Metallica
Moderator: The Killer Krew
-
- Roudari
-
- Peräruiske
Jeps, ihan mukava keikka oli A-katsomossakin. Tosin katsomossa se ihmisten seisomaan nousu/istumaan menon jojottelu on ärsyttävää. Kentällä on helpompaa kun voi etsiä heti oikean reiän tiirailuun.
No joo, noista paidoista vielä. Oliko noita Helsinki-paitoja teetetty kolme or what?? Yhtään tuollaista en koko päivänä nähnyt missään..
Olisikin valmis ostamaan tuollaisen Helsinki-keikkapaidan tupla-tripla hinnalla jos koko on jotain L:n tuntumassa.
No, kun sellaista en nähnytkään oli vahtoehdoissa muut kiertuepaidat. Toisessa selkäpainatus oli perseessä asti korkeudeltaan ja toisessa oli bändin jätkät edessä ja Larsilla pipo päässä. Ostohalut menivät siihen vaikka viimeksimainitussa paidassa olikin makea selkäprintti, täytyy myöntää. Plussat paitojen oikealle hinnoittelulle!
Ostinkin lopuksi sellaisen punaisen perus Metallicapaidan jossa on teksti M81 edessä, ja nyt kiinnostaisi tietää mistä tuo tulee? Jos joku mahdollisesti tietää.
Niin, keikasta nyt äkkiseltään sen verran että vähän se perus taputus tapaa noita specialkohtia kuten vaikka Memory Remainsin jodlaus jne kun se jää taputuksen alle. Ja mielelläni olisin joitain muitakin biisejä kuullut Loadeilta, vaikka ei kärkijoukkooon bändin albumeissa ylläkään, mutta noissa livetaltioinneissa on kuullut noi samat jo niin monesti. Mutta ihan hyvä siis näinkin.
One on Metallican Hallowed...
No joo, noista paidoista vielä. Oliko noita Helsinki-paitoja teetetty kolme or what?? Yhtään tuollaista en koko päivänä nähnyt missään..
Olisikin valmis ostamaan tuollaisen Helsinki-keikkapaidan tupla-tripla hinnalla jos koko on jotain L:n tuntumassa.
No, kun sellaista en nähnytkään oli vahtoehdoissa muut kiertuepaidat. Toisessa selkäpainatus oli perseessä asti korkeudeltaan ja toisessa oli bändin jätkät edessä ja Larsilla pipo päässä. Ostohalut menivät siihen vaikka viimeksimainitussa paidassa olikin makea selkäprintti, täytyy myöntää. Plussat paitojen oikealle hinnoittelulle!
Ostinkin lopuksi sellaisen punaisen perus Metallicapaidan jossa on teksti M81 edessä, ja nyt kiinnostaisi tietää mistä tuo tulee? Jos joku mahdollisesti tietää.
Niin, keikasta nyt äkkiseltään sen verran että vähän se perus taputus tapaa noita specialkohtia kuten vaikka Memory Remainsin jodlaus jne kun se jää taputuksen alle. Ja mielelläni olisin joitain muitakin biisejä kuullut Loadeilta, vaikka ei kärkijoukkooon bändin albumeissa ylläkään, mutta noissa livetaltioinneissa on kuullut noi samat jo niin monesti. Mutta ihan hyvä siis näinkin.
One on Metallican Hallowed...
Periaatteessa harvemmin metallikeikoilla yleisön melu peittää bändin alleen. Kyllä se volyymitaso sen verran korkea on, että aika kovaa saa karjua.Ironmaiden82 wrote:No minusta se on hyvä sekä bändin että yleisön kannalta että siellä on vähän sellaisia jotka ei kaikkia bändin biisejä tunne. Tuleepahan sitten enemmän faneja. Ja henkilökohtaisesti olen tavallaan sitä mieltä että se on hyvä että yleisö on välillä vähän hiljempaa.
