Manowar

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Tag
Kisälli
Kisälli
Posts: 631
Joined: Fri Jan 09, 2004 7:06
Location: Helsinki

Post by Tag »

Kyllä Manowar minulle maistuu.
Meno on jotenkin niin raakaa, rajua ja rehellistä, että minä nautin.
Sanakirjassa pitäisi käsitteen "Heavy Metal" kohdalla lukea "Manowar"... tämä nimittäin on sitä ihteään!

Paljon on myös moitittu yhtyeen lyriikoita, jotka kyllä ovatkin suurimmaksi osaksi samankaltaisia ja samasta aiheesta, mutta minua ei haittaa pätkääkään. Päinvastoin, ns."tappamisen meininki" vaan kasvaa sanoitusten ansiosta. Ja tähän päälle vielä Eric Adamsin loistava tulkinta, niin silloin puhutaan asiaa!

Manowar livenä on minulle vielä toteutumaton unelma (toivottavasti vain toistaiseksi :wink:), ovat kuulemma ja näemmä sen luokan live-esiintyjä että...

Fakta on, että Manowar on yhtye, josta joko pitää tai ei pidä. Ei ole välimuotoja.

:finger:
Drifter
Bändäri
Bändäri
Posts: 248
Joined: Tue Mar 23, 2004 20:25

Post by Drifter »

Manowar on hyvä bändi ja onkin minun bändilistassa n. sijalla 6. En omista vielä yhtään bändin levyä, mutta kappaleita on tullut kuultua varmasti parinkin levyllisen edestä. Bändin parhaimmistona pidän Heart Of Steeliä, Hail & Killiä, Brothers of Metallia aj Fighting The Worldia, myös koko Fighting The World -levy on kokonaisuutena mielestäni yksi Manowarin parhaita.
“People see our logo and think we’re blood-drinking Devil worshippers. Which we are, of course” – Adrian Smith
DejaWu
Berserkki
Berserkki
Posts: 861
Joined: Tue Jan 06, 2004 17:16
Location: Beyond The Realms Of Ikaalinen
Contact:

Post by DejaWu »

Tag wrote:Fakta on, että Manowar on yhtye, josta joko pitää tai ei pidä. Ei ole välimuotoja.
Minä taidan tehdä poikkeuksen... :roll: Kyllähän se ihan hyvää, on mutta ei ole mulle ikinä niin hyvin avautunut, että levyn olisin ostanut... Jotkut biisit toimii kuin häkä ha jotkut, kuin terva kurkussa... Eli oon sitte varmaan välimuoto.
Tag
Kisälli
Kisälli
Posts: 631
Joined: Fri Jan 09, 2004 7:06
Location: Helsinki

Post by Tag »

DejaWu wrote:
Tag wrote:Fakta on, että Manowar on yhtye, josta joko pitää tai ei pidä. Ei ole välimuotoja.
Minä taidan tehdä poikkeuksen... :roll: Kyllähän se ihan hyvää, on mutta ei ole mulle ikinä niin hyvin avautunut, että levyn olisin ostanut... Jotkut biisit toimii kuin häkä ha jotkut, kuin terva kurkussa... Eli oon sitte varmaan välimuoto.
Heh. Sääntö vahvistaa poikkeuksen... :wink:
Yleensä asia on kuitenkin niin kuin mainitsin - ainakin minun kokemuksistani keskustelupalstoilla.
The Hellion
Berserkki
Berserkki
Posts: 823
Joined: Fri Jun 04, 2004 12:24
Location: Ilmajoki

Post by The Hellion »

Kyllähän toi ihan kuunneltava bändi on, etenkin biisit Kings Of Metal, Dawn Of Battle ja Warriors Of The World. Levyhyllystä löytyy vain Sing Of The Hammer mutta koneella on joku 20 biisiä. Mun mielestä noi sanoitukset on vaan hauskoja.
p2wox
Wimp
Wimp
Posts: 37
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:24
Location: Espoo, Finland

Post by p2wox »

ostin battle hymns levyn kun se oli mid price levynä free recordshopissa ja halusin ostaa myös motörheadin overkill levyn joka oli myös mid price. hyvältä ainkakin tuon levyn perusteella kuulostaa
Punapiraija
Hang-Around
Hang-Around
Posts: 114
Joined: Sat Jan 17, 2004 14:54
Location: Espoo

Post by Punapiraija »

Kova bändihän tuo Manowar on, ainakin Kings Of Metalin perusteella. Vaikka sanoituksia ei voi ottaa kovinkaan tosissaan, mutta kuitenkin ne ovat loistavia. "Death to the false ones!" :twisted:. Kunhan vaan saan enemmän rahaa, niin kyllä Manowaria tulee ostettua.
Theoden
Bändäri
Bändäri
Posts: 218
Joined: Wed Apr 21, 2004 16:55
Location: Kerava

