Constantine - Resign Due [21/10/2013]

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Re: Constantine - Resign Due [21/10/2013]

Post by darealjyra »

Nyt kävi tosiaan näin, että päätin astua sivuun bändistä yksinkertaisesti ajanpuutteen takia. Kalenterista ei löytyny enää tilaa antaa 100% tälle hommalle, ja päätös kypsyi pikkuhiljaa talven aikana.

Erityinen kiitos tän foorumin väelle, jotka oli mukana jo sieltä vuoden 2007 alkuhämäristä aina tähän päivään saakka! :finger:

Alla vielä "virallinen" tiedote :D

-------------------------------------------------

CONSTANTINE FOUNDER SEPPÄNEN AND THE REST OF THE BAND WALK SEPARATE WAYS

Every now and then one has to make hard decisions in life. I have decided to move on from Constantine and form another version of the band, which will mainly play material from the first three demo albums. Furthermore, I of course have sued everyone involved and secured rights to play “Resign Due” in its entirety. And yes, I did compose “Silent Lucidity”. On my own.

I guess one simply can’t leave a band like ours just by playing by the rules ;)

But the time really has come for me to take another direction and for the rest of the band continue on the path they want to tread. There is no big drama or disagreements involved in this, just the fact that it became impossible for me to give 100% for the band, and I felt that it wasn’t right because I had demanded it from everyone else throughout our history. As you can probably guess, a band of our size isn’t profitable so one has to have a job to get the rent, bills and all the costs that went into making “Resign Due” (and everything else we’ve done in the past) covered. Plus everything else. Add to that a family that’s the most important thing for me in this universe and bang - you got yourself a time issue. And time’s something you can’t just make up yet, you have to sacrifice something.

This was definitely no easy decision, given that I was the one who formed the band pretty much 8 years ago and kept pushing it forward, even when it seemed that all odds were against us. But it was definitely the right decision, and now it’s time for other members to fill my boots (which they already have) and take the band to wherever they can.

I want to thank Marko, Lassi, Antti and Janne for this incredible journey that we shared. It was a privilege to play with you guys! But now it’s time for me to look for new challenges, and currently my ambitions lie with video game and movie soundtracks – something completely new for me. We’ll see if that goes somewhere. But I’ll definitely keep on composing, that’s something one just can’t cease to do.

The show at On The Rocks (Tuska Festival afterparty) will be the last time I take the stage with these guys. I of course would have wanted to do the UK tour after all these years, but unfortunately that was not possible.

Most of all, I want to thank the people who have been with us on this journey – some from the very beginning, some recently – not because that one just should say so, but because it meant really, really much to see that the music that we made mattered to you people.

But yep, Geoff, await for my call, any day now.

All the best,
Janne S.
The_Air_Raid_Siren
Tuhlaajapoika
Tuhlaajapoika

Post by The_Air_Raid_Siren »

Sääli. Hienoa musiikkia ehdit bändisi parissa väsätä. Onnea matkaan sitten uusien haasteiden parissa. :)
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

:shock: Tulihan yllättäen tämä juttu, joten en oikein tiedä, mitä tässä pitäisi sanoa. Kiitos näistä vuosista ja hienosta musiikista, josta olemme saaneet nauttia viimeiset vuodet, ja onnea tulevien projektien pariin!
Sitä bändiä, joka soittaisi livenä Constantinen legendaarista demokamaa, pitää päästä kyllä katsomaan. Positiivinen juttu on, että kohtahan meillä on kaksi Constantinea: demokamaa ja Silent Luciditya soittava Seppäsen Constantine sekä Constantine ilman Seppästä.

Todellinen taiteilija/muusikko tekee juuri sitä, mikä huvittaa ja mille pystyy antamaan 110 prosenttia, joten siinä mielessä ymmärrän täysin säveltäjäneromme ratkaisun, vaikka se jonkinmoisena sokkina tulikin. Mitä tahansa mies tulee tulevaisuudessa julkaisemaan, niin erittäin suurella mielenkiinnolla odottelen, ja samaan aikaan jännitän mihin suuntaan Constantine menee ilman Seppästä. Toivotaan, että tämä on lopulta win-win situation kaikin puolin.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

^ Haha, jep, Katseen lavalla sit jälleen! :D

Kiitokset molemmille! Kyllähän tää vähän yllättäen tuli itellekkin, vaikka ajatus takaraivossa onkin kytenyt jo tovin kun treeneihin, yhteisiin sävellyshommiin ynnä muihin ei tuntunu enää löytyvän aikaa näin toisesta kaupungista käsin. Eikä siitä vasurilla tule mitään hyvää aikaiseksi, niin parempi näin. Siinä mielessä varmasti win-win situation, että matskua tulee varmasti molemmilta.

