Hammettilta löytyy kyllä muutamia todella hienoja sooloja, mutta nykyään livenä jätkä on täysin pihalla

Moderator: The Killer Krew
Eipä tuo Kirk nyt ole sillä wahilla enään sähläilly siihen vuoden 1992 malliin. Ainakaan 2004 ei käyty pedaalin luona muuta kuin silloin kun oli tarvis.Makal wrote: Hammettilta löytyy kyllä muutamia todella hienoja sooloja, mutta nykyään livenä jätkä on täysin pihalla. Saisi vähentää sitä wahin käyttöä ihan kunnolla.
Mun mielestä se polki sitä wahia koko ajan. Ehkä olen väärässä. Pitääpi kuunnella buutti!condemned wrote:Eipä tuo Kirk nyt ole sillä wahilla enään sähläilly siihen vuoden 1992 malliin. Ainakaan 2004 ei käyty pedaalin luona muuta kuin silloin kun oli tarvis.Makal wrote: Hammettilta löytyy kyllä muutamia todella hienoja sooloja, mutta nykyään livenä jätkä on täysin pihalla. Saisi vähentää sitä wahin käyttöä ihan kunnolla.
No joo, siitähän tuo pois potkiminenkin varmaan lähinnä johtui, että Mustaine on hieman tärähtänyt (auton ajaminen kännissä) ja pahemman luokan kusipää. Musiikillinen nero hän silti on ja sen takia yksi idoleistani.Viper wrote:Tämähän nyt on aika turhaa spekulointia. Sitäpaitsi mitä minä olen ymmärtänyt Mustaine on Larsiakin suurempi kusipää, joten en tiedä miten herrojen kemiat olisivat toimineet pidemmän päälle.The_Air_Raid_Siren wrote:Tosin eihän sitä tiedä kuinka uskomattomia Metallica olisi saanut aikaan jos Mustainea ei olisi potkittu pois ja Burton olisi selvinnyt hengissä, tai vaikkapa kokoonpanolla Hetfield-Mustaine-Newsted-Ulrichkin.![]()
Voi olla hyvin mahdollista.-Iron- wrote:Se voi olla että oli niin paksut metallica lasit tällä "sinun kaverillas", jonka minäkin tunnen...
Jos et pitänyt rollari-lämppäröinnistä niin älä harkitsekaan 2004-livemetallica.com keikkoja. Juurikin 04 Suomen keikka on cd:ltä niin hirveää kuunneltavaa, että annoin koko roskan kaverilleni. James laulaa huonosti, Hammett polkee wahia järkyttävästi ja Ulrich rummuttaa päin persettä. Ei voi kun sanoa että älkää tutustuko.The_Air_Raid_Siren wrote:Voi olla hyvin mahdollista.-Iron- wrote:Se voi olla että oli niin paksut metallica lasit tällä "sinun kaverillas", jonka minäkin tunnen...
Tekisi kuitenkin mieli saada kuulla hieman uudempia live -äänitteitä 'Tallicalta, että voisi itsekin todeta asian. Uusin omistamani Metallican livenauhoite on S&M -dvd vuodelta 2000, ja sen jälkeisiä pätkiä olen nähnyt vain Some Kind of Monster -dvd:ltä sekä nämä pätkät Rollareiden lämppäyksestä metallica.comista. Nämä viimeksi mainitut eivät pahemmin vakuuttaneet.
Varsin totta tämä. Itse olin heti siinä 'eristettyjen eturivien' aitojen takana ja voin sanoa viihtyneeni. En ole koskaan jaksanut edes nillittää siitä, miten seisoskelevaa porukka niinkin edessä oli kun keskityin itse keikkaan (kenties yhtälailla möllöttäen itsekin, kun en niin pittihenkinen oleAkiman wrote:Tällaisessa tapauksessa se "valitettava" totuus on vain se, että kun vaikkapa Metallican keikalle menee, ei ole juuri mitään väliä, miten soitot ja laulut siellä menevät.
Toukokuussa 2004 kun ei nimittäin huomannut tasan yhtään mitään koko keikan aikana, kun siellä eturivissä huusi oman äänensä paskaksi, keuhkot pihalle ja puolet suolistostakin pittiin. Siellä ei merkanneet mitkään komppivirheet, wahhit, Jamesin vokalisoinnit tai yhtään mitkään. Tärkeintä oli, että tunnisti biisin ja huusi täydessä orgastisessa hurmoksessa sitä.
Totta, totta. Oli mies miten kusipää tahansa niin pakko myöntää, että hyvää musiikkia hän tekee. Täytyyhän sitä luoville ihmisille nyt pieniä vapauksia sallia.The_Air_Raid_Siren wrote:No joo, siitähän tuo pois potkiminenkin varmaan lähinnä johtui, että Mustaine on hieman tärähtänyt (auton ajaminen kännissä) ja pahemman luokan kusipää. Musiikillinen nero hän silti on ja sen takia yksi idoleistani.
Itsekään en huomannut mitään tällaista Stadion-keikalla. Olikohan minullakin sitten vahvennetut Metallicalasit.The_Air_Raid_Siren wrote:Kyllä tämä nykyinen kitaristikaksikko Hetfield-Hammett on mielestäni yksi parhaista, mutta koko bändin livekunto on kyllä viime vuosien aikana ollut laskusuunnassa, niiden vähien pätkien perusteella mitä olen nähnyt. Kaveri kyllä kehui toissa vuoden stadikan keikkaa, että tiedä häntä.
Tässä onkin se, että tuli tuo elämänkerta pukilta, niin pitää edes jotenkin musiikillisesti tutustua....Akiman wrote:Master Of Puppetsin, ...And Justice For Allin ja Ride The Lightingin kun otat, niin et voi astua harhaan, olipa pääsi sitten missä kunnossa tahansa.
Tosin hyvähän se on, että totaaliseksi paskaksi herjaat ja ostat jälleen heti levyä bändiltä varmuuden vuoksi. Toisilla on varaa ja toisilla ei. Onneksi minulla ei ole varaa ostaa totaalisen paskoina pitämiltäni bändeiltä levyjä ihan vain varmuuden vuoksi.