Helloween / Kiske
Moderator: The Killer Krew
^Hiivatti. Kyllä täytyy tunnustaa, että hieman kirvelöö, kun ei tullut lähdettyä millekkään keikalle. Vanhan koulun fanien näkemyksistä päätellen bändi on edelleen ihan iskussa.
Tässä kun aloin muistelemaan, niin siitähän on varmaan jo kohta kymmenisen vuotta, kun viimeksi nähnyt koko orkesteria. Ennen sitä tuli rampattua joka keikalla,eli
Giants of rock, Hämeenlinna 1987
Maidenlämmittely 1988,
Chameleon-keikka Kulttuuritalolla 1993? Vai oliko -94?
Joku Tavastia -keikka 1995? -96? (Soittivat sillon A tale that wasen´t rightin, eli siis taisi olla niista kahdesta Tava-keikasta aikaisempi...)
Juu, niin oli, koska sittehän Nummirock oli 1996.
Viimesestä kerrasta siis Juhannuksena kymmenen vuotta...ei helvata, kyllä olisi pitänyt vähän ajatella ja suunnitella..
Iivis soitteli kyllä Hesasta, että vielä ehtii, ala tulla, mutta oli niin kivaa naisen kanssa, etten ilenny..
Ensi kerralla sitten..
Tämä ei voi jatkua, minun täytyy informoida lakia.
Tässä kun aloin muistelemaan, niin siitähän on varmaan jo kohta kymmenisen vuotta, kun viimeksi nähnyt koko orkesteria. Ennen sitä tuli rampattua joka keikalla,eli
Maidenlämmittely 1988,
Joku Tavastia -keikka 1995? -96? (Soittivat sillon A tale that wasen´t rightin, eli siis taisi olla niista kahdesta Tava-keikasta aikaisempi...)
Viimesestä kerrasta siis Juhannuksena kymmenen vuotta...ei helvata, kyllä olisi pitänyt vähän ajatella ja suunnitella..
Iivis soitteli kyllä Hesasta, että vielä ehtii, ala tulla, mutta oli niin kivaa naisen kanssa, etten ilenny..
Ensi kerralla sitten..
Tämä ei voi jatkua, minun täytyy informoida lakia.
"When Gabriel lies sleeping,
This child was born to die"
Juu eilinen keikka oli jokseenkin mahtavuutta, aika paljosta jäit A.Kivi paitsi. Oli muuten ukoilla ihan tyylikäs keikkabussikin.
Negatiiviset seikat liittyy lähinnä itse keikan ulkopuolisiin juttuihin. Eli lähinnä siihen, että Vaasa-Tre välillä ajoimme kahden kolaripaikan ohi. Ensimmäisessä ei vissiin ollut käynyt pahasti, mutta toisessa Ikaalisten lähellä oli kyllä autot pelottavan näköisesti rutussa. Oltiin autossa aika hiljasta poikaa siinä vaiheessa, kun ohi ajettiin. Oli kyllä varsin huono ajokeli suurimman osan matkasta.
EDIT: joo se oli tämä kolaripaikka, jonka ohi ajettiin: http://www.iltalehti.fi/2005/11/29/2005 ... 9_uu.shtml
Ketään ei vissiin kuiteskaan menehtynyt, which is great
Negatiiviset seikat liittyy lähinnä itse keikan ulkopuolisiin juttuihin. Eli lähinnä siihen, että Vaasa-Tre välillä ajoimme kahden kolaripaikan ohi. Ensimmäisessä ei vissiin ollut käynyt pahasti, mutta toisessa Ikaalisten lähellä oli kyllä autot pelottavan näköisesti rutussa. Oltiin autossa aika hiljasta poikaa siinä vaiheessa, kun ohi ajettiin. Oli kyllä varsin huono ajokeli suurimman osan matkasta.
EDIT: joo se oli tämä kolaripaikka, jonka ohi ajettiin: http://www.iltalehti.fi/2005/11/29/2005 ... 9_uu.shtml
Ketään ei vissiin kuiteskaan menehtynyt, which is great
Last edited by Sentinel on Tue Nov 29, 2005 19:34, edited 1 time in total.
On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
-
- Hang-Around
muistatko settilistoja noilta Chameleon ja Time Of The Oath kiertueen keikoilta?A.Kivi wrote:
Maidenlämmittely 1988,
.
Morjes, morjes!Prince of the Dusk wrote:Juuri kun kumarruin noukkimaan Markuksen
plektraa poponi alta, Dante käveli siitä edestä. Kun sain natkuvan selkäni
suoraksi taas, oli jo myöhäistä huudella perään. Notta virtuaalimoro.

Harmi ku juuri olit siellä poimimassa, kun itse harmittelin kotona, että kerkesin näkemään vain pari Rautaneitolaista.
Juu oltiin siinä. Aluksi meitä oli kaveri (tummat pitkät hiukset), sen työkaveri ja isäntä (kiharat, pipo, Maiden-paita) ja sitten liittyi seuraan se Maiden-fani, jota purtiin.Sentinel wrote:Olitkohan muuten Dante, siinä paarin puolella 3-4 immeisen kanssa seinän vieressä pöydässä istumassa ennen keikkaa ja lököä särpimässä?
Yritin sieltä välillä katsella, josko näkyisi Rautaneitopaitoja, kun tuota käyttäjägalleriaa en ole hirveästi selaillut. Mutta mää olen yleensäkkin semmonen puusilmä, että jää kaikki näkemättä, vaikka seisoisivat suoraan nenän edessä

