Lähimpänä sydäntä...

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Mikä tyylilaji miellyttää eniten?

Perinteinen Heavy Metal
254
69%
Death/Trash
50
14%
Black Metal
12
3%
Hard/Glam-Rock/Tukkahevi
13
4%
Power Metal
21
6%
Jokin muu
16
4%

Total votes: 366

Starstruck
The King of Luvia
The King of Luvia

Post by Starstruck »

Vastasin perinteinen heavy metal, koska tuohon kategoriaan sopivia bändejä jo tarjonnastakin johtuen mahtuu eniten Top 50 -metal/hard rock-artistit listalleni.

Suosikkigenren valinta on minun kohdallani aivan mahdoton tehtävä. Jos samanlainen kysely tehtäisiin esim. progen, metallin, rockin ja vaikka folkin välillä, olisin samassa tilanteessa. Jokaisessa genressä on hyviä ja huonoja bändejä. Lisäksi genrerajaus on jokaisen yksilön kohdalla omanlaisensa.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Shogun wrote:
asa wrote:Vaikka lempibändini TOP4 on
... niin silti vastasin Black Metal. Miksikö? Black Metal määrittelee minut henkilönä paremmin kuin Heavy Metal, vaikka ennen kaikkea olen henkeen ja vereen Metal puristi, mutta raja vedetään siihen että vaikka joku bändi olisi kuinka METAL, niin kristillistä julistusta en siedä miltään bändiltä.
[provo] Eli intoa löytyy enemmän, kuin taitoa?[/provo]
Ei kun oikeasti toivon ettet suutu!!! Mutta kaikenlaiset puristit ja hihhulit ovat aiheittaneet suurimmat ongelmat maailman historiassa musiikista politiikkaan. (Natseista lähtien...).
Minun mielestäni musiikkiin ja yleiseenkin maailman katsomukseen kuuluu paljon enemmän!

Oma maailmankatsomukseni perustuu pitkälti buddhalaisuuteen, mutta sehän ei ollut koko topicin idea, joten jätän sen asian siihen ja YV:tä jos muita samanhenkisiä on... (Eipä kannata enää kännissä kirjoittaa... :) )

Kiitos ja näkemiin... :twisted:
Mikä ihme tää juttu on, että yleisesti asiasta tietämättömät kuvittelee Blackmetallin olevan helppoa? Ihan niinku Asa jo sano, Mies soittaa tämän laudan ja luulenpa, että monta muutakin lautaa suohon samantien. Ihashn Emperorista ja Peccatumista...Kyllä on kitaristi vailla vertaa. soittaa suohon jokaisen heavymetal-kitaristin. Puritisti olen myös ja suuri ongelmien aiheuttaja
"To be alive is more than just breathing"
Roskisdyykkari
Lentäjä-Ässä
Lentäjä-Ässä

Post by Roskisdyykkari »

EDIT: Viestistä löytyy päivitetty versio toisiksi uusimmalta sivulta, joten editoin tästä vanhan mielipiteen pois.
Last edited by Roskisdyykkari on Wed Jul 12, 2006 13:57, edited 1 time in total.
Limelight
Hang-Around
Hang-Around

Post by Limelight »

Kyllä se noista mulle on yllättäen tuo perinteinen heavy metal. Mitään noista genreistä en suoralta kädeltä dissaa, vaikkakaan black- ja thrash-puolelta ei ole juuri mitään mielenkiintoista ilmaantunut. Death metal ja proge ovat soittajan kannalta mielenkiintoisia genrejä. Tosin tulee kyllä nykyään paljon kuunneltua muutakin kuin heviä, ja taitaa proge olla jo lähinnä sydäntä. Tai sanotaan nyt vaikka että ovat yhtä lähellä, hevi ja proge. :)