Perustelen sillä että kuulee välillä bändin esitystä kun yleisön. Siis en nyt yritä sanoa että yleisön pitäis olla hiljaa kun kirkossa. Tottakai hiukan ääntä ja tunnelmaa pitää olla, mutta siis että on se kiva kuulla bändinkin esitystä. Toivottavasti tiedätte mitä yritän sanoa
Musiikkia sinne mennään kuuntelemaan, mutta Metallican musiikki on sellaista joka saa adrenaliinin liikkeelle, niskat helumaan ja suun huutamaan sanoja kera Herr Hetfield.
Jokaisella on toki oma tapansa nauttia keikasta, joten eivät nämä hiljaaolijat minua niin häiritse (tokihan se tunnelmaa saattaa latistaa, se on ihan totta). Mutta se on minusta väärin, että porukka tulee sanomaan "älä moshaa". Jos haluaa nauttia keikasta hissukseen enempiä heilumatta, niin siitä vaan. Mutta kyllä muille pitäisi luoda sama vapaus kuunnella sitä keikkaa miten haluaa.
Tunnelma on keikoilla aika tärkeä asia, eikä sitäkovin helpolla synny jos 50 000 ihmistä istuu penkeillä kädet puuskassa. Meteli on hyvä asia ja sitä pitäisi olla enemmänkin. Genesiksenkin keikalla oli paljon sitä porukkaa, joka oli tullut vain istuskelemaan (okei, vertais ei ihan toimi, mutta ymmärtänette idean).
Itseänikin ärsyttää nämä Sandmanin netistä ladanneet tyypit, jotka eivät muista biiseistä ole kuulleetkaan ja näin vievät paikan meiltä oikeilta faneilta (pientä katkeroa tekstistä havaittavissa?). Oman matematiikkani mukaan on parempi jos katsomossa on 50 000 tosifania, kuin jos siellä on 40 000 hiljaista pukumiestä, jotka taputtavat kappaleen loputtua.. Ja kyllä Suomessa Metallica kuitenkin sen verran suosittua on, että 50 000 tosifania luulisi löytyvän, niin ei tarvitse sunnuntaikuuntelijoilla täyttää.
Tokihan sunnuntaikuuntelijoillakin on oikeus keikalle mennä, jos kerta lippukin on hankittu. Ja istukoot hiljaa koko keikan. Mutta turha sitä on muille sitten tulla sanomaan, kuinka keikasta nauttia.
Just a piece of (my) mind.
Last edited by Viper on Wed Jul 18, 2007 0:46, edited 1 time in total.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Azazel
Metallifanien yleisen omistautuneisuuden takia metallikeikkoja mennään yleensä pikemminkin elämään kuin kuuntelemaan, tietysti bändistä riippuen.Ironmaiden82 wrote:
No täytyy myöntää että Maidenin viime marraskuun Tampere keikka on ollut tähän mennessä ainoa metalli ja yleensäkin ainoa keikka, jossa olen ollut. Enkä mä nyt tarkoittanutkaan että yleisön pitäisi olla ihan hiljaa. Tarkoitin vaan että eikös sinne menty ja mennä keikalle kuuntelemaan bändiä. Mutta mielipiteensä kullakin. Mutta joo. Sä ymmärsit nyt väärin mutta ei se mitään

-
- Lentäjä-Ässä
Eiköhän tuokin ole jokaisen oma asia minkä takia menee keikalle? Toiset haluavat vain mennä kuuntelemaan hyvän bändin keikkaa, kun taas toiset "yleisen omistautuneisuuden" vuoksi.Stratocaster wrote:Metallifanien yleisen omistautuneisuuden takia metallikeikkoja mennään yleensä pikemminkin elämään kuin kuuntelemaan, tietysti bändistä riippuen.Ironmaiden82 wrote:
No täytyy myöntää että Maidenin viime marraskuun Tampere keikka on ollut tähän mennessä ainoa metalli ja yleensäkin ainoa keikka, jossa olen ollut. Enkä mä nyt tarkoittanutkaan että yleisön pitäisi olla ihan hiljaa. Tarkoitin vaan että eikös sinne menty ja mennä keikalle kuuntelemaan bändiä. Mutta mielipiteensä kullakin. Mutta joo. Sä ymmärsit nyt väärin mutta ei se mitään
-
- Kisälli
Juu, eipä paljoa kiinnosta mennä stadionkeikoille juuri tavisyleisön ja helvetillisen jonottamisen vuoksi. Lippujen hinnatkin ovat keikkanautintoon nähden naurettavan korkeat. 2004 kävin Metallicaa katsomassa, mutta kokonaisuutena tapahtuma oli pettymys vaikka keikka olikin hyvä ja onhan se Metallica nyt kerran elämässä nähtävä. Onhan se nyt saatana, jos bändin mikä oli luomassa koko thrash metal genreä, keikalla porukka valittaa kun moshaa. Meinasin vetää paria valittajaa pataan, saatanan paskamahat! 
