Tsekkaan just tässä toisella silmällä Live In Concert 1972-73 DVD:tä...
Tuolla N.Y. keikalla 1973 on Gillan melko huonovointisen näköinen. Muistaakseni tuon 1973 kiertue keskeytyi Gillanin saamaan hepatiitti tms-sairauteen...
Moderator: The Killer Krew
Hyvä Peke! Juttua mainiosta levystäPeke wrote: Viimeinen 70-luvun Purple Come And Taste The Band...
Blackmore oli mennyt ja original Purplesta oli jäljellä vain Lord ja Paice... Lätty omaa helvetisti Funk-/ kokkelivaikutteita... eikä se hirveesti Purplelta kuulosta, mutta minä pidän siitä. Ihan rakkaudesta musaan...![]()
Coverdale ja Hughes äänillään ja sävellyksillään esittävät ihan kovaa sen ajan matksua... Mun mielestä tämä on paljon Hughesin näytöstä. Nyt se sai Funky-jutuille tilaa kun Blackmore oli lähtenny Purplesta.
Muutamia esimerkkejä:
Coming Home
Nuori kitaristi Tommy Bolin vetää kyllä kovaa sessioo skitan kanssa... harmi, ettei pää kestänny vertailua Blackmoreen... ja huumeonglema vei miehen ennenaikaiseen hautaan![]()
Getting Tigher
Tässä ihan silkkaa Heavy-Funkkia made by Hughes.... Iten Glenn Hughes myös laulaa biisin.... kiva kuunnella silloin tällöin, ei todellakaan Purplen std matskua![]()
Sitten Whitesnaken tulemista ennustavat biisit Dealer, I Need Love ovat ihan mielenkiintoista kuultavaa, kun historian nyt tuntee ja tietää.... Tästä Purplen raunioista irtautui kolmikko Coverdale-Lord-Paice, joka tuli sitten 1978 perustivat bändin nimeltä Whitesnake....![]()
Levyn mieleen painuvin pala on kuitenkin Glenn Hughesin sooloballaadi This time around .... ja sitä seuraava instumentaali Owed to 'G' ei sitä joka kohdassa uskois, että valkoinen mies on laulamassa. Glennillä on tota soulia ja funkia äänessä ihan rutosti.
Deep Purple 1975
Tommy Bolin lead guitar and vocals
David Coverdale vocals
Glenn Hughes bass guitar and vocals
Jon Lord keyboards
Ian Paice drums
Go And Taste The Band..... taste of history
levy on ihan kivaa kuunneltavaa, mutta lainatakseni Jon Lordia... levyä ei olis pitänny tehdä Deep Purple nimellä
Tuskin myy Deep Purple Helsingin jäähallia edes puolilleen, joten tuskin on lipun hankinnalla mitään hirveää kiirettä. Deep Purplesta en kyllä ikinä maksaisi itse viittäkymppiä. Tuo bändi ollut aina meikäläiselle sellainen yliarvostettu legenda.HikiNeito wrote:Oho, vai että jo ylihuamenna menee liput myyntiin...
Todella vahvan harkinnan alla meneekö vai ei. Luonnollisesti haluaisin mutta pitää nyt kattella sitten. Tuli aika nurkan takaa tosiaan tämä.
Kuinkas nopeasti nuo liput on yleensä mennyt? Eikä mitään paskoja paikkoja oikeen haluaisi
Ehkä siksi että vuosien mittaan Purplen jäsenistä mm. Don Airey, Ian Gillan ja Glenn Hughes ovat levyttäneet Sabbathin kanssa, samoin kuin Roger Glover, Ritchie Blackmore ja Joe Lynn Turner Rainbown kanssaTolppanen wrote:Purplea olen aina jostain syystä verrannut Sabbathiin ja Rainbow:hun, en sitten tiedä miksi.
Juuri kehaisin keikkatopiciin tätä kaikelle ennakkoluulo-närkästykselleni laadullaan munillenipotkaissutta, kerrankin onnistunutta reunionia. Olosuhteet toki huomioonottaen, eihän Philon paikalle stagella sanoisi kukaan vastaan, vähiten kitarajumala Sykes (miten valkoinen voi kuulostaa noin samalta alunperin tummaihoisen laulamissa biiseissäRelic wrote:Onneksi sentään Purplen kaverina jäähallissa Thin Lizzy (featuring Scott Gorham & John Sykes), myös Marco Mendozan näkyvät saaneen takaisin.
Itse olin myös juurikin Bananas-kiertueen keikalla ja samat ajatukset jäivät mieleen. Keikka oli kova. Yleisö tosiaan oli luvattoman vaisu ihan eturivejä lukuunottamatta. Oma paikkani oli tuolloin istumakatsomossa ja ylhäällä, jossa porukka tosiaan istui kuin hautajaisten muistotilaisuudessa.Iron Constable wrote:Edelliskerralla eli Bananas-kiertueella kävin Jäähallissa tsekkaamassa ja erittäin hyvä keikka olikin. Tein vain silloin sen virheen, että olin katsomossa, joka tappoi fiiliksen aika hyvin. Vieressä kun oli jotain vitun kännykkäpelien pelaajia tms., jotka hääräsivät omiaan esim. Perfect Strangersin aikana. Meinasin vetää turpaan, mutta en korrektina miehenä tietenkään niin tehnyt. Yritin pitää omaa kivaa, mutta yritykseksi jäi, kun kaikki vieressä vaan kököttivät paikoillaan.
Katellaan vähän, millaista settiä vetävät ja jos sattuu hyvään saumaan, niin lippu hommataan. Kyllähän Purple groovaa hienosti livenä edelleen, jos vaan Gillan on kunnossa. Viimeksi oli yllättävän hyvässä vedossa.