Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Post by Jussi K »

Edward Mannerheim wrote:
Hese wrote:Mitäpä niitä ostoksia kommentoimaan, kommentoidaan sitten vaikka nyt soi topikkiin kun kuunnellaan niitä.
Meh, ei voisi vähempää kiinnostaa lukea mitä paskaa muut kuuntelevat tahoillaan. :lol:
Näytäs sitten toki parempaa esimerkkiä, miten keskustelupalstalla tulisi mielestäsi toimia :idea: Minusta tuo on "väkisinkin" (koska aina jotain soimassa) toistuvana hyvä ja kätevä tapa herättää jopa jutun juurta, ainakin itse tartun mieluusti useinkin muiden postauksiin, jos on jotain kommentoitavaa aiheeseen. Sehän se KESKUSTELUfoorumin ideakin on, eikö?
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Edward Mannerheim »

Jussi K wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Hese wrote:Mitäpä niitä ostoksia kommentoimaan, kommentoidaan sitten vaikka nyt soi topikkiin kun kuunnellaan niitä.
Meh, ei voisi vähempää kiinnostaa lukea mitä paskaa muut kuuntelevat tahoillaan. :lol:
Näytäs sitten toki parempaa esimerkkiä, miten keskustelupalstalla tulisi mielestäsi toimia :idea: Minusta tuo on "väkisinkin" (koska aina jotain soimassa) toistuvana hyvä ja kätevä tapa herättää jopa jutun juurta, ainakin itse tartun mieluusti useinkin muiden postauksiin, jos on jotain kommentoitavaa aiheeseen. Sehän se KESKUSTELUfoorumin ideakin on, eikö?
Juu, tolkulliseen keskusteluun vaaditaan yleensä vähintään kaksi osapuolta. Henkkoht näkisin ennemmin kommentointia uusista levyistä omassa lirpakkeessaan kuin yksittäisistä biiseistä omassaan tyyliin "np. Led Zeppelin Stairway to Heaven. Zepukoitten paras biisi!". En toki itsekkään jaksa kommentoida levyhankintojani kovin pitkin sanankääntein, mutta mä olenkin laiska ja verbaalisesti rajoittunut.

Mutta keskustelkaa toki yksittäisten biisien pohjalta jotka jaksatte ja joita kiinnostaa, ei se ole multa pois.
Justice
Roudari
Roudari

Post by Justice »

QazKFD wrote:Aika hiljanen vuosi ollut, kun ei oo tännekkään tullu ku kourallinen viestejä.
Vastahan tätä vuotta on eletty 9 päivää :lol: eheheheheh
Nojoo itsekin tuli palattua foorumille parin vuoden tauon jälkeen, kun rupesi Maidenistäkin jotakin taas kuulumaan.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Edward Mannerheim wrote:
Jussi K wrote:
Edward Mannerheim wrote:
Juu, tolkulliseen keskusteluun vaaditaan yleensä vähintään kaksi osapuolta. Henkkoht näkisin ennemmin kommentointia uusista levyistä omassa lirpakkeessaan kuin yksittäisistä biiseistä omassaan tyyliin "np. Led Zeppelin Stairway to Heaven. Zepukoitten paras biisi!". En toki itsekkään jaksa kommentoida levyhankintojani kovin pitkin sanankääntein, mutta mä olenkin laiska ja verbaalisesti rajoittunut.

Mutta keskustelkaa toki yksittäisten biisien pohjalta jotka jaksatte ja joita kiinnostaa, ei se ole multa pois.
Mä en nyt äkkiseltäni ymmärrä, mitä eroa on kommentoida yksittäistä biisiä kuin että kommentoisi koko levyä?

Esimerkki yksi: " Tämä Powerslave on kyllä törkeän kova levy! Hyvät saundit ja biisit ja kansikin on hieno!"

Esimerkki kaksi: " Tämä powerslave on kyllä törkeän kova biisi kovalta levyltä! Tosi kovat saundit ja muutkin biisit ovat aika hyviä! ".

hedelmällisen keskustelun kannalta lienee ihan sama, kumpaa esimerkkiä käyttää, koska hedelmällistä keskustelua noista kummastakaan ei saa aikaiseksi. Jos kuitenkin jommastakummasta lauseesta vikiäisi isompikin keskustelu, ne menisivät ihan täsmälleen samoja latuja pitkin. Loppupeleissä on siis aivan sama, kummassa topikissa näitä "syvällisempiä" kommentteja heitetään ja kummassa listataan.

