Metallica

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Re: Metallica

Post by Jukka »

OsmaGunner wrote:
Hanged man wrote:Kaikista eniten asiassa kyrsii se että Harris&Co eivät itse sitä asiaa ymmärrä ja näin ollen settilistassa tulee olemaan Maidenin uran loppuun asti Trooperit,Hallowedit,Fear of the darkit ja 666:set ynnä muut ennalta arvattavat hittibiisit "jotka nyt on vain pakko soittaa joka keikalla".
Luetteletko minulle ne keikat, joilla Metallica ei ole soittanut Enter Sandmania, Nothing Else Mattersia, Sad But Trueta, Master of Puppetsia ja Onea. Joku noista on joskus voinut olla setistä pois, mutta eipä kuultu Trooperiakaan vuoden 2006 AMOLAD -kiertueella.

Minusta olisi erittäin hyvä ja tervetullut ratkaisu jos Maiden tekisi "Metallicat" tuon settilistamuuntelun suhteen, mutta ymmärrän myös hyvin miksi eivät tee. Voi pojat sitä porun määrää tälläkin laudalla kun se oma ei-ikinä-soitettu-namupala-tyyliin-infinitedreams tuli perjantain keikalla mutta mulla oli lippu lauantaille ja sillon soitettiin vaan Wrathchild.

Kuten ylempänä kirjottaneet Jukka ja Hanged man, minäkin kiitän ja kumarran Metallicaa siitä että rukkaavat settilistoja tuolla tavalla. Amen. Mutta lukekaapa vaikka The_Air_Raid_Sirenin aiemmin tässä topickissa heittämät kommentit. Tuntui vituttavan aika lailla kun ne Dyers Eve ja Leper Messiah tulikin maanantaina, kun kaveri itse oli keikalla sunnuntaina.

Varmaan aika mielipiteitä jakava asia. Pitäisköhän pistää jopa jonkunmoinen äänestys pystyyn Ruskin Armsin puolelle? Olis ihan mielenkiintoista tietää miten mielipiteet prosentuaalisesti jakautuu kun >500 lautalaista on antanut äänensä.
Tässä settilistapolemiikissa oma pointti on se, että siinä missä Metallica vetelee pokkana jotain Hit The Lightseja, Trapped Under Iceja, Dyers Eveja, Holier Than Thouita ja Fight Fire With Fireja, niin saa melkoinen ihme tapahtua, että Maiden änkisi settilistoihinsa To Tame A Landia, Public Enema Number Onea, No Prayeria, Only The Good Die Youngia, Run Silent Run Deepia ja niin edelleen. Se yllätyksellisyys biisivalinnoissa puuttuu kokonaan. Joku Trapped Under Ice kun ei todellakaan ole mikään hittibiisi, puhumattakaan jostain Holier Than Thousta.

Minusta Maidenin kohdalla joku 2 Minutesin vaihtaminen setissä Wrathchildiin on lähes yhtä yllätyksellistä kuin Ruotsin hannuhanhivoitot lätkän MM-kisoissa.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Backlet
Roudari
Roudari

Post by Backlet »

Olihan se sisäkeikan + lavan sijoittelun ansiosta ehkä kovempikin kuin 2007. Turn the Pagen olisi vielä voinut pistää The Waitin ja All Nightmare Longin jonkun uuden levyn biisin tilalle. Valoshow oli yllättävänkin komeaa katsottavaa, kun on tottunut Metallican viime vuosien varsin pelkistettyyn meininkiin. Mieluusti tämän taas näkee Porissa uudestaan.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

En ollut keikoilla mutta en liene väärässä sanoessani, että James ottaa edelleen lavan, yleisön ja koko tilan haltuunsa tavalla, joihin ei muut kykene?

Kovia settilistoja " vanhukset " kiskoo, ei voi mitään.
"To be alive is more than just breathing"
Jazz78
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by Jazz78 »

