Tämä olikin uutta sarjassamme loistavat lempinimet. Ei sentäs vanha tuttu eiskadeiska.Salamalla ratsastaja wrote:assedasse
AC/DC
Moderator: The Killer Krew
-
- Tuhlaajapoika
Re: AC/DC
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
No more of you - It's zero tolerance!
-
- Roudari
Ensi viikolla alkaa sitten Euroopan kiertue, saa nähdä tapahtuuko biisilistalle mitään. Jos ei lumimyrskyt sotke lentoja niin itse menen Globenin keikalle pe 20.2. tsekkaamaan bändin nykykunnon suunnilleen lintuperspektiivistä.
-
- Kisälli
"Rakkaalla rockbändillähän on monta nimeä"The_Air_Raid_Siren wrote:Tämä olikin uutta sarjassamme loistavat lempinimet. Ei sentäs vanha tuttu eiskadeiska.Salamalla ratsastaja wrote:assedasse
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
Onko muuten AC/DC:stä tehty jotain tollasta virallista biography-kirjaa kuten esim.Run to the hills?
Itse olen nähnyt joitakin, mutta ovat olleet Unauthorized eikä ne oo yleensä niin 100% paikkaansapitäviä kun tommoset viralliset.
Itse olen nähnyt joitakin, mutta ovat olleet Unauthorized eikä ne oo yleensä niin 100% paikkaansapitäviä kun tommoset viralliset.
Last edited by Masa93 on Sun Dec 26, 2010 18:06, edited 1 time in total.
Kyllä, koska vain virallinen totuus™ voidaan hyväksyä, kaikki muu on paskaa.Masa93 wrote:Oon ite nähny jotai mut ne on ollu vaan Unauthorized eikä ne oo yleensä niin 100% paikkaansapitäviä kun tommoset viralliset.
No ei nyt ihan noinkaan mutta yleensä nuo on tehty jonkun kaverin kaveria haastattelemalla ja itse tarkotin semmoista missä olisi ihan itse bändiä haastateltu.Relic wrote:Kyllä, koska vain virallinen totuus™ voidaan hyväksyä, kaikki muu on paskaa.Masa93 wrote:Oon ite nähny jotai mut ne on ollu vaan Unauthorized eikä ne oo yleensä niin 100% paikkaansapitäviä kun tommoset viralliset.
Last edited by Masa93 on Sun Dec 26, 2010 18:07, edited 1 time in total.
"Unauthorized"-teoksia voidaan kyllä tehdä, ja on suurimmaksi osaksi tehtykin, bändiä haastattelemallaMasa93 wrote:No ei nyt ihan noinkaan mut yleensä noi on tehty jonkun kaverin kaveria haastatelemalla ja ite tarkotin kyllä semmosta että ihan bändii itseään olis haastateltu.Relic wrote:Kyllä, koska vain virallinen totuus™ voidaan hyväksyä, kaikki muu on paskaa.Masa93 wrote:Oon ite nähny jotai mut ne on ollu vaan Unauthorized eikä ne oo yleensä niin 100% paikkaansapitäviä kun tommoset viralliset.

Huomattavastikin mielenkiintoisempaa saattaa olla osaavasti tehtynä kuin kuiva "nykytotuus"; esimerkiksi lukuisissa vanhoissa & unohdetuissa haastiksissa on menty laukomaan monenlaista... tästä sitten lähipiirissä vaikuttaneen mielipidettä kysymällä saadaan todella hyvää ajankuvaa, mitä ei välttämättä mukavirallisessa biografiassa välitetä käsitellä.
Kun kerran kysyit, niin joitakin tuollaisia am. bändistä:
AC/DC : Two Sides To Every Glory : The Complete Biography (Paul Stenning; 2005)
AC/DC : Maximum Rock & Roll (Murray Engleheart, 2007)
Let There Be Rock : The Story Of AC/DC (Susan Masino; 2006)
Highway To Hell: The Life And Times Of AC/DC Legend Bon Scott (Clinton Walker)
AC/DC : The World's Heaviest Rock (Martin Huxley; 1996)
Ei ole tullut pulaa Oulun pääkirjastosta näitä lainata, luet perässä ensialkuun ja sitten kommentoidaan lisää kun tiedetään

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
-
- Roudari
Noista olen lukenut kaikki paitsi ylimmäisen ja itse pidän parhaana Susan Masinon kirjaa, vaikka se onkin saanut kritiikkiä, toki Maximum Rock & Rollkin on lukemisen arvoinen, mutta Masinon kirja vakuutti eniten.Jussi K wrote: AC/DC : Two Sides To Every Glory : The Complete Biography (Paul Stenning; 2005)
AC/DC : Maximum Rock & Roll (Murray Engleheart, 2007)
Let There Be Rock : The Story Of AC/DC (Susan Masino; 2006)
Highway To Hell: The Life And Times Of AC/DC Legend Bon Scott (Clinton Walker)
AC/DC : The World's Heaviest Rock (Martin Huxley; 1996)
Ja ymmärtääkseni AC/DC:ltä ei ole ilmestynytkään virallista kirjaa, eiköhän se tule kun ukot tämän kiertueen jälkeen rupeavat pikku hiljaa pistämään pillejä pussiin.
