Manowar
Moderator: The Killer Krew
Kerro minulle Power metal ennen Manowaria?OLE HYVÄ.Manowar on julistanut itsensä alkuperäsen Power Metallin luojaksi,sä voit mun puolesta valaa power uskoas vaikkas celestyyn yms.."jälkipolven kasvatteihin"MIKÄ ON POWER KÄSITE!???se on jokaisella ihmisellä oma mutta on kuitenkin olemassa aina se alkuperäinen käsite jota historia kantaa mukanaan.Alkuperänen Power metal=Manowar,nykyajan power-metal käsite on asia erikseen jota taas minä mukaan lukien EN pidä powerina vaan kuin bändien ulkoisten olemusten kautte kuten joku naurettava TERÄSBETONi,okei..huono vertauskuva,vitsiä loppuun kuitenkin 

Savatage-Thorazine shuffle-
Ja Huom..aitoa Poweria edustavat Manowar levyt kuten:Into glory ride,sign of the hammer ja hail to england.Toki myöhemmissäkin levyissä on Power vaikutteita mutta kokonaisuus on Manowar Levyissä hyvin laaja ja monipuolinen,ollakseen kuitenkin heviä=)mutta power käsite on aina ollut Manowarissa mukana ja hei..älä mulle suuta soita ja avaudu,kirjota vaikka manowarin sivuille ja heille,vastaus on aika samanlainen kuin omani,sä kannat nyt mukanasi vain omaa käsitettäsi.
Kaukana Powerista,kuuntele manowarin ekaa neljää levyä ennen kuin rupeat puhumaan mulle jostain Helloweenista ja power käsitteestä,MANOWAR OLI ENNEN HELLOWEENIA,huomattavasti jopa,että näin tällä kertaa.Mutta tähän pisteeseen sitten tullaan,kuinka paljon power-metal on muuttanut muotoaan sen ensinmäisestä kolmesta vuodesta..syy ehkä siihen on että Joey demayo oli Black sabbathin pyroteknikkona 70-luvulla josta hän myös otti suurimmat vaikutteet kappaleisiinsa Manowariin ei ole kopioitavissa koska syitä ja salaisuuksia on vain liian monta jotka vain harvat tietävä ja osaavat saati saavat koskaan sisäistettyä.Jokatapauksessa,Helloween ei uransa kokonaisuudessaan ole poweria,luojan kiitos..koska siitä olisi tullut vain kamalaa kuunneltavaa korville,Helloween "high live"mainittakoon perhanan kovana ja aitona hevilevynä,joka on myös se kuitenkin hyvin kaukana alkuperäisestä power-metallista.
Monenlaisia käsityksiä tuntuu liikkuvan mikä oli alkuperäistä power-metallia. Olen jopa sellaistakin lukenut, että jotkut pitävät Rainbown - The Raising levyä ensimmäisenä "power-metal" levynä (ja kyllähän sitä voi oman aikansa powerina pitääkin). Nyt kuitenkin ollaan vuodessa 2005, eikä vuodessa 1984 tai jotain sinne päin, jolloin monet on voinut manowaria pitää power metallina. Kuitenkin tärkein pointti useimmilla kirjoittajilla varmaankin on ollut se, että ei manowaria voi niputtaa nykyiseen power-metal genreeen, kuin korkeintaa yhtenä esikuvana.Baldrick wrote:Helloween ei ole power metallia niin kauan kuin aidosta kamasta puhutaan,kirjota vaikka ManowarilleZoukki.
edit: yritetty hieman selkeyttää tekstiä

Last edited by poolrules on Sun May 08, 2005 1:12, edited 1 time in total.
Vielä haluaisin Baldrickilta selvityksen, että mikä tarkkaan ottaen Manowarin musiikista tekee sitä "alkuperäistä" Poweria, tai ylipäätään Poweria?
Miksi Manowarin kohdalla ei kelpaa luokitus Heavy Metal?
