HELLOWEEN : HIGH LIVE (1996)
Olipas erittäin positiivinen ylläri tämä mun nuoruuden rakkauden Helloweenin livepäläjäys. Olen tähän 90-luvun tuotantoon tutustunut vasta viime vuonna

. 80-luvun matsku on sitten ihan tuttua kauraa.
Master of rings on soinut koneessa jo vuoden päivät ja hienosti toimii biisit myös tällä livellä, mm Why, Sole survivor, Where The Rain Grows ja upee solisti Andi Deriksen soittama ja laulama akustinen In The Middle Of The Heartbeat.
Aivan upea tunnelma välittyy myös Time Of The Oath levyn Power biisistä..
Mikä mahtava rumpali tämä Uli Kusch on?
Meni aamupuurot väärään kurkkuun ja silmäglassit nurkaan kun lykkäsin DVD: koneeseen.

Menee kyllä Uli mun TOP5 rumpalisarjaan ihan heti. Sole Survivor, Eagle Fly Free…. huh huh.... muutama biisi esimerkkinä hienosta mätöstä. Mulle oli ihan uusi asia, että tämä Uli tuli Helloweenin ex-helloweenin ja perustajan Kai Hansenin Gamma Ray bändistä.
Kai Hansenin korvannut kitaristi Roland Grapowin huudatukset kertoo ukon omaavan soittotaidon lisäksi myös laululahjoja.... uuuuhhhh, sipsii.
Mr Helloweenin eli M.Weikathin lavasäteilyähän ei ole olemassaakaan, mutta Deris ja muut ukot hoitaa sen puolen ihan hyvin... ja Weikathin skitta kyllä puhuu kauniisti, joten väliäkös muulla.
Ehkäpä yhden kerran hieman vaisuksi taikka Michael Kisken värjoon jää Andi Deris laulaessaan Eagle Fly Free biisiä, mutta ei kyllä yleisarvosanaa laske, Future World ja Dr. Stein menee meinaan jo ihan komeesti Andiltä. Muutenkin kaveri vaikuttaa ihan ässältä
Basisti Markus Grosskopf, pistelee ihan siistejä kolinoita ajoittain mm Eagle Fly Freessä
Enpä osaa muuta sanoo, hienoo matskua....
Onneks löysin bändin uudestaan..... kiitos ystävälleni Jukalle (ei foorumin Jukka) joka lainas Master Of Ringsiä ja siitä innostuin uudestaan Helloweeniin.
Nyt on Time Of The Oath ja Better Than Raw tossa kuuntelussa vain muutan kerran olen levyt kuullut läpi, joten ei vielä uskalla arvostella. Hyvältä vaikuttaa ainakin High Livellä olevat Time Of The Oathin biisit.
Muutenkin matsku tuntuu ihan mulle sopivalta, skitat ulvoo ja pidän Andi Deriksin laulutyylistä ja rumpali Uli on ihan mahtava.
Jos on ikätovereita samassa jamassa niin ottakaapas vaan kaupasta tämä High Live mukaan, on sitä hienoo musa tehty myös kasariajan jälkeenkin. Ihan totta......
Onneks jotkut asiat löytyy enemmin tai myöhemmin. Miä oon nyt iloinen poika taas ja Helloween soi. Happy Helloween.
High Liven biisit:
1. We Burn (Deris) 4:05
2. Wake Up The Mountain (Kusch/Deris) 5:05
3. Sole Survivor (Weikath/Deris) 4:46
4. The Chance (Grapow) 4:35
5. Why? (Deris) 4:25
6. Eagle Fly Free (Weikath) 5:53
7. The Time of The Oath (Grapow/Deris) 7:56
8. Future World (Hansen) 4:02
9. Dr. Stein (Weikath) 5:03
10. Before The War (Deris) 4:09
11. Mr Ego (Take Me Down) 7:42
12. Power (Weikath) 7:50
13. Where The Rain Grows (Weikath/Deris) 5:08
14. In The Middle Of A Heartbeat (Weikath/Deris) 2:59
15. Perfect Gentleman (Deris/Weikath) 3:40
16. Steel Tormentor (Weikath/Deris) 7:56
Rain, blood, milk, famine, sword, plague.
In the heavens shall be seen a running fire with long sparks.
Death comes out of snowfall, whiter than white.
Karhulan Metallitehtaassa 20.3.2005
Peke