Ehkä nykyaikaan sopii enemmän tuo biisien kommentointi, koska harva nyt enää levykokonaisuuksia kuuntelee tässä hektisessä elämänmeiningissä.
"To be alive is more than just breathing"
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Lappis wrote:Mä en nyt äkkiseltäni ymmärrä, mitä eroa on kommentoida yksittäistä biisiä kuin että kommentoisi koko levyä?
Lappis wrote:Ehkä nykyaikaan sopii enemmän tuo biisien kommentointi, koska harva nyt enää levykokonaisuuksia kuuntelee tässä hektisessä elämänmeiningissä.
Itse edustan vanhaa koulukuntaa, joka vielä ostaa levynsä fyysisinä versioina. Tästä syystä mua kiinnostaa tietää kuinka jonkin artistin uusi levy vertautuu muuhun tuotantoon tai minkä tyyppistä musaa jokin mulle tuntematon uusi artisti tööttää pihalle. Jos levy/artisti kiinnostaa, niin käyn itse kurkkaamassa Youtubesta kutkuttaako mun makuhermoja. Koska en käytä Spotifyta enkä periaatteestakaan maksa bittivirrasta/ämpäreistä, niin jonkun muun yksittäinen mielipide jonkin randomin artistin randomista biisistä ei kiinnosta.
Lappis wrote: hedelmällisen keskustelun kannalta lienee ihan sama, kumpaa esimerkkiä käyttää, koska hedelmällistä keskustelua noista kummastakaan ei saa aikaiseksi. Jos kuitenkin jommastakummasta lauseesta vikiäisi isompikin keskustelu, ne menisivät ihan täsmälleen samoja latuja pitkin. Loppupeleissä on siis aivan sama, kummassa topikissa näitä "syvällisempiä" kommentteja heitetään ja kummassa listataan.
Totta, toiset tosiaan tykkää äideistä ja toiset tyttäristä. Tiedän oman musiikkimakuni enkä näe mitään järkeä käyttää aikaani väittelemällä tai "keskustelemalla" jokun kanssa siitä, onko esim. Powerslave hyvä biisi/levy ja miksi. Olen oman mielipiteeni aiheesta muodostanut ja se riittää mulle. Levylankaa seuraan säännöllisen epäsäännöllisesti lähinnä sen takia, että välillä sieltä bongaa sellaisia uusia levyjä tai bändejä jotka ovat menneet oman tutkan ohi. Jos joku vielä bonuksena kommentoi edes lyhykäisesti mistä on kyse, niin otan kommentit kiitollisuudella vastaan. Ne sentään antavat jonkinlaista osviittaa levystä vaikka lopullisen tuomion ja mahdollisen ostopäätöksen teenkin itse.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Ollaan taidettu saahan tähän topikkiin enemmän nyt jo tekstiä kuin viime vuonna yhteensä :D :finger: 8) :lol: :shock:
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Itse kyllä tykkään kovasti vaihtaa mielipiteitä, niin uusista kuin vanhoistakin musiikillisista tuttavuuksista. Joskus kiinnostaa jopa se turhanpäiväinen armoton hehkuttaminen omien suosikkien kohdalla. Samanlainen asia se musiikki mun mielestä on kuin mikä tahansa muukin puheenaiheena, miksei toisten mielipiteet kiinnostaisi? Miksei itsellä olisi tarvetta päästä kertomaan miten se Powerslave on oikeasti todella hyvä levy, vaikka jotkut siellä vaikkukorvillaan jotain fillereitä väittävät kuulevansa? Sosiaalinen kanssakäyminen nyt vaan on mun mielestä hauskaa noin ylipäätään, vielä kun jonkin verran kiinnostaa musiikki ja melkeinpä kaikki siihen liittyvä, niin miksei kiinnostaisi jonkun muun näkökulmat siihen? Enemmän saa irti näistäkin hommista kun reflektoi omia mieltymyksiä muiden vastaaviin.