Jostain syystä alkoi päässä soimaan Rushin Closer To The Heart... 8)
"Soita niin että niiltä menee korvat!"
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Menee ääni tonne johonkin muuhun... Mulle kolisee kaikenlainen "rankka" musa. Kukin käsittää sen sitten mitenlystää. Jokainen tietää varmasti mikä omasta mielestään tarpeeksi rankkaa. Yks iso juttu mulle on punk, skapunk ja hcpunk. En elä kuin punkkari, ei oo keesii ja sillee tällee, se ei ole mun elämäntapa vaikka vihaankin nordeaa, verottajaa ja yhteiskunnan paskoja pakotteita. Musiikki yleensä on se mikä on mulle tärkeintä elämässä. Heti vaimon jälkeen. Metalli ja heavy oli se juttu mikä iski ekana ja sitä tulee kuunneltua kans vitusti. Mutta varsinaista yhtä tyyliä en löydä kuvaamaan sydäntäni. Vai oisko ehkä Hard Core? Fuck Off kuulostaa myös kauheen kivalta.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

Perinteinen heavy saa ääneni. Ei ollut varmaan kenellekään mikään suuri yllätys. Melodiaa pitää todellakin biisistä löytyä, eikä mikään mättö/örinä ole koskaan iskenyt minuun juuri millään tavalla, muutamia yksittäisiä biisejä lukuunottamatta. Listaanpa alle tämän hetkiset suosikkibändini, joista taas huomaa perinteisemmän heavyn selvän kannatuksen (ei järjestyksessä, paitsi Maiden on No.1!):

Iron Maiden
Bruce Dickinson
Led Zeppelin
Deep Purple
Judas Priest
King Diamond
Rainbow
AC/DC
Def Leppard
Helloween
Scorpions
Uriah Heep
Queen
Nazareth
Tarot
Machine Men
Dio
Black Sabbath

yms.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

DevilLook wrote: vaikka vihaankin nordeaa, verottajaa ja yhteiskunnan paskoja pakotteita.
Ihan vaan mielenkiinnostaa, mikä Nordeassa on niin kauheaa? Samaa Pankkipaskaa kun kaikki muutkin...
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Menee taas ohi aiheen mutta mutta, vastaan kun kysytään. Nordea siks kun satun oleen sen asiakas ja siks tiedän kunka SE toimii paskasti. Mitä oon muita katellu, niin ei kehuttavaa ooniilläkään. Tosin Nordea on isoin pankki Suomessa, joten mitä iso tekee, sitä pienet perässä. Tässä tapauksessa pienet pakotetaan tekemään samoin, jotta toiminta ylipäätään kannattaa. Ehkä enemmänkin hatuttaa noi monopoliasemassa olevat firmat joita valtio rahottaa verorahoilla ja jotka sitten pyytävät vielä meiltä veronmaksajilta lisää. Joo, vois olla ilman pankkia, mutta sekään ei ole kovin helppoa varsinkaan kun rahaliikennettä suunnataan kokoajan käteisestä pois kohti pelkkiä kortteja. Jälleen huomautan että nää tällasii yrittäjän hiljasii mielen ilmasushittii. Kylläpä pienikin avautuminen helpottaa kummasti.
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

Kyllähän se ääni meni tuolle perinteiselle heavy metalille. Sanotaan näin et mun musiikkimaun raja tällä metallipuolella voidaan vetää seuraavasti. Niin kauan kuin laulusta saa selvää niin homma toimii. Mutta kun "laulaja" örisee niin sit loppu. Onhan sitäkin musiikkia tullut kuunneltua tietyssä mielentilassa eli kun oikein joku ottaa päähän, mutta todella harvoin. Usein nuo levyt lähtevät soittimesta aika lujaa ja pitkälle. Ehkä vielä jonain päivänä opin tuotakin kuuntelemaan. Koskaan ei kannata sanoa ei koskaan.

