Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Keskustelua korkeakulttuureista, taiteesta ja lähinnä brutaalista jazz-musiikista.

Moderator: The Killer Krew

Emeritus
Berserkki
Berserkki

Re: Hui hai kerma, kohta lentää keihäs! - YLEISTOPIC

Post by Emeritus »

Katos, niinpä näkyy, hyvä homma. Kaipa sitä pitää ajanmukaista Winampiakin sitten kokeilla.
Jännä homma, itselläni ollut skinien kanssa sama homma, vuosikausia käytössä yksi ja sama. Tai siis melkein. Waiora 3000:aa käytin hyvin pitkään, kunnes viime vuoden lopulla ihan piruuttani tsekkasin minkälaisia sitä nykyään mahtaa olla tarjolla, ja äkkiä löytyikin uusi suosikki, Bluepad.

No, nyt on testattu MediaMonkey. Ja poistettu melkein saman tien.
Asensin, vähän säädin asetuksia ja lisäsin musahakemistoni monitoroitavaksi kirjastoksi. Ihan perusolemukseltaan on käyttöliittimänä lähempänä sitä mitä halusin, ja varmasti skineillä ja modeilla saa lisää, mutta kun ei niin ei... :huoh:
Jos laittaa albuminkansia näkymään, menee skrollaus hirveäksi tahmaamiseksi. Ja mikä ihmeellisintä, spedeili tagien kanssa heti ensi kertaa tulille pistäessä enemmän kuin WMP ikinä. :lol:
Tervemenoa.

:|
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Totossa vaikuttaneista jäsenistä on taas yksi poissa:
Former Toto, Trillion and Le Roux singer Dennis ‘Fergie’ Frederiksen died today after a nearly four-year-long battle with cancer. Frederiksen sang on Toto’s 1984 ‘Isolation’ album, which featured the hit single ‘Stranger in Town.’

The news was revealed on the singer’s official website and Facebook page: “It is with a heavy heart I tell you that my soulbrother Fergie Frederiksen passed away today. He was in no pain, his legacy lives on!”

Prior to his time with Toto, Frederiksen — among many other credits — appeared on the 1978 debut by progressive rock group Trillion, performed background vocals on Survivor’s smash hit 1982 album ‘Eye of the Tiger,’ and sang on La Roux’s 1983 record ‘So Fired Up,’ which featured the hit single ‘Carrie’s Gone.’

Back in June of 2010 Frederiksen revealed he had been diagnosed with inoperable cancer. However despite his declining health he managed to record two more solo albums — 2011′s ‘Happiness is the Road’ and 2013′s ‘Any Given Moment.’ You can — and should — read the full story of his life and career right here.
On sekin, kun Fergie ei itse ole kuin musiikkivideossa (ja ehkä taustalauluissa) suurimmalla Toto-"hitillään" :?
http://en.wikipedia.org/wiki/Isolation_%28Toto_album%29

Tässä ei sentään ole epäilystä & itse Jim Peterik kuuluu säveltäjänä hyvin läpi: Follow Your Heart
Sent from my Panzerkampfwagen Tiger using Enigma
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

^ Harmi, Isolation taitaa olla oma Toto-suosikki noista mitä olen kuullut, eli lähinnä sinne seitsemänteen albumiin asti on tuotanto tuttua. Isolationhan on täynnä hittiä, eli jossei ole levy tuttu, niin suosittelen tsekkaamaan. Muuten en miehen kontribuutioista musaskeneen sitten tunnekaan.
Hmmm.... tää taitaa olla nyt sit mun pualest täss...
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

IndianaJones wrote:^ Harmi, Isolation taitaa olla oma Toto-suosikki noista mitä olen kuullut, eli lähinnä sinne seitsemänteen albumiin asti on tuotanto tuttua. Isolationhan on täynnä hittiä, eli jossei ole levy tuttu, niin suosittelen tsekkaamaan. Muuten en miehen kontribuutioista musaskeneen sitten tunnekaan.
Itsellenikin Toton tuotanto on tuttua seitsemänteen albumiin asti, vaikka pitäisi kyllä ne uudemmatkin tsekata. Isolation on yksi parhaista kuulemistani, varmaan toiseksi paras, sillä mä pidän eniten törkeän aliarvostetusta Turn Back -levystä. :!:

Pitääpä laittaa Isolationin loistava nimikkobiisi soimaan Fergien muistolle, sillä kyseinen biisi on yksi bändin tarttuvimmista ja parhaista.
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Hammer wrote:Itsellenikin Toton tuotanto on tuttua seitsemänteen albumiin asti, vaikka pitäisi kyllä ne uudemmatkin tsekata. Isolation on yksi parhaista kuulemistani, varmaan toiseksi paras, sillä mä pidän eniten törkeän aliarvostetusta Turn Back -levystä. :!:
Ai saakeli, menit sitten hehkuttamaan sitä ainoaa levyä noista jota ei löydy hyllystä. Ainoastaan pieniä maistiaisia kuunnellut tuolta levyltä, joten ihan kauhean tuttu ei ole. Ainoa Toto jota en ole bongannut naurettavan halpaan hintaan jossain, joten jäänyt hommaamatta. Pistetään korvan taakse, harvoin olen kenenkään kuullut kyseistä levyä erityisemmin hehkuttavan joten se on hieman jäänyt unholaan. Debyytillä ja Hydrallakin on selkeästi se oma kannatusjoukkonsa, kuten myös noilla kaupallisemmilla IV-Isolation-Fahrenheit-The Seventh Oneillakin, mutta Turn Back on jäänyt ihan pimentoon mun tutkalla.
Hammer
Wanha Merimies
Wanha Merimies

Post by Hammer »

IndianaJones wrote:
Hammer wrote:Itsellenikin Toton tuotanto on tuttua seitsemänteen albumiin asti, vaikka pitäisi kyllä ne uudemmatkin tsekata. Isolation on yksi parhaista kuulemistani, varmaan toiseksi paras, sillä mä pidän eniten törkeän aliarvostetusta Turn Back -levystä. :!:
Ai saakeli, menit sitten hehkuttamaan sitä ainoaa levyä noista jota ei löydy hyllystä. Ainoastaan pieniä maistiaisia kuunnellut tuolta levyltä, joten ihan kauhean tuttu ei ole. Ainoa Toto jota en ole bongannut naurettavan halpaan hintaan jossain, joten jäänyt hommaamatta. Pistetään korvan taakse, harvoin olen kenenkään kuullut kyseistä levyä erityisemmin hehkuttavan joten se on hieman jäänyt unholaan. Debyytillä ja Hydrallakin on selkeästi se oma kannatusjoukkonsa, kuten myös noilla kaupallisemmilla IV-Isolation-Fahrenheit-The Seventh Oneillakin, mutta Turn Back on jäänyt ihan pimentoon mun tutkalla.
Monesti ne levyt, joita ei juuri hehkuteta, ovat niitä kaikkein parhaita. :wink: Ostahan levy hyllyyn tai kuuntele jostain ilmaiseksi. Odottelen tuomiota.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Voi olla et joku jo linkittikin jossain mut tässä uudestaan: Metal Masters! Maideniakin soitellaan. http://www.youtube.com/watch?v=cYPbIsVh ... ture=share
Iivis
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Iivis »

The Prisoner wrote:Voi olla et joku jo linkittikin jossain mut tässä uudestaan: Metal Masters! Maideniakin soitellaan. http://www.youtube.com/watch?v=cYPbIsVh ... ture=share
^ Linkki on privaatti?