Minä olin molemmilla keikoilla... pakko sanoa, että kovaa settiä ukot vetää! Voitti Maidenin tuplakeikat Hartwallilla AMOLAD tourilla, jolloin tokailta oli prikulleen sama, välispiikkejä myöden. Se myös johti siihen, etten ikinä enää hanki kuin yhdelle keikalle lipun. Se oli pettymys silloin, nyt Metallica pesi ne illat 100-0!!!! Yksi pleku tarttui mukaan, vaikka olin katsomossa! :finger:
2011 : 8.7. Iron Maiden, 28.12. Children of Bodom
2012 : 11.3. Nightwish, 4.6. Sonisphere Helsinki
2013 : 29.6. Rock The Beach, 20.7. Iron Maiden
2014 : 28.5. Sonisphere Helsinki
2015 : 31.7. Nightwish / Children of Bodom / Sonata Arctica
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Tulipa liityttyä MetClubiin viimeistään näiden keikkojen johdosto ja pari paitaakin tuli pistettyä eilen Metallica storesta tilaukseen, jotka lähtivät tänään jo tänne suuntaan. Katotaan jos sitä sonisphereen...
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Lappis wrote:En ollut keikoilla mutta en liene väärässä sanoessani, että James ottaa edelleen lavan, yleisön ja koko tilan haltuunsa tavalla, joihin ei muut kykene?
Et todellakaan. Ehkä alkuaikojen 'fuck yeah' -asenne on vaihtunut hieman hillitympään kokeneen kehäketun karismaan, mutta keikalla tuli se tunne, että vain parempaan on menty. Vuosituhannen alun heikompien vuosien jälkeen James on taas herra talossa. Ei sitä voinut kuin katsoa haltioituneesti hymyillen kun James sahaa kitarallaan hillitön virne naamalla ja nauttii selvästi olostaan lavalla. James oikein tihkuu ympärilleen tuota valtaisaa karismaa joka ei varmasti jätä ketään kylmäksi. Ei tuohon pysty kukaan muu.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Loveri
Paholainen
Paholainen

Post by Loveri »

Lappis wrote:En ollut keikoilla mutta en liene väärässä sanoessani, että James ottaa edelleen lavan, yleisön ja koko tilan haltuunsa tavalla, joihin ei muut kykene?
Jamesin pitäisikin kirjoittaa lavakäyttäytymisen ABC-kirja. Ekalla keikalla tulikin seurattua eniten Mr. Hetfieldin esiintymistä ja soittoa. 8)

Keikkaa nyt ei pysty vieläkään oikein kommentoimaan. Täyttä hurmostahan se oli ja varsinkin Trapped Under Ice-biisi sai posket märiksi. Sitä biisiä olen toivonut kuulevani livenä enemmän kuin jopa Dyers Eveä.
GLAM stands for Gay LA Metal. I mean, if you have to dress up like a chick on stage to get people comin to check you out, you gotta ask yourself. First, you got unsolved issues. Second off, is your music really that good? -Dave Mustaine
SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

The_Air_Raid_Siren wrote:
Et todellakaan. Ehkä alkuaikojen 'fuck yeah' -asenne on vaihtunut hieman hillitympään kokeneen kehäketun karismaan, mutta keikalla tuli se tunne, että vain parempaan on menty. Vuosituhannen alun heikompien vuosien jälkeen James on taas herra talossa. Ei sitä voinut kuin katsoa haltioituneesti hymyillen kun James sahaa kitarallaan hillitön virne naamalla ja nauttii selvästi olostaan lavalla. James oikein tihkuu ympärilleen tuota valtaisaa karismaa joka ei varmasti jätä ketään kylmäksi. Ei tuohon pysty kukaan muu.
Näin on. Kyllä se James vaan on ihan kuningas siellä lavalla, ei siitä mihenkä pääse.

Molemmat keikat oli ainaki omasta mielestä niin perkeleen kovia, etten mitään järkevää pysty kirjottaan. Voittivat kyllä '07-keikan, joka sekin oli vallan mainio.
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Olin maanantain keikalla. Vähän kaksijakoiset fiilikset jäi. Parhaat biisit toimivat kyllä loistavasti, mutta sitten osa kappaleista tuntui aika puuduttavilta. Soundit oli aluksi melkoista puuroa, mutta paranivat keikan edetessä. Alun biisit kyllä kärsivät tästä, eikä edes Leper Messiah iskenyt läheskään niin kovaa kuin olisi voinut kuvitella. Uudet biisit eivät oikein toimineet livenä Broken, Beaten and Scarredia ja The Day That Never Comesia lukuunottamatta, joista jälkimmäinenkään ei ollut niin kova kuin odotin. Olisin ehdottomasti halunnut kuulla All Nightmare Longin ja Cyaniden, jotka ovat uuden levyn parhaat biisit. Kiertueen settilistoja en ollut nähnyt yhtään ennen keikkaa ja kuvittelin, että All Nightmare Long olisi vakiobiisi tällä kiertueella. Vielä encorejen alussa olin lähes varma, että se soitettaisiin, mutta jouduin pettymään.

