Itseänikin vaivas tuo monimutkaisuus aluksi. Aivan mahdottoman monta nappia ja muita selectereita. Täälä oli onneks käyttöohjeen englanniksi (ehkä jopa suomeksi?). Nyt tunnen noin 70% kaikista ominaisuuksista.
"Egotism is the anesthetic that dulls the pain of stupidity." - Frank Leahy
Tulipa ostettua tuolle sähkökitaralleni seuraksi Levytukusta tänään Ibanez:in musta sähköakustinen kitara (tässä kuvaa: http://www.distribution-music.fr/images ... -27-01.jpg ). Erittäin mukavalta on tuntunut soitella, ja vehje on tyylikäs kuin mikä. Tulee varmaan jatkossa harjoteltua enemmä akustisiakin kappaleita.
Stratocin hehkutteli jotain omaa tuubaansa, jossa olisi 6 eri riffiä.
Niitä on 7. Hoho, tosiaan osasin säveltää thrashbiisin!
Ktulun kanssa hiomme sitä kesällä oikeaan muotoon.
Syksyllä sitten Stratocaster´s Satanic Sounds löytyy levykaupoista kautta maan.
Jaha. Huomenna pääsykokeet Turun musiikkiopistoon. Jännittää jo nyt aivan saatanasti ja biisi on mielestäni hieman sekainen, vaikka olen sitä jauhanut jo aivan vitusti. Koska todella haluaisin sisään, täytyy antaa kaikkensa. Toivottavasti kitaraopettaja on tuomaristossa; helpottuis se kappaleen esittäminen.
^ On se Wylde äijä. Pistin btw joku vuosi sitten Wylden nimikkosetin(GHS Boomers) kitaraan ja lähti kohtuullisen möree soundi Onhan siinä kuitenkin matalalla E-kielellä paksuutta 60. Ei oikein toi kaula tykänny niin vaihoin sitten pois ne kielet. Nykyset kielet on Fenderin 250R, Suosittelen. Parhaat kielet mitä mulla on ollu.
Jeeves wrote:Tämä ei varsinaisesti liity soittoon tai treenamiseen, mutta on pakko kertoa nyt lähiaikoina alkavasta bassoprojektistani.
Eli omistan tällä hetkellä tuollaisen lyhytkaulaisen Squier -paskabasson, jota aion aika radikaalisti muokata. Basso on oikeakätinen, vaikka itse olen vasuri. Ajattelin muokata bodya niin paljon, että se näyttäisi vasuribassolta:
- Yläsarvea (mun tapauksessa alasarvea) niin paljon pois, että se on samalla tasolla toisen sarven kanssa. Tässä vaiheessa pirunmoista hiomista ja pyöristämistä tuosta poisotetusta kohdasta
- Lavasta niin paljon pois, että se muistuttaa ESP -kitaroiden lapaa.
- Vanhat maalit hiomalla kokonaan pois, sitten uudet maalit ja lakat kaikkine välihiontoineen jne. Valkoisen maalin ajattelin laittaa.
- Sitten menee jo syksyyn, että teen koulussa metallilevystä täysin uuden pleksin bassoon. Se mukaillee täysin bodyn uutta muotoa, ollen lähes symmetrinen.
Ostan tässä kesällä joka tapauksessa uuden basson, niin ei sitten harmita jos jotain menee radikaalisti pieleen. Mulla on kaikki suunnitelmat paperilla valmiina, nyt enää hankkimaan tarvikkeita ja tekemään. Vaatii kyllä kärsivällisyyttä tuo hiominen, haluan siitä nääs täydellisen.
Tämä on sitten sellainen projekti, että aikaa ja vaivaa tulee kulumaan paljon, ei mikään "tuosta vain" -juttu.
Nyt on jo melkoisesti edennyt kyseinen hommeli. Tässä vähän kuvaa:
Ylimmässä kuvassa basso alkuperäisessä muodossaan.
Sitten on kuvaa basson nykyisestä ulkonäöstä.
Kohta menen maalamaan. Bassosta on tulossa valkoinen.
Riparilla kun vapaa aika vihdoin koitti, melko usein kitaran varteen juoksi Olli the Wicker man. Kaverin kanssa siellä yhdessä fiilistelimme ja sain mm. häneltä ns. uusia gigsejä, jotka innostavat taas eteenpäin. Toinen opetti toiselle osaamiaan riffejä ja niin, hauskaa oli.
Näiden tuokioiden seurauksena The Number Of The Bestia veivattu "edessuntakas". Hauska soitettava ja riittävän simppelikin (ilman sooloiluja ) näin tämmöselle itsekseen, omaksi ilokseen soittelevalle klopille. Onnistumisen ilossa, on sitä jotain, niin kuin varmaan tiedättekin. Jeps, jatkellaan.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Opettelin vihdoinkin maailman hienoimman tuplakitara duelin, eli Acceptin Fast as a sharkin väliosan. Ai saatana että on hyvän kuuloinen, eikä kovin helppo soittaa. Täytyy vaan jaksaa treenata, niin kyllä se kohta on selkärangassa.
Katsokaapas tämä esitys, jossa kaksi maestroa esittää Kikka Korean teoksen Short Tales of the Black Forest. Akustista tilutusta, ja löytyy sieltä tuttuja melodioitakin.
^
Aivan pirun hienosti äijät noita akustisiaan soittavat. Tulipa kuultua jotain mitä en ollut ikinä kuullutkaan akustisista kitaroista. Todella hienosti kaverit osaavat soittaa yhteen ja vaan täydentävät toisiaan.