-
- Roudari
AC/DC aloitti Euroopan kiertueensa viime keskiviikkona Oslossa ja eilen oli vuorossa Globen Tukholmassa. Lippujen saanti oli työn ja tuskan takana, joten etukäteen oli jo tiedossa että paikat ei ole talon parhaat (C-kerroksessa eli aivan helvetin korkealla = suunnilleen sama jos Hartwall Areenalle tehtäisiin vielä yksi kerros yläkatsomon päälle), sinne oli kyllä kipuamista. Globen on kyllä aikamoinen laitos, sisäänkäyntejäkin on varmaan kuusi.
Ensin tietysti paitakaupoille. On se kumma, että myyjiä on aina liian vähän, tuplaamalla myyjien määrä menisi krääsääkin kaupaksi tuplasti enemmän. Itse himosin makeaa jalkapallopaitaa vaan eipä ollut kokoja siinä pisteessä, tyydyin sitten aika tavalliseen Black Ice Tour t-paitaan, mikä päällä on toukokuussa hyvä elvistellä kauan ennen kuin miehet Helsinkiin tulevat. Paidat maksoivat 300 - 350 kruunua, pipo 250 kruunua, hupparien hinnat taisivat mennä 1000 kruunuun saakka. Tuosta voi päätellä ettei Helsingissäkään paidat alle 30 euron lähde. Ehkä se jalkapallopaita sitten Helsingistä...
The Answer oli lämppärinä, eipä kiinnostanut, mutta sehän on makuasia. Lämppärin jälkeen "taukomusiikkina" tuli lähinnä vanhaa bluesia, ei mitään heavyrockia näiden äijien keikalla. Klo 20.40 jyrähti Youtubesta jo tutuksi tullut alkuintro, mutta livenä kokemus on aikamoinen. Volume oli todella kova ja soundi moitteeton. Lavan takana oleva screeni on HDTV-tasoa, joten sitä katselee miellään jos näkee. Kuten jo totesin paikoiltamme piti katsoa alaviistoon lavalle, jolloin PA-kamat esti näkemästä rekvisiittaa ollenkaan. Junaa ei nähnyt, Rosieta ei nähnyt, onneksi sentään toinen screeni näkyi aika hyvin. Lavan sivuilla oli myös kankaat, mutta niiden kuvan laatu oli kaukana pääscreenistä.
Biisilistahan on jo kaikille tuttu, mutta eilistä yleisöä hemmoteltiin Shot Down In Flamesilla, joka tuli ekaa kertaa koko kiertueella uutena biisinä, yhtäkään aiemmin tullutta ei jätetty pois. Pari ekaa biisiä meni verrytellessä kunnes Back In Blackin aikana Angus pääsi vireeseen ja se oli menoa sen jälkeen. Tottahan Angus on sen verran hidastunut ettei kaikkia entisiä manoovereja tule ihan entiseen tahtiin, mutta kyllä ne kaikki jossain vaiheessa tulee. Äijä on kuin maratonjuoksija, osaa ajoittaa voimansa ja lopussa otetaankin sitten jo kaikki irti.
Brian onkin enemmän ottanut tätä frontmanin roolia, hän keikkuu catwalkilla lähes joka biisissä, Angus vain The Jackin ja Let There Be Rockin aikana. Brianin ääni oli loistavassa kunnossa ja äijä oli loistavalla tuulella. Höpötteli niitä näitä ja innosti yleisöä, joka oli mukana ihan sitä C-kerrosta myöten, ei puhettakaan USA:ssa nähdyistä laiskimuksista. Innostunut yleisö varmaan ruokki bändiäkin, kyllähän sen näki, että bändiä oli kaivattu. Ruotsissa on muutenkin rennompi meininki, siellä voi kaikessa rauhassa tuoda kaljatuopin katsomoon, kokeilepa sitä Suomessa.