Post by Theoden »

Piti ihan nostaa ylös täältä threadien haudasta, kun niin helvetin kovasta bändistä on kyse. Kuulu lempibändeihin iskee kovaa ja korkealta. The gods made heavy metal, siinä on sitä jotain :wink:
"No, mutta sepäs kävi näppärästi", sanoo ihminen ja todistaa menestyksensä innoittama että musta on valkoista ja jää auton alle seuraavalla suojatiellä" - Douglas Adams
Hexa
Hell Rat
Hell Rat
Posts: 388
Joined: Tue Jan 06, 2004 16:55
Location: Turku

Post by Hexa »

Ois pari Manowarin levyä menossa vaihtoon..
viewtopic.php?t=526
Suck My Norris
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

Aika kova juttu! Ja tallennetaan vielä 30 HD:lla!!!

Lainasin Metal Express nettilehdestä.


"MANOWAR reunites with previous members!
by: http://www.webwarriors.tk - date: 2/26/2005

Manowar has just revealed some of the incredible things that are scheduled to happen at the Earthshaker Fest 2005 Germany ( July 23 ). Manowar will invite all of the original members from each lineup to join them on stage for a once in a lifetime event. Ross The Boss and original Manowar drummer Donnie Hamzik will perform and so will Rhino and David Shankle.

Speaking of special guests the legendary actor Mr. Christopher Lee will narrate the original parts recorded by Orson Welles in the songs Dark Avenger and Defender live on stage with Manowar. The festival will be filmed in high definition with 30 cameras and recorded live in surround sound with Germany's best mobile recording truck. This will be Manowar's biggest production ever that will feature a 100 piece orchestra and a 100 piece choir.
MANOWAR’s Webring The Worldwide Web Warriors are proud to announce the First International Mega Manowar Fanconvention. This 3 days - event ( July 21- 23 ) will be organised during the Earthshaker Festival and will be held in the music hall which is located at the same area.

Much more information will follow, but a few of the very special activities will be :

An opening - ceremony, which will promise to become very special

Meet & Greets with Joey DeMaio, Eric Adams, Karl Logan, Scott Columbus, Donnie Hamzik, Ross the Boss, Rhino and David Shankle !!!!

Guitar - and Drum clinics with current and old bandmembers

Picture - / autograph sessions with current bandmembers, old bandmembers, special guests.

Seminars with special guests, like Ken Kelly,John Kalodner, Paul Clark, Jay Bergen, Dawk, Dan Lee, crew members, artists from Magic Circle Music bands.

Auction private items band, from their personal archive.

A Manowar Shop with very special merchandise

Interview sessions with current and old bandmembers

Many fan - activities

A cinema : the release of Hell on Earth part 4 !

ALL people with a 3 days fanconvention ticket will be able to see the soundcheck on Thursday ! This is promising to become very special !

Watch out : there will be plenty of room on the festival area, so there is no limit there to see Manowar’s show on Saturday, but the FANCONVENTION HAS LIMITED SPACE.

Ticket - sale has started, tickets for both events ( festival / fanconvention ) are for sale at www.earthshaker-fest.com

Much more info can be found at : www.webwarriors.tk"
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

Ei vittu! Mä en helvetti vieköön jaksa tätä Re-Union-buumia. Ja heavy ei muka mene muotijuttujen perässä? Voi helvetti vieköön
"To be alive is more than just breathing"
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

^Mikä buumi ? Äijät vanhenee Lappis, kävelykeppi ja kuolema lähestyvät. Muistellaan menneitä, kun oltiin vielä nuoria ja väkeviä ja rykäistään kokoon jotain ikimuistettavaa vielä kun jaksetaan (=kuullaan ja nähdään).Sitähän se on. Pitihän se Thin Lizzynkin tulla Suomeen, vaan kun John Sykesin kuulo reistaa niin peruutettiin koko paska.

Toi vaikuttaa mielenkiintoiselta, mahtipontisesta vielä mahtipontisempaa. Manowarhan toki toteuttaa tuollaisen hyvällä maulla, vai mitä ?

Vielä muutama vuosi Lappis, niin sinäkin alat olla reunion-iässä, odota vain. Minä olen jo, tiedän miltä se tuntuu. HYVÄLTÄ.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel
Posts: 6218
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:46
Location: Lahti

Post by Lappis »

^ Re-union ja Comeback-buumi. Se on nyt päällä vanhojen legendabändien keskuudessa ja mä en voi sietää sitä. Varsinkaan, kun tietyt orkesterit pilaavat parempia kokonaisuuksia kuin se Ns. klassinen kokoonpano on koskaan ollutkaan.

