Täytyy sen verran avautua, että This Godless Endeavor ei ole iskenyt yhtään. Ja on tullut kuunneltua enemmän kuin ne perinteiset puolitoista kertaa. Aiempi Nevermore-kokemus rajoittuu Dead Heartiin, joka on mielestäni helvetin hyvä. TGE:ssähän on teoriassa kaikki samat elementit, mutta torsoksi jää silti. Danen "sielukas" tulkinta esim. Sentient 6:ssa lähinnä vain vituttaa kun taas Heart Collectorissa aikoinaan riipi sydämiä. Nyt efekti jää vain korvien tasolle. Eikä muutenkaan ole minulle asti välittynyt levyn musiikillinen mullistavuus.
Mutta Dead Heart toimii edelleen.
Joopa, Mutta Nevermore ei ole yhtä kuin DHIADW. Loistava levy kaikin puolin, mutta tarkoituksellisen suoraviivainen kun verrataan muuhun tuotantoon. Ja tämä kertoo sitten enemmän kuuntelijasta kuin itse bändistä. Tämä ei ollut henkilökohtaisesti osoitettu kenellekään, mutta minua on hieman riipinyt aina sellainen "kuuntelu" jossa luukutetaan sitä yhtä ja ainoaa levyä/biisiä ja dissataan muita tuotoksia. On totta, että esim. The Heart Collector on selkeästi hittiaineksia omaava ja sitä kautta ehkä helpommin sisäistettävissä, mutta se että tulkinta "vituttaa" TGE:llä on jo mielestäni aika kaukaa haettua. Eihän tuossa laulutyylissä ole minkäänlaista eroa.
Maso wrote:
[OT]
Bändin B dissaaminen korostaakseen bändin A hyvyyttä tilanteessa, jossa A:lla ja B:llä ei ole käytännössä mitään tekemistä keskenään, ei kuitenkaan mulle toimi, nostaa turhaan käyrää ja voisinkin ihan omaksi iloksi olla tutustumatta. No, ehkäpä en kuitenkaan lähde samalle linjalle.
np: Teräsbetoni @ MTV3
[/OT]
Ja minussa Teräsbetoni aiheuttaa niin suuria kuvotuskohtauksia, että käy esimerkiksi siis mainiosti. Tosin tähänkin voisin luetellä useita eri bändejä, mutta tuli ensimmäisenä mieleen juuri sen takia, että kyseessä ovat täydelliset vastakohdat. Minulle Nevermore on kaikkea sitä, mitä Teräsbetoni ei todellakaan ole.
Mutta i agree to disagree, joten se siitä.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
Jukka wrote:Joopa, Mutta Nevermore ei ole yhtä kuin DHIADW. Loistava levy kaikin puolin, mutta tarkoituksellisen suoraviivainen kun verrataan muuhun tuotantoon. Ja tämä kertoo sitten enemmän kuuntelijasta kuin itse bändistä. Tämä ei ollut henkilökohtaisesti osoitettu kenellekään, mutta minua on hieman riipinyt aina sellainen "kuuntelu" jossa luukutetaan sitä yhtä ja ainoaa levyä/biisiä ja dissataan muita tuotoksia. On totta, että esim. The Heart Collector on selkeästi hittiaineksia omaava ja sitä kautta ehkä helpommin sisäistettävissä, mutta se että tulkinta "vituttaa" TGE:llä on jo mielestäni aika kaukaa haettua. Eihän tuossa laulutyylissä ole minkäänlaista eroa.
Ok, olen liian tyhmä ja hittihakuinen kuuntelija TGE:a varten. Mutta miten se on "kaukaa haettua" ilmaista, jos jokin asia vituttaa levyssä? Aika suoraa tekstiä kai tuo on. Vai onko kyseessä mielestäsi jokin tekosyy TGE:n dissaukselle? Onko TGE niin hyvä levy, että kaikki dissaus siitä on valehtelua?
Gandalf carries the magic staff
Divides the armies in half
In the deeps of Helm's they engage in battle
So insane it'll make you rattle
^ Lappis lienee viljellyt nauruhymiötä tänään enemmän kuin aikaisemmin yhteensä. Ja voin kuvitella miehen mielentilan myös ihan reaalimaailman tasolla.