Settilista ei muutenkaan ollut mielestäni bändin mittapuulla kovin hyvä. Holier Than Thou on mielestäni Black Albumin huonoin biisi, eikä sitä todellakaan pitäisi päästää settiin. Myös The Wait oli harvinaisen tylsä valinta. Positiivisimman yllätysreaktion minussa aiheutti Dyers Eve, vaikka kyseinen kappale ei varsinaisesti suosikkeihini kuulukaan. Sunnuntain setti oli mielestäni selvästi parempi. All Nightmare Long, Cyanide, Turn the Page ja Fight Fire with Fire olisivat olleet mieluisia valintoja maanantaillekin. Metallican tapaa muutella settilistoja täytyy kyllä kiitellä. Kaksi kertaa olin nähnyt bändin aiemmin ja nyt setissä oli vain 7 noilla keikoilla kuultua kappaletta. Minusta tuntuu naurettavalta, että jotkut valittavat noista Black Albumin kolmesta hittibiisistä, jotka soitetaan aina. Bändi ottaa settiin jatkuvasti uusia harvinaisuuksia, jotta hc-fanien mielenkiinto säilyy yllä ja sitten kehdataan valittaa muutamasta suuren yleisön suosikista.

Parhaimmaksi vedoksi minulle nousi Master of Puppets, joka villitsi mahtavasti koko yleisön. One ja Sanitarium olivat tuttuun tapaan kovia ja myös nuo Black Albumin hitit osoittivat, miksi ne kuuluvat settiin vuodesta toiseen. Kyllä se yleisö vaan on Enter Sandmanin aikana mukana ihan eri tavalla kuin Dyers Even aikana. Itse pidin kovasti molemmista. Seek and Destroy puolestaan on täydellinen lopetusbiisi. Pyrot ja valoshow olivat todella hienoja. Jostain syystä olen oppinut tänä kesänä arvostamaan hyvää pyrojen käyttöä ihan uudella tavalla. Ennen ei tuollaiset ulkomusiikilliset seikat itselleni paljoakaan merkinnyt.

Nyt soi keikan "virallinen bootleg".
Rock 'N' Roll Children, alone again
Rock 'N' Roll Children, without a friend
But they got Rock 'N' Roll.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

^ Holier than thou on nimenomaan Blackin parhaimmistoa ja kyseiseltä levyltä juurikin sitä kamaa, josta Metallica tunnetaan. Eli sitä rankempaa tuuttausta. Through the never on toinen
"To be alive is more than just breathing"
Hilguma
Peräruiske
Peräruiske

Post by Hilguma »

Lappis wrote:^ Holier than thou on nimenomaan Blackin parhaimmistoa ja kyseiseltä levyltä juurikin sitä kamaa, josta Metallica tunnetaan. Eli sitä rankempaa tuuttausta. Through the never on toinen
Samaa mieltä. Eipä Blackilla sitten oikein muita hyviä kappaleita näiden lisäksi olekkaan. Paitsi Sandman ja suluissa Nothing Else Matters.

Itse en keikalla ollut mutta Sonsiphereen on liput ja odotan kyllä kovasti. Onhan Metallica mulle se number 2 bändi heti Maidenin jälkeen 8)
Eleven saintly shrouded men
Silhouettes stand against the sky
One in front with a cross held high
Come to wash my sins away
WhiteRabbit
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by WhiteRabbit »

Sunnuntain keikka oli kyllä todella mahtava! Keikan arvoa ei vähentänyt edes se, että sain liput istumapaikoille (joilla tuli seisottua koko keikan ajan heti sen jälkeen kun Ecstasy Of Gold pärähti soimaan). Valoshow oli perkeleen hieno, kuten myös laserit ja liekit. Lavalla heiluvat äijät näyttivät olevan todella lähellä, kiitos keskellä hallia olevan lavan. James on kyllä aika äijä, kuten yllä jo mainittiinkin. Miehen karisma on aivan uskomaton.
Saundit olivat ihan hyvät, ei valittamista. Hyvät piisit soittivat, vaikka Dyers Eveä toivoin, mutta ei saatana meni housut märäks kun FIGHT FIRE WITH FIRE pärähti käyntiin!

