Elokuun 23. päivä olisi ollut keikka Denverissä McNichol's Arenalla, mutta jouduttiin perumaan kun Bill ei halunnut esiintyä. Elokuun 31. päivä soitti Vinnie Appice ensimmäisen keikkansa Sabbathin riveissä Hawaiin Aloha Stadiumilla. Vaikka Bill ehtikin soittaa lähes 60 keikkaa eli aika tarkkaan puolet kiertueesta, ei silti ihme että Appice assosioidaan usein Heaven and Helliin, kun kuitenkin rundasi levyn tiimoilta. Mitä Born Againiin tulee, Bill tosiaan soitti vain levyllä ja Bev Bevan sitten kiertueella, vaikka hänen kuvansa remasteroidun CD:n takakannessa onkin.Jussi K wrote:Eikö Ward ainakin aluksi yrittänyt soittaa tällä 1980-kiertueella, että parin ensimmäisen keikan jälkeen hälytettiin Appice kehiin? Tällainen muistikuva jotenkin oli jäänyt. Eihän se Bill 1983 Born Againillakaan levyntekoa kauempaa kestänyt riveissä.
Black Sabbath
Moderator: The Killer Krew
-
- Sateentekijä
Edelleen, en tiedä onko tämä makupohjaisia linjanvetoja sitten, mutta minusta juuri noin on oikein. Siis että levyllä soittaminen kreditoidaan albumin / promo -kuvissa & assosiaatioissa ko. levyyn & aikakauteen bändissä.Relic wrote:ei silti ihme että Appice assosioidaan usein Heaven and Helliin, kun kuitenkin rundasi levyn tiimoilta. Mitä Born Againiin tulee, Bill tosiaan soitti vain levyllä ja Bev Bevan sitten kiertueella, vaikka hänen kuvansa remasteroidun CD:n takakannessa onkin.
Rundaaminen on sitten asia erikseen, tottahan levyilläkin käytetään sessiomuusikoita mutta niin livenäkin on ollut maailman sivu tapana raahata ties mistä pystymetsästä jannuja lavalle. Erityisesti näissä lievissä ongelmatilanteissa, kun käsite 'bändi' on päässyt hieman lipsumaan.
Mitenkäs se esimerkiksi Iced Earthin 'The Dark Saga' -aikaan menikään.. jos muistan oikein: pitkään palvellut Dave Abell soitti levyllä, soittotaidoton (!) Keith Menser albumin promokuvasessiossa & lopulta joksikin aikaa bändiin jäänyt James MacDonough kiertueen. Tai sitten Abell palasi sille rundille vielä, ei muista tarkkaan & offtopic hieman, mutta kuitenkin käsitteen tarkennuksena. Eli tätä soveltaen Abell = basisti Dark Sagalla yleisestikin. Käsittiköhän tuosta kukaan mitään

Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Samaa mieltähän minä olen tästä. Yritin sanoa, että Born Againin (remasterin) takakannessa on Bev Bevan. Se että hän esiintyy promokuvissa ja -videoissa on toki ymmärrettävää, jonkunhan siellä on oltava.Jussi K wrote:Edelleen, en tiedä onko tämä makupohjaisia linjanvetoja sitten, mutta minusta juuri noin on oikein. Siis että levyllä soittaminen kreditoidaan albumin / promo -kuvissa & assosiaatioissa ko. levyyn & aikakauteen bändissä.Relic wrote:Mitä Born Againiin tulee,Bill tosiaan soitti vain levyllä ja Bev Bevan sitten kiertueella, vaikka hänen kuvansa remasteroidun CD:n takakannessa onkin.
Joskus nämä pystymetsän sankaritkin voivat osoittautua oikein mainioiksi, kuten esimerkiksi Ray Gillen, muita keltanokkia ei Sabbathin tapauksessa tule mieleen.Jussi K wrote:Rundaaminen on sitten asia erikseen, tottahan levyilläkin käytetään sessiomuusikoita mutta niin livenäkin on ollut maailman sivu tapana raahata ties mistä pystymetsästä jannuja lavalle. Erityisesti näissä lievissä ongelmatilanteissa, kun käsite 'bändi' on päässyt hieman lipsumaan.