Jäähallikeikat vielä menee, ja kentälle on siis päästävä. Vituttaa istua siellä penkeillä, kun ei pääse täysin tunnelmaan mukaan, varsinkin jos on lämpibändistä kyse. Ja kyllähän nyt rahallisesti ehkä eniten saa vastinetta jostain parinkympin Tavastian keikoista. Esim. Exodus viime syksynä oli aivan saatanan kova ja siitä olis voinu maksaa hyvin vaikka tuplahinnan. Festarikeikat toimii myös mukavasti ja fiilikseen on helppo päästä vaikkei ihan suosikkibändi lavalla olisikaan.

Jäähallikeikat vielä menee, ja kentälle on siis päästävä. Vituttaa istua siellä penkeillä, kun ei pääse täysin tunnelmaan mukaan, varsinkin jos on lämpibändistä kyse. Ja kyllähän nyt rahallisesti ehkä eniten saa vastinetta jostain parinkympin Tavastian keikoista. Esim. Exodus viime syksynä oli aivan saatanan kova ja siitä olis voinu maksaa hyvin vaikka tuplahinnan. Festarikeikat toimii myös mukavasti ja fiilikseen on helppo päästä vaikkei ihan suosikkibändi lavalla olisikaan.
facebook.com/mutantblastband
-
- Wimp
itse en ole ikinä mikään metallica TRUEfani ollut, mutta kun mahdollisuus keikalle menosta tuli niin mikäpä siinä. järjestelyt oli hoidettu todella "hyvin", porttien aukeamisesta jonotimme sisälle melkein kolme tuntia
, ja kun kentälle vihdoin pääsimme, ajattelimme käydä ottamassa yhdet tuopit (aikaa siihen olisi juuri ja juuri ollut). no, anniskelualueella ystävällisesti ilmoitettiin: olut on loppu
!
itse keikka olikin sitten loistava, enkä minä todellakaan bändiä edellä mainituista ongelmista syytä. metallican 5 ensimmäistä levyä jotka aiemmin omistin vain c-kassuina lähtivä tilaukseen!
laudalla on ollut spekulointia siitä, soittaako maiden ensi vuonna kenties stadionilla, tämän kokemuksen jälkeen olen entistä vakuuttuneempi että älkää missään nimessä, ainakaan jos well-done (suom. hyvin hoidettu
) sen järjestää!

itse keikka olikin sitten loistava, enkä minä todellakaan bändiä edellä mainituista ongelmista syytä. metallican 5 ensimmäistä levyä jotka aiemmin omistin vain c-kassuina lähtivä tilaukseen!
laudalla on ollut spekulointia siitä, soittaako maiden ensi vuonna kenties stadionilla, tämän kokemuksen jälkeen olen entistä vakuuttuneempi että älkää missään nimessä, ainakaan jos well-done (suom. hyvin hoidettu

-
- Rautakansleri
Ihme, kun ei tästä kommentista alettu vääntää hirveätä skeidaa. Hyvä.asa wrote:Mua ihmetyttää ja ärsyttää tää hirveä hulabaloo Metallican ympärillä keikkapäivänä. Radio City soittaa koko päivän Metallicaa (ja soitti jo viikko ennen keikkaa aktiivirotaatiossa), uutiset tekivät monta raporttia keikasta ja jonottavista ihmisistä ym... Mikä siinä Metallicassa on niin saatanan ihmeellistä? Miksei Maiden ole koskaan saanut vastaavaa kohtelua medialta? Vituttaa.