-
- Rautaneito IRC Crew
täältä löydät aika monen bootlegin etu- ja takakannet, joista voit katsella tarkemminKing Of Fools wrote:muistatko settilistoja noilta Chameleon ja Time Of The Oath kiertueen keikoilta?A.Kivi wrote:
Maidenlämmittely 1988,
.
ps. siellä on muuten hämeenlinna 1987, eli Giant Pumpkin.
Nurse Them Feed Them Kill Them
Blank Eyes Stare Into An Empty Space
Dreaming In The Dark Dancing In The Wild
Visions From This Zombie Circus
-
- Manowarrior
No niin.
Nyt on tullut minun aikani kommentoida Helloweenin Tampereen keikkaa.
Keikalta sain kuvia ja pistän linkkiä loppuun. (kannattaa katsoa. takuu)
Sunnuntaina on hermoiltu koko päivä Helloweenia ränkyttäen. Ja tarkistaen väliin aina tämän laudan Helloween Topiskia. Keikalle lähdin siis Keeppereiden, Master of the Ringsin, the Time of the Oathin, High Liven ja Rabbit Don´t Come Easyn -levyjen + Mr. Torture -biisin perusteella. Vajaan kuukauden tehokuuntelulla.
Uusin Keepperi oli iskenyt koviten ja siltä odotin mahdollisimman paljon biisejä.
Keikkapäivä koittaa ja mp3 -soitin täynnä Helloweenia.
Kouluun pitää aamulla kyllä vääntäytyä, mutta ei se menoa pilannut
Koulussa sitten Kuukka alkaa ihmettelemään että miksi pyydän häntä mukaan, koska miekkonen luuli että: "Sehän myytiin loppuun heti?". Kuukalla siis väärää tietoa ja keikkapäivänä sain yllätyksenä parhaan kaverin lähteen messiin, vaikkakin Kuukka ei mitään bändistä tiennyt, eikä yhtäkään biisiä kuullut
Paljon oli meidän kesken puhetta siitä, että tarviiko vai eikö jonottaa ennen keikkaa.
Tulimme siihen tulokseen, että ei tarvitse jonottaa, mutta jonotimme silti sen 2 tuntia. Ja olimme ensimmäisten joukossa Pakkahuoneella.
Jonossa siis seistiin ja alkoi pissa/kakkahätä, kylmä, jano ja nälkä tulemaan.
Tullintorilla vuorotellen muutamaan kertaan rampattiin ja sain sitten kuningas idean ---> menin Tullintorille ja hain ilmaisjakelu -lehtipisteestä kasan lehtiä. Nämä sitten levitettiin Pakkahuoneen oven eteen ja kävimme istumaan. Kun kylmyys kasvoi ja räntää alkoi housuille sataa, oli loihdittava peitto ja suojauduttava
Sisään pääsimme vihdoin hyvien vedon lyöntien ja Kuukan häviämisen johdattelemana siinä 19:00. Ovet avattiin ja narikkaan. Kuukka aivokääpiönä oli tietenkin lippu kädessä, jonossa jossa odotettiin lipun ostamista paikan päältä....
Mutta minä painelin narikan kautta Eturiviin. Kolmantena siinä olin. (taasko leijun?)
Kohta se Kuukka sieltä tupsahti hokien "Jumalauta"a ja kertoen kämmäyksensä..
Paitaa ostamaan ---> mukaan tarttui tää normi Keeper of the Seven Keys Legacy. Tämän jälkeen kohta alkoi vituttamaan että "otin väärän paidan"
Ja tyhmyyksissäni menin ostamaan toisen Keeper -paidan ja Hupparin... Kotona huppari osoittautui liian isoksi. (koko M. jos haluat ostaa niin ota yhteyttä YV:llä)
Riveissä ei ollut miltei ollenkaan porukkaa, mutta kyllähän me Kuukan kanssa siinä naurut saatiin aikaiseksi tottakai.
Kuukan oikealla puolella oli joku tyyppi, katsoin häneen ja huomasin että hän ottaa kuvaa minusta, siihen minä: "mitä hittoo? miks sää mua kuvaat?", minulle taas vastattiin: "Kyllähän Voimaorjasta kuva pitää saada!" .. Siinä sitten todettiin että kuvaaja oli tätä lautaa lukeva jäppinen.. (ei rekisteröitynyt) Hauskempaa seurasi kun siinä hekoteltiin ja mies totesi käsi Kuukan olkapäällä, että: "Tämän täytyy olla sitten se Legendaarinen Kuukka!!!" Tästähän naurut syntyi. Tuntematon tunsi meidät molemmat!!
Bloodpit tuli lavalle. KAMALAA KURAA. (tämä riittää tästä)
Toisena lämppäsi Ruottalainen PowerMetal yhtye (taisi olla joku Storystellers tai jotain) jonka basistista tykkäsin paljon! Siinä oli jotain hyvää! Jos joku voi mulle bändin nimen ja basistin kertoa niin tyytyväinen olen.
Viimeisenä biisinä soittivat: "Rock'N'Rollin Kuningas coverin!" --> basso alkoi jydätä ja tämä poika karjui niin kovaa kuin kurkusta lähti että: "ACE OF SPADES ACE OF SPADES". Tosiaankin, soittivat Moröheadia meille ja saivat yleisön mukaansa hyvin.
Bändin laulaja muuten oli vähintäänkin yhtä kamalan näköinen kuin Lemmy Kilmister...
Kello lähenteli puolta kymmentä. Yhtäkkiä kuulen jostain taaempaa huudon: "VOIMAORJA KÄSI YLÖS!!!", minä sitten käden nostin ylös ja paikalleni suunnistivat Hese, Zapper, Graphics ja Dante. Morjestettiin sitten siinä ja pojat ja neiti taisivatkin kaikki muut ohittaneena jäädä eturivin tuntumaan. (törkeetäkö???)
Valot sammuvat ja kansa alkaa karjumaan vähän ennen kymmentä.
King For A 1000 Years:in intro alkaa soimaan. Kohta onkin jo kova meno päällä. Bändi on mahtavassa kunnossa ja Andi Deriskin kuulostaa paaljon paremmalta livenä! (voittaa Halfordin) Uusimman Keepperin avaus raita ei ole ollenkaan hullumpi ja nyt jälkeen sanoisin että keikan paras kappale! Vaikka MS muuta sanookin...
Tämä toimi hyvin!
Toisena kuultiin Eagle Fly Free. Ehdoton jytä biisi, jolta odotin paljon ja toivoin että Andi laulais hieman paremmin kuin High Live -plätyllä! Meno oli mieletöntä ja Kuukkakin mun vieressä tais syttyä tän aikana oikein kunnolla! Ainoa mikä häiritsi oli se että Andi näytti pirun tyhmältä kun leikki "lintua" kertosäkeen aikana!
