Kiss
Moderator: The Killer Krew
Heh, kyllä se silloin 20 vuotta sitten nappasi mutta aika pian jäi pois. Sitä ei käy kieltäminen, että Kissillä oli osansa minun hevariksi tulemisessa mutta ei se koskaan yltänyt lähellekään ykkösbändien kastia, ei edes silloin. Muutama hyvä biisi, ja nekin lähinnä menee nostalgiamielessä baarissa 3 promille kännissä kaveriporukassa hoilattuna, mutta suurin osa tuotannosta on mulle täysin yhdentekevää. Maailmassa on tietenkin paljon paskempaa mutta ei se niistä hyvää tee. Showmeiningin he osasivat.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Myönnettävä on ,että pidän Kissistä varsin paljon. Hyvin karismaattinen bändi ja omaa loistavat laulajat. 70-luvun on enemmänkin sitä originaali Kissiä ,josta diggaan. Tuon vuosikymmenen levyt täynnä hyviä kipaleita. Mitään varsinaisia taideteoksia tai tajunnanräjäyttäjiä ei pahemmin bändiltä löydy. Kiss onkin lähinnä loistava live bändi ja veisuja on helppo laulaa mukana.
80-luvun tuotannosta löytyy erinomaisia kappaleita ,mutta kokonaisuutena levyt heikkoja (paitsi Creatures of the night). Touhukin muutenkin oli välistä hieman lällyä ja sokerista. Nousuhumalassa Kiss toimii parhaiten (etenkin Detroit rock city).
Suosikkeja: Detroit rock city,Forever,I'm legend tonite,Love gun,I stole your love,Black diamond,Deuce,Strutter
80-luvun tuotannosta löytyy erinomaisia kappaleita ,mutta kokonaisuutena levyt heikkoja (paitsi Creatures of the night). Touhukin muutenkin oli välistä hieman lällyä ja sokerista. Nousuhumalassa Kiss toimii parhaiten (etenkin Detroit rock city).
Suosikkeja: Detroit rock city,Forever,I'm legend tonite,Love gun,I stole your love,Black diamond,Deuce,Strutter
-
- Hell Rat
Onhan se ihailtavaa et viellä 2000 luvulla vanhoilla ukoilla on yksinkertaisesti (munaa) hilpasta tiukoissa vermeissä lavalle.
Mitä mielestäni musiikkiin tulee on kyseinen orkesteri mielestäni erittäin avoin,meinaan kaikille musiikillisille tyyleille.Silti pitää tiukan alku aikojen sukkanauhamaisen tyylinsä,pojat tekee yksinkertaisesti mitä huolivat ei mitä käsketään.
Musiiki on selkeää ja helppo kuulosta joskin aika lällyä.
Tykkään siitä että tehdään mitä kansa huolii,ei mitä tuottajat vaatii.
Mitä mielestäni musiikkiin tulee on kyseinen orkesteri mielestäni erittäin avoin,meinaan kaikille musiikillisille tyyleille.Silti pitää tiukan alku aikojen sukkanauhamaisen tyylinsä,pojat tekee yksinkertaisesti mitä huolivat ei mitä käsketään.
Tähän olemme menossa kasari meininkiin,johan tänä päivänä kadulla tulee "genejä" vastaan enemmän kuin olisi 90:luvulla kukaan uskonut.NightTrain wrote:Onko se tuo Creatures Of The Night mistä aloittelijan kannattaa lähteä liikkeelle? Nimibiisin olen kuullut ja se on kyllä mainio. Melko paljonhan noita Kissin biisejä on tullut kuultua, ainakin nämä tunnetuimmat tyyliin I Was Made For Lovin You (sairaalla tavalla pidän tästä biisistä), Detroit Rock City (ja tuo nyt on oikeastikin loistava), Tears Are Falling jne. Mahtavia, mutta myös vähemmän mahtavia kappaleita tuntuisi poppoon tuotannosta löytyvän.
Kiss on ehkä maailman törkeimmän näköinen kasaribändi. Tukkalakat sun muut vielä menee mutta johonkin se raja olisi pitänyt vetään.
Erillaisuus,rohkeus ja avoimuus kunniaan