Kiitos Metallica! :finger:

PS: Lamb Of God oli todella, todella mieluinen lämppäri.
"Killing two birds with one stone, it’s particularly violent but it works in metal." - Rob Halford
Jimmy Harris
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Jimmy Harris »

Itselleni eivät ole koskaan maistuneet nämä Blackin 'hittibiisit', mutta esim. The Struggle Within ja Holier Than Thou iskevät kovaa.
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Nyt kun kaikki omatkin mielipiteet on tullut esille muiden kirjoituksissa. Jätän sen pois tässä ja nyt !
Mutta asiaa toisenlaista.. aivan mahtavat vedot MetOnTour osiossa kummastakin illasta. Ihan kuin märkä uneni olisi käynyt toteen :) Sunnuntaista live_video veto For Whom The Bell Tolls vedosta ja maanantailta Welcome Home Sanitarium kipale. Kummatkin olivat toivomuslistallani. nähdä ne keikoilla. Ja mitä vielä päälle.. juuri ne kaksi kappaletta "nähtävissä"
Kummassakin videopätkässä vilahtaa Meet & Greets heppuja/mimmejä aikas läjä !
Cheers
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
Salamalla ratsastaja
Kisälli
Kisälli

Post by Salamalla ratsastaja »

Olin Hartwallilla siis 15.6 ja setti oli aivan uskomaton. Valoshow oli hienointa mitä olen nähnyt ja soundit olivat kohdallaan. Yleisö oli täysillä mukana ja kyllä 'Tallica sen ansaitsikin. Ehkä Judas kissin sijaan olisin laittanut jonkun vanhan biisin ja sen coverin olisin vaihtanut Am I eviliin joka on kyllä hemmetin kova biisi. Seuraavalle keikalle menen varmasti. Eihän 'Tallicalta kuitenkaan mitään lopettamishuhuja ole vielä tullut? Paras keikka minkä olen ikinä nähnyt!
Old man: What is this garbage you're watching? I want to watch the news!
Headbanger: This IS the news.
rocker
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by rocker »

Salamalla ratsastaja wrote: Eihän 'Tallicalta kuitenkaan mitään lopettamishuhuja ole vielä tullut?
No tuskin about 45-vee kavereilla mitään lopettamishaluja vielä on.
What we do in life, echoes in eternity
Sentinel
Roudari
Roudari

Post by Sentinel »

Sunnuntaina paikalla. Meni ihan komeasti sinne omaan keikat TOP 3:n. Oikeastaan ihan järjettömän kova keikka. Siis ei perkele. Minusta myös uuden levyn biisit toimi erinomaisesti livenä. Omassa katsomossa (117) oli alkua lukuunottamatta suht hyvä soundi 2:ta ekaa biisiä lukuunottamatta. Alapäätä riitti ainakin. Koko bändi tuntui olevan ihan liekeissä niin kuin oli kyllä koko hallikin aina välillä kun tuntui sivukatsomossakin nuo pyrot ihan selvästi lämpöaaltona. Kyllä se vaan niin on että konsertti pitää järjestää pimeässä eikä missään svidun stadionin auringonvalossa. Ei yhtään harmita että ei tullut hankittua lippua sinne AC/DC:n keikalle, jotenkin tuntuu että melkein heti tämän keikan jälkeen ei olisi uponnut meikäläiselle pappojen hard rock riffittely valoisalla stadikalla. Lienee ihan turha mainitakkaan miten paljon vibea lisää Metallican kohdalla se, että tietää vain osan settilistasta etukäteen. Joo-o, oppia saisi jotkut ottaa tästä...

Listat on tylsiä mutta laitetaas sitten plussat ja miikat

+ Tun The Page (mutta missä oli Ginger Lynn...)
+ Bellz
+ Uuden levyn biisit toimi mukavasti lifenä
+ Fight Fire... huh huh
+ Nothing Else Matters (joskus itsekkin olen haukkunut tätä juustokkaaksi, mutta nyt vaan yksinkertaisesti toimi upeasti Kirkin cleanin pohjustuksen siivittämänä)
+ Lava keskellä ja show yleensä lasereineen ja pyroineen syöpyi kyllä mieleen. Tämä että lava on keskellä pitäs tulla pakolliseks ratkaisuks, heh
+ bändin energia ja hyväntuulisuus välittyi hyvin katsomoon. Hetfieldille taas iso käsi hyvästä downstrokekoulutuksesta :)