EDIT: Näköjään päivittyi julkiseksi. Oli jonkin aikaa privaatti.
Last edited by Iivis on Mon Jan 27, 2014 9:58, edited 1 time in total.
"Life goes on....until it doesn't"
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

No ei mulle ollu. Hyvin toimii edelleen. Facebookista kaverilta bongasin, ihan julkisessa jakelussa oli. yli 35 000 kertaa jo katottukin.
Riivattu
Vempare
Vempare

Post by Riivattu »

Vieläkös täällä Rautaneitos on aktiivisia käyttäjiä? Päätin tulla 3 vuoden jälkeen tarkastelemaan tänne menoja.
Iron Constable
Crusader
Crusader

Post by Iron Constable »

^Muutama huutelee sillon tällöin lämpimikseen :wink:
Nykyään melkein kaikki on jännää.
Bahamut
Bändäri
Bändäri

Post by Bahamut »

Four headed dragon for the four degrees of fire
Purify the insane, bring the solution ever higher
Bring me all the elements, spread them round my head
Bring me mad men's bodies, I will break them all like bread
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Millä musasoftalla jengi kuuntelee tietokoneella musansa? Suosituksia? Miksi?
iTunes ja Zune on testattu mutta nyt kun ei iPhonea eikä Winphonea oo itellä käytössä niin voisin kokeilla jotain muutakin. Zunesta diggasin, iTunes on vanha ja kankea.
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Itse kyselin tässä vastikään samaa. Testailin paria eri soitinsoftaa. Mediamonkey - tahmea ja spedeili tagien lukemisessa. Foobar2000 - oletuksena käyttöliittymä suhteellisen kaamea, enkä jaksanut alkaa opetella sen säätämistä ja modaamista.
Palasin sitten taas Winampiin, uusimman vitosversion muodossa.
The Prisoner
Bugstomper
Bugstomper

Post by The Prisoner »

Palasin kanssa Zuneen Foobarin ja MusicBeen jälkeen. Selkein, helpoin eikä mitään turhaa.
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Ai hitto.. tuli 10-vuotta liittymisesta tammikuussa täyteen... still alive and kicking! Rock ´till You Drop :finger:
Into Iron Maiden Since 1983
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Peke wrote:Ai hitto.. tuli 10-vuotta liittymisesta tammikuussa täyteen... still alive and kicking! Rock ´till You Drop :finger:
Sehän elää vielä! :D
Peke
Kärpästen Herra
Kärpästen Herra

Post by Peke »

Jussi K wrote:
Peke wrote:Ai hitto.. tuli 10-vuotta liittymisesta tammikuussa täyteen... still alive and kicking! Rock ´till You Drop :finger:
Sehän elää vielä! :D
Hell Yeah! Vahvempi kuin koskaan! :wink:
Into Iron Maiden Since 1983
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Perhana, ensi viikolla meikäläiselläkin 10 vuotta täynnä. Jännästi se aika juoksee. :D

Mutta asiasta toiseen. On tullut tässä viime aikoina ihmeteltyä tuota loudness waria, jolle fyysisestä mediasta pois siirtyvän painopisteen takia povattua loppua odotan innolla. Sen logiikan voin vielä jotenkuten ymmärtää (joskaan en hyväksyä), että kompressoidaan levyjen dynamiikka keturalleen, että justiinsa se oma levy olisi äänekkäämpi kuin kilpailijoiden. Sitä taas en yhtään, miten kehdataan julkaista cd-levyjä, jotka kuulostavat viallisilta, ja vinyylit kuulostavat tuhannesti paremmalta. Tietenkin vinyyli vaatii sen oman masterinsa, mutta pitääkö sitä cd:n ostajia kusta suoraan silmään? Ja siellä kai on olevinaan ammattilaisia turaamassa näiden kanssa... Vai meneekö siinä vain levyfirmojen sikariportaiden vaatimukset kaiken järjen ja tolkun edelle, että levyn pitää olla mahdollisimman isovolyyminen, vaikka kuulostaisi aivan scheisselta?

Death Magnetic on luonnollisesti yksi ilmiön perikuvia, mutta turhan monta aivan samanlaista tapausta on tullut vastaan. :|
Electric Wizardin uudelleenjulkaisut, debyytti ja Dopethrone kuulostavan erityisen hirveiltä (Devil's Bride: CD - vinyyli). Toisena priimaesimerkkinä White Stripesin Icky Thump (CD - vinyyli <- eikä edes paras mahdollinen vinyylisiirto)

Huoh... :|
IndianaJones
Taka-ampuja
Taka-ampuja

Post by IndianaJones »