Eikös Tony Martin kuitenkin ollut aika kokematon, ainakin suurten bändien osalta?
Tajusin yhden haastattelun myötä yhden (melko ilmiselvän) asian: Seventh Star-aikainen basisti Dave "The Beast" Spitz ja Anthraxin Danny Spitz ovat veljeksiä! Tuli kyllä melkoinen D'oh-efekti kun se selvisi, vaikka kumpiakin bändejä on melko tarkkaan seurattu jo vuosia ja historiikkeja tutkittu
Tajusin yhden haastattelun myötä yhden (melko ilmiselvän) asian: Seventh Star-aikainen basisti Dave "The Beast" Spitz ja Anthraxin Danny Spitz ovat veljeksiä! Tuli kyllä melkoinen D'oh-efekti kun se selvisi, vaikka kumpiakin bändejä on melko tarkkaan seurattu jo vuosia ja historiikkeja tutkittu

Päärynähhh!
Bootleglista
Bootleglista
Olet kyllä oikeassa, mutta en kuitenkaan sanoisi häntä pystymetsästä raahatuksi, olihan hän liittyessään jo päälle kolmenkymmenen ja nauhoitellut mm. Cozy Powellin ja The Alliancen kanssa.Kaukkis wrote:Eikös Tony Martin kuitenkin ollut aika kokematon, ainakin suurten bändien osalta?
Tarkemmin ajatellen olihan myös esimerkiksi Vinnie Appice melko nuori ja vaikka joitakin levytyksiä olikin tehnyt, silti varmasti parhaiten tunnettu Carmine Appicen pikkuveljenä. Vähemmän kokenut rumpali on kuitenkin pienempi riski kuin tuntematon laulaja, jonka on oltava yhtyeen keulakuvana.
-
- Kärpästen Herra
Nyt jytistelee koneessa The Enternal Idol CD.
Voi kuinka hyväää matskua tämä onkaan
Tony Martinin pisteet nousee kyll mun asteikossa sitä korkeemmalle, mitä enemmän kuuntelee Martinin aikaista Sabbathia.
Taas saa ihmetellä miks ihmeessä en löytänny näitä levyjä silloin kuin ne tuli... Toivottavasti nykyaikana jengi ei olis niin ennakkoluuloista kuin meillä aikanaan meno oli
Nyt lähtee kyll kaikki puuttuvat Black Sabbath levyt w/Tony Martin hankintalistalle eli Tyr, Cross Purposess ja Forbidden
Jo ssitäkin syystä, että suuri rumpali-idolini Cozy Powell löytyy kannuista Tyr ja Forbidden lätyiltä.
Voi kuinka hyväää matskua tämä onkaan

Tony Martinin pisteet nousee kyll mun asteikossa sitä korkeemmalle, mitä enemmän kuuntelee Martinin aikaista Sabbathia.
Taas saa ihmetellä miks ihmeessä en löytänny näitä levyjä silloin kuin ne tuli... Toivottavasti nykyaikana jengi ei olis niin ennakkoluuloista kuin meillä aikanaan meno oli

Nyt lähtee kyll kaikki puuttuvat Black Sabbath levyt w/Tony Martin hankintalistalle eli Tyr, Cross Purposess ja Forbidden
Jo ssitäkin syystä, että suuri rumpali-idolini Cozy Powell löytyy kannuista Tyr ja Forbidden lätyiltä.
Into Iron Maiden Since 1983
Forbiddenin voi taas oikeastaan unohtaa, ellei ole aivan fanaattisesta päästä, sillä se on lievästi sanottuna aika ankea.
Lisäksi kannattaa napata mukaan Cross Purposes Live, jos jossain tulee vastaan, tosin sitä ei DVD:nä ole julkaistu virallisesti. Kyseiseltä puuttuu Cozy, mutta Geezerin läsnäolo basson varressa paikkaa osittain ja siltä myös löytyy alkuperäisen studioversion helposti hakkaava versio Anno Mundista.