^Jos pidit tuosta, niin kannattaa hankkia levy nimeltä Friday Night In San Francisco. Levyllä soittavat McLaughlin, DiMeola & Paco De Lucia. Myös tuo kyseinen biisi löytyy levyltä, kolmen miehen voimin soitettuna siis.
Kun nyt katkaisin silloin jonkin aikaa sitten G-kielen tuosta akustisesta nylonkielisestä kitarastani, niin voisi kenties pikku hiljaa harkita uusien kielten ostoa. Kielethän varmaan kannattaa vaihtaa kaikki kerralla jos nuo muutkin kielet ovat kuluneet jo tässä vaiheessa. Minkähänlaiset kielet kannattaisi ostaa, onko hinnalla kuinkakin suuri vaikutus laatuun ja kuinka paksut kielet amatöörille olisivat sopivat?
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
Marshall MS-2
Niin kysyisin tuosta yllä olevasta "kaapista". Ei kun tuo sievä ulkomuoto vaan vangitsi katseeni heti ja muutenkin kaikki pieni on todella tyylikästä, ainakin tässä tapauksessa. Mutta onko toi periaatteessa ihan lelu ja koriste, vai tekeekö tuolla oikeesti, edes jotain.
Kummelissa Keinonen vetää levy-yhtiössä tuollaisen kanssa ja täytyy kyllä sanoa, että siinä on asennetta.
"Onko teillä demonauhaa?"
-Ei, me vedetään livenä.
"Somedays you`re the pigeon, somedays you`re the statue.. but if you can you should only do things you love"
Olli the Wicker man wrote:Marshall MS-2
Niin kysyisin tuosta yllä olevasta "kaapista". Ei kun tuo sievä ulkomuoto vaan vangitsi katseeni heti ja muutenkin kaikki pieni on todella tyylikästä, ainakin tässä tapauksessa. Mutta onko toi periaatteessa ihan lelu ja koriste, vai tekeekö tuolla oikeesti, edes jotain.
Kummelissa Keinonen vetää levy-yhtiössä tuollaisen kanssa ja täytyy kyllä sanoa, että siinä on asennetta.
"Onko teillä demonauhaa?"
-Ei, me vedetään livenä.
Eiköhän kannata sellasella 40W vehkeellä lähtee liikkeelle. Ite tietämättömyyttäni tulin ostaneeksi 65W vahvistimen ja on liian iso peli kotisoittoon.... noh pelaa kyll ja soolot raikaa
En tähänkään topiskiin ole vielä kerennyt kirjotella.
Eli siis kitaraa on tullut soitettua nyt 9 vuotta, eli 6-vuotiaasta asti. Ja ennenkaikkea akustista. Eli sähkökitarassa en ole mikään kovin ihmeellinen, mutta sellainen että koulunbändiin kelpaa kuitenkin. 7-luokalla olin laulaja-kitaristi yhdessä bändissä, mutta jotenkin se juttu sitten jäi. Sitten 8-luokalla tuli joku ihme bassovillitys ja ostin itselleni basson. Ja ennenkaikkea halusin bändin, jossa bassoa soittaisin. Menimpä sitten ja perustin uuden bändin, jossa nyt soitan bassoa. Ja "laulan" (:lol:)
Bassoa olen aina soittanut sormilla. Ja tulen varmasti soittamaankaan. Jotenkin olen aina vieroksunut basson soittamista plektralla. Ja onneks luoja on suonut mulle vielä ketterät sormet ja siksi tykkään eniten soittaa nopeita biisejä bassolla, kun sormet saavat "juosta" kielillä. Siitä tunteesta oon aina tykännyt.
Tossa vielä linkit mun ]halpisbassoon ja &image_id=36932226]halpiskitaraan. Onneks koulu on antanut käyttää kamojaan keikoilla, kun varsinkaan tolla mun 15-wattisella bassovahvistimella ei pitkälle pötkittäs.
Ostin sitten tänään uudet kielet akustiseen sekä jokusen plekun. Hyvä viritysmittari olisi Musikantin myyjän mukaan ollut 24€, siihen ei vielä ollut varaa. Odotan innolla, että pääseen vaihtamaan kielet kun en ole sitä aiemmin harrastanut...
Jospa vaihtaisi kaikki paitsi yhden kielen ensin, ottaisi siitä kielestä vireen ja vaihtaisi sitten sen viimeisenkin kielen. En nyt muutakaan keksi kun ei ole vielä korvaa, että ilman äänirautaa tai viritysmittaria saisi oikeaa virettä otettua A-kielelle.
Until it rains ice in hell the shit will keep rolling out your mouth
No more of you - It's zero tolerance!
^ Mä kanssa tein aikamoisen "uroteon" vaihtamalla just akustisen kielet, ensimmäistä kertaa elämässäni. Pikkusen hirvitti, että ei tule mitään, mutta pienien alkuvaikeuksien jälkeen homma rupesi jotenkin luistamaan. Lopputulos on sitten mikä on, ihan kohtuulliselta ainakin näyttää..
Uusien kielien vaan "pitää" ns. ottaa paikkansa, joten olen antanut vähän aikaa olla ja sitten vasta virittelyhommat kehiin. Saa nyt nähdä tuliko ihan susi vai ei, mutta D`Addarion kielien pitäisi ainakin toimia.