Instrumentaali osuuden soolo osui nappiin! Ai ai ai!
Andi alkoi mainostamaan seuraavaa biisiä kertoen että: "tämä on yksi suosikeistani, jonka Markus on säveltänyt.." eli Hell Was Made In Heaven oli kyseessä tällä kertaa.
Kertsi toimii tässä biisissä tosi hyvin! (ei silleen ettei muut osuudet) Hauskinta oli se että kun kertosäkeessä tuli "I Was Made For You", osoitin sormea Derisillä ja mies alkoi nauramaan ja alkoi pudistelemaan päätään ja osoitteli sormi merkeillä että: "ei ei. Minä sen sinulle loin"... Tämä on Rabbit Don´t Come Easy -lätyn parhaimmistoa ja tätä toivoin keikalle. Hyvä fiilis jäi!
Keepper -saagan kuningas biisi kuultiinkin sitten: Keeper of the Seven Keys!!!
Biisin alku oli mielestäni jotenkin sekava, en tiedä kylläkään että miten
Ehdottomasti parempi luritus kuin studio levyllä. Deris hoiti tämän mielestäni paremmin kuin alkuperäinen Kiske, mutta molempiahan en ole kuullut livenä, joten en enempiä ala arvostelemaan.
Lopussa oli Andilla onkelma kun sille ei sopinut se miten yleisö huutaa "Keeper of the Seven Keys" ja sitä sitten mies siinä vatvoi. Näytti siltä että muuta bändiä ei kiinnosta, koska menivät taka-alalle eivätkä mitään soittaneetkaan, mutta juuri oikealla hetkellä yleisön karjuessa muut yhtyivät Derisiin ja meihin...
Seuraavasta biisistä en muista paskanvertaa!
Sen verran että meno oli päällä koko ajan.. Settilistoja katsellessani voin kuitenkin mainita että biisi oli A Tale That I Wasn´t Right Hyvä biisi sinänsä...
Seuraavaksi oli vuorossa koominen rumpusoolo, jonka aikana muu bändi sai vähän hengähtää. (riittää varmaan kaikille) (sooloilijat olivat Dani ja Markus)
Occasion Avenue, jonka saimme kuulla seuraavaksi, on mielestäni uuden Keepperin toiseksi paras biisi. Livenä jäi se vähän potuttaan että kun ei soitettu hienoa introa, vaan mentiin heti asiaan!, mutta minkäs sille enää voi? ei mitään. Hyvä biisi, joka toimi kunnolla livenä, pituudestaan huolehtimatta. Kaikki oli mukana (paitsi Kuukka, näin muistelisin) ja Andi esitteli taas äänialaansa oikein kunnolla.
Andi alkoi höpistä 60 centin puhelusta sun muusta ja aloin karjumaan raivoipäisenä Mr. Torturea, joka oli (yllätys yllätys) seuraava settilistan jatkaja. Tätä biisiä on varmaankin ränkytetty ensimmäisenä Helloweenilta. Luultavasti paras biisi Dark Ride -lätyltä! Kuukkakin karjui korvaan että: "TÄÄ ON HYVÄ.."
Live biisinä toimii hyvin. Yleisö mukana kympillä! Ai ai ai!
Keikan puoleenväliin taidettiin tässä vaiheessa päästä, noin niinkuin suurinpiirtein.. Keikan ensimmäinen ja viimeinen biisi jota EN ollut kuullut, eli: If I Could Fly. Biisi alkoi ja siinä ihmetys kävi, että mitäs nyt tulee ja biisejä mielessäni kelailin läpi, mutta kertosäkeen kuullessani muistin tälläisen biisin ja hienohan se oli! Kaikki oli mukana ja sanatkin taittui aika sujuvasta kertsistä kun kerran pari ensin vaan heilutti naruaan ja moshas! /../
Skittasooloille kunniaa sanon minä, mutta enemmän huomiota taisi viedä Danin koomisuus!
eli, Sascha ja Dani sooloili meille...
POWER oli biisin nimi, jota yleisö ehkä eniten karjui. Kertsi sujui hyvin. Biisi ei ole kuulunut mun suosikkeihin, mutta tämän jälkeen päätyy varmasti useammin kuultavaksi tässä huushollissa!
Helloween klassikko, Future World oli keikalta varmanakin kolmanneksi paras biisi. Tässä on sitä jotain, jota aina uudestaan ja uudestaan jaksaa kuunnella! Kunnon klassikko! Tunnelmaa kylläkin latisti liiallinen yleisön huudatus lopussa, mutta se siitä sitten... Kiske muuten voittaa Andin tässä biisissä, ainakin tällä kerran livekuuntelulla!
Yleisö oli aivan vimmassa kun tämä alkoi soimaan! JA SILLÄ HYVÄ!
the Invisible Man, oli vuorossa viimeisenä keikalla. Biisistä en muuta muista kuin: "Here I am, the Invisible Man, A Lost Fallen Angel...." pirun kova meno oli päällä ja pää meinas haljeta!
-------------Encore-------------
Mrs. God tätä biisiä ei bändi mielestäni soittanut kamalan hyvin livenä! Mialuummin tuo studio soimassa (jos olis tästä edes live äänite
), mutta ei tunnelma tietenkään latissut yhtään! Uuden Keepperin sinkkulohkaisu ja tältä sen pitääkin kuulostaa!
I Want Out ehdottomasti ehkä Happy Happy Helloweenin klassisimpia biisejä! Tätä oli mahtavaa hoilottaa! Kuukkakin sai huudettua "I Want Out"
(olen reilu)
Paaljon parempaa kuunneltavaa livenä! Andikin osasi tämän!
------------Encore II------------
Dr. Stein yleisö ei millään antanut periksi. sekavaa huutamista kuului ja Kuukka alkoi valittamaan että: "ei ne enää tule! Mä oksennan ihan kohta..." Lopulta kaikki saivat yleisössä yhteisen mielipiteen ja alkoivat karjua: "DR. STEIN DR. STEIN".. Sitten se alkoi! Tämäkin kuuluu mielestäni Helloweenin klassikko tasolle!
Paljoa ei mieleen jäänyt, oli näet sellainen meno päällä
Mutta, hyvä oli kuitenkin!
Kiitos Helloweenille! Hianoo oli!
Keikan loputtua poistuimme paikalta ja näkemiin kerettiin sanoa vielä Zapperilla ja Heselle!¨
Tässä hieman sekavasti mietteitäni keikasta ja sitä edeltävistä tapahtumista, kuitenkin järjestyksessä!
http://www.hellonstage.com -osoitteesta löytää tuttuun tapaan kuvia keikalta. Sinne vaan.