Lisäksi kannattaa napata mukaan Cross Purposes Live, jos jossain tulee vastaan, tosin sitä ei DVD:nä ole julkaistu virallisesti. Kyseiseltä puuttuu Cozy, mutta Geezerin läsnäolo basson varressa paikkaa osittain ja siltä myös löytyy alkuperäisen studioversion helposti hakkaava versio Anno Mundista.
Päärynähhh!
Bootleglista
Bootleglista
-
- Kärpästen Herra
No en varmasti, sen olen löytänyt jo hieman ennen Enternal idolia ja soi juuri koneessa....asa wrote:^
Äläkä unohda Headless Crossia! Loistolevy!
Headless Crossilla olisi toivunut Cozy Powelille enemmän sellaista avautumista kuin Rainbow On Stagella.... tarkkaa ja tyylikästä on soitto tässäkkin. Hieman liiankin kliinistä?
Pitää kuunnella vielä lisää ja tarkemmin
-
- Taka-ampuja
Nyt on hankittu ne loputkin Tony Martin -lätyt, eli Cross Purposes ja Forbidden. Molempia voin vilpittömästi suositella, varsinkin Cross Purposes menee reippaasti sinne kiitettävän puolelle. Joku 9+ taitaa olla sopiva. Esimerkiksi Cross of Thorns on niin hieno sävellys, että sanat eivät riitä kuvaamaan sen täydellisyyttä.
Itse en ymmärrä Forbiddenin kauheaa dissausta, hyvähän levy se on. Onhan se Martin-eran levyistä huonoin, mutta kyllä mä sille ainakin 8+ antaisin arvosanaksi. Sitä paitsi se sisältää ensimmäisen koskaan kuulemani Sabbath-biisin eli Kiss of Deathin. Tajusin sen juuri muutama viikko sitten. About neljä-viisi vuotta sitten olin sen netistä ladannut, ja rakastuin siihen välittömästi. En vaan tiennyt sen nimeä. Sitten jossain vaiheessa kovalevy hajosi. Siitä lähtien olen yrittänyt etsiä tuota biisiä, huonolla menestyksellä. Mutta löytyihän se lopulta! Ja onkin todellinen helmi. Ihan vaan senkin takia kannattaa Forbidden hankkia.
Itse en ymmärrä Forbiddenin kauheaa dissausta, hyvähän levy se on. Onhan se Martin-eran levyistä huonoin, mutta kyllä mä sille ainakin 8+ antaisin arvosanaksi. Sitä paitsi se sisältää ensimmäisen koskaan kuulemani Sabbath-biisin eli Kiss of Deathin. Tajusin sen juuri muutama viikko sitten. About neljä-viisi vuotta sitten olin sen netistä ladannut, ja rakastuin siihen välittömästi. En vaan tiennyt sen nimeä. Sitten jossain vaiheessa kovalevy hajosi. Siitä lähtien olen yrittänyt etsiä tuota biisiä, huonolla menestyksellä. Mutta löytyihän se lopulta! Ja onkin todellinen helmi. Ihan vaan senkin takia kannattaa Forbidden hankkia.
"Darkness falls...
Penetrating my balls!"
Penetrating my balls!"
-
- Hang-Around
Vastaan Ronnie James Dio. Heaven and Hell ja The Mob Rules puhukoon puolestaan. Ozzyn aikainen Sabbath loistavaa sekin, mutta ite pidän enemmän Ronnien äänestä, sanoituksista ja laulumelodioista. Ja oon huomannu, että Ronnein aikainen Sabbath on paikoitellen myös nopeampaa kuin Ozzyn aikainen.
Ite omistan Ozzyn aikaisen Sabbathin kokoelman ja The Mob Rulesin. Seuraavaksi hankinta vuorossa Heaven and Hell, kunhan vastaan tulee. Oon jo kyseiseltä levyltä suurimman osan biiseistä kuullu. Ja potkii!!!!!
Ite omistan Ozzyn aikaisen Sabbathin kokoelman ja The Mob Rulesin. Seuraavaksi hankinta vuorossa Heaven and Hell, kunhan vastaan tulee. Oon jo kyseiseltä levyltä suurimman osan biiseistä kuullu. Ja potkii!!!!!