Jukka wrote:Joopa, Mutta Nevermore ei ole yhtä kuin DHIADW. Loistava levy kaikin puolin, mutta tarkoituksellisen suoraviivainen kun verrataan muuhun tuotantoon. Ja tämä kertoo sitten enemmän kuuntelijasta kuin itse bändistä. Tämä ei ollut henkilökohtaisesti osoitettu kenellekään, mutta minua on hieman riipinyt aina sellainen "kuuntelu" jossa luukutetaan sitä yhtä ja ainoaa levyä/biisiä ja dissataan muita tuotoksia. On totta, että esim. The Heart Collector on selkeästi hittiaineksia omaava ja sitä kautta ehkä helpommin sisäistettävissä, mutta se että tulkinta "vituttaa" TGE:llä on jo mielestäni aika kaukaa haettua. Eihän tuossa laulutyylissä ole minkäänlaista eroa.
Ok, olen liian tyhmä ja hittihakuinen kuuntelija TGE:a varten. Mutta miten se on "kaukaa haettua" ilmaista, jos jokin asia vituttaa levyssä? Aika suoraa tekstiä kai tuo on. Vai onko kyseessä mielestäsi jokin tekosyy TGE:n dissaukselle? Onko TGE niin hyvä levy, että kaikki dissaus siitä on valehtelua?
Eli menit sitten provoontumaan henkilökohtaisesti, vaikka juuri sanoin, että tämä ei ollut henkilökohtaista? Whatever. Se että sinua "vituttaa" joku asia jossain levyssä on ihan ok minulle. Ihmettelin vaan suuresti sitä, että sama asia toisella levyllä vituttaa ja toisella ei? Voisin jopa sanoa, että musiikillinen korvasi on vähintäänkin valikoiva, mutta koska en sinua henkilökohtaisesti tunne ja asiasta sen enempää tiedä, niin en sitä totuutena julista.
Dissatkaa vaan niin paljon kuin ehditte, minä en ole siitä moksiskaan. Ja kyllä, TGE on niin hyvä levy, että kaikki dissaus on valehtelua. NOT. Kuitenkin bändin paras ja vuoden paras levy.
"The nightmare corpse-city of R'lyeh was built in measureless eons behind history by the vast, loathsome shapes that seeped down from the dark stars. There lay great Cthulhu and his hordes, hidden in green slimy vaults."
tsorl wrote:^ Lappis lienee viljellyt nauruhymiötä tänään enemmän kuin aikaisemmin yhteensä. Ja voin kuvitella miehen mielentilan myös ihan reaalimaailman tasolla.
Joo, mua meinaa nyt naurattaa kaikki. Kuuntelen tässä Nerlichin demoa ( GraveHeart soittaa tällä demolla muuten ihan vitun kovan soolon, yksi parhaista, mitä olen ikinä kuullut! )
Jukka wrote:Eli menit sitten provoontumaan henkilökohtaisesti, vaikka juuri sanoin, että tämä ei ollut henkilökohtaista? Whatever.
No hei. Jos joku sanoo "ei mitään henkilökohtaista" niin sehän tarkoittaa juuri päinvastaista. Kyllä minä huomaan kun minulle vittuillaan, vaikka se yritettäisiinkin kömpelösti kohteliaisuuteen verhoilla. Ei mitään henk.koht. tämäkään.
Se että sinua "vituttaa" joku asia jossain levyssä on ihan ok minulle. Ihmettelin vaan suuresti sitä, että sama asia toisella levyllä vituttaa ja toisella ei? Voisin jopa sanoa, että musiikillinen korvasi on vähintäänkin valikoiva, mutta koska en sinua henkilökohtaisesti tunne ja asiasta sen enempää tiedä, niin en sitä totuutena julista.
Minulla on erittäin valikoiva korva ja voin sen totuutena julistaa. Jostain tykkään, jostain en ja useimmiten en osaa asiaa selittää. Inttämiseksihän se yleensä menee.
Niin, ja vuoden paras on Kamelotin Black Halo ja tästäkin olen valmis tappelemaan.
tsorl wrote:Jostain tykkään, jostain en ja useimmiten en osaa asiaa selittää. Inttämiseksihän se yleensä menee.