Malcolm, Cliff ja Phil pitivät lopusta huolen. On se makean näköistä kun jo Rock'n'Roll Trainin aika Philillä rööki palaa (koeta itse soittaa tuolla tahdilla ja vetää samalla röökiä) ja Let There Be Rockin aikana Angusin sooloillessa ainakin Cliff veti pienet taukosavut siinä bassokaappiin nojaillessaan.
Makuasia on mitkä biisit kelläkin toimii, mutta itselleni kolisi parhaiten Back In Black, Dirty Deeds (jossa tietysti sai "laulaa" mukana), tietysti Shot Down In Flames, Thunderstruck, yllättäen War Machine, joka mielestäni on levyllä aika heikko kappale, mutta livenä jytisi kyllä ja screenillä tuli aika hauska video, jolla Angus lentää pommittajalla, joka pudottaa kitaroita ja vähäpukeisia naisia, Brian ohjaa panssarivaunua, jota jahtaa Junior! Loput ukot purjehtivat purjesotalaivalla á la Pirates of The Caribean. Ja tietysti TNT:stä loppuun saakka kaikki oli pelkkää juhlaa.
Volyymi oli kova, mutta soundit oli hyvät. Ei ehkä maailman parhaat tuolla piippuhyllyllä, mutta ehdottoman mainiot joka tapauksessa. Ja ne kanuunat lopussa: tykit sylkee tulta ja ikään kuin rekyylin voimasta vielä ponnahtavat taakse päin. Tykkien ääni tulee varmaan PA:sta, sillä niin puhdas ja kova pauke oli, siinä jää Uuden Vuoden pommit toiseksi. Ja valoshow on hieno, se ei vain taida toimia kesäisessä Helsingissä. Kanuunat hiljenivät klo 22.30, jonka jälkeen suunnattiin metroon, joka olikin niin täynnä että siellä oltiin kuin sillit suolassa.
On se kova bändi tuo AC/DC. Vaikka sen näkee, että äijillä alkaa olla jo ikää sitä ei kyllä kuule. Veikkaanpa, että Globenista tuleva (ellei ole jo tullut) bootleg on haluttua tavaraa.
Ensin tietysti paitakaupoille. On se kumma, että myyjiä on aina liian vähän, tuplaamalla myyjien määrä menisi krääsääkin kaupaksi tuplasti enemmän. Itse himosin makeaa jalkapallopaitaa vaan eipä ollut kokoja siinä pisteessä, tyydyin sitten aika tavalliseen Black Ice Tour t-paitaan, mikä päällä on toukokuussa hyvä elvistellä kauan ennen kuin miehet Helsinkiin tulevat. Paidat maksoivat 300 - 350 kruunua, pipo 250 kruunua, hupparien hinnat taisivat mennä 1000 kruunuun saakka. Tuosta voi päätellä ettei Helsingissäkään paidat alle 30 euron lähde. Ehkä se jalkapallopaita sitten Helsingistä...
The Answer oli lämppärinä, eipä kiinnostanut, mutta sehän on makuasia. Lämppärin jälkeen "taukomusiikkina" tuli lähinnä vanhaa bluesia, ei mitään heavyrockia näiden äijien keikalla. Klo 20.40 jyrähti Youtubesta jo tutuksi tullut alkuintro, mutta livenä kokemus on aikamoinen. Volume oli todella kova ja soundi moitteeton. Lavan takana oleva screeni on HDTV-tasoa, joten sitä katselee miellään jos näkee. Kuten jo totesin paikoiltamme piti katsoa alaviistoon lavalle, jolloin PA-kamat esti näkemästä rekvisiittaa ollenkaan. Junaa ei nähnyt, Rosieta ei nähnyt, onneksi sentään toinen screeni näkyi aika hyvin. Lavan sivuilla oli myös kankaat, mutta niiden kuvan laatu oli kaukana pääscreenistä.
Biisilistahan on jo kaikille tuttu, mutta eilistä yleisöä hemmoteltiin Shot Down In Flamesilla, joka tuli ekaa kertaa koko kiertueella uutena biisinä, yhtäkään aiemmin tullutta ei jätetty pois. Pari ekaa biisiä meni verrytellessä kunnes Back In Blackin aikana Angus pääsi vireeseen ja se oli menoa sen jälkeen. Tottahan Angus on sen verran hidastunut ettei kaikkia entisiä manoovereja tule ihan entiseen tahtiin, mutta kyllä ne kaikki jossain vaiheessa tulee. Äijä on kuin maratonjuoksija, osaa ajoittaa voimansa ja lopussa otetaankin sitten jo kaikki irti.
