Thrash-/Speedmetal

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Deathrace King
Kisälli
Kisälli

Post by Deathrace King »

DevilLook wrote:Pannaas tänne vaikka vois mennä suositteluihinkin. Mutta thrashiä lissää

SSS (eli Short Sharp Shock)
http://www.myspace.com/shortsharpshockuk
Aivan loistavaa kamaa. Ja niin on koko levykin.

Evile
http://www.myspace.com/evileuk
Lisää thrashia briteistä ja toimii tämäkin.

Bonded by Blood
http://www.myspace.com/bondedbyblood
Ja sitten Los Angelesista myös aika mainiota roiskintaa

Nämä kaikki tuli bongattua kerralla koska ovat kaikki Earache leivissä. Jos Earachelta tuli loistavia bändejä joskus 80-luvun lopulla niin nyt sieltä pukkaa taas muutamia kivoja orkestereja. Edellä mainittujen lisäksi myös Municipal Waste.
Kovia ovat! Earache on varmasti tässä asiassa edelläkävijä ja ennenpitkää muutkin lafkat tajuavat että rässillä ei hävitä! Suomilafkat saisivat nyt pikkahiljaa myös herätä, vaikka onhan se nyt totuuden nimissä sanottava että suomibändeillä on jonkun verran matkaa vaikkapa näihin edellämainittuihin.

Ja Municipal Waste todellakin on kovin livebändi!
facebook.com/mutantblastband
Deathrace King
Kisälli
Kisälli

Post by Deathrace King »

Jenkkiläinen Meltdown vetää rässiä raikkaalla, mutta vankalla old school -otteella.
facebook.com/mutantblastband
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by Sad wings of destiny »

Kyllähän tuo Meltdown kova on. Olen kuullut bändiä ekaa kertaa muistaakseni myspacen kautta joskus viime talvena jo.

Tänään minulle tuli postissa Pyrotoxicin demo. On kyllä upea ja aggressiivinen paketti. Ihan Pyövelin tasille ei päästä, mutta ei niin kovin kauaksikaan jäädä kyllä. Yksi vuoden 07 parhaista demoista ehdottomasti. Annan itse 9/10.

Jos Chaos Creation nappaa kovastikin, niin samassa hengessä menee myös Ravenous, tsekatkaa Mikseristä. Ihan ok menoa vaikka CC:n tasolle ei todellakaan päästä.
Sacrificing lives with apathy
torturing their captives ruthlessly
misery and anguish, morbid pleas
forgotten ghastly atrocities
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

http://www.myspace.com/hitmanspeedmetal

Hitmanssa soittaa Immaculate(Swe) Jäseniä. Pure Speed metal!
Deathrasher
Berserkki
Berserkki

Post by Deathrasher »

Kyllähän tuo Hitman uppoaa helvetin mallikkaasti. Aika Enforcer meiningillä mennään.
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Tässä kans aika mainiota "huumori" thrashiä:
http://www.myspace.com/doctorlivingdead

Huomatkaa helevetin makee levyn kansi!
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

DevilLook wrote:Tässä kans aika mainiota "huumori" thrashiä:
http://www.myspace.com/doctorlivingdead

Huomatkaa helevetin makee levyn kansi!
Kovaa kuin mikä! Vokaalit hiukan Vio-lencen hengessä, mutta hyvässä mielessä. Paljon parempaa kuin se mikälie joka oli wackenissakin, joku crossover thrashbändi se oli..

DIE HARD 3!
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Tää on itse asiassa ihan sairaan kovaa kamaa. Pitää jotenki hommata toi koko levy.
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Ööööööööööööööö, oonko ainoo jota jo vähän kyllästyttää tämä 2008-perustettujen thrash-bändien myspace linkittely?? :?
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
DevilLook
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by DevilLook »

Mutku...
...noissa on oikeesti hiton hyviä bändejä ja harva näistä on vielä levyttäny. Näistä ensvuonna perustetuista bändeistä moni hakkaa mennen tullen useat vanhat 80-luvulla rässiä paukutelleet pumput. Kuten esimerkiksi tuo Dr. Living Dead. Ja hiukka vaikee on mitään kummempaa stooria sepustaa tollasesta bändistä josta oo miitään tietoa. Dr Livin Dead noita neljää biisiä oon nyt kuunnelle kahtena iltana toista kymmentä kertaa ja aina vaan kolisee enemmän. Jos noista myspace linkeistä löytyy muita yhtä kovia, niin linkkejä vaan prk! Kukin kattoo ku jaksaa ja jos ei jaksa ni koittaa jaksaa... Mua kyllästyttää duunin teko tällä hetkellä ja varmaan huomennakin mut on vaan pakko jaksaa.
*pulkkinen*
Kisälli
Kisälli

