Thrash-/Speedmetal

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

ap_
Hang-Around
Hang-Around

Post by ap_ »

Mites Nuclear Assault? Critical Mass-video

Ei tämäkään mitään ug-kamaa ole tosiaan, mutta jos kerran Exoduskin... Itselleni ainakin toimii. Hyllyssä on Game Over (+The Plague EP) ja Handle With Care, jolta tuo Critical Mass-videokin on, eikä muita edes tarvitse kuuleman perusteella.
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Jaa hypättiin sitten tästä tuntemattomammasta kamasta näihin itsestäänselvyyksiin.
Nuclear Assault nyt on näitä yksi parhaista osaston jäseniä Exoduksien, Saduksien ja muiden legendojen mukana. Jaa ettei noiden lisäksi muita tartte? Otappa kuunteluun Survive ja Out Of Order. Then think again! Omalla mittapuullani vielä kovempaa kamaa kuin nuo mainitsemasi.
ap_
Hang-Around
Hang-Around

Post by ap_ »

Jeps, pitänee joskus tutustua paremmin tuohon muuhunkin tuotantoon. Ei varmaan kaikille tämänkään laudan käyttäjille ole NA mikään itsestäänselvyys kuitenkaan :wink: Tiiä vaikka jollekin pikku polkkatukalle (niinq mä!) kolahtaisi, siksi mainostin :)
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Emmäätiärä nääs, mutta mulle toi Nuclear Assault oli silloin joskus vuonna jeesus aina vähän sellaista divarikamaa verrattuna moneen muuhun jenkkiryhmään. Mut makuasiahan se toki on.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
ap_
Hang-Around
Hang-Around

Post by ap_ »

Ja pöh! Ette vaan tajuu mistään mitään! :D

Makuasioitahan nämä on, NA vaan sattuu iskemään kovempaa kun kuin hyvin moni muu aikalaisensa esim.
Sugar Daddy
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sugar Daddy »

Condemned meni jo latelemaan mielipiteensä Sabbatista, mutta olen taas täysin eri mieltä. Itselleni thrash on viime aikoina kokenut pienoisen inflaation, mutta sen sijaan Sabbatia jaksaisin luukuttaa vaikka joka päivä. No, eihän Sabbat olekaan ihan puhdasveristä thrashia. Mulle bändissä toimii melkeinpä kaikki, mutta ehdottomasti pitää mainita Martin Walkyierin mestarillisesti kirjoitetut pakanalliset sanoitukset, joita voi tarkastella vaikkapa TÄÄLLÄ. Luulisi laudan Viperinkin olevan tyytyväinen, Walkyier on nimittäin riimittelijänä erinomainen. Kaiken lisäksi mies kirjoittaa lyriikkansa kuin Shakespeare, eli erittäin runollisesti. Tähän päälle Martin vielä tulkitsee sanoituksensa ihailtavalla aggressiolla. Ja katsokaa, kuinka paljon niitä sanoja niissä biiseissä on! Ei voi kuin kunnioittaa, ehkä paras sanoittaja ikinä. Olen tosissani.

Mutta, kehotan jokaista joka tapauksessa tutustumaan Sabbatiin. Samanlaista bändiä ette löydä, se on varma. Itse olen totaalisen kiehtoutunut tähän bändiin. Myönnettäköön, että debyytti A History of a Time to Come on seuraajaansa verrattuna pienoinen raakile, mutta silti aivan helvetin hyvä ja monia 80-luvun thrash-klassikoita parempi. Ei kuitenkaan kannata tuomita bändiä pelkän debyytin perusteella kuulematta Dreamweaveria, joka on ehkäpä paras thrash-vaikutteinen albumi koskaan missään. Aivan uskomaton intensiteetti, pitkät ja eeppiset biisit, jotka silti pysyvät helposti kasassa, Martin Walkyierin vokaalit ja sanoitukset, Andy Sneapin riffit jne. Enempää ei voi metallilevyltä vaatia. Dreamweaver onkin lähes joka suhteessa täydellinen. Suosittelen levyä kaikille, myös condemnedille. Jos ei uppoa, olet vain outo. :D

Sabbatin kaksi ensimmäistä albumia (lue: ne hankkimisen arvoiset, kolmannen ja samalla viimeisen voitte unohtaa) on juuri julkaistu uudelleen remasteroituina livebonusbiisein. Remasteroinnin on tottakai hoitanut itse Andy Sneap. Paremmin ette voi 30 euroanne käyttää.

