Lähimpänä sydäntä...

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Mikä tyylilaji miellyttää eniten?

Perinteinen Heavy Metal
254
69%
Death/Trash
50
14%
Black Metal
12
3%
Hard/Glam-Rock/Tukkahevi
13
4%
Power Metal
21
6%
Jokin muu
16
4%

Total votes: 366

Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Ei pidä luulla mitään. Toin vain karrikoiden esille sen, että Näissä brutaaleissa musatyyleissä on tolkuttoman taitavia soittajia. Ja sen takia karrikoin, koska mua vituttaa suuresti toi Blackin dissaus. Blackin ja Deathin. Fakta on kuitenki se, että sieltä löytyy ne taitavimmat soittajat. Metallista puhuttaessa. Toki edellämainituista genreistä löytyy myös totaalikuraa soiton ja biisien kohdalla mutta niin kait kaikissa genreissä.Ja edelleen Asaa kompaten, en käsittääkseni viitannut missään vaiheessa nopeuteen. Esim. Death ei ole mikään ultranopeabändi ollut koskaan. Ja sitä helvetin visiota ja taitoa löytyy enemmän ku koko NWOBHM-aaltojen bändiltä yhteensä! Mulle on kans turhaa heittää provoa tyyliin" Se vaihe meni ohi jo ennen täysikäisyyttä!". Ja se sitten on universaali totuus kaikille muille, jos yhdellä laudan kirjoittajalla meni se vaihe ohi ennen täysikäisyyttä? Jeesus...Tuollainen kommentti antaa kuvan" minä viisas, komea ja vanha aikuinen, sinä tyhmä pentu".

Visiosta jos puhutaan, palataan edelleen Emperoriin ja Ihsahniin. Kuunnelkaa Anthems ja viisastelkaa sitten visioista ja nopeudesta
"To be alive is more than just breathing"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

^Ja Lappis nyt onkin sellainen tyhmä pentu... ikääkin vasta 26 :roll:
Hsu
Bändäri
Bändäri

Post by Hsu »

Kyllä se perinteinen Heavy Metal eli Maiden, Deep Purple ja Metallica.
Mutta myös tukkahevi käy eli Guns N' Roses, Mötley Crue.
Death ei uppoa ollenkaan :D
"Jokin Muu" eli Nightwish ja HIM...?
KuoliO
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by KuoliO »

Ite vastasin black metal, koska kyseisestä genrestä löytyy eniten bändejä joita diggailen, thrash/death tulee heti kakkosena. Heavy on myös jees, tosin siitä genrestä en kuuntele kuin Maidenia ja Helloweenia. Blackista kuuntelen näitä: Marduk, Dimmu Borgir, Emperor, Mayhem, Dark Funeral, Cradle Of Filth, Immortal, Infernal, Borknagar, Funeris Nocturnum, ja vaikka vielä Satyricon...joitan saattoi unohtua... Trashissa ja deathissa on myös paljon hyviä bändejä, mutta black kolahtaa itselleni eniten
"Forward!" he cried from the rear and the front rank died.
And the general sat and the lines on the map
moved from side to side.
Kebab
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kebab »

Perinteikkäämpää heavyä tulee kuunneltua, ihan mättöpuolelle en vielä ole eksynyt. Miinus kiteytti aika hyvin, että jos laulusta ei saa selvää niin sen kuuntelu loppuu. Tosin joskus poiketaan tästä(kin) säännöstä. 8)
Lionheart
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Lionheart »

Valinta käy helposti minulle: vanha kunnon heavy metal. Tässä on tiivistettynä hyvin musiikkimakuni:

-Maidenin The Trooper, Rime Of The Ancient Marine, Wrathchild
-Manowarin Heart Of Steel, Metal Warriors, Warlord
-Helloweenin Power, Sole Survivor
-Black Sabbathin 6 ensimmäistä levyä.
-Led Zeppelin: Rock 'n Roll, Communication Breakdown

Thrashistä pidän paljonkin, lähinnä MegaDethin ja Anthraxin muodossa. Tosin viime aikoina on se Metallicakin kieltämättä alkanut purea. :?:

Örinöistä en ole koskaan pahemmin välittänyt, ja Black onkin minusta aivan käsittämätöntä. Huom. Tämä ei meinaa, että se olisi automaattisesti paskaa. En ymmärrä kyseisestä lajista mitään, joten pidän turpani tukossa. :|

Power taas on ihmeellisen kuoropoikamaista. Ei sovi metalliin. Ja harvoinpa ne ovat kovin persoonallisia.