Brian onkin enemmän ottanut tätä frontmanin roolia, hän keikkuu catwalkilla lähes joka biisissä, Angus vain The Jackin ja Let There Be Rockin aikana. Brianin ääni oli loistavassa kunnossa ja äijä oli loistavalla tuulella. Höpötteli niitä näitä ja innosti yleisöä, joka oli mukana ihan sitä C-kerrosta myöten, ei puhettakaan USA:ssa nähdyistä laiskimuksista. Innostunut yleisö varmaan ruokki bändiäkin, kyllähän sen näki, että bändiä oli kaivattu. Ruotsissa on muutenkin rennompi meininki, siellä voi kaikessa rauhassa tuoda kaljatuopin katsomoon, kokeilepa sitä Suomessa.
Malcolm, Cliff ja Phil pitivät lopusta huolen. On se makean näköistä kun jo Rock'n'Roll Trainin aika Philillä rööki palaa (koeta itse soittaa tuolla tahdilla ja vetää samalla röökiä) ja Let There Be Rockin aikana Angusin sooloillessa ainakin Cliff veti pienet taukosavut siinä bassokaappiin nojaillessaan.
Makuasia on mitkä biisit kelläkin toimii, mutta itselleni kolisi parhaiten Back In Black, Dirty Deeds (jossa tietysti sai "laulaa" mukana), tietysti Shot Down In Flames, Thunderstruck, yllättäen War Machine, joka mielestäni on levyllä aika heikko kappale, mutta livenä jytisi kyllä ja screenillä tuli aika hauska video, jolla Angus lentää pommittajalla, joka pudottaa kitaroita ja vähäpukeisia naisia, Brian ohjaa panssarivaunua, jota jahtaa Junior! Loput ukot purjehtivat purjesotalaivalla á la Pirates of The Caribean. Ja tietysti TNT:stä loppuun saakka kaikki oli pelkkää juhlaa.
Volyymi oli kova, mutta soundit oli hyvät. Ei ehkä maailman parhaat tuolla piippuhyllyllä, mutta ehdottoman mainiot joka tapauksessa. Ja ne kanuunat lopussa: tykit sylkee tulta ja ikään kuin rekyylin voimasta vielä ponnahtavat taakse päin. Tykkien ääni tulee varmaan PA:sta, sillä niin puhdas ja kova pauke oli, siinä jää Uuden Vuoden pommit toiseksi. Ja valoshow on hieno, se ei vain taida toimia kesäisessä Helsingissä. Kanuunat hiljenivät klo 22.30, jonka jälkeen suunnattiin metroon, joka olikin niin täynnä että siellä oltiin kuin sillit suolassa.
On se kova bändi tuo AC/DC. Vaikka sen näkee, että äijillä alkaa olla jo ikää sitä ei kyllä kuule. Veikkaanpa, että Globenista tuleva (ellei ole jo tullut) bootleg on haluttua tavaraa.
-
- Kisälli
Kiitos raportista! Antaa aika hyvän kuvan tulevasta keikasta. Tosin onhan stadikalla varmasti ihan eri kuviot. Toivotaan, että ukot vetää Hesassakin tuollaisen yllätysvedon. Shot down in flames maistuisi vallan mainiosti!
-
- Kapteeni Saigonissa
Kiitos raportista todellakin!
Olen yhä vakuuttuneempi ettei meno ole yhtä hyvää kesällä ulkona mitä hallissa. AC/DC:n olen nähnyt kahdesti, molemmat kerrat SUL -tourilla. Elyséellä ja Stadikalla, ja jo senkin kokemuksen mukaan ja luettuani tuon em. raportin, olen vakuuttuneempi sisäkeikan toimivuudesta verrattaessa ulkokeikkaan.

Olen yhä vakuuttuneempi ettei meno ole yhtä hyvää kesällä ulkona mitä hallissa. AC/DC:n olen nähnyt kahdesti, molemmat kerrat SUL -tourilla. Elyséellä ja Stadikalla, ja jo senkin kokemuksen mukaan ja luettuani tuon em. raportin, olen vakuuttuneempi sisäkeikan toimivuudesta verrattaessa ulkokeikkaan.