Tän uskaltauduin tänne laittaa suoraan...
Nyt on tullut minun aikani kommentoida Helloweenin Tampereen keikkaa.
Keikalta sain kuvia ja pistän linkkiä loppuun. (kannattaa katsoa. takuu)
Sunnuntaina on hermoiltu koko päivä Helloweenia ränkyttäen. Ja tarkistaen väliin aina tämän laudan Helloween Topiskia. Keikalle lähdin siis Keeppereiden, Master of the Ringsin, the Time of the Oathin, High Liven ja Rabbit Don´t Come Easyn -levyjen + Mr. Torture -biisin perusteella. Vajaan kuukauden tehokuuntelulla.
Uusin Keepperi oli iskenyt koviten ja siltä odotin mahdollisimman paljon biisejä.
Keikkapäivä koittaa ja mp3 -soitin täynnä Helloweenia.
Kouluun pitää aamulla kyllä vääntäytyä, mutta ei se menoa pilannut

Koulussa sitten Kuukka alkaa ihmettelemään että miksi pyydän häntä mukaan, koska miekkonen luuli että: "Sehän myytiin loppuun heti?". Kuukalla siis väärää tietoa ja keikkapäivänä sain yllätyksenä parhaan kaverin lähteen messiin, vaikkakin Kuukka ei mitään bändistä tiennyt, eikä yhtäkään biisiä kuullut

Paljon oli meidän kesken puhetta siitä, että tarviiko vai eikö jonottaa ennen keikkaa.
Tulimme siihen tulokseen, että ei tarvitse jonottaa, mutta jonotimme silti sen 2 tuntia. Ja olimme ensimmäisten joukossa Pakkahuoneella.
Jonossa siis seistiin ja alkoi pissa/kakkahätä, kylmä, jano ja nälkä tulemaan.
Tullintorilla vuorotellen muutamaan kertaan rampattiin ja sain sitten kuningas idean ---> menin Tullintorille ja hain ilmaisjakelu -lehtipisteestä kasan lehtiä. Nämä sitten levitettiin Pakkahuoneen oven eteen ja kävimme istumaan. Kun kylmyys kasvoi ja räntää alkoi housuille sataa, oli loihdittava peitto ja suojauduttava

Sisään pääsimme vihdoin hyvien vedon lyöntien ja Kuukan häviämisen johdattelemana siinä 19:00. Ovet avattiin ja narikkaan. Kuukka aivokääpiönä oli tietenkin lippu kädessä, jonossa jossa odotettiin lipun ostamista paikan päältä....