Tässä vielä linkkejä tutustumiseen:

http://www.myspace.com/ahistoryofatimetocome
Debyytiltä tarjolla biisit Hossana in Excelsis sekä The Church Bizarre ja Dreamweaverilta biisit The Clerical Conspiracy sekä The Best of Enemies.

http://www.myspace.com/officialsabbat
Täällä on vielä Dreamweaverilta tarjolla Wildfire sekä jo edellisessä linkissä ollut The Clerical Conspiracy.

Loppuun vielä, että Sabbatilla on yksi hienoimman nimen omaavista biiseistä eli Do Dark Horses Dream of Nightmares? Loistobiisi onkin.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Joo, Sabbat (ei siis se japanilainen samaa nimeä käyttävä bändi) oli se brittiläisen nopeamman metallimusiikin positiivinen poikkeus. Pari ekaa levyä on erinomaista kamaa ja taidankin hankkia ne CD:nä juuri nyt. :D

EDIT: Vitut. Ostinkin mieluummin kolmen päivän Tuskalipun. :twisted:
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Sir wrote:Joo, Sabbat (ei siis se japanilainen samaa nimeä käyttävä bändi)
Uhhhhh, siinä vasta kova bändi onkin. Keräiliöiden pahimpia painajaisia. Muistanko ihan väärin, että joku vanha Sabbatin rumpali tai kitaristi olisi hakannut hengiltä jonkun, joka näytti keikan aikana hänelle keskaria...

TOTAL NECRO !!!!
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Exodus on kova, ja Nuclear Assault on todella kova! Mutta noi nyt on vähän turhan tunnettuja tähän topikkiin... Onhan niillä omatkin topikit laudalla.

Anyway, Nuclear Assault on todella mahtava bändi. Kovinkaan monta samanlaista bändiä ei taida maa päällään kantaa.
Siis bändi tyyli on todella hieno. Ja vokaalit on heti Hetfieldin jälkeen parhaat ikinä! Ja ne riffit... Voi pekele kun ne on rautaa.

No sellatteesta NA-lähes-kopio bändistä olen kuullut notta ATROPHY. Vähän aikaa on jo pitänyt levyä hankkia, vaikka Imperiumi ja Classicthrash noitten levytyksiä vähän haukkuukin. Kuunteleko kukaan ko. bändiä?
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sad wings of destiny »

KTULU wrote: No sellatteesta NA-lähes-kopio bändistä olen kuullut notta ATROPHY. Vähän aikaa on jo pitänyt levyä hankkia, vaikka Imperiumi ja Classicthrash noitten levytyksiä vähän haukkuukin. Kuunteleko kukaan ko. bändiä?
Beer Bong niminen biisi iskee itselle eniten Socialized hate levyn biiseistä. Ihan ok menoa, mutta enpä nyt tiedä tulisiko kyseistä levyä vinyylinäkään. Detenten Recognize No Authority levyä voisi kai suositella.

Nocturnalia ei olekaan vielä mainittu vaikka se on selkesäti kovin 2000-luvun Thrashbändi.
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Mainittakoon näistä B-luokan rässi bändeistä vielä Acid Drinkers ja Tankard, molemmilta olen joskus erehtynyt ostamaan levyn, mutta ei paljoa iskenyt. Oikeastaan mä voisin vielä liittää samaan kastiin Forbiddenin ja Overkillin, kumpikaan ei ole napannut mulle ikinä.
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Sad wings of destiny wrote:Detenten Recognize No Authority levyä voisi kai suositella.
Alko tuo bändi nyt etsityn tiedon perusteelle tuo bändi kiinnostamaan aika paljolti. Mistäs perkeleestä sitä levyä sitten sais??
ap_
Hang-Around
Hang-Around

Post by ap_ »

Onkos kukaan kuullut tälläisestä tanskalaisesta pumpusta kuin Artillery?