Jeh. Kyllä Rock 'n Roll & Heavy ovat minua. 8)
Born To Lose - Live To Win
Saabas
Paholainen
Paholainen

Post by Saabas »

Perinteinen, koska haluan, että biiseissä on melodiaa, eikä aivotonta huutamista ja soittimine tappamista. Vaan joissain määrin hillityt saundit, hyvät riffit ja taidokas laulaja.
WHAT WOULD YOU DO IF VINCE NEIL SHOULD VISIT - BY MISTAKE - A DEATH GIG?
"I'd fuckin' kick his ass and while he's on the ground bleeding and crying I'd take a rancid smelly shit in his face and make him eat it!" -Chuck Schuldiner '86
Punapiraija
Hang-Around
Hang-Around

Post by Punapiraija »

Thrash/speed metal, tottakai. Vaikka pidänkin paljon perinteisestä heavy metallista ja jonkun verran powerista, niin täytyy sanoa että thrash/speed metallia on tullut viimeaikoina eniten. Sodom, Stone, Testament ja Metallica (80-luku)... Kyllä toimii. :)
Kari Karvaton
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kari Karvaton »

Kunnon vanhan koulukunnan perusvääntö on mun juttu! Lisäksi menee kaikenlainen muukin mättö Dream Theaterista Helloweeniin kautta Panteraan, kunhan vaan saundaa hyvältä ja lauletaan oikeesti, ei siis rää'ytä/kiljuta/öristä/murista/oksenneta niitä sanoja niin, ettei niistä kukaan ota mitään tolkkua... Ja melodioita on pakko olla, muuten ei oikein putoa.
"Välimallin jätkä,
välimallin laulu,
välimallin naamataulu!"
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Kyllä se on tuo perinteinen Heavy Metal, joskin tämäkin termi sisältää todella paljon. Mielestäni on muutenkin järjetöntä iskeä musaa lokeroihin, sillä hyvä musa on aina hyvää oli se missä lootikossa tahansa...

Heavy Metal !!!
Suomi Finland, Perkele!
irongirl
Hang-Around
Hang-Around

Post by irongirl »

Perinteinen hevi se on. Menee kyllä kaikki oikeastaan...
Riippuu musiikista ja bändistä, mutta mieluummin kuuntelen
hyvää laulajaa ku päätöntä huutajaa. Joskus kyllä sitäkin :twisted:
SpaceCadet
Peräruiske
Peräruiske

Post by SpaceCadet »

oon enemmän ihan perinteisen rokin kuuntelija, mutta levyhyllyssä on kyllä maiden jaetulla sijalla Pink Floydin kanssa, ja siellä on oikeastaan kaikkea Deathista The Clashiin

eli tyylit järjestyksessä

1.Rock
2.Heavy
3.Punk
4.Metalli ja sen alalajit
Guest

Post by Guest »

Minulle uppoaa ihan kaikki oikea metalli, tyylisuuntauksesta riippumatta. Ideologian pohjalta ehkä Death metal, vaikka en siihen mitään erityistä ideologiaa keksikään, mutta oon mä sen verran sodomy-äijä ( kattokaa vaikka mun harrastukset tuolta tiedoista ), että täytyy äänestää sitä ( ja tähän perään vielä julma hymiö ) :evil:
Zebo
Vempare
Vempare

Post by Zebo »

jouduin arpomaa deathin ja blackin väliltä ja onnetar suosi tällä kertaa blackia. Death on ehkäpä kuitenkin enemmän mun makuun, mutta nyt lähiaikoina on blacki levyt ollu suuremmassa kulutuksessa. Eikä hirveen suurella innolla kolahda dimmu borgir; ihan hyvää se on, mutta (outo kun olen) en sano sitä blacki bändiks, ite luonnehdin sitä ihan vaa dimmuks. En oo vähään aikaan jostain kummasta syystä jaksanu kuunnella perinteistä heavya. Ei vaan kolahda, joten oon erittäin huolestunut ittestäni :( .
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