Emeritus wrote: On tullut tässä viime aikoina ihmeteltyä tuota loudness waria, jolle fyysisestä mediasta pois siirtyvän painopisteen takia povattua loppua odotan innolla.
Tuota, miksikäs näin kävisi? Mie olen ymmärtänyt, että osasyy tuohon touhuun on nimenomaan se, että pitää saada se musa kuulumaan niistä taskussa mukana kulkevista soittimista mahdollisimman kovaa. Samaten radiot tuuttaavat eq-laitteillaan hanat kaakkoon, eikä kyseistä mediaa kovinkaan pitkään jaksa kuunnella vähääkään kovemmilla volyymeillä. Tosin suurin osa radiokuuntelusta taitaa tapahtua autossa, jossa nyt on kaikenmaailman hurinoita kokoajan häiritsemässä, jolloin musan toivookin erottautuvan kunnolla. Ja jos kerran ollaan menossa enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että levykokonaisuuksilla ei ole mitään väliä, vaan kuunnellaan biisi sieltä toinen tuolta, niin miten ihmeessä kukaan luopuisi siitä että oma biisi tuuttaa ilmoille vähintään yhtä kovaa kuin muidenkin? En ihan ymmärrä miksi tästä yhtäkkiä päästäisiin eroon siksi, että fyysiset laitteet haudattaisiin. Tosin en yhtään biisiä ole maksullisista palveluista ostanut, joten ei sinällään minkäänlaista omaa kokemusta asiasta, parempihan se vaan olisi, mutta epäilen suuresti. Muutenkin aina inhottaa ajatus, ettei musiikkia enää saisi ostettua kaupasta cd:llä, mutta siihen hommat on pikkuhiljaa luisumassa eikä vanhojen "hyvien" aikojen perään haikailu auta, tarpeeksi on tullut jo siitäkin kitistyä :lol:
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

IndianaJones wrote:
Emeritus wrote: On tullut tässä viime aikoina ihmeteltyä tuota loudness waria, jolle fyysisestä mediasta pois siirtyvän painopisteen takia povattua loppua odotan innolla.
Tuota, miksikäs näin kävisi? Mie olen ymmärtänyt, että osasyy tuohon touhuun on nimenomaan se, että pitää saada se musa kuulumaan niistä taskussa mukana kulkevista soittimista mahdollisimman kovaa. Samaten radiot tuuttaavat eq-laitteillaan hanat kaakkoon, eikä kyseistä mediaa kovinkaan pitkään jaksa kuunnella vähääkään kovemmilla volyymeillä. Tosin suurin osa radiokuuntelusta taitaa tapahtua autossa, jossa nyt on kaikenmaailman hurinoita kokoajan häiritsemässä, jolloin musan toivookin erottautuvan kunnolla. Ja jos kerran ollaan menossa enemmän ja enemmän siihen suuntaan, että levykokonaisuuksilla ei ole mitään väliä, vaan kuunnellaan biisi sieltä toinen tuolta, niin miten ihmeessä kukaan luopuisi siitä että oma biisi tuuttaa ilmoille vähintään yhtä kovaa kuin muidenkin? En ihan ymmärrä miksi tästä yhtäkkiä päästäisiin eroon siksi, että fyysiset laitteet haudattaisiin. Tosin en yhtään biisiä ole maksullisista palveluista ostanut, joten ei sinällään minkäänlaista omaa kokemusta asiasta, parempihan se vaan olisi, mutta epäilen suuresti. Muutenkin aina inhottaa ajatus, ettei musiikkia enää saisi ostettua kaupasta cd:llä, mutta siihen hommat on pikkuhiljaa luisumassa eikä vanhojen "hyvien" aikojen perään haikailu auta, tarpeeksi on tullut jo siitäkin kitistyä :lol:
Ensialkuuun paradoksaalisen kuuloisesti ovat spekuloineet että juuri erilaisten striimauspalveluiden yhtenäiset EQ:n ja gain-säädöt tekisivät tarpeettomaksi vääntää levyjä järjettömille volyymeille. Tässä jutussa ainakin mainitaan iTunes Radio, tiedä sitten onko muilla striimauspalveluilla vastaavaa. Tai sitä, miten mahtaisi nykyajan mainstream-yleisö reagoida musiikkiin, jossa dynamiikkaa ei olekaan tapettu?