Peace Sells....But Who's Buying?
Tässä videoita Tony Martinin aikaisesta Black Sabbathista, vuodelta 1989.
When Death Calls:
http://www.youtube.com/watch?v=bhKQbjIzcnQ
Neon Knights:
http://www.youtube.com/watch?v=uVTJA3ag0pA
War Pigs:
http://www.youtube.com/watch?v=lSu-lbP42ao
Children Of The Sea:
http://www.youtube.com/watch?v=A4E_yrILHcM
Die Young:
http://www.youtube.com/watch?v=5Hh_RyyRRqw
When Death Calls:
http://www.youtube.com/watch?v=bhKQbjIzcnQ
Neon Knights:
http://www.youtube.com/watch?v=uVTJA3ag0pA
War Pigs:
http://www.youtube.com/watch?v=lSu-lbP42ao
Children Of The Sea:
http://www.youtube.com/watch?v=A4E_yrILHcM
Die Young:
http://www.youtube.com/watch?v=5Hh_RyyRRqw
Try to hold some faith
in the goodness of humanity...
IRON MAIDEN FOREVER!!
IRON MAIDEN FOREVER!!
Itse tutustuin Sabbathiin Paranoid -levyn kautta marraskuussa 2002 ja siitä lähiten on kolahtanut legendaarisen orkesterin musiikki. Ozzyn aikainen Sabbath on itselleni mieleisintä, mutta Dio ja sen jälkeinen aika ei oikeastaan innosta, vaikka meinasin kerran Heaven And Hellin kaupasta mukaan kopata. Itse olen sillain konservatiivinen että Black Sabbath on Ozzy-Tony-Geezer-Bill -nelikko ja sillä selvä. En vain pääse siitä ajatuksesta eteenpäin, minusta näin vain on.
Viime aikoina on tämän bändin diggailu jäänyt aika vähälle, vaikka Paranoid -levyn läpi pyöräytinkin läpi tuossa kuukausi takaperin. Iskeehän se ja hyvä levy kaiken puolin.
Omasta hyllystä löytyy edellämainitun lätyn lisäksi debyytti, Never Say Die ja suoraan sanoen paskanmarjan arvoinen Live at Last -live-levy. Sitten kun saan innostusta taas lisää niin ainakin loput Ozzyn aikaiset Sabbathit tipahtavat hyllyyn... ja voisi kait sitä jotain Dion tai Tony Martininkin aikaista levyä kokeilla jos halpaan hintaan tulee vastaan.
Viime aikoina on tämän bändin diggailu jäänyt aika vähälle, vaikka Paranoid -levyn läpi pyöräytinkin läpi tuossa kuukausi takaperin. Iskeehän se ja hyvä levy kaiken puolin.
Omasta hyllystä löytyy edellämainitun lätyn lisäksi debyytti, Never Say Die ja suoraan sanoen paskanmarjan arvoinen Live at Last -live-levy. Sitten kun saan innostusta taas lisää niin ainakin loput Ozzyn aikaiset Sabbathit tipahtavat hyllyyn... ja voisi kait sitä jotain Dion tai Tony Martininkin aikaista levyä kokeilla jos halpaan hintaan tulee vastaan.
Jazzë wrote:Itse olen sillain konservatiivinen että Black Sabbath on Ozzy-Tony-Geezer-Bill -nelikko ja sillä selvä. En vain pääse siitä ajatuksesta eteenpäin, minusta näin vain on.
Osta ihmeessä ainakin Heaven and Hell, siinä on sentään Tony, Geezer ja Bill. Myös The Seventh Star ja Headless Cross kannattaa tilaisuuden tullen tarkastaa. Kannattaa ajatella Ozzyn jälkeistä Sabbathia vaikka Iommin soolobändinä tai jotain, ei nimi bändiä pahenna jne.Jazzë wrote:voisi kait sitä jotain Dion tai Tony Martininkin aikaista levyä kokeilla jos halpaan hintaan tulee vastaan.

