Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Post by Jussi K »

Jyyd wrote:Eipä saa applen tuotteet (iPod, iPhone, iTunes etc.) minulta kannatusta, halvemmallakin saa yhtä hyvää, mutta onhan ne myyntimenestyksiä joka tapauksessa. Anteeksi jo etukäteen, mutta tämä läppä tuli mieleen http://www.thebestpageintheuniverse.net/c.cgi?u=iphone" onclick="window.open(this.href);return false;
Tylsähköä nörehuumoria, tämä on parempi: http://theoatmeal.com/comics/apple" onclick="window.open(this.href);return false;

Pätee kaikkiin iPadeihin, -phoneyhin, -Podeihin, etc. Pitääkin laittaa allekirjootukseen tuo will gargle balls for money
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Voimanorja wrote:Minkä mallin hommasit?
Haisee kiinalaiselta kopiolta kun ei edes skandit futaa Image

EDIT: No ei perhana, olihan siä lopussa ä, nyt meni hyvät läpät vituiks :|
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

Post by Pertti Keinonen »

Voimanorja wrote:
Toni Brigatti wrote:No ny lahtee eka viesti iPhonen kautta! Ziisus mikä värkki!
No johan! Kai on 666 sovellusta latautumassa ja luottokorttilasku lähellä taivasta?

Minkä mallin hommasit?
Tama on nelonen. Olisin nokian e7:n ostanut mut ei niistä tiedä koska saavat sen kauppoihin. Vanha kommu alkoi olemaan melko kypsä.
Mitä ryppyisempi rusina, sitä makiampi maku!
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

QazKFD wrote:
Voimanorja wrote:Minkä mallin hommasit?
Haisee kiinalaiselta kopiolta kun ei edes skandit futaa Image

EDIT: No ei perhana, olihan siä lopussa ä, nyt meni hyvät läpät vituiks :|
Soneran paketti sisältää 2500 min puhetta, netin, 150 tekstaria ja tän puhelimen hintaan 39 eur plus vero per kk 24 kuukauden sopimuksella.
QazKFD
Rautaneito IRC Crew
Rautaneito IRC Crew

Post by QazKFD »

Ei kuulosta huonolta diililtä, jos vaan diggaa Applesta. Mikäs Noksu sulla oli aiemmin?
YOU DON'T ROCK HARD
YOU NEVER DID
Pertti Keinonen
Rautakansleri
Rautakansleri

QazKFD wrote:Ei kuulosta huonolta diililtä, jos vaan diggaa Applesta. Mikäs Noksu sulla oli aiemmin?
E90 oli aika kauan. Paskamaista hommaa numeroiden siirtäminen, kun tässä uudessa on joku pienempi sim kortti. Saas nähdä, pienet kirjaimet mut älyttämän nopea.
Lappis
Azazel
Azazel

Post by Lappis »

" This is Jack Bauer. Over and out! ".

Yksi maailman kovimmista sarjoista tuli tiensä päähän. Perkele.
"To be alive is more than just breathing"
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

Ite olen ainakin tykästynyt tähän omaan neloseeni. iPod löyty jo aikasemmin, mutta kolmen vuoden, kolhujen, veden ja muun väärinkäytön vaikutuksesta ilmeisesti sihahti monien yhteisien reissujen jälkeen :roll:

Päättelin sitten, että kun tuo vanha kännykkäkin oli jo 5 vuotta vanha, olisi tarpeellista ostaa uusi puhelin. Appleen olin tykästynyt jo aikaisemmin tosiaan, eikä kuulostanut kovin pahalta tuo kytky, ja semmoiseen päädyinkin. Tähän sisältyy 100 min puhetta, 500 tekstaria ja käytännössä loputon netti maksiminopeudella (mikäli saatavissa, aika hyvin 3G riittää, kyllä tolla Edgelläkin tosin selailee nettiä..). Ei tullut tuo 1 gb latauslimiitti edes täyteen ekana kuukautena, jona räpläsin tota puhelinta ihan huolella, ja latailin vaikka mitä. Ainoa mitä tossa kytkyssä ehkä muuttaisin, olisi 100 min sijaan 200 min puhetta. Taitaa taas tulla satanen täyteen tässä kuussa.

