Nowen, Peace with Death

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

No nyt sain minäkin toimimaan. Lyhyesti sanottuna: Kovaa kamaa 8)
Päärynähhh!
Bootleglista
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Meikäläisellä toimii moitteetta. Kunhan lyö konetta tarpeeks kovaa ni toimii mikä vaan! :wink:
Saundit ovat kyllä aikasmoisen asialliset ja soittajat selvästikkin osaavat hommansa. Tuskin deathdiggarien kanssa mitkään nakkisormet soitteliskaan, varsinkaan Lappiksen kanssa. Tämäntyylisestä musiikista en pahemmin pidä, mutta ei voi kuin ihailla soittotaitoa. Etenkin rumpalilla pysyy kapulat käsissä vallan mainiosti. Vokaalit kuulostavat muuten asteen verran asiallisemmalta kuin vanhemmissa pätkissä, vaikka minä mitään tämän tyylisuunnan murinosta tiedäkkään. Suoraviivaisempaa runttausta kuulemma on haettu ja onnistuttu kympillä. Vielä jos saisi semmoisen biisin, jossa on niitä hienouksia, sooloja melodioita ja semmosta :?: ehkä se 13 minuutin instrumentaali sitten?
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Zapper
Kisälli
Kisälli

Post by Zapper »

Kuulostipa kyllä kovalta mäiskeeltä toi uus biisi. Ei ihan turhaan oo Lappis hehkuttanu ainakaan tämän biisin perusteella. Rässikomppia ainakin tuli ihan kiitettävästi. :lol: Noi korkeemmat murinat/rääkymiset kuulostaa kyllä paremmalta kuin noi tosi matalat vanhemmissa biiseissä.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Kappalehan on ilmeisimmin WMA-muodossa, mutta nimetty jostain käsittämättömästä syystä mp3-tiedostoksi. Kuuntelussa nyt, katotaan miltä maistuu.

EDIT: Viilailua vielä.

Perhana, onpas kova runttaus. Äkkiseltään mieleen jää vokaalien suorastaan käsittämätön parannus aiemmasta kamasta. Vielä vähän jää uupumaan siltä osin, että mua potkisi täysiä, mutta todella hyvää on. Alun "go" on kyllä niin paikallaan kun vaan voi ja olin huomaavinani jonkinsortin King / Hanneman -"tribuutin" tuossa myös :D

Vidun lyhyt biisi, lopuu ennen kuin alkaakaan. Kovaa kamaa, ei se Lappis ihan paskaa ole viimeistä viikkoa jauhanut, vaikka epäilinkin.
Last edited by QazKFD on Tue Aug 09, 2005 22:02, edited 2 times in total.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
The Trooper
Hell Rat
Hell Rat

Post by The Trooper »

Vau :shock: Taitavaa soitantaa joka osa-alueella 8) Minäkään en tätä genreä niinkään ymmärrä, mutta hyvältä kuulostaa :)
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Ja odotukset senkus kasvaa tätä tulevaa EP:tä kohtaan. Vittu tämä on kyllä kovaa kamaa, nyt menee vissiin 6. kuuntelukerta putkeen tätä uutta biisiä. Ainut josta keksin valittamista on virvelisoundi. Varsin mallikas tavallaan, mutta ei mun mieleen. Vokaalit myöskin mahtavaa kamaa, nuoren Hetfieldin ja Tom Arayan sekoitusta mun korvaani. Eli melkoisen persoonallinen yhdistelmä. Soolon pätkäänkin saatu heitetty pieni Slayer-tribuutti. 8)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Muistetaan nyt vielä, että tuo on täysin miksaamaton versio. Noi on ne ihan puhtaat äänityssaundit, mitkä mikeistä lähti.

Virveli on kyllä mun makuun, varsin thrash-saundinen.

Tuohon ei pitänyt tulla ollenkaan " sooloa ", mutta Vominator vaatimalla vaati kampea. Ja sitä kansalle sitten annettiin

Ykkösellä sisään, ihan hatusta
"To be alive is more than just breathing"
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Lappis wrote: Ykkösellä sisään, ihan hatusta
Vitu hyvä, ainakin hymy nousi täällä heti pintaan. Tosin kiinnitin huomion vasta toisella kuuntelukerralla. Soundeista semmoista, että rumpuja voisi tuoda esiin vähän lisää, tiedä sitten johtuuko niiden sivussaolo pakkauksesta?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Mulla ei ole mitään hajua, miltä toi kuulostaa, äänikortti mäsänä.

Rummut tulevat VARMASTI esiin, ei se muuten rässiä olisi
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Tolokutonta settiä!
Juuri niin kovaa kamaa tulossa kuin osasin odottaakin, siis tuon Pathetic Existencen perusteella. Viidettä kertaa soimassa parhaillaan. Vitun hienot riffit ja vokaalitkin vielä paremmat kuin aiemmin. Se alun "Go"-huuto on loistava. Sai kyllä ekalla kuuntelulla hymyn huulille, kun muistin Mr.Lappiksen tuota jo aiemmin mainostaneen. :)
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Spontaanisti heitin sen ja samantien rumpali repes kuulemma :lol:

Lisää kliseitä sitten levyllä ja muissa biiseissä: Joka biisissä on joku vokalistiklisee 8)

Aina pitää pientä pilkettä löytyä silmäkulmasta
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Suoraa ja kovaa mennään ilman kikkailuja. Vihasta oli, kuten luvattu :wink: Vihasta kamaa on saatu narulle. Tuli alusta hieman mieleen fight fire with fire.... tosin se jäi sitten kyllä tästä nowenin vauhdista.
mahto olla kurkku ja keuhkot paskana vocaalien purkituksen jälkeen. Onneks osasit voidella ittees öölillä :lol:

Noh.... minä nyt en oikeen osaa rässijuttuja edes arvostella, koska en ole niin sisässä aiheessa. Tuommonen vocalisointi nyt kuuluu death/thrash genreen ja siinä se on.

Tuleeko melodisempia skittajuttuja / pidempiä instumentaaliosuuksia vanhojen ämpärien malliin (nowen website) toisiin biiseihin? Minä pidin niistä. Tai älä nyt keikkea paljasta, mitä uus tuo tullessaan.

"Stay away from me
You are something I can't tolerate!
in a lie you live...and believe! "

Muutenkin sanoitus on aitoa ja rehellistä. En kokonaan uskaltanut lainata tähän ilman taiteilijan lupaa.
Into Iron Maiden Since 1983
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Vihasta kamaa on saatu narulle.
Liekö sitten elämä kolhinut Cursed or Blessedin jälkeen?
mahto olla kurkku ja keuhkot paskana vocaalien purkituksen jälkeen. Onneks osasit voidella ittees öölillä :lol:
Ei mitään ongelmia. Tosin selkälihakset ja jalat olivat ja ovat vieläkin kipeänä. Fyysistä hommaa. Kaikkeni annoin ja vielä vähän päälle. Hiki valui naamalla ihan vuolaasti. Pyyhe oli kova juttu. Ja olut. Mutta ihan normaalisti sitä puhuttiin ja kommunikoitiin suoritusten jälkeen.
Noh.... minä nyt en oikeen osaa rässijuttuja edes arvostella, koska en ole niin sisässä aiheessa. Tuommonen vocalisointi nyt kuuluu death/thrash genreen ja siinä se on.
Malliesimerkki laudan nuorisolle siitä, miten puhutaan kauniisti, kun joku musa ei välttämättä ole oma juttu. Voisi myös Mr. Lappis ottaa oppia
Tuleeko melodisempia skittajuttuja / pidempiä instumentaaliosuuksia vanhojen ämpärien malliin (nowen website) toisiin biiseihin? Minä pidin niistä. Tai älä nyt keikkea paljasta, mitä uus tuo tullessaan.
Sanotaan näin: Tuo maistiainen on levyn suoraviivaisin raita. Tehty tietoisesti tyyliin " Ei mitään ylimääräistä, turpaanvetoa vaan! ".
Kyllä siellä muissa biiseissä mä soitan ihan oikeitakin sooloja enkä pelkkää kampea. Viimeinen biisi fiilistelee aika paljonkin, tosin synkästi. Vaikea sanoa, malttakaa, niin kuulette itse. Later
"Stay away from me
in a lie you live...and believe! "

Muutenkin sanoitus on aitoa ja rehellistä. En kokonaan uskaltanut lainata tähän ilman taiteilijan lupaa.
Siinähän sitä ihteään. Tuleehan noi kansilehtiinkin eli ei kauheasti haittaa, vaikka ne tänne kokonaan tulevatkin.

Teemahan on yksinkertainen: Mä ku olen suuri uskontojen rakastaja ja suvaitsevainen ihminen kaikin puolin...
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sad wings of destiny »

Kova biisihän tuo on. Soitanta oli aikalailla kuin ekalta Hauntedilta joka ei ole ollenkaan huono asia. Vokaalit oli mukavan äkäiset. Soundit oli yllättävän hyvät vaikkei oltu miksattu edes vielä :shock: Toivottavasti miksaaminen nyt ei pilaa hyviä soundeja sitten. Minicd hankintalistalla.
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Kitarasaundeihin tuskin tullaan koskemaan juurikaan. Lähinnä bassoa enemmän pintaan/kalinaa siihen ja tasoja säädellään. Kaikua mun vokaaleihin.
Rumpuja katsellaan sit vähän tarkemmin, mutta kitarasaundit ovat vitun tykit ja sellaisina saavat olla myös miksauksen jälkeen!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Postaas ny Lappis ko. biisin lyriikat, muuten menee koko yö arpoessa ja selvittäessä.

EDIT:

No vittu, ei naureta, en menny edes metsään kamalasti :)
Last edited by QazKFD on Wed Aug 10, 2005 1:24, edited 1 time in total.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Hah.
PATHETIC EXISTENCE

Verse I

Stay away from me
in a lie you live...and believe!

Sad human form
Disgust you represent
" Holy " human waste....you are!

Verse II

Your mind is useless
Personality faceless!
No pain, no joy, just lie!

Stupidity- Your middlename
Yourkinds- all the same!
Dissing people everywhere!

Verse I

Chorus:

Pathetic Existence
Lyrics by Shithead himself

Lienee siis vielä artikuloinnissa parantamisen varaa, jos porukka ei heti ensi istumalta saanut sanoista selvää? :lol:
EDDIEIRONMAIDEN
Hell Rat
Hell Rat

Post by EDDIEIRONMAIDEN »

Perkeleen kova biisi täytyy myöntää! Vokaalit ja riffi oli helvetin kovia.
Tosta Biisistä tuli mieleen Vanha Malevolent Creation. Vokaaleista niin myös soitannasta.

METAL!
nii-i
evil_maza
Hang-Around
Hang-Around

Post by evil_maza »

Helkkarin hyvät soundit miksaamattomaksi versioksi tuossa näytebiisissä. Soitanta skulaa mikä olikin arvattavissa jo etukäteen. Muutosta näemmä tyylissäkin verrattuna viime demon matskuun. Ei paha 8)
Paddy
Kisälli
Kisälli

Post by Paddy »

Jos itsekin kommentoisi muutamalla lauseella tuota biisiä. Alku perkeleen kova. Pääriffi myös melkoista tappokamaa, mutta kuitenkin biisistä puuttuu se koukku. Ei ole siis avautunut kokonaan meikäläiselle. Biisissä on hyvät hetkensä, mutta kokonaisuutena ei iskenyt kovinkaan kovasti. Pitääpi siis kuunnella lisää...
Rainmaker
Kisälli
Kisälli

Post by Rainmaker »

Yllättävänkin simppeli ja suoraviivainen runttaus. Riffeistä tuli tosiaan The Haunted mieleen, kuten joku jo sanoi. Mielestäni parempaan suuntaan vanhoista biiseistä ilman muuta, vokaalit olivat aivan loistokamaa.

Lisää vaan koukkuja, temponvaihteluita, mosh osioita ja muuta kivaa sekaan niin hyvä tulee. 8)
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Lappis wrote:
Malliesimerkki laudan nuorisolle siitä, miten puhutaan kauniisti, kun joku musa ei välttämättä ole oma juttu. Voisi myös Mr. Lappis ottaa oppia
Niinkai sitte. :D
En ite pysty sanomaan onko tuo sinun vocalisointi hyvää rässi-vocalisointia, kun ei ole sellasta vertailupohjaa, jonka tuntisin hyvin. Ei tämän genren vocaaleja voi suoraan verrata esim Dioon taikka Bruceen.

Tähän ikään sitä on oppinut, että jos alkaa viisastelemaan taikka neuvomaan/ pätemään vajailla tiedoilla jää ennen pitkää housut nilkoissa kiinni. Paljon olen oppia saanut rässistä ja muustakin tutummasta hevistä täällä laudalla. Incl. uusia bändituttavuuksia ihan diggaamiseen asti.

Nyt tuli jauhettua liikaakin taas asian vierestä. Peken perisynti :wink:
Jatkakaa Nowen-aiheessa

GO! :lol:
Into Iron Maiden Since 1983
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Pääriffi ei oikein aukee meikälle mutta muuten on ihan suht kovaa kamaa. Ei mikään tajunnan räjäyttäjä kuitenkaan, pahoittelen :D
Verse ykkösen toiston jälkeen rupee kuitenkin kuulostaan vähän paremmalta.(Ku rummut saatte miksattua niin luultavasti kuulostaa vielä paremmalta.)
Kovaa kamaa, ostan luultavasti levyn.

Tuleeko lisää näytteitä?

"Dissing people everywhere!" :lol:
You can sell people crap and make them eat it.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Rainmaker wrote:Yllättävänkin simppeli ja suoraviivainen runttaus. Riffeistä tuli tosiaan The Haunted mieleen, kuten joku jo sanoi. Mielestäni parempaan suuntaan vanhoista biiseistä ilman muuta, vokaalit olivat aivan loistokamaa.

Lisää vaan koukkuja, temponvaihteluita, mosh osioita ja muuta kivaa sekaan niin hyvä tulee. 8)
And those things you shall get my friend!

Kuten jo sanottua, maistiaisbiisi on suoraviivainen opener levylle. Muut biisit ovat sitten sitä viiden minuutin luokkaa. Lienee aika selvää, että en mä tee biisiä, missä runtataan rässikompilla koko viisi minuuttia kuuntelevan yleisön haukotellessa? Ehhei, antakaa nyt hivenen enemmän luottamusta :wink:

^ Mä jo odotin, että kauanko kestää, ennenkuin joku tajuaa ton läpän. Tai siis, läppä ja ihan asiaakin samassa lauseessa.

Studiossa muisteltiin, että koko juttuhan on lähtenyt Primal Fearista. Kiitti vaan Ralf. " Dissing people everyhwhere....Haijemaa!!"

Piruako tuota pahoittelemaan, jos ei osu ja uppoa. Pahoittele sitten, kun minäkin sen pahoittelun aloitan :lol:
Lisänäytteistä en osaa sanoa vielä. Eihän tässä jää kohta mitään julkaistavaksi
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

EDDIEIRONMAIDEN wrote:Perkeleen kova biisi täytyy myöntää! Vokaalit ja riffi oli helvetin kovia.
Tosta Biisistä tuli mieleen Vanha Malevolent Creation. Vokaaleista niin myös soitannasta.

METAL!
JES! Biisi on tehty Malevolent Creation/ Sepultura-kuuntelukauden aikana! Loistavaa, että se kuuluu!
Tuo oli jo kohteliaisuus tai sellaiseksi minä sen ainakin käännän :D
Post Reply