Josta päästään taas siihen, että musiikki on niin fiilispohjainen juttu ettei sitä pitäisikään selittää. Joku kolahtaa ja hyvä niin, jos ei kolahda niin sen voi vastaisuudessa sivuuttaa ja antaa olla. Turhä käyttää ainakaan aikaa ja energiaa vihaamiseen. Itse lopetin arvostteluiden kirjoittamisen koska se liika analysointi vei ilon musiikin kuuntelusta, ja tosiaan miten selität sen kun kaksi hyvin samankaltaista bändiä/levyä laitetaan vierekkäin ja toinen toimii mutta toinen ei.
I'm a father, brother, lover to all you sisters of sin
Vittu mitä paskaa sä Lappis oot jauhanu täällä Toisaalta mähän olen mestarikitaristi
Alkaa nyt olla ihan täysin auennut tuo debyyttilevy ja eipä hirveesti muuta ole tullut vähään aikaan kuunneltua. In Memory toimii myös edelleen helvetin kovaa. Aiemmin omistin itse vain DHIADW-levyn ja täytyy myöntää, että vaikka se loistava levy onkin niin ainakin tää Nevermore päihittää sen millä tahansa tasolla. Voi helvetti mikä äänikin Danella. Iskee samantien ekassa biisissä päin näköä. Kovin montaa näin vahvan lauluäänen omaavaa äijää en ole kuullut. Dead Heart-levyllä ei mennä ihan samoissa sfääreissä vaan ääni on ehkä hieman puhtaampi, eikä potki samalla tavalla. Sanotukset on myös ihan omaa luokkaansa.
Ja kannattaa tosiaan tutustua tohon Jukan laittamaan artikkeliin, jos bändi yhtään kiinnostaa. Kiinnostus vaan nousee lisää ja selventää aika hyvin missä yleisesti ottaen mennään sanoitusten osalta.
edit: Ja tulipa muuten mieleen, että onko niissä Enemies Of Realityn soundeissa jotain pahastikin vialla, kun uudestaan miksattiin?
Graveheart wrote:Toi Dead Heart in A Dead World löytyy multakin ja täytyy myöntää, että on helvetin kova. Ei mikään ihan helppo pala nieltäväksi, mutta todella palkitseva. Löytyy sieltä tosin jotain helpompiakin bisejä kuten Heart Collector, jossa muuten varmaan yksi maailman parhaista kertosäkeistä
Dhiadw on minusta Nevermorin helpoiten aukeavia kiekkoja:) Minusta se on tämän uusimman kanssa myös parhaimpia Nevermoren täyspitkiä, vaikka Enemies of Reality on myös mahtava, ja siltä löytyykin Nevermoren kovimpiin biiseihin kuuluva Who Decides. Minulla on bändin kaikki muut levyt, paitsi The Politics of Ecstasy ja Dreaming Neon Black. Pidän henk.koht. enemmän ehkä uudemmasta tuotannosta, mutta kyllä vanhakin iskee. Täytyy myöntää, että Warrel Dane on aivan mahtava laulaja, vaikka vähän nyt erikoinen onkin. Sen ääni tuo niin paljon persoonallisuutta bändiin, ettei se helposti ala muistuttaa muita bändejä.
intro
born
acid words
bitter sweet
narcosynthesis
the river dragon has come
----
beyond within
dreaming neon black
7 tongues of god
the learning
sentient 6
----
sound of silence
the heart collector
final product
----
this godless endeavor
enemies of reality
Ihan mieletön settilista! Ja lähin keikka on 9.lokakuuta Tukholman Klubbenissa. On se nyt perkele, kun eivät Suomeen asti pääse.
Niinpä tietysti. Mikä siinä on, ettei viitti paria sataa kilometriä poiketa itään päin. Kyllä tuo Ruotsi on vielä vähän liian suuri kynnys lähteä Nevermorea kattomaan=/ Jos Suomeen ois tullu, niin siellä ois oltu, paikkakunnasta riippumatta.
Benighted wrote:Niinpä tietysti. Mikä siinä on, ettei viitti paria sataa kilometriä poiketa itään päin. Kyllä tuo Ruotsi on vielä vähän liian suuri kynnys lähteä Nevermorea kattomaan=/ Jos Suomeen ois tullu, niin siellä ois oltu, paikkakunnasta riippumatta.