Käyttöliittymä ollut itelle juuri passeli ja selkeä, lisäksi ipod elikkä musafeaturet on järkevästi integroitu tohon toimintaan, mikä mulle ainakin on suht tärkeä vaatimus. 32 gb tilaa lisäksi, ja tohon kyllä mahtuu aivan törkeästi musiikkia. Akun kesto on ollut yllättävän hyvä, vaikka tolla puhelimella räpeltäisi kuinka paljon. Oli tuo puhelin kerran mukana 3 päivää, jolloin oli varmaan 6 h päivästä musat päällä, ja pari-kolme tuntia päivässä räpläsin tota lisäksi, eikä loppunut akku kesken. Taisi se johonkin 20% päätyä. Kuvien laatu on hyvä, kuhan vaan valossa ottaa. Ei häviä tolle meidän 5 mpx digikameralle kyllä yhtään. Ja noita sovelluksiahan löytyy joka lähtöön!
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Toni Brigatti wrote:Tama on nelonen. Olisin nokian e7:n ostanut mut ei niistä tiedä koska saavat sen kauppoihin. Vanha kommu alkoi olemaan melko kypsä.
Viimeisin tieto on että joulukuun alussa rupeavat toimittamaan E7 että olisit malttanut hetken 8) Itsehän en koske Applen tuotteisiin pitkällä tikullaan, no support!
Akiman
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Akiman »

Olen omistanut 15 vuoden aikana toistakymmentä puhelinta. iPhone 3GS on niistä ylivoimaisesti paras.

Jääräpäisen perusteeton merkki"uskollisuus" ja merkkivammaisuus on hanurista. :)
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

^ Näinpä, ite olin nokiafani vielä joskus pari vuotta sitten, kunnes hiffasin, että parempiakin on. Tottahan se on, että ainakin sillon muutamia vuosia sitten valikot/käyttöliittymä olivat hyvin epäselviä esim. Samsungin ja Erikssonin malleissa. En tosin tiedä, että ovatko nuo uudet nokialaiset vielä parempia kuin applen vastaavat, vai pääsevätkö edes lähelle.
Akiman
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by Akiman »

mentally blind wrote:En tosin tiedä, että ovatko nuo uudet nokialaiset vielä parempia kuin applen vastaavat, vai pääsevätkö edes lähelle.
Itselläni oli ennen iPhonea yhtä puhelinta lukuunottamatta aina nokialainen, kunnes tuli selväksi, miten huono käyttöliittymä niissä on jo pitkään ollut. Symbian varsinkin osoittautui todella turhaksi. Ei sitä osannut kaivata parempaa yhtä paljon, ennen kuin pääsi vähän iPhonea kokeilemaan. Nyt kun tuota Nokian uutta lippulaivaa selaili vähän, niin sen oletusselain oli ainakin tahmaisen hidas ja käyttöliittymä edelleen yhtä heikko kuin joissakin edeltäjissäkin.

iPhoneista tuli kuultua monenlaisista möröistä etukäteen, mutta 5kk käytön aikana ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa. *Koputtaa puuta*
| http://www.inferno.fi" onclick="window.open(this.href);return false; | http://www.imperiumi.net" onclick="window.open(this.href);return false; |
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

iPhoneista tuli kuultua monenlaisista möröistä etukäteen, mutta 5kk käytön aikana ei ole ollut ainuttakaan ongelmaa.
Jooh, taitaapa olla kateellisten panettelua :lol:

Ite olen ainakin tykästynyt ton iphonen käyttöliittymän helppouteen, ja luulisin että tuosta simppelimpää tai loogisempaa on vaikea tehdä mitenkään.
poolrules
Veriveli
Veriveli

Post by poolrules »

Hese wrote: Itsehän en koske Applen tuotteisiin pitkällä tikullaan, no support!
Siksi valinta osuikin HTC:n Desireen.

Taustakuvana tietty. :D

Image
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

mentally blind wrote: Jooh, taitaapa olla kateellisten panettelua :lol:
Itselläni Apple-kielteisyyden aiheuttaa lähinnä se orjallinen sitominen siihen saatanalliseen iTunes-playeriin ja palveluun. Toki, jollain Macilla se nyt varmaan toimiikin ihan hyvin kun se on sille optimoitu, mutta PC:llä se softa on yhtä paska kuin MySpace on verkkosivuna. Puhelimena toimii itsellä Android-pohjainen Samsung Galaxy S ja erittäin tyytyväinen olen kyllä ominaisuuksiin ja ohjelmien saatavuuteen.

Edit: Olikos se vielä niin, että sitä koko puhelinta ei edes saa toimimaan ilman iTunesin asennusta ja aktivointia sitä kautta? Onko tyhmempää ratkaisua olemassa?
Planeettapää
Hang-Around
Hang-Around

Post by Planeettapää »

darealjyra wrote:mutta PC:llä se softa on yhtä paska kuin MySpace on verkkosivuna.
Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta jotenkin huvitti vaan kun eka luin tämän ja sitten silmät osuu tuohon allekirjoitukseesi, "Constantine MySpacessa!" :P Tuli jotenkin mieleen n. 10 vuotta sitten Jyrki-ohjelmassa Testamentin haastattelu jossa sanovat jotain että Metallica meni huonoon suuntaan kun alkoivat tehdä musavideoita tms. ja heti perään näytetään Testamentin musavideo. Joopa joo. Mistään iPhoneista ym. en ymmärrä mitään.
"Planet Earth is great to visit, but you wouldn't want to live there"