Omat ehdottomat lempibändit on Maidenin lisäksi Metallica ja Helloween. Ja kun noita lempibiisejä on porukka listannut niin laitanpa minäkin omani:

Iron Maiden: Sign of the Cross
Metallica: For whom the bell tolls
Helloween: Sole Survivor
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
WBNicko
Hang-Around
Hang-Around

Post by WBNicko »

Kyllä perinteinen heavy metal sai ääneni. MFissä vastasin että toiseksi paras genre on poweri, mutta tuota thrashia on tullut kuunneltua viimeaikona sen verran paljon, että se taitaa tällä hetkellä olla se toiseksi paras.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Ääneni meni blackmetallille, vaikka päätös olikin hankala. Kuuntelen heavy/power/deathmetallia ja myös jotkun muutkin käyvät. Göötti- ja numetalpaskat ei uppoa millään, syystä että ovat sellaista tuubaa. Ihmettelen että joku jaksaa tommoista kuunnella, oma on ongelmansa. Blackmetal sai ääneni siksi, että top10 on tällä hetkellä enemmän tämän musiikkityylin edustajia kuin muiden. Maiden ykkösyhtyeenä. Ja blackmetallilla en tarkoita näitä dimmuja ja muita ihme syntikkablackmetalliyhtyeitä vaan kunnon mättöä tyyliin deathspell omega, mütiilation, xasthur, darkthrone jne.

Edit. Lisäyksenä olen asan kanssa samaa mieltä, että mikää jeesusteluhihhulimeininki ei kuulu metallimusiikkiin. Pysyköön metallimusiikki metallimusiikkina ja virret virsinä.

Ps. Intissä on kivaa :) 1. PionK KarPr

np. Belphegor - The Goatchrist
Kepuli_Celmi
Hang-Around
Hang-Around

Post by Kepuli_Celmi »

Perinteinen heavy-metal. Iron Maiden, Judas Priest hyvinä esimerkkeinä. Lasken myös bändit Deep Purple, Uriah Heep, Zeppelin yms. tuohon kategoriaan.

EDIT: Nyt näin myöhemmin on tullut kuvaan vahvasti Death ja Thrash, bändeinä mainittakoon Testament, Exodus, Death, Nile, Behemoth, Dismember, Deicide yms.
Last edited by Kepuli_Celmi on Tue Nov 02, 2004 16:39, edited 1 time in total.
http://panterafin.2.forumer.com/

"I have not seen a man, who isn't god already..."
Migren
Hell Rat
Hell Rat

Post by Migren »

Edit: pyyhinpä tuon aiemman sepustukseni ja pistän vähän asiapitoisempaa tilalle. Vastasin tähän että perinteinen Heavy Metal, mutta todella ei sillä ole mitään väliä mihin luokkaan tai genreen sitä musiikkia jakaa (enpä edes osaa kovin hyvin noita itsekään jaotella eri luokkiin). Voin löytää helvetin hyvää perinteistä heavymusiikkia (kuten nyt vaikka sellainen bändi kuin Iron Maiden), ja voin aivan hyvin löytää hyvän bändin joka soittaa loistavaa blackmetallia. Yleisestikin, ei minun mielestäni musiikkia ole pakko luokitella metalliksi että se voisi olla hyvää. Useimmiten se nyt vaan on niin että heavymusiikki on se joka kolahtaa, muu ei. Sama juttu näiden tarkempien genrien kanssa...Eniten ehkä on tähän mennessä löytynyt hyvää musiikkia tästä perinteisestä lokerosta, mutta se mitä kuuntelen riippuu pelkästään musiikista, ei luokittelusta.
Last edited by Migren on Mon Mar 22, 2004 14:14, edited 2 times in total.
Jaso
Hang-Around
Hang-Around

Post by Jaso »

Heavy Metal :twisted:
Lempibändit:
Maiden
Dio
Priest
Manowar

joten valinta oli itsestään selvää 8)
-Miks me juodaan heti aamusta kaljaa?
-Murot on loppu.
Hexa
Hell Rat
Hell Rat

Post by Hexa »

Jep.. laitoin Heavy, mutta jos olis Heavy/rässi/hardrock/ vaihtoehto niin se. Muusiikki makua kuvaa parhaiten bandit: Maiden ja Slayer.

