Megadeth

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

Loveri wrote:Dave Mustaine on itse tehnyt Mechanix biisin Metallica aikoinaan. Kun Dave potkittiin Metallicasta niin Metallica muutti tempoa ja sanoituksia mutta antoivat kuitenkin Davelle krediitit biisistä. Mechanix julkaistiin Killing Is My Business....And The Business Is Good! albumilla.
Näin on. Lisäksi Metallican biisissä on kaksi killer-riffiä enemmän :twisted:
DejaWu wrote:Pakko siirtyä asiasta traktoriin ja kysyä Daven huume ongelmasta. Että vetääkö äijä vielä kamaa? Jostain luin, että ois vielä Jumalankin löytänyt tjsp. :shock:
Vaikea tuosta on sanoa. Kyllähän se, että se on nukkunut kätensä rikki, kertoo jo jotain. Ei käden päällä nukuta kauaa ellei ole viinaa vahvempaa otettu. Mutta tuonkin ratkeamisen se selitti tuossa viestissään.. Hero-levyn huono menestys ja vuotaminen nettiin. Tiedä sitten onko päässyt tuon jälkeen eroon aineista. Hyvä jos on, tosin on liiankin todennäköistä että tämän kohun jälkeen ratkeaa uudelleeen :(
Magic
Bändäri
Bändäri

Post by Magic »

Noh nyt se löytyy tuo Megadethinkin uusin lätty eli The System Has Failed netistä...kukahan se aina vuotaa studiolta kun levyt ovat netissä jo ennen julkaisua? Taas jää Davelta rahat saamatta...
Suomi Finland, Perkele!
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Magic wrote:Noh nyt se löytyy tuo Megadethinkin uusin lätty eli The System Has Failed netistä...kukahan se aina vuotaa studiolta kun levyt ovat netissä jo ennen julkaisua? Taas jää Davelta rahat saamatta...
Ne on nämä promot yms. aika herkkää tavaraa että ne on ne sudenkuopat mihin kaikki kaatuu. Jossain Panteran/Megadeth-forumeilla asti oli iiisot tappelut tästä kun eräs kertoi siellä saaneensa levyn kovalevylleen ja jakoi sitten informaatiota mistä tuon sai ladattua. Olihan siellä sitten itse Dave tietenkin käynyt tilannetta katsomassa.

Itse olen kuullut tuon levyn myös jo, ja enpä nyt miksikään huonoksi tuota ainakaan sanoisi. Mutta jos joku tosiaan venas sieltä uutta Peace Sellsiä niin nyt hiukan jäitä hattuun, muuten tulee turhan karu pettymys.
Back in the Day nyt näin aluksi on paras biisi levyltä.
Alex Machine
Bad Ass MotherFucker
Bad Ass MotherFucker

Post by Alex Machine »

^ Voisitko vertailla sitä tyylillisesti Megadethin edelliseen tai johonkin muuhun levyyn. Ei millään jaksaisi imuroida, kun ostan sen kumminkin...
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

No tuo uusin on tuota kevyempää heavy metalia mitä nyt Countdownilta asti on tullut. En osaa aivan kunnolla vertailla noihin viimeisimpiin, kun oma tietämys loppuu Youthanasiaan.

KingOfTwilight osaa ehkä sanoa paremmin?
KingOfTwilight
Viikonloppusoturi
Viikonloppusoturi

Post by KingOfTwilight »

^
En minä tuota ole kovin paljo ehtinyt kuuntelemaan, enkä varsinkaan mitään syventävää analyysiä vielä tekemään kun on paljon muutakin nyt meneillä :D
Mutta miksaus tuo minulle ainakin mieleen Riskin ja Heron sekoituksen.
Biiseistä on sitten vaikeampi sanoa, en oikein löydä mitään samankaltaista aiemmasta tuotannosta..
Pitäisi kuunnella enemmän tuota, nyt vie Tarot aikaa sen verran :roll:
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Taisi olla Hammer joka pyysi Youthansia levystä jonkin näköstä kommentia, joten taidan vetää tähän nyt pienen jutun.