Miksi Metallica on median lemmikki verrattuna esim. Maideniin? Onko asia näin oikeasti? Miten amerikkalaisuus voisi olla syy siihen, että radio soittaa keikkapäivän pelkkää Metallicaa? Tätä voisi Lappis vähän valaista minulle. Itse ajattelin, että hurja lippujen menekki (koko stadioni alta tunnissa) ja levymyynti yhdessä olisi sellainen syy, että tuollainen tempaus kannattaa tehdä. Ja ajatellaas sitä itse Radio Rockin kannalta. Saahan asema tuolla hyvää mainosta, mainetta ja lisää kuuntelijoilla. Vähän helkkarin fressi mielikuva ainakin minulle tuosta on välittynyt. En kyllä muutenkaan kuuntele mitään muita kanavia, että ei hirvesti ole kilpailijoita tai vaihtoehtoja. Mitä telkkariin tulee, niin eikös ainakin Nelosella ole Maidenin keikkapäivinä ollut vähän juttua uutisissa. Ihan kuin olisin itsekin joskus ollut lähellä mikkiä tai jopa kameran edessä Helsingissä. Ja onhan Maidenia ollut tv:ssä ihan simona vuonna 2005, kun tuli Ullevin keikka, Maiden Mania ja se Backstage vaimikäsenniminytoli. Että ei ihan ilman olla oltu mekään. Tv:stä tuttu Asa on jo vaan unohtanut

Osaako joku sanoa, että kuinka paljon molempien bändien viimeisimmät levyt ovat myyneet Suomessa? Entä kokonaismyyntimäärät? Metallica on mielestäni aavistuksen isompi bändi kuin Maiden tällä hetkellä. 80-luvulla oli varmasti toisin, mutta Enter Sandman & co voimasoitto MTV:lla tekivät bändistä mainstreamea. Metallica vetää varmasti enemmän myös niitä ei niin fanaattisia ihmisiä keikoille kuin Maiden juuri nukkumatin takia.
Henk. koht. jäi tämä keikka väliin. Nukuin vähän, kun keikka julkaistiin ja liput tulivat myyntiin. Taustalla oli 2004 keikaus, josta ei jäänyt hirveän hyvä kuva. Monien pienten asioiden summa. 1999 Ruisrockin keikka sitä vastoin on jäänyt mieleen hyvänä.
Muutamista videopätkistä olen katsonut, että tämän vuotinen keikka vaikutti hyvältä. Taas on pakko verrata Irmaan, kun näki Onen pommit siinä alussa, että hieno satsaus. Voisivat vähän panostaa show puoleen ensi vuonna Oy Irma Ab:n leirissäkin. Tulta, sauhua ja pommia niin perkeleesti kehiin. Taitaa jäädä yksinäiseksi huudoksi tämäkin toive. Katsoin tuota Helsinki-paitaa ja olisi kyllä ollut melkoista riistoa ottaa 40 euroa siitä. Yksivärisen paidan tekemiskustannukset ovat hyttysen kusen luokkaa, kun puhutaan noin suurista määristä.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
^ Mä nyt vaan heitin tuon Jenkkijutun ihan mutu-tuntumalta. Jenkeissä kun kaikki on isoa ja suurta. Ja Suomi nyt tuntuu aina ihannoivan tuota Jenkkimentaliteettia.
Ja joku sen sanoi, Metallica on mediaseksikäs bändi, ihan jo Jameksen äärettömän karisman puolesta. Lerssi myös ollut aikoinaan oikeinkin kaunis poika joten tuskin sekään negatiivisesti on vaikuttanut tuohon mediaseksikkyyteen.
Metallican radiosoitto on aina ollut ihan eri tasoa kuin Maidenin. Myös se vaikuttaa ja varmasti paljon tähän medianäkyvyyteen. Tosin taisi alkaa tämä Metallican nousukiito vasta One-videosta, Black-levyn räjäyttäessä potin täysin. Maiden ei vastaavaa Jackpottia ole tehnyt. Ei voi olla vaikuttamatta. Eikä muuten ole moni muukaan bändi tehnyt moista täysräjäytystä. Kuka tykkää, kuka ei kyseisestä lätystä, mutta faktoja vastaan on aika turha taistella.