Kuuntelen myös Kornia ja Vilkkumaata eli armotta wimppi.
Unbeliever
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by Unbeliever »

Lappis wrote:
Shogun wrote:
asa wrote:Vaikka lempibändini TOP4 on
... niin silti vastasin Black Metal. Miksikö? Black Metal määrittelee minut henkilönä paremmin kuin Heavy Metal, vaikka ennen kaikkea olen henkeen ja vereen Metal puristi, mutta raja vedetään siihen että vaikka joku bändi olisi kuinka METAL, niin kristillistä julistusta en siedä miltään bändiltä.
[provo] Eli intoa löytyy enemmän, kuin taitoa?[/provo]
Ei kun oikeasti toivon ettet suutu!!! Mutta kaikenlaiset puristit ja hihhulit ovat aiheittaneet suurimmat ongelmat maailman historiassa musiikista politiikkaan. (Natseista lähtien...).
Minun mielestäni musiikkiin ja yleiseenkin maailman katsomukseen kuuluu paljon enemmän!

Oma maailmankatsomukseni perustuu pitkälti buddhalaisuuteen, mutta sehän ei ollut koko topicin idea, joten jätän sen asian siihen ja YV:tä jos muita samanhenkisiä on... (Eipä kannata enää kännissä kirjoittaa... :) )

Kiitos ja näkemiin... :twisted:
Mikä ihme tää juttu on, että yleisesti asiasta tietämättömät kuvittelee Blackmetallin olevan helppoa? Ihan niinku Asa jo sano, Mies soittaa tämän laudan ja luulenpa, että monta muutakin lautaa suohon samantien. Ihashn Emperorista ja Peccatumista...Kyllä on kitaristi vailla vertaa. soittaa suohon jokaisen heavymetal-kitaristin. Puritisti olen myös ja suuri ongelmien aiheuttaja
Mielestäni soittaminen on taide- eikä taitolaji Minua ainakin musiikkia kuunnellessa kiinnostaa soittajan visio, eikä se kuinka nopeasti se osaa soittaa. Se vaihe meni ohitse jo ennen täysi-ikäisyyttä.
Music is like a sunrise for me
It`s joyful like a trip in a time machine
It`s like coming home
Wasted
Berserkki
Berserkki

Post by Wasted »

Perinteistä heavy metallia kuuntelen eniten. Bändejä: Iron Maiden, Manowar, Judas Priest, Dio ja Rainbow tulee kuunneltua. Oikeastaan Maiden riittäisi yksinäänkin kääntämään homman. Thrash metallista menee pääasiassa vain Metallica. Jonkin verran myös power metal ja rock/tukkahevi. Black metal ei uppoa yhtään.
Frontier
Hang-Around
Hang-Around

Post by Frontier »

DevilLook wrote:Menee ääni tonne johonkin muuhun... Mulle kolisee kaikenlainen "rankka" musa. Kukin käsittää sen sitten mitenlystää. Jokainen tietää varmasti mikä omasta mielestään tarpeeksi rankkaa. Yks iso juttu mulle on punk, skapunk ja hcpunk. En elä kuin punkkari, ei oo keesii ja sillee tällee.
Mulla on kans toi Punk aika kova juttu (Rancid, Ramones yms.) ja se EI tarkoita että olisin niittitakkinen keesipää,se EI myöskään todellakaan vähennä rakkauttani heavyä kohtaan...

Anyway äänestin perinteistä Heavy-Metallia koska Iron Maiden on se suurin juttu sit tulee esim. Deep Purple, Metallica, Helloween...
T-Bone
Vempare
Vempare

Post by T-Bone »

Äänestin Jokin muu -vaihtoehtoa, lähinnä siksi ettei yksikään genre nouse minulla ylitse muiden, vaan hyvää musiikkia löytyy jokaisesta kategoriasta.
"Hevimies on erimies"
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

Eiköhän toi "Perinteinen Heavy Metal" ole lähimpänä sydäntäni, ja aika suuren osan tältä foorumin ihmisiltä.. Kun tämä sentään on Iron Maidenin foorumi, ja Maidenhän soittaa tuota "Perinteistä Hevy Metallia"

Mutta aika sama, ääneni kummiskin Perinteiselle Heavy Metallille :!:
Stranger
Roudari
Roudari

Post by Stranger »

Kyllähän se tuo perinteinen heavy sai ääneni. Se on vaan aina ollut se joka iskee minuun parhaiten. Kyllähän hienoa musiikkia löytyy muistakin osa-alueista, mutta perinteinen toimii minulle parhaiten.

