Commando ja Cobra kirjakis prkle!

" Fuck you Asshole! "
" Fuck YOU Arsehole! "
Tulisi loistava kirja, mitä dialogia vilisisi koko ajan...

Moderator: The Killer Krew
Kokeileppa Stephen Kingiä, ei ehkä lyhyimpiä kirjoja mutta mulle ainakin toimii joka kerta kuin nyrkki suuhun. Viimesimpänä luettuna Tarpeellista Tavaraa, joka sai mielikuvituksen lentämään varsin vikkelästi. Ehkä juuri se Kingin kirjoissa viehättää. Äijä osaa tehdä sellasta tarinaa jossa mielikuvitus pääsee osaksi tarinaa. Monet kirjat olen myös nähnyt leffoina, eikä yksikään ole ollut sinne päinkään miten olen sen kirjana kokenut. Hyviä ovat toki leffatkin.Hammer wrote: Eniten kiinnostaisi tutustua kauhu/jännitys-kirjoihin, koska niitä ei ole tullut juurikaan luettua, vaikka halua olisikin...
Lyhyesti ja ytimekkäästi, loistava! Minulla on kovakantinen suomenkielinen versio, joten jos jaksaa etsiä, niin ei tarvitse kielen kanssa pähkäillä. Tosin veikkaan, että kovin akateemista englantia kirjassa tuskin esiintyydarry wrote:Tietääkö kukaan muuten mitään tuosta mötiköiden kirjasta (jonka nimeä en muista)? Onko kuinka vaikea lukuista englantia ja onko ylipäätään rahan arvoinen ostos? Oli nimittäin freessä 10e, joka ei sinänsä ole kovin kallis vaikka ei mikään loisto kirja olisikaan....
No jos oot sitä mieltä, että herra kaipaa analysointia, niin täältä pesee ainakin jotain.The Prisoner wrote: Jatketaan: Clive Barkerista soisi olevan anyplyyshia enempi jos jollain on kokemusta. Tuo kaapista ulos tuleminen selvittää hiukan miehen teoksia enemmän. Itselle ei ole uponnut kuin leffojen muodossa(Hellraiser, Lord of Illusions ja Nightbreed).
Toimiiko toi yksittäisenä teoksena? Eikös noi Pratchettin kirjat oo aika paljon jatkoja toisilleen? Tollasen käsityksen mä oon saanu jostakin, tosin yhtään herran kirjaa en ole lukenut...Maso wrote: Sanahelinästä puheenollen, jos Adams on tuttu, niin tuskin on jäänyt Terry Pratchett huomaamatta - sen parissa on vedet silmissä vietetty useampikin hetki - ja varsinkin häneltä kirja Hyviä Enteitä. Ei helvetti, että siinä on hieno kirja. Kertoo hyysterisen hauskan tarina maailmanlopusta.
Eikös Dr.Feelgoodin aikaan oltu jopa selvin päin, ainakin hetki? Ja kyllähän se piikkikoroissa lavalla koikkelehtiminen käy kuntoilustaasa wrote:Nyt on työn alla Mötley Crüen Törkytehdas, ihan hyvä kirja, vaikka epäilen että tarinoita on väritetty aikalailla. Ei ne oikeasti ole voineet vetää kaikkea sitä määrää kamaa ja kaikkea sekaisin KOKO AIKAA, kuten väittävät. Tsekatkaa vaikka Ozzya ja Andy McCoyta, eikö Crüen jätkien pitäisi olla about samassa jamassa?
Yksi suurista suosikeistani on H.P Lovecraft, joka unohtui mainita edellisen kerran. Siinä on todella kiero ja sekopäinen kirjailija.
Voisivat olla tutustumisen arvoisia nuo Stephen Kingin kirjat, sillä melkoisen paljon olen niitä kuullut kehuttavan. Eikä se pituus nyt sinällään mikään este ole, korkeintaan hidaste. Ja kun hyvään kirjaan uppoutuu, tulee se kuitenkin ahmittua aika vauhdilla. Muistelisin, että itse King Diamond on suuri Stephen King-fani, joten siinäkin mielessä houkuttelevat nuo kirjat.DevilLook wrote:Kokeileppa Stephen Kingiä, ei ehkä lyhyimpiä kirjoja mutta mulle ainakin toimii joka kerta kuin nyrkki suuhun. Viimesimpänä luettuna Tarpeellista Tavaraa, joka sai mielikuvituksen lentämään varsin vikkelästi. Ehkä juuri se Kingin kirjoissa viehättää. Äijä osaa tehdä sellasta tarinaa jossa mielikuvitus pääsee osaksi tarinaa. Monet kirjat olen myös nähnyt leffoina, eikä yksikään ole ollut sinne päinkään miten olen sen kirjana kokenut. Hyviä ovat toki leffatkin.Hammer wrote: Eniten kiinnostaisi tutustua kauhu/jännitys-kirjoihin, koska niitä ei ole tullut juurikaan luettua, vaikka halua olisikin...