MAGIC METAL MYSTICAL EXPERIENCE: http://gentrylord.bandcamp.com
DARK MAJESTIC METAL: http://demonsgate.bandcamp.com
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

Planeettapää wrote:
darealjyra wrote:mutta PC:llä se softa on yhtä paska kuin MySpace on verkkosivuna.
Ei ole tarkoitus vittuilla, mutta jotenkin huvitti vaan kun eka luin tämän ja sitten silmät osuu tuohon allekirjoitukseesi, "Constantine MySpacessa!" :P Tuli jotenkin mieleen n. 10 vuotta sitten Jyrki-ohjelmassa Testamentin haastattelu jossa sanovat jotain että Metallica meni huonoon suuntaan kun alkoivat tehdä musavideoita tms. ja heti perään näytetään Testamentin musavideo. Joopa joo. Mistään iPhoneista ym. en ymmärrä mitään.
None taken, harmiksi tuo MySpace vain sattuu olemaan vielä toistaiseksi isoin paikka promotoida ilmaiseksi musiikkiaan (Facebook ja Reverbnation ym. ovat onneksi ottaneet paljon kiinni) joten meilläkin siellä täytyy roikkua. Jos se olisi mahdollista, en olisi missään tekemissä sen kanssa.
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

darealjyra wrote: Itselläni Apple-kielteisyyden aiheuttaa lähinnä se orjallinen sitominen siihen saatanalliseen iTunes-playeriin ja palveluun.
Meinasin jo viime viestissä heittää ilmaan kysymyksen ihan keskustelun jatkamiseksi, että mistäköhän mahtaa johtua iTunes-viha? En oikeasti voi käsittää. Kerro nyt mikä siitä tekee niin vaikean tai epäselvän? Mulla ei ole varmaan ikinä ollut sen kanssa ongelmia. Onko se se synkronointi, vai mikä? Senkin saa pois päältä. Itselläni tosin on se asetus niin, että se synkronoi aina kaikki uudet ohjelmat ja podcastit tohon laitteeseen. Kätevää, kun ei tarvii ku ladata ohjelmat Storesta ja ne menee automaattisesti puhelimeen. Podcastit tosin lataa mulla aina itekseen, kun olen subscribennyt. Musiikit laitan puhelimeen itse.

Miljoonasti parempi ratkaisuhan tuo iTunes on muita vastaavia. Esimerkiksi ennen piti muihin mp3-soittimiin laittaa musiikit copypasteamalla tai sitten mun ekaan soittimeen, Sonyn mpkolmoseen SonicStagea käyttäen (se vasta oli perseestä). En tiedä, mitä tohon iTunesiin pitäisi lisätä, poistaa tai muokata, että se kelpaisi kaikille muillekin. Ainoa asia siinä ohjelmassa, mikä välillä ärsyttää, on se, ettei kappaleita voi laittaa queueen kuten esim winampissa, kun kuuntelee musaa. Sekin tosin on aika pieni issue, koska yleensä kuuntelen levyt kokonaan läpi, tai sitten spotifysta kappale kerrallaan. Harvoin sillä softalla kuuntelen yksittäisiä biisejä. Ja tämähän ei vaikuta mitenkään biisien/softien laittamiseen puhelimeen.
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

mentally blind wrote:Meinasin jo viime viestissä heittää ilmaan kysymyksen ihan keskustelun jatkamiseksi, että mistäköhän mahtaa johtua iTunes-viha? En oikeasti voi käsittää. Kerro nyt mikä siitä tekee niin vaikean tai epäselvän?
Vaikean? Epäselvän? Otappas ne omenalasit silmiltä hetkeksi ja lukaiseppa viestini uudelleen, missä siellä sanotaan noin? Sanoin, että se softa on paska, etenkin siitä syystä että se on H-I-D-A-S ja kankea, ja käyttää aivan uskomattoman määrän muistia musiikkisoittimeksi. Mikä helvetti siinä vie sitä muistia, ja mikä sen tarkoitus on? Kaikki muu toiminta tietokoneella hidastuu sen takia, että taustalla pyörii musiikkia soittava ohjelma. Lienee aika päivänselvää ja Winamp ja Foobar on sen todistaneet että asiat voidaan tehdä järkevälläkin tavalla. En minä sinusta tiedä istutko koneesi edessä tuijottaen pelkästään sitä itunesia kun kuuntelet musiikkia, mutta itse ainakin haluan tehdä siinä sivussa jotain muutakin, reaaliajassa.