Mikä on Re-union-ikä ja miten se ilmenee?
"To be alive is more than just breathing"
Gravehill
Roudari
Roudari
Posts: 489
Joined: Sun Apr 25, 2004 17:19
Location: Tampere
Contact:

Post by Gravehill »

Lappis wrote:^ Re-union ja Comeback-buumi. Se on nyt päällä vanhojen legendabändien keskuudessa ja mä en voi sietää sitä. Varsinkaan, kun tietyt orkesterit pilaavat parempia kokonaisuuksia kuin se Ns. klassinen kokoonpano on koskaan ollutkaan.

Mikä on Re-union-ikä ja miten se ilmenee?
No tässä tapauksessa on sitten vain parasta ummistaa silmänsä ja korvansa buumeilta.

Minusta tuo kuulostaa hienolta tapahtumalta, eipä Manowarilta voisi vähempää odottaakkaan. Ja kuten I. Constable sanoikin,
Manowar hoitaa tälläiset asiat tyylillä eikä rääpimällä kuten jotkut bändit.
Last edited by Gravehill on Wed Mar 23, 2005 16:00, edited 1 time in total.
The Stench of the Burning Death..
http://www.last.fm/user/Gravehill" onclick="window.open(this.href);return false;
Finnarry
The Bassist
The Bassist
Posts: 850
Joined: Mon Jan 05, 2004 11:01
Location: Nokia
Contact:

Post by Finnarry »

Tässähän on nyt kyse yhdestä keikasta ja helvetin hienosta sellaisesta. Jotain tällaista toivoisin muiltakin bändeiltä. Jopa Maidenilta. Ei tässä ole kyse mistään Rahat pois -kiertueesta. Manowarin tietäen tullee olemaan mahtava keikka.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

Nimenomaan; 1 keikka ja HD-tasoisena taltiointina! Voisinpa vannoa että ostoon menee kun aikanaan ilmestyy.

Mitä tulee "Re-union"-ikään niin taidanpa minäkin siellä jo olla...:)
Ei oo montaa hienompaa asiaa kuin kokoontua muutaman vanhan kaverin kanssa kotikaupungin maisemiin ja ottaa keittoa kerran vuodessa ihan huolella. Vanhat jutuista saa melkosesti naurua irti noissa tilaisuuksissa. :)

Toki jotkut noista reunioneista tapahtuvat rahan takia mutta tää kyseinen Manowar-kokoontuminen on vain yhden keikan mittainen joten rahan takia sitä tuskin tehdään.
poolrules
Veriveli
Veriveli
Posts: 5443
Joined: Tue Jan 06, 2004 20:09
Location: Back in the Village

Post by poolrules »

The Prisoner wrote:Nimenomaan; 1 keikka ja HD-tasoisena taltiointina! Voisinpa vannoa että ostoon menee kun aikanaan ilmestyy.
Pitää vähän kysellä tyhmiä, mutta mitä tuolla HD-tasoisella taltioinnilla tarkoitetaan suomeksi?

Onhan tuota re-union buumia selvästi ilmassa, mutta kuten muutkin ovat sanoneet, niin tässä tapauksessa kyse on kyllä varsin mainiosti toteutetusta sellaisesta. Hienoa olisi paikalle päästä tuo näkemään, mutta taitaa olla tyytyminen tuohon videoon.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper
Posts: 2423
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:44
Location: Vantaa/Finland
Contact:

Post by The Prisoner »

HD = High Definition eli videoformaatti mutta alkaa olla aika lähellä filmiä toistoltaan. Esim. Star Wars - Episode 2 kuvattiin kokonaan ko. formaatille. Collateral kuvattiin osaksi 35mm:lle ja osaksi Viper HD-kameralla ja sonyn vastaavalla HDW-F900:lla. Eli tulee näyttämään (todennäköisesti) vitun hyvältä.
8)
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Sori että toistan itseäni, mutta JUMALAUTA!!!!

Donnie Hamzik soittamaan Avengerin ja Battle Hymnsin sun muut! Meitsi rakastaa Scott Columbusta, mutta Donnie tykittää sellaista settiä debyytillä että huh huh! Puhumattakaan Rhinosta.
Ja THE GUITARIST Ross the Boss. Miksi Saksalaisia näin hemmotellaan? Eikö Jenkit voisi vielä vihata Hitler valtakuntaa, ja vaihtaa keikkapaikaksi Suomea ;)

Tonne olisi kyllä pakko päästä, rahasta viis.

Enpä tota kyllä pysty pitämään muodikkaana re-union rahastuksena, eri asia olisi jos kyse olisi kiertueesta. Yksi keikka, johon mukaan vanhat kaverit, BEER AND METAL! ALL HAIL MANOWAR!

Other bands play, Manowar kills!
Iron Constable
Crusader
Crusader
Posts: 7990
Joined: Tue Jan 06, 2004 15:13
Location: Bay Area, Southern Finland

Post by Iron Constable »

The Prisoner wrote:.