Se jos homma jää yksipuoliseksi huuteluksi, esimerkiksi levylistaukseksi tai "jee biisi x on kova"-hehkutteluksi ilman mitään sen syvällisempää ei tietenkään anna kenellekään mitään. Mutta pointtina, että ihan niin suomalaiseksi ja vetäytyneeksi en ole vielä muuttunut, etteikö omista mielenkiinnonkohteista haluaisi jutella välillä ihan vaan keskustelemisen vuoksi. Tällaiset nettifoorumit, joissa porukkaa on sen verran rajallisesti että pystyy hahmottamaan jotain persoonaa sen nimimerkin takana, ovat itselleni ihan hyvä henkireikä. Lisäksi, mitä Mannerheim tuossa sivusi, on täältä löytynyt paljon samanhenkisten ihmisten musasuositteluja, eli saahan tästä jotain konkreettistakin.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Hese wrote:Ollaan taidettu saahan tähän topikkiin enemmän nyt jo tekstiä kuin viime vuonna yhteensä :D :finger: 8) :lol: :shock:
Enkä mä oo postannu vasta ku kerran (kahdesti).

:D
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Karpaasi
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by Karpaasi »

Itsellä on tännepäin kommentointi kenties jäänyt vähemmälle, sillä en enää erityisesti seuraa metalliskenen uutisia tai ylipäätänsä kuuntele uutta metallia. Viime vuodet on mennyt enemmänkin tutustuessa uuteen rock-musiikkiin, jolle ei varsinaisesti ole täällä topiceja. Anathemaa, Pink Floydia, Manic Street Preachersia yms. Vanhoja hevibändejä tulee tsekkailtua tuotoksiltaan suureksi osaksi mielenkiinnon vuoksi, ihan vain, että mitä se vanha tuttu on tällä kertaa onnistunut tekemään.

No, ehkä minä tästä pieraisen jonkun topicin, että ei jää vain russuttamiseksi, sillä asioillehan voi tehdä jotain ihan aikuisten oikeasti. :arrow:
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Imperiumin toimituksen parhaat levyt 2014

Kahdella Top 5 -maininnalla ei tänä vuonna päässyt edes kahdeksan useimmin mainitun levyn joukkoon...
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Taidan olla jonkinsortin wannabe hevariksi kun kaikista mainituista olen kuullut neljä, joista toki pari olikin erinomaisia (Satanic Warmaster ja Vapaudenristi).
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

^ on kait tuolla aika laidasta laitaan kuitenkin, Triptykonista Lana Del Reyyn.
Flanker
Hell Rat
Hell Rat

Post by Flanker »

QazKFD wrote:Taidan olla jonkinsortin wannabe hevariksi kun kaikista mainituista olen kuullut neljä, joista toki pari olikin erinomaisia (Satanic Warmaster ja Vapaudenristi).
Molen kuullu noista levyistä kolme, ja 4-5 lisää olisi hankinta/kuuntelulistalla. Eihän tässä tr00 metal-pisteet voi nousta kovin korkealle.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Mie taas omien 5 lisäksi 25 eli = 30, johtunee melodisesta kamasta.. mutta myös esim. Primordialin olen kuunnellut muunlaisista (nimibiisin innoittamana, eipä siinä kauheasti muuta ollut) ja Jii Käteisen Out Among The Stars -postuumilevynkin (pari tosi hyvää biisiä!) lainasin kirjastosta kesällä.

Kyllähän omat ostokset, kirjasto + warez -yhdistelmällä saa haalittua kuunneltavaa; ryhdistäytykää hyvät miehet! :D
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

^Kun nyt tuohon lähdettiin niin olihan tuolla vuoden levyissä pikaisella katsauksella noin nelisen kymmentä lättyä kuultuna (ja varmaan puolet siitä hyllyyn asti päätynyt) viime vuodelta, onks se paljo vai vähä? :shock:
Flanker
Hell Rat
Hell Rat

Post by Flanker »