JA
miksi sitten esim. Judas Priest ei ole Power Metallia, jos Manowar on?
Kuten itse sanoit, tässä on nyt yhteentörmäys käsitteiden kanssa, muut kun eivät tunnu tietävän käsitettä "alkuperäinen" Power Metal.
Itse katson Power Metallin olevan jotakuinkin Helloweenin luoma, kokonaan uusi metalligenre, jolle ominaista ovat mm. hillitön nopeus, laulu todella korkeista sfääreistä ja melodia usein syntikoilla. Tämä siis lienee sinulle uutta poweria?
No, miten sen nyt ottaa... minulle Manowar edustaa perinteistä Heavy Metallia. Sitä itseään.
Kaippa joku sitten voi pitää Manoa Powerina...
Sinänsä kyllä outoa. Esimerkkinä tällainen kaukaa haettu juttu, kuin vertaus Running Wild (pidetään usein Power metallin pioneereina Helloweenin kanssa) ja Judas Priest (Heavy metal), niin eipä ne kauheasti mielestäni eroa. Esim. Running Wildin Soldiers of Hell voisi ihan hyvin olla joltain Priestin levyltä... Biisin alkuriffi taas kuulostaa aika yhdenlaiselta Maidenin 23:58 kanssa. Näin samankaltaista, mutta kuitenkin toista pidetään Powerina ja toista ei.
Osoittaa vain, kuinka ohut tämä raja oikeastaan on ja että ehkä näin pienten marginaalien takia ei kannata ruveta erottelemaan Manoakaan Poweriksi, koska onhan se selvästi enemmän kallellaan Heavyyn.
Tosin, jos välttämättä haluaa pilkkua viilata ja suuttuttaa Tosimetallin ystäviä ja metallia hengittäviä (asa), niin siitä vaan. Varsågod.
Miksi Manowarin kohdalla ei kelpaa luokitus Heavy Metal?
JA
miksi sitten esim. Judas Priest ei ole Power Metallia, jos Manowar on?
Kuten itse sanoit, tässä on nyt yhteentörmäys käsitteiden kanssa, muut kun eivät tunnu tietävän käsitettä "alkuperäinen" Power Metal.
Itse katson Power Metallin olevan jotakuinkin Helloweenin luoma, kokonaan uusi metalligenre, jolle ominaista ovat mm. hillitön nopeus, laulu todella korkeista sfääreistä ja melodia usein syntikoilla. Tämä siis lienee sinulle uutta poweria?
No, miten sen nyt ottaa... minulle Manowar edustaa perinteistä Heavy Metallia. Sitä itseään.
Kaippa joku sitten voi pitää Manoa Powerina...
Sinänsä kyllä outoa. Esimerkkinä tällainen kaukaa haettu juttu, kuin vertaus Running Wild (pidetään usein Power metallin pioneereina Helloweenin kanssa) ja Judas Priest (Heavy metal), niin eipä ne kauheasti mielestäni eroa. Esim. Running Wildin Soldiers of Hell voisi ihan hyvin olla joltain Priestin levyltä... Biisin alkuriffi taas kuulostaa aika yhdenlaiselta Maidenin 23:58 kanssa. Näin samankaltaista, mutta kuitenkin toista pidetään Powerina ja toista ei.
Osoittaa vain, kuinka ohut tämä raja oikeastaan on ja että ehkä näin pienten marginaalien takia ei kannata ruveta erottelemaan Manoakaan Poweriksi, koska onhan se selvästi enemmän kallellaan Heavyyn.
Tosin, jos välttämättä haluaa pilkkua viilata ja suuttuttaa Tosimetallin ystäviä ja metallia hengittäviä (asa), niin siitä vaan. Varsågod.
Kuten myös taas,puhut powerista sen käsityksen mukaan mitä se tänäpäivänä on,Helloween ei kyllä ole powerin luoja,niin vain ei ole.Esitän taas kysymyksen:Kerro power bändi ennen manowaria?manowar on itse sanonut usein olleensa alkuperäisen powerin luoja,tosin myöhemminhän manowar on taas tehnyt enemmän heavy-metallia yms..muuta kuin poweria,nykypower on sitä juuri mitä Helloween parhaiten edustaa mutta alkuperäisessä kamassa ovat taas musiikilliset pääkohdat täysin erilaiset.
Niin no sehän tässä juuri onkin, minusta ei ennen Manowaria, eikä sen alkutaipaleella ole lainkaan ollut Poweria. Vasta Helloweenin ja muiden sakujen tultua esiin.Baldrick wrote:Esitän taas kysymyksen:Kerro power bändi ennen manowaria?
Sama juttu kuin, että heviä ei ollut ennen Black Sabbathia (Karrikoitu esimerkki).
Jos tarkastellaan vaikkapa Manon ensimmäistä levyä ja verrataan sitä taas Priestin 80-luvun tuotantoon, niin ei se nyt kauhean erilaista loppupeleissä ole. Lakia sielläkin rikotaan ja julistetaan metallin voimaa ja yhtenäisyyttä. Miksei siis Priestiä voisi luokitella Power metallin luojaksi? Koska he eivät itse ole niin sanoneet?
Eihän se minua haittaa, että joku Manowaria sanoo Poweriksi, mutta kun erot Manowarin ja bändien, joita yleisesti kutsutaan heviksi, eivät ole mitenkään suuret, pistää se vähän ihmettelemään. Mikä Manowarista sitten itseasiassa tekee Poweria? Voimakkaat lyriikat? Musiikin raaka voima?
Kinkkisiä kysymyksiä nämä genre-asiat.
^ Genre hommelit tosiaakin ovat kinkkisiä, minulla ei niistä oikeestaan ole muuta sanottavaa kuin sen verran, että tuntuu tuo "Tyyli" olevan jokseekin kuuntelijan korvassa ja niinsanottujen orkesterin jäsenten sanojen perässä.
Kun noita on "tyylilajeja" tuntuu olevan yhtä paljon kuin hampaita suussa.
Sabbath on mielestäni kumminkin aivan selvä tapaus.
Kuka sitten oli eka ja "keksiä" se on paha sanoo, minä en ainakaan niistä paljolti mitään ymmärrä.
(Oli vain pakko osallistua keskusteluun)
Ennenvanhaan oli vettä vain hanassa, mutta nytten on kaikenmaailman "tyylejä" vedessäkin perskele.
Kun noita on "tyylilajeja" tuntuu olevan yhtä paljon kuin hampaita suussa.
Sabbath on mielestäni kumminkin aivan selvä tapaus.
Kuka sitten oli eka ja "keksiä" se on paha sanoo, minä en ainakaan niistä paljolti mitään ymmärrä.

Ennenvanhaan oli vettä vain hanassa, mutta nytten on kaikenmaailman "tyylejä" vedessäkin perskele.

Itse kun olen vielä aloittelija tuon Manowarin kanssa, niin tekisi mieli kuulla missä yhteydessä näin ovat sanoneet?Baldrick wrote:Manowar on itse sanonut usein olleensa alkuperäisen powerin luoja.
Itse käsitän powerin ottaneen ensimmäisiä askeleitaan jo 80-luvulla, kehittynyt 90-luvulla suuremmaksi, mutta vasta viime vuosina kasvanut nykyiseen "arvoonsa". Kyllä mun mielestä (vaikken vielä Manowarin musiikkia olekaan niin hirveänä kuullut) asia on niin, että vaikka jo 80-luvulla sellaisetkin nimet, kuten Manowar ja Dio tapailivat tyypillisiä power-metal kulkuja, niin ensimmäiset merkittävät power-metal yhtyeet olivat Helloween ja Blind Guardian. Helloween tosin taisi alkuaikoinansa olla speed-metallia, mutten mene vannomaan, koska on siihenkin tutustuminen jäänyt melko vähälle.
-03, -03, -05, -05, -06, -06, -06, -06, -06, -07, -07, -08, -08, -09, -09, -10, -10, -10, -10, -10, -10, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -11, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -12, -13, -13
Manowarissa tekee alkuperäistä poweria musiikin täysin oma saundi,lyriikat,imago,KAIKKI,kaikki mikä on oleellista koko peevelin power metal käsitteessä ja he olivat ensinmäisiä jotka toivat koko "barbaarimeiningin"hevi musiikkiin,Judas Priest on aina ollut sitä kaikista aidointa Heavy-Metallia taasen,Black Sabbath taasen omien sanojensa mukaan eivät edes pitäneet itseään hevibändinä 70-luvulla.
Jaa-a. Eipä kyllä vakuuta vaikka kuinka yrität jankuttaa Manowarin olevan poweria. Bändiä yli kymmenen vuotta seuranneena en muista nähneeni missään kenenkään bändistä hehkuttavan keksineensä Power Metallin.
Kyllä se on vaan niin että Manot on alusta asti tuutannut Heavy Metallia, senhän kertoo myös bootleg vuodelta 1984, jossa Adams huutaa minuutin putkeen "We are Heavy Metal!", joka osuvasti on myös bootsin nimi.
Manot on näyttävästi tuoneet alusta asti esille Metallin puolesta taistelun tematiikkaa.
Se nyt on yleisesti tunnettu fakta, että Helloween ja kumppanit aloittivat genren, joka tunnetaan nimellä Power Metal. Jos sinulle Power Metal on jotain muuta, se ei ole minun ongelma.
Ja vielä lopuksi tarkennuksena, että DeMaio oli Black Sabbathin bassoteknikko, ei pyroteknikko.
Kyllä se on vaan niin että Manot on alusta asti tuutannut Heavy Metallia, senhän kertoo myös bootleg vuodelta 1984, jossa Adams huutaa minuutin putkeen "We are Heavy Metal!", joka osuvasti on myös bootsin nimi.
Manot on näyttävästi tuoneet alusta asti esille Metallin puolesta taistelun tematiikkaa.
En tiedä oletko tuolta saanut päähäsi että Manot on poweria, mutta kuten yllä sanotaan, lyriikat ovat hyvinkin olleet Powerhenkisiä fantasia/taistelija-kamaa, mutta musiikki rehellistä ja maailman parasta Metallia.wikipedia wrote: Power metal, jota kutsutaan myös sankariheviksi tai ivallisesti kikkeliheviksi ja sukkahousumetalliksi, on metallimusiikin tyylisuuntana varsin tuore. Powerin tunnusmerkkejä ovat (lähes aina) kovaa ja korkealta laulava miesvokalisti, nopea tempo, usein kahden bassorummun "tuplabasarikomppi" ja runsaat melodiat. Sanoituspuolella liikutaan usein joko fantasiamaailmoissa tai taistelukentällä, mutta tyypillisiä power metal -sanoituksia tehdään myös arkipäiväisemmistä tai epämääräisemmistä aiheista.
Power metal on vahvasti eurooppalainen tyylisuunta. Yhtyeitä tulee eniten Suomesta, Ruotsista ja ennen kaikkea Saksasta. Vaikka 80-luvulla sellaiset nimet kuin Dio tai Manowar tapailivat sanoituksissaan hyvinkin tyypillisiä power metal -kulkuja, olivat ensimmäisiä merkittäviä power-yhtyeitä juuri saksalaiset Helloween ja Blind Guardian, jotka ovat edelleenkin koossa. 90-luvulla power metal alkoi kehittyä suuremmaksi tyylisuunnaksi, mutta vasta viime vuosina se on kasvanut nykyiseen "arvoonsa".
Power metalin suurimmat markkina-alueet ovat Euroopassa, Etelä-Amerikassa ja ennen kaikkea Japanissa. Japanista ei tule tunnettuja yhtyeitä, mutta sikäläinen yleisö rakastaa varsinkin suomalaista power metalia. Yhdysvalloissa power ei ole suosittua, eikä sieltä juuri tule alan kokoonpanoja. Jo mainittu Blind Guardian on ehkäpä suosituin power-yhtye Atlantin takana.
Tyypilliseen power metal -kokoonpanoon kuuluu vokalisti, rumpali, basisti ja yleensä joko kaksi kitaristia tai kitaristi ja kosketinsoittaja. Myös kahden kitaristin ja kosketinsoittajan yhdistelmä on varsin yleinen.
Se nyt on yleisesti tunnettu fakta, että Helloween ja kumppanit aloittivat genren, joka tunnetaan nimellä Power Metal. Jos sinulle Power Metal on jotain muuta, se ei ole minun ongelma.
Ja vielä lopuksi tarkennuksena, että DeMaio oli Black Sabbathin bassoteknikko, ei pyroteknikko.
Joo eiköhän se nykyinen powermetal ole Helloweenin Keeper-albumeilta lähtenyt.
Mutta itse Manowariin. Manowar on huippubändi, kunnon äijämusiikkia. Omista levyt Sign Of The Hammer, Kings Of Metal, Triumph Of Steel ja Louder Than Hell. Kaikki ovat hyviä levyjä, vaikka ihan täydellisiä levykokonaisuuksia ne eivät oikeastaan ole johtuen bassosooloista ym. hässäköistä.
Sign Of The Hammerilla tykkään kyllä kaikista biiseistä ja bassosoolokin on ihan siedettävä. Animals, Thor(The Powerhead) ja Sign Of The Hammer ovat parhaat biisit.
Kings Of Metallilla Sting Of The Bumblebee ja The Warrior's Prayer ovat aika turhia ja eipä Pleasure Slavekaan pahemmin iske. Kuitenkin Wheels Of Fire, Kings Of Metal, Heart Of Steel, Crown And The Ring ja erityisesti Hail And Kill ovat loistavia biisejä.
Triumph Of Steel levyssä minullakin tökkii Achilles, Agony And Ecstasy. Onhan eepos sinänsä ihan ok ja hyviä osioita löytyy, mutta harvemmin kuitenkaan jaksan kuunnella sitä. Esim. basso ja rumpusoolot ovat aika turhia. Mutta muuten levyltä löytyy hyviä biisejä, kuten Metal Warriors, Ride The Dragon, Spirit Horse Of The Cherokee ja Master Of The Wind. Usean biisin alussa olevat n. minuutin pituiset puhe/tuulenhumina yms. introt häiritsevät kyllä välillä.
Louder Than Hell on ehkä paras kokonaisuus näistä levyistä. Kitarasoolokaan ei ole liian pitkä ja on muutenki ihan ok. Parhaat biisit ovat heti levyn alussa eli Return Of The Warlord, Brothers Of Metal sekä The Gods Made Heavy Metal.
Hail To Englandin olen muutamaan kertaan kuullut ja sekin vaikuttaisi olevan hyvä levy. Erityisesti Blood Of My Enemies ja Army Of The Immortals ovat jääneet mieleen. Tai no on myös Black Arrows, mutta ei niinkään positiivisessa mielessä.
Pakko kai loppuun lisätä se pakollinen siteeraus, joka täälläkin näkyy olevan melkein kaikilla arvostelujen perässä tässä topicissa. "Other bands play, MANOWAR KILL!"
Mutta itse Manowariin. Manowar on huippubändi, kunnon äijämusiikkia. Omista levyt Sign Of The Hammer, Kings Of Metal, Triumph Of Steel ja Louder Than Hell. Kaikki ovat hyviä levyjä, vaikka ihan täydellisiä levykokonaisuuksia ne eivät oikeastaan ole johtuen bassosooloista ym. hässäköistä.
Sign Of The Hammerilla tykkään kyllä kaikista biiseistä ja bassosoolokin on ihan siedettävä. Animals, Thor(The Powerhead) ja Sign Of The Hammer ovat parhaat biisit.
Kings Of Metallilla Sting Of The Bumblebee ja The Warrior's Prayer ovat aika turhia ja eipä Pleasure Slavekaan pahemmin iske. Kuitenkin Wheels Of Fire, Kings Of Metal, Heart Of Steel, Crown And The Ring ja erityisesti Hail And Kill ovat loistavia biisejä.
Triumph Of Steel levyssä minullakin tökkii Achilles, Agony And Ecstasy. Onhan eepos sinänsä ihan ok ja hyviä osioita löytyy, mutta harvemmin kuitenkaan jaksan kuunnella sitä. Esim. basso ja rumpusoolot ovat aika turhia. Mutta muuten levyltä löytyy hyviä biisejä, kuten Metal Warriors, Ride The Dragon, Spirit Horse Of The Cherokee ja Master Of The Wind. Usean biisin alussa olevat n. minuutin pituiset puhe/tuulenhumina yms. introt häiritsevät kyllä välillä.
Louder Than Hell on ehkä paras kokonaisuus näistä levyistä. Kitarasoolokaan ei ole liian pitkä ja on muutenki ihan ok. Parhaat biisit ovat heti levyn alussa eli Return Of The Warlord, Brothers Of Metal sekä The Gods Made Heavy Metal.
Hail To Englandin olen muutamaan kertaan kuullut ja sekin vaikuttaisi olevan hyvä levy. Erityisesti Blood Of My Enemies ja Army Of The Immortals ovat jääneet mieleen. Tai no on myös Black Arrows, mutta ei niinkään positiivisessa mielessä.
Pakko kai loppuun lisätä se pakollinen siteeraus, joka täälläkin näkyy olevan melkein kaikilla arvostelujen perässä tässä topicissa. "Other bands play, MANOWAR KILL!"
-
- Roudari
Jaahas, pitihän se arvata että näin siinä käy kun Baldrick pääsee vauhtiin. Tuo kaveri omaa kyllä vahvat mielipiteet ja seisoo 100% niiden takana. Ja Baldrick on semmoinen tyyppi että melko varmasti rautakanki antaa aikaisemmin periksi
Jottei nyt aivan offtopikiks mee niin jauhetaan nyt jotai Manowaristaki. Mä en ite tykkää noista genre-hommeleista joten mä jätän ne muille kuten Baldrickille. Baldrick oli muuten se henkilö joka meikäläisen tutustutti Manowariin joskus vuonna miekka ja kypärä. Itse omistan vain tuon Kings Of Metalin, mutta onhan noi muutkin tullu kuunneltua ja varmasti lisää bändin tuotantoa tulee hommattua tulevaisuudessa. Mä jätän analyysit sun muut Manowarin kohdalla muille.
Born to rock, drink n' fuck, Hail And Kill, Manowar

Jottei nyt aivan offtopikiks mee niin jauhetaan nyt jotai Manowaristaki. Mä en ite tykkää noista genre-hommeleista joten mä jätän ne muille kuten Baldrickille. Baldrick oli muuten se henkilö joka meikäläisen tutustutti Manowariin joskus vuonna miekka ja kypärä. Itse omistan vain tuon Kings Of Metalin, mutta onhan noi muutkin tullu kuunneltua ja varmasti lisää bändin tuotantoa tulee hommattua tulevaisuudessa. Mä jätän analyysit sun muut Manowarin kohdalla muille.
Born to rock, drink n' fuck, Hail And Kill, Manowar

"Vapaa-aika kuluu korttia pelatessa ja kaljaa juodessa"
-Seppo Räty, Barcelona 1992
-Seppo Räty, Barcelona 1992
Manowarin eka levy on jopa hard/rockia tai jotkut jopa voisivat kutsua sitä new wawe of british heavy metalliksi.Ite dikkaan eniten juuri heidän noista kolmesta true power levystä tuon debyytin jälkeen (into,sign ja haili)Fighting the world levystä taasen harva tosifani pitää koska levy omaa aika vahvan perusrock pohjan,tosin on siinä levylläkin 3-4 helmeä.Kings of metal on heidän oma"abbey road",loistava kokonaisuus,erilaisia biisejä ja ei yhtäkään hutia,täys 10+!sitten tuli triumph of steel joka on bändin historian raskain levy ainakin saundeiltansa,skittaan astu David Shankle ja rumpuihin Rhino..taitava levy,kaikki eivät tosin pidä..(erilainen kuin yksikään 80-luvun tekele)kandee myös zekata juuri tullut David shankle Groupin uusin"ashes to ashes",ihan ok kamaa,laulaja hiukan tylsä ja kamalat kosketinsoitintilut iso- osissa biiseissä.Manowarin louder than hell(skittaan nykyinen Karl logan) on puhdasta heavy-metallia ala 90-luvun tyyliin kuitenkin omaten vahvoja kappaleita ja omat vivahteensa ja tämä heidän uusi täyspitkänsä..hmmh;)?levyllä mm.yksi elviksen biisi ja yksi klassinenkin mahtuu mukaan(coveri sekin)ja yksi instrumentaali...aika monipuolinen ja hajanainen kokonaisuus mutta ei paha mutta ei kyllä lähelläkään heidän parastaan..Ja by the way..kaikki bändit huusivat 80-luvulla"heavy metal"koska sen lisäksi silloin ei omattu muita käsitteitä kuin Hard-rock(käsitteet vakiintuivat vasta 90-luvulla),powerin käsitteet muuttuu mutta on hyvä muistaa kuka oli ensinmäisenä ja loi koko homman ja siitä sitten peräänpäin on lapsukaiset jatkanu hommaa,omia mieltymyksiä voi aina omata mutta faktoihin taasen kannattaa nojata.Helloween voi mun puolesta edustaa mitä tahtoo ja haluaa,Ite dikkaan enemmän taas tosta saksa osastosta Blind Guardiania,kovin saksalainen ryhmä,ehdottomasti..Teräsbetoni on paskaa,joo tiedetään..kysykääpä vain noiltakin herroilta kuka on kovin Power ja Heavy metal bändi,Manowar.
Hmm.. itse olen elänyt aina siinä uskossa, että Manowar on jenkeistä. Ei kai nyt noin voi siis sanoa? Vai voiko?Baldrick wrote:Manowarin eka levy on jopa hard/rockia tai jotkut jopa voisivat kutsua sitä new wawe of british heavy metalliksi.
Ja tuosta kirjoituksestasi nyt jäi vähän auki, että onko se Manowar mielestäsi Heavy Metal vaiko Power Metal -pumppu?
Ja asalle, vaikka yleensä nuo Wikin tiedot ja viilaukset musiikin saralla eivät ehkä kaiken tarkimpia ole niin tuolla kuitenkin on sanottu kyllä omaakin käsitystä tukevasti, miten genre määräytyy. Korkeaääninen laulaja, musiikin nopeus (eritoten tuplabasarit) ja ääretön tilulilu kilpaa ehkä kosketinsoittajan kanssa. Näin pääosin.
Manowarin kappaleista ei loppuviimein edes moni täyty tuota määritelmää. The Oath nyt käy lähellä Sign of the Hammerilla jo ja tietenkin Black Wind, Fire and Steel myös myöhemmin. En näillä eväillä siltikään lähtisi power metalliin luokittelemaan yhtyeen tuotantoa.
Ja mitä tulee mainintaan siitä, että vaikkapa Helloween ei olisi power metal -pumppu, niin en jaksa edes lähteä. Noh, speed metalliksi tuota taidettiin vielä Walls of Jerichon aikaan sanoa, mutta kuitenkin.
Ja Baldrickille vielä semmoinen, että olisi todellakin mukavampi lukea tekstejä ja ajatuksia jos ne pukisi hieman fiksummin sanoiksi.

YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
YOU NEVER DID
Manowar=power metal(alkuperäinen,ensinmäinen).Nykykäsitys on se juuri mitä tässä aiemin luettelitte,perhana eihän alunperin ees synia kaivattu hevimusaan ja tänäpäivänä ne ovat ja aika olennainen osa sitä(valitettavaa vai ei?makuasia)Monille(osa nuorisosta) esim tänäpäivänä joku Sabbath,Purple ja kumppanit ovat enemän rockia kuin heviä johtuen kait siitä että saundit ovat tulleet aika paljon raskaammiksi mutta 70-luvun alussa kun he tulivat pinnalle oli musiikki ihan taatusti täyttä hevimusiikkia ja kaukana mistään soft-rockista miksikä jotkut uskalikot heitä uskovat nykypäivänä kutsua.Jokatapauksessa,he olivat ensinmäisiä ja loivat koko käsitteen,as MANOWAR,ennen manowaria ei ollut poweria,helloween ja kumppanit ovat tulleet myöhemmin jälkijunassa ja muokanneet musiikkiansa ja käsitettänsä joka nykyään tunnetaan parhaiten Power-metallina..ja mitä Nykypäivän Poweriin tulee niin riittää siihen pelkästään jo se että bändin levyn kannessa irvistää joku peewelin lohikäärme ja ritari seisoo vieressä ja tuplabasarit posottaa.
-
- Hell Rat
Tästähän tulee ihan MS:n viestit mieleen, pallukat vain puuttuu. MS:llä on tosin on ollut sillointällöin viesteissään asiaakin.Baldrick wrote:Jokatapauksessa,he olivat ensinmäisiä ja loivat koko käsitteen,as MANOWAR,ennen manowaria ei ollut poweria,helloween ja kumppanit ovat tulleet myöhemmin jälkijunassa ja muokanneet musiikkiansa ja käsitettänsä joka nykyään tunnetaan parhaiten Power-metallina..ja mitä Nykypäivän Poweriin tulee niin riittää siihen pelkästään jo se että bändin levyn kannessa irvistää joku peewelin lohikäärme ja ritari seisoo vieressä ja tuplabasarit posottaa.
Kuinka monen powermetal-bändin biiseissä oikeasti edes kerrotaan lohikäämeistä ja ritareista? Saati sitten levyjen kannet; erittäin harvoin pystyy kansikuvan perusteella luokittelemaan bändiä tiettyyn genreen. Olet jankuttanut tätä Manowarin powermetalliutta jo ihan riittävästi, mutta edelleenkin ainakin mun on mahdotonta mieltää Manowaria poweriksi.
Peijakas, tällaiset genreväännöt pitäis kieltää lailla...
-
- Hang-Around
Vaikutta todella loistavalta bändiltä. Itse omistan tällä hetkellä vain yhden Manowarin levyn (Louder Than Hell), mutta se on kyllä niin saatanan hyvä, että lisää tulen hankkimaan kun talous sallii. Sen lisäksi olen kuullut Sign Of The Hammerin ja Kings of Metalin, jotka olivat molemmat loistavia.Ainoan omistamani levyn Louder Than Hellin parhaat biisit ovat mielestäni Return of the Warlord, Brothers Of Metal, The Gods Made Heavy Metal ja King.
Siis baldrick EI ole missään vaiheessa väittänyt manowaria tämän päivän power metalliksi ála Kai Hansen. Vaan että 80-luvulla manowaria olisi kutsuttu power metalliksi (en ota kantaa oliko asiat näin.), joten ei sinunkaan tarvitse manowaria power metalliksi (siis siksi mitä sillä nykyisin tarkoitetaan) mieltää. Eli jos joku on manovaria kutsunut 80-luvulla power metalliksi, niin mitä siitä. Ei manowar nykyisillä genre määritelmillä ole poweria.flying Icarus wrote:mutta edelleenkin ainakin mun on mahdotonta mieltää Manowaria poweriksi.
Vittu kun on sekavaa tekstiä, toivottavasti joku ymmärtää mitä ajoin takaa