-
- Taka-ampuja
Kissillä on jonkun verran hyviä biisejä, mutta ainut hyvä levy kokonaisuudessaan on aliarvostettu Asylum. Asylumilla ei ole oikeastaan yhtään huonoa biisiä.
Hayseed dixien Detroit rock city ja Lick it up ovat kerrassaan mainioita kanntriversioita kyllä
Mahtaakohan nuo Kissin 70-luvun vinyylit olla jo arvokkaitakin? Mitä keräilijät niistä maksaisivat?
Hayseed dixien Detroit rock city ja Lick it up ovat kerrassaan mainioita kanntriversioita kyllä

Mahtaakohan nuo Kissin 70-luvun vinyylit olla jo arvokkaitakin? Mitä keräilijät niistä maksaisivat?
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
-
- Kärpästen Herra
Olen aina pitanny kissistä, mutta se jäi aivan liikaa oikeiden hevipumppujen varjoon mun kategoriassa 80-luvulla.
kiss on todella hieno ROCK-BÄNDI aivan kuten Beatles oli aikanaan
ja varsin kova live bändi
Itsekin sen vasta tajusin kun ostin symphony DVD:n
albumit mun makuun
-destroyer
-creatures of the night
biiseistä:
black diamond
forever
deuce
Kississä on samaa asenetta kun maidenissä, ne ei petä faneja.
Tosin poiketen maidenista kylmä totuus viiltää..... kaikissa KISS levyissä on paljon täytematskua
en osaa nimetä yhtään täydellistä KISS albumia.
kiss on todella hieno ROCK-BÄNDI aivan kuten Beatles oli aikanaan

Itsekin sen vasta tajusin kun ostin symphony DVD:n

albumit mun makuun
-destroyer
-creatures of the night
biiseistä:
black diamond
forever
deuce
Kississä on samaa asenetta kun maidenissä, ne ei petä faneja.
Tosin poiketen maidenista kylmä totuus viiltää..... kaikissa KISS levyissä on paljon täytematskua

Last edited by Peke on Thu Sep 09, 2004 0:45, edited 1 time in total.
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Kärpästen Herra
Tykkään siitä että tehdään mitä kansa huoliiKURRE wrote:Onhan se ihailtavaa et viellä 2000 luvulla vanhoilla ukoilla on yksinkertaisesti (munaa) hilpasta tiukoissa vermeissä lavalle.
Kiitos! ja jos vielä sallit tarkennuksen:
Tykkään siitä että tehdään mitä kansa huolii ja mitä bändi aidosti haluaa, ja se käy kissin osalta kyllä selväksi, että ne haluaa......
Peke
-back from Sweden-
Peke wrote:Tykkään siitä että tehdään mitä kansa huoliiKURRE wrote:Onhan se ihailtavaa et viellä 2000 luvulla vanhoilla ukoilla on yksinkertaisesti (munaa) hilpasta tiukoissa vermeissä lavalle.
Kiitos! ja jos vielä sallit tarkennuksen:
Hyvä pointti,kireät 70:luvun pitkäpunttiset alkkarit kunniaan.
Ne pelkästään riittävät ulkoiluun vai mitä......![]()
T-Kurre from Leipätehas
Tykkään siitä että tehdään mitä kansa huolii ja mitä bändi aidosti haluaa, ja se käy kissin osalta kyllä selväksi, että ne haluaa......
Peke
-back from Sweden-
Muhun toi Kiss ei oikeen uppoo. On mul niitten kokoelma(joku niist kymmenestä) , mut bändi toistaa liikaa itteään ja se ei Kissin tapauksessa toimi kuten Ac/Dc llä. Ja Kiss on tehny viimeset 10 vuotta jäähyväis kiertuetta joten, voisivat eläkkeelle Simmonssit sun muut Stanleyt ruveta.............Mut mielipidehän tää vaan on 