Post by *pulkkinen* »

KTULU wrote:Ööööööööööööööö, oonko ainoo jota jo vähän kyllästyttää tämä 2008-perustettujen thrash-bändien myspace linkittely?? :?
No mulle on ainaki noista linkeistä löytyny pari ihan vitun kovaa uutta bändiä esim tuo Evile, mikä potkii kyllä hiton kovaa. Musta ihan jees että tänne linkitellään noita uusia bändejä, vai oliko topicin tarkoitus vaan hehkutella samoja satoja kertoja hehkutettuja kasaribändejä?
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

DevilLook wrote:Mutku...
...noissa on oikeesti hiton hyviä bändejä ja harva näistä on vielä levyttäny. Näistä ensvuonna perustetuista bändeistä moni hakkaa mennen tullen useat vanhat 80-luvulla rässiä paukutelleet pumput. Kuten esimerkiksi tuo Dr. Living Dead. Ja hiukka vaikee on mitään kummempaa stooria sepustaa tollasesta bändistä josta oo miitään tietoa. Dr Livin Dead noita neljää biisiä oon nyt kuunnelle kahtena iltana toista kymmentä kertaa ja aina vaan kolisee enemmän. Jos noista myspace linkeistä löytyy muita yhtä kovia, niin linkkejä vaan prk! Kukin kattoo ku jaksaa ja jos ei jaksa ni koittaa jaksaa... Mua kyllästyttää duunin teko tällä hetkellä ja varmaan huomennakin mut on vaan pakko jaksaa.
Samoilla linjoilla olen. Dr. Living death ON parempaa kuin Municipal waste joka sekin on ihan ok, mutta vain ihan ok joka e minulle ihan riitä.

En muista Ruotslaisen ELECTRICUTIONIN myspace osoitetta eikä metal-archiveskaan toimi, mutta ehdottoman kova Old school thrashbändi on jokatapauksessa kyseessä.

Itse en ainakaan kyllästy Myspacen linkkeihin, eilen viimeksi etsin Myspacesta kovia Old School thrashbändejä ja pari varteenotettavaa taas löytyi ja toinen niistä oli juuri tuo Electricution. Myspace sivuiltaan voit imuutella 3 eri biisiä demolta. Thrashin Ume City on ehkä kovin rykäsi bändiltä. Riehakkaat vokaalit ja kuorolauluakin. taattua laatua.

Electricutionin kavereista löytyi noin 10 eri old school thrashbändiä joista suurin osa ihan kelpoa ja pieni osa aikamoista tuubaakin.

Joo, pistelkää vaan niitä Myspace linkkejä tänne.

SPEED THRASH METAL
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

^^Ei kyllähän niistä kasaribändeistä on vielä paljonkin puhuttavaa. :twisted:

Meikäläisellä vaan on jokin asennevamma uutta thrashia kohtaan. En vain pidä sitä oikeana thrashina. :? En oikein tiedä mistä johtuu. Eikä minulla pahemmin ole kiinnostusta ostaa uutta thrashia, kun vanhaakin laatukamaa on vielä ostettavana.
OMC:n debyytti on sitä kunnon melo bm:ää. Beherith on normi bm:ää ja jotain ambienthomoilua taisi olla pari levyä.
Heretic
Kisälli
Kisälli

Post by Heretic »

^ Onko vain minussa, mutta en jaksa hirveästi katsella asioita noin. Hyvä musiikki on hyvää musiikkia tehty on milloin tehty. Vanha Thrash jyrää, jos joku uusi orkesteri kutsuu musiikkiaan ihan miksi vaan ja potkii munille niin minun mielestäni asia saa hyvinkin olla näin.
My prayers have now been heard,
By my lord, my god. Master Lucifer.
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

KTULU wrote:^^Ei kyllähän niistä kasaribändeistä on vielä paljonkin puhuttavaa. :twisted:

Meikäläisellä vaan on jokin asennevamma uutta thrashia kohtaan. En vain pidä sitä oikeana thrashina. :? En oikein tiedä mistä johtuu. Eikä minulla pahemmin ole kiinnostusta ostaa uutta thrashia, kun vanhaakin laatukamaa on vielä ostettavana.
Heretc puhuu asiaa.

Oletko kuunnellut 2000-luvulla aloittavien óld school thrashbändien musiikkia? nehän kuulostavat yleensä aikalailla kasarithrashilta, joten missä vika?