Olisin ollut viivana paikalla, mutta rahatilanne sanelee valitettavasti asian laidan. Minkäs teet .
Graveheart wrote:edit: Ja tulipa muuten mieleen, että onko niissä Enemies Of Realityn soundeissa jotain pahastikin vialla, kun uudestaan miksattiin?
Jeff Loomis wrote:"You know what happened with "Enemies", we were having some problems with Century media, so they downsized our budget, so the record was hastily produced, hence it sounded like shit. I remember that you guys were criticizing that aspect, back then, but it was out of our hands, at the time. Well we recorded with Andy Sneap again, for the new one, and he's one hell of a producer. He remixed and re-mastered "Enemies", and if you listen to it, it's a new record really - I cannot go back and listen to the old - version. I know the whole thing, put us under a bad light, but you people can get only the disk for 5 $/5e, so that's as fair as it could be, given the circumstances."
Tullut tässä kuunneltua tätä This Godless Endeavor levyä kuunneltua Iiviksen suosittelujen perusteella. Varsin mainio levy, vaikka saisikin olla näitä raskaampia biisejä enemmän ja jättää noi ihme balladit pois. Enemies Of Realityn voisi iskeä seuraavaksi kuunteluun ja katsoa mimmoinen levy se on. Ainakin tältä kuuntelemalta ei kyllä ihan heti ensimmäisenä tule hankittua ko. bändin levyjä hyllyyn. (Jukan poser-kommentteja odotellessa ) Kelpo musaa mutta ei mitään maailmaa mullistavaa.
Hese wrote:Tullut tässä kuunneltua tätä This Godless Endeavor levyä kuunneltua Iiviksen suosittelujen perusteella. Varsin mainio levy, vaikka saisikin olla näitä raskaampia biisejä enemmän ja jättää noi ihme balladit pois. Enemies Of Realityn voisi iskeä seuraavaksi kuunteluun ja katsoa mimmoinen levy se on. Ainakin tältä kuuntelemalta ei kyllä ihan heti ensimmäisenä tule hankittua ko. bändin levyjä hyllyyn. (Jukan poser-kommentteja odotellessa ) Kelpo musaa mutta ei mitään maailmaa mullistavaa.
No ei kai tollaselle SUURPOSERILLE mikään kelpaakaan .
Mutta jos olet hommaamassa Enemies of Realitya, niin pidä huoli siitä, että hankit juuri tuon uudelleenmiksatun ja -masteroidun version, nimittäin se ns. originaali antaa tuosta levystä ihan väärän kuvan. EOR:n on vääntänyt uudestaan Andy Sneap ja sen kyllä huomaa. Sittenhän on tietysti vielä "hittilevy" Dead Heart in a Dead World, jonka nyt viimeistään luulisi suuria tunteita herättävän jos nuo kaksi edellämäinittua eivät siinä onnistu.
Anonymous wrote: Päätin samantien, että ostan kaikki Nevermoren levyt. .
Jees, pidän tässä uhkauksesta kiinni. Tänään hommasin Dreaming Neon Blackin ja pari viikkoa sitten Enemies of Realityn uudelleen julkastun version. EOR on kyllä helvetin kova levy. Parasta mitä on viime vuosina julkaistu, sekä sanojen, että musiikin puolesta. Yllättävän rankasti lähtee levy käyntiin ja muutenkin levyllä on muutama juttu, jotka vois hyvin olla vaikka jonkin vanhemman death metal-bändin levyllä. Balladit on myös toimivia. Paikoitellen jopa aika raastavia. DNB kuulostaa myös lupaavalta nyt ensimmäisen kuuntelun jälkeen. Näiden jälkeen puuttuukin enää Politics of Ecstacy ja This Godless Endeavor
Oletteko kuulleet Sanctuarya? Bändiä, josta Nevermore vähitellen alkoi kehittyä. Bändi julkaisi kaksi levyä, Refuge Denied ja Into the Mirror Black. Itse ostin tuossa muutama viikko sitten tämän debyytin eli Refuge Deniedin (1988). Levyn on tuottanut muuten Dave Mustaine. En nyt paljon jaksa levystä kirjoitella, mutta Nevermoren musiikista ollaan aika kaukana. Refuge Denied on Priest-tyyppistä metallia, joka kyllä toimii mulle. Niin kuin Nevermorekin.