dont waste your time searching for those wasted beers
-
- Taka-ampuja
No ei oikeen Kiss uppoo... ihan jees sinällänsä, mutta mun mielest on helvetin naurettavaa touhua. Siis kaverit on oikeesti aikas itsekeskeisiä. Jonku niinsanotun dokumentin oon nähny, joka kuitenkin oli siis suorastaan showta koko homma. Varmaan ihan vitsillä tehty, mutta hemmetin naurettavaa. Kaikki biisitki on ihme skeidahumppaa.
Hmmm... aika karskilta kuulostaa, vaikka bändi ei loppujen lopuksi niin paha ole. Olen vain tällä hetkellä niin täynnä tota shittiä, kun koulussa kaikki jaksaa jauhaa tosta.
Nyt mut taijetaan heittää ulos koko foorumeilta
Hmmm... aika karskilta kuulostaa, vaikka bändi ei loppujen lopuksi niin paha ole. Olen vain tällä hetkellä niin täynnä tota shittiä, kun koulussa kaikki jaksaa jauhaa tosta.
Nyt mut taijetaan heittää ulos koko foorumeilta

Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
-
- Wimp
Kiss.. Hmm.. Käy aika tylsäksi samanlainen ''I wanna rock n roll all night'' Kiss voisi hieman miettiä mitä tekee. 70-luvun Kiss oli aitoa Kissiä mutta 80-luvulla kun bändin kuninkaat (Frehley, Criss) potkittiin pois, meni Kissin musiikki ihan päin vittuja kun piti tehdää ''rankkaa hevimättöä''. Kyseinen musiikkityyli ei sovi Kissille lainkaan. 90-luvulla Kiss aloitti jäähyväis-kiertueen, ja hyvästejä on jätetty jo yli 10 vuoden ajan!! Kissin kultakaudet ovat jo takana, yhtye voisi lopettaa ennenkuin Simmons tukehtuu kieleensä, Stanley tanssii itsensä lavalta tai muuta kommelluksia sattuu. Pelleilyä 80-luvulta asti, aika lopettaa. hei hei Kiss!!
Ainoa oikea meikkirokkari on Alica Cooper!! Rok Rok.