Ja mä väittäisin, että osasyy tähän mediaseksikkyyteen on myös Jameksen rento(erittäin) tyyli olla haastatteluissa, heittää vapautunutta smalltalkia, naureskella, heitellä vitsejä välissä Etc. ja nimenomaan kunnon jenkkiaksentilla. Ehkä lienen yksin mielipiteeni kanssa, mutta Harriksen ja Dickinsonin vääntämä brittiaksentti on kamalaa kuultavaa. Ja kyllähän Maidenin vastaavat haastikset ovat kuin eri planeetalta, viitaten lähinnä jäykkyysasteeseen.
Epäoleellisia asioita itse musiikin kannalta, luonnollisesti, mutta kaikki tuollainen nyt vain sattuu vaikuttamaan
Jos saisin valita, niin kyllä minä oluelle menisin mieluummin Jameksen kanssa kuin Harriksen. Tosin eipä taida James vieläkään juoda
. Ilman Tallica-laseja tämäkin kommentti, mutta luulenpa, että Jameksen kanssa voisi olla hivenen hauskempaa kuin Steven.
Sellaista skeidaa tähän väliin
Ja joku sen sanoi, Metallica on mediaseksikäs bändi, ihan jo Jameksen äärettömän karisman puolesta. Lerssi myös ollut aikoinaan oikeinkin kaunis poika joten tuskin sekään negatiivisesti on vaikuttanut tuohon mediaseksikkyyteen.
Metallican radiosoitto on aina ollut ihan eri tasoa kuin Maidenin. Myös se vaikuttaa ja varmasti paljon tähän medianäkyvyyteen. Tosin taisi alkaa tämä Metallican nousukiito vasta One-videosta, Black-levyn räjäyttäessä potin täysin. Maiden ei vastaavaa Jackpottia ole tehnyt. Ei voi olla vaikuttamatta. Eikä muuten ole moni muukaan bändi tehnyt moista täysräjäytystä. Kuka tykkää, kuka ei kyseisestä lätystä, mutta faktoja vastaan on aika turha taistella.
Ja mä väittäisin, että osasyy tähän mediaseksikkyyteen on myös Jameksen rento(erittäin) tyyli olla haastatteluissa, heittää vapautunutta smalltalkia, naureskella, heitellä vitsejä välissä Etc. ja nimenomaan kunnon jenkkiaksentilla. Ehkä lienen yksin mielipiteeni kanssa, mutta Harriksen ja Dickinsonin vääntämä brittiaksentti on kamalaa kuultavaa. Ja kyllähän Maidenin vastaavat haastikset ovat kuin eri planeetalta, viitaten lähinnä jäykkyysasteeseen.
Epäoleellisia asioita itse musiikin kannalta, luonnollisesti, mutta kaikki tuollainen nyt vain sattuu vaikuttamaan
Jos saisin valita, niin kyllä minä oluelle menisin mieluummin Jameksen kanssa kuin Harriksen. Tosin eipä taida James vieläkään juoda

Sellaista skeidaa tähän väliin
"To be alive is more than just breathing"
-
- Kärpästen Herra
^Hyvä teksti Lappikselta.
Itse myös olen tätä media-asiaa ajattelut ja tullut siihen tulokseen, että Metallica on tehnyt todella paljon erityylistä ja jopa eri genren biisejä olemassa olonsa aikana.. On Alkuaikojen vihaista Thrash-settiä, Black albumin universaalikaupallista hevisettiä + suurten yleisön rakastamat slovarit, 90-luvun kokeilut ihan eri musa-alueella. Kaikilla noilla on tietty faninsa ja kun kaikki summataan yhteen tulee tosi iso fanikanta.
Maiden taas on paahtanut uskollisesti valitsemallaan tyyllillä alusta saakka. Joo eroja on, mutta hain tässä nyt sitä mainstream media näkökulmaa
Sivuuttaa ei tietty voi MTV:n jopa ihmeellistä Metallica-ystävällisyyttä.
