt kaikkia sen tarjoamia hienouksia. Kingin laulu on Conspiracylla totutun hyvää ja mahtavia biisejäkin on kourallinen: Sleepless Nights (yksi suurimmista suosikeistani KD:n tuotannosta), "Amon" Belongs To "Them", Victimized ja At The Graves. Eivät muutkaan biisit toki huonoja ole, mutta King Diamond on tehnyt parempaakin. Conspiracy levyn valttina onkin se tunnelma, joka on käsinkosketeltavan hieno.

The Eyeta vaivaa muuten osittain sama epätasaisuus kuin Conspiracya, mutta on silti mielestäni selvästi parempi kokonaisuus. Eye Of The Witch & Behind These Walls ovat sellaista kuningaskamaa, että niitä ei voi liikaa ylistää. Epätasaisuudella tarkoitan lähinnä sitä, että Abigailiin ja "Themiin" vertailtaessa levyt eivät pääse samalla tasolle, vaikka hyviä ovatkin. Abigail ja "Them" nyt sattuvat olemaan minun kirjoissani parhaita ja täydellisimpiä KD-albumeita yhdessä The Puppet Masterin kanssa.
Late
Hell Rat
Hell Rat

Post by Late »

^Hra Vasara tossa nyt niputti aikas paljon meikäläisen tuntemuksia. Yleensä, kun laitan Conspiracyn soimaan, niin on pakko aina laittaa vaan ne kovimmat raidat, eli aloitus- ja lopetuskaksikko (Let It Be Done nyt ei varsinaisesti mikään raita ole, joten unohdetaan se nyt heti kättelyssä). Valitettavasti The Eyellekin käy välillä samalla tavalla, joten nää kaksi pitäis joskus kuunnella oikein ajatuksella läpi, eikä pelkästään läksyjä tehdessä tai koneen äärellä. Abigail ja "THEM" sitten ovat sellaisia paketteja, että oksat pois: niistä jos haluaa kuunnella ne ns. laatukappaleet kuten esim. Conspiracylla, niin pitää kuunnella koko lätty samantien!

Mutta, kuten onkin jo useaan kertaan sanottu, Kingi ei oo ainakaan mun kuuntelukokemuksien perusteella saanut väännettyä yhtään huonoa, ei edes keskinkertaista, levyä, vaikka kuinka yrittäisi. Siinäkin on yksi monista syistä, miksi arvostan herra Diamondia todella paljon.
Black_Adder
Roudari
Roudari

Post by Black_Adder »

Hammer wrote: Kingin laulu on Conspiracylla totutun hyvää ja mahtavia biisejäkin on kourallinen: Sleepless Nights (yksi suurimmista suosikeistani KD:n tuotannosta), "Amon" Belongs To "Them", Victimized ja At The Graves. Eivät muutkaan biisit toki huonoja ole, mutta King Diamond on tehnyt parempaakin. Conspiracy levyn valttina onkin se tunnelma, joka on käsinkosketeltavan hieno.
Nää on justiinsa ne samat biisit, jotka itsekin yleensä Conspiracylta kuuntelen ja Sleepless Nights on todellakin yksi Kingin historian parhaimmistoon kuuluvista kappaleista.

"...so then we made the deal under the starry night and "Amon" belongs to "Them" now..."
Tuo kohta tuo aina kylmät väreet :twisted:
Aivan niinkuin Hammer mainitsit niin Conspiracyn vahvuus on sen tunnelma, todellakin.
Hammer wrote:The Eyeta vaivaa muuten osittain sama epätasaisuus kuin Conspiracya, mutta on silti mielestäni selvästi parempi kokonaisuus. Eye Of The Witch & Behind These Walls ovat sellaista kuningaskamaa, että niitä ei voi liikaa ylistää. Epätasaisuudella tarkoitan lähinnä sitä, että Abigailiin ja "Themiin" vertailtaessa levyt eivät pääse samalla tasolle, vaikka hyviä ovatkin. Abigail ja "Them" nyt sattuvat olemaan minun kirjoissani parhaita ja täydellisimpiä KD-albumeita yhdessä The Puppet Masterin kanssa..
Todellakin näin, omalta kohdaltani voin sanoa The Eyesta sen verran vielä että se yllätti minut täysin puskista, joten tästä johtunee minun syvä ihastus kyseiseen plattaan. Sama juttu Puppet Masterin kans, hirmuisia odotuksia ei ollut, ennemminkin epäilyksiä,jotka osoittautuivat vääriksi ja näin ollen kumarran ja ylistän molempia levyjä. Kyllähän noi Abigail ja "Them" ovat kuitenkin ehkä kaksi parasta, mutta täytyy sanoo et niiden takana on tosi tasaista ja niinku täällä on jo toistelu, eihän Kingi yhtään täysin kakkaa levyä ole tehnyt.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Tulin voittaneeksi huuto.netistä The Graveyard kiertuepaidan. Paita on käytetty, mutta lähes uudenveroisessa kunnossa, eikä maksanut paljoa. Kyllä nyt on erinomainen fiilis. On taas uusi paita jolla pelotella mummoja :lol:

Tuon näköinen paita on kyseessä:
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16570249
Post Reply