Ainoa oikea meikkirokkari on Alica Cooper!! Rok Rok.
lol
-
- Wimp
-
- Kärpästen Herra
Tuossa viikko vierähti kun lueskelin "KISS maskin takaa " kirjaa
lukiessa sitten KISS cd:itä tuli kuunneltua samalla. Toisinaan lopetin lukemisen ja heitin DVD:n koneeseen ja sain siten paljon syvyyttä kirjan lukemiseen.
On se mielenkiintoista lukea bändien historiaa ja taustoja. Mulle oli ihan uusi asia, että Gene on syntynyt Israelissa ja asunutkin seillä 11 vuotiaaksi ja muuttanut USA:an kieltä osaamattomana paksuna poikana.
Tollasista lähtökohdista kun kasvaa rokkistaraksi pitää olla sellanen ego ja itsetunto kuin Genellä oli/on.... noh en enempiä kerro, lukekaa kirja
Jotenkin käsitykseni KISS 1970-luvun kulta-ajasta vahvistui entisestään. Silloin tehtiin kunnon biisit ja oli asennetta. Tietysti Creatures of the Night (1982) ja Revenge (1992) olivat ihan kovia lättyjä, joskin niitäkin leimaa, että n 40% on melkoisen tasapaksua matskua.
Lisäksi myös silmät avautuivat miettimään sellastakin seikkaa, että KISS levytti vuosina 1974-1977 peräti 6 studio albumia n 6kk:n välein. Siinä levy-yhtiö kyllä ajoi muusikot pahaan jamaan, eihän tollaseen tahtiin pysty väsämään hyviä biisejä koko albumin verran
Siihen perään vielä jokaisen jäsenen (4) sooloalbumit vuonna 1978.
Tohon rumbaan sitten se 70-luvun maski ja alkuperäinen Kiss käytännössä sitten lopahtikin. Varsinkin 1979-1982 studio lätyillä (ja sen jälkeenkin) oli vierailevia kitaristeja, rumpaleita, bassottelijoita enemmän kuin pystyy muistaamaan. Paul Stanley ilmeisesti on ainut KISS-jäsen joka soittaa kaikilla biiseillä (respect
)
Kyll kyyyyl KISS on ehdottomasti kova ROCK-Bändi ja lisänimi Amerikan Beatles ei kyllä ole yhtään liioittelua.
Kaikki tosifanit ja bändi itsekin kuulluttaa tätä, että jos "et ole meidän kannalla 100%... häivy" mun periaatteeseen ei kyllä sovi tuollainen äärilaita-asettelu, mutta kyll bändistä pidän vaikka ei se joka viikko meillä soikaan (ts meillä soi, mutta ei mun vaan 7 -vuotiaan pojan toimesta
) enkä mitään figuuriukkokrääsää tule koskaan hommaamaan.
Kyllä voin häpeemättä hevilaudallakin sanoa, että KISSin parhaista biiseistä, Paul Stanleyn asenteesta hommaan ja lavashowsta pidän todellakin 110%.
Genen pisteitä hieman laski, että se jätti Paulin miltei yksin väsäämään Hollywood filmausten vuoksi Animalize ja Asylum kiekkoja yleensäkin kaikkia 80-luvun matskua. Liioitellusti sanoen vanha Demoni ei oikein tiennyt kuka se oikeestaan on tai mitä sen pitäis olla ilman demoni-maskia....
ennenkuin Revenge ja Unholy toi Genen takasin ja silloin jäbä olikin ihan liekeissä hevikuteineen
Semmosta tänään täällä Kotkan suburbiassa Karhulassa..... sana on vapaa
Peke
lukiessa sitten KISS cd:itä tuli kuunneltua samalla. Toisinaan lopetin lukemisen ja heitin DVD:n koneeseen ja sain siten paljon syvyyttä kirjan lukemiseen.
On se mielenkiintoista lukea bändien historiaa ja taustoja. Mulle oli ihan uusi asia, että Gene on syntynyt Israelissa ja asunutkin seillä 11 vuotiaaksi ja muuttanut USA:an kieltä osaamattomana paksuna poikana.
Tollasista lähtökohdista kun kasvaa rokkistaraksi pitää olla sellanen ego ja itsetunto kuin Genellä oli/on.... noh en enempiä kerro, lukekaa kirja

Jotenkin käsitykseni KISS 1970-luvun kulta-ajasta vahvistui entisestään. Silloin tehtiin kunnon biisit ja oli asennetta. Tietysti Creatures of the Night (1982) ja Revenge (1992) olivat ihan kovia lättyjä, joskin niitäkin leimaa, että n 40% on melkoisen tasapaksua matskua.
Lisäksi myös silmät avautuivat miettimään sellastakin seikkaa, että KISS levytti vuosina 1974-1977 peräti 6 studio albumia n 6kk:n välein. Siinä levy-yhtiö kyllä ajoi muusikot pahaan jamaan, eihän tollaseen tahtiin pysty väsämään hyviä biisejä koko albumin verran

Tohon rumbaan sitten se 70-luvun maski ja alkuperäinen Kiss käytännössä sitten lopahtikin. Varsinkin 1979-1982 studio lätyillä (ja sen jälkeenkin) oli vierailevia kitaristeja, rumpaleita, bassottelijoita enemmän kuin pystyy muistaamaan. Paul Stanley ilmeisesti on ainut KISS-jäsen joka soittaa kaikilla biiseillä (respect

Kyll kyyyyl KISS on ehdottomasti kova ROCK-Bändi ja lisänimi Amerikan Beatles ei kyllä ole yhtään liioittelua.
Kaikki tosifanit ja bändi itsekin kuulluttaa tätä, että jos "et ole meidän kannalla 100%... häivy" mun periaatteeseen ei kyllä sovi tuollainen äärilaita-asettelu, mutta kyll bändistä pidän vaikka ei se joka viikko meillä soikaan (ts meillä soi, mutta ei mun vaan 7 -vuotiaan pojan toimesta

Kyllä voin häpeemättä hevilaudallakin sanoa, että KISSin parhaista biiseistä, Paul Stanleyn asenteesta hommaan ja lavashowsta pidän todellakin 110%.
Genen pisteitä hieman laski, että se jätti Paulin miltei yksin väsäämään Hollywood filmausten vuoksi Animalize ja Asylum kiekkoja yleensäkin kaikkia 80-luvun matskua. Liioitellusti sanoen vanha Demoni ei oikein tiennyt kuka se oikeestaan on tai mitä sen pitäis olla ilman demoni-maskia....