Myös jo kerran mainittu asia bändin avainhenkilöiden pysyvyydestä Metallicassa tekee sekin paljon median silmissä vrt Maiden w/Blaze kulttuuritalolla 1000 kuulijaa 1995.
... ja toisaalta Metallican kundit osaa enemmän nuoleskellakin mediaa nykyisin... Bruce on se vanha jermu joka sanoo just miltä tuntuu. Tällä ehkä valloitetaan meidät fanipojat, mutta ei välttämättä mediaa. Enkä itse edes kaipaa maidenille mitään mega Metallica-mediajulkisuutta. Näin on hyvä ollut ja olkoon.
.... ja mitä Jamesin karismaan tulee, niin se vaan on niin uskomaton... suorastaan huimaa kun näkee ja kuulee.
Itse myös olen tätä media-asiaa ajattelut ja tullut siihen tulokseen, että Metallica on tehnyt todella paljon erityylistä ja jopa eri genren biisejä olemassa olonsa aikana.. On Alkuaikojen vihaista Thrash-settiä, Black albumin universaalikaupallista hevisettiä + suurten yleisön rakastamat slovarit, 90-luvun kokeilut ihan eri musa-alueella. Kaikilla noilla on tietty faninsa ja kun kaikki summataan yhteen tulee tosi iso fanikanta.
Maiden taas on paahtanut uskollisesti valitsemallaan tyyllillä alusta saakka. Joo eroja on, mutta hain tässä nyt sitä mainstream media näkökulmaa

Sivuuttaa ei tietty voi MTV:n jopa ihmeellistä Metallica-ystävällisyyttä.
Myös jo kerran mainittu asia bändin avainhenkilöiden pysyvyydestä Metallicassa tekee sekin paljon median silmissä vrt Maiden w/Blaze kulttuuritalolla 1000 kuulijaa 1995.
... ja toisaalta Metallican kundit osaa enemmän nuoleskellakin mediaa nykyisin... Bruce on se vanha jermu joka sanoo just miltä tuntuu. Tällä ehkä valloitetaan meidät fanipojat, mutta ei välttämättä mediaa. Enkä itse edes kaipaa maidenille mitään mega Metallica-mediajulkisuutta. Näin on hyvä ollut ja olkoon.
.... ja mitä Jamesin karismaan tulee, niin se vaan on niin uskomaton... suorastaan huimaa kun näkee ja kuulee.
Into Iron Maiden Since 1983
Kyllä se oli aika ilmestys kun jutteli meikäläisen kanssa '96. Tuli heti mieleen ne maagiset 80-90-lukujen kuvat joita mm. Ross Halfin on ottanut.Peke wrote:
Esimerkiksi tämä:
http://www.rosshalfin.co.uk/metallica/m ... our113.jpg
"You see, pal: Elvis can't read a contract. All he knows is: No Ferrari, no rides with the top down." - James "Sonny" Crockett
-
- Hell Rat
En tiedä onko ollut esillä tässä ketjussa mutta ehkäpä Metalllican saamaan huomioon verrattuna Maideniin vaikuttaa sekin, että Maiden on vieraillut viime vuosina Suomessa vähintään joka toinen vuosi ja useimmiten vieläpä useamman keikan voimin kun taas Metallicalla on ollut keikkojen välissä useampia vuosia. Ja kyllähän Metallican musiikki on mediaseksikkäämpää kun taas Maidenin kasvun rajat tulivat vastaan jo 1980-luvulla. Kyllähän se maidenin tietty junttimaisuus on, joka bändissä viehättää mutta vaikuttaa myös siihen, että bändi ei tuosta juuri isommaksi voi kasvaa.
"Ihan perseestä vittu. Mitä nämä ihmiset, mitä täällä on tavannu, tajuaa itsemurhasta. Ei vittu mittään. Mutta me tykätään vaan niin paljon." Sentencedin Sami Lopakka Saksan maalla syyskuusa 1996.
Onneksi ei tarvitsekaan.Toxic Enema wrote: Kyllähän se maidenin tietty junttimaisuus on, joka bändissä viehättää mutta vaikuttaa myös siihen, että bändi ei tuosta juuri isommaksi voi kasvaa.