2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
-
- Viimeinen voitelija
Hehee, kävin tänään kapteenin juttusilla ja kävi ilmi, että palaammekin loppusodasta jo 16.6., eikä minkään pitäisi estää lomien saamista, joten ei muuta kuin höllit ja köllit käyttöön ja meikäläinen pääsee sittenkin Stadikalle
. Keikkakuume kasvoi heti parilla asteella.

-
- Roudari
Nyt on sitten Euroopan sisähallit käyty läpi ja ulkoilmakeikat alkaa 13.5. Toivoa sopii, että bändi vaihtaa muutaman biisin ja lisäisikin pari, luulisi aika tylsäksi käyvän kun lokakuun lopusta alkaen on soitettu samaa biisilistaa, Euroopassa ainoastaan Shot Down In Flames lisättiin joukkoon. Show ei varmaan muutu mihinkään, vaikka puitteet tietysti on suuremmat. Parin viikon päästähän tuon tietää muuttuuko mikään, ja eihän tässä ole kuin 1,5 kk kun bändi pysähtyy Helsinkiin.
-
- Kisälli
Enää reilu kuukausi keikkaan!!!!!! Itse toivoisin, että settiin tulisi lisäksi vielä mikä hyvänsä Bonin aikainen biisi. Olihan tuolla SUL kiertueellakin Up to my neck in youta Get it hotia ainakin. Vastaavat herkkupalat kelpaisivat minulle.
Aloin kuuntelemaan musiikkia, kun kuulin ensimmäistä kertaa radiosta thunderstruckin. Eli, AC/DC oli ensimmäinen rock-bändi jota kuuntelin. Kun hommasin kitaran, hommasin SG-mallisen kitaran. Angus Young vaikutti aika paljon päätökseeni ostaa SG.
-
- Roudari
Jos EiskaDeiska liput vielä puuttuvat, niin nyt niitä saa Lippupalvelun sivuilta (saa sitten nähdä kuinka kauan).
Erittäin paljon kiitoksia! Sain ostettua liput piippuhyllyltä (enpä muistanut edes kokeilla onko kenttäpaikkojaBruusbruus wrote:Jos EiskaDeiska liput vielä puuttuvat, niin nyt niitä saa Lippupalvelun sivuilta (saa sitten nähdä kuinka kauan).

Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
AC/DC oli näköjään lisännyt settilistaan tällaisen biisin. Pitkän linjan fanit varmaan tykkää. Itsellenihän tuo oli ihan uusi. Dog Eat Dog on siis kappaleen nimi.
Rock 'N' Roll Children, alone again
-
- Roudari
^No joo, tykkää ja tykkää. Kyllähän Dog Eat Dog tietysti parempi on kuin nuo Black Icen turhat biisit (Big Jack ja Black Ice), mutta Dog Eat Dog vedettiin jo Ballbreaker-kiertueella joten paljon paljon parempia vaihtoehtoja kyllä löytyisi, esim. 2003 niillä muutamalla pienemmällä keikalla soitettu If You Want Blood, joka kyllä saisi pitkän linja faneista joka iikan ekstaasiin.
-
- Crusader
Ei oo ollut kiire tämän uusimman AC/DC:n kanssa, mutta nyt tarjoavat tuota digipakkia niin halvalla, että oli pakko ujuttaa yhteen tilaukseen mukaan. Josko sitä viimeinkin pääsisi muodostamaan mielipiteen tästä kovasti niitä jakaneesta tekeleestä.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
-
- Taka-ampuja
Hyvä levy se on. Jos nyt johonkin pitää verrata, niin ei tietenkään pärjää Back in Blackille, mutta reilusti ainakin väsynyttä Razor's Edgeä parempi levy kokonaisuutena. Nuo ovatkin toistaiseksi (ennen kun loput levyt playsta rantautuvat) miun ainoat omistamat Brian Johnson -levyt, joten paha lähteä muihin vertaamaan.
Through the darkness of future past, the magician longs to see. One chants out between two worlds: Fire walk with me.
Ei kai se niin kauheasti ole kansaa jakanut?
Minun mielestäni aivan hyvä levy, pari ihan loistobiisiäkin mukana ja paljon turvallisia rokkereita. Ehkä 1-2 veisun verran ylipitkä kuitenkin.
Minun mielestäni aivan hyvä levy, pari ihan loistobiisiäkin mukana ja paljon turvallisia rokkereita. Ehkä 1-2 veisun verran ylipitkä kuitenkin.
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma