Motörfuckinghead

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

ozz3 wrote:
Roskisdyykkari wrote:^ Parasta tullakin, itse missasin keikat koska en ole vielä pahemmin Motörheadiin perehtynyt ja liput loppuivat aikaisemmin kuin oletin*seliseli* :D .
Mutta Lemmy on sen verran kova jätkä, että eiköhän se raahaa porukkansa vielä ainakin kerran Suomenmaalle.

March or Die kilahtaa piakkoin postiluukkuun. CDON:ssa maksaa yllättävän vähän, joten jos et vielä omista, kannattaa tilata.
Jeps, itse kuvittelisin Lemmyn soittavan niin kauan kunnes kirjaimellisesti kupsahtaa lavalle, mutta eiköhän sielä ainakin yksi albumi ja kiertue tule.

Marc Ör Die on perkuleen kova lätty :finger:
Lemmy vetää kuolleenakin! :twisted: Kun miehen kunto lopulta kestää, sairaalassakin pistetään Jack Danielsia suoraan suoneen. :wink:
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

^ :lol: Niinkai, kun normaali veri veisi hengen. Ootko lukenu White Line Feverin, muuten? Reilu kolme tuntia H-hetkeen.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Noniin, nyt pääsee Itse Toveri-Strato tilittämään elämänsä hienoimman keikkakokemuksen hetkiä. :wink: (Lemmy on jumala)

Paikalle saavuin siinä kahdeksan pintaan, ja katsoin lämppärin (mikä se nyt olikin) Bändillä ei ollut kyllä mitään sanottavaa, turha.No, tunti sitäkin vaan kesti. :) Tunnelma alkoi tiivistyä ja kamoja laitettiin terään.
Lopulta, yksi elämäni hienoimmista hetkistä koitti, lava pimenee, ja Lemmy Kilmister ohjataan taskulampun avulla lavalle, Rickenbacker kaulassa. "WE ARE MOTÖRHEAD! AND WE PLAY FUCKING ROCK ´N´ROLL!" Olisko ollut Dr.Rock joka aloitti keikan.

Täytyy sanoa ett meinasi taju lähteä! Bändi oli aivan helvetinmoisessa vireessä, ja huomasi kyllä, ettei ollut amatöörejä lavalla. Tiukkaa settiä tuli, ja Lemmy todisti jälleen kerran jumal-arvonsa vaikka stetsoni puuttuikin. :lol: Keikan parhaita olivat Sacrifice, ja ainakin blues-biisi.
Mikä sen nimi oli? Siinä oli todella hieno soolo akustisella, ja Lemmy laulamassa kessu huulessa bluesia huuliharpun kanssa oli varsin hieno kokemus.
Olin A-Katsomossa, ja soundit olivat aika kehnot. Epäselvää puuroa suurelta osalta, basso jytisi liikaa. Onneksi ei pilannut koko keikkaa. Volyymi oli kova, mutta ei niin pelottavan voimakas, mitä osasin odottaa.
Mikkey Dee todisti olevansa sen mitä Lemmy sanoi, Maailman Paras Rumpali. Semmoista settiä vedettiin, että heikommilta lähti taju!
Kitarasoolot olivat myös loistavia, ja Lemmy "lauloi" upeasti.

En ole mikään iso Motörhead-fani, mutta armottomassa live-bändin maineessa olevaa ´Headia halusin ehdottomasti mennä katsomaan.
Kaikki odotukset bändi ylitti, ja mukavaa/parasta oli.
Aces Of Spades ja Overkill lopettivat setin, ja lopuksi Lemmy heitti basson vielä Marshallia vasten ja saimme nauttia hienosta kiertoefektistä.

Oliko kenties joku Rautaneitolainen, Tuomas-niminen tyyppi, jonka kanssa tulin samalla kyydillä kotiin? Puhui olleensa Maidenin keikalla 1986, ja muutama sana vaihdetiin muustakin. Mukava heppu.

Lemmy & CO. Jyrää ikuisesti, ja Lemmy vetää Jack Danielsin voimalla kuolleenakin! :finger:
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

Stratocaster wrote:Keikan parhaita olivat Sacrifice, ja ainakin blues-biisi.
Mikä sen nimi oli? Siinä oli todella hieno soolo akustisella, ja Lemmy laulamassa kessu huulessa bluesia huuliharpun kanssa oli varsin hieno kokemus.
Whorehouse Blues oli biisi, uuden levyn matskua. Sopiva välipala settiin.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Alex Machine wrote: Whorehouse Blues oli biisi, uuden levyn matskua. Sopiva välipala settiin.
Loistava veto tämäkin! Välipala, joka vahvisti vain uskoani Lemmyn jumaluudesta, jumankauta että herralla on karismaa!

Pankaas kommentia Tampesterin keikasta.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Olo on ku ois jyrän alle jääny. Törkeen kova keikka! Korvatulpat tippu alussa johonkin ja ny vinkuu korvissa ja niskat on ihan jumissa :lol:
Miinus puolena se moshpit ihan vieressä. Vaikka seiso pois siitä niin sai elävää lihaa päällensä ja pari biisiä meni ihan ohi varoessa ruhjoontumista ja alle tallaantumista. Kaverin työkaveri seisoi täysin pois näitten jätkien tieltä ja sai yhen nyrkkeilemään niskaansa.
Joidenkin mielestä vissiin siistiä, mutta mun puolestani voisivat tuollaisille varata jonkun aidatun alueen, missä saavat hakata toisiaan ihan sielunsa kyllyydestä.
Ny joku vissiin tulee nillittään, että kannatisi mennä istumakatsomoon :lol:
Kyllä pitäisi olla oikeus saada katsoa keikkaa lavan edessä ilman, että saa pelätä saavansa koko keikan ajan nyrkistä tms.
Taival
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Taival »

Olipas keikka... :finger: Saattaa tulla aika ajatuksenvirtaa ja hehkutusta, sen verran täpinöissäni olen vieläkin.

Ensimmäistä kertaa näin bändin livenä ja olen kyllä vakuuttunut. Aikaisemminkin bändiä aika voimalla fanittanut, mutta nyt menee kyllä ne puuttuvatkin levyt hankintaan. Ja äkkiä.

Silkkaa parhautta olivat biisivalinnat, kohokohtina Killed By Death, joka oli niin vahva luenta huippubiisistä, että alta pois ja koko vitun encore. Whorehouse Blues näytti, että vaikka kyseessä on bändi joka soittaa säröllä ja kovaa, ovat sen biisit toimivia minimalistisemmassakin muodossa. Ace Of Spades on Ace Of Spades ja Overkill oli ihan silkkaa voimaa. Minkäänlaista väsymystä en ainakaan minä havainnut bändissä hetkeäkään. Lemmy oli oma herrasmiesmäinen itsensä ja Phil on herran aisaparina täydellinen tuki ja juttukumppani. Ja sitten se "Worlds best drummer" Mikkey Dee, jumalauta millä tyylillä herra paukutti menemään... Ei jäänyt epäselvyyksiä.
Välispiikitkin olivat kohdallaan... "Is it loud enough?" "*epämääräistä mölinää*" "Ok. Dave, turn it up, make 'em deaf." ... "See? The new ones are good too." :lol:

Ensimmäinen keikka jolla minä olen ollut, jolla soundi on lähes täydellinen korvatulppien kanssa... Keikan lopussa yritin hetken ilman :arrow: Sattui päähän. Huh. Väkeäkin oli ihan mukavasti, ei ollut ollenkaan niin tyhjää kuin olin pelännyt.

Mahtava keikka. Ei muuta kun bändille pitkää ikää ja hyvää vointia ja pian Suomeen takaisin. Taival kiittää ja kuittaa. Lemmy ON Jumala.

Ps. Kaimalla iso kiitos edullisesta lipusta, olisi saattanut jäädä näkemättä muuten ja se olisi ollut iso menetys.
Missä
Missä on Antti Kaitainen
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

^^ Se on kyllä ihan niin nykyään että pitäis osata varautua että isoilla hevikeikoilla lähtee se moshpit aika helposti liikkeelle siellä edessä. Siksi ainakaan itse en tollasilla keikoilla mene sinne eteen koska sinne menee nimenomaan kaikki ne hullut, heh. Antaa niiden päästää siellä antaumuksella. ;)

Hesassakin oli aika kohtuu isoa pittiä. Etenkin kunnon menobiisien aikana. Fast And Loose, Iron Fist, Overkill... No Overkillissä se tais kyllä vaan kasvaa entisestään. Haha.
Dante
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Dante »

Eli ei muuta ku kyynärpäätä sitten eteen. Turha niittenkään sitten sen jälkeen vinkua, kun tämmönen tappi yrittää vähän seivata edes itteensä 8)
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Keikka oli vitun hyvä!!!

mentiin jonottaan Kuukan kanssa jo 14:40 .
porukkaa alkoi tulemaan siinä 16:30--->

klo 18:15 meille kerrottiin että ovet aukaistaan 15min myöhässä.
sisälle päästyämme Kuukka juoksi riviin ja mä otin paidat meille. HIENOT ONKIN!

väkeä oli naurettavan vähän koko ajan, odotellessa keikkaa.
ensin tuli lämppäämään KATSELTAVA naisbändi (mies rummuissa) joka soitti miten soitti.
sitä seurasi Suomalainen kamaluus.

lopulta näimme Lemmyn ja poikien kävelevän lavaa kohti.
sitten keikka alkoikin! kaikki oli kohdallaan!
rummut, karjunta, kitara ja basso kuuluivat siinä eturivissä ainakin ihan selvästi.

parhaus koettiin ehkä Sacrificen mielettömän rumpusoolon aikana.
--> Deelle lyötiin kuulosuojaimet päähän ja kitara ja basso poistuivat paikalta...
volyymi käännettiin kovemmalle. valot ja kaikki meni juuri äänten mukaan! /../
paljon parempi kuin mitä löytyy Live äänityksiltä.
kohta muut palasivatkin tupakka suussa jatkamaan biisiä.

Image

--------------------------------------------------------------------------------------

Infernolta tuli jopa Whorehouse Blues, In the Name of Tradegyn, Killersin ja sen yhden lisäks! . oli muuten hyvää kamaa LIVENÄ!!!

viimeisenä tietenkin tuli OVERKILL jonka jälkeen vehkeet jäi soimaan bändin poistuessa!

mahtavaa oli! kiitos bändille!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

tän päivän aamulehdessä on juttu keikasta... siis 11.10 Tampereen keikasta...
siinä on valokuvakin otettu jonotuskavereistamme kun niillä niin komia Jack Daniels lippukin oli mukana! itsekin sain ängettyä pärstäni siihen...
Gravehill
Roudari
Roudari

Post by Gravehill »

Skannasin Aamulehdessä olleet jutut Motörheadistä.

Motörhead (Aamulehti 10.10.)

Motörhead (Aamulehti 13.10)
Last edited by Gravehill on Fri Mar 17, 2006 21:52, edited 3 times in total.
The Stench of the Burning Death..
http://www.last.fm/user/Gravehill" onclick="window.open(this.href);return false;
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Tutultani lainasin Stage Fright-dvd:n, ikäänkuin kruunaamaan koko Motörhead-jutun lähiaikoina. Jumalauta on kova keikka, kaikki ihan kuin Suomessa, kyllä fiilis nousee vauhdilla tätä katsellessa.
Lemmy. On. Jumala.
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

:idea: Tässä juttu ja kuvia Hesan keikalta.
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Gravehill wrote:Skannasin Aamulehdessä olleet jutut Motörheadistä.

Motörhead (Aamulehti 10.10.)

Motörhead (Aamulehti 13.10)
Tuhannet kiitokset vaivan näöstä! Oli mukava lukea, kun etenkin tuo keikka-arvio oli todella hyvin kirjoitettu.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Motörheadin 1916 levy on kyllä todella toimivaa hard rock tykitystä. Huonot biisit loistavat poissaolollaan ja mukana on muutamia todellisia helmiä. Täytyy perehtyä levyyn vielä tarkemminkin. Nyt on jo selvää, että käytin ne 6 euroani viisaasti. Hail Lemmy!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Ei sattuis kellään olemaan tietoa että julkaistiinko jossain kuvia Tampereen keikalta 11.10.?
overkill
Bändäri
Bändäri

Post by overkill »

^^Jep,1916 on hieno ja jopa melko aliarvostettu levy. Ei kuitenkaan Motörheadin parhaiden tasolle yllä... Olihan keikankin setissä Going to brazil ja ramones, loistavasti toimivat!
Voimanorja
Manowarrior
Manowarrior

Post by Voimanorja »

Ei ole pitkään aikaan tännekään mitään kirjoiteltu.
Mutta:

Kävin tuossa hakemassa juuri ilmestymisensä jälkeen Infernon uusimman Digipackin.
Eli siis sen jossa Bonus DVD:llä Whorehouse Blues Video ja Hammersmithin keikalta 05.
(Aikaisempikin Digipacki komeilee hyllyssä, mutta siksi vähän tietoa, että kun siinäkin on DVD mukana :D)
Hammersmithin keikka ei ole kokonaan tällä DVD:llä, mutta kovaa menoa. Näin voisi sanoa.
Varsinkin Mikkeyhyn kannattaa kiinnittää huomiota, esim. Killers -biisissä. On näet sellanen taonta päällä.
Ihan tyytyväinen olen tähän pakettiin, vaikkakin maksoi 22.90 € (aika kallis), mutta oli sen arvoista.
Whorehouse Blues -videoclippi on kanssa katsomisen arvoinen. (Kuvattu jossain Strip baarissa :P )

Mutta, Hammersmithin keikalla soitetaan Bomber. Miksei sitä Suomessa soitettu? HÄH?
Potuttaa oikein roimasti. On näet sen verran hiano meininki siinä DVD:llä, kun ensin alkaa kuulumaan jotain tavanomaista ulinaa ja sen jälkeen meno alkaa, samanaikaisesti kun katosta laskeutuu kunnon PommiKone. Propelleiksi laitettu valot, jotka pyörivät ympäri ämpäri.

Sitten: varsinainen kysymys:
On kaksi DVD:tä.
Everythin Louder ja 25th Anniversary Brixtonilta.
Brixtonia saa käsittääkseni vaan samaisen levyn digipackissa mukana ja edellä mainittua ihan DVD:nä, mutta siinä ei sitten koko settiä olekaan.
Onko Brixtonin keikka hankinnnan arvoinen?
Onko siinä kunnon kuvaukset ja äänet?
Kun en sitä 35 €:tä haluaisi turhan päiväisyyksiin laittaa...

EDIT: Topiskin nimeä/aihetta vois joku modi käydä muuttamassa, tai se aloittaja.
Kun kyllä se varmaan vielä tulee, mutta Moottöripää höpinät olis kiva hoitaa omassa topiskissa. Tainnut tulla ainakin yksi turha *Motörhead* -topiski jo..
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

^Hyvä idea. Siis topicin uudelleen nimeäminen. Itselläni ainakin riitäisi motörhead höpinöitä.
EDIT: Kiitos :D
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Eebo
Hang-Around
Hang-Around

Post by Eebo »

reptile
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by reptile »

Löysin Motörheadin vasta viime vuonna. Jotenkin tämä bändi ei aikaisemmin muutamaa satunnaista kappaletta lukuunottamatta sen erityisemmin innostanut. Sitten tuli ostettua se Lemmyn elämänkerta, joka oli tosi mielenkiintoinen.
Joitakin vuosia sitten löysin kotoa huonolaatuisen kasetin, johon oli nauhoitettu Sacrifice-levy. Sitä kuuntelin silloin tällöin, mutta en Moottöripäistä innostunut sen erityisemmin. Levy kuitenkin vaikutti hyvältä. Joskus kuuntelin jotain best ofia ja Bomber-levykin löytyi halvalla eräästä levykaupasta.
Sitten eräänä päivänä päätin, että kun seuraavan kerran käyn levykaupassa ostan jonkun Motörhead-levyn. Mukaan tarttui Overkill ja Ace Of Spades. Niitä kuuntelin ja aloin miettimään, että miksen minä aikaisemmin ollut pitänyt tästä, ihan vitun kova yhtye.
Eikun kirjastoon ja mahdollisimman monta 'Head-levyä mukaan. Ja kyllä aloin yhä enemmän vakuuttumaan Motörheadin loistavuudesta.
Lemmynhän kaikki tietävät ja siinä äijässä jos kenessä on asennetta ja rockia! Kokoonpanoista arvostan eniten ehkä nykyistä. Mikkey Dee on aivan mieletön rumpali! Helvetti mitä soitantaa. Turha itkeä klassisen Kilmister-Clarke-Taylor-kokoonpanon perään kun meillä on paljon parempi nykyinen. Uusin levy Inferno on paras levy sitten Sacrificen
Ja parhaimmat levytkin on tullut vasta klassisen kokoonpanon jälkeen. Ace Of Spades ja Overkill ovat toki timanttilevyjä, mutta paras levy on silti Sacrifice, Motörheadin kenties raskain levy. Siinä on sellaista ryskettä välillä että oksat pois. Jo nimikappale pelkästään on aivan helvetin tylyä menoa. Orgasmatron on muuten hyvä, mutta huono tuotanto laskee pisteitä. Lemmykin on sanonut että se on vain puoliksi sellainen levy, mitä hän halusi. Spadesin ja Sacrificen välillä on tulut muutama hyvä levy, mutta ei ihan napakymppiä. Esim. 1916, Bastards, Orgasmatron.
Parhaimmat levyt:
Sacrifice
Inferno
We Are Motörhead
Ace Of Spades
Overkill
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...

IRON MAIDEN FOREVER!!
Stalker
Roudari
Roudari

Post by Stalker »

^Itse pidän Eniten Ace of Spades ja Bomber levyistä. Ensimmäisestä vähän enemmän. Levyltä löytyy todellisia klassikoita jota eivät koskaan kuole :twisted: Isäki on Mottoripää fani, joten no sleep til' hammersmith live levystä alkoi ns. "hevin" kuunteleminen. Kun siitä oli pari biisiä kuulut, tunnela oli " WOOOW MÄ EN TIENNY ET TÄLLÄSTÄ EES ON" Kaikki energisyys ja Lemmyn Vocalit iski ku vasaralla päähän. Helsingin keikalla olin itse, ja tunnelma sielä oli aivan katossa. Olin eturivissä suurimmanosan aikaa (paljon tönimistä :D) ja se oli aivan mahtavaa. Lemmy veti yhtä kovaa kuin ennenkin. Ainoa haitta oli että soundin puuroontuivat vähän kaapelitehtaalla. En tiedä sitten tampereen. Mutta todella raju oli :finger:
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Heittäkääpäs kommentit albumeista March Or Die sekä 1916.
Edullisen hinnan takia ovat ostolistallani, ja ensimmäiset bändin levyt mulle ovat vaikka ihan keikallakin olin ja materiaali on tuttua.
ozz3
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by ozz3 »

Stratocaster wrote:Heittäkääpäs kommentit albumeista March Or Die sekä 1916.
Edullisen hinnan takia ovat ostolistallani, ja ensimmäiset bändin levyt mulle ovat vaikka ihan keikallakin olin ja materiaali on tuttua.
Helvetin kovia molemmat. 1916 on yksi bändin uran kärkilevyjä, March Ör Die ei ehkä ihan samaa tasoa, mutta sillä levyllä onkin bonarina mukana Ozzy Osbourne ja Slash. Eikä Lemmy petä koskaan.
|Faith No More|Candlemass|
|Tuska Open Air|Korn|
|Ilosaarirock|Kraftwerk||
|Muse|
Post Reply