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Lueskelin tämän jutun eilen facebookista, harmillinen homma. Varsinkin kun olen ollut käsittävinäni että Darrajyrä on ollut kohtuullisen suuressa osassa sävellys/sanoitus-puolella. Toivottavasti remmiin löytyy joku kovan luokan kepittäjä, säveltäjä ja sanoittaja, että pystytään säilyttämään kova taso jatkossakin.

Onnea vaan tulevaisuuden proggiksia varten molemmille osapuolille ja kiitoksia nyt vielt Seppäselle parin kovan levyllisen luomisessa mukanaolosta!
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
av
Hell Rat
Hell Rat

Post by av »

Muutoksen puhurit puhaltaa:

CØNSTANTINE VAIHTOI KIRJAIMEN JA KITARISTIN

Jyväskyläläinen Constantine on ottanut uudeksi nimekseen musiikkipalveluissa paremmin yksilöityvän Cønstantinen. Niin kutsutun norja-oon lisäämiseen ei varsinaisesti ollut tarvetta, mutta tällä liikkeellä yhtye välttää joutumasta esim. Spotifyn artistisivulle muiden hämärämpien samalla nimellä hääräävien kollegojensa kanssa.

Yhtyeeseen on myös valittu uudeksi kitaristiksi Jere Kortelainen. Jere oli bändille ennestään tuttu Jyväskylän yöelämästä jo useamman vuoden ajalta ja nyt tarpeen kohdatessa hän oli sopivin ehdokas astumaan yhtyeen perustajajäsenen Janne Seppäsen saappaisiin. Jere tuo bändille ns. nypläystaitojensa lisäksi myös arvokasta voimaa taustalauluihin.

Uus Facebook sivu löytyy täältä ------> https://www.facebook.com/constantinefi? ... e=bookmark

Uus kitaristi löytyy mm. täältä --------> https://www.youtube.com/watch?v=opGmBPq_kj0
Sorcerer
Bändäri
Bändäri

Post by Sorcerer »

av wrote:Muutoksen puhurit puhaltaa:

CØNSTANTINE VAIHTOI KIRJAIMEN JA KITARISTIN

Jyväskyläläinen Constantine on ottanut uudeksi nimekseen musiikkipalveluissa paremmin yksilöityvän Cønstantinen. Niin kutsutun norja-oon lisäämiseen ei varsinaisesti ollut tarvetta, mutta tällä liikkeellä yhtye välttää joutumasta esim. Spotifyn artistisivulle muiden hämärämpien samalla nimellä hääräävien kollegojensa kanssa.

Yhtyeeseen on myös valittu uudeksi kitaristiksi Jere Kortelainen. Jere oli bändille ennestään tuttu Jyväskylän yöelämästä jo useamman vuoden ajalta ja nyt tarpeen kohdatessa hän oli sopivin ehdokas astumaan yhtyeen perustajajäsenen Janne Seppäsen saappaisiin. Jere tuo bändille ns. nypläystaitojensa lisäksi myös arvokasta voimaa taustalauluihin.

