Samanarvoisia mitä samanarvoisia, mutta terrorismi/väkivaltauutisiin monien arabimaiden tapahtumista turtuu. Tähän A. Kivikin oletettavasti viittasi: ihmishenkiä menee, ja se on perseestä, mutta sitä on tapahtunut 30 vuotta.
Ei tämä Suomi nyt mikään lintukoto ole; On ollut Pommimiestä ostarilla ja ammuskelijaa koululla. Ei tietenkään mitään mitään verrattuna tuonne lähi-itään mutta ei tällaiset teot minulle ainakaan yllätyksenä tullut. Toki kun tekstiteeveen Norjan tapahtumien aikaan aukaisin ja uutiset lukaisin, olin että " oho?! ". Mutta jutun loppuun luettuani jatkoin elämääni.
Ehkä mä olen turtunut näihin juttuihin jo pienestä pitäen, mene ja tiedä.
Totta kai tapahtumat järkyttävät enemmän, kun ne tapahtuvat sivistyneissä länsimaissa, "joissa sellaista ei pitäisi tapahtua."
Tämä on kyllä käsittämätön ajatustapa. En oikeasti ymmärrä. Täällähän porukka listii toisiaan harva se päivä, tosin yleensä kännissä. Mikä hiton yllätys se mukan on, että joku vastaava sankari innostuisi kännissä listimään porukkaa oikein huolella? Suhteellisen naiivi ajattelutapa joka on kyllä lapsellisuudessaan ehkä pohjanoteeraus hetkeen.
Uusnatsiliikkeet sun muut nostavat päätään koko ajan enemmän ja enemmän. Mä olen oikeasti odottanut jotain vastaavaa tapahtuvaksi jo pidemmän aikaa. Miten se meni silloin niissä kouluammuskelujutuissa mitä sanoin; " Tämä on vain jäävuoren huippu. ".
Ja ikävä särkeä toi idyllinen, naiivi maailmankuva, mutta lisää tulee jossain päin edelleenkin tapahtumaan.
Ja mikä meistä muka oikeasti tekee sivistyneemmän ihmisen kuin jostain lähi-idän tyypistä? Kyllä se peto meissäkin sisällä asuu samalla tavalla.
Sama kuin rauhallisessa lähiössä tapahtuisi täysin käsittämätön murha. Jos se tapahtuu toisella puolella Suomea, se on pelkkä synkkä uutinen muiden joukossa; jos se tapahtuu naapurillesi, jolle et olisi välttämättä puhunutkaan, se pistää miettimään.
Ei välttämättä, monestakaan syystä. Missä se naapuri on murhattu ( baarireissulla, mökillään vai himassa ) ja toinen tietty se, että mä en tutustu naapureihini. Eli kun ei kiinnosta, niin ei.
Jos naapurin murha ei pistäisi miettimään, onneksi olkoon, mutta en tiedä sitten tarvitsisiko siitä leijua keskustelupalstoilla
Ihmeellinen katkeruus paistaa tästä kommentista lävitse. Oletko jotenkin vittuuntunut siitä, että kaikki eivät ajattele kanssasi samalla tavalla? Onko sinun ajattelutapasi parempi kuin minun? Oletko nyt parempi ihminen kuin minä?
Onko se parempi asia, että jeesustelee ja leijuu sen takia samalla palstalla? Mä olen täysin sinut itseni ja ajatuksieni kanssa. Oletko sä?
Ja miksi hemmetissä se naapurin kuolema mulle kuuluisi? Miksi ihmeessä mä tuntemattoman ihmisen takia menettäisin uneni?
Tavallaan kyllä aika ihailtavaa, että vielä löytyy ihmisiä, jotka jaksaa ajatella vielä näinkin naiivisti ja sanotaanko kauniisti elämästä ylipäätään.
Ja Lappis: Koko sun touhusihan perustuu erikoisuudentavoittelulle ja suurille luuloille itsestä, eikö? Kyllä mä sen kanssa pärjään.
Ootko pannut kaupassa asiakkaalle jauhoja suuhun viime aikoina? Olisi piristävää kuulla, miten individuaalinen olet viiime aikoina ollutkaan...
Äh, älä jaksa. Et muuta sitten tuonut tähän keskusteluun kuin ala-arvoisen yrityksen soittaa suuta? Hienoa!
Tätä keskustelua nyt on kuitenkin mun mielestä tarpeetonta jatkaa. Ihmisillä on erilaisia näkemyksiä ja mä en ainakaan saa tästä keskustelusta mitään irti.