Samaa mieltä olen fyysisestä mediasta, kyllä fyysinen levy pitää olla. Tähän mennessä ainoat downloadit mitä olen ostanut, ovat olleet pari Metallican keikkaa joilla olin paikalla.
Jussi K
GammaWeen
GammaWeen

Post by Jussi K »

Emeritus wrote:
IndianaJones wrote:
Ensialkuuun paradoksaalisen kuuloisesti ovat spekuloineet että juuri erilaisten striimauspalveluiden yhtenäiset EQ:n ja gain-säädöt tekisivät tarpeettomaksi vääntää levyjä järjettömille volyymeille. Tässä jutussa ainakin mainitaan iTunes Radio, tiedä sitten onko muilla striimauspalveluilla vastaavaa. Tai sitä, miten mahtaisi nykyajan mainstream-yleisö reagoida musiikkiin, jossa dynamiikkaa ei olekaan tapettu?

Samaa mieltä olen fyysisestä mediasta, kyllä fyysinen levy pitää olla. Tähän mennessä ainoat downloadit mitä olen ostanut, ovat olleet pari Metallican keikkaa joilla olin paikalla.
Karpaasi on oikeassa, nimenomaan radiosoittoa varten tuo "kuulostetaan kovemmalta" -juttu on tehtykin, plus nämä kannettavat iPodeista alkaen ja muut ämpärisoittimet. Joillekin se toimii, esim. Oasis & Liam Gallagherin laulut tokalla levyllään 19 vuotta sitten, hieman pinnassa!

Mutta annas Neil Youngin kertoa lisää aiheesta "spotifyt ja muut iTunes-roskat" pelastavalla Ponollaan, tuolla on kovin lyhyesti, mutta google löytää sinulle enemmänkin jos haluat: http://en.wikipedia.org/wiki/Pono_%28di ... service%29
Emeritus
Berserkki
Berserkki

Post by Emeritus »

Jussi K wrote: Karpaasi on oikeassa, nimenomaan radiosoittoa varten tuo "kuulostetaan kovemmalta" -juttu on tehtykin, plus nämä kannettavat iPodeista alkaen ja muut ämpärisoittimet. Joillekin se toimii, esim. Oasis & Liam Gallagherin laulut tokalla levyllään 19 vuotta sitten, hieman pinnassa!

Mutta annas Neil Youngin kertoa lisää aiheesta "spotifyt ja muut iTunes-roskat" pelastavalla Ponollaan, tuolla on kovin lyhyesti, mutta google löytää sinulle enemmänkin jos haluat: http://en.wikipedia.org/wiki/Pono_%28di ... service%29
Eikö yleensä radiosoitossa äänenvoimakkuudet yleensä normalisoida?

Tottakai tuommoinen täyteen ahdettu soundipolitiikka monessakin tapauksessa toimii tehokeinona hyvin, esim. jo mainittu Dopethrone ja vaikka Strapping Young Ladin tuotanto. Mitä ajoin pääasiassa takaa on se tuotantotyyli, jossa masterit brickwallataan niin pahasti että ääni säröytyy kuin kuulokkeet olisivat rikki.
Neil Youngin kanssa en kyllä ole sitä mieltä että Spotifyt sun muut iTunesit, saati mp3-soittimet itsessään olisivat mitenkään pilanneet musiikkia. Keskimäärin soittimet tuppaavat olemaan vähintäänkin 'tarpeeksi hyviä', mutta kun niin usein levyt pilataan masteroinnissa. Vähän perse edellä puuhun menemisen fiilistä mielestäni siinä, että ratkaisuksi puffataan vaan suurempiresoluutiosta ääntä ja niitä toistavia audiofiilitason soittimia.
Hese
Maiden Venturer
Maiden Venturer

Post by Hese »

Gwarin nokkamies Oderus Urungus eli Dave Brockie on kuollut, RIP!
Post Reply