Ite olen ainakin tykästynyt tähän omaan neloseeni. iPod löyty jo aikasemmin, mutta kolmen vuoden, kolhujen, veden ja muun väärinkäytön vaikutuksesta ilmeisesti sihahti monien yhteisien reissujen jälkeen
Päättelin sitten, että kun tuo vanha kännykkäkin oli jo 5 vuotta vanha, olisi tarpeellista ostaa uusi puhelin. Appleen olin tykästynyt jo aikaisemmin tosiaan, eikä kuulostanut kovin pahalta tuo kytky, ja semmoiseen päädyinkin. Tähän sisältyy 100 min puhetta, 500 tekstaria ja käytännössä loputon netti maksiminopeudella (mikäli saatavissa, aika hyvin 3G riittää, kyllä tolla Edgelläkin tosin selailee nettiä..). Ei tullut tuo 1 gb latauslimiitti edes täyteen ekana kuukautena, jona räpläsin tota puhelinta ihan huolella, ja latailin vaikka mitä. Ainoa mitä tossa kytkyssä ehkä muuttaisin, olisi 100 min sijaan 200 min puhetta. Taitaa taas tulla satanen täyteen tässä kuussa.
Käyttöliittymä ollut itelle juuri passeli ja selkeä, lisäksi ipod elikkä musafeaturet on järkevästi integroitu tohon toimintaan, mikä mulle ainakin on suht tärkeä vaatimus. 32 gb tilaa lisäksi, ja tohon kyllä mahtuu aivan törkeästi musiikkia. Akun kesto on ollut yllättävän hyvä, vaikka tolla puhelimella räpeltäisi kuinka paljon. Oli tuo puhelin kerran mukana 3 päivää, jolloin oli varmaan 6 h päivästä musat päällä, ja pari-kolme tuntia päivässä räpläsin tota lisäksi, eikä loppunut akku kesken. Taisi se johonkin 20% päätyä. Kuvien laatu on hyvä, kuhan vaan valossa ottaa. Ei häviä tolle meidän 5 mpx digikameralle kyllä yhtään. Ja noita sovelluksiahan löytyy joka lähtöön!