Semmosta tänään täällä Kotkan suburbiassa Karhulassa..... sana on vapaa
Peke
Jenkkilässä (tuossa Kiss-fanin paratiisissa) kun tuli käytyä, niin tarttuipa sielät tuota Kiss-krääsää mukaan. Yks Kiss-magazine ja helmimpänä Gene-nukke jossa nappia painamalla soi koko I wanna Rock'n'Roll, all night... tiu diu ... and party every day... tiu diu... (mikä sen biisin nimi ny oli...) Samaan aikaa nukke moshaa biisin mukana. Ihan helmi ukkeli! Oli pakko ostaa ku joka kerta ku kävelin kaupan ohi, oli käytävä sitä huudattamassa. Kauppiaski naureskeli... kertois itten jostain hullusta saksalaisesta fanista joka sekos siellä kaupassa ja oli ostanu lähes kaiken Kiss kaman mitä siitä puljusta löyty. Toinen helmi mikä löyty mutta jäi hintansa takia ostamatta oli Kissin cd-boxi. Kitaralaukun näköinen, tosin hiukka snadimpi. Tuskin se ois mitään uutta musiikillisesti sisältänykkään mutta boxi/laukku oli kyllä hiton makee.
Ja mitä ite Kissiin tulee... Kyllä se oli yksi niistä bändeistä Maidenin lisäksi joka minut musiikkiin koukutti. Loistavia biisejä. Love Gun on yks mun suosikki levyistä. Biiseista Detroid Rock City saa aina kylmät väreet selkään. Parasta Kissiä noi yleensä on ne ekat neljä ja Alive I & II. Nostalgista rockkia.
Lick It Up -biisin soidessa mankasta leikittiin Oulussa serkun ja proidin kanssa jotain hiton lähiö kingejä skideinä. Kyllä Kiss herättää paljon muistoja. Lähes yhtä paljon kuin... noh, Iron Maiden!
Ja mitä ite Kissiin tulee... Kyllä se oli yksi niistä bändeistä Maidenin lisäksi joka minut musiikkiin koukutti. Loistavia biisejä. Love Gun on yks mun suosikki levyistä. Biiseista Detroid Rock City saa aina kylmät väreet selkään. Parasta Kissiä noi yleensä on ne ekat neljä ja Alive I & II. Nostalgista rockkia.
Lick It Up -biisin soidessa mankasta leikittiin Oulussa serkun ja proidin kanssa jotain hiton lähiö kingejä skideinä. Kyllä Kiss herättää paljon muistoja. Lähes yhtä paljon kuin... noh, Iron Maiden!
Kyllähän Kiss on kova bändi ja osaa vetää kunnon shown livenä.
Iskee muuten hiukan korvaan Kissin kutsuminen heviksi. Jos Kiss on heviä niin sitten on myös hanoi rocks. Molemmat bändithän ovat siis ihan kevyemmän puoleista HARD ROCKIA. Niinkuin joku mainitsikin Kiss on kyllä aivan parasta nousuhumalassa, detroit rock city tai rock n roll all nite, kun pärähtää soimaan niin johan nousee fiilikset!
Iskee muuten hiukan korvaan Kissin kutsuminen heviksi. Jos Kiss on heviä niin sitten on myös hanoi rocks. Molemmat bändithän ovat siis ihan kevyemmän puoleista HARD ROCKIA. Niinkuin joku mainitsikin Kiss on kyllä aivan parasta nousuhumalassa, detroit rock city tai rock n roll all nite, kun pärähtää soimaan niin johan nousee fiilikset!
Drunk Punk glam Junk Trash Cowboy
"There's so many different worlds
So many differents suns
And we have just one world
But we live in different ones" -Dire Straits
"There's so many different worlds
So many differents suns
And we have just one world
But we live in different ones" -Dire Straits
-
- Kärpästen Herra
^Siksi itse olen aina korostanut Kissin olevan ROCK-bändi joka diggailee rokkia ja poppia KISS on hyvä bändi. Ei todellakaan sovi vertailla bändii metalliin.Born2Lose wrote:Kyllähän Kiss on kova bändi ja osaa vetää kunnon shown livenä.
Minä olen rankan musan ystävä ts kasari metallin (ei ole Lappiksen rankkaa