Kaksi eri julkisuusluokan bändiä, joista pidän molemmista. Itseasiassa Metallican saama julkisuushan on (ainakin minutsa) toisinaan hieman ärsyttävää, juuri näiden sunnuntaikuuntelijoiden ja muiden "Enter Sandman imutettuna koneelle!!11" -fanien takia. Luulen kuitenkin, että Lasse ja Jaska eivät paljon itke matkalla pankkiin.
Ymmärrän hyvin miksi Maiden on pysynyt uskollisena omalle musiikilleen kaikki nämä vuodet ja kunnioitan sitä suuresti. Hieno asia, että bändi on onnistunut saamaan kuitenkin varsin "kohtuullisen" julkisuudeen vääntämällä vain sitä omaa juttuaan. Onhan se tavallaan jopa parempi tapa.
Mutta ymmärrän hyvin myös miksi Metallica on muuttanut tyylisuuntaansa niin paljon.
Tylsäähän se on vetää samaa kamaa vuodesta toiseen. Ja kyllähän pätäkkä aina kelpaa.
Hyvä asia vain, että on vaihtelua. Toinen vääntää omaa juttuuaan 20-vuotta, toinen muuttaa tyyliään ja tekee silti varsin hienoa kamaa (ihan oikeasti). Ei kaikkien tarvitse juntata sillä samalla tavalla.
"Aika liikkuu lailla pyövelin, viisaus on hetki hiljaisin"
-Hector
-Hector
-
- Hang-Around
Olipas kerrassaan mahtava keikkakokemus vihdoinkin nähdä Metallica livenä! Eipä ole juuri ollut kiinnostusta bändiin ollut sitten 90 luvun alun jälkeen, mutta nyt kyllä innolla odotan miten seuraavalla levyllä onnistuu paluu 80 luvun tyyliin. Settilista oli lähes täydellinen ja toivottavasti tulevaisuuden keikoillakin soittavat vähintään yhtä paljon kasaribiisejä kuin nyt.
Keikkapaikkana stadioni ja 47 000 katsojaa oli kyllä ihan eri luokkaa kuin muualla, älytön meno ja meininki. Kuitenkin järjestelyt olivat sen verran heikosti hoidettu että mieluummin menen hartwallille tai muille "pienille" keikkapaikoille. Ihan vain yleisten järjestelyjen toimivuuden vuoksi. Ihan käsittämättömät jonot joka paikkaan, ensin pitkä jonotus sisään sitten paitajonot, ruokajonot, kaljajonot... Toivottavasti edes yrittävät saada näitä asioita korjatuksi tulevaisuuden stadionikeikoilla.
Mitä noihin "edullisiin" 25 e paitoihin tulee, niin ei ne mielestäni nyt niin halpoja olleet. Useimmissa paidoissa painatukset vain etupuolella, eikä kovinkaan värikkäästi nekään. Aika näyttää miten hyvin ne kestävät, luultavasti muutaman käyttökerran jälkeen alkavat jo kulumaan poies. Monen muun bändin paidoissa saa mielestäni enemmän vastinetta rahalle vaikka reilun kympin enemmän joutuukin maksamaan. Ihan tyytyväinen silti olen omaan paitaani, vaikka en helsinki-versiota enää saanutkaan.
Keikkapaikkana stadioni ja 47 000 katsojaa oli kyllä ihan eri luokkaa kuin muualla, älytön meno ja meininki. Kuitenkin järjestelyt olivat sen verran heikosti hoidettu että mieluummin menen hartwallille tai muille "pienille" keikkapaikoille. Ihan vain yleisten järjestelyjen toimivuuden vuoksi. Ihan käsittämättömät jonot joka paikkaan, ensin pitkä jonotus sisään sitten paitajonot, ruokajonot, kaljajonot... Toivottavasti edes yrittävät saada näitä asioita korjatuksi tulevaisuuden stadionikeikoilla.