Uus Facebook sivu löytyy täältä ------> https://www.facebook.com/constantinefi? ... e=bookmark

Uus kitaristi löytyy mm. täältä --------> https://www.youtube.com/watch?v=opGmBPq_kj0
Kun kyseessä on kuitenkin norja-ö eikä norja-o niin pitääkö bändi nykyään lausua "könstantine" :wink:
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jaetaanpas nyt tännekin, kun ei näemmä kukaan ole vielä aktiivisempi ollut: Könstantinen uusi sinkku ja video. Omasta mielestä ollaan ehkä liikaa menty siihen suuntaan, mitä hieman kakkoslevyn joistain biiseistä olin aistivinani ja pelkäävinäni, mutta katsellaan tuossa muutaman kuuntelukerran jälkeen taas tarkemmin että mikä meininki. Iron Maidenin, Queensrÿchen ja muun perinteisemmän vähentyessä liikutaan ehkä pikkuhiljaa kauemmaksi siitä meikäläisen makuhermoihin sopivimmasta tavarasta. pakko myöntää kuitenkin, että ompahan vaan härskin nättiä kitarointia paikoitellen, ja mitä youtubesta uuden kitaristin juttuja katselin, niin erinomainen tekniikaltaan ainakin mies on.

Tuli tuossa jokunen viikko takaperin kuunneltua Resign Due pitkästä aikaa läpi, ja sehän toimi erinomaisesti. Pitää runtata molemmat bändin levyt läpi ja katsoa kumpi iskee kovempaa, tuli nimittäin jotenkin Resignia pyöritellessä mieleen että oliko tämä oikeasti näin hyvä. Debyytti kuitenkin oli tyyliltään vielä enempi melodisuuteen ja perinteisempään heviin ja progeen päin kallellaan, niin siltä osin ainakin edelleen pitäisi toimia paremmin.

Mielenkiinnolla kuitenkin vielä seuraillaan bändin hommia, vaikka monella kovin innostus ainakin tänne kirjoitteluun tuntuu jo menneen ohi (?).
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Jaahas, Marko lähtee Cønstantinesta. Tämä onkin sitten todella vaikea palikka paikata. Toisaalta bändi itsekin tuntuu halajavan uusia tuulia musiikillisestikin, eli ehkä tämä muutos mahdollistaa samalla reippaamman uudistumisen kerralla. Hieman taas taitaa nakertaa omaa kiinnostusta yhtyeen tulevaisuuteen puheet modernimmasta kamasta. Katsellaan miten käy. Alla facebookista kopsattua:
Marko Möttönen jättää Cønstantinen

Marko on päättänyt astua syrjään Cønstantinen rumpupatteriston takaa. Päätös syntyi yhteisymmärryksessä muiden jäsenten kanssa eikä siihen liity draamaa tai pahaa verta. Cønstantine kiittää Markoa kuluneista vuosista, hellistä hetkistä sekä lukemattomista keikoista! Marko hoitaa rytmin kasassa pitämisen vielä tulevilla, jo sovituilla keikoilla. Alla Markon viesti asiaan liittyen.

"Hello! Bonjour! Hej! Notta terve! Etc.

Noh, mites nämä positiiviset surulliset uutiset? Kaikki me rakastetaan niitä vai mitä?

Tässä tämän illan setti:

Mä oon päättänyt lopettaa soittamisen ja musiikin väsäämisen, samalla siis luovutan manttelin Cønstantinen rumpalina seuraavalle jannulle.

Syynä ei ole erimielisyydet, catfightit, ei draamaa tai muuta suurta, nada. Yksinkertasesti tää on vaan päätös johon oon tullu PIIIITKÄN ja syvällisen funstimisen jälkeen. Päätös soittamisen lopettamisesta tuntuu edelleen helvetiltä ja en edelleenkään oikeestaan voi uskoa et rustaan tätä tekstiä.

Mutta tämä sanottuna, tää on paras ratkasu bändin ja mun henkkoht elämän puolesta.

No mitäs ihmettä tuo ”Positiivinen” viba on?

Mä uskon vakaasti että muutos ON hyvästä, me ollaan puhuttu jätkien kanssa pitkään bändin soundin kehittämisestä ja jonkin asteisesta muuttamisesta jne. Tämä päätös mahdollisesti edesauttaa sitä muutosta.

Me ollaan sävelletty koko ajan uutta matskua ja rehellisesti sanottuna: Se on ihan SAIRAAN hyvää musaa! Mä en epäile yhtään etteikö jätkät sais tästä jotain isoa irti. Digaan musasta! Paljon.

Rumpalina ajatellen, Cønstantine on PARAS mahdollinen paikka istua. Sä saat säveltää ja yrittää kaikkea mikä vaan mieleen tulee. Ja sen lisäks jätkät vielä komppaa sua soittamaan enemmän. Siis mitä? Missä voi rumpali saada tän diilin?