Olipa pakko heittää kommenttia tähän aiheeseen itsekkin!Olen myöskin kova Kissin ystävä ja olen nyt viime aikoina haalinut noita Remasteroituja levyjä oikein urakalla!Kyllähän vanhemmat biisit ovat hiukka parempia,mutta on bändi kyllä uskaltanut kokeilla uusia tyylejä musiikin saralla joten hatun nosto heille siitä!Aluksi Stanleyn laulamat biisit kolahti eniten mutta viime aikoina Genen alkuajan biisitkin ovat auenneet eri tavalla!Katoin just vähän aikaa yhtä DVD:tä niin herranen aika sitä on ihminen tietämätön,kun ei ollut hajuakaan et Peter Criss laulaa Black Diamondin!Luulin kyl vähän et pääasiassa sen vetäsee Stanley mut väärässäpä oltiin!No yhtä kaikki Kiss on mielestäni loistava bändi! 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Kärpästen Herra
Kyllä Peter Chriss vetää todella hienosti Black Diamondin, Hard luck womanin ja Bethin, puhumattakaan psycho circuksen I finally found my way biisistä.Make#34 wrote:Olipa pakko heittää kommenttia tähän aiheeseen itsekkin!Olen myöskin kova Kissin ystävä ja olen nyt viime aikoina haalinut noita Remasteroituja levyjä oikein urakalla!Kyllähän vanhemmat biisit ovat hiukka parempia,mutta on bändi kyllä uskaltanut kokeilla uusia tyylejä musiikin saralla joten hatun nosto heille siitä!Aluksi Stanleyn laulamat biisit kolahti eniten mutta viime aikoina Genen alkuajan biisitkin ovat auenneet eri tavalla!Katoin just vähän aikaa yhtä DVD:tä niin herranen aika sitä on ihminen tietämätön,kun ei ollut hajuakaan et Peter Criss laulaa Black Diamondin!Luulin kyl vähän et pääasiassa sen vetäsee Stanley mut väärässäpä oltiin!No yhtä kaikki Kiss on mielestäni loistava bändi!
Siksi usein vertaankin KISSiä beatlesiin, kaikki jäbät originaali kokoonpanosta osaa soittaa ja laulaa
Joo , Kyllä Kiss Toimii
!
Kuulin Kissiä ekan Kerran Siskoni Poikaystävällä noin 3 vuotta sitten. Biisi taisi olla Love Gun.
Siitä sitten innostuin ja kuuntelen kissiä vieläkin. Parhaita biisejä on niin paljon että niitä on aivan turha alkaa listata
.
Sitten Tuli pieni Kiss " unohdus " . En kuunnellut Kissiä noinpuoleen vuoteen......Mutta nähtyäni elokuvan Detroit Rock City , Innostus oli mitä suurin. Jälleen alkoi Kissit Soimaan
Myös Nykypäivänä Kiss soi soittimessani.
ps. KISS ON PARAS ROCK BÄNDI.

Kuulin Kissiä ekan Kerran Siskoni Poikaystävällä noin 3 vuotta sitten. Biisi taisi olla Love Gun.
Siitä sitten innostuin ja kuuntelen kissiä vieläkin. Parhaita biisejä on niin paljon että niitä on aivan turha alkaa listata

Sitten Tuli pieni Kiss " unohdus " . En kuunnellut Kissiä noinpuoleen vuoteen......Mutta nähtyäni elokuvan Detroit Rock City , Innostus oli mitä suurin. Jälleen alkoi Kissit Soimaan

ps. KISS ON PARAS ROCK BÄNDI.
-
- Peräruiske