Melko teknistä thrashia vääntäävät, näköjään metal-archivesin mukaan vielä nykyäänkin. Itselläni ei ole kuin kuin jostain internetin syövereistä löytynyt By Inheritance-lätty, joka kolisee paikoittain varsin kovaakin. Ei vaan yhdessäkään kaupassa ole tuota paljoa näkynyt...
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Muistelisin että aikoinaan tuota oli Fireboxilla, mutta eipä näkynyt enää. Ei kai sun auta kuin etsiä jostain ulkomaisesta pleissistä, ehkä myös ebaystä voisi löytyä.
Jukka
The Heart Collector
The Heart Collector

Post by Jukka »

ap_ wrote:Onkos kukaan kuullut tälläisestä tanskalaisesta pumpusta kuin Artillery?
Kyllähän tuo Artillery jonkin sortin klassikkoryhmä on ja juurikin tuo By Inheritance -levynsä ansiosta.

Asan kanssa täytyy olla tuosta Overkillista samaa mieltä, ei ole koskaan napannut vaikka useita kertoja on yritettykin.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."

Dark Days Ahead
DDA@Facebook
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Jukka wrote:
ap_ wrote:Onkos kukaan kuullut tälläisestä tanskalaisesta pumpusta kuin Artillery?
Kyllähän tuo Artillery jonkin sortin klassikkoryhmä on ja juurikin tuo By Inheritance -levynsä ansiosta.

Asan kanssa täytyy olla tuosta Overkillista samaa mieltä, ei ole koskaan napannut vaikka useita kertoja on yritettykin.
Minulla oli joskus By Inheritance vinyyli eikä se oikein hääppöiseltä kuulostanut. Overkill on kanssa yksi semmoinen yliarvostettu bändi. No, Horrorscope nyt on ihan ok levy sentäs.
Jeeves
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Jeeves »

No perhana, Overkillihän on ihan törkeän kova. :shock: Levyt Taking Over, The Years Of Decay ja Horrorscope silkkaa mahtikamaa. Samaten se live DVD Wrecking Everything.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Feel the Fire on ihan hyvä levy Overkilliltä. Sen jälkeiset kamat ei paljoa kiinnosta, lähinnä tönkköä kuraa. Toi kovasti hehkutettu Horrorscope ei lämmittänyt erityisemmin.

Aika ylihypetetty bändi, ja kuuluu ihan itseoikeutetusti b-ryhmään kun on reilusti parempaakin tavaraa tarjolla.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Jukka wrote:

Sama juttu. Mun kohdalla tuohon listaan voi huoletta lisätä Annihilatorin
"To be alive is more than just breathing"
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Lappis wrote:
Sama juttu. Mun kohdalla tuohon listaan voi huoletta lisätä Annihilatorin
Kyllä Alice in Hell ja Never neverland on sellaista tykitystä ja riffien juhlaa ettei tosikaan... Uudempi tuotanto ei ole itseäni hirveästi napannut, vaikkakin ne toimivat Livetuplalla erinomaisesti. Ehkä pitäisi antaa vielä toinen mahdollisuus uudemmalle Annihilatorille.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Onpas unohtunut yksi kovuus:

TOXIC HOLOCAUST!!!!!!!!!

Vaikka on vain yhden miehen bändi niin silti levyt, splitit yms on perkeleen tiukkaa tavaraa. Livekovuudesta puhumattakaan, tulihan nähtyä koko kiertue viime vuonna. HAIL!

EVIL NEVER DIES!!!!!

NP: Enemy of Jesus
Makal
Paholainen
Paholainen

Post by Makal »

Eipä ole ollut täällä vielä mainintaa Exciteristä joka kyllä menee tuon Speed metal määritelmän alle aika hyvin. Itselleni ei ole tuttu kuin kahden ensimmäisen levyn perusteella mitkä toimivat todella hyvin.
I pity the fool
Aces High
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Aces High »

Sotketaan lisää mausteita soppaan...

NECRONOMICON (Ger) http://www.myspace.com/facesoffearand
possessed by IIIIIIIIIIIVÖL !

MORBID SAINT http://www.myspace.com/spectrumofdeath

LIVING DEATH http://www.myspace.com/livingdeathgermany
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Kiitos HELLvetisti tosta Morbid Saint linkistä. oon pitkään etsinyt bändin levyjä, muttei edes almighty EBAY tunnu auttavan.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Joo, ja perkele että Morbid Saint on kova! Tosta Spectrum of Deathista olisi tulossa reissue oikein. Ainakin jossain välissä oli puhetta siitä. Kelpaisi kyllä ja ostaisin heti!
Post Reply