Kohta se Kuukka sieltä tupsahti hokien "Jumalauta"a ja kertoen kämmäyksensä..
Paitaa ostamaan ---> mukaan tarttui tää normi Keeper of the Seven Keys Legacy. Tämän jälkeen kohta alkoi vituttamaan että "otin väärän paidan"

Riveissä ei ollut miltei ollenkaan porukkaa, mutta kyllähän me Kuukan kanssa siinä naurut saatiin aikaiseksi tottakai.
Kuukan oikealla puolella oli joku tyyppi, katsoin häneen ja huomasin että hän ottaa kuvaa minusta, siihen minä: "mitä hittoo? miks sää mua kuvaat?", minulle taas vastattiin: "Kyllähän Voimaorjasta kuva pitää saada!" .. Siinä sitten todettiin että kuvaaja oli tätä lautaa lukeva jäppinen.. (ei rekisteröitynyt) Hauskempaa seurasi kun siinä hekoteltiin ja mies totesi käsi Kuukan olkapäällä, että: "Tämän täytyy olla sitten se Legendaarinen Kuukka!!!" Tästähän naurut syntyi. Tuntematon tunsi meidät molemmat!!
Bloodpit tuli lavalle. KAMALAA KURAA. (tämä riittää tästä)
Toisena lämppäsi Ruottalainen PowerMetal yhtye (taisi olla joku Storystellers tai jotain) jonka basistista tykkäsin paljon! Siinä oli jotain hyvää! Jos joku voi mulle bändin nimen ja basistin kertoa niin tyytyväinen olen.
Viimeisenä biisinä soittivat: "Rock'N'Rollin Kuningas coverin!" --> basso alkoi jydätä ja tämä poika karjui niin kovaa kuin kurkusta lähti että: "ACE OF SPADES ACE OF SPADES". Tosiaankin, soittivat Moröheadia meille ja saivat yleisön mukaansa hyvin.
Bändin laulaja muuten oli vähintäänkin yhtä kamalan näköinen kuin Lemmy Kilmister...
Kello lähenteli puolta kymmentä. Yhtäkkiä kuulen jostain taaempaa huudon: "VOIMAORJA KÄSI YLÖS!!!", minä sitten käden nostin ylös ja paikalleni suunnistivat Hese, Zapper, Graphics ja Dante. Morjestettiin sitten siinä ja pojat ja neiti taisivatkin kaikki muut ohittaneena jäädä eturivin tuntumaan. (törkeetäkö???)
Valot sammuvat ja kansa alkaa karjumaan vähän ennen kymmentä.
King For A 1000 Years:in intro alkaa soimaan. Kohta onkin jo kova meno päällä. Bändi on mahtavassa kunnossa ja Andi Deriskin kuulostaa paaljon paremmalta livenä! (voittaa Halfordin) Uusimman Keepperin avaus raita ei ole ollenkaan hullumpi ja nyt jälkeen sanoisin että keikan paras kappale! Vaikka MS muuta sanookin...

Toisena kuultiin Eagle Fly Free. Ehdoton jytä biisi, jolta odotin paljon ja toivoin että Andi laulais hieman paremmin kuin High Live -plätyllä! Meno oli mieletöntä ja Kuukkakin mun vieressä tais syttyä tän aikana oikein kunnolla! Ainoa mikä häiritsi oli se että Andi näytti pirun tyhmältä kun leikki "lintua" kertosäkeen aikana!
Instrumentaali osuuden soolo osui nappiin! Ai ai ai!
Andi alkoi mainostamaan seuraavaa biisiä kertoen että: "tämä on yksi suosikeistani, jonka Markus on säveltänyt.." eli Hell Was Made In Heaven oli kyseessä tällä kertaa.
Kertsi toimii tässä biisissä tosi hyvin! (ei silleen ettei muut osuudet) Hauskinta oli se että kun kertosäkeessä tuli "I Was Made For You", osoitin sormea Derisillä ja mies alkoi nauramaan ja alkoi pudistelemaan päätään ja osoitteli sormi merkeillä että: "ei ei. Minä sen sinulle loin"... Tämä on Rabbit Don´t Come Easy -lätyn parhaimmistoa ja tätä toivoin keikalle. Hyvä fiilis jäi!
Keepper -saagan kuningas biisi kuultiinkin sitten: Keeper of the Seven Keys!!!
Biisin alku oli mielestäni jotenkin sekava, en tiedä kylläkään että miten

Lopussa oli Andilla onkelma kun sille ei sopinut se miten yleisö huutaa "Keeper of the Seven Keys" ja sitä sitten mies siinä vatvoi. Näytti siltä että muuta bändiä ei kiinnosta, koska menivät taka-alalle eivätkä mitään soittaneetkaan, mutta juuri oikealla hetkellä yleisön karjuessa muut yhtyivät Derisiin ja meihin...
Seuraavasta biisistä en muista paskanvertaa!

Seuraavaksi oli vuorossa koominen rumpusoolo, jonka aikana muu bändi sai vähän hengähtää. (riittää varmaan kaikille) (sooloilijat olivat Dani ja Markus)
Occasion Avenue, jonka saimme kuulla seuraavaksi, on mielestäni uuden Keepperin toiseksi paras biisi. Livenä jäi se vähän potuttaan että kun ei soitettu hienoa introa, vaan mentiin heti asiaan!, mutta minkäs sille enää voi? ei mitään. Hyvä biisi, joka toimi kunnolla livenä, pituudestaan huolehtimatta. Kaikki oli mukana (paitsi Kuukka, näin muistelisin) ja Andi esitteli taas äänialaansa oikein kunnolla.
Andi alkoi höpistä 60 centin puhelusta sun muusta ja aloin karjumaan raivoipäisenä Mr. Torturea, joka oli (yllätys yllätys) seuraava settilistan jatkaja. Tätä biisiä on varmaankin ränkytetty ensimmäisenä Helloweenilta. Luultavasti paras biisi Dark Ride -lätyltä! Kuukkakin karjui korvaan että: "TÄÄ ON HYVÄ.."
Live biisinä toimii hyvin. Yleisö mukana kympillä! Ai ai ai!
Keikan puoleenväliin taidettiin tässä vaiheessa päästä, noin niinkuin suurinpiirtein.. Keikan ensimmäinen ja viimeinen biisi jota EN ollut kuullut, eli: If I Could Fly. Biisi alkoi ja siinä ihmetys kävi, että mitäs nyt tulee ja biisejä mielessäni kelailin läpi, mutta kertosäkeen kuullessani muistin tälläisen biisin ja hienohan se oli! Kaikki oli mukana ja sanatkin taittui aika sujuvasta kertsistä kun kerran pari ensin vaan heilutti naruaan ja moshas! /../
Skittasooloille kunniaa sanon minä, mutta enemmän huomiota taisi viedä Danin koomisuus!

POWER oli biisin nimi, jota yleisö ehkä eniten karjui. Kertsi sujui hyvin. Biisi ei ole kuulunut mun suosikkeihin, mutta tämän jälkeen päätyy varmasti useammin kuultavaksi tässä huushollissa!
Helloween klassikko, Future World oli keikalta varmanakin kolmanneksi paras biisi. Tässä on sitä jotain, jota aina uudestaan ja uudestaan jaksaa kuunnella! Kunnon klassikko! Tunnelmaa kylläkin latisti liiallinen yleisön huudatus lopussa, mutta se siitä sitten... Kiske muuten voittaa Andin tässä biisissä, ainakin tällä kerran livekuuntelulla!
Yleisö oli aivan vimmassa kun tämä alkoi soimaan! JA SILLÄ HYVÄ!
the Invisible Man, oli vuorossa viimeisenä keikalla. Biisistä en muuta muista kuin: "Here I am, the Invisible Man, A Lost Fallen Angel...." pirun kova meno oli päällä ja pää meinas haljeta!
-------------Encore-------------
Mrs. God tätä biisiä ei bändi mielestäni soittanut kamalan hyvin livenä! Mialuummin tuo studio soimassa (jos olis tästä edes live äänite

I Want Out ehdottomasti ehkä Happy Happy Helloweenin klassisimpia biisejä! Tätä oli mahtavaa hoilottaa! Kuukkakin sai huudettua "I Want Out"

Paaljon parempaa kuunneltavaa livenä! Andikin osasi tämän!
------------Encore II------------
Dr. Stein yleisö ei millään antanut periksi. sekavaa huutamista kuului ja Kuukka alkoi valittamaan että: "ei ne enää tule! Mä oksennan ihan kohta..." Lopulta kaikki saivat yleisössä yhteisen mielipiteen ja alkoivat karjua: "DR. STEIN DR. STEIN".. Sitten se alkoi! Tämäkin kuuluu mielestäni Helloweenin klassikko tasolle!
Paljoa ei mieleen jäänyt, oli näet sellainen meno päällä

Kiitos Helloweenille! Hianoo oli!
Keikan loputtua poistuimme paikalta ja näkemiin kerettiin sanoa vielä Zapperilla ja Heselle!¨
Tässä hieman sekavasti mietteitäni keikasta ja sitä edeltävistä tapahtumista, kuitenkin järjestyksessä!
http://www.hellonstage.com -osoitteesta löytää tuttuun tapaan kuvia keikalta. Sinne vaan.

Tän uskaltauduin tänne laittaa suoraan...
Last edited by Voimanorja on Fri Oct 27, 2006 20:41, edited 1 time in total.
Täytyypä kehasta junioria, että todella hienon ja vaivalla tehdyn raportin heitit. KIITOS siitä ja hienot kuvat. Tulipa heti elävästi tuo Lauantain keikka mieleen ja kaikki muutkin siihen liittyvät illan tapahtumat. Jatka vaan samaan malliin 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
-
- Crusader
Sen siitä saa, kun ei ole kaitsemassa. Vai menikö se Hammer & Stratokeikalla vähän toisinpäin. No, sinähän olet iäkäs veteraani minuunkin verrattuna joten ihan ok kai. Mutta yllättävän hyvin pysyy näppäimistö käsissä, loistava kiteytys keikasta, kiitos sitä. Oikein mukavaa luettavaa, jouduin jopa hymyilemään pari kertaa. Kiva kuulla, että Helloweenin kurssi on taas nousussa, hehkutukset eivät ole olleet turhia. Kun vielä saataisiin Espoon Kihara mukaan Deris-kerhoon.Mulla ei
ollut RN-paita päällä, kun virallinen esiliina ja esittelymestari IC ei ollut
mukana. Ikä ei näemmä paranna ujoutta, ainakaan ihan äkkiä.
Prinssi ja Voimanorja heittivät hyvät ja kattavat raportit, hieman eri ikäkausien näkemystä, herroillahan taitaa olla ikäeroa n. 25 vuotta, mainiota kontrastia !
Pentelesh kirjoitteli raportin suurinpiirtein niinkuin asiat olivat Hesassa, kiitos itsellesi jumppaseurasta. Niskat = tuskaa. Hyvä kun pääsin kotiin ilman tajun lähtöä, ei paljon veri yläpäässä kiertänyt

En mä jaksa enää analysoida, kaikki on jo sanottu. Kyllä on hyvä bändi, niin livenä kuin levyllä. Kiitos Andi, Markus, Sascha, Weiki ja Dani. Toivottavasti jatkatte vielä pitkään, mukana ollaan.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Täytyy valitettavasti sanoa, että enpä juuri. Olin ehtinyt kuunnella Chameleonin ehkä pari-kolme kertaa ennen keikkaa ja suurin osa setistä keskittyi siihen.Alku oli:King Of Fools wrote: muistatko settilistoja noilta Chameleon ja Time Of The Oath kiertueen keikoilta?
First time
Kids of the century
Crazy cat
Sitten menee sekavaksi. Jos en ihan väärin muista, niin taisivat soittaa koko Chameleonin, The Chancen, Future Worldin, Dr.Steinin ja Eagle fly freen. Järjestyksestä ei hajuakaan. Vanhat biisit lopussa, osa encoreina.
Tavastian keikasta en muista hevon vittua. Eikö lie ollut ihan tuon rundin perussetti...?
"When Gabriel lies sleeping,
Kertokaas joku Kaapelitehtaalla ollut, minkälainen narikkalappu oli Kaapelitehtaalla viime lauantaina. Mulla on meinaan ehkä sittenkin pieni sauma vielä löytää miun takki ja puhelinkin kun kerran löyty tämmönen lappu lompakosta, että horttoilinko suorilla narikkajonojen ohi taksille vai miten lie 

On olemassa viidenlaista musiikkia; huonoa, keskivertoa, hyvää, helevetin hyvää. Ja sitten on Maiden...
-
- Viikonloppusoturi
^ Lähinnä itse soittaisin kyseiseen puljuun aika nopeasti ja kysyisin tavaroiden perään.
Mutta mutta... Tapaus Keeper of the Seven Keys, The Legacy. Täytyy myöntää, että itselleni iski kyllä täysin puun takaa. Vanhat Keeperit ainoastaan Helloweenin tuotannosta löytyi ennen tuota hyllystä. Loistavia levyjä. Mutta negatiiviseen "non-Kiske" Helloween asennoitumiseeni vaikutti 'Just a Little Sign' biisin kuuleminen, joskus sen tultua singlenä, enkä voinut edes kuvitella Helloweenin tekevän vielä jotain näin kovaa. No pari heikompaa biisiä tältäkin levyltä löytyy. Esim. sinkkulohkaisu Ms.God. Sen kuuleminen etukäteen oli myös osasyy miksi meinasin koko levyn ohittaa alunperin. Onneksi en näin tehnyt, koska levyiltä löytyy paljon vuoden kärkikastiin sijoittuvaa materiaalia. Pakko mainita ainakin King for a 1000 Years, joka lunastaa kaikessa mahtipontisuudessaan levyn "sen" biisin tarpeet.
Täytyy vissiin koittaa tutustua bändiin Keeper trilogiaa tarkemmin, kun rahavarannot ja muut ostolistalla olevat levyt antavat myöden. Paska juttu vain, kun ei keikalle päässyt. Toivottavasti piditte meiningin siinä tasossa, että vielä mahdollisuus tulee bändi todistaa livenä Suomessa.
Mutta mutta... Tapaus Keeper of the Seven Keys, The Legacy. Täytyy myöntää, että itselleni iski kyllä täysin puun takaa. Vanhat Keeperit ainoastaan Helloweenin tuotannosta löytyi ennen tuota hyllystä. Loistavia levyjä. Mutta negatiiviseen "non-Kiske" Helloween asennoitumiseeni vaikutti 'Just a Little Sign' biisin kuuleminen, joskus sen tultua singlenä, enkä voinut edes kuvitella Helloweenin tekevän vielä jotain näin kovaa. No pari heikompaa biisiä tältäkin levyltä löytyy. Esim. sinkkulohkaisu Ms.God. Sen kuuleminen etukäteen oli myös osasyy miksi meinasin koko levyn ohittaa alunperin. Onneksi en näin tehnyt, koska levyiltä löytyy paljon vuoden kärkikastiin sijoittuvaa materiaalia. Pakko mainita ainakin King for a 1000 Years, joka lunastaa kaikessa mahtipontisuudessaan levyn "sen" biisin tarpeet.
Täytyy vissiin koittaa tutustua bändiin Keeper trilogiaa tarkemmin, kun rahavarannot ja muut ostolistalla olevat levyt antavat myöden. Paska juttu vain, kun ei keikalle päässyt. Toivottavasti piditte meiningin siinä tasossa, että vielä mahdollisuus tulee bändi todistaa livenä Suomessa.
Juu todellakin kannattaa tutustua tarkemmin ja itellä kyllä Deris nousi huimasti eteenpäin arvoasteikolla. Andin lavaesiintyminen oli aivan mahtavaa. Soitteleppa Sentinel äkkiä niitten kamojesi perään ja voihan se olla et ne on toimitettu jo todennäköisesti löytötavaratoimistoon 

Maiden Ukot nähty: -88, -90, -92, -95, -98, -03, -05, -05, (4x)-06, -07, (8x)-08, -09, (5x)-10, (13x)-11, (10x)-13 ja....jatkuu
Kyl mä sinne olen tässä aiemminkin soitellut, muttei sieltä mitään ole löytynyt. Vaan nyt kuitenkin ne molemmat ovat löytyneet, kun joku sieltä oli soittanu velipojalle, jonka nummero oli miun kännytkän muistissa ekana. Gatoos, nyt on asiat mallillaan. Muistia ei saa takasin millään, mutta vittuukos mie sillä teen. Helloween itsessään tuli tsekattua särmänä Tampesterissa, joten sekin tuli sitten katsottua niinkuin ihan kunnollakin. Ja hiton hyvähän se oli
Tuli niin hyvä fiilis että taidankin tästä bisselle....

Voisi kait sitä omia mietteitä tuoda julki viime lauantaisesta kaapelitehtaan keikasta. Mielestäni tämä keikka ei pärjää viime vuotiselle pakkahuoneen keikalle, mitä olin todistamassa. Olen vankasti sitä mieltä, että tuommoiset pitkät biisit kuten King For A 1000 Years ei sovi keikan aloittajaksi, vaikka kyseessä onkin todella kova kipale olisin mielelläni kuullut sen jossain setin keskivaiheilla tai lopulla, viime vuonna Starlight oli aivan fantastinen setin aloitus biisi. Occasion Avenue ei puolestaan mielestäni toiminut livenä laisinkaan, vaikka levyllä onkin yksi parhaista kipaleista. Muutenkin meininki ei ollut läheskään samalla tasolla kun viime vuonna pakkahuoneella, tosin siitä saan syyttää osin itseäni, olisi pitänyt vain rohkeasti rynnätä lähemmäksi lavaa, nyt olin siinä katsomon keskikohdan paikkeilla. Tulipahan taas todettua sekin, että viime vuotinen Weikin lavaesiintyminen taisi olla vain tilastotappio, tällä kertaa hän oli taas perus "hv, ei kiinnostais olla täällä, mutta soitetaan nyt kuitenkin" Weiki. Mielestäni nuo Weikathin lavamaneerit kuten kaapelilla oli silkkaa yleisön aliarviointia, pistäisi pillit pussiin, jos ei kerran kiinnosta. Nojoo, ehkä nyt on vuodatettu tarpeeksi ja voisi niitä positiivisia asioita tuoda esille. Andi Deris, jumalauta siinä on Mr. Charisma, aivan uskomattoman tyylitajuista esiintymistä, ehdottomasti nyky Helloweenin vahvin lenkki. Andi tulkitsee mielestäni Kisken aikaiset viisut todella hyvin, eikä edes yritä olla Kiske vaan vetää omalla tyylillään, siitä erittäin isot pisteet. Muutenkin bändin esiintyminen oli kaapelilla Weikathia lukuunottamatta kiitettävää luokkaa ja Dani Löblelle on annettava erikois tunnustukset hauskoista sooloiluistaan. Mr.Torture oli itselleni suurin yllätys keikkasetissä ja oli varmasti yksi setin parhaimmista biiseistä. Eli kaikenkaikkiaan Helloween tarjosi viihdyttävän illan ja sijoitan tämän keikan omista Helloween kokemuksista sijalle kaksi. Tämä keikka päihitti kuitenkin reilusti vuoden 98 Maidenin lämppäyskeikan.
Ruparuipakkaa
Jep olisit tullut vaan siihen etujoukkoihin, oli meinaan helvetin hyvä meno siellä. Ei tarvinnut edes hirveesti taistella. Kyllähän toi Weikin tyyli on aina sellanen "ei vois vähempää kiinnostaa" saman totesin jo Chameleon keikalla Kultsalla. Mutta mikäs siinä kun soitto kulkee. Keikka oli kyllä helvetin hyvä ja ite olin kyllä ihan pähkinöinä kun King...lähti soimaan 

-
- Kärpästen Herra
Tämän illan paras levy:
Helloween : Master Of Rings
Ihan saakeli upeeta Andi Deres vocaliosintia!
Biisit kuten....
Sole Survivor, Where The Grain Grows. Why, Secret Alibi, In The Middle Of A Heartbeat
...... ovat ihan parhautta Helloween sarjassa.
Oon ainakin 4 kertaa tänään kuunnellut tämän lätyn
ei pääse irti......
Helloween : Master Of Rings
Ihan saakeli upeeta Andi Deres vocaliosintia!
Biisit kuten....
Sole Survivor, Where The Grain Grows. Why, Secret Alibi, In The Middle Of A Heartbeat
...... ovat ihan parhautta Helloween sarjassa.
Oon ainakin 4 kertaa tänään kuunnellut tämän lätyn

ei pääse irti......
Into Iron Maiden Since 1983
-
- Rautaneito IRC Crew
^Eikö unohdeta levyn parasta biisiä, eli Still We Go. Aivan mahtavaa mäiskettä koko levy, mutta Still we Go kyllä kruunaa mestarilevyn täydellisesti. Nyrkillä silmään ja vähän samalla kääntäen.
Nurse Them Feed Them Kill Them
-
- Kärpästen Herra
ei unohdeta!Pentelesh wrote:^Eikö unohdeta levyn parasta biisiä, eli Still We Go. Aivan mahtavaa mäiskettä koko levy, mutta Still we Go kyllä kruunaa mestarilevyn täydellisesti. Nyrkillä silmään ja vähän samalla kääntäen.

Biisi on ihan vaikuttava, vaikkakaan ei mulle iske ihan siihen kipupisteeseen. Ymmärrän kyllä jos biisillä on diggaajansa. Elementit on kohdallaan ja mennään turvallisella tiellä..., mutta liiankin turvallisella perussäädöllä

Still We Go!
Anyway.....
Into Iron Maiden Since 1983