Soitan Cønstantinen riveissä vielä jo sovitut keikat, jonka jälkeen ”eläköidyn” musiikista. En fanina, vaan muusikkona.

Kiitän mun perhettä suoraan sieluni pohjasta, teidän tuki ja rakkaus sekä harmaat hiukset on ollut enemmän kuin tärkeää. On ollut mahtava fiilis saada teidän supportit näinä vuosina. Big 'ya teille.

FANIT, kyllä. Sinä siinä. Meillä on ollut mahtavia, MAAGISIA hetkiä kun ollaan tavattu musiikin läpi. Oottakaa kun kuulette uutta matskua... Whew!

Ja viimeisenä muttei lainkaan vähäisimpänä: Bändi... Antti, Lassi, Jere, Janne K, Janne S ja Elias. Meidän oma Elias.

Kiitos näistä kauniista vuosista joina me jaettiin omistautuminen, palo, naurut ja ilot. Yks suurimmista syistä miks mä jatkoin rumpalina näinkin pitkään, olitte te kaverit. Te ootte edelleen mulle todella tärkeitä ja mä rakastan teitä kuin mun omia veljiä. Mä aion muistella näitä vuosia kultaisin, nostalgisin tuntein. Te pystytte siihen kyllä veljet!

(Niinjoo, se mikä tulee olemaan siistiä on se että pääsee näkemään Cønstantinen yleisön puolelta.)

Nähdään rakkaudella ja rauhaksiin!

Salut,

Marko Matias Möttönen"
Autumnal
Bändäri
Bändäri

Post by Autumnal »

http://www.inferno.fi/uutiset/tanaan-al ... lloitusta/
http://www.soundi.fi/uutiset/tarkea-sar ... din-matkaa

Katoin Areenasta suoraan kaikki 8 jaksoa eli vajaa 4 tuntia putkeen. Oli kyllä hyvä dokkarisarja. En kuuntele bändin edustamaa genreä juuri, mutta oon tienny bändin pitkään kun ollu jotain yhteyksiä aikanaan omaan lafkaamme liittyvissä jutuissa. Sikäli nuo Palokka Records -jutut kiinnosti tuossa kans paljon. Suosittelen kaikille joita bändielämä ylipäätään kiinnostaa.

Tuossapa vielä aihetta liippaava, varsin eri näkökulmasta kertova dokkari joka on Areenassa tällä hetkellä eli Sturm und Drangista kertova Like a rockstar:

http://areena.yle.fi/tv/2257197

Viihdyttävä pätkä oli tuokin.
Malicous Death - Last Nail into the Coffin kaupoissa 11.4.2014:
http://www.disentertainment.com
AttE
Paholainen
Paholainen

Post by AttE »

Itse katsoin ekat neljä jaksoa ja ihan viihdyttävää tavaraa on kyllä kyseinen sarja. Säätö tuon kakkosalbumin kanssa olikin jo ennalta tiedossa tämän langan seuraamisesta johtuen, mutta olihan se silti kiinnostavaa päästä vähän kurkkimaan kulissien taakse. Kylmää kyytiähän se on kun omaa rahaa pistetään palamaan tonnitolkulla ja ovet suurempaan suosioon eivät siitä huolimatta aukene.

Cønstantinella on meikäläisen mielestä musan puolesta paketti poikkeuksellisen hyvin kasassa, paljon kuitenkin tulee nähtyä vastaavassa tilanteessa olevia bändejä joilla materiaalin ja soittotaidon puolesta ole mitään asiaa kotimaisille saatikka sitten ulkomaisille markkinoille. Toivottavasti nuo jäsentenvaihdokset eivät hyydytä bändin menoa nyt kun näkyvyyttä tulee kunnolla. Lieneekö muuten sattumaa vai tarkoituksellista että nyt jo bändistä poistuneet jäsenet ovat huomattavasti vähemmän äänessä sarjassa?

Pitää tänään katsoa loput jaksot, innolla odotan miten englannin kiertue onnistuu. Jaksoesittelyiden perusteella jonkin verran säätöä luvassa... :D
Iron Maiden 18.7.2008
Post Reply