Eihän se nimi bändiä pahenna näinhän se on. Pitääpä tässä kun ilmeisesti lähemmäksi joulua pitää kituutta ilman uusia levyostoksia niin silloin vaikka kopata Heaven And Hell mukaan... ja niinpäs muuten onkin... 3/4 alkuperäisestä Sabbathista soitta vielä Dion ekalla BS -levyllä, nyt minä sen taas pienen ajatusvirheen jälkeen huomaankin. Miten nyt sellainen vahinko pääsi meikälle käymään... noh eipä mitään. Mies mikin varressa vaan on eri... juuhu.Relic wrote:Jazzë wrote:Itse olen sillain konservatiivinen että Black Sabbath on Ozzy-Tony-Geezer-Bill -nelikko ja sillä selvä. En vain pääse siitä ajatuksesta eteenpäin, minusta näin vain on.Osta ihmeessä ainakin Heaven and Hell, siinä on sentään Tony, Geezer ja Bill. Myös The Seventh Star ja Headless Cross kannattaa tilaisuuden tullen tarkastaa. Kannattaa ajatella Ozzyn jälkeistä Sabbathia vaikka Iommin soolobändinä tai jotain, ei nimi bändiä pahenna jne.Jazzë wrote:voisi kait sitä jotain Dion tai Tony Martininkin aikaista levyä kokeilla jos halpaan hintaan tulee vastaan..
-
- Azazel
Sinänsä olen kyllä samaa mieltä siitä, että Ozzy on Black Sabbath-laulajana parempi vaikka Dio muuten voittaakin Ossin laulamisessa 666-0. Ihan sama juttu kuin Anthraxin kanssa, kyllä Bushin ääni parempi on mutta ei ANTHRAX. Tämän takia en pidä Sabbathista, koska en siedä Ozzyn lehmääteurastetaan-vokalisointia, ja Dion aikaista Sabbathia kuunnellessa tulee olo että "miksi en suoraan kuuntele Dion soolokamaa, se on parempaa!"
Totta totta , oma nykyinen mielipide on se että Dio on soololla paljon parempi laulaja kuin Ozzy. Sabbathin riveistä on paha sanoa kun en ole paljon kuullut Dion aikaista matskua. Tosin jo pelkkä Dion Heaven and Hell tulkinta voittaa kaikenmaailman Ozzy voicet 666-0. Itselläni on tässä muutenkin iskenyt kyllästyminen omistamiini Ozzyn soolo levyihin (Ultimate Sin , Bark at the Moon , Blizzard of Oz , No Rest for the Wicked , Down the Earth). Mielessä on käynyt , että veisi nuo vaihtoon. Stratocasterin kuvaama "Ozzyn lehmääteurastetaan-vokalisointi" on aika osuvasti sanottu ja se onkin yksi syy siihen mikä levyissä kyllästyttää. Mikäli en jatkossakaan aio ottaa noita ossi albumeita kuunteluun , niin eroonhan niistä on päästävä. Katsotaan mitä aika tuo tullessaan. Ties vaikka joku päivä taas luukuttelisin täysillä Mr. Crowleyn sooloa kajareista
. Meni ehkä hiukan off topicciin kun aihe on kuiteskin Sabbath.

^^
Jaah minun mielestäni Dion aikainen Sabbath ja Rainbow on parempaa kuin herran soolotuotanto. Ei sillä etteikö sekin olisi hyvää, mutta ei kolahda yhtä kovaa kuin nuo.
Itse aiheeseen, niin minulle toimii kyllä Ozzyn, Dion kuin Tony Martinin aikainen Sabbath yhtä hyvin. Vol 4, Heaven and Hell ja Headless Cross ovat kaikki kovia levyjä.
Jaah minun mielestäni Dion aikainen Sabbath ja Rainbow on parempaa kuin herran soolotuotanto. Ei sillä etteikö sekin olisi hyvää, mutta ei kolahda yhtä kovaa kuin nuo.
Itse aiheeseen, niin minulle toimii kyllä Ozzyn, Dion kuin Tony Martinin aikainen Sabbath yhtä hyvin. Vol 4, Heaven and Hell ja Headless Cross ovat kaikki kovia levyjä.