Tähänhän jotkut Applefanaatikot heittää että osta tehokkaampi kone, tai vielä parempaa - mäkki. Musiikin kuuntelun takia? Seriously?
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

Jaa, no totesinkin, että minulla ei ole ollut ongelmia. Enkä tosiaan ole tiennyt, että se noin paljon vie muistia. Mulla on 3-4 vuotta vanha kone, ja pystyy ihan hyvin samaan aikaan olemaan vaikkapa mese, selain, miljoona muuta ohjelmaa ja vaikka joku fullscreen peli auki. Sitäkään en ymmärrä, miksi sun sitten täytyisi kuunnella musiikki iTunesilla, jos se on niin paska? Lisäksi mikä tossa "palvelussa" on huonoa?

Vaikka iphonen ostaminen toki sitoisi sut käyttämään iTunesia tiedostojen siirtoon tms, ei se ainakaan mua ole sitonut käyttämään sitä myös musiikin kuunteluun. Toki sitten, jos haluat kuunnella sen musiikin nimenomaan puhelimelta... Itse tosin aina laitan levyt koneelle ensin, ja sieltä puhelimeen. Tässä ainakin iTunes on hiton looginen ja helppo. Levyjen kannetkin tulee 95% levyissä valmiiksi. Ton jälkeen ei tarvitse puhelimelta kuunnella sitä musiikkia, kun ne on tallessa koneella.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Winamp 2.91. Kevyt, soittaa musiikkia. 8)
darealjyra
Sateentekijä
Sateentekijä

Post by darealjyra »

mentally blind wrote:Jaa, no totesinkin, että minulla ei ole ollut ongelmia. Enkä tosiaan ole tiennyt, että se noin paljon vie muistia. Mulla on 3-4 vuotta vanha kone, ja pystyy ihan hyvin samaan aikaan olemaan vaikkapa mese, selain, miljoona muuta ohjelmaa ja vaikka joku fullscreen peli auki.
Oikeinko miljoona? Video or it didn't happen... :roll:
Sitäkään en ymmärrä, miksi sun sitten täytyisi kuunnella musiikki iTunesilla, jos se on niin paska? Lisäksi mikä tossa "palvelussa" on huonoa?
No eihän minun täydykään, ja siksi en sitä käytäkään, ja kun tuosta vanhasta iPodistani pääsin eroon heittämällä sen roskakuskin vietäväksi, niin se ohjelma lähti koneelta pysyäkseen poissa. Sitä minä en ymmärrä, että mikä siinä käyttöjärjestelmässä toimivassa drag & drop-tiedonsiirrossa on niin vaikeaa, kun sitä tuossa aiemmassa viestissäsi kritisoit? Tuon ipodin jälkeen ostin Sonyn mp3-soittimen, jolla biisit siirretään suoraan kopioimalla paikasta A paikkaan B - ilman mitään turhaa ohjelmaa välissä. Simppeliä ja toimivaa, eikä tarvita mitään ohjelmaa väliin sekoilemaan ja viemään turhaan muistia! Mitä siinä mättää, sun mielestä?
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

No, jokainen tyylillään. Itse tykkään, että kaikki on myös puhelimessani hyvässä järjestyksessä, on kansikuvat ja biisien nimet on oikein eikä mitään 001-artisti-kappale.mp3 tai vastaavia. Mutta aika jännä juttu, että noin pahasti olet herneen vetänyt nenään :?
Varjis
Kisälli
Kisälli

Post by Varjis »

mentally blind wrote:Itse tykkään, että kaikki on myös puhelimessani hyvässä järjestyksessä, on biisien nimet oikein eikä mitään 001-artisti-kappale.mp3 tai vastaavia.
Mulla sama juttu. Mua ärsyttää (tai siis ärsytTI), kun jonkun kappaleen nimi oli yhdellä rivillä, ja siinä luki jotain 01 iron maiden-the trooper.mp3 yms. Yhtenä päivänä sitten meni hermo, ja koneella onnistuin kuin onnistuinkin löytämään sieltä kappaletta klikkaamalla oikealla hiiren painikkeella, sieltä 'Ominaisuudet', ja sieltä sai albumin nimen muutettua, biisin nimen, laitettua julkaisuvuoden, artistin yms... Sitten siirsin kännykkään, ja nyt on kaikki biisit siististi kapulassa niin, että näkyy kuunneltaessa artisti, albumi ja biisin nimi. :lol:
Sonisphere 2010, Pori; Olympic Stadium 2011, Helsinki; Olympic Stadium 2013, Helsinki; Hämeenlinna 2016

''Who here was at that festival?
My friends, I've seen videos from Youtube, you're fucking heroes to stay there!''

- Bruce, Helsinki 2011
mentally blind
Hang-Around
Hang-Around

Post by mentally blind »

Joo, tota juuri tarkoitin :) Pointtina oli siis, että itunesilla ne menee suoraan noin, ilman että tarvii itse muokata mitään. Mutta vaihdetaanko jo aihetta?
Post Reply