Kuuntelussa tällä hetkellä mm.
Maiden (ei varmaan olisi tarvinnut edes mainita)
Brucen soolot
Metallica
Manowar
Axel Rudi Pell
Helloween
W.A.S.P
Agonizer
Thunderstone

(ps. Ja välillä vaimon vuoksi pakostakin Robbie Williams :D )
-Was many years ago that I left home
and came this way-
miinus
Kapteeni Saigonissa
Kapteeni Saigonissa

Post by miinus »

^Pitäiskö tuosta jo antaa pieni banaani.. :lol: . Harmi kun ei oo noita oikeuksia.. :wink: . Ei vaan hyvähän se on et on avoin kaikelle ja täytyy myöntää et itsellä on tuo sama syy ja sama artisti. Ja syyhän on vain ja ainoastaan tuo avovaimon tyytyväisenä pitäminen.
You´ll take my life,
but I´ll take your´s too!
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

Unbeliever wrote: Mielestäni soittaminen on taide- eikä taitolaji Minua ainakin musiikkia kuunnellessa kiinnostaa soittajan visio, eikä se kuinka nopeasti se osaa soittaa. Se vaihe meni ohitse jo ennen täysi-ikäisyyttä.
Sinäpä sen sanoit.

En todellakaan ole tässä dissaamassa muiden musiikkimakua, no way! Jokaisella on täysi oikeus tykätä mistä haluaa. Kerroin vain oman mielipiteeni, että kyseinen musiikkityyli jättää minut kylmäksi.
Jos joku tosiaan vaivautuu siitä suuttumaan - BOLLOCKS! :wink:

Onhan näitä nopeuteen ja hyvään tekniseen soittotaitoon perustuvia juttuja esimerkiksi Power Metallissa (melkein aina yhdistettynä vielä loistaviin vokalisteihin) ja melodisessa Death Metallissa, joista pidän, mutta näiltä löytyykin juuri sitä jotain muuta...
Itse listasin jo omassa musiikkimaussani: originaalit ideat, hyvät riffit ja hyvät melodiat. Tähän täytyy ehdottomasti lisätä hyvä t y y l i t a j u.

Minäkin voisin alkaa elvistelemään, että onpa tässä tullut soitettua 18 vuotta skebaa ja soittaisin tältä laudalta kenet tahansa suohon! Opettelin jo 13 vuotta sitten soittamaan Yngwie Malmsteenin sooloja!
Tuo kuulostaa vain niin auttamattoman naiivilta. :lol:

Yksinkertaisesti vain aikuistuessa ja kypsyessä muusikkona koko juttu "kitarasankareista" ja järjettömän nopeista arpeggioiden sahauksesta ja sweeppauksista ei enää olekaan niin tärkeätä. Ei se tarkoita etteikö sitäkin vielä joskus tulisi tehtyä, mutta toivottavasti huomattavasti kypsemmällä ja tyylitajuisemmalla tavalla.
asa
MAIDEN HELL
MAIDEN HELL

Post by asa »

Koska edellisessä(kin) viestissä selvästi viitattiin minun aikaisempaan lausuntoon, niin kehoitan teitä etsimään kohdan lauseestani missä puhutaan nopeudesta.
Shogun
Roudari
Roudari

Post by Shogun »

asa wrote:Koska edellisessä(kin) viestissä selvästi viitattiin minun aikaisempaan lausuntoon, niin kehoitan teitä etsimään kohdan lauseestani missä puhutaan nopeudesta.
Itse asiassa en edes viitannut mihinkään sinun, vaan Lappiksen sanoihin "yleisesti asiasta tietämättömät kuvittelee Blackmetallin olevan helppoa? Ihan niinku Asa jo sano, Mies soittaa tämän laudan ja luulenpa, että monta muutakin lautaa suohon samantien. Ihashn Emperorista ja Peccatumista...Kyllä on kitaristi vailla vertaa. soittaa suohon jokaisen heavymetal-kitaristin.
Näistä sanoista minä ainakin luen, että soittaminen olisi kilpailua. Ja hirveät uhoamiset perään... :lol: Minkä ikäisestä kaverista oikeastaan on kyse?
Post Reply