Mitä noihin "edullisiin" 25 e paitoihin tulee, niin ei ne mielestäni nyt niin halpoja olleet. Useimmissa paidoissa painatukset vain etupuolella, eikä kovinkaan värikkäästi nekään. Aika näyttää miten hyvin ne kestävät, luultavasti muutaman käyttökerran jälkeen alkavat jo kulumaan poies. Monen muun bändin paidoissa saa mielestäni enemmän vastinetta rahalle vaikka reilun kympin enemmän joutuukin maksamaan. Ihan tyytyväinen silti olen omaan paitaani, vaikka en helsinki-versiota enää saanutkaan.
-
- Lentäjä-Ässä
Tässäpä vielä kiertueen viimeisen keikan setti;
Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
For Whom the Bell Tolls
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
Disposable Heroes
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy
Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
For Whom the Bell Tolls
...And Justice For All
The Memory Remains
Disposable Heroes
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy
Bingo! Kyllähän se on niin että "suuren yleisön" mielessä Metallica = Black Album. Maidenilla yms ei ole vastaavaa kaupallista sukseeta joten turha ihmetellä miksi Metallica saa enempi huomiota ja levyt myyvät enemmän (laadusta riippumatta...).Lappis wrote: Ja joku sen sanoi, Metallica on mediaseksikäs bändi, ihan jo Jameksen äärettömän karisman puolesta. Lerssi myös ollut aikoinaan oikeinkin kaunis poika joten tuskin sekään negatiivisesti on vaikuttanut tuohon mediaseksikkyyteen.
Metallican radiosoitto on aina ollut ihan eri tasoa kuin Maidenin. Myös se vaikuttaa ja varmasti paljon tähän medianäkyvyyteen. Tosin taisi alkaa tämä Metallican nousukiito vasta One-videosta, Black-levyn räjäyttäessä potin täysin. Maiden ei vastaavaa Jackpottia ole tehnyt. Ei voi olla vaikuttamatta.
Toiseksi, Hjalliksen hjallissa on vähän väliä keikkoja, Stadikalla harvemmin. Tietenkin iso tapahtuma kiinnostaa mediaa enemmän. Svedukaverit ovat kertoneet tuosta Ullevin stadionin keikasta että sen tiimoilla Maiden-myllytys mediassa ja etenkin Göteborgissa oli armotonta, kaupungin kaikki baarit luukuttivat Maidenia, samaten levykaupat. Että onhan sitä sielläkin.
-
- Lentäjä-Ässä
Heh. Aina kun tuon dokkarin katsoo niin haluaa kuunnella myös tuota levyä. Muutama ihan kuunneltava biisi levyltä löytyy, vaikkakin nekin olisivat saaneet olla hieman lyhyempiä.Peke wrote:Katselin tossa digiboxille tallennetun Somekind Of Monster dokkarin sen innoittamana laitoin ST.Angerin koneeseen.... ei jumalauta mitä paskaa. Ei taaskaan pysty... Tämä on kyllä levy, josta en löydä yhtään mitään hyvää.
http://www.rosshalfin.co.uk/metallica/m ... our307.jpgSamhain wrote:Kyllä se oli aika ilmestys kun jutteli meikäläisen kanssa '96. Tuli heti mieleen ne maagiset 80-90-lukujen kuvat joita mm. Ross Halfin on ottanut.Peke wrote:
Esimerkiksi tämä:
http://www.rosshalfin.co.uk/metallica/m ... our113.jpg
Ross Halfin wrote:Monsters of Rock, Donington 1985
The stage after they played there for the first time – one of my favourite pictures.

And your last thought was that you have become a noise a thin, nameless noise, among all these others howling in the empty dark room.
darling didn't we kill you?
darling didn't we kill you?
-
- Kisälli
No onneksi eivät pistäneet Venäjälle mitään boonusmateriaalia. Kyllä olisi tuo setti käynyt hyvin myös suomessa, vaikka ei Ride The Lightningia ollutkaan.Heikunkeiku wrote:Tässäpä vielä kiertueen viimeisen keikan setti;
Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
For Whom the Bell Tolls
...And Justice For All
The Memory Remains
Disposable Heroes
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
The Four Horsemen
Seek and Destroy
Nyt sitten odottelemaan metontouriin videoa Helsingin keikalta.