Laulaja, eli Warrel Dane, on hullu. Siksi, jos olet tottunut Danen Nevermore-tyylisiin vokalisointeihin, en voi 100-prosenttisesti suositella sinulle tätä. Niin kuin sanoin, mies on hullu. En ole hullumpaa vokaalisuoritusta ikinä kuullut, enkä olisi voinut kuvitellakaan Danen pääsevän tälläisiin korkeuksiin. Eikö tuo jo satu?
Ostakaa, jos uskallatte. Ja ihmetelkää. Mä jatkan ihmettelemistä
Nevermore on ilmeisesti buukattu 2006 Wackeniin esiintymään. Alkaa olla jo tarpeeksi syitä lähteä sinne ens kesänä: Nevermore ja Emperor Metaltix.com sivuilla ainakin näytti tollasta tietoa olevan.
Terminator X wrote:Nevermore on ilmeisesti buukattu 2006 Wackeniin esiintymään. Alkaa olla jo tarpeeksi syitä lähteä sinne ens kesänä: Nevermore ja Emperor Metaltix.com sivuilla ainakin näytti tollasta tietoa olevan.
PARHAUTTAAAAAAAA! (anteeksi, innostuin hieman liikaa .) Nimittäin tarkemmin kun tästä katsoo, niin tuossa hyllyn päällä komeilee kolmen päivän lippu kyseiseen hevijuhlaan. Taitaa mennä housut vaihtoon samantien.
Pyörittelin tuossa jälleen Dreaming Neon Blackia ja on se vaan mestarillinen albumi. Teemalevy tietenkin, jossa se teema ei ole nitä kaikista pirteimpiä, mutta varsin moniulotteinen. Nevermorella tämän sanoituspuolen ymmärtäminen on avain moneen asiaan. Näin saatavissa olevan tiedon perustella meikäläisen ajatusmaailma on todella lähellä Warrel Danen vastaavaa, mikäli olen herran haastatteluista ja sanoituksista oikein ymmärtänyt. Ilmankos koliseekin ja lujaa.
Tämä nyt taas on näitä ei-selitettävissä olevia juttuja, joko ymmärtää tai sitten ei.
Jukka wrote:Pyörittelin tuossa jälleen Dreaming Neon Blackia ja on se vaan mestarillinen albumi. Teemalevy tietenkin, jossa se teema ei ole nitä kaikista pirteimpiä, mutta varsin moniulotteinen. Nevermorella tämän sanoituspuolen ymmärtäminen on avain moneen asiaan. Näin saatavissa olevan tiedon perustella meikäläisen ajatusmaailma on todella lähellä Warrel Danen vastaavaa, mikäli olen herran haastatteluista ja sanoituksista oikein ymmärtänyt. Ilmankos koliseekin ja lujaa.
Tämä nyt taas on näitä ei-selitettävissä olevia juttuja, joko ymmärtää tai sitten ei.
Samaan tyyliin on tullut itsekin kelailtua. Aika paljon samankaltaisuuksia on omien ajatusten kanssa ja kieltämättä on tullut löydettyä myös hyvin paljon uusia juttuja.
Yleisesti ottaen Danen sanoituksista on sanottava, että on aika haasteellisia ja moniulotteisia, antaa tilaa myös omille tulkinnoille. Varmaan yksi parhaista sanoittajista ikinä. Vime aikoina on tullut otettua erittäin paljon selvää sanoitusten taustalla olevista asioista ja kiinnostuttua niistä. Suosittelen kaikille tutustumista.
Jeff: Yes, I’m actually going to be working on a solo album for, probably, Century Media, I’m not sure. I’m trying to find the right musicians to put together, to complete the project. It basically going to be an all-instrumental kind of thing. So I’m really excited about that. I wanted to do it for a lot of time. And a lot of the fans have been asking for this also, so I’m pretty excited about that too. It will be released probably sometime around the middle of 2006.
Bring it on, Jeff. Mies on nimittäin sen luokan muusikko, että johan tuota kuuntelee ihan mielikseen. Normaalisti en näitä sooloalbumeita juuri harrasta, mutta tällä kertaa taidan tehdä poikkeuksen. Saapahan taas kerran todeta omat vajavaiset kykynsä .