I pity the fool
-
- Kärpästen Herra
Tänään taas töistä tullessa oli kuunneltava Martinin laulama Headless Cross levy. Alkaa vaikuttaa, että Blackk Sabbathin kaikki ajan jaksot ovat omalla tavallaan hienoa ja laadukasta matskua. Tony Martinin aika on uusinta ja vielä tuntematomminta mulle ja hyvin on uponnut.
Tony Iommi on niin tyylitajuinen säveltäjä/soittaja ettei saisi huonoa jälkeä aikaan vaikka yrittäisi. Itselläni Martin ja Dio klassikot ovat samalla viivalla, kuten myös Hughesin laulama Seventh Star. 70-luvun alun Ozzy matsku on toki myös täyttä laatuaPeke wrote:Alkaa vaikuttaa, että Blackk Sabbathin kaikki ajan jaksot ovat omalla tavallaan hienoa ja laadukasta matskua. Tony Martinin aika on uusinta ja vielä tuntematomminta mulle ja hyvin on uponnut.

Itselle parhaiten Sabbathista iskee juuri Dion ja Martinin aikainen. Ja Seventh Star-lätty on myös aivan helvetin hyvä. Jos joku ei ole tutustunut ja Martinin ja Dion aikainen iskee, niin kannattaa kokeilla. Born Again tunkkaisesta tuotannosta huolimatta sisältää myös paljon kovaa kamaa.
Minua ei Ozzyn laulu haittaa yhtään. Sabbathin kuusi ekaa ovat klassikkokamaa, mutta silti itsekin otan ennemmin hyllystä vaikka TYR:in tai Mob Rulesin, kuin vaikka Sabbath Bloody Sabbathin.
Iommi on laulajasta huolimatta tehnyt aina hyviä riffejä, biisejä ja levyjä
Minua ei Ozzyn laulu haittaa yhtään. Sabbathin kuusi ekaa ovat klassikkokamaa, mutta silti itsekin otan ennemmin hyllystä vaikka TYR:in tai Mob Rulesin, kuin vaikka Sabbath Bloody Sabbathin.
Iommi on laulajasta huolimatta tehnyt aina hyviä riffejä, biisejä ja levyjä
Try to hold some faith
IRON MAIDEN FOREVER!!
IRON MAIDEN FOREVER!!
-
- Taka-ampuja
Mulla on se vanha "hieno" CD&Video Double Pack, mutta männä viikolla näin Freessä jonkin Black Sabbath live DVD:n, jossa oli nimenomaan Tony Martin. Tietäiskös kukaan onko se juuri tuo sama Cross Purposes-live vai ihan jotain muuta. En siinä ehtinyt edes biisilistaa selata, joten apuja ei juurikaan nyt ole tarjota.Kaukkis wrote:Lisäksi kannattaa napata mukaan Cross Purposes Live, jos jossain tulee vastaan, tosin sitä ei DVD:nä ole julkaistu virallisesti. Kyseiseltä puuttuu Cozy, mutta Geezerin läsnäolo basson varressa paikkaa osittain ja siltä myös löytyy alkuperäisen studioversion helposti hakkaava versio Anno Mundista.
Kuten sanottu ei tuota ole virallisesti DVD:llä julkaistu, mutta jonkin nyrkkipajan julkaisemaa lyhennettyä versiota näkyy Anttilan tarjouslaareissa ym. On kyllä harvinaisen vaisu suoritus Martinilta tuolla livellä, jos miehen yleiseen tasoon verrataan. Myös settilistan painottuminen, Geezerin mukana olon vuoksi, tavallista enemmän 70-luvun klassikoihin on valitettavaa.Risto Malinen wrote:Mulla on se vanha "hieno" CD&Video Double Pack, mutta männä viikolla näin Freessä jonkin Black Sabbath live DVD:n, jossa oli nimenomaan Tony Martin. Tietäiskös kukaan onko se juuri tuo sama Cross Purposes-live vai ihan jotain muuta.Kaukkis wrote:Lisäksi kannattaa napata mukaan Cross Purposes Live, jos jossain tulee vastaan, tosin sitä ei DVD:nä ole julkaistu virallisesti.