Levy alkaa takuu varmalla Megadeth riffillä ja biisin nimihän on Reckoning Day. Yksi levyn mieleen jäävin biisi. Mustainella muuten ääni melko kovassa vedossa. Train Of Consequences jatkaa suurin piirtein samaa linjaa edellisen biisin kanssa, joten eipä siitä enempää. Kummatkaan biisit ovat melko puoli tempoisia, kuten koko suurin piirtein koko levykin.

Adddicted To Chaos alkaa pienellä rumpuintrolla ja puolitempoisuus jatkuu. Kertosäkeen riffit ovat todellakin ekstaasia korville. A Tout Le Mande jatkaa hieman tylsemmällä tyylillä, kuin edelliset. melko heikko biisi mun mielestäni. Elysian Fieldsin alussa tulee jonkin sortin syntikka mouruamista, kunnes biisi olkaa melkein välittömästi ja lupaavasti. Ja biisi onkin melko rautaa loppuunkin asti. The Killing Road aloittaa myös lupaavasti ja asetetta nopeammin, kuin edeltäjänsä tällä levyllä. Myös rautaa tämäkin biisi. Blood Of Heroes on ihan kelpo biisi sekin, mutta lakaa nyppimään tässä vaiheessa tuo puolitempoisuus. Biisi alkaa kunnolla vasta kertsin jälkeen ja on yllätys-yllätys hyvä biisi. Mutta en ehdi tässä enmpää kirjoitella levystä. Lopussa ei oikein mitään pahaa floppia levyllä tapahdu, joten se siitä.

Ostamisen arvoinen levy kokonaisuudessaan, jos Megadethistä pitää. Onkos kellään muulla muuten levyssä sinisiä kansia? :roll:
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Dave Mustainen on Brucen vieraana 11.9 Rock Showssa.
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Onko kukaan vielä ostellut noita remastereita mitkä nyt on julkaistu? Onko niistä mihinkään?
eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

Post by eyes of the Nile »

^Tulihan nuo hommattua ja ainakin minulle toimii mahtavasti. Varsinkin So Far, So Good, So Whatin ja Peace Sellsin soundeissa on huomattavat erot.

Rust In Peacessa on selvästi volyymia nostettu ja rummut ja bassot pauhaa jykevämmin. Myös kitaraosuudet kuuluu puhtaammin. Mustaine on vetänyt uusiksi vokaalit Take No Prisonersiin. Ei ole minun mielestä alkuperäisen tasonen. Ennenjulkaisematon biisi, My Creation on ihan hauska lyhyt boonus, vaikka Mustainen laulutyyli vähän hämmästytti, ja Polandin kanssa soitetut demot muutamasta biisistä oli myös mukava kuulla.

Countdown To Extinction on myös hiukan raskaampi ja nuo demot on kyllä hienoja kuulla. Psychotronin demoversio on omasta mielestäni huomattavasti levylle päätynyttä parempi ja Countdown To Extinctionin demoversiossa potkitaan tuplabassoilla kertosäkeessä ja muutenkin biisin rakenne on erilainen. Symphony Of Destruction demo on vedetty suunnilleen samalla tavalla, kuin Megadeth sen livenä esittää. Train Of Consequences sinkun b-puoli, Crown Of Worms on myös hyvin potkiva kappale.

Youthanasiassa on pieniä saundillisia muutoksia, ja vähän tempoja muuteltu biiseistä. Suurin yllätys oli tällä varmaan alkuperäisestä Train Of Consequencesista poistettu aloitus. Kitarasooloja on mukavasti nostettu enemmän pintaan. Boonusbiisit on hyviä. Millenium Of The Blindissa on käytetty 1000 Times Goodbyen alkua muutamassa riffissä. New World Orderin demoversio on aika hyvä ja Absolution on instrumentaali, jossa on käytetty muunmuassa Trustin akustista väliosaa yhtenä riffiosana. A Tout Le Monden demo on sitten hiukan heikompaa äänenlaatua, eikä Mustainen ääni hirveästi loista, mutta oli hauska kuulla silti. Tätä versiota on pitkitetty aika paljon. Kertosäkeessä on Mustainen alkuperäiset sanoitukset.