Tuo kommentti on yhä voimassa. Suurimman osan olen SW-kirjoista lukenut ja kyllähän maistuu! Upea sarja. Fantasiakirjallisuus kiinnostaisi mutta on niin ylivoimaisen vaikeaa käydä kirjastossa ja aloittaa lukeminen. Aina tulee fiilis että "jos vaikka huomenna" tai "ensi viikolla ainakin"; kai sitä on potkaistava itseään persuksille sen verran että tulis luettua laatukirjallisuutta muulloinkin kuin pakon edessä koulussa. Parhaimpien lukemieni kirjojen joukkoon kuuluu ehdottomasti myös Veikko Huovisen Konsta Pylkkäs- kirjat eli Havukka-ahon ajattelija ja Konta Pylkkänen etsii kortteeria. Kys. kirjat tarjoavat aivan loistavaa eränkäynti-tunnelmointia ja nerokasta ajatuksenlentoa huumorin siivittämänä. Tuntuu menevän niin usein omat ajatukseni täysin samoilla linjoilla kuin Pylkkäsellä, että ei voi kuin ihmetellä.flying Icarus wrote:Olipahan mukava pläjäys lauantai-iltaan kun kuningasleffa Star Warsin pistivät pyörimään kakkosella! Taisi olla vasta kahdeksastuhannes kerta kun tuon näen, mutta aina jaksaa iskeä!
Star Wars-saaga on meikäläiselle näitä lähestulkoon elämää suurempia asioita. Aivan loistavia ovat kys. leffat kirjoista puhumattakaan. Eiköhän lähes jokainen ole nähnyt SW-elokuvat, mutta suosittelen lämpimästi myös kirjoihin tutustumaan. Ne avaavat aivan uusia maailmoja ja auttavat ymmärtämään ja löytämään leffoistakin aina jotain uutta.
Jos sitten minäkin uskaltautuisin uutena naisena foorumilla mukaan.Pertti Keinonen wrote:...naisten pitää myös ehdottomasti kertoa lukemisistaan.
Minäkin luin tuon Mötleyn kirjan jokin aika sitten, tosin englanninkielisenä painoksena, mutta ihmettelin samaa, että ei kai kukaan ihminen voi kestää sellaista määrää kamaa, mitä siinä kerrottiin. Ihan aikuisten oikeasti, jos jätkät olisivat imuroineet viinaa, pillereitä & huumeita siihen malliin kuin väittivät esim. ennen keikkaa, niin en usko, että olisi kovin montaa Mötley-keikkaa nähty. Meinaan, jos kirjan sepustukset pitävät paikkansa, niin Ozzyyn ja Andyyn verrattuna Mötikät olisi haudattu jo tuhat kertaa... Itsellä jäi kyllä sellainen "Dirt" fiilis koko kirjasta, enkä kyllä pidä joukkiota minään ruudinkeksijöinä. Heikkoja psyykeitä ja itsetuntoja, surullista ? No, onneksi tekivät kuitenkin muutaman hienon levyn.Jukka wrote:Eikös Dr.Feelgoodin aikaan oltu jopa selvin päin, ainakin hetki? Ja kyllähän se piikkikoroissa lavalla koikkelehtiminen käy kuntoilustaasa wrote:Nyt on työn alla Mötley Crüen Törkytehdas, ihan hyvä kirja, vaikka epäilen että tarinoita on väritetty aikalailla. Ei ne oikeasti ole voineet vetää kaikkea sitä määrää kamaa ja kaikkea sekaisin KOKO AIKAA, kuten väittävät. Tsekatkaa vaikka Ozzya ja Andy McCoyta, eikö Crüen jätkien pitäisi olla about samassa jamassa?
Yksi suurista suosikeistani on H.P Lovecraft, joka unohtui mainita edellisen kerran. Siinä on todella kiero ja sekopäinen kirjailija.. Lovecraftin suomennettu tuotanto löytyy kokonaisuudessaan hyllystä. Chtulhu ftagn!