Joo samma här, harva niistä vain on sellaista 'kuranttia nykyheviä'. Viimeisimmät levyhankintani taitavat olla tyyliin Timo Tolkin Avalon, Värttinä ja Ulla Pirttijärvi. Nojoo, tuo Tolkkihan itse asiassa ilmestyi viime vuonna joten siinä yksi!
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Jussi K wrote:Kyllähän omat ostokset, kirjasto + warez -yhdistelmällä saa haalittua kuunneltavaa; ryhdistäytykää hyvät miehet! :D
No emmä tiä onko tässä nyt ryhdistäytymisestä kysymys, ostin 19 uutta levyä menneenä vuonna joka oli enemmän kuin aikoihin. Eihän tuolla teidän listallanne ole edes kiinnostavia noiden neljän lisäksi kuin korkeintaan pari.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

QazKFD wrote:
Jussi K wrote:Kyllähän omat ostokset, kirjasto + warez -yhdistelmällä saa haalittua kuunneltavaa; ryhdistäytykää hyvät miehet! :D
No emmä tiä onko tässä nyt ryhdistäytymisestä kysymys, ostin 19 uutta levyä menneenä vuonna joka oli enemmän kuin aikoihin. Eihän tuolla teidän listallanne ole edes kiinnostavia noiden neljän lisäksi kuin korkeintaan pari.
Aika samoissa mennään, 16 levyä tuli hankittua viime vuonna. Leffapuolella nimikkeiden määrä oli 68. Sillä puolella taitaa tulla Netflixin takia totaaliromahdus, siellä riittää katsottavaa mulle pariksi vuodeksi.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Iron Constable wrote:Aika samoissa mennään, 16 levyä tuli hankittua viime vuonna. Leffapuolella nimikkeiden määrä oli 68. Sillä puolella taitaa tulla Netflixin takia totaaliromahdus, siellä riittää katsottavaa mulle pariksi vuodeksi.
Nimikkeitä kertyi toki liki 150, mutta uusia (eli 2014 julkaistuja) tuo 19. Leffoja ei tullut haalittua eikä edes katsottuakaan, ei meinaa sellaisia rakoja oikein olla, että kerkeis tai malttais leffoja väijyä. Nyt tosin ryhdistäydyin juuri tällä viikolla ja katselin 24 viimeisimmän kauden pari jaksoa eilen ja toissapäivänä Viaplaystä. Se olikin ensimmäinen kerta kun tuli muuta kuin NHL:ää sieltä väijyttyä vaikka palvelu on ollut ties kuinka kauan.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Hieman ehkä jälkijunassa, mutta...

Kuuntelin tuossa tuon PKN:n voittobiisin ja kattelin tuon muutaman vuoden takaisen dokumentin lävitse.

Loistavaa meininkiä kyllä kaiken puolin. Saivat uuden fanin välittömästi. Aika vaikeaa, ellei mahdotonta, olla diggailematta. Way to go!
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Kyllä sen olen aina tiedostanut että Sorvalin Henrillä on hyvä huumorintaju (muistakaa Raah Raah Blääh), mutta tämä on työteliäisyydessään jo kuten ulkomaanelävien kommenteissa joku sanoi, "one of the most elaborate and greatest pranks ever!" :lol:

http://www.metalinjection.net/fashion/d ... thing-line

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 10382.html

Siis ei jumaliste tällaista voi keksiä, vain kun Henkkamaukan väsyneessä teinitakissa on esimerkiksi L.A. / New York -lyhenteinen pätsi hevifontilla :mrgreen: = LANY promoletter:

Image

Run q vist prod, Les Legions Loiris & toinen perustaja :D :D :D jossain oli kuulemma Anneli Auer-baphomet myös?
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Tuo mies on kertakaikkinen nero. Jakke ja Sepi, veljekset Motmrosista. Jäätävää settiä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Perkeleen kellon siirtelyt, jäi sit sen takia näkemättä Walking Deadin viidennen kauden viimeinen jakso. Perkeleen helvetti että vituttaa.
Edward Mannerheim
Sateentekijä
Sateentekijä

Lappis wrote:Perkeleen kellon siirtelyt, jäi sit sen takia näkemättä Walking Deadin viidennen kauden viimeinen jakso. Perkeleen helvetti että vituttaa.
Vielä ehtii, tulee ens sunnuntaina uusintana.
Post Reply