- Yleisö ajoin aika passiivista istumakatsomoissa. Tosin ei auta mussuttaa sillä itsekkin istuin suuren osan kun alkoi viikonlopun riennot väsyttää ja istualtaan oli parempi ottaa muistot talteen kännykkäkameralla. Ääni toki lähti silti.
- Sad But True on aina ollut vähän inhokki ja ei se siitä kyllä mihkään muutu

Odotin aika paljon, enemmän sain. Se siitä, I had a blast. Pitänee kaivaa tuo veto muistoksi vaikka sieltä MetOnTourista.
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
Ironmaiden82
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Ironmaiden82 »

Molemmat keikat olin katsomassa ja sen verran täytyy sanoa, että kyllä 1.eka keikka oli parempi minusta siitäkin huolimatta, että olin istumassa. Tokalla olin kentällä. En tiedä menikö mun kuulo ekan keikan jälkeen vai kuvittelenko, mutta miksi mulla oli sellainen olo että soundit oli paremmat ekalla keikalla, kun tokalla...

Kahden keikan paras biisi oli All Nightmare long vaikka luulin että tulisin pitämään eniten Master of Puppetsista.

Mutta kolme parasta vetoa oli kyllä noi, sekä one ja Enter Sandman.
Can i play with madness - The prophet stared at his crystal ball
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Helsinki!!! This is your life!

Molemmat keikat kävin katsomassa ja todellakin olivat mahtavia keikkoja.
Hyvään keikkafiiliksiin vaikuttavat tietty kunnolliset paikat: sunnuntai kentällä ja maanantaina alakatsomossa keskellä. Molemmista näki hyvin. Kentällä pääsi helposti ihan muutaman metrin päähän soittajista kun lava oli keskellä.

Jossain vaiheessa kevättä, yt-neuvotteluiden kynnyksellä, harkitsin jo toisen keikkalipun myymistä. Onneksi en myynyt. Sainpa sellaisen parin päivän Metallica-paketin josta en osannut silloin edes uneksia.
-Molemmilla keikoilla 18 biisiä ja vain 10 samoja.
-Uudelta levyltä (josta pidän paljon) tuli kuultua su ja ma kuluessa yhteensä 8 biisiä, eli vain kaksi jäi kuulematta (niistäkin Suicide and Redemption soitettiin pieni pala).

Settilistan vaihtuvuus ja harvinaisten varhaistuotannon biisien soittaminen lisäsi tietty omaa mielenkiintoa keikkoihin. Jameshan spiikkasi, että soitetaan uuden levyn biisejä ja niihin sopivia vanhoja biisejä. Tiedä sitten onko Metallican porukoissa settilistaa mietitty oikein tosissaan Death Magnetic matskuun sopivaksi vai mennäänkö ihan fiilispohjalta.

Parhaita vetoja ei osaa sanoa, mutta seuraavat ainakin sai punttiin tutinaa, kyyneltä silmään tai ääntä ilmoille joko odotetusti tai sitten yllätyksellisesti: For Whom The Bells Tolls, Broken, Beat & Scarred, Holier Than Thou, Enter Sandman, Nothing Else Matters, Fight Fire With Fire, The Wait (olipahan riffi!), Mastersin soolo and many more.

Mulle Metallica on aika pitkään ollut yhden miehen varassa. James Hetfieldiä ei pysty liikaa hehkuttamaan. Jamesin soittoa ja lava-eläytymistä sai seurata parhaimmillaan vain 2-3 m päästä. Äijä on edelleen jotain maailman parasta. ”I´m your dream, make it real...”

Kauan eläköön livemetallica.com josta saa mahtavia, hyvälaatuisia, keikkatallenteita. Nytkin tätä kirjoittaessa hakkaa maanantain keikka ämyreistä ja koko kroppa on sähköö.

Aikaisemmin olin nähnyt bändin vain stadikalla 2007 takakaarteen istumakatsomosta, joten nämä keikat hakkaavat tuon kokemuksen ihan 100-0.