Mitä tulee "Re-union"-ikään niin taidanpa minäkin siellä jo olla...:)
Ei oo montaa hienompaa asiaa kuin kokoontua muutaman vanhan kaverin kanssa kotikaupungin maisemiin ja ottaa keittoa kerran vuodessa ihan huolella. Vanhat jutuista saa melkosesti naurua irti noissa tilaisuuksissa. :)
Just näin ja asiaan liittyy vielä musiikki, mitä legendaarisempaa sitä parempaa. Mulla ainakin tuo Reunion-ikä on se, kun sykli tässä musiikin diggamisessa palaa takaisin alkuaikojen bändeihin, jotka vielä (onneksi) ovat hengissä. Eniten kauhistuttaa se, että olen itse nyt 10 vuotta vanhempi kuin Dickinson silloin, kun aloin digata Iron Maidenista. Aaarggh, mahdotitonta.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija
Posts: 1959
Joined: Tue Jan 06, 2004 21:27
Location: Espoo Rock City

Post by ozz3 »

Tuo tulee päätymään musa-dvd hyllyyni! Ja vielä Christoper Lee, voi helvata!

Deep Purple...
Metallica...
Scorpions...
Kiss....
Manowar....

Kukahan mahtaa seuraavaksi liittyä mukaan sinfonia-kerhoon? Toivottavasti Maiden 8)
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Turbo Terminaattori
Peräruiske
Peräruiske
Posts: 86
Joined: Fri Mar 18, 2005 15:30
Location: Kuopijjo Rock City
Contact:

Post by Turbo Terminaattori »

Kovin levy on ehdottomasti LOUDER THAN HELL
Toisena tulee Kings Of Metal.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL
Posts: 6061
Joined: Tue Jan 06, 2004 18:48
Location: Lahti Metal HELL
Contact:

Post by asa »

Oletko edes kuullut kaikkia levyjä? Tai löytyykö hyllystä? Manowarilla ei ole yhtään huonoa levyä, paitsi tämä uusin. Sekin toimisi hyvin jos olisi jätettu Elvis Coverit ja muut välisoitot ja aariat pois. tiukkoja biisejä kaikki muut.
Tag
Kisälli
Kisälli
Posts: 631
Joined: Fri Jan 09, 2004 7:06
Location: Helsinki

Post by Tag »

Ja vielä tuohon Comeback/reunion-kinasteluun oma mitätön mielipiteeni:

Minä kannatan tiettyyn pisteeseen saakka. Mitään Rolling Stones-meininkiä ei tueta, mutta tämä Manowar-reunion vaikuttaa hyvin mielenkiintoiselta.
Plus tällaisille nuorille faneille annetaan mahdollisuus nähdä klassikot livenä (esim. Black Sabbath). Ja varmasti Wanhatkin fanit saavat vielä muistella vanhoja hyviä aikoja jne.

Toisaalta kyllä ymmärrän Lappiksen mielipidettä... Eihän se ole mistään kotoisin, jos jatkuvasti puolitunnetut bändit kokoontuu yhteen ja rahastaa sillä.


Toivottavasti ette käsittääneet niin, että tarkoitin Manowaria "puolitunnetulla" :lol:
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew
Posts: 5095
Joined: Tue Jan 06, 2004 22:26
Location: Hatanpää Kult

Post by QazKFD »

poolrules wrote: Hienoa olisi paikalle päästä tuo näkemään, mutta taitaa olla tyytyminen tuohon videoon.
Olisi kyllä aika vankka setti kieltämättä :) Mutta kuten jo sanoit, eiköhän se ole tyytyminen vaan videoon :/
asa wrote: Enpä tota kyllä pysty pitämään muodikkaana re-union rahastuksena
..vaikka se sitä olisikin ;)
asa wrote:Oletko edes kuullut kaikkia levyjä? Tai löytyykö hyllystä? Manowarilla ei ole yhtään huonoa levyä, paitsi tämä uusin. Sekin toimisi hyvin jos olisi jätettu Elvis Coverit ja muut välisoitot ja aariat pois. tiukkoja biisejä kaikki muut.
Viimeisin ei toiminut kyllä allekirjoittaneellekkaan juuri ollenkaan. Nimibiisi on aika timmi, mutta muuten kohtuullisen mitäänsanomatonta. En ole kyllä ko. kiekkoa lähellekkään sitä määrää kuunnellut mitä muita.

Ja huonoista levyistä Manowarin kohdalla... Into Glory Ride ja Sign of the Hammer ovat ehkä heikoimmat kokonaisuudet loppuviimein, vaikkakin molemmilla on helmensäkin. Silti, vaikka ovatkin 7 ja 8(?) -raidan albumeja, niin molemmista saisi pari tiputtaa.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Post Reply