Vanhaa laatukamaa on todellakin vielä pilvin pimein hankittavana ja usein löydänkin myös kasari thrashbändejä netin kautta joiden musaan voi tutustua. Yleensä levyt julkaistu vain vinyylinä ja jos cd levynä onkin niin melkkein aina re-release :(
Vinyylien pk:t ovat kyllä varsin ikävät joten siksikään ei tule 12" pahemmin osateltua.
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

ELECTRICUTION PURE OLD SCHOOL THRASH METAL

http://www.myspace.com/electricutionswe
KTULU
Viimeinen voitelija
Viimeinen voitelija

Post by KTULU »

Sad wings of destiny wrote:
KTULU wrote:^^Ei kyllähän niistä kasaribändeistä on vielä paljonkin puhuttavaa. :twisted:

Oletko kuunnellut 2000-luvulla aloittavien óld school thrashbändien musiikkia? nehän kuulostavat yleensä aikalailla kasarithrashilta, joten missä vika?
Vähän olen. Mutta vat kän ai sei. ASENNEVAMMA. :x
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

Voiko 2000-luvulla perustettu bändi olla mitään old school-thrashia? Minä käsitän old schooliksi myös ajanjakson, en pelkkää musiikin tyyliä.
Ipe
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Ipe »

^ Ei, mutta se voi kuullostaa siltä.
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Stratocaster wrote:
Voiko 2000-luvulla perustettu bändi olla mitään old school-thrashia? Minä käsitän old schooliksi myös ajanjakson, en pelkkää musiikin tyyliä.
Samaa olen itsekin vähän ihmetellyt. Mutta kukin tyylillään. Tuntuu vain, että kaikki on nykyisin niin vitun "old school" ja "thrash" ja mitä lie vielä. Kohta kai porukat jo keksiikin jotain muuta, kun tämä genre on kasvanut aika vauhdilla. Joku voisi kai jo puhua trendistäkin.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
Stratocaster
Azazel
Azazel

Post by Stratocaster »

^ Jep.

Omalla kohdallani thrash-kuuntelu rajoittuu pelkästään vanhoihin nimiin. Muutenkin jäänyt thrashit vähän pienemmälle huomiolle tässä kaiken muun kaman kiinnostaessa enemmän.
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Ipe wrote:^ Ei, mutta se voi kuullostaa siltä.
Tätä vähän hainkin. Old school kuulostaa siis vanhan koulukunnan jutulta jos ymmärtänette muutkin.

Ja Siirille tiedoksi, ettei OS ole kaikille näämmä tarkoitettu. Turha vastustaa sellaista asiaa jota ei oikeasti halua hyväksyä sellaisena kuin se on.
OT:
Minkään jaksa vastustaa aina ihan jokapaikassa sellaisia asioita mitä en arvosta vaikkakin asioiden vastustaminen ihan mukavaa usein onkin. Aina ei vaan viitsi&jaksa. Ps: Lappikselle terkkuja ;)
Sir
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Sir »

Sad wings of destiny wrote:Ja Siirille tiedoksi, ettei OS ole kaikille näämmä tarkoitettu. Turha vastustaa sellaista asiaa jota ei oikeasti halua hyväksyä sellaisena kuin se on.
Mitä vittua? Enhän minä sitä touhua vastusta. Tosin en myöskään 100% retrokloonivääntöä ilman mitään omaa näkemystä ymmärrä (sellaisiakin kun OS-genreen mahtuu - kuulemma). Tehköön kukin sellaista musiikkia kuin mistä diggailee ja itse haluaa tehdä. Parempi sekin, kuin että väsäisi rahankiilto silmissä jotain sellaista mistä ei itse edes erityisemmin pidä. Ja thrashilla (oli sitten old school tai ei) ei pahemmin miljonääreiksi päädytä.
Paskalla metallilla on tekijänsä.

2002-2015 ja 2016->
2014-2015
1996-2001
1989-1996
P.K.
Rautaneito Crew
Rautaneito Crew

Post by P.K. »

Sir wrote:Tosin en myöskään 100% retrokloonivääntöä ilman mitään omaa näkemystä ymmärrä (sellaisiakin kun OS-genreen mahtuu - kuulemma).
Mahtuu. Paras esimerkki on kotimainen Pyöveli.
Sad wings of destiny
Taka-ampuja
Taka-ampuja

condemned wrote:
Sir wrote:Tosin en myöskään 100% retrokloonivääntöä ilman mitään omaa näkemystä ymmärrä (sellaisiakin kun OS-genreen mahtuu - kuulemma).
Mahtuu. Paras esimerkki on kotimainen Pyöveli.
Pyöveli on paras! Meikä fanittaa aikalailla. Olisi hienoa tavata tämä Pyöveli-Timo joskus ihan IRL myös.

Condemned on oikeassa tällä kertaa muuten :)
Post Reply