Ihan mukiin menevä Metallica cover-bandi tuli todistettua sunnuntaina Dante´s Highlight Clubissa. Mukiin ja alas meni myös paljon olutta ja niitä saatanan snapsuja :lol:

Kaksi päivää ja iltaa Hesassa vaati tietty veronsa, mutta oli se kaikki sen arvoista. Kiitos kaikille seurueessa mukana olleille ja kaikille joita reissussa tavattiin. You´re shit and you know you´re :lol:

Cheers :finger:

Peke
Into Iron Maiden Since 1983
Sentinel
Roudari
Roudari

Post by Sentinel »

Heh, olen hieman kateellinen Pekelle ja muillekin jotka pääsi molemmille keikoille. Mut minkä mahtaa ku työantaja halus että lähetään reissuun etelään maanantaina aamulla 15. niin minkäs tekee. Juhannuslauantaiaamu ja mitä tekee mies: no kuuntelee juutuubista tietysti Suomen keikkoja. Jotenki tässä keikassa oli ainakin itselle semmonen extravibe joka aina nostaa fiiliksen korkealle. Helvettiläinen kun tulee vieläki säväreitä. Saakeli tältä kiertueelta pitää tulaa DVD (toivottavasti) ulos kyllä ja se poimia taskuun. Toivottavasti näin. Ainakin yksi asia on varma; minun kirjoissa Metallica on äärimmäisen relevantti ja ajankohtainen bändi, 14. päivä keikka cementoi tämän asian. UGH!!!
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
jarmila
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by jarmila »

Tässä mökil aamupalaa/kahvia odotellessa ja mitään oloa olemassakaan :) Kärsikää kapulaiset !
!Puhut Konsta asiaa !Oli sellaiset vedot kummatkin illat, että oksat pois !
Jukka jo kirjoittikin settilistan vaihtumisesta täydellisen selonteon. Siitä sen enempää !
Tekis mieli lisätä keikkoja Porin ja Dublinin lisäksi tälle rundille ! Mietintä myssy päähän ja etsiin mahdollisuuksia :)
83-84-86-88-90-03-03-05-05-05-06-06-06-06-06-06-06-07-07-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-08-09-10-10-10-10-10-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-11-13-13-13-13-13-14-14
SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

Huomenna JIMiltä klo 21.00:

JIM D Henkilökuva: Metallica
Kahden voimakkaan egon, James Hetfieldin ja Lars Ulrichin, johtama Metallica on kasvanut aggressiivisesta trash metal -yhtyeestä maailman suosituimmaksi metallibändiksi. Bändi on 30-vuotisella urallaan saavuttanut paljon, mutta kohdannut myös paljon vastoinkäymisiä. Basisti Cliff Burton kuoli bussionnettomuudessa, James sai pahat palovammat pyrotekniikasta lavalla, ja bändi on joutunut turvautumaan terapeutin apuun ratkoakseen henkilökemiansa ongelmia.
Finnish Eddie
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Finnish Eddie »

Joo olin maanantain keikalla kyllähän tuo oli joka euron arvoinen noin yleisesti keikan tason/setin puolesta :) . Äijät olivat selvästi "tulessa" (etenkin James oli elementissään ja otti paikan haltuun heti alusta alkaen). Miinusta siltikin pitää antaa kyllä miksauksen/tarpeettoman suuren äänenpaineen takia. Etenkin DM:n biisit kärsivät kun basso/diskanttipää oli väännetty tappiin saakka ja musa muuttui puuroksi korvatulpistakin huolimatta (My Apocalypse mm. en meinannut tunnistaa kuin paikoitellen em. syystä :roll: ). Setistä ei hirveästi nuristavaa löytynyt (oma suosikkini Sanitarium oli sentään mukana). Ehkäpä The Wait olisi voitu korvata vaikkapa Breadfanilla? Ja olisi ollut "ultimate-täydellinen-Metallica-setti" jos Bell Tolls sekä Fight Fire olisi olleet mukana myös tälläkin keikalla :finger: ... Plussaa kyllä täytyy antaa hienosta valoshowsta :). Lasereita käytettiin hyvällä maulla.

Anyway joka tapauksessa yksi kovimmista keikoista mitä olen vähään aikaan nähnyt!

PS. Metallicaa telkusta tänään Yle Teemalta:

Metallica
Dokumentti
la 20.6.2009 klo 22:35 - 0:55
Joe Berlinger ja Bruce Sinofsky kuvasivat yli 1 000 tuntia materiaalia Metallicasta yli vuoden aikana yhtyeen levyttäessä St. Anger -albumia. Ohjaajat Joe Berlinger ja Bruce Sinofsky

Sama kuin Some Kind Of Monster-leffa vai?
edit:sepä se :wink: ...
OsmaGunner
Kundalini
Kundalini

Post by OsmaGunner »

SPD10
Hiippari
Hiippari

Post by SPD10 »

^Ai saakeli, kyllä toimii... Ja tästä maanantain matskua:
Metallica - Welcome Home (Sanitarium) (Live Helsinki 2009)
Post Reply