Toi on kakspiippuinen asia, arvatkaa vaan ollaanko noista käyty keskusteluja ja väännetty kättä bändin sisälläkin
Puhun nyt lähinnä omasta puolestani. Kyse ei ole niinkään Divine Designin materiaalin vähättelystä, vaan siitä, että haluamme tuoda uutta materiaalia mahdollisimman paljon esille. Vanhoja biisejä on hauska silloin tällöin soittaa, mutta uudet biisit pistävät meidät aina uuden paikan eteen, haastavat meitä, pitävät varpaillaan eivätkä taatusti päästä minkäänlaista mukavuudentunnetta hiipimään puseroon. Kun uusi levy hipoo tuntia, niin settiin ei jää hirveämmin aikaa vanhalle materiaalille, eikä meillä ole oikein pointtia lähteä soittamaan toista tuntia pelkästään omaa materiaalia muutoin kuin erikois-erikoistapauksissa.
DD:n biiseihin olen itse 100% tyytyväinen ja pystyn seisomaan niiden takana helposti edelleen, se oli Constantine vuonna 2011 eikä takuuvarmasti parempaan oltais pystytty. Resign Due on taas me vuonna 2013, ja niin edelleen. Mun mielestä on täysin turhaa lähteä miettimään vanhoja biisejä, ettei tekisi niitä enää samalla tavalla tai että mitä olisi voinut tehdä toisin, se on loputon suo. Kolmannen levyn kiertueella käy mitä luultavimmin sama ilmiö, eli tullaan hyvin luultavasti soittamaan myös sitten niin paljon uutta matskua kuin mahdollista.
Yksi fakta on myös se, että mitä tahansa tekeekin, kun kumartaa tiettyyn suuntaan ja näyttää persettä toiselle. Tästä syystä olemme aina luottaneet vain omaan näkemykseemme ja niin itsekkäältä ja kuuntelijan näkökulmasta tyhmältä kuin se vaikuttaakin, aiomme tehdä niin myös jatkossa. Kyse ei ole siis missään nimessä fanien toiveiden vähättelystä, tottakai meistä on siistiä, että meidän biisejä toivotaan kuultavan livenä.
IndianaJones wrote:Mitäs noille A Future Without a Pastin parille biisille muuten tapahtui, niitähän lupailtiin jossain välissä toisen levyn tarinan palasiksi
Tarkasteltiin niitä toisen levyn sävellyssessioiden alkupuolella ja tultiin siihen tulokseen, ettei itse olla tyytyväisiä niihin. Päätettiin sitten jättää ne äänittämättä uudelleen, toisin kuin alkuperäinen suunnitelma oli.
Ne biisithän löytyy edelleen EP:ltä, eikä niitä kukaan vie pois. Toi A Future Without A Past oli jopa sellainen julkaisu, jonka soundeihin olen itse henk.koht. tyytyväinen, etenkin resursseihin nähden.
Itse asiassa puhuimme taannoin ...Of Hopesin vetämisestä livenä, joten kyllähän noihin vanhoihin biiseihin melko varmasti aina silloin tällöin palataan, mutta merkittävää osaa settiä niistä tuskin enää tulee, muutoin kuin tosiaan mahdollisissa erikoistapauksissa.