^Dimmu on ihan ok hevibändi, mutta onneton Black Metal bändi.
MuurarinEno
Roudari
Roudari

Post by MuurarinEno »

mulle kyllä uppoo lähes kaikki noista muttä lähinnä sydäntä on tietenkin se perinteinen, thrash potkii myös ihan perkeleen kovaa.
Last edited by MuurarinEno on Mon Nov 08, 2004 19:11, edited 1 time in total.
"oh, you can't play heavy metal with synthesizers"
-Bruce Dickinson
Sed
Wimp
Wimp

Post by Sed »

Lähinnä minua on perinteinen.

Johtuen kenties siitä, et olen kuullut koko elämäni ajan Priestiä ja Maidenia (kiitos 14 vuotta vanhemman veljen), ja varsinkin Priestin lauluilla on ollut aitoa vaikutusta itseeni. Aitoa laulua ja taitavaa kitaran käyttöä!
Heretic
Kisälli
Kisälli

Post by Heretic »

Kyllähän se perinteinen heavy vie voiton, vaikka kuuntelen nautiskellen myös speediä ja trashiä...
My prayers have now been heard,
By my lord, my god. Master Lucifer.
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sad wings of destiny »

Joskus aikoinaan vastaus olisi ollut ihan selvä heavy metal, mutta eipä tässä enää oikein osaa sanoa. Raja on niin häilyvä kuitenkin.

Pääasiallisesti kuuntelen nykyään kolmea genreä: Thrashia, deathia sekä heavy metallia.

Ei tuota top bändilistaakaan oikein osaa sanoa enää. Sen sanon, että Priest on top 10 listallani edelleenkin, koska on vääntänyt niin monta loistavaa heavy metal biisiä, ettei edes Maiden pysty siihen.

Eri genreistä parhaita bändejä olisi hiuakn helpompaa luetella jo.
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
yuffie666
Hang-Around
Hang-Around

Post by yuffie666 »

kyllä taidan kallistua sinne perinteisen puolellle, vaikka muutakin tulee joskus kuunneltua... :roll:
Dena
Vempare
Vempare

Post by Dena »

Black Metal vie voiton tiukassa taistelussa Heavya vastaan. Kumpaakin kuuntelen kohtalaisen paljon, mutta blackiä ehkä enemmän, kun heavy-levyt on kuluttettu loppuun jo aikoja sitten.

Bändejä jos haetaan, niin:
1:Emperor
2:Mayhem (Ennen Grand Declaration of war -räppilevyä, eli De Mysteriis dom sathanasta enimmäkseen)
3:Marduk
4:Immortal
5:Gorgoroth
6:Barathrum
7:Behemoth (vaikka ei nykyään enään blackiä teekkään)
8:(viimeisenä muttei vähimmäisenä) Azaghal
In Nomine, Dei Nostri
DiTerlizzi

Post by DiTerlizzi »

Aito perinteinen heavy on lähimpänä sydäntäni, vaikka kaikkia metallin genrejä kuuntelen. Eniten levyjä löytyy kuitenkin Black-ja Thrash metal bändeiltä.
Heikunkeiku
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Heikunkeiku »

Kyllä toi Thrash sai ääneni. Metallica, Slayer, Exodus ja Testament (en ole kauaa kuunnellut) on semmosia bändejä joiden ansiosta ääni meni aika selvästi Thrashille :!:
Tosin lähes kaikissa muissakin luokissa on hyviä bändejä. Örinästä en pidä sitten ollenkaan :!:
Prowl3r
Bändäri
Bändäri

Post by Prowl3r »

Kyllä lähimpänä sydäntä on se perinteinen Heavy
:D
cuomi
Kisälli
Kisälli

Post by cuomi »

Kyllähän se perinteinen Heavy Metal on meikäläisellä ehdoton vaikka muutkin menee esim Trash puolelta tulee Metallicaa paljon kuunneltua. Kuitenkin vain aikaväliltä Kill Em All - Black Album.
Post Reply