Cryptic Writingsissa on pieniä saundi- ja rakennemuutoksia. Searchersin needles and pins pätkä on poistettu Use The Manin alusta ja Disintegratorsiin on lisätty uusi intro. Bonuksista Evil That's Within, on mielestäni kovempi, kuin sen levylle päätynyt versio Sin. Bullprick, eli FFF:n alkuperäinen versio on aika kovaa tykitystä ja sitten on Vortexin vaihtoehtoversio.

Risk on edelleen Risk, siitä ei mihinkään päästä. Vähän biisimuutoksia. Esimerkiksi Insomniasta on poistettu raivostuttava viuluintro ja Crush 'Emin kertosäkeeseen on lisätty koskettimet jostain syystä. Breadlinessa on uusi intro ja I'll Be Theren alkua pidennetty. Bonuksissa on erilainen versio Breadlinesta, ärsyttävä Crush 'Em "jock mix" ja Insomniasta on Jeff Baldingin versio.

Md:45 - The Cravingista on vaihdettu Lee Vingin vokaalit ja Mustaine laulaa ne itse levyllä ja kolme bonusbiisiä mukana.
Last edited by eyes of the Nile on Sat Aug 21, 2004 21:12, edited 1 time in total.
Heretic
Kisälli
Kisälli

Post by Heretic »

Onkos tuo MD.45:n levy ostamisen arvoinen?
My prayers have now been heard,
By my lord, my god. Master Lucifer.
eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

^Ei oo ihan Megadeth tavaraa. Enemmänkin sellanen punk/hevirämellys. Ittelleni kyllä uppoo ihan kympillä. Asennesanotuksia ja rankkaa komppikitaraa. Muutenkin mid price hintanen, joten kyllä se ostamisen arvoinen mun mielestä on.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

WBNicko wrote:En ole koskaan oikein kunnollaa perehtynyt bändiin, mutta jonkun verran olen kuitenkin kuunnellut.Jotkut laulut kuten Symphony of destruction ja Shewolf kuuluvat mielestäni trashin parhaimmistoon.
No ei noi nyt mielestäni roskaa ole, kuitenkin jos thrash metallista puhutaan, niin voidaan olla oikeilla jäljillä.

Kuitenkin, tutustuin Megadethiin joskus Youthanasian julkaisun aikoihin nassikkana. Siitä asti kova bändi ollut, parhaat lätyt IMO ehkä juuri Youthanasia tai Countdown to Extinction. Toki vanhemmatkin iskevät hyvin, uudemmat eivät niinkään.

1999 Helsinki oli aika pettymys kyllä.
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

Eli tuo Sytem has Failed julkaistaan 13.9, kuinkas moni aikoo hankkia plätyn? Itse laitoin levyn jo varaukseen cdonista eilen.

Promo oli ihan hyvä. Perusheavya, eli mitään Speediä (/Thrashia) ei kannata olettaa tulevan. Scorpion biisi on soinut päässä jo monta päivää... :wink:
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

^Kuunneltu on tuo levy muutamaan kertaan ja enköhän minä sen hyllyynkin osta.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Ennakkotunnelmat arvostelujen ja kommenttien myötä vaikuttavat positiivisilta. Enpä ole nuottiakaan kuullut, mutta eiköhän tuo tule ostettua, koskapa kaikki edellisetkin on, RISKiä myöden...

Jos levy osuu materiaaliltaan tuonne Countdown/Youthanasia-akselille niin meikäläisen kamaahan se on. Itse asiassa, aivan sama, koskapa kaikista levyistä pidän poislukien debyytti pienellä varauksella ja tuo RISK.

Hyvä kun Mustaine on saanut taas aktinsa kasaan, hieman ehti jo olla ikävä, koskapa viimeisellä World Needs a Hero-levyllä alaspäin taittuva trendi kuitenkin saatiin jo katkaistua, silloin vähän mietin että tässäkö tämä nyt oli.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

Heittäkäähän kattavaa arvostelua sitten, kunhan levyn olette kuulleet. Lähinnä IC ja vastaavat ihmiset. Eli siis henkilöt, joilla on jonkinverran jo kokemusta metalliin, kauempaa kuin vuodelta- 99.
"To be alive is more than just breathing"
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

^Heh heh! Kakarat älkööt vaivautuko?!
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

Kiitos Lappis (tarttuu keppiinsä), kunhan nämä sormet vielä taipuisivat näppäimistölle silloin, kun saan uusimman käsiini. On oltava nopea, aikaa ei ole paljon (yskänkohtaus, pitelee rintaansa). Missä se hemmetin kuulokojeen paristo on ?

Muuten, arvatkaas mikä biisi n. 18 vuotta sitten ajoi minut kauppaan ostamaan ensimmäisen Megadethini. Yep, nimikappale Peace Sells. Tuli videon kera jostain senaikaisesta musaohjelmasta, ja kyllä toimi/toimii. Varsinkin biisin basso iski/iskee kuin miljoona volttia.
Nykyään melkein kaikki on jännää.
eyes of the Nile
Hang-Around
Hang-Around

Ex-King Diamond kitaristi sitten ilmeisesti tuleva Megadeth kepittäjä. Hyvä haastattelu muutenkin:
http://www.hardradio.com/shockwaves/mustaine1.php3
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

eyes of the Nile wrote:Ex-King Diamond kitaristi sitten ilmeisesti tuleva Megadeth kepittäjä. Hyvä haastattelu muutenkin:
http://www.hardradio.com/shockwaves/mustaine1.php3
Sinäänsä hyvä uutinen, vaikkei ketään erityisen suurta nimeä tullutkaan kitaristiksi. Kohtahan on kiertue kokoonpano kasassa, vain basisti puuttuu. Levyllä soitelleen Jimmy Lee Sloasinhan piti kiertueellakin soitella, mutta mies on kuulemma hävinnyt täysin. Kuulemma Sloasilla ainakin on ollut ongelmia avioliiton kanssa, joten ties vaikka olisi itsemurhan tehnyt. Sloas tosin on tunnetumpi country- ja gospel musiiikki piireissä, joten ainakaan ei henk.koht. haittaa juurikaan jos ei miestä löydy lainkaan.
Päärynähhh!
Bootleglista
DejaWu
Berserkki
Berserkki

Post by DejaWu »

^^Onko toi nyt varma tieto, kun mä oon koko ajan ymmärtäny, että Peace Sells levyltä tuttu Chris Poland tulisi. No ei kai sillä kitaristilla väliä ole, kunhan hyvää musiikkia on. :wink:
Kaukkis
Hell Rat
Hell Rat

Post by Kaukkis »

DejaWu wrote:^^Onko toi nyt varma tieto, kun mä oon koko ajan ymmärtäny, että Peace Sells levyltä tuttu Chris Poland tulisi. No ei kai sillä kitaristilla väliä ole, kunhan hyvää musiikkia on. :wink:
Poland soitteli vaan levyllä, kiertueelle on tulossa kokonaan eri miehitys.
Päärynähhh!
Bootleglista
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

ICED EARTH Bassist Quits To Join MEGADETH - Sep. 11, 2004

MEGADETH's lineup for the upcoming tour will be as follows:

Dave Mustaine – Guitar/Vocals
Glen Drover (EIDOLON) – Guitar
Nick Menza – Drums
James MacDonough (ex-ICED EARTH) - Bass
Tag
Kisälli
Kisälli

Post by Tag »

Mitäs luulette, yltääkö kiertue uuden levyn tiimoilta Suomeen saakka?
Megadeth:in näkeminen livenä on myös yksi unelmani, joka odottaa toteutumista.

Eilen oli virallisille sivuille ilmestynyt joitakin Jenkki-kiertueen päivämääriä...
Post Reply