asa wrote:IF YOU SAY HEAVEN, I SAY CASTLE OF LIES!
YOU SAY FORGIVE HIM, AND I SAY REVENGE...!
Kas kummaa, en ole vielä tähän topiciin kirjottanut näköjään. Mercyful Fate on aivan helvetin kova bändi, vaikka itse pidänkin Kinkusta hitusen enemmän. Mutta Mercy on todellakin suosikkibändejäni heti Maidenin, Manowarin ja Kinkun jälkeen.
Itse en vielä omista kuin Don't break the oathin. Melissan olen tosin kuullut about 100 kertaa läpi kavereiden kanssa. Aivan uskomattoman omaperäistä riffittelyä, ja Kinkun ääni on yksinkertaisesti parhautta. Liian monet haukkuvat häntä, mutta silloin kun siihen tottuu, huomaa kuinka helvetin kova laulaja kinkku onkaan. Noiden seikkojen lisäksi Mercyssä viehättää sanat, sekä kitarointi (muutenkin kuin riffien osalta). Sherman & Denner on aika kova kitarakaksikko!
Pitäisi tosiaan tuo Melissa hommata etenkin syksyyn mennessä.
Jeeves; Kuten on sanottu, jos tykkää kinkusta, 99% varmuudella tykkää myös Fatesta ellei - niinkuin Hammer totesi - ole tosiuskovainen. Mercy on Kinkkuun verrattuna hieman rokkimaisempaa, eikä ehkä niin melodista kuin Kinkku. Suht. samankaltaista musaahan nuo ovat, mutta loppupeleissä kuitenkin aika erilaista. Kuuntele itse niin se selviää!
Suosittelen